Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT2-1.4011.206.2017.2.KO
z 21 września 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 lipca 2017 r. (data wpływu 20 lipca 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 7 września 2017 r. (data wpływu 12 września 2017 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie wysokości stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych dla przychodów z tytułu wytworzenia i sprzedaży wyrobu typu SZR bez montażu i uruchomienia – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 lipca 2017 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Wniosek ten nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., Nr 201, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 31 sierpnia 2017 r., Nr 0113-KDIPT2-1.4011.206.2017.1.KO, na podstawie art. 13 § 2a, art. 169 § 1 i § 2 w zw. z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 31 sierpnia 2017 r. (data doręczenia 5 września 2017 r.). Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek pismem, które wpłynęło w dniu 12 września 2017 r., nadanym za pośrednictwem placówki pocztowej operatora publicznego w dniu 11 września 2017 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Jako formę opodatkowania w podatku dochodowym wybrał ryczałt od przychodów ewidencjonowanych. W ramach swojej działalności Wnioskodawca wykonuje następujące czynności

  1. Sprzedaż wyrobu typu SZR bez montażu i uruchomienia. Na zlecenie zamawiającego Wnioskodawca wytwarza gotowy wyrób typu SZR - układ Samoczynnego Załączenia Rezerwy. Firma sprzedaje gotowy wyprodukowany przez siebie wyrób. Zgodnie z zasadami metodycznymi Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWIU) ww. wymieniony wyrób mieści się w grupowaniu: PKWIU 27.12.32.0 - Tablice i inne urządzenia sterujące, wyposażone w aparaturę łączeniową lub zabezpieczającą do napięć ≤1000 V - w przypadku, gdy dotyczy urządzeń elektrycznych dla napięć ≤1000 V lub PKWIU 27.12.32.0 - Tablice i inne urządzenia sterujące, wyposażone w aparaturę łączeniową lub zabezpieczającą do napięć >1000 V - w przypadku, gdy dotyczy urządzeń elektrycznych dla napięć >1000 V.
  2. Sprzedaż wyrobu typu SZR z pkt 1 (lub innych układów automatyki do sterowania pracą urządzeń i maszyn elektrycznych) wraz z uruchomieniem i szkoleniem zamawiającego z zakresu poprawnej obsługi danego systemu automatyki. Na zamówienie konkretnego odbiorcy powstaje gotowy wyrób typu SZR lub inny układ automatyki, który zostaje zamontowany i uruchomiony w danym obiekcie wraz z udzieleniem niezbędnych informacji na temat poprawnej obsługi. Firma nie wykonuje odrębnych szkoleń w zakresie obsługi systemów automatyki. Szkolenie z obsługi układu jest usługą pomocniczą przy dostawie i montażu sprzętu.
  3. Prace przy istniejących już wyrobach typu SZR, rozdzielnic elektrycznych lub innych układach automatyki do sterowania pracą urządzeń i maszyn elektrycznych. Prace polegają na usuwaniu usterek, zmianie parametrów rekonfiguracji sterowników, przeprogramowaniu sterowników, modernizacji starych urządzeń i rozdzielnic elektrycznych, wykonywaniu prób funkcjonalnych, testów, pomiarów kontrolnych i pierwszych rozruchów po zmianach i modernizacjach - PKWIU 33.14.11.0 - Usługi naprawy i konserwacji silników elektrycznych, prądnic transformatorów oraz aparatury rozdzielczej i sterowniczej energii elektrycznej.
  4. Sprzedaż detaliczna w stanie nieprzetworzonym nabytych uprzednio produktów m.in. aparatury elektrycznej, komponentów automatyki (sterowniki, falowniki, panele operatorskie i inne) i gotowych urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (SZR, elektroenergetycznej automatyki zabezpieczeniowej, rozdzielnic elektrycznych i innych) - PKWIU 47.00.88 - Sprzedaż detaliczna maszyn i urządzeń, gdzie indziej niesklasyfikowanych.
  5. Montaż i dostawa z uruchomieniem uprzednio nabytych produktów (produktów w pkt 4) i innych wraz z uruchomieniem i szkoleniem w zakresie obsługi. Produkty są zakupione jako już gotowy produkt, nie są elementem składowym innego produktu wytwarzanego przez firmę Wnioskodawcy. Firma nie wykonuje odrębnych szkoleń w zakresie obsługi urządzeń i systemów automatyki, a jedynie je uruchamia i wykonuje pomiary pomontażowe w celu sprawdzenia poprawnego działania i wykrycia ewentualnych wad fabrycznych i montażowych. Szkolenie z obsługi układów automatyki lub urządzeń jest usługą pomocniczą przy dostawie i montażu sprzętu - PKWIU 33.20.50.0 - Usługi instalowania urządzeń elektrycznych.
  6. Montaż z uruchomieniem wyrobów typu SZR, rozdzielnic elektrycznych lub innych układów automatyki do sterowania pracą urządzeń i maszyn elektrycznych dostarczonych przez zamawiającego. Czynność polega na skonfigurowaniu i sparametryzowaniu urządzeń, wgraniu oprogramowania w przypadku automatyki i wykonaniu testów i pomiarów pomontażowych w celu stwierdzenia ich poprawnego działania bez dostawy tych urządzenia (dostawa po stronie zamawiającego) - PKWIU 33.20.50.0 - Usługi instalowania urządzeń elektrycznych.

W uzupełnieniu z dnia 7 września 2017 r. Wnioskodawca wskazał, że jednoosobową działalność gospodarczą prowadzi od 2 lutego 2015 r. Oprócz działalności gospodarczej uzyskuje przychody ze stosunku pracy na etacie. Przychody osiągane z działalności gospodarczej rozlicza zryczałtowanym podatkiem dochodowym od momentu jej rozpoczęcia. Wnioskodawca do tej pory stosował stawkę ryczałtu 8,5% z tytułu produkcji, montażu z uruchomieniem wyrobów typu SZR oraz prac przy istniejących wyrobach SZR. Oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu ewidencjonowanego wraz z wnioskiem CEIDG złożył w dniu rozpoczęcia działalności.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Jaką stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych należy opodatkować przychody uzyskane ze świadczenia ww. czynności?

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest ocena stanowiska Wnioskodawcy w odniesieniu do produkcji i sprzedaży wyrobów wymienionych w pkt 1 opisu stanu faktycznego. Pytanie w części dotyczącej pozostałych rodzajów działalności wymienionych w pkt 2-6 opisu stanu faktycznego, będzie przedmiotem odrębnych rozstrzygnięć.

Zdaniem Wnioskodawcy, przychody uzyskane z czynności wymienionych w pkt 1, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, podlegają opodatkowaniu wg 5,5% stawki ryczałtu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2016 r., poz. 2180 ze zm.), opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również, gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”.

Przy czym, zgodnie z art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2032, z późn. zm.), ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej, oznacza to działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

-prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Zgodnie z art. 14 ust. 1 ww. ustawy, za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

Podkreślić jednakże należy, że u osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest od niewystąpienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ww. ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Przy czym, zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. e) i f) ww. ustawy, opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:

  • świadczenia usług wymienionych w załączniku nr 2 do ww. ustawy,
  • działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych.

W załączniku tym, stanowiącym Wykaz usług, których świadczenie wyłącza podatnika z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych nie wymieniono usług, sklasyfikowanych pod symbolami PKWiU, które zostały wymienione we wniosku.

Należy zwrócić uwagę, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.

Wobec tego, dla zastosowania właściwej stawki ryczałtu do przychodów uzyskanych z prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU. Zgodnie z zasadami metodycznymi Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, każdą usługę należy zaliczyć do odpowiedniego grupowania zgodnie z jej charakterem, niezależnie od symbolu, pod którym został zakwalifikowany wykonujący usługę podmiot gospodarczy w Krajowym rejestrze urzędowym podmiotów. Wyjaśnienia wymaga, że odpowiedzialność za prawidłowe sklasyfikowanie wykonywanych czynności ponosi podatnik świadczący tę usługę, bowiem tut. Organ nie jest uprawniony do klasyfikacji usług. W tym zakresie właściwymi są urzędy statystyczne. Urząd statystyczny nadaje nr identyfikacyjny na podstawie wniosku podatnika, w którym to wniosku zawarte są informacje dotyczące zakresu i charakteru planowanej lub wykonywanej działalności gospodarczej. Informacje te wskazuje sam podatnik. W przypadku trudności w ustaleniu symbolu PKWiU zainteresowany podmiot może zwrócić się o jego wskazanie i o wydanie opinii do Ośrodka Interpretacji Standardów Klasyfikacji Urzędu Statystycznego w …. Powyższe wynika z komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11), zgodnie z którym zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane, według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej.

Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W myśl art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b), pkt 4 lit. a) i pkt 5 lit. b) ww. ustawy, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:

  • 8,5% - przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1, 2, 4 i 5 oraz załącznika nr 2 do ustawy (pkt 3 lit. b),
  • 5,5% - przychodów z działalności wytwórczej, robót budowlanych lub w zakresie przewozów ładunków taborem samochodowym o ładowności powyżej 2 ton (pkt 4 lit. a),
  • 3% - przychodów z działalności usługowej w zakresie handlu (pkt 5 lit. b).

Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne precyzuje, co należy rozumieć przez działalność usługową, działalność gastronomiczną, działalność usługową w zakresie handlu oraz działalność wytwórczą. I tak:

  • działalność usługowa to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 i Nr 220, poz. 1435 oraz z 2009 r. Nr 33, poz. 256 i Nr 222, poz. 1753) wydanym na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. Nr 88, poz. 439, z późn. zm.), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3 (art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne);
  • działalność usługowa w zakresie handlu to sprzedaż, w stanie nieprzetworzonym, nabytych uprzednio produktów (wyrobów) i towarów, w tym również takich, które zostały przez sprzedawcę zapakowane lub rozważone do mniejszych opakowań albo rozlane do butelek, puszek lub mniejszych pojemników (art. 4 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy);
  • działalność wytwórcza to działalność, w wyniku której powstają nowe wyroby, w tym również sprzedaż wyrobów własnej produkcji, prowadzona przez podatnika (art. 4 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy).

Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU) pod pojęciem usług rozumie:

  • wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarczych prowadzących działalność o charakterze produkcyjnym, nietworzące bezpośrednio nowych dóbr materialnych – usługi na rzecz produkcji,
  • wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarki narodowej oraz na rzecz ludności, przeznaczone dla celów konsumpcji indywidualnej, zbiorowej i ogólnospołecznej.

Natomiast wyroby w myśl PKWiU to: surowce, półfabrykaty, wyroby finalne oraz zespoły i ich części.

Stosownie natomiast do treści art. 4 ust. 1 pkt 5 lit. a) ww. ustawy, towarami handlowymi są towary (wyroby) zakupione w celu dalszej odprzedaży, w stanie nieprzetworzonym.

Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym nie precyzuje znaczenia słowa „przetworzone”, zatem aby je zdefiniować należy ustalić jaki zakres znaczeniowy ma ten zwrot w języku potocznym (zgodnie z regułami wykładni językowej). I tak, według Słownika języka polskiego pod redakcją A. Więcek, Wydanie Naukowe PWN S.A. Warszawa 2005, str. 797, przetwarzać, to: przerabiać, zmieniać, przekształcać.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej wykonuje następujące czynności polegające na sprzedaży wyrobu typu SZR bez montażu i uruchomienia. Na zlecenie zamawiającego Wnioskodawca wytwarza gotowy wyrób typu SZR - układ Samoczynnego Załączenia Rezerwy: PKWIU 27.12.32.0 - Tablice i inne urządzenia sterujące, wyposażone w aparaturę łączeniową lub zabezpieczającą do napięć ≤1000 V - w przypadku, gdy dotyczy urządzeń elektrycznych dla napięć ≤1000 V lub PKWIU 27.12.32.0 - Tablice i inne urządzenia sterujące, wyposażone w aparaturę łączeniową lub zabezpieczającą do napięć >1000 V - w przypadku, gdy dotyczy urządzeń elektrycznych dla napięć >1000 V.

Ponieważ ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne nie zawiera definicji „wytwarzania”, należy posłużyć się definicją słownikową, zgodnie z którą „wytwarzać” to produkować coś, tworząc wydzielać coś, powodować powstanie czegoś (Słownik języka polskiego PWN, www.sjp.pl). Ponadto, użyte w treści art. 4 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy sformułowanie sprzedaży uprzednio nabytych towarów w stanie nieprzetworzonym oznacza sprzedaż produktów (towarów) bez zmiany ich substancji, czy wyglądu, tj. bez ingerencji sprzedającego we właściwości fabryczne produktu, ponieważ zgodnie z definicją słownikową „przetwarzać” to „przerabiać, zmieniać coś nadając inny kształt, wygląd, inną postać, formę, przekształcać, przeobrażać”.

Mając powyższe na względzie stwierdzić należy, że prowadzona przez Wnioskodawcę działalność gospodarcza spełnia przesłanki zawarte w definicji działalności wytwórczej, w wyniku której powstają nowe wyroby, jak również jest prowadzona sprzedaż wyrobów wytworzonych przez Wnioskodawcę.

Wobec powyższego stwierdzić należy, że działalność polegającą na produkcji i sprzedaży wyrobu typu SZR - układ Samoczynnego Załączenia Rezerwy, według PKWIU 27.12.32.0 - Tablice i inne urządzenia sterujące, wyposażone w aparaturę łączeniową lub zabezpieczającą do napięć ≤1000 V - w przypadku, gdy dotyczy urządzeń elektrycznych dla napięć ≤1000 V lub PKWIU 27.12.32.0 - Tablice i inne urządzenia sterujące, wyposażone w aparaturę łączeniową lub zabezpieczającą do napięć >1000 V - w przypadku, gdy dotyczy urządzeń elektrycznych dla napięć >1000 V, należy zakwalifikować jako działalność wytwórczą w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Przychody uzyskane z tytułu świadczenia opisanych w stanie faktycznym czynności należy opodatkować wg stawki 5,5%.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Końcowo wskazuje się, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego. Organ wydający interpretację opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego podanego we wniosku – nie prowadzi postępowania dowodowego. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny (zdarzenie przyszłe) jest zgodny ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), przepisów art. 14k - 14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj