Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
2461-IBPP4.4513.11.2017.2.MK
z 21 lutego 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 201) oraz § 7 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z 29 grudnia 2016 r. (data wpływu 13 stycznia 2017 r.) uzupełnione pismem z 7 lutego 2017 r. (data wpływu 10 lutego 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwrotu podatku akcyzowego – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 stycznia 2017 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwrotu podatku akcyzowego. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 7 lutego 2017 r. (data wpływu 10 lutego 2017 r.) stanowiącym odpowiedź na wezwanie Organu z 2 lutego 2017 r. znak: 2461-IBPP4.4513.11.2017.1.MK.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Wnioskodawca jest importerem i dystrybutorem części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i motocykli. Spółka stanowi platformę sprzedaży głównie kanałami elektronicznymi oraz logistyki dostaw części zamiennych w trybie just-in-time do rozproszonych klientów, do których należą przede wszystkim warsztaty oraz sklepy motoryzacyjne. Spółka działa w oparciu o zintegrowane narzędzia IT zarządzające całym łańcuchem dostaw oraz infrastrukturę logistyczną, a także siatki transportowej umożliwiającej dostawę do klienta końcowego z częstotliwością 3-5 razy dziennie. Spółka współpracuje z blisko 150 dostawcami części zamiennych w obszarze tzw. rynku aftermarket, jak również z dostawcami OEM z całego świata. Spółka zamierza wyeksportować wyroby akcyzowe (poza granice UE oraz poza granice Polski w ramach UE) (oleje smarowe) objęte podatkiem akcyzowym na terytorium RP zgodnie z kodem CN 2710 z zapłaconą akcyzą.

Na podstawie art. 82 ustawy o podatku akcyzowym Spółka zamierza wystąpić do Naczelnika Urzędu Celnego o zwrot akcyzy. Zakup ww. towaru jest udokumentowany fakturą VAT, która zawiera wyszczególnioną pozycję dotyczącą wartość akcyzy, oraz oświadczenie sprzedawcy, że od towarów akcyzowych, będących przedmiotem danej faktury VAT, należny podatek akcyzowy został zapłacony zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Wywóz wyrobów akcyzowych będzie przez Spółkę udokumentowany zgodnie z art. 82 ustawy o podatku akcyzowym.

Pismem z 7 lutego 2017 r. Wnioskodawca wskazał, że oleje smarowe klasyfikowane wg Nomenklatury Scalonej do kodu 2710 będą nabywane od podatnika podatku akcyzowego.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:

Czy faktura VAT od dostawcy krajowego dokumentująca zakup wyrobów akcyzowych, która zawiera wyszczególnioną pozycję wartości podatku akcyzowego oraz oświadczenie sprzedawcy, że od towarów akcyzowych, będących przedmiotem niniejszej sprzedaży, należny podatek akcyzowy został zapłacony zgodnie z obowiązującymi przepisami, spełnia warunki dotyczące ubiegania się o zwrot akcyzy zawarte w art. 82 ustawy o podatku akcyzowym, jako dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium kraju.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Zdaniem Spółki, faktura VAT dokumentująca zakup towarów akcyzowych z wyszczególnioną wartością podatku akcyzowego oraz z oświadczeniem sprzedawcy, że od towarów akcyzowych, będących przedmiotem niniejszej sprzedaży, należny podatek akcyzowy został zapłacony zgodnie z obowiązującymi przepisami, spełnia wymogi art. 82 ustawy o podatku akcyzowym jako dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium kraju.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 43) zwanej dalej „ustawą”, ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

W załączniku nr 1 do ustawy pod pozycją 27, z kodem CN 2710 wymieniono oleje ropy naftowej i oleje otrzymywane z minerałów bitumicznych, inne niż surowe; preparaty gdzie indziej niewymienione ani niewłączone, zawierające 70% masy lub więcej olejów ropy naftowej lub olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych, których te oleje stanowią składniki zasadnicze preparatów; oleje odpadowe.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 4, 5, 6, 8 i 18 ustawy użyte w ustawie określenia oznaczają:

  • terytorium Unii Europejskiej - terytorium kraju oraz terytoria państw członkowskich;
  • terytorium państwa trzeciego - terytorium inne niż terytorium Unii Europejskiej;
  • eksport - wywóz wyrobów akcyzowych lub samochodów osobowych z terytorium kraju poza terytorium Unii Europejskiej potwierdzony przez organ celny, o którym mowa w art. 221 ust. 2 lub art. 332 ust. 3-4 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2015/2447 z dnia 24 listopada 2015 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania niektórych przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 ustanawiającego unijny kodeks celny (Dz. Urz. UE L 343 z 29.12.2015, str. 558, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem 2015/2447", na podstawie informacji uzyskanych od właściwego organu celnego stosownie do art. 329 tego rozporządzenia;
  • dostawa wewnątrzwspólnotowa - przemieszczanie wyrobów akcyzowych lub samochodów osobowych z terytorium kraju na terytorium państwa członkowskiego;
  • faktura - fakturę w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług zawierającą dane nabywcy i jego adres oraz dane dotyczące ilości (liczby) i miary nabywanych wyrobów akcyzowych lub samochodów osobowych.

Zgodnie z art. 82 ustawy:

1. W przypadku dostawy wewnątrzwspólnotowej wyrobów akcyzowych, od których akcyza została zapłacona na terytorium kraju, przysługuje zwrot akcyzy:

  1. podatnikowi, który dokonał dostawy wewnątrzwspólnotowej tych wyrobów akcyzowych, albo
  2. podmiotowi, który nabył te wyroby akcyzowe od podatnika i dokonał ich dostawy wewnątrzwspólnotowej

- na pisemny wniosek złożony do właściwego naczelnika urzędu celnego wraz z dokumentami potwierdzającymi zapłatę akcyzy na terytorium kraju.

2. W przypadku eksportu wyrobów akcyzowych, od których akcyza została zapłacona na terytorium kraju, przysługuje zwrot akcyzy:

  1. podatnikowi, który dokonał eksportu tych wyrobów akcyzowych, albo
  2. podmiotowi, który nabył te wyroby akcyzowe od podatnika i dokonał ich eksportu

-na pisemny wniosek złożony do właściwego naczelnika urzędu celnego w ciągu roku od dnia dokonania eksportu wraz z dokumentami, o których mowa w ust. 4.

2a. W przypadku gdy w stosunku do przemieszczanych przez terytorium Unii Europejskiej wyrobów akcyzowych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy:

  1. powstała nieprawidłowość na terytorium kraju lub
  2. nie można ustalić miejsca, gdzie powstała nieprawidłowość, a powstanie tej nieprawidłowości zostanie stwierdzone na terytorium kraju

- właściwy naczelnik urzędu celnego pobiera akcyzę obliczaną z zastosowaniem stawek akcyzy obowiązujących w dniu, w którym powstała nieprawidłowość, a jeżeli tego dnia nie można ustalić - obowiązujących w dniu, w którym stwierdzono powstanie tej nieprawidłowości.

2b. Właściwy naczelnik urzędu celnego, o którym mowa w ust. 2a, jest obowiązany poinformować właściwe władze podatkowe państwa członkowskiego Unii Europejskiej, z terytorium którego dokonano wysyłki, o powstaniu lub stwierdzeniu powstania nieprawidłowości oraz pobraniu akcyzy na terytorium kraju.

2c. Jeżeli w wyniku stwierdzenia powstania nieprawidłowości akcyza zostanie pobrana na terytorium państwa członkowskiego, a przed upływem 3 lat od daty nabycia wyrobów akcyzowych przez odbiorcę zostanie ustalone, że nieprawidłowość powstała na terytorium kraju, właściwy naczelnik urzędu celnego pobiera akcyzę obliczaną z zastosowaniem stawek akcyzy obowiązujących w dniu, w którym nieprawidłowość ta powstała.

2d. Właściwy naczelnik urzędu celnego, o którym mowa w ust. 2c, jest obowiązany poinformować właściwe władze podatkowe państwa członkowskiego Unii Europejskiej, w którym pobrano akcyzę w związku ze stwierdzeniem powstania nieprawidłowości, o powstaniu nieprawidłowości oraz o pobraniu akcyzy na terytorium kraju.

2e. Jeżeli w wyniku stwierdzenia powstania nieprawidłowości akcyza zostanie pobrana na terytorium kraju, a przed upływem 3 lat od daty nabycia wyrobów akcyzowych przez odbiorcę zostanie ustalone, że nieprawidłowość powstała na terytorium państwa członkowskiego i akcyza zostanie tam pobrana, podmiotowi, który zapłacił akcyzę w związku ze stwierdzeniem powstania nieprawidłowości na terytorium kraju, przysługuje zwrot zapłaconej akcyzy.

2f. W przypadku, o którym mowa w ust. 2e, zwrot akcyzy następuje na pisemny wniosek podmiotu, złożony do właściwego naczelnika urzędu celnego, w terminie 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności akcyzy.

2g. Za nieprawidłowość uważa się sytuacje, do których dochodzi w trakcie przemieszczania wyrobów akcyzowych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, w wyniku których całe przemieszczanie lub część przemieszczania tych wyrobów nie kończy się zgodnie z przepisami, z wyłączeniem sytuacji, w których doszło do całkowitego zniszczenia lub nieodwracalnej utraty wyrobów akcyzowych.

3. Podatnik lub podmiot, o których mowa w ust. 1, występujący z wnioskiem o zwrot akcyzy są obowiązani po dokonaniu dostawy wewnątrzwspólnotowej przedłożyć właściwemu naczelnikowi urzędu celnego:

  1. dokumenty towarzyszące przemieszczaniu wyrobów akcyzowych;
  2. potwierdzenie otrzymania wyrobów akcyzowych przez odbiorcę z państwa członkowskiego Unii Europejskiej na uproszczonym dokumencie towarzyszącym lub na kopii dokumentu handlowego, o którym mowa w art. 77 ust. 2, w przypadku wyrobów akcyzowych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy;
    2a) potwierdzenie otrzymania wyrobów akcyzowych przez odbiorcę z państwa członkowskiego Unii Europejskiej na dokumencie handlowym, w przypadku wyrobów akcyzowych niewymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, które są objęte na terytorium kraju stawką akcyzy inną niż stawka zerowa;
  3. dokument potwierdzający zapłatę akcyzy lub złożenie deklaracji w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub złożenie zabezpieczenia albo dokument potwierdzający, że akcyza w tym państwie nie jest wymagana.

4. Podatnik lub podmiot, o których mowa w ust. 2, występujący z wnioskiem o zwrot akcyzy są obowiązani przedłożyć właściwemu naczelnikowi urzędu celnego:

  1. dokumenty potwierdzające zapłatę akcyzy na terytorium kraju;
  2. udokumentowane potwierdzenie wywozu wyrobów akcyzowych z terytorium kraju poza obszar celny Unii Europejskiej w rozumieniu art. 4 unijnego kodeksu celnego, w sposób zgodny z przepisami prawa celnego, a w przypadku wywozu, o którym mowa w art. 140 ust. 2 rozporządzenia 2015/2446, zaświadczenie, o którym mowa w art. 68b ustawy z dnia 19 marca 2004 r. - Prawo celne.

4a. Podmiot, o którym mowa w ust. 2e, występujący z wnioskiem o zwrot akcyzy jest obowiązany przedłożyć właściwemu naczelnikowi urzędu celnego:

  1. dokumenty towarzyszące przemieszczaniu wyrobów akcyzowych;
  2. dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium państwa członkowskiego, w którym powstała nieprawidłowość;
  3. dokument potwierdzający zapłatę akcyzy w związku ze stwierdzeniem powstania nieprawidłowości na terytorium kraju.

5. Zwrotowi nie podlega akcyza w przypadku dostawy wewnątrzwspólnotowej i eksportu wyrobów akcyzowych oznaczonych znakami akcyzy, a także kwota akcyzy niższa od minimalnej kwoty zwrotu.

6. Właściwy naczelnik urzędu celnego dokonuje weryfikacji wniosku o zwrot akcyzy w oparciu o dokumenty, o których mowa w ust. 1 i 3-4a.

6a. W przypadku niedokonania przez właściwego naczelnika urzędu celnego zwrotu akcyzy, o którym mowa w ust. 1, 2 i 2e, w terminach określonych w przepisach wydanych na podstawie ust. 7, zwrot ten traktuje się jako nadpłatę podatku podlegającą oprocentowaniu w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa.

7. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, tryb i terminy dokonywania zwrotu akcyzy, o którym mowa w ust. 1, 2 i 2e, minimalną kwotę zwrotu oraz wzór wniosku o zwrot akcyzy, uwzględniając:

  1. konieczność zapewnienia informacji dotyczących ilości dostarczanych wewnątrzwspólnotowo lub eksportowanych wyrobów akcyzowych;
  2. konieczność prawidłowego określenia kwot zwracanej akcyzy;
  3. ekonomiczną opłacalność dokonania zwrotu akcyzy.
  4. Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Na podstawie art. 82 ust. 7 ustawy 20 sierpnia 2010 r. wydano Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie zwrotu akcyzy od wyrobów akcyzowych (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 920) określającego tryb, terminy dokonywania zwrotu akcyzy, minimalną kwotę zwrotu oraz wzór wniosku o zwrot akcyzy.

W powyższym rozporządzeniu wskazano jakie dokumenty należy złożyć w celu ubiegania się o zwrot akcyzy. Jednym z obowiązkowych dokumentów, który należy dołączyć do wniosku jest dokument, określony w poz. 6 pkt 1 wniosku tj. potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium kraju.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca nabywa od podatnika podatku akcyzowego oleje smarowe klasyfikowane wg Nomenklatury Scalonej do kodu 2710 z zapłaconą akcyzą.

Nabyte oleje smarowe Wnioskodawca zamierza sprzedawać w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej i eksportu.

Na podstawie art. 82 ustawy o podatku akcyzowym Spółka zamierza wystąpić do Naczelnika Urzędu Celnego o zwrot akcyzy. Zakup ww. towaru jest udokumentowany fakturą VAT, która zawiera wyszczególnioną pozycję dotyczącą wartość akcyzy, oraz oświadczenie sprzedawcy, że od towarów akcyzowych, będących przedmiotem danej faktury VAT, należny podatek akcyzowy został zapłacony zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Wywóz wyrobów akcyzowych będzie przez Spółkę udokumentowany zgodnie z art. 82 ustawy o podatku akcyzowym.

Stosownie do powyższego w sprawie będącej przedmiotem wniosku w myśl art. 82 ust. 1 pkt 2 ustawy w przypadku dostawy wewnątrzwspólnotowej wyrobów akcyzowych, od których akcyza została zapłacona na terytorium kraju, przysługuje zwrot akcyzy podmiotowi, który nabył te wyroby akcyzowe od podatnika i dokonał ich dostawy wewnątrzwspólnotowej, na pisemny wniosek złożony do właściwego naczelnika urzędu celnego wraz z dokumentami potwierdzającymi zapłatę akcyzy na terytorium kraju.

Równocześnie zgodnie z art. 82 ust. 2 pkt 2 ustawy w przypadku eksportu wyrobów akcyzowych, od których akcyza została zapłacona na terytorium kraju, przysługuje zwrot akcyzy podmiotowi, który nabył te wyroby akcyzowe od podatnika i dokonał ich eksportu, na pisemny wniosek złożony do właściwego naczelnika urzędu celnego w ciągu roku od dnia dokonania eksportu wraz z dokumentami, o których mowa w ust. 4, w tym m.in. dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy na terytorium kraju. Wraz z wnioskiem Wnioskodawca zobowiązany jest przedłożyć dowody o których mowa w art. 82 ust. 3 ustawy.

Na tle powyższego Wnioskodawca ma wątpliwości czy faktura VAT od dostawcy krajowego dokumentująca zakup wyrobów akcyzowych, która zawiera wyszczególnioną pozycję wartości podatku akcyzowego oraz oświadczenie sprzedawcy, że od towarów akcyzowych, będących przedmiotem niniejszej sprzedaży, należny podatek akcyzowy został zapłacony zgodnie z obowiązującymi przepisami, spełnia warunki dotyczące ubiegania się o zwrot akcyzy zawarte w art. 82 ustawy o podatku akcyzowym, jako dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium kraju.

Wskazać należy, że zgodnie z art. 10 ust. 12 i 13 ustawy na żądanie nabywcy podatnik akcyzy wykazuje w fakturze lub oświadczeniu załączanym do faktury kwotę akcyzy zawartą w cenie wyrobów akcyzowych wykazanych w tej fakturze.

Oświadczenie, o którym mowa w ust. 12, powinno zawierać:

  1. dane dotyczące podatnika, w tym nazwę oraz adres siedziby albo zamieszkania, a także numer identyfikacji podatkowej (NIP) lub numer identyfikacyjny REGON;
  2. kwotę akcyzy zawartej w cenie wyrobów akcyzowych wykazanych w fakturze;
  3. datę i miejsce złożenia oświadczenia;
  4. czytelny podpis składającego oświadczenie.

Tym samym faktura VAT (wystawiona przez podatnika podatku akcyzowego od którego Wnioskodawca nabył wyroby), która zawiera wyszczególnioną pozycję dotyczącą wartość akcyzy, oraz oświadczenie sprzedawcy (podatnika podatku akcyzowego od którego Wnioskodawca nabył wyroby), że od towarów akcyzowych, będących przedmiotem danej faktury VAT, należny podatek akcyzowy został zapłacony zgodnie z obowiązującymi przepisami, będzie dokumentem potwierdzającym zapłatę akcyzy na terytorium kraju, pod warunkiem, że powyższa faktura będzie odzwierciedlać faktyczną transakcję kupna-sprzedaży wyrobów akcyzowych.

Odpowiadając zatem wprost na zadane przez Wnioskodawcę pytanie stwierdzić należy, że faktura VAT (wystawiona przez podatnika podatku akcyzowego od którego Wnioskodawca nabył wyroby), dokumentująca zakup towarów akcyzowych z wyszczególnioną wartością podatku akcyzowego oraz z oświadczeniem sprzedawcy (podatnika podatku akcyzowego od którego Wnioskodawca nabył wyroby), że od towarów akcyzowych, będących przedmiotem niniejszej sprzedaży, należny podatek akcyzowy został zapłacony zgodnie z obowiązującymi przepisami, spełnia wymogi dotyczące ubiegania się o zwrot akcyzy, zawarte w art. 82 ustawy jako dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium kraju.

W tym miejscu przypomnieć należy, że Wnioskodawca występując z wnioskiem o zwrot akcyzy jest obowiązany również do przedstawienie dokumentów o których odpowiednio mowa w art. 82 ust. 3 lub 4 ustawy

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy uznać należy za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Końcowo zastrzec należy, że zasadność zwrotu oraz wysokość kwoty zwrotu akcyzy z tytułu wewnątrzwspólnotowej dostawy jak i eksportu zostaje określona decyzją właściwego naczelnika urzędu celnego w autonomicznym postępowaniu podatkowym wszczętym wniesionym wnioskiem. W postępowaniu tym ww. organ podatkowy weryfikuje spełnienie warunków formalnych umożliwiających zwrot akcyzy, jak i uprawniony jest zarówno do weryfikacji dołączonych do wniosku dokumentów jak i dokonania przez Wnioskodawcę dostawy wewnątrzwspólnotowej i eksportu.

Przedmiotowa interpretacja dotyczy wyłącznie sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 718). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Administracji Skarbowej w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj