Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
1462-IPPB2.4514.428.2016.2.MZ
z 7 listopada 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 7 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 29 sierpnia 2016 r. (data wpływu 1 września 2016 r.) uzupełnionym pismem (data nadania 25 października 2016 r., data wpływu 28 października 2016 r.) z dnia o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie skutków podatkowych nabycia złota inwestycyjnego od osób fizycznych - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 1 września 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie skutków podatkowych nabycia złota inwestycyjnego od osób fizycznych.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.


  1. Spółka S.A. (zwana dalej: Spółka, Wnioskodawca) posiada siedzibę w Polsce i jest zarejestrowana jako czynny podatnik podatku od towarów i usług (podatek VAT).
  2. Wnioskodawca jest spółką prawa handlowego prowadzącą działalność z zakresu obrotu inwestycjami alternatywnymi, tj. złotem, platyną, srebrem, diamentami inwestycyjnymi oraz biżuterią.
  3. Spółka prowadzi działalność kantorową w rozumieniu przepisów ustawy Prawo Dewizowe z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 2012 poz. 826 z późn. zm.) w zakresie ograniczonym tj. kupno i sprzedaż złota oraz platyny dewizowej oraz pośrednictwo w ich kupnie i sprzedaży.
  4. Spółka prowadzi sprzedaż mieszaną, tj. część towarów będących w ofercie Wnioskodawcy zwolniona jest z podatku od towarów i usług, podczas gdy inne sprzedawane są zgodnie z aktualna stawką VAT. Główna działalność Spółki polega na obrocie inwestycjami alternatywnymi, tj. złotem, srebrem, platyną i diamentami inwestycyjnymi, przy czym wiodącą działalnością Spółki jest sprzedaż złota inwestycyjnego.
  5. nioskodawca obraca (tj. nabywa i zbywa) złoto inwestycyjne, o którym mowa w art. 121 ustawy o podatku od towarów i usług (dalej zwana: „ustawa o VAT”) z dnia 11 marca 2004 r. (Dz. U. 2016 poz. 710 z późn. zm.), które stosownie do art. 122 ust. 1 korzysta ze zwolnienia od podatku od towarów i usług zgodnie z art. 121 w zw. z art. 122 w/w ustawy.
  6. Wnioskodawca wydaje klientom potwierdzenia nabycia wartości dewizowych, tj. złota inwestycyjnego.
  7. Spółka S.A. od kilku miesięcy nabywa złoto inwestycyjnego w rozumieniu ustawy o VAT od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz zamierza kontynuować tą działalność również w przyszłości. Do tej pory Spółka S.A. wypełniała formularz deklaracji PCC-3 oraz uiszczała do Urzędu Skarbowego podatek od czynności cywilnoprawnych w wysokości 2%.

Pismem z dnia 11 października 2016 r. Nr 1462-IPPB2.4514.428.2016.1.MZ i Nr 1462-IPPP2.4512.706.2016.1.AO wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego wezwania poprzez:

  • Wskazanie, czy złożony wniosek dotyczy również podatku od towarów i usług oraz czy Wnioskodawca oczekuje wydania interpretacji indywidualnej również w zakresie tego podatku.


Organ zauważa, że we wniosku z dnia 29 sierpnia 2016 r. (data wpływu 1 września 2016 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej Wnioskodawca w części A.1 ww. wniosku dotyczącej „rodzaju sprawy” zaznaczył poz. 8 tj. podatek od czynności cywilnoprawnych oraz inne (np. podatek od gier, zasady ewidencji i identyfikacji podatników i płatników). Natomiast jako przepisy prawa podatkowego Wnioskodawca wskazał art. 2 pkt 4 lit. b ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych i art. 121 oraz 122 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług. Przedmiot niniejszego wniosku wniosku (pytanie) i stanowisko dotyczy podatku od czynności cywilnoprawnych. Ponadto Wnioskodawca we własnym stanowisku wskazał przepisy ustawy o podatku od towarów i usług tj. art. 15 ust. 1, art. 15 ust. 2, art. 121 i art. 122 ustawy o podatku od towarów i usług. Zatem w świetle przedstawionej treści wniosku powstała wątpliwość Organu i konieczność dookreślenia czy przedmiotowy wniosek należy rozpatrzyć również w zakresie podatku VAT.

  • W sytuacji kiedy Wnioskodawca oczekuje wydania interpretacji indywidualnej w zakresie podatku od towarów i usług i niniejszy wniosek należy rozstrzygnąć w zakresie tego podatku wówczas należy:
    1. wyczerpująco przedstawić zdarzenie przyszłe w zakresie podatku od towarów i usług oraz wskazać czy przedmiotem nabycia jest/było złoto inwestycyjne w rozumieniu definicji wskazanej w art. 121 ustawy o VAT;
    2. przedstawić przedmiot wniosku (pytanie) w sposób odnoszący się do przedstawionego opisu i przepisów z zakresu podatku od towarów i usług kształtujących odpowiedzialność podatkową (prawa bądź obowiązki) Wnioskodawcy w tym zakresie;
    3. przedstawić jednoznaczne stanowisko w sprawie, korespondujące z przedstawionym opisem sprawy i ww. zadanym pytaniem w zakresie podatku od towarów i usług.
  • Jeżeli wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczy wyłącznie podatku od czynności cywilnoprawnych to należy uzupełnić przedstawiony we wniosku stan faktyczny/ zdarzenie przyszłe poprzez wskazanie:
    1. czy konkretnie z tytułu nabycia przez Wnioskodawcę złota inwestycyjnego od osób fizycznych status podatnika podatku od towarów i usług posiadają sprzedający (osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej), tj. czy zawarta transakcja podlega/ będzie podlegała uregulowaniom ustawy o podatku od towarów i usług.
  • Ponadto należy dokonać opłaty za wydanie interpretacji indywidualnej, w wysokości odpowiadającej ilości przedstawionych we wniosku stanów faktycznych/zdarzeń przyszłych na rachunek bankowy Izby Skarbowej w Warszawie Nr 31 1010 1010 0166 4922 3100 0000 oraz przesłać kopię dowodu wpłaty do akt sprawy Organu. Do wniosku nie załączono dowodu dokonania opłaty.


Należy nadmienić, że w złożonym wniosku zaznaczono, że wniosek dotyczy 1 stanu faktycznego i 1 zdarzenia przyszłego. A zatem, jeżeli wniosek będzie dotyczył wyłącznie podatku od czynności cywilnoprawnych, należy dokonać opłaty w kwocie 80 zł. Natomiast, jeżeli będzie dotyczył podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatku od towarów i usług, należy dokonać opłaty w kwocie 160 zł.


Wnioskodawca w terminie ustawowym przesłał uzupełnienie, w którym wskazał, że:

  • Interpretacja ma być wydana w zakresie przepisów ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.
  • Sprzedający, tj. osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, nie posiadają statusu podatnika od towarów i usług. Kupiony w tej transakcji towar tj. złoto inwestycyjne w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług będzie następnie sprzedawany ze stawką zw (zwolniony) z podatku od towarów i usług przez Wnioskodawcę, tj. będzie podlegać uregulowaniom ustawy o podatku od towarów i usług.
  • Ponadto załączono dowód dokonania opłaty na kwotę 80 zł.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż w świetle art. 2 pkt 4 lit. b) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych czynność nabycia złota inwestycyjnego od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów ustawy o VAT na podstawie umowy sprzedaży nie podlega podatkowi od czynności cywilnoprawnych?


Zdaniem Wnioskodawcy, prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż w świetle art. 2 pkt 4 lit. b) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych (zwana dalej: ustawą o PCC) nabycie złota inwestycyjnego w rozumieniu przepisów ustawy o VAT nie podlega podatkowi od czynności cywilnoprawnych.


Zgodnie z art. 2 pkt 4 lit. b) nie podlegają podatkowi od czynności cywilnoprawnych, czynności cywilnoprawne inne niż umowa spółki i jej zamiany jeżeli przynajmniej jedna ze stron jest zwolniona od podatku od towarów i usług z tytułu dokonania tej czynności, z wyjątkiem:

  • umów sprzedaży i zamiany, których przedmiotem jest nieruchomość lub jej część, albo prawo użytkowania wieczystego, spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, prawo do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub prawo do miejsca postojowego w garażu wielostanowiskowym lub udział w tych prawach;
  • umowy sprzedaży udziałów i akcji w spółkach prawa handlowego.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o VAT podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, oraz osoby fizyczne wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2 bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.


Zgodnie ze wskazanym ust. 2 działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo, w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Zgodnie z aktualną wykładnią NSA w wyroku z dnia 29 października 2007, sygn. akt I FPS 3/07, należy badać czy dana czynność została wykonana w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej w danym zakresie.


Wnioskodawca jest spółką prawa handlowego - spółką akcyjną, czynnym płatnikiem VAT, a obrót złotem inwestycyjnym jest jej główną działalnością. Spełnia więc dyspozycję przepisu art. 15 ust. 1 i ust. 2 ustawy o VAT.


Główna działalność Spółki polega na obrocie inwestycjami alternatywnymi, tj. złotem, srebrem, platyną i diamentami inwestycyjnymi, przy czym przeważającą działalnością Spółki jest obrót złotem inwestycyjnym w rozumieniu przepisu art. 121 ustawy o VAT.


Zgodnie z art. 122 ust. 1 ustawy o VAT czynności polegające na obrocie złotem inwestycyjnym są zwolnione od podatku od towarów i usług. Tym samym spełniony jest wymóg art. 2 pkt 4 lit. b), tj. aby jedna ze stron czynności była zwolniona od podatku od towarów i usług z tytułu dokonania czynności. W związku z powyższym, nabycie złota inwestycyjnego, czyli umowa sprzedaży, w której po stronie sprzedającego jest osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej nie podlega podatkowi od czynności cywilnoprawnych.

Na podobnym stanowisku stoi aktualne orzecznictwo sądów administracyjnych wskazujące, iż o wyłączeniu z opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych nie decyduje to, czy strony umowy posiadają status podatnika VAT, lecz fakt, że jedna ze stron z tytułu dokonania konkretnej czynności cywilnoprawnej jest opodatkowana podatkiem od towarów i usług lub z niego zwolniona, przy zastosowaniu wyjątków wskazanych w tym przepisie (Wyrok NSA w Warszawie, 14.10.2015r., II FSK 2205/13).

Reasumując Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż nabycie złota inwestycyjnego w rozumieniu art. 121 ustawy o VAT od osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej spełnia dyspozycję przepisu art. 2 pkt 4 lit. b), tym samym nie podlega podatku od czynności cywilnoprawnej.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.


Na wstępie należy wskazać, że niniejsza interpretacja dotyczy oceny stanowiska Wnioskodawcy wyłącznie w zakresie przepisów ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.


Zgodnie z art. 1 ust. 1 lit. a) ustawy z dnia 9 września 2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 223 z późn. zm.) podatkowi temu podlegają umowy sprzedaży oraz zamiany rzeczy i praw majątkowych.


Zgodnie z art. 535 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2016 r., poz. 380 z późn. zm.) przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.

Na podstawie art. 9 pkt 6 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, zwolniona z podatku od czynności cywilnoprawnych jest sprzedaż rzeczy ruchomych, jeżeli podstawa opodatkowania nie przekracza 1000 zł. W przypadku, gdy podstawa opodatkowania przekracza 1000 zł, w myśl art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych podstawę opodatkowania przy umowie sprzedaży stanowi wartość rynkowa rzeczy.

Stosownie do art. 6 ust. 2 ww. ustawy wartość rynkową określa się na podstawie przeciętnych cen przedmiotu czynności cywilnoprawnych stosowanych w obrocie rzeczami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem ich miejsca położenia, stanu i stopnia zużycia, oraz w obrocie prawami majątkowymi tego samego rodzaju, z dnia dokonania tej czynności, bez odliczania długów i ciężarów.

Przepis art. 7 ust. 1 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych określa stawki podatku, które wynoszą od umowy sprzedaży:

  1. nieruchomości, rzeczy ruchomych, prawa użytkowania wieczystego, własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego, spółdzielczego prawa do lokalu użytkowego oraz wynikających z przepisów prawa spółdzielczego: prawa do domu jednorodzinnego oraz prawa do lokalu w małym domu mieszkalnym – 2%
  2. innych praw majątkowych - 1%.

O powstaniu obowiązku uiszczenia podatku od czynności cywilnoprawnej decyduje, w myśl art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, moment dokonania czynności cywilnoprawnej. Stosownie do art. 4 pkt 1 ww. ustawy obowiązek podatkowy przy umowie sprzedaży ciąży na kupującym.

Na mocy art. 10 ust. 1 tej ustawy, na podatnikach ciąży obowiązek, bez wezwania organu podatkowego, złożenia deklaracji w sprawie podatku od czynności cywilnoprawnych, według ustalonego wzoru, oraz obliczenia i wpłacenia podatku w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego.

Zgodnie z art. 10 ust. 4 ww. ustawy Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi w drodze rozporządzenia wzory deklaracji, o których mowa m.in. w ust. 1 oraz szczegółowy zakres zawartych w nich danych, a w szczególności: w deklaracji, o której mowa w ust. 1 – datę i miejsce dokonania czynności cywilnoprawnej, dane podatnika, zwięzłe określenie treści i przedmiotu czynności, miejsce jego położenia lub wykonywania praw majątkowych, podstawę opodatkowania, stawkę podatku, kwotę należnego podatku.

Niezależnie jednak od powyższego, zgodnie z art. 2 pkt 4 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych nie podlegają podatkowi czynności cywilnoprawne, inne niż umowa spółki i jej zmiany:

  1. w zakresie, w jakim są opodatkowane podatkiem od towarów i usług,
  2. jeżeli przynajmniej jedna ze stron jest zwolniona od podatku od towarów i usług z tytułu dokonania tej czynności, z wyjątkiem:

    • umów sprzedaży i zamiany, których przedmiotem jest nieruchomość lub jej część, albo prawo użytkowania wieczystego, spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, prawo do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub prawo do miejsca postojowego w garażu wielostanowiskowym lub udział w tych prawach,
    • umowy sprzedaży udziałów i akcji w spółkach handlowych.


Z treści art. 2 pkt 4 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych wynika, iż o wyłączeniu z opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych nie decyduje okoliczność, że strony tej umowy posiadają generalnie status podatnika podatku od towarów i usług, lecz wyłącznie fakt, że jedna ze stron z tytułu dokonania tej konkretnej czynności jest opodatkowana podatkiem od towarów i usług lub jest z tego podatku zwolniona (za wyjątkiem sytuacji w ustawie szczegółowo wymienionych). Wyłączenie danej czynności cywilnoprawnej z opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych ma więc miejsce tylko w przypadku, gdy z tytułu dokonania tej właśnie czynności, jedna ze stron jest podatnikiem podatku od towarów i usług.

Z przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego wynika, że Spółka S.A. (zwana dalej: Spółka, Wnioskodawca) posiada siedzibę w Polsce i jest zarejestrowana jako czynny podatnik podatku od towarów i usług (podatek VAT). Wnioskodawca jest spółką prawa handlowego prowadzącą działalność z zakresu obrotu inwestycjami alternatywnymi, tj. złotem, platyną, srebrem, diamentami inwestycyjnymi oraz biżuterią. Spółka prowadzi działalność kantorową w rozumieniu przepisów ustawy Prawo Dewizowe z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 2012 poz. 826 z późn. zm.) w zakresie ograniczonym tj. kupno i sprzedaż złota oraz platyny dewizowej oraz pośrednictwo w ich kupnie i sprzedaży. Spółka prowadzi sprzedaż mieszaną, tj. część towarów będących w ofercie Wnioskodawcy zwolniona jest z podatku od towarów i usług, podczas gdy inne sprzedawane są zgodnie z aktualna stawką VAT. Główna działalność Spółki polega na obrocie inwestycjami alternatywnymi, tj. złotem, srebrem, platyną i diamentami inwestycyjnymi, przy czym wiodącą działalnością Spółki jest sprzedaż złota inwestycyjnego. Wnioskodawca obraca (tj. nabywa i zbywa) złoto inwestycyjne, o którym mowa w art. 121 ustawy o podatku od towarów i usług (dalej zwana: „ustawa o VAT”) z dnia 11 marca 2004 r. (Dz. U. 2016 poz. 710 z późn. zm.), które stosownie do art. 122 ust. 1 korzysta ze zwolnienia od podatku od towarów i usług zgodnie z art. 121 w zw. z art. 122 w/w ustawy. Wnioskodawca wydaje klientom potwierdzenia nabycia wartości dewizowych, tj. złota inwestycyjnego. Wnioskodawca od kilku miesięcy nabywa złoto inwestycyjnego w rozumieniu ustawy o VAT od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz zamierza kontynuować tą działalność również w przyszłości. Do tej pory Spółka wypełniała formularz deklaracji PCC-3 oraz uiszczała do Urzędu Skarbowego podatek od czynności cywilnoprawnych w wysokości 2%. Z przesłanego do wniosku uzupełnienia wynika, że Sprzedający, tj. osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, nie posiadają statusu podatnika od towarów i usług. Kupiony w tej transakcji towar tj. złoto inwestycyjne w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług będzie następnie sprzedawany ze stawką zw (zwolniony) z podatku od towarów i usług przez Wnioskodawcę, tj. będzie podlegać uregulowaniom ustawy o podatku od towarów i usług.

W świetle opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego stwierdzić należy, że fakt, iż Wnioskodawca nabywający od osób fizycznych złoto posiada generalnie status podatnika podatku od towarów i usług nie oznacza, że tym podatnikiem jest z tytułu konkretnej transakcji nabycia, a tym samym z tego nie można wywieźć wniosku, że nie wystąpi obowiązek uiszczenia podatku od czynności cywilnoprawnych. Podkreślić bowiem należy, iż co do zasady podatnikiem podatku od towarów i usług z tytułu umowy sprzedaży (kupna – sprzedaży) są sprzedający (osoby fizyczne). To oznacza, że w tak przedstawionym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym, tj. w przypadku sprzedaży towaru, tylko wówczas można będzie zastosować wyłączenie z podatku od czynności cywilnoprawnych, o którym mowa w cyt. powyżej art. 2 pkt 4 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, gdy osoby fizyczne zbywające (sprzedające) złoto inwestycyjne, będą z tego tytułu podlegały regułom określonym w ustawie o podatku od towarów i usług.

W świetle powyższych wyjaśnień należy stwierdzić, że czynność nabycia złota od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i niebędących podatnikami podatku od towarów i usług podlega generalnie opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych według stawki wynoszącej 2% wartości rynkowej nabywanej rzeczy. Z wyłączenia opodatkowania tym podatkiem będą korzystać tylko te czynności, z tytułu których zbywający będą podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług lub będą z niego zwolnieni na mocy wyżej powołanej ustawy o podatku od towarów i usług.

Przyjmując za Wnioskodawcą, że sprzedający (osoby fizyczne) nieprowadzące działalności gospodarczej, nie posiadają statusu podatnika od towarów i usług należy wskazać, że nabycie przez Wnioskodawcę złota inwestycyjnego podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. a) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, jeżeli wartość przedmiotu transakcji przekracza kwotę 1000 zł. Stosownie do art. 4 pkt 9 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych obowiązek zapłaty podatku ciąży na Wnioskodawcy - kupującym.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia przedstawionego w stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj