Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0115-KDIT1-1.4012.103.2017.1.BK
z 19 maja 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy - przedstawione we wniosku z dnia 29 marca 2017 r. r. (data wpływu 4 kwietnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku w związku z realizacją projektu „Z.” – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 4 kwietnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Gmina złożyła wniosek o dofinansowanie projektu pn. „Z”. Celem projektu jest podniesienie atrakcyjności terenu pod względem turystyczno-wypoczynkowym oraz zwiększenie dostępu do powstałej infrastruktury dla lokalnej społeczności. Projekt zakłada kompleksowe zagospodarowanie terenu w miejscowości……, polegające na umieszczeniu obiektów tj.: wiata turystyczna z siedziskami i stołem, osłony toalet oraz kontenerów systemowych na odpady, stoły z siedziskami, paleniska z przeznaczeniem na ognisko, zestawy do zabaw dla dzieci: huśtawka podwójna, huśtawka wagowa, sprężynowiec, zestaw zabawowy, karuzela; zestaw do ćwiczeń : orbitek, wioślarz, twister/wahadło, prasa nożna + wyciskanie siedząc, biegacz; ławka parkowa, kosze na śmieci, ogrodzenie panelowe wysokości l,5 m, boisko do piłki plażowej, liczne nasadzenia i prace terenowe. Planowana data rozpoczęcia realizacji zadania to maj 2017 roku. W wyniku przeprowadzonego przetargu zostanie wyłoniony wykonawca, który wykona przedmiot zamówienia. Miejscem lokalizacji inwestycji jest działka o numerze geodezyjnym 58 znajdująca się w miejscowości……, na terenie Gminy……., położona bezpośrednio nad jeziorem…... Działka nr 58 we wsi ……..jest własnością Gminy. Obecnie działka nr 58 nie jest zagospodarowana. W miejscowości …….nie występują żadne obiekty wypoczynkowo-rekreacyjne. W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla miejscowości ……działka nr 58 przeznaczona jest pod tereny sportu i rekreacji. Zagospodarowanie przedmiotowego terenu zwiększy walory estetyczne i użytkowe tej miejscowości, a także wpłynie na integrację jej mieszkańców. Zagospodarowany teren będzie służył społeczności lokalnej z miejscowości……, a także miejscowości sąsiednich. Wykonanie dokumentacji technicznej na wyżej wymienione zadanie stanowi koszt Gminy. Projekt zakłada dofinansowanie w wysokości 82 % kosztów kwalifikowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa … na lata 2014-2020, musi więc zachować trwałość przez okres pięciu lat od daty jego zakończenia, czyli od miesiąca grudnia 2017 roku. Po zakończeniu realizacji projektu zagospodarowany teren oraz infrastruktura powstała na działce nr 58 we wsi …….pozostanie własnością Gminy. Od daty zakończenia realizacji projektu wszelkie koszty eksploatacyjne, koszty remontów bieżących oraz nakłady na ruchome środki trwałe pokrywać będzie Gmina. Za użytkowanie i korzystanie z nowopowstałej infrastruktury Gmina nie będzie pobierała żadnych opłat, przez co projekt nie będzie generował żadnego dochodu . Efekty realizacji zadania nie będą w przyszłości wykorzystywane do celów zarobkowych, nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Podatek VAT w wyżej wymienionym projekcie jest kwalifikowany. Gmina ……jest czynnym podatnikiem podatku VAT. W roku 2017 Gmina …….stosuje współczynnik struktury sprzedaży w wysokości 5% .


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy Gmina …….będzie miała prawo do odliczenia podatku VAT z faktur dotyczących sporządzenia dokumentacji oraz faktur dokumentujących realizację zadania pn.: „Z.”?


Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 86 ust. l ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2016 r. poz. 710 z późn. zm.) podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Gmina realizując przedmiotowe zadanie, wykonuje zadania własne zapisanie w ustawie o samorządzie gminnym tj. dotyczące kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych. Warunek uprawniający do odliczenia podatku VAT nie został spełniony, gdyż efekty realizacji zadania nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych, Gmina nie będzie prowadzić w utworzonym obiekcie żadnej działalności komercyjnej. Zdaniem Gminy, nie ma prawa do odliczenia kwot podatku VAT wynikających z faktur otrzymanych przez Gminę, dokumentujących wydatki związane z realizacją zadania pn.: „Z.”.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.


Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:


  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku, ul. Sienkiewicza 84, 15-950 Białymstoku, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj