Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPB3/4510-237/16/AW
z 27 czerwca 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 4 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 5 maja 2016 r. (data wpływu 10 maja 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia na potrzeby określenia podstawy opodatkowania udziału Wnioskodawcy w zagranicznej spółce kontrolowanej – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 10 maja 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie ustalenia na potrzeby określenia podstawy opodatkowania udziału Wnioskodawcy w zagranicznej spółce kontrolowanej.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.


Spółka należy do Grupy Kapitałowej (dalej: „Grupa”). Podstawową działalnością Grupy jest transport morski. Grupa prowadzi swoją działalność w Polsce i za granicą. W ramach Grupy, Wnioskodawca posiada bezpośrednio i pośrednio udziały w spółkach zależnych z siedzibą w różnych krajach. Część z zagranicznych spółek zależnych od Wnioskodawcy spełnia definicję zagranicznej spółki kontrolowanej w świetle art. 24a ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „Spółki zależne”).

Spółki zależne w ramach swojej działalności osiągają na terytorium Polski przychody, m.in. z tytułu odsetek na rachunku bankowym. Podmioty dokonujące wypłat wskazanych przychodów (banki), w dniu dokonania wypłaty, pobierają od przychodów zryczałtowany podatek dochodowy, o którym mowa w art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Ponadto Spółki zależne osiągają przychody z tytułu odsetek od pożyczek udzielonych innym podmiotom z Grupy (dalej: „Pożyczkobiorcy”), które posiadają siedzibę w kraju, z którym Polska zawarła umowę w sprawie unikania podwójnego opodatkowania zawierająca podstawę prawną do uzyskania przez polskie organy podatkowe informacji podatkowych od organu podatkowego ww. państwa (dalej: „Państwo źródła”). Zgodnie z przepisami Państwa źródła w momencie zapłaty odsetek lub już w momencie naliczenia odsetek (jeżeli nie dochodzi do zapłaty odsetek, a jedynie ich naliczenia za dany okres) Pożyczkobiorcy jako płatnicy potrącają od kwoty odsetek lokalny podatek (dalej: „Podatek u źródła”).

Wnioskodawca, jako podatnik podatku dochodowego od osób prawnych posiadający nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce, na podstawie art. 24a ust. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji zdarzeń gospodarczych zaistniałych w Spółkach zależnych w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu, podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy.

Mając na uwadze powyższe. Spółka pragnie zasięgnąć informacji dotyczących zasad określania wysokości należnego podatku od dochodów Spółek zależnych, w szczególności w zakresie odliczenia od podatku obliczonego zgodnie z art. 24a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych kwoty podatku dochodowego uprzednio zapłaconego przez Spółki zależne w Polsce lub w Państwie źródła.


Niniejszy wniosek dotyczy:


  1. w zakresie stanu faktycznego – prawa Spółki do obniżenia podatku dochodowego od Spółek zależnych za dany rok podatkowy o kwotę podatku zapłaconego w tym roku podatkowym przez Spółki zależne, odpowiednio od dochodów podlegających opodatkowaniu w Polsce na podstawie art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych lub od przychodów odsetkowych podlegających opodatkowaniu w Państwie źródła;
  2. w zakresie zdarzenia przyszłego – prawa Spółki do obniżenia podatku dochodowego od Spółek zależnych za dany rok podatkowy o kwotę podatku zryczałtowanego, który w przyszłości będzie płacony w tym roku podatkowym przez Spółki zależne, odpowiednio od dochodów podlegających opodatkowaniu w Polsce na podstawie art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych lub od przychodów odsetkowych podlegających opodatkowaniu w Państwie źródła.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:


  1. Czy Spółka będzie uprawniona do obniżenia, obliczonego zgodnie z art. 24a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podatku dochodowego od Spółek zależnych za dany rok podatkowy o kwotę podatku zryczałtowanego zapłaconego w tym roku podatkowym (a w odniesieniu do zdarzenia przyszłego – płaconego w przyszłości w danym roku podatkowym) przez Spółki zależne od dochodów podlegających opodatkowaniu w Polsce na podstawie art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
  2. Czy Spółka będzie uprawniona do obniżenia, obliczonego zgodnie z art. 24a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podatku dochodowego od Spółek zależnych za dany rok podatkowy o kwotę Podatku u źródła zapłaconego w tym roku podatkowym (a w odniesieniu do zdarzenia przyszłego – płaconego w przyszłości w danym roku podatkowym) przez Spółki zależne od przychodów odsetkowych podlegających opodatkowaniu w Państwie źródła?


Spółka stoi na stanowisku, że będzie ona uprawniona do obniżenia, obliczonego zgodnie z art. 24a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podatku dochodowego od Spółek zależnych za dany rok podatkowy o kwotę podatku zapłaconego w tym roku podatkowym (a w odniesieniu do zdarzenia przyszłego – płaconego w przyszłości w danym roku podatkowym) przez Spółki zależne od dochodów podlegających opodatkowaniu w Polsce na podstawie art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz od przychodów odsetkowych podlegających opodatkowaniu w Państwie źródła. Podstawę takiego odliczenia stanowić będzie art. 24a ust. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.


Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy.


W dniu 1 stycznia 2015 r. weszły w życie przepisy dotyczące opodatkowania przez polskich podatników dochodów uzyskiwanych poprzez zagraniczne spółki kontrolowane. Istotą przedmiotowych regulacji jest poddanie opodatkowaniu w Polsce, jako dochodu przypisanego do podatnika posiadającego nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce, dochodu z zysków, jakie osiągnął podmiot zależny, spełniający kryteria do uznania go za zagraniczną spółkę kontrolowaną, będący rezydentem podatkowym państwa stosującego preferencyjne zasady opodatkowania.


W myśl art. 24a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych podatek od dochodów zagranicznej spółki kontrolowanej uzyskanych przez podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 1, wynosi 19% podstawy opodatkowania.


Z kolei, stosownie do art. 24a ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przez zagraniczną spółkę należy rozumieć:


  1. osobę prawną,
  2. spółkę kapitałową w organizacji,
  3. jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej inną niż spółka niemająca osobowości prawnej,
  4. spółkę niemającą osobowości prawnej (jeżeli zgodnie z przepisami prawa podatkowego państwa siedziby/zarządu jest traktowana jak osoba prawna i podlega w tym państwie opodatkowaniu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągania)

    1. nieposiadającą siedziby lub zarządu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w której podatnik, o którym mowa w art. 3 ust. 1, posiada udział w kapitale, prawo głosu w organach kontrolnych lub stanowiących lub prawo do uczestnictwa w zysku.


Zagraniczną spółką kontrolowaną, zgodnie z brzmieniem art. 24a ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jest natomiast:


  1. zagraniczna spółka mająca siedzibę lub zarząd na terytorium lub w kraju wymienionym w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 23 kwietnia 2015 r. w sprawie określenia krajów i terytoriów stosujących szkodliwą konkurencję podatkową w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych albo
  2. zagraniczna spółka mająca siedzibę lub zarząd na terytorium państwa innego niż wskazane w pkt 1,2, z którym:

    1. Rzeczpospolita Polska nie zawarła umowy międzynarodowej, w szczególności umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, albo
    2. Unia Europejska nie zawarła umowy międzynarodowej

      1. stanowiącej podstawę do uzyskania od organów podatkowych tego państwa informacji podatkowych, albo

  3. zagraniczna spółka spełniająca łącznie następujące warunki:


    1. w spółce tej podatnik, o którym mowa w art. 3 ust. 1, posiada nieprzerwanie przez okres nie krótszy niż 30 dni, bezpośrednio lub pośrednio, co najmniej 25% udziałów w kapitale lub 25% praw głosu w organach kontrolnych lub stanowiących lub 25% udziałów związanych z prawem do uczestnictwa w zyskach,
    2. co najmniej 50% przychodów tej spółki osiągniętych w roku podatkowym, o którym mowa w ust. 6, pochodzi z dywidend i innych przychodów z udziału w zyskach osób prawnych, przychodów ze zbycia udziałów (akcji), wierzytelności, odsetek i pożytków od wszelkiego rodzaju pożyczek, poręczeń i gwarancji, a także przychodów z praw autorskich, praw własności przemysłowej, w tym z tytułu zbycia tych praw, a także zbycia i realizacji praw z instrumentów finansowych,
    3. co najmniej jeden rodzaj przychodów, o których mowa w lit. b, uzyskiwanych przez tę spółkę, podlega w państwie jej siedziby lub zarządu opodatkowaniu według stawki podatku dochodowego obowiązującej w tym państwie niższej o co najmniej 25% od stawki, o której mowa w art. 19 ust. 1, lub zwolnieniu lub wyłączeniu z opodatkowania podatkiem dochodowym w tym państwie, chyba że przychody te podlegają zwolnieniu od opodatkowania w państwie siedziby lub zarządu spółki je otrzymującej na podstawie przepisów dyrektywy Rady 2011/96/UE z dnia 30 listopada 2011 r. w sprawie wspólnego systemu opodatkowania mającego zastosowanie w przypadku spółek dominujących i spółek zależnych różnych państw członkowskich (Dz. Urz. UE L 345 z 29.12.2011, str. 8, zpóźn. zm.).


W tym miejscu Wnioskodawca pragnie wskazuje, że część z zagranicznych spółek zależnych od Spółki spełnia definicję zagranicznej spółki kontrolowanej w rozumieniu powyższych regulacji.


Zgodnie z ust. 4 art. 24a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych podstawę opodatkowania dochodów zagranicznej spółki kontrolowanej stanowi dochód zagranicznej spółki kontrolowanej przypadający na okres, w którym podatnik posiadał kwalifikowany udział w zagranicznej spółce kontrolowanej (wskazany w art. 24a ust. 3 pkt 3 lit. a albo ust. 8 albo 9 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych), w takiej części, jaka odpowiada posiadanym udziałom związanym z prawem do uczestnictwa w zyskach tej spółki, po odliczeniu kwot:


  1. dywidendy otrzymanej przez podatnika od zagranicznej spółki kontrolowanej;
  2. z odpłatnego zbycia przez podatnika udziału w zagranicznej spółce kontrolowanej.


Z kolei, ust. 6 art. 24a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wskazuje, że dochodem, o którym mowa w ust. 4, jest uzyskana w roku podatkowym nadwyżka sumy przychodów nad kosztami ich uzyskania, ustalonymi zgodnie z przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, bez względu na rodzaj źródeł przychodów, ustalona na ostatni dzień roku podatkowego zagranicznej spółki kontrolowanej.

W przypadku, gdy zagraniczna spółka kontrolowana nie ma ustalonego roku podatkowego albo rok ten przekracza okres kolejnych, następujących po sobie 12 miesięcy, przyjmuje się, że rokiem podatkowym zagranicznej spółki kontrolowanej jest rok podatkowy podatnika.

Dochód zagranicznej spółki kontrolowanej nie podlega pomniejszeniu o straty poniesione w latach poprzednich.

Regulacja art. 24a ust 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wskazuje więc explicite, że dochód zagranicznej spółki kontrolowanej (a więc w zaistniałym stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym, również Spółek zależnych) powinien być ustalany w oparciu o regulacje polskiej ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Powyższe implikuje sytuację, w której Spółka, na potrzeby należytego prowadzenia ewidencji, o której mowa w art. 24a ust. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, będzie zobowiązana do stosowania, m.in. przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zakresie przychodów i kosztów podatkowych, momentu ich powstawania, przewidzianych w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych wyłączeń z kategorii przychodów/kosztów podatkowych a także przepisów odnoszących się do amortyzacji środków trwałych będących w posiadaniu Spółek zależnych. Jak bowiem wskazał Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z dnia 2 kwietnia 2015 r., nr ILPB4/4510-1-2/15-2/MC: Spółka ma obowiązek określenia – na ostatni dzień roku podatkowego CFC – nadwyżki przychodów CFC i kosztów ich uzyskania. Jednocześnie przychody te i koszty należy ustalić zgodnie z przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Zatem krajowa ustawa podatkowa decyduje, czy dane przysporzenie CFC uzyskane w jej roku podatkowym stanowi przychód mający wpływ na określenie ww. nadwyżki. Tak samo należy postąpić w przypadku kosztów uzyskania przychodów. Jeżeli CFC w jej roku podatkowym poniosła koszty, to czy koszt taki będzie miał wpływ na ustalenie ww. nadwyżki decydujące znaczenie mają także przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Tym samym Spółka po pierwsze – określa zdarzenia gospodarcze mające miejsce w CFC w danym roku podatkowym (tj. w roku podatkowym, za który składane będzie zeznanie). Następnie eliminuje z nich te, które nie stanowią przychodów oraz kosztów ich uzyskania zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych. Ostatecznie te wszystkie zdarzenia gospodarcze, które mają wpływ na ustalenie dochodu CFC będą podlegały zaewidencjonowaniu przez Spółkę.

Równolegle do powyższych wymogów art. 24a ust. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nakłada na podatników obowiązek prowadzenia rejestru zagranicznych spółek kontrolowanych. Ponadto, zgodnie z tą regulacją, po zakończeniu roku podatkowego zagranicznej spółki kontrolowanej, nie później jednak aniżeli przed terminem złożenia zeznania o wysokości dochodu zagranicznej spółki kontrolowanej osiągniętego w roku podatkowym (tj. zgodnie z art. 27 ust. 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych – przed końcem dziewiątego miesiąca następnego roku podatkowego), podatnik zobowiązany jest do zaewidencjonowania zdarzeń zaistniałych w zagranicznej spółce kontrolowanej w ewidencji odrębnej od ewidencji rachunkowej wskazanej w art. 9 ust. 1 i la ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Tak zaprowadzona ewidencja powinna zapewniać określenie wysokości dochodu, podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy.

W zakresie obowiązku określenia wysokości należnego podatku szczególną uwagę należy zwrócić na regulację ust. 12 art. 24 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. W myśl tego przepisu od podatku dochodowego obliczonego zgodnie z ust. 1 odlicza się kwotę równą podatkowi dochodowemu zapłaconemu przez zagraniczną spółkę kontrolowaną w proporcji, w jakiej pozostaje dochód ustalony zgodnie z ust. 4 do dochodu tej spółki ustalonego zgodnie z ust. 6. Przepisy art. 20 ust. 8 i art. 22b stosuje się odpowiednio.

Przepis art. 20 ust. 8 stanowi, że określając wielkość odliczenia, o którym mowa w ust. 1 i 2 art. 20 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, oraz zwolnienia, o którym mowa w ust. 3 art. 20 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, kwotę podatku zapłaconego w obcym państwie oraz osiągniętego dochodu (przychodu) przelicza się na złote według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień zapłaty tego podatku lub dzień osiągnięcia dochodu (przychodu).

Z kolei art. 22b wskazuje, że zwolnienia i odliczenia wynikające z przepisów art. 20-22 stosuje się pod warunkiem istnienia podstawy prawnej wynikającej z umowy w sprawie unikania podwójnego opodatkowania lub innej ratyfikowanej umowy międzynarodowej, której stroną jest Rzeczpospolita Polska, do uzyskania przez organ podatkowy informacji podatkowych od organu podatkowego innego niż Rzeczpospolita Polska państwa, w którym podatnik ma swoją siedzibę lub w którym dochód został uzyskany.

Mając na względzie powyższe regulacje, należy wskazać, że celem uniknięcia zjawiska podwójnego opodatkowania tych samych dochodów, ustawodawca umożliwił podatnikom pomniejszenie podatku należnego od dochodów zagranicznych spółek kontrolowanych o kwotę równą podatkowi, który uprzednio (w roku podatkowym za który obliczany jest podatek od dochodów zagranicznych spółek kontrolowanych), został przez te spółki zapłacony w Polsce oraz za granicą. Podkreślenia wymaga, że odliczeniu podlegać będzie nie tylko podatek dochodowy zapłacony przez zagraniczne spółki kontrolowane w Polsce, ale dodatkowo również podatek zapłacony za granicą, o czym świadczy odesłanie ustawodawcy do odpowiedniego stosowania przepisu art. 20 ust. 8 Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych zawierającego zasady przeliczenia na polskie złote kwoty podatku zapłaconego w obcym państwie (w przedmiotowym przypadku w Państwie źródła).

Ponadto, poprzez odpowiednie stosowanie art. 22b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w przypadku podatku zapłaconego za granicą, wprowadzono dodatkowy warunek wskazujący, że odliczeniu podlegać będzie wyłącznie podatek, który został zapłacony na terytorium kraju, od którego organów podatkowych polskie organy podatkowe mogą żądać, na podstawie umowy w sprawie unikania podwójnego opodatkowania lub innej ratyfikowanej umowy międzynarodowej, której stroną jest Rzeczpospolita Polska, uzyskania informacji podatkowych. Oczywistym jest, że w przypadku podatku zryczałtowanego zapłaconego w Polsce przez Spółki zależne na podstawie art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ww. dodatkowy warunek nie będzie miał zastosowania. Będzie on jednak mieć zastosowanie do kwoty Podatku u źródła zapłaconego przez Spółki zależne w Państwie źródła, w sytuacji odliczenia ww. Podatku u źródła w Polsce od podatku obliczonego zgodnie z art. 24a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. W tej sytuacji istotne będzie, aby Państwo źródła oraz Polska posiadały umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania umożliwiająca wymianę informacji podatkowych między organami podatkowymi tych państw.


Jak wskazano w opisie stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego, ww. warunek jest spełniony.


Biorąc pod uwagę powyższe, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że będzie miał prawo do obniżenia, obliczonego zgodnie z art. 24a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podatku dochodowego od Spółek zależnych za dany rok podatkowy o kwotę podatku zapłaconego w tym roku podatkowym (a w odniesieniu do zdarzenia przyszłego – płaconego w przyszłości w danym roku podatkowym) przez Spółki zależne od dochodów podlegających opodatkowaniu w Polsce na podstawie art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz od przychodów odsetkowych podlegających opodatkowaniu w Państwie źródła.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Nadmienić należy, że stanowisko Spółki w zakresie zdarzenia przyszłego opisanego we wniosku jest prawidłowe w pełnym zakresie, o ile nie ulegnie zmianie stan prawny.

Dodatkowo, w odniesieniu do przywołanej przez Wnioskodawcę we wniosku interpretacji indywidualnej, zauważyć należy, że stanowi ona rozstrzygnięcie w konkretnej sprawie, osadzonej w określonym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym i tylko do niego się odnosi, w związku z tym nie ma mocy powszechnie obowiązującego prawa. W konsekwencji, nie może wpływać na ocenę prawidłowości przedmiotowej kwestii. Co więcej rozstrzygnięcie w niej dokonane nie jest rozbieżne z niniejsza interpretacją.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj