Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP1-2.4013.5.2017.1.MC
z 31 maja 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 marca 2017 r. (data wpływu 28 marca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie możliwości realizacji celnej procedury uszlachetniania czynnego suszu tytoniowego o statusie celnym nieunijnym na terenie składu podatkowego – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 28 marca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie celnej procedury uszlachetniania czynnego suszu tytoniowego o statusie celnym nieunijnym na terenie składu podatkowego.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


Spółka S.A. (dalej: I. lub Spółka) posiada zakład produkcyjny w R., będący składem podatkowym, w którym produkuje i magazynuje wyroby tytoniowe.


W celach produkcyjnych I. zużywa susz tytoniowy klasyfikowany do pozycji CN 2401. Susz tytoniowy o statusie nieunijnym Spółka magazynuje w składzie celnym w S.


Wnioskodawca zamierza obejmować susz tytoniowy procedurą uszlachetniania czynnego, a następnie w ramach procedury uszlachetniania celnego przemieścić susz tytoniowy o statusie nieunijnym do zakładu produkcyjnego Spółki, znajdującego się w R. w celu wytworzenia wyrobów tytoniowych.


Susz tytoniowy objęty procedurą uszlachetniania czynnego byłby magazynowany na terenie składu podatkowego Spółki (ale poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy). Następnie po poddaniu suszu tytoniowego określonym czynnościom produkcyjnym w ramach procedury uszlachetniania czynnego, wyprodukowane wyroby tytoniowe byłyby:

  • wywożone poza terytorium Unii Europejskiej, bez dopuszczenia ich do obrotu
  • bądź dopuszczane do obrotu poza terenem składu podatkowego (w tym celu Spółka w ramach procedury uszlachetniania czynnego przemieściłaby te wyroby do miejsca importu znajdującego się poza terenem składu podatkowego).


Spółka rozważa, czy regulacje akcyzowe dopuszczają możliwość przeprowadzania procedury uszlachetniania czynnego suszu nieunijnego na terenie składu podatkowego I.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy regulacje akcyzowe umożliwiają realizację celnej procedury uszlachetniania czynnego suszu tytoniowego o statusie celnym nieunijnym na terenie składu podatkowego?


Zdaniem Wnioskodawcy:


Regulacje akcyzowe umożliwiają realizację celnej procedury uszlachetniania czynnego suszu tytoniowego o statusie celnym nieunijnym na terenie składu podatkowego.


Uzasadnienie stanowiska Spółki:


  1. Regulacje unijne

Na gruncie unijnym kwestię produkcji, przetwarzania i przechowywania wyrobów akcyzowych reguluje Dyrektywa Horyzontalna (Dyrektywa Rady 2008/118/WE z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie ogólnych zasad dotyczących podatku akcyzowego, uchylająca dyrektywę 92/12/EWG (Dz. Urz. UE. L Nr 9 s. 12-30, dalej: Dyrektywa horyzontalna).

W pkt 7 preambuły do Dyrektywy Horyzontalnej prawodawca unijny wskazał, że skoro celne procedury zawieszające gwarantują odpowiednie monitorowanie tam, gdzie wyroby akcyzowe podlegają regulacjom celnym: „to nie ma potrzeby stosowania oddzielnego systemu monitorowania w czasie, gdy wyroby akcyzowe są objęte zawieszającą procedurą celną”. Jedną z takich procedur celnych jest właśnie procedura specjalna uszlachetniania czynnego, która zastąpiła poprzednio obowiązującą zawieszającą procedurę celną uszlachetniania czynnego.

Zgodnie więc z powyższym, dopóki wyroby znajdują się w celnej procedurze uszlachetniania czynnego nie stosuje się do nich zharmonizowanych regulacji akcyzowych, gdyż są już objęte systemem monitorowania oraz dozorem ze strony funkcjonariuszy celno-skarbowych (celnych) na podstawie regulacji celnych. W przypadku procedury uszlachetniania czynnego składa się również zabezpieczenie celne pełniące podobną funkcję jak zabezpieczenie akcyzowe.


Brak zastosowania wobec wyrobów znajdujących w zawieszającej procedurze celnej procedury zawieszenia poboru akcyzy, potwierdza również m.in. definicja procedury zawieszenia poboru akcyzy, ujęta w art. 4 pkt 7 Dyrektywy Horyzontalnej, która wskazuje, że procedura zawieszenia poboru akcyzy:

„oznacza procedurę podatkową stosowaną w odniesieniu do produkcji, przetwarzania, przechowywania lub przemieszczania wyrobów akcyzowych nieobjętych zawieszającą procedurą celną, przy zawieszonym poborze akcyzy”. Natomiast import, zdefiniowany w art. 4 pkt 8 Dyrektywy Horyzontalnej, oznacza „wprowadzenie wyrobów akcyzowych na terytorium Unii Europejskiej, o ile wyroby te, w chwili ich wprowadzenia na terytorium Unii, nie zostają objęte zawieszającą procedurą celną, a także ich zwolnienie z zawieszającej procedury celnej”.


Jednakże I. pragnie podkreślić, że o ile w przypadku wyrobów objętych celną procedurą uszlachetniania czynnego nie stosuje się jednocześnie procedury zawieszenia poboru akcyzy to nie oznacza to, że wyroby objęte celną procedurą uszlachetniania czynnego nie mogą znajdować się na terenie składu podatkowego ani że czynności uszlachetniania czynnego nie mogą być wykonywane na terenie składu podatkowego.

Skład podatkowy jest bowiem nie tylko miejscem wykorzystywanym do produkcji i magazynowania wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, ale może być również wykorzystywany do innych celów (np. produkcji wyrobów akcyzowych nieznajdujących się w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, produkcji wyrobów nieakcyzowych, jak również do wykonywania czynności uszlachetniania czynnego).


Przyjęcie innego stanowiska powodowałoby brak możliwości wykonywania na terenie składu podatkowego jakichkolwiek czynności dotyczących wyrobów nieobjętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy.


  1. Wprowadzenie do składu podatkowego i magazynowanie na terenie składu podatkowego

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 10 skład podatkowy to: „miejsce, w którym określone wyroby akcyzowe są: produkowane, magazynowane, przeładowywane lub do którego wyroby te są wprowadzane, lub z którego są wyprowadzane - z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy: w przypadku składu podatkowego znajdującego się na terytorium kraju miejsce to jest określone w zezwoleniu wydanym przez właściwego naczelnika urzędu skarbowego”.

Również Dyrektywa Horyzontalna w art. 4 pkt 11 definiuje skład podatkowy jako: „miejsce. w którym wybory akcyzowe są produkowane, przetwarzane, przechowywane, odbierane lub wysyłane w ramach procedury zawieszenia poboru akcyzy przez uprawnionego prowadzącego skład podatkowy w ramach jego działalności, z zastrzeżeniem pewnych warunków określonych przez właściwe organy państwa członkowskiego, w którym znajduje się skład podatkowy".

Brzmienie powyższych regulacji wskazuje, że na terenie składu podatkowego dokonywane są czynności dotyczące wyrobów znajdujących się w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. Spółka podkreśla jednakże, że z brzmienia ww. definicji nie wynika zakaz wprowadzania na teren składu podatkowego innych wyrobów akcyzowych, niż wyroby w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.

Powyższą konkluzję potwierdza art. 47 ust. 3 oraz ust. 3a ustawy akcyzowej.


Zgodnie bowiem z art. 47 ust. 3 ww. ustawy, w składzie podatkowym wyroby akcyzowe objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy mogą być magazynowane w jednym pomieszczeniu z innymi wyrobami, pod warunkiem, że:

  • wyroby objęte procedurą zawieszenia będą magazynowane oddzielnie, oraz
  • miejsce ich magazynowania będzie wskazane w ewidencji wyrobów akcyzowych prowadzonej przez podmiot prowadzący skład podatkowy.


Natomiast w myśl art. 47 ust. 3a ustawy akcyzowej w składzie podatkowym mogą być magazynowane wyroby akcyzowe nieobjęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy, pod warunkiem, że:

  • zostaną spełnione warunki określone w ust. 3,
  • sposób magazynowania pozwala na określenie ilości wyrobów akcyzowych nieobjętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy i wyrobów niebędących wyrobami akcyzowymi (...).


Na tle powyższego Spółka wyraża stanowisko, że nie ma przeszkód, aby do składu podatkowego wprowadzić wyroby akcyzowe znajdujące się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy (np. w procedurze uszlachetniania czynnego) oraz magazynować je na terenie składu podatkowego.


  1. Produkcja na terenie składu podatkowego innych wyrobów niż objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy

Art. 47 ustawy akcyzowej zawiera katalog wyrobów, których produkcja powinna odbywać się w składzie podatkowym. Jednakże przedmiotowy artykuł zawiera wyłącznie katalog wyrobów w przypadku, których istnieje nakaz produkcji w składzie podatkowym w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. Natomiast, w żadnym zakresie nie wprowadza ograniczeń co do dopuszczalności produkcji na terenie składu podatkowego innych wyrobów tj. znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy.


Należy zauważyć, że powszechną praktyką na rynku jest produkcja wyrobów akcyzowych nieobjętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz wyrobów nieakcyzowych na terenie składów podatkowych (w przypadku chociażby branży petrochemicznej czy alkoholowej).


Zdaniem I., możliwość produkcji na terenie składu podatkowego innych wyrobów niż wyroby akcyzowe znajdujące się w procedurze zawieszenia poboru akcyzy nie powinna być kwestionowana. Ograniczenie możliwości dokonywania produkcji na terenie składu podatkowego do produkcji wyłącznie wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy jest niezasadne. Taka wykładnia uniemożliwiałaby efektywne wykorzystanie urządzeń i maszyn produkcyjnych. Co więcej, w przypadku wielu producentów z branż akcyzowych nie istniałaby w ogóle możliwość wykonywania produkcji wyrobów akcyzowych na terenie składu podatkowego. Przykładowo, przy produkcji paliw powstają również dziesiątki produktów ubocznych, w tym nieakcyzowych, których produkcja i dalsza obróbka musiałby mieć miejsce poza terenem składu podatkowego.

Należy więc stwierdzić, że przepisy Dyrektywy Horyzontalnej oraz ustawy akcyzowej dopuszczają możliwość produkcji na terenie składu podatkowego innych wyrobów niż znajdujące się w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. Skoro tak, to również produkcja wyrobów gotowych w ramach uszlachetniania czynnego może odbywać się na terenie składu podatkowego.

Dopuszczenie do obrotu


Jednocześnie, Spółka pragnie ponownie podkreślić, że nie zamierza dokonywać dopuszczenia do obrotu na terenie składu podatkowego wyrobów znajdujących się uprzednio w procedurze uszlachetniania czynnego.


Zgodnie bowiem z definicją miejsca importu zawartą w regulacjach akcyzowych (art. 2 ust. 1 pkt 25 tej ustawy), miejsce importu jest to miejsce „inne niż skład podatkowy, w którym znajdują się importowane wyroby akcyzowe w momencie dopuszczenia do obrotu w rozumieniu przepisów prawa celnego”. Jeżeli Spółka zamierzałby dokonywać dopuszczenia do obrotu wyrobów objętych procedurą uszlachetniania czynnego, to nastąpi to poza terenem składu podatkowego i z zapewnieniem warunków określonych w regulacjach celnych.


  1. Podsumowanie


W ocenie I. realizowanie procedury uszlachetniania czynnego suszu tytoniowego o statusie celnym nieunijnym na terenie składu podatkowego Spółki jest zgodne z regulacjami akcyzowymi. Spółka wyroby objęte procedurą uszlachetniania czynnego może zarówno wprowadzić do składu podatkowego w celu ich magazynowania, jak również może wykonać na nich czynności produkcyjne w ramach uszlachetniania czynnego.


Zdaniem Spółki na gruncie przepisów akcyzowych nie ma ograniczeń dla realizowania procesu uszlachetniania czynnego suszu tytoniowego nieunijnego na terenie składu podatkowego I.

Susz tytoniowy w sytuacji przedstawionej we wniosku to wyrób nie tylko objęty specjalną procedurą celną, ale również znajdujący się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy.


Reasumując, Spółka może wprowadzić do swojego składu podatkowego wyroby akcyzowe znajdujące się w procedurze uszlachetniania czynnego, oraz je magazynować i dokonywać produkcji z wykorzystaniem tych wyrobów w ramach uszlachetniania czynnego.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2017 r., poz. 43 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 10 ustawy skład podatkowy to miejsce, w którym określone wyroby akcyzowe są: produkowane, magazynowane, przeładowywane lub do którego wyroby te są wprowadzane, lub z którego są wyprowadzane - z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy; w przypadku składu podatkowego znajdującego się na terytorium kraju miejsce to jest określone w zezwoleniu wydanym przez właściwego naczelnika urzędu skarbowego.

Stosowanie do art. 2 ust. 1 pkt 12 ustawy przez procedurę zawieszenia poboru akcyzy rozumie się procedurę stosowaną podczas produkcji, magazynowania, przeładowywania i przemieszczania wyrobów akcyzowych, w trakcie której, gdy są spełnione warunki określone w przepisach niniejszej ustawy i aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie, z obowiązku podatkowego nie powstaje zobowiązanie podatkowe.


Na podstawie art. 47 ust. 1 ustawy produkcja wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy, w tym opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, oraz wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, może odbywać się wyłącznie w składzie podatkowym, z wyłączeniem produkcji:

  1. wyrobów akcyzowych, z wykorzystaniem wyłącznie wyrobów akcyzowych, od których akcyza została zapłacona w wysokości równej lub wyższej od kwoty akcyzy przypadającej do zapłaty od wyprodukowanych wyrobów akcyzowych, albo z wykorzystaniem wyłącznie wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie, pod warunkiem że wyprodukowany wyrób jest również wyrobem akcyzowym zwolnionym od akcyzy ze względu na przeznaczenie;
  2. mniej niż 1.000 hektolitrów w ciągu roku kalendarzowego, win uzyskanych z winogron pochodzących z upraw własnych, o których mowa w art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o wyrobie i rozlewie wyrobów winiarskich, obrocie tymi wyrobami i organizacji rynku wina (Dz. U. z 2016 r. poz. 859);
  3. piwa, wina i napojów fermentowanych, wytwarzanych domowym sposobem przez osoby fizyczne na własny użytek i nieprzeznaczonych do sprzedaży;
  4. mniej niż 10 hektolitrów w ciągu roku kalendarzowego, alkoholu etylowego, dokonywanej przez gorzelnie prawnie i ekonomicznie niezależne od wszelkich innych gorzelni oraz niedziałające na podstawie licencji uzyskanej od innego podmiotu;
  5. wyrobów akcyzowych, od których została zapłacona przedpłata akcyzy;
  6. energii elektrycznej;
  7. wyrobów węglowych;
  8. suszu tytoniowego;
  9. wyrobów gazowych.

Zgodnie z art. 47 ust. 3 ustawy w składzie podatkowym wyroby akcyzowe objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy mogą być magazynowane w jednym pomieszczeniu z innymi wyrobami, pod warunkiem że wyroby akcyzowe objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy będą magazynowane oddzielnie, a miejsce ich magazynowania będzie wskazane w ewidencji wyrobów akcyzowych prowadzonej przez podmiot prowadzący skład podatkowy.


W myśl art. 47 ust. 3a ustawy w składzie podatkowym mogą być magazynowane wyroby akcyzowe nieobjęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz wyroby niebędące wyrobami akcyzowymi, pod warunkiem że:

  1. spełnione są warunki określone w ust. 3;
  2. sposób magazynowania pozwala na określenie ilości wyrobów akcyzowych nieobjętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy i wyrobów niebędących wyrobami akcyzowymi.

Zgodnie z art. 4 pkt 6 dyrektywy Rady 2008/118/WE z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie ogólnych zasad dotyczących podatku akcyzowego, uchylającej dyrektywę 92/12/EWG (Dz. Urz. UE. L 2009 Nr 9, str. 12), zwanej dalej dyrektywą Rady 2008/118/WE zawieszająca procedura celna oznacza którąkolwiek z procedur specjalnych określonych w rozporządzeniu Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiającym Wspólnotowy Kodeks Celny dotyczących dozoru celnego, któremu poddawane są wyroby niewspólnotowe w momencie wprowadzenia na wspólnotowy obszar celny, do miejsca składowania czasowego, do wolnych obszarów celnych lub składów wolnocłowych oraz pozostałe procedury, o których mowa w art. 84 ust. 1 lit. a tego rozporządzenia.

W motywie 7 preambuły do dyrektywy Rady 2008/118/WE wskazano, że ponieważ zgodnie z rozporządzeniem ustanawiającym Wspólnotowy Kodeks Celny procedury zawieszające gwarantują odpowiednie monitorowanie tam, gdzie wyroby akcyzowe podlegają przepisom tego rozporządzenia, nie ma potrzeby stosowania oddzielnego systemu monitorowania w czasie, gdy wyroby akcyzowe są objęte zawieszającą procedurą celną.


Stosownie do art. 3 ust. 4 dyrektywy Rady 2008/118/WE przepisy rozdziałów III (Produkcja, przetwarzanie i przechowywanie) i IV (Przemieszczanie wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy) nie mają zastosowania do wyrobów objętych zawieszającą procedurą celną.


Zgodnie z definicją procedury zawieszenia poboru akcyzy zawartą w art. 4 pkt 7 dyrektywy Rady 2008/118/WE, jest to procedura podatkowa stosowana w odniesieniu do produkcji, przetwarzania, przechowywania lub przemieszczania wyrobów akcyzowych nieobjętych zawieszającą procedurą celną, przy zawieszonym poborze akcyzy.

Jednocześnie import, zdefiniowany w art. 4 pkt 8 ww. dyrektywy, oznacza wprowadzenie wyrobów akcyzowych na terytorium Unii Europejskiej, o ile wyroby te, w chwili ich wprowadzenia na terytorium Unii, nie zostają objęte zawieszającą procedurą celną, a także ich zwolnienie z zawieszającej procedury celnej.

W artykule 7 ust. 1 dyrektywy Rady 2008/118/WE wskazano, iż podatek akcyzowy staje się wymagalny w momencie dopuszczenia do konsumpcji w państwie członkowskim dopuszczenia do konsumpcji. Natomiast w myśl art. 7 ust. 2 lit. d ww. dyrektywy dopuszczenie do konsumpcji oznacza import wyrobów akcyzowych, w tym import niezgodny z przepisami, chyba, że natychmiast po dokonaniu importu wyroby te zostaną objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy.

Z okoliczności przedmiotowej sprawy wynika, że Wnioskodawca posiada w R. zakład produkcyjny, będący składem podatkowym, w którym produkuje i magazynuje wyroby tytoniowe. W celach produkcyjnych Wnioskodawca zużywa susz tytoniowy klasyfikowany do pozycji CN 2401. Susz tytoniowy o statusie nieunijnym Spółka magazynuje w składzie celnym w S. Wnioskodawca zamierza obejmować susz tytoniowy procedurą uszlachetniania czynnego, a następnie w ramach procedury uszlachetniania celnego przemieścić susz tytoniowy o statusie nieunijnym do zakładu produkcyjnego Spółki, znajdującego się w R. w celu wytworzenia wyrobów tytoniowych. Susz tytoniowy objęty procedurą uszlachetniania czynnego byłby magazynowany na terenie składu podatkowego Spółki (ale poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy). Następnie po poddaniu suszu tytoniowego określonym czynnościom produkcyjnym w ramach procedury uszlachetniania czynnego, wyprodukowane wyroby tytoniowe byłyby wywożone poza terytorium Unii Europejskiej, bez dopuszczenia ich do obrotu bądź dopuszczane do obrotu poza terenem składu podatkowego (w tym celu Spółka w ramach procedury uszlachetniania czynnego przemieściłaby te wyroby do miejsca importu znajdującego się poza terenem składu podatkowego).


Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą ustalenia czy regulacje akcyzowe umożliwiają realizację celnej procedury uszlachetniania czynnego suszu tytoniowego o statusie celnym nieunijnym na terenie składu podatkowego.


Odnosząc się do wątpliwości Wnioskodawcy mając na uwadze cytowane przepisy wskazać należy, że brak jest regulacji uniemożliwiających realizację procedury uszlachetniania czynnego suszu tytoniowego o statusie celnym nieunijnym na terenie składu podatkowego. Tym samym stwierdzić należy, że w przedmiotowej sprawie, w świetle obowiązujących przepisów prawa podatkowego z zakresu podatku akcyzowego, dopuszczalna jest realizacja celnej procedury uszlachetniania czynnego suszu tytoniowego o statusie celnym nieunijnym na terenie składu podatkowego.


Zatem stanowisko Wnioskodawcy w zakresie możliwości realizacji celnej procedury uszlachetniania czynnego suszu tytoniowego o statusie celnym nieunijnym na terenie składu podatkowego należało uznać za prawidłowe.


Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj