Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP1-3.4012.53.2017.2.JG
z 10 maja 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 marca 2017 r. (data wpływu 24 marca 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 23 kwietnia 2017 r. (data wpływu 4 maja 2017 r.) w odpowiedzi na wezwanie tutejszego Organu z dnia 12 kwietnia 2017 r. (skutecznie doręczone w dniu 19 kwietnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • prawidłowe – w zakresie braku możliwości odzyskania podatku VAT w związku z działalnością przedszkola, w zakresie zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 8% do prowadzonych usług cateringowych, jak również w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT od zakupów służących działalności cateringowej,
  • nieprawidłowe – w zakresie dotyczącym wysokości odliczonego podatku.


UZASADNIENIE


W dniu 24 marca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacja projektu. Złożony wniosek został uzupełniony pismem z dnia 23 kwietnia 2017 r. (data wpływu 4 maja 2017 r.) w odpowiedzi na wezwanie tutejszego Organu z dnia 12 kwietnia 2017 r. nr 0114-KDIP1-3.4012.53.2017.1.JG (skutecznie doręczone w dniu 19 kwietnia 2017 r.).


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawczyni prowadzi działalność gospodarczą pod nazwą K. w zakresie wychowania przedszkolnego, tj. Przedszkole Niepubliczne wpisaną do ewidencji niepublicznych placówek oświatowych w gminie. Prowadzona działalność posiada nr NIP, REGON, zwolniona jest od podatku.


Przedszkole, działalność wychowania przedszkolnego prowadzona jest w budynku pod adresem: ..., która spełnia wszystkie wymagania placówki oświatowej w zakresie wychowania przedszkolnego.


Wnioskodawczyni w celu rozszerzenia działalności oraz wzrostu konkurencyjności złożyła wniosek o dofinansowanie działalności poprzez realizację operacji w ramach PROW 2014-2020 do LGD w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrożenie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczeństwo z wyłączeniem projektów grantowych oraz operacji w zakresie podejmowania działalności gospodarczych objętego PROW 2014-2020. Zakres wniosku o dofinansowanie obejmuje zadania związane z rozszerzeniem działalności wychowania przedszkolnego, jak również rozszerzenie działalności o nowy nr PKD – 56.21.Z przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (catering). W ramach zakresu wniosku o dofinansowanie obejmującego wychowanie przedszkolne Wnioskodawczyni zaplanowała:

  1. zakup interaktywnej tablicy,
  2. zakup interaktywnej podłogi,
  3. zakup placu zabaw,
  4. utwardzenie terenu

W ramach części wniosku dotyczącej rozszerzenia działalności o catering Wnioskodawczyni zaplanowała:

  1. zakup wyposażenia kuchni,
  2. zakup urządzeń, sprzętu, naczyń do kuchni,
  3. zakup urządzeń, sprzętu i naczyń do świadczenia usług cateringowych,
  4. zakup środków transportu.

Działalność związana z prowadzeniem przedszkola, wychowaniem przedszkolnym zgodnie z przepisami zwolniona jest od podatku, natomiast rozszerzona działalność związana z usługą cateringową (PKD 56.21.Z) będzie polegała na przygotowywaniu gotowych posiłków na miejscu w kuchni znajdującej się w budynku przedszkola, które będą dostarczane do potencjalnych klientów na zewnątrz.

W ramach złożonego wniosku o dofinansowanie Wnioskodawczyni zakres operacji dotyczących działalności przedszkola w związku z brakiem możliwości odzyskania podatku od towarów i usług uwzględniła w ramach kosztów kwalifikowanych w kwotach brutto – działalność zwolniona od podatku od towarów i usług. Natomiast zakres operacji dotyczący rozszerzenia działalności o usługi cateringowe (PKD 56.21.Z) Wnioskodawczyni uznała we wniosku o dofinansowanie w ramach kosztów kwalifikowanych kwoty netto z uwagi na możliwość odzyskania podatku od towarów i usług.


Stawka podatku od towarów i usług w przypadku usług cateringowych jaka Wnioskodawczyni zamierza przyjąć zgodnie z przepisami prawa to 8%.


Stawka podatku od towarów i usług w przypadku zakresu operacji uwzględnionych we wniosku o dofinansowanie wynosi na zaplanowane działania, zakupy, usługi – 23%.


Ponadto Wnioskodawczyni w uzupełnieniu do złożonego wniosku wskazała, że:

  1. Niepubliczne Przedszkole jest jednostką objętą systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty.
  2. Zakupy dotyczące działalności cateringowej tj.:
    1. zakup urządzeń, sprzętu, naczyń do kuchni – wykorzystywane do czynności służących świadczeniu usług odbiorcom zewnętrznym i do działalności przedszkola,
    2. zakup urządzeń, sprzętu, naczyń do świadczenia usług cateringowych – wykorzystywane wyłącznie do czynności służących świadczeniu usług odbiorców zewnętrznych.
    3. zakup wyposażenia kuchni – wykorzystywany do czynności służących świadczeniu usług odbiorcom zewnętrznym i do działalności przedszkola,
    4. zakup środka transportu – wykorzystywany wyłącznie do świadczenia usług odbiorcom zewnętrznym.
  3. Planowany do zakupienia środek transportu to furgon VW Caddy Furgon 2.0 TDI.
  4. Klasyfikacja PKWiU dla wykonywanych przez Wnioskodawczynię usług cateringowych to 56.21.19.0.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.


  1. Czy Wnioskodawczyni ma możliwość odzyskania podatku od towarów i usług od części operacji dotyczącej działalności w zakresie przedszkola – wychowania przedszkolnego?
  2. Jaką stawkę opodatkowania od towarów i usług należy przyjąć w związku z rozszerzeniem działalności gospodarczej dotyczącej usług cateringowych – PKD 56.21.Z?
  3. Czy Wnioskodawczyni ma możliwość odzyskania podatku od towarów i usług od części operacji dotyczącej działalności usług cateringowych – PKD 56.21.Z w ramach wniosku o dofinansowanie?
  4. Jeśli Wnioskodawczyni ma możliwość odzyskania podatku zgodnie z pyt. 3 to w jakiej wysokości?

Zdaniem Wnioskodawcy:


  1. Wnioskodawczyni z uwagi, że działalność wychowania przedszkolnego, prowadzenie przedszkola jako działalność związana z edukacją jest zwolniona z podatku od towarów i usług nie może odzyskać podatku od towarów i usług od części operacji dotyczącej wychowania przedszkolnego.
  2. Działalność dotycząca PKD 56.21.Z podlega opodatkowaniu 8% stawką podatku od towarów i usług.
  3. Wnioskodawczyni w związku z opodatkowaną działalnością gospodarczą dotyczącą usług cateringowych ma możliwość odzyskania podatku od towarów i usług od części operacji wniosku o dofinansowanie dotyczącej usług cateringowych.
  4. Wnioskodawczyni może odzyskać podatek od towarów i usług w wysokości zgodnej z poniesionym podatkiem w ramach operacji dotyczącej usług cateringowych, w tym wypadku różnicy pomiędzy kwotą wydatku netto a brutto.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe – w zakresie braku możliwości odzyskania podatku VAT w związku z działalnością przedszkola, w zakresie zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 8% do prowadzonych usług cateringowych, jak również w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT od zakupów służących działalności cateringowej, oraz jest nieprawidłowe – w zakresie dotyczącym wysokości odliczonego podatku.


Ad 2


Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług(Dz. U. z 2016 r., poz. 710 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.


Jak stanowi art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).


Na podstawie art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.


Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Na mocy art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Zatem dla prawidłowego określenia wysokości stawki podatku od towarów i usług od czynności, których przedmiotem są poszczególne towary lub usługi, w niektórych przypadkach ustawodawca odsyła do klasyfikacji statystycznych wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, powołując w przepisach dotyczących obniżonych stawek podatku oraz w załącznikach do ustawy symbole PKWiU.

Klasyfikacją, do której odwołują się przepisy ustawy, jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293, ze zm.).


Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.


Stosownie do treści art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.


W myśl art. 41 ust. 2 ustawy dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.


Zgodnie z dyspozycją art. 146a pkt 2 w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f stawka podatku o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy wynosi 8%.


Zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki podatku, bądź zwolnienie od podatku.


W rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2013 r. w sprawie towarów i usług, dla których obniża się stawkę podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania stawek obniżonych (Dz. U. z 2017, poz. 839) w § 3 ust. 1 pkt 1 przewidziano, że stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 8% dla towarów wymienionych w załączniku nr 1 do rozporządzenia.

W pozycji 7 załącznika nr 1 do rozporządzenia wymieniono usługi związane z wyżywieniem (PKWiU ex 56), z wyłączeniem sprzedaży:

  1. napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2%,
  2. napojów alkoholowych będących mieszaniną piwa i napojów bezalkoholowych, w których zawartość alkoholu przekracza 0,5%,
  3. napojów przy przygotowywaniu których jest wykorzystywany napar z kawy lub herbaty, niezależnie od udziału procentowego tego naparu w przygotowywaniu napoju,
  4. napojów bezalkoholowych gazowanych,
  5. wód mineralnych,
  6. innych towarów w stanie nieprzetworzonym opodatkowanych stawką, o której mowa w art. 41 ust. 1 ustawy.

Podkreślenia wymaga, że najistotniejszym elementem pozwalającym stwierdzić jaką należy zastosować stawkę VAT jest dokonanie prawidłowej klasyfikacji towaru lub usługi wg Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług. Jednocześnie należy wskazać, że to podatnik jest zobowiązany do prawidłowego określenia przedmiotu opodatkowania, co wiąże się z prawidłowym zdefiniowaniem wykonywanych czynności.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawczyni prowadzi działalność gospodarczą w zakresie wychowania przedszkolnego zwolnioną od podatku VAT. Wnioskodawczyni planuje rozszerzyć działalność o sprzedaż usług wymienionych w PKWiU w grupowaniu 56.21.19.0. Rozszerzona działalność związana z usługą cateringową będzie polegała na przygotowywaniu gotowych posiłków w kuchni znajdującej się w budynku przedszkola, które będą dostarczane do klientów na zewnątrz.


Wątpliwości Wnioskodawczyni dotyczą wysokości stawki podatku VAT, jaką Wnioskodawczyni powinna stosować do świadczonych w przyszłości usług cateringowych.


Uwzględniając cytowane powyżej przepisy prawne stwierdzić należy, że świadczone usługi cateringowe, które zgodnie ze wskazaniem Wnioskodawczyni mieszczą się w grupowaniu PKWiU pod symbolem 56.21.19.0., będą podlegały opodatkowaniu wg stawki podatku VAT w wysokości 8% na podstawie § 3 ust. 1 pkt 1 w związku z poz. 7 załącznika w w. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2013 r. Stawka podatku 8%, jak wynika z przywołanych przepisów prawnych, dotyczy tylko i wyłącznie usług związanych z wyżywieniem i nie ma zastosowania do napojów wymienionych w tej pozycji.


A zatem stanowisko Wnioskodawczyni w zakresie pytania nr 2 należało uznać za prawidłowe.


Ad 1 i 3


Z wniosku wynika, że w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Wnioskodawczyni zamierza dokonać zakupu towarów służących wyłącznie działalności w zakresie wychowania przedszkolnego w postaci zakupu: interaktywnej tablicy, interaktywnej podłogi, placu zabaw,i utwardzenia terenu jak również zakupów służących działalności cateringowej w postaci zakupu: wyposażenia kuchni, urządzeń, sprzętu, naczyń do kuchni, urządzeń, sprzętu i naczyń do świadczenia usług cateringowych, środków transportu.


W uzupełnieniu do wniosku Wnioskodawczyni wskazała, że zakupy dotyczące działalności cateringowej tj.:

  1. zakup urządzeń, sprzętu, naczyń do kuchni – wykorzystywane będą do czynności służących świadczeniu usług odbiorcom zewnętrznym i do działalności przedszkola,
  2. zakup urządzeń, sprzętu, naczyń do świadczenia usług cateringowych – wykorzystywane będą wyłącznie do czynności służących świadczeniu usług odbiorcom zewnętrznych,
  3. zakup wyposażenia kuchni – wykorzystywany będzie do czynności służących świadczeniu usług odbiorcom zewnętrznym i do działalności przedszkola,
  4. zakup środka transportu (furgon VW Caddy Furgon 2.0 TDI) – wykorzystywany będzie wyłącznie do świadczenia usług odbiorcom zewnętrznym.

Wątpliwości Wnioskodawczyni wynikające z pytania nr 1 i pytania nr 3 dotyczą możliwości odliczenia podatku VAT z tytułu poniesionych zakupów.


Zdaniem Wnioskodawczyni, nie ma Ona prawa do odliczenia podatku VAT z tytułu dokonanych zakupów służących działalności związanej z edukacją, która to działalność jest zwolniona od podatku, natomiast ma prawo do odliczenia podatku z tytułu zakupów służących działalności cateringowej.

Należy wskazać, że zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowaw art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.


Zgodnie z art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7

Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi. Przedstawiona zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku i niepodlegających temu podatkowi.

Biorąc pod uwagę opis zdarzenia przyszłego oraz treść powołanych przepisów prawa stwierdzić należy, że w zakresie w jakim zakupione przez Wnioskodawczynię towary będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych tj. do działalności cateringowej, to Wnioskodawczyni będzie miała prawo do odliczenia podatku wynikającego z otrzymanych faktur, natomiast w w zakresie w jakim zakupione towary będą wykorzystywane do działalności zwolnionej od podatku tj. do działalności obejmującej wychowanie przedszkolne Wnioskodawczyni nie będzie miała prawa do odliczenia podatku z faktur dokumentujących te zakupy.

Należy przy tym wskazać, że w przypadku gdy zakup dotyczy zarówno działalności opodatkowanej jak i zwolnionej zastosowanie znajdują przepisy dotyczące obliczania proporcji zawarte w art. 90 ustawy. Zgodnie z art. 90 ust. 1 ustawy, w stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do odrębnego określenia kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego.

Jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot, o których mowa w ust. 1, podatnik może pomniejszyć kwotę podatku należnego o taką część kwoty podatku naliczonego, którą można proporcjonalnie przypisać czynnościom, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, z zastrzeżeniem ust. 10 (art. 90 ust. 2).

Proporcję, o której mowa w ust. 2, ustala się jako udział rocznego obrotu z tytułu czynności,w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, w całkowitym obrocie uzyskanym z tytułu czynności, w związku z którymi podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, oraz czynności, w związku z którymi podatnikowi nie przysługuje takie prawo (art. 90 ust. 3).

Ponieważ w swoim stanowisku Wnioskodawczyni stwierdziła, że nie może Ona odzyskać podatku VAT od części operacji dotyczącej wychowania przedszkolnego, natomiast może odzyskać ten podatek od części operacji dotyczącej usług cateringowych, to stanowisko Wnioskodawczyni dotyczące pytania nr 1 i nr 3 należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowo należy wskazać, że zasady odliczania podatku VAT z tytułu nabycia pojazdów samochodowych reguluje przepis art. 86a ustawy. Co do zasady, zgodnie z art. 86a ust. 1 ustawy, w przypadku wydatków związanych z pojazdami samochodowymi kwotę podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, stanowi 50% kwoty podatku wynikającej z faktury otrzymanej przez podatnika. Prawo do odliczenia całej kwoty podatku VAT widniejącej na fakturze uzależnione jest od spełnienia przesłanek wynikających z kolejnych ustępów tego przepisu.


Ad 4


W pytaniu nr 4 Wnioskodawczyni zawarła wątpliwości dotyczące wysokości odliczenia podatku VAT z otrzymanych faktur dokumentujących zakupy związane z działalnością cateringową. Zdaniem Wnioskodawczyni będzie Ona mogła odliczyć podatek z faktury będący różnicą pomiędzy kwotą wydatku brutto i netto.

Jak wskazano wcześniej w myśl generalnej zasady, podatnik ma prawo do odliczenia podatku naliczonego od nabywanych towarów i usług, jeżeli te towary czy usługi mają związek z wykonywanymi przez niego czynnościami opodatkowanymi. Przy zakupach związanych z czynnościami zwolnionymi z podatku VAT prawo do odliczenia nie przysługuje. Natomiast w odniesieniu do zakupów, które są związane zarówno z czynnościami zwolnionymi z VAT, jak i opodatkowanymi, podatnik może odliczyć tylko część podatku VAT jak przypada na działalność opodatkowaną.

W przedmiotowej sprawie Wnioskodawczyni może odliczyć podatek VAT w wysokości widniejącej na fakturze tj. całą kwotę podatku VAT, tylko i wyłącznie w przypadku gdy dany zakup służy/będzie służyć działalności opodatkowanej tj. cateringowej, natomiast w sytuacji gdy zakupiony towar lub zakupiona usługa służy zarówno działalności cateringowej jaki przedszkolnej to Wnioskodawczyni będzie zobowiązana do wyodrębnienia z kwoty podatku widniejącej na fakturze taką część tego podatku, która będzie związana tylko z działalnością cateringową, zgodnie z art. 90 ust. 1 i nast. ustawy.


A zatem stanowisko Wnioskodawczyni w zakresie pytania nr 4 należało uznać za nieprawidłowe.


Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj