Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPB3/4510-206/15-2/AD
z 1 lipca 2015 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 2 kwietnia 2015 r. (data wpływu 13 maja 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości korzystania ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przez spółkę kapitałową powstałą z przekształcenia przedsiębiorstwa osoby fizycznej - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 13 maja 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie możliwości korzystania ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przez spółkę kapitałową powstałą z przekształcenia przedsiębiorstwa osoby fizycznej.


W ww. wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. Wnioskodawcy udzielone zostało zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. W 2015 r. Wnioskodawca planuje podjęcie następujących działań:


  1. przekształcić się jako przedsiębiorca jednoosobowy w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością w trybie przepisu art. 5841 Kodeksu spółek handlowych. W wyniku przedmiotowego przekształcenia:
    1. spółce z ograniczoną odpowiedzialnością będą przysługiwać wszystkie prawa i obowiązki przedsiębiorcy przekształcanego;
    2. jedynym wspólnikiem spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (tj. przekształconej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością) będzie dotychczasowy jednoosobowy przedsiębiorca.
  2. po przekształceniu jednoosobowego przedsiębiorstwa w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością udziały w tej spółce zostaną również objęte przez żonę Wnioskodawcy.
  3. następnie spółka z ograniczoną odpowiedzialnością połączy się z inną spółką z ograniczoną odpowiedzialnością w trybie przepisu art. 492 § 1 pkt 1 Kodeksu spółek handlowych, w ten sposób, że spółka z ograniczoną odpowiedzialnością powstała w wyniku przekształcenia przedsiębiorcy prowadzącego działalność jednoosobowo (jako spółka przejmująca) przejmie cały majątek innej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (spółki przejmowanej). W wyniku przedmiotowego połączenia wspólnikami spółki z ograniczoną odpowiedzialnością będą: Wnioskodawca wraz z żoną oraz wspólnicy spółki przejmowanej.


W związku z powyższym zadano następujące pytania.


  1. Czy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością powstała na skutek przekształcenia działalności gospodarczej osoby fizycznej będzie beneficjentem zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej i tym samym będzie mogła korzystać ze zwolnienia z opodatkowania swoich dochodów osiągniętych w specjalnej strefie ekonomicznej w przyszłości na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
  2. Czy spółka, o której mowa w pkt 1, będzie mogła korzystać ze zwolnienia z opodatkowania swoich dochodów osiągniętych w specjalnej strefie ekonomicznej w przyszłości na podstawie art. 17 ust.1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych również po objęciu udziałów w spółce przez żonę Wnioskodawcy?
  3. Czy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością będzie mogła korzystać ze zwolnienia z opodatkowania swoich dochodów osiągniętych w specjalnej strefie ekonomicznej w przyszłości na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych po połączeniu się z inną spółką z ograniczoną odpowiedzialnością w ten sposób, że spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (jako spółka przejmująca) przejmie cały majątek innej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością?


Niniejsza interpretacja stanowi odpowiedź na pytanie pierwsze. W pozostałym zakresie sprawa zostanie rozpatrzona odrębnie.


Zdaniem Wnioskodawcy, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością powstała na skutek przekształcenia działalności gospodarczej osoby fizycznej będzie mogła korzystać ze zwolnienia swych przyszłych dochodów osiąganych w specjalnej strefie ekonomicznej, zgodnie z treścią przepisu art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych gdyż:


  1. przekształcenie podmiotu nie jest przesłanką wymienioną w ustawie o specjalnych strefach ekonomicznych skutkującą utratą zezwolenia;
  2. na skutek pełnego kodeksowego (zgodnego z Kodeksem spółek handlowych) przekształcenia działalności gospodarczej osoby fizycznej - powstała spółka będzie sukcesorem prawnym zezwolenia.


Wnioskodawca wskazuje, że zgodnie z przepisem art. 5841 § 1 Kodeksu spółek handlowych przedsiębiorca przekształcany staje się spółką przekształconą z chwilą wpisu spółki do rejestru (dzień przekształcenia).W myśl art. 5842 Kodeksu spółek handlowych spółce przekształconej przysługują wszystkie prawa i obowiązki przedsiębiorcy przekształcanego. Spółka przekształcona pozostaje podmiotem w szczególności zezwoleń, koncesji oraz ulg, które zostały przyznane przedsiębiorcy przed jego przekształceniem, chyba że ustawa lub decyzja o udzieleniu zezwolenia, koncesji albo ulgi stanowi inaczej. Osoba fizyczna, o której mowa w art. 551 § 5, staje się z dniem przekształcenia wspólnikiem albo akcjonariuszem spółki przekształconej.

Zgodnie zaś z przepisem art. 93a § 4 ustawy Ordynacja podatkowa, jednoosobowa spółka kapitałowa powstała w wyniku przekształcenia przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną wstępuje w przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa przekształcanego przedsiębiorcy związane z prowadzoną działalnością gospodarczą, z wyjątkiem tych praw, które nie mogą być kontynuowane na podstawie przepisów regulujących opodatkowanie spółek kapitałowych.

Wynikające z przepisu art. 5842 Kodeksu spółek handlowych oraz przepisu art. 93a § 4 ustawy Ordynacja podatkowa następstwo prawne należy więc rozumieć jako wstąpienie nowo utworzonej spółki we wszystkie prawa i obowiązki związane z prowadzoną działalnością gospodarczą (wchodzące w jej zakres).

W ocenie Wnioskodawcy taki stan prawny pozwala stwierdzić, że proces przekształcenia jest związany z sukcesją podatkową spółki przekształconej. Sukcesja podatkowa nie obejmuje jedynie tych praw i obowiązków, które ma jednoosobowa działalność gospodarcza Wnioskodawcy, a które nie funkcjonują w spółkach kapitałowych, w związku z czym prawa te i obowiązki nie mogą przejść po przekształceniu na spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.

Art. 17 ust. 1 pkt 34) ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych stanowi, że wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274, z 2008 r. Nr 118, poz. 746 oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Z przepisu powyższego w ocenie Wnioskodawcy wynika, że nie ma znaczenia sposób powstania osoby prawnej, istotne jest tylko to, że spółka (jako sukcesor) będzie działała na podstawie ważnego zezwolenia i osiągała dochody pochodzące ze specjalnej strefy ekonomicznej.

W myśl art. 12 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wnioskodawca uważa, że z przepisu tego wynika, że zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie strefy uprawniające do korzystania z pomocy publicznej jest udzielane przedsiębiorcom. Przedsiębiorcą zaś jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną - wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą (art. 4 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej).


Wnioskodawca podaje, że wydane na Jego rzecz zezwolenie nie zawiera żadnych zastrzeżeń lub ograniczeń, z których wynikałoby, że w przypadku przekształcenia w trybie art. 551 § 5 Kodeksu spółek handlowych oraz art. 5841 Kodeksu spółek handlowych spółka powstała w wyniku przekształcenia nie może być podmiotem (beneficjentem) zezwolenia. Ustawa o specjalnych strefach ekonomicznych w art. 19 ust. 3 stanowi, że zezwolenie może być cofnięte albo zakres lub przedmiot działalności określony w zezwoleniu może zostać ograniczony, jeżeli przedsiębiorca:


  1. zaprzestał na terenie strefy prowadzenia działalności gospodarczej, na którą posiadał zezwolenie, lub
  2. rażąco uchybił warunkom określonym w zezwoleniu, lub
  3. nie usunął uchybień stwierdzonych w toku kontroli, o której mowa w art. 18, w terminie do ich usunięcia wyznaczonym w wezwaniu ministra właściwego do spraw gospodarki, lub
  4. wystąpił z wnioskiem o cofnięcie zezwolenia albo ograniczenie zakresu lub przedmiotu działalności określonego w zezwoleniu.


W ustawie tej nie ma zastrzeżenia, aby przedsiębiorca posiadający zezwolenie działał w niezmienionej formie prawnej, brak jest również zapisu, że zmiana formy organizacyjnoprawnej podmiotu, który uzyskał zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej skutkuje cofnięciem zezwolenia.

Podsumowując - zdaniem Wnioskodawcy - zdarzenia przyszłe, tj. przekształcenie się Wnioskodawcy jako przedsiębiorcy jednoosobowego w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością w trybie przepisu art. 5841 Kodeksu spółek handlowych spowoduje, że beneficjentem zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej będzie spółka z ograniczoną odpowiedzialnością - spółka przekształcona, która będzie mogła korzystać ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 551 § 5 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1030) przedsiębiorca będący osobą fizyczną wykonującą we własnym imieniu działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2013 r., poz. 672,675 i 983) - (przedsiębiorca przekształcany) może przekształcić formę prowadzonej działalności w jednoosobową spółkę kapitałową (spółkę przekształconą) (przekształcenie przedsiębiorcy w spółkę kapitałową).

Stosownie do art. 5841 § 1 Kodeksu spółek handlowych przedsiębiorca przekształcany staje się spółką przekształconą z chwilą wpisu spółki do rejestru (dzień przekształcenia). Spółce przekształconej przysługują wszystkie prawa i obowiązki przedsiębiorcy przekształcanego (art. 5842 § 1 Kodeksu spółek handlowych).

Kontynuacja bytu prawnego oznacza, że majątek przedsiębiorcy przekształcanego staje się majątkiem przekształconej spółki. Innymi słowy, następuje przekształcenie formy ustrojowej przy jednoczesnej kontynuacji bytu prawnego.

Zasady sukcesji uniwersalnej unormowane są w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613).

W myśl art. 93a § 4 tej ustawy jednoosobowa spółka kapitałowa, powstała w wyniku przekształcenia przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, wstępuje w przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa przekształcanego przedsiębiorcy, związane z prowadzoną działalnością gospodarczą, z wyjątkiem tych praw, które nie mogą być kontynuowane na podstawie przepisów regulujących opodatkowanie spółek kapitałowych.

Zgodnie z art. 112b Ordynacji podatkowej, spółka powstała z przekształcenia przedsiębiorcy odpowiada całym swoim majątkiem solidarnie z tą osobą za powstałe do dnia przekształcenia zaległości podatkowe przedsiębiorcy związane z prowadzoną działalnością gospodarczą.

Oznacza to, że w związku z przekształceniem sukcesja praw następuje z mocy ustawy, natomiast przejęcie zobowiązań odbywa się na zasadach określonych w rozdziale 15, dział III Ordynacji podatkowej, regulującym odpowiedzialność podatkową osób trzecich, tzn. wymaga wydania decyzji na podstawie art. 108 § 1 ustawy.

Należy zauważyć, że zarówno sukcesja uniwersalna w rozumieniu Kodeksu spółek handlowych, jak i sukcesja podatkowa regulowana ustawą Ordynacja podatkowa zakładają, że przedsiębiorca będący osobą fizyczną wykonującą we własnym imieniu działalność gospodarczą nie jest traktowany jako podmiot likwidowany, gdyż prowadzona działalność gospodarcza przy wykorzystaniu tego samego majątku będzie kontynuowana przez następcę prawnego, tj. spółkę kapitałową.

W niniejszej sprawie wątpliwości Wnioskodawcy budzi kwestia możliwości korzystania ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przez spółkę kapitałową powstałą z przekształcenia przedsiębiorstwa osoby fizycznej.

Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 851), wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274, z 2008 r. Nr 118, poz. 746 oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Równocześnie art. 17 ust. 4 ww. ustawy stanowi, że powyższe zwolnienie, przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy. W razie cofnięcia zezwolenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 34, podatnik traci prawo do zwolnienia i jest obowiązany do zapłaty podatku za cały okres korzystania ze zwolnienia podatkowego (art. 17 ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych).

Zwolnienie od podatku dochodowego stanowi pomoc publiczną udzielaną podatnikom działającym w specjalnych strefach ekonomicznych i przyjmuje formę pomocy regionalnej, która udzielana jest w celu wspierania nowych inwestycji lub tworzenia nowych miejsc pracy w związku z realizacją nowej inwestycji.

Art. 16 ust. 1 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych stanowi, że podstawą do korzystania z pomocy publicznej, udzielanej zgodnie z ustawą, jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy, uprawniające do korzystania z pomocy publicznej, zwane dalej „zezwoleniem”.


Utrata prawa do zwolnienia z podatku dochodowego następuje natomiast w sytuacji, kiedy przedsiębiorcy zostanie cofnięte zezwolenie na prowadzenie działalności. Na podstawie art. 19 ust. 3 ww. ustawy, zezwolenie może być cofnięte albo zakres lub przedmiot działalności określony w zezwoleniu może zostać ograniczony, jeżeli przedsiębiorca:


  1. zaprzestał na terenie strefy prowadzenia działalności gospodarczej, na którą posiadał zezwolenie, lub
  2. rażąco uchybił warunkom określonym w zezwoleniu, lub
  3. nie usunął uchybień stwierdzonych w toku kontroli, o której mowa w art. 18, w terminie do ich usunięcia wyznaczonym w wezwaniu ministra właściwego do spraw gospodarki, lub
  4. wystąpił z wnioskiem o cofnięcie zezwolenia albo ograniczenie zakresu lub przedmiotu działalności określonego w zezwoleniu.


Przedsiębiorcą natomiast – w myśl art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2015, poz. 584) jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną – wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą.

Wskazać należy, że w ustawie o specjalnych strefach ekonomicznych nie ma zastrzeżenia, by przedsiębiorca posiadający zezwolenie działał w niezmienionej formie prawnej. Przepis art. 19 ust. 3 tej ustawy nie wymienia bowiem zmiany (przekształcenia) formy prawnej przedsiębiorcy, który uzyskał zezwolenie, jako przesłanki cofnięcia tego zezwolenia.

Z powyższego wynika, że zarówno Wnioskodawca jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą jednoosobowo jak i potem spółka z ograniczoną odpowiedzialnością posiada status przedsiębiorcy, co oznacza, że zezwolenie na prowadzenie działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej otrzymuje spółka jako przedsiębiorca, bez względu na to jaką formę organizacyjno-prawną działalności reprezentuje.

Mając na względzie cytowane wyżej przepisy skoro spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, na mocy sukcesji określonej przepisem art. 93a ustawy Ordynacja podatkowa, pozostanie podmiotem zezwolenia wydanego wcześniej dla jednoosobowej działalności gospodarczej i będzie kontynuowała prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, a przekształcenie podmiotu nie jest jedną z przesłanek skutkujących utratą zezwolenia, to przy założeniu spełnienia warunków określonych w zezwoleniu, przychód uzyskany przez spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej będzie podlegał zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, na podstawie 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Końcowo wskazać należy, że przepis art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej normujący wydawanie przez organ podatkowy pisemnych interpretacji indywidualnych co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego lub umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, nie uprawnia do zajmowania stanowiska odnośnie określonego w zezwoleniach na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej przedmiotu działalności gospodarczej określonego podmiotu oraz ekonomicznych, handlowych aspektów jego działania.

Zezwolenie ma charakter decyzji administracyjnej i wydawane jest w oparciu o przepisy ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych oraz przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego. Jest to decyzja o charakterze indywidualnym, szczegółowo określająca warunki realizacji inwestycji na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Minister właściwy do spraw gospodarki udziela, cofa i zmienia zezwolenie.

Z punktu widzenia przedmiotu wniosku zauważyć należy, że istotą podniesionego problemu interpretacyjnego są zagadnienia, które dotyczą podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości wstąpienia przez spółkę kapitałową powstałą z przekształcenia przedsiębiorstwa osoby fizycznej w prawo do zwolnienia z opodatkowania dochodu wynikające z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. W konsekwencji przedmiotem niniejszej interpretacji nie była ocena klasyfikacji działalności jednostki czy też spełnienia warunków określonych w wydanym zezwoleniu na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, ul. Staromłyńska 10, 70-561 Szczecin, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.).


Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj