Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0115-KDIT3.4011.184.2017.2.MR
z 11 września 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 lipca 2017 r. (data wpływu 10 lipca 2017 r.), uzupełnionym w dniu 30 sierpnia 2017 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie


  • miejsca opodatkowania przychodów osiąganych na terenie Albanii z tytułu działalności gospodarczej – jest prawidłowe;
  • możliwości opodatkowania uzyskanych przychodów z tytułu pozarolniczej działalności gospodarczej ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych – jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 10 lipca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodów z działalności gospodarczej uzyskanych na terenie Albanii.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca zamierza podjąć działalność gospodarczą, której przedmiotem będzie pośrednictwo w sprzedaży i wynajmie nieruchomości położonych na terytorium Albanii. Wnioskodawca zamierza założyć konto bankowe w Albanii, na które będzie otrzymywał przychód z tytułu wykonywanej działalności, w postaci prowizji ze sprzedaży i wynajmu nieruchomości powierzonych Wnioskodawcy przez nabywców usług. Nabywcami usług Wnioskodawcy będą pośrednicy nieruchomości mający siedziby działalności na terytorium Albanii, a także osoby fizyczne zamieszkujące w Polsce i Albanii. Wnioskodawca zamierza zarejestrować działalność gospodarczą w Polsce. Nie będzie zakładał filii dla prowadzonej działalności za granicą. Wnioskodawca będzie otrzymywał przychód również z tytułu wynajmu własnego lokalu mieszkalnego położonego na terytorium Albanii. W ramach przyszłej działalności Wnioskodawca zamierza osiągać przychód także za pośrednictwo w świadczeniu usług prawnych wykonywanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

W odpowiedzi na wezwanie wskazano, że Wnioskodawca będzie miał rezydencję podatkową i nieograniczony obowiązek podatkowy wyłącznie w Polsce. Nie będzie posiadał w Albanii placówki działalności gospodarczej, pomieszczeń, maszyn, urządzeń, biur, warsztatów, filii. Wnioskodawca będzie posiadał wyłącznie rachunek bankowy założony w Albanii. Nie będzie działała w jego imieniu osoba, która posiada i wykorzystuje pełnomocnictwo do zawierania umów w Albanii. Wnioskodawca jako przedstawiciel agencji nieruchomości położonych w Albanii będzie występował wyłącznie jako pośrednik dwóch stron transakcji. W jego imieniu nie będą występowały inne podmioty. Wynajem własnego lokalu mieszkalnego położonego na terytorium Albanii będzie stanowił odrębne źródło przychodu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Najem własnego lokalu nie będzie wykonywany w ramach przyszłej działalności gospodarczej.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.


  1. Jaką metodę powinien wykorzystać Wnioskodawca w celu opodatkowania przychodu z przyszłej działalności gospodarczej? W uzupełnieniu wniosku doprecyzowano, że pytanie to odnosi się do miejsca opodatkowania (unikania podwójnego opodatkowania) działalności według umowy między rządem Rzeczypospolitej Polskiej a rządem Republiki Albanii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku.
  2. W jakim państwie Wnioskodawca powinien uiszczać podatek od przychodu? W uzupełnieniu wniosku doprecyzowano, że pytanie to odnosi się do opodatkowania przychodu osiąganego za pośrednictwo (wynikające z umów, które zostaną zawarte pomiędzy Wnioskodawcą a agencjami nieruchomości)
    – w wynajmie nieruchomości powierzonych, znajdujących się na terytorium Albanii, z których Wnioskodawca otrzyma prowizję,
    – w sprzedaży nieruchomości należących do osób trzecich a znajdujących się na terytorium Albanii, z których Wnioskodawca otrzyma prowizję.
  3. Czy rachunek bankowy założony w Albanii należy wg art. 5 ust. 1 i ust. 2 umowy polsko-albańskiej poczytywać jako zakład i w związku z tym opodatkowywać przychód w tym państwie?


Zdaniem Wnioskodawcy, na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26 lipca 1991 r. (art. 3 ust. 1) rezydencją podatkową Wnioskodawcy będzie Polska ponieważ w tym kraju znajduje się jego centrum interesów życiowych. Ponadto Wnioskodawca spędza więcej niż 183 dni w roku podatkowym w Polsce. W związku z tym, Wnioskodawca może opodatkowywać przychody z wykonywanej działalności gospodarczej w Polsce. Przyszła działalność gospodarcza może być opodatkowana zryczałtowanym podatkiem dochodowym od przychodów ewidencjonowanych według stawki 3% określonej w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. b ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. W art. 8 ww. ustawy zawarte są wyłączenia z opodatkowania ryczałtem. Brak jest wyłączenia działalności, którą będzie prowadził Wnioskodawca. Nadto zał. nr 2 do ww. ustawy nie wyłącza tej działalności z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym. Z uwagi na to, że Wnioskodawca będzie wynajmował także swój własny lokal mieszkalny położony na terytorium Albanii, skorzysta z możliwości opodatkowania przychodu z tytułu najmu mieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie art. 6 ust. 1 umowy między rządem Rzeczypospolitej Polskiej a rządem Republiki Albanii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku. Zgodnie z art. 7 ww. umowy zyski z przedsiębiorstwa Wnioskodawcy, które będą trafiały na rachunek bankowy założony w Albanii mogą podlegać opodatkowaniu w Polsce ponieważ Wnioskodawca nie będzie miał zakładu przedsiębiorstwa położonego w Albanii. Posiadanie rachunku bankowego w Albanii i otrzymywanie przychodu na ten rachunek bankowy od nabywców usług, którymi będą inni pośrednicy nieruchomości z siedzibami w Albanii, a także osoby fizyczne, nie stanowi zakładu w rozumieniu art. 5 ust. 2 umowy ww.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest w zakresie:


  • miejsca opodatkowania przychodów osiąganych na terenie Albanii z tytułu działalności gospodarczej – jest prawidłowe;
  • możliwości opodatkowania uzyskanych przychodów z tytułu pozarolniczej działalności gospodarczej ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych – jest nieprawidłowe.


Zgodnie z przepisem art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2032 z późn. zm) osoby fizyczne jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska (art. 4a ww. ustawy).

We wniosku wskazano, że Wnioskodawca będzie miał rezydencję podatkową i nieograniczony obowiązek podatkowy wyłącznie w Polsce.

Na mocy art. 7 ust. 1 umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Albanii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku sporządzonej w Warszawie dnia 5 marca 1993 r. (Dz. U. z 1994 r. nr 101, poz. 492) zyski przedsiębiorstwa Umawiającego się Państwa będą podlegać opodatkowaniu tylko w tym Państwie, chyba że przedsiębiorstwo prowadzi działalność w drugim Umawiającym się Państwie przez położony tam zakład. Jeżeli przedsiębiorstwo prowadzi działalność w ten sposób, zyski przedsiębiorstwa mogą być opodatkowane w drugim Państwie, jednak tylko w takiej mierze, w jakiej mogą być przypisane temu zakładowi.

Analiza powyższego zapisu wskazuje m.in., że dochód przedsiębiorstwa, co do zasady, opodatkowany jest w państwie rezydencji, czyli w Polsce. W państwie zakładu – w Albanii opodatkowany jest wyłącznie dochód uzyskany z tego zakładu.

Wskazać należy, że wzór umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania zawieranych przez Polskę stanowi Modelowa Konwencja, jak i brzmienie Komentarza do niej. Zostały one wypracowane w drodze konsensusu przez wszystkie państwa członkowskie OECD, które zobowiązały się tym samym do stosowania zawartych w nich postanowień.

Modelowa Konwencja, jak i Komentarz do niej nie są źródłem powszechnie obowiązującego prawa, natomiast stanowią wskazówkę, jak należy interpretować zapisy umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania. Zatem, obowiązki podatkowe podmiotów z siedzibą w odrębnych państwach należy rozpatrywać z uwzględnieniem postanowień umowy w sprawie unikania podwójnego opodatkowania oraz Modelowej Konwencji OECD wraz z Komentarzem.

Warunek określony w art. 7 ust. 1 ww. umowy należy interpretować zgodnie z Komentarzem do Modelowej Konwencji w Sprawie Podatku od Dochodu i Majątku (OECD) (pkt 3 Komentarza do art. 7 ust. 1), przyjmując, że przedsiębiorstwo jednego Państwa nie może być opodatkowane w drugim Państwie, chyba że prowadzi ono w tym drugim Państwie działalność handlową lub przemysłową za pośrednictwem położonego w tym Państwie zakładu.

Zgodnie z Komentarzem do Konwencji Modelowej OECD (pkt 4 Komentarza do art. 3 ust. 1) fakt, czy działalność jest prowadzona w ramach przedsiębiorstwa powinien być interpretowany na podstawie ustawodawstwa wewnętrznego poszczególnych Państw. Termin „przedsiębiorstwo” należy przy tym rozumieć nie w znaczeniu podmiotowym, ale jako prowadzenie działalności handlowej lub przemysłowej przez rezydenta państwa będącego stroną umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.


Zgodnie z art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej - oznacza to działalność zarobkową:


  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych.

– prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.


Jednocześnie art. 5b ust. 1 ww. ustawy stanowi, że za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:


  • odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności,
  • są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności,
  • wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.


Podkreślić należy, że przepis ten wymaga łącznego spełnienia wszystkich wymienionych w nim przesłanek dla uznania, że podejmowane w warunkach opisanych w art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przez osoby fizyczne działania nie stanowią działalności gospodarczej.

Niespełnienie chociażby jednej z wymienionych w cytowanym powyżej art. 5b ust. 1 pkt 1 do 3 ww. ustawy przesłanek powoduje, że czynności należy uznać za działalność gospodarczą.

Mając powyższe na uwadze należy przyjąć, że Wnioskodawca – w świetle przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą.

Jak już wskazano, przedsiębiorstwo mające siedzibę w jednym Państwie, a prowadzące działalność na terytorium drugiego, co do zasady, podlega opodatkowaniu w państwie swojej siedziby. Państwu, w którym prowadzona jest działalność, służy prawo do opodatkowania zysków osiąganych przez przedsiębiorstwo pochodzące z innego kraju, pod warunkiem, że przedsiębiorstwo to prowadzi działalność w tym państwie w formie zakładu. W przeciwnym przypadku, dochody przedsiębiorstwa zagranicznego podlegają opodatkowaniu w państwie jego siedziby.

Jak stanowi art. 5 ust. 1-3 umowy w rozumieniu niniejszej umowy określenie "zakład" oznacza stałą placówkę, przez którą całkowicie lub częściowo prowadzona jest działalność przedsiębiorstwa.


Określenie "zakład" obejmuje w szczególności:


  1. miejsce zarządu;
  2. filię;
  3. biuro;
  4. zakład fabryczny;
  5. warsztat;
  6. kopalnię, źródło ropy naftowej lub gazu, kamieniołom albo inne miejsce wydobywania zasobów naturalnych.


Plac budowy lub budowa, instalacja lub montaż stanowią zakład tylko wtedy, gdy okres ich prowadzenia trwa dłużej niż dwanaście miesięcy.

Przepisy umowy, na co wskazuje też słusznie Wnioskodawca, nie wyszczególniają rachunku bankowego jako zakładu.


Generalnie do powstania zakładu przedsiębiorstwa na terytorium innego państwa niezbędne jest:


  • istnienie „placówki działalności gospodarczej”, tj. pomieszczeń, a w pewnych okolicznościach maszyn i urządzeń,
  • taka placówka musi mieć charakter stały, tzn. musi być utworzona w określonym miejscu, z pewnym stopniem trwałości,
  • prowadzenie działalności przedsiębiorstwa za pośrednictwem tej stałej placówki – oznacza to, że osoby, które w taki lub inny sposób są zależne od przedsiębiorstwa, prowadzą działalność przedsiębiorstwa w państwie, w którym stała placówka jest położona.


Wnioskodawca wskazał wprost, że nie będzie posiadał w Albanii placówki działalności gospodarczej, pomieszczeń, maszyn, urządzeń, biur, warsztatów, filii. Wnioskodawca będzie posiadał wyłącznie rachunek bankowy założony w Albanii. Nie będzie działała w jego imieniu osoba, która posiada i wykorzystuje pełnomocnictwo do zawierania umów w Albanii.

Mając na względzie przedstawione we wniosku informacje oraz przytoczone wyżej przepisy stwierdzić należy, że skoro Wnioskodawca nie będzie prowadził działalności gospodarczej na terenie Albanii za pośrednictwem zakładu, nie wystąpi podwójne opodatkowanie przychodu, a zatem całość uzyskiwanego z działalności gospodarczej przychodu podlega opodatkowaniu tylko w Polsce na zasadach przewidzianych w polskim prawie podatkowym.

Słusznie wobec tego Wnioskodawca stwierdził, że przychody z działalności gospodarczej należy opodatkować w Polsce.

Natomiast w kwestii możliwości opodatkowania ryczałtem przychodów uzyskanych na terenie Albanii z działalności gospodarczej należy wskazać, że stosownie do art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2016 r., poz. 2180 z późn. zm.) ustawa ta reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 tej ustawy przez pozarolniczą działalność gospodarczą należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

W myśl art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również, gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej "spółką".

Podkreślić jednakże należy, iż u osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest od niewystąpienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 cytowanej ustawy.

Jak wynika z treści art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. e) tej ustawy, opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników osiągających w całości lub w części przychody z tytułu świadczenia usług wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy.

Należy zwrócić uwagę, iż możliwość opłacania ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy od rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.

Załącznik Nr 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne – zawiera wykaz usług, których świadczenie wyłącza podatnika z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych oznaczonych według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług. W pozycji 29 tego załącznika wymienia się usługi związane z obsługą rynku nieruchomości (symbol PKWiU ex 68.3 z wyjątkiem 68.32.1). Z kolei w pozycji 30 wspomnianego załącznika znajdują się m.in. usługi prawne o symbolu PKWiU 69.


Jak wynika z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 2008 r. Nr 207, poz. 1293) SEKCJA L USŁUGI ZWIĄZANE Z OBSŁUGĄ RYNKU NIERUCHOMOŚCI obejmuje:


  • kupno i sprzedaż nieruchomości na własny rachunek,
  • wynajem i usługi zarządzania nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi,
  • usługi agencji nieruchomości świadczone na zlecenie,
  • usługi zarządzania nieruchomościami świadczone na zlecenie (włącznie z usługami w zakresie wyceny).
  • usługi pośrednictwa w sprzedaży budynków mieszkalnych i gruntów przyległych, z wyłączeniem nieruchomości będących we współwłasności (symbol PKWiU 68.31.11.0),
  • usługi pośrednictwa w sprzedaży budynków mieszkalnych i gruntów przyległych, z wyłączeniem nieruchomości będących we współwłasności (PKWiU 68.31.12),
  • usługi pośrednictwa w sprzedaży nieruchomości będących we współwłasności (PKWiU 68.31.12.0).


Z opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca zamierza prowadzić działalność gospodarczą w zakresie pośrednictwa w wynajmie i sprzedaży nieruchomości oraz pośrednictwa w świadczeniu usług prawnych.

Przenosząc uprzednio zanalizowane przepisy ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne na grunt zaprezentowanego zdarzenia przyszłego należy stwierdzić, iż skoro działalność wykonywana przez Wnioskodawcę została wyłączona przez ustawodawcę z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych (pozycja 29 i 30 Załącznika nr 2), to Wnioskodawcy nie przysługuje opodatkowanie przychodów uzyskiwanych z tej działalności w zryczałtowanej formie.

Ponadto, z uwagi na to, że kwestia opodatkowania przychodów z najmu lokalu nie jest przedmiotem zapytania, organ nie ocenił stanowiska Wnioskodawcy w tym zakresie.


Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:


  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, w tym odmiennej klasyfikacji usług w świetle PKWiU, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, Al. Zwycięstwa 16/17, 80-2019 Gdańsk w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj