Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPB4/4511-240/16/MP
z 13 czerwca 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 1 marca 2016 r. (data wpływu 8 marca 2016 r.) uzupełnionym pismem z dnia 23 maja 2016 r. (data wpływu 25 maja 2016 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 8 marca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 23 maja 2016 r. (data wpływu 25 maja 2016 r.).


W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


W dniu 20 lutego 2014 r. Wnioskodawczyni nabyła drogą kupna od Spółdzielni Mieszkaniowej w Ru. mieszkanie znajdujące się w stanie deweloperskim o powierzchni użytkowej 48,06 m2 wraz z komórką lokatorską o pow. 4,5 m2 - łącznie 52,56 m2, za które Wnioskodawczyni zapłaciła kwotę 219.915 zł.

Ponieważ miało to być docelowe mieszkanie, Wnioskodawczyni dokonała w nim wszelkich remontów/wykończeń: położenie kafli w łazience, kuchni, przedpokoju, malowanie i cekolowanie wszystkich ścian w pomieszczeniach, montaż drzwi i futryn, zabudowy - kuchni i przedpokoju. Wnioskodawczyni nie planowała sprzedaży tego mieszkania, jednak niska jakość materiałów, a zwłaszcza niska dźwiękochłonność (wszelkie odgłosy sąsiedzkie) nie pozwalały jej na komfortowy wypoczynek w nim, zwłaszcza po pracy. Z tego też powodu Wnioskodawczyni postanowiła je sprzedać i zakupić nowe, deweloperskie wykonane z lepszych materiałów budowlanych, a tym samym lepiej wyciszone i dające komfort spokoju.

Dnia 5 lutego 2015 r. Wnioskodawczyni sprzedała powyższy lokal mieszkalny za cenę 250.000 zł.

Następnie Wnioskodawczyni dnia 6 lutego 2015 r. w Re. podpisała z deweloperem umowę przedwstępną kupna mieszkania w Re., również w stanie deweloperskim. Budynek był w trakcie budowy, a termin oddania planowano na sierpień 2015 r. Tytułem umowy przedwstępnej w dniu 2 kwietnia 2015 r. Wnioskodawczyni wpłaciła na konto dewelopera kwotę 40.000 zł jako zaliczkę na poczet nabycia mieszkania o powierzchni 50 m2, wraz z komórką lokatorską, za łączną kwotę 200.000 zł i planowanym terminem przeniesienia prawa własności do dnia 31 lipca 2015 r.

Dnia 1 maja 2015 r. deweloper przekazał Wnioskodawczyni lokal protokołem przekazania mieszkania wraz z kluczami celem umożliwienia dokonywania wykończenia lokalu w możliwie szybkim czasie z uwagi na zawarty w akcie notarialnym termin wydania mieszkania spółdzielczego w Ru. na dzień 15 maja 2015 r. Niestety remont nowego mieszkania przedłużył się, a Wnioskodawczyni zamiast opuścić sprzedane mieszkanie zmuszona była wynająć je od nowego właściciela na okres do 15 lipca 2015 r. To był już ostateczny termin postawiony przez Wynajmującego, jak i przez możliwości finansowe Wnioskodawczyni (niskie przychody spowodowane utratą pracy). W tym czasie Wnioskodawczyni poniosła wszelkie koszty związane z wykończeniem mieszkania deweloperskiego. Wyniosły one ok. 30.000 zł (faktury Wnioskodawczyni załączy do PIT-u 39).

Ostatecznie do mieszkania w Re. Wnioskodawczyni wprowadziła się dnia 17 lipca 2015 r. Budynek, z racji „poślizgów” budowlanych, nie był jeszcze oddany do użytku. Miał już podłączenia wody i prądu oraz liczników dzięki czemu Wnioskodawczyni mogła korzystać i rozliczać się z mediów. Odbiór budynku nastąpił dopiero w październiku 2015 r. Tak więc, nie istniała wcześniejsza możliwość przeniesienia prawa własności, w pełni wykończonego i zamieszkałego lokalu. Wpłaty dokonywane na konto dewelopera tytułem kupna mieszkania na koniec września 2015 r. wyniosły już 160.000 zł. Pozostała, ostatnia rata w wysokości 40.000 zł została wpłacona po podpisaniu aktu notarialnego (dnia 29 grudnia 2015 r.) dzięki czemu Wnioskodawczyni stała się pełnoprawnym właścicielem mieszkania, w którym zamieszkiwała od 17 lipca 2015 r.

Ponadto Wnioskodawczyni wskazała w uzupełnieniu wniosku, że zakupione mieszkanie w Re. zostało w pełni pokryte ze środków uzyskanych ze sprzedaży lokalu mieszkalnego w Ru. Celem zakupu nowego mieszkania w Re. było zaspokojenie własnych potrzeb mieszkaniowych. Poprzednie mieszkanie w Ru. nie zaspokajało oczekiwań Wnioskodawczyni (duża akustyka, o czym wnioskodawczyni nie wiedziała przy zakupie). Z tego powodu Wnioskodawczyni dokonała sprzedaży tego mieszkania i zakupiła inne mieszkanie w Re. Mieszkanie w Re. także zostało zakupione od dewelopera i była w stanie deweloperskim. Zakup i wykończenie mieszkania pokryte zostały z przychodu ze sprzedaży poprzedniego lokalu mieszkalnego (na dowód Wnioskodawczyni posiada faktury). Zbycie mieszkania w Ru. nastąpiło w lutym 2015 r. Wnioskodawczyni aby możliwie szybko opuścić sprzedane mieszkanie przystąpiła do wykańczania mieszkania deweloperskiego w Re. Deweloper zaplanował dokonać odbiór budynku w lipcu 2015 r. Termin ten jednak uległ przesunięciu aż do października 2015 r. i dlatego dopiero wówczas nastąpiło podpisanie aktu notarialnego i tym samym przeniesienie prawa własności na rzecz Wnioskodawczyni. Zakupy i roboty wykończeniowe mieszkania i idące za tym faktury są sprzed wystawienia aktu notarialnego.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.


  1. Czy wydatki związane z wykończeniem mieszkania w stanie deweloperskim zakupionego w Re. stanowią wydatki o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
  2. Czy przychody osiągnięte ze sprzedaży mieszkania w Ru. należy zaliczyć do źródła przychodów z odpłatnego zbycia na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
  3. Czy dochód uzyskany ze sprzedaży mieszkania w Ru., może zostać objęty zwolnieniem od podatku dochodowego od osób fizycznych o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w przypadku przeznaczenia przychodu uzyskanego ze sprzedaży mieszkania w Ru. na zakup i wykończenie mieszkania w stanie deweloperskim w Re.?


Zdaniem Wnioskodawczyni wydatki poniesione na zakup i wykończenie mieszkania w stanie deweloperskim zakupionego w Re. ze środków uzyskanych ze sprzedaży mieszkania w Ru. w okresie krótszym niż 2 lata, stanowią wydatki, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Przychody, które Wnioskodawczyni osiągnęła ze sprzedaży mieszkania w Ru. należy zaliczyć do źródeł przychodów zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Ponadto w ocenie Wnioskodawczyni dochód ze sprzedaży mieszkania w Ru. powinien być objęty zwolnieniem od podatku dochodowego od osób fizycznych zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 131, ponieważ przeznaczony został na zakup i wykończenie mieszkania w stanie deweloperskim w Re., co Wnioskodawczyni może potwierdzić posiadanymi fakturami i aktem notarialnym nabycia nieruchomości od dewelopera.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361 z późn. zm.), źródłem przychodów jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:


  1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  3. prawa wieczystego użytkowania gruntów,
  4. innych rzeczy,

    1. jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a-c - przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy - przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej z osób dokonującej zamiany.


W świetle powyższego, jeżeli odpłatne zbycie nieruchomości lub ww. praw majątkowych następuje przed upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie i nie zostaje dokonane w wykonaniu działalności gospodarczej stanowi źródło przychodu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Dochód ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) – c) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 131 tej ustawy – może jednak zostać objęty zwolnieniem z opodatkowania przy spełnieniu warunków określonych w tym przepisie. Wskazany przepis stanowi, że wolne od podatku są dochody z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, o których mowa w art. 30e, w wysokości, która odpowiada iloczynowi tego dochodu i udziału wydatków poniesionych na własne cele mieszkaniowe w przychodzie z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, jeżeli począwszy od dnia odpłatnego zbycia, nie później niż w okresie dwóch lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie, przychód uzyskany ze zbycia tej nieruchomości lub tego prawa majątkowego został wydatkowany na własne cele mieszkaniowe; udokumentowane wydatki poniesione na te cele uwzględnia się do wysokości przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych.


Z kolei, zgodnie z art. 21 ust. 25 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za wydatki poniesione na cele, o których mowa w ust. 1 pkt 131, uważa się wydatki poniesione na:


  1. nabycie budynku mieszkalnego, jego części lub udziału w takim budynku, lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub udziału w takim lokalu, a także na nabycie gruntu lub udziału w gruncie albo prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, związanych z tym budynkiem lub lokalem,
  2. nabycie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub udziału w takim prawie, prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub udziału w takim prawie,
  3. nabycie gruntu pod budowę budynku mieszkalnego lub udziału w takim gruncie, prawa użytkowania wieczystego takiego gruntu lub udziału w takim prawie, w tym również z rozpoczętą budową budynku mieszkalnego, oraz nabycie innego gruntu lub udziału w gruncie, prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, jeżeli w okresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 131, grunt ten zmieni przeznaczenie na grunt pod budowę budynku mieszkalnego,
  4. budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę lub remont własnego budynku mieszkalnego, jego części lub własnego lokalu mieszkalnego,
  5. rozbudowę, nadbudowę, przebudowę lub adaptację na cele mieszkalne własnego budynku niemieszkalnego, jego części, własnego lokalu niemieszkalnego lub własnego pomieszczenia niemieszkalnego

    1. położonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo w Konfederacji Szwajcarskiej.


Powyższy katalog ma charakter zamknięty, jest to wyliczenie enumeratywne. Niezbędnym zatem warunkiem do skorzystania z przedmiotowego zwolnienia jest wydatkowanie otrzymanego przychodu na cele mieszkaniowe określone w ww. ustawie. Przepis ww. artykułu wiąże też skutek prawny w postaci zwolnienia określonego przychodu od podatku dochodowego od osób fizycznych z terminem wydatkowania środków pieniężnych.

W myśl art. 21 ust. 26 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przez własny budynek, lokal lub pomieszczenie, o których mowa w ust. 25 pkt 1 lit. d i e, rozumie się budynek, lokal lub pomieszczenie stanowiące własność lub współwłasność podatnika lub do którego podatnikowi przysługuje spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, prawo do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub udział w takich prawach.


Ponadto zgodnie z art. 21 ust. 28 ww. ustawy za wydatki, o których mowa w ust. 25, nie uważa się wydatków poniesionych na:


  1. nabycie gruntu lub udziału w gruncie, prawa wieczystego użytkowania gruntu lub udziału w takim prawie, budynku, jego części lub udziału w budynku, lub
  2. budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę, adaptację lub remont budynku albo jego części

    1. przeznaczonych na cele rekreacyjne.


Podstawową okolicznością decydującą o zastosowaniu zwolnienia wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 131 ww. ustawy jest fakt wydatkowania (nie później niż w okresie dwóch lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie) przychodu ze sprzedaży nieruchomości na wskazane w art. 21 ust. 25 ustawy cele mieszkaniowe.

Analiza treści normy prawnej sformułowanej w art. 21 ust. 25 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w szczególności użyte w nim słowa wydatki poniesione na nabycie prowadzi do jednoznacznego wniosku, że wolny od podatku jest dochód wydatkowany na definitywne nabycie nieruchomości, to znaczy skutkujące przeniesieniem własności, w terminie dwóch lat liczonych od końca roku podatkowego, w którym doszło do odpłatnego zbycia.

Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że wskazany powyżej warunek dotyczący przeniesienia własności, w terminie dwóch lat liczonych od końca roku podatkowego, w którym doszło do odpłatnego zbycia nieruchomości został spełniony.

W przypadku, gdy Wnioskodawczyni poniosła wydatki na wykończenie nabytego lokalu mieszkalnego w stanie deweloperskim należy przeanalizować czy wydatki te będą mogły być uwzględnione przy obliczaniu dochodu zwolnionego z opodatkowania, jako wydatki poniesione na budowę lub remont własnego lokalu mieszkalnego w rozumieniu art. 21 ust. 25 pkt 1 lit. d) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Odnosząc się do wydatków poniesionych przez Wnioskodawczynię na wykończenie mieszkania w stanie deweloperskim rozważyć należy, czy faktycznie zostały poniesione na remont lub modernizację lokalu mieszkalnego. Niemniej wyjaśnić przy tym należy, iż przepisy ustawy o podatku dochodowym nie definiują pojęcia remont i modernizacja oraz nie określają jakiego rodzaju wydatki wchodzą w zakres tego zwolnienia. Wymienione pojęcia rozumieć należy zatem w znaczeniu powszechnie stosowanym w zakresie inwestycji.

Za remont uważa się w szczególności wykonanie robót budowlanych w istniejącym budynku mieszkalnym lub lokalu mieszkalnym wraz z wymianą dotychczas użytkowanych, zużytych składników wyposażenia technicznego budynku lub lokalu (np. dotychczasowej instalacji wodnej, kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania, ciepłej wody, gazu przewodowego lub tylko określonych elementów tych instalacji), za modernizację natomiast uważa się trwałe ulepszenie (unowocześnienie) istniejącego budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego (np.: wymiana ogrzewania centralnego, wstawienie drzwi, a także przykładowo: wykonanie instalacji wodnej, kanalizacyjnej, elektrycznej, czy montaż kabiny prysznicowej, umywalki). Innymi słowy urządzeń i materiałów trwale związanych w lokalu mieszkalnym.

Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, że wydatki poniesione na wykończenie zakupionego mieszkania w stanie deweloperskim mieszczą się w kategorii wydatków na własne cele mieszkaniowe.

Reasumując, w przedmiotowej sprawie Wnioskodawczyni będzie mogła skorzystać ze zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem wydatkowanie środków jakie Wnioskodawczyni uzyskała z odpłatnego zbycia lokalu mieszkalnego w Ru. miało miejsce przed upływem dwóch lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie i było przeznaczone na zaspokojenie własnych potrzeb mieszkaniowych. Zwolnienie to obejmie dochód ze sprzedaży mieszkania w takiej proporcji, w jakiej pozostają wydatki na własne cele mieszkaniowe w uzyskanym przychodzie ze sprzedaży.

Końcowo podkreślenia wymaga, że zwolnienia podatkowe oraz ulgi są wyjątkiem od zasady powszechności opodatkowania, dlatego do interpretacji przepisów ustanawiających zwolnienia podatkowe, jak również ulgi, należy stosować wykładnię ścisłą, która nie wychodzi poza literalne brzmienie przepisów. Stąd też, korzystanie z przedmiotowego zwolnienia przysługuje podatnikowi tylko i wyłącznie w sytuacji spełnienia wszystkich przesłanek wskazanych w przepisie prawa.


Ponadto wskazać należy, że zakres żądania wnioskodawcy wyznacza:


  1. stan faktyczny (zdarzenie przyszłe) przedstawiony we wniosku o indywidualną interpretację prawa podatkowego,
  2. stan prawny (przepisy prawa) wskazany przez wnioskodawcę oraz
  3. zagadnienie prawne, które ma być przedmiotem interpretacji, a które wskazuje pytanie (pytania) wnioskodawcy w kontekście jego wątpliwości interpretacyjnych w odniesieniu do przepisów prawa podatkowego oraz własne stanowisko wnioskodawcy.


Jednocześnie podkreślenia wymaga, że przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Wskazać bowiem należy, że w postępowaniu o wydanie interpretacji organ podatkowy nie przeprowadza dowodów w rozumieniu art. 180 i następnych Ordynacji podatkowej i nie ocenia ich w myśl art. 191 ustawy, gdyż nie jest to postępowanie podatkowe. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym.

Tym samym należy zastrzec, że w przypadku korzystania z ulg i zwolnień podatkowych, wynikających z ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych obowiązek udowodnienia, że określony wydatek został poniesiony przy spełnieniu wszystkich warunków wynikających z przepisów podatkowych spoczywa na podatniku, który wywodzi z tego określone skutki prawne.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, Al. Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj