Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP2/443-1378/11-4/MM
z 14 marca 2012 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP2/443-1378/11-4/MM
Data
2012.03.14
Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie
Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku
Słowa kluczowe
premia pieniężna
świadczenie usług
usługi marketingowe
usługi reklamowe
Istota interpretacji
Premia pieniężna jako wynagrodzenie za świadczenie usług
Wniosek ORD-IN 709 kB
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 5 grudnia 2011r. (data wpływu 12 grudnia 2012r.), uzupełnione pismem z dnia 5 marca 2012r. (data wpływu 8 marca 2012r.) w odpowiedzi na wezwanie nr IPPP2/443-1378/11-2/MM z dnia 22 lutego 2012r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wypłacone premie pieniężne – jest prawidłowe. UZASADNIENIE W dniu 12 grudnia 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wypłacone premie pieniężne. Przedmiotowy wniosek zawierał braki w przedstawionym stanie faktycznym. W związku z czym tut. Organ podatkowy pismem z dnia 22 lutego 2012r. znak IPPP2/443-1378/11-2/MM wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku o powyższe braki. W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny: Wnioskodawca zawiera umowy z kontrahentami w tym spółką C. Sp. z o.o. (dalej: „C.”), w ramach których dostarcza zamówione przez nich towary, które następnie są dalej odsprzedawane przez kontrahentów. Umowy zawierane przez Wnioskodawcę przewidują szereg instrumentów mających na celu intensyfikację obrotów między stronami np. rabaty, czy premie pieniężne. Zgodnie z postanowieniami umów o współpracy z C. Wnioskodawca zobowiązany jest do przyznania C. premii pieniężnych z tytułu zrealizowania określonego poziomu zakupów w danym okresie rozliczeniowym, którym jest rok kalendarzowy. Otrzymywanych przez C. premii nie można powiązać z żadną konkretną dostawą towarów. Dla celów podatkowych są one traktowane jako wynagrodzenie z tytułu świadczonych na rzecz Wnioskodawcy usług „maksymalizacji sprzedaży”. W związku z powyższym C. wystawia Wnioskodawcy faktury VAT dokumentujące wypłatę premii. C. wystąpiła z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej prawa podatkowego dotyczącej rozliczania wynagrodzenia z tytułu premii pieniężnych. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej z dnia 29 lutego 2008 r., sygn. IP-PP2-443-170/08-4/PW (dalej: „Interpretacja”) potwierdził prawidłowość wzajemnych rozliczeń pomiędzy C. oraz jej kontrahentami tj. wskazał, że prawidłowym sposobem na dokumentowanie wypłaty premii pieniężnych jest faktura VAT, gdzie za podstawę opodatkowania przyjmuje się wartość premii pieniężnej. W uzupełnieniu do wniosku Wnioskodawca wskazał, co następuje:
W związku z powyższym zadano następujące pytanie: Czy Wnioskodawca jest uprawniony do odliczania podatku VAT naliczonego z faktur otrzymywanych od C., które dokumentują premie pieniężne wypłacane przez Wnioskodawcę za osiągnięcie pułapu obrotów w określonym przedziale czasowym... Zdaniem Wnioskodawcy jest on uprawniony do odliczania podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących wypłatę premii pieniężnych. Podkreślenia wymaga fakt, że stanowisko takie wynika z wykładni przepisów jakiej dokonał Dyrektor Izby Skarbowej w Interpretacji wydanej na rzecz C. — kontrahenta Wnioskodawcy, której celem było rozstrzygnięcie, czy premie pieniężne otrzymywane przez C. w związku z realizacją określonego pułapu obrotów z kontrahentami (a więc w szczególności z Wnioskodawcą) stanowią wynagrodzenie za świadczenie przez C. usługi „maksymalizacji sprzedaży”, a tym samym podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 UVAT, opodatkowaniu podlega m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług. Z kolei, w ramach pojęcia „odpłatnego świadczenia usług” należy rozumieć — zgodnie z art. 8 ust. 1 UVAT — każde świadczenie, które nie stanowi dostawy towarów. Jak wskazano w Interpretacji, „aby uznać dane świadczenie za świadczenie odpłatne, musi istnieć pomiędzy świadczącym usługę, a beneficjentem jawny lub zrozumiały stosunek prawny (umowa), w ramach którego spełnione są świadczenia wzajemne. W doktrynie prawa i orzecznictwie sądowo-administracyjnym przyjmuje się, że odpłatność ma miejsce, gdy zachodzi bezpośredni związek pomiędzy świadczeniem usług, a otrzymanym wynagrodzeniem będącym świadczeniem wzajemnym. Z bezpośrednim związkiem pomiędzy świadczeniem usług, a otrzymanym wynagrodzeniem mamy do czynienia wówczas, gdy istnieje bezpośrednia i jasno zindywidualizowana korzyść na rzecz świadczącego usługę.” Aby prawidłowo określić skutki podatkowe przedstawionego stanu faktycznego, należy zatem określić jaki charakter mają działania będące przedmiotem pytania. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w Interpretacji wskazał: „Należy zauważyć, iż w praktyce życia gospodarczego występują sytuacje, w których podatnicy kształtują wzajemne relacje pomiędzy sobą w ten sposób, że premie pieniężne wypłacane są z tytułu dokonywania przez nabywcę, np. nabyć określonej wartości czy ilości towarów w określonym czasie lub też dokonywania terminowych płatności za zrealizowane dostawy w pewnym okresie i w określony sposób (wypłacane premie nie są związane z żadną konkretną dostawą). W takim przypadku należy uznać, iż wypłacona premia pieniężna związana jest z określonymi zachowaniami nabywcy, a zatem świadczeniem usług przez nabywcę otrzymującego taką premię, które to usługi podlegają opodatkowaniu na zasadach ogólnych.” Powyższe stanowisko jest tożsame z tym przedstawionym w pismach Ministra Finansów z dnia 30 grudnia 2004r. (nr PP3-812-1222/2004/AP/4026) oraz z dnia 28 grudnia 2007r. (nr PT3/0602/34/599/LBE/07/MB7-16001). Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie doszedł do wniosku, iż wypłacona premia stanowi rodzaj wynagrodzenia dla C. za świadczone na rzecz kontrahentów usługi. Dyrektor uzasadniał, iż „usługi są traktowane przez ustawodawcę podatkowego bardzo szeroko. Świadczeniem usług jest bowiem każde zachowanie się podmiotu w wykonaniu stosunku zależności, które niekoniecznie polega na fizycznym wykonaniu jakiejkolwiek czynności lub podjęciu działania.” Dalej Dyrektor wskazał, że pomiędzy stronami istnieje stosunek zobowiązaniowy, który na gruncie UVAT stanowi świadczenie usług za wynagrodzeniem, o którym mowa w art. 8 ust. 1 UVAT, podlegające opodatkowaniu na zasadach ogólnych. Konsekwencją takiej tezy było przyjęcie, iż prawidłowym sposobem na dokumentowanie zaistniałego zdarzenia gospodarczego jest faktura VAT, gdzie za podstawę opodatkowania przyjmuje się wartość premii pieniężnej (bez należnego podatku VAT) i nalicza się podatek VAT. Ponadto Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stanął na stanowisku, iż w stanie faktycznym będącym przedmiotem Interpretacji (tożsamym ze stanem faktycznym będącym przedmiotem niniejszego wniosku) przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego w fakturach za odpłatne świadczenie usług przez C., pod warunkiem jednakże, że zakup tych usług może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt 2 UVAT. Zdaniem Dyrektora w tej sytuacji nie znajduje zastosowania przepis art. art. 88 ust. 3a pkt 2 UVAT, zgodnie z którym nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku. Mając na uwadze fakt, iż w odniesieniu do rozliczania premii pieniężnych wypłacanych spółce C. przez jej kontrahentów, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie uznał w Interpretacji, że przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego VAT, stanowisko Wnioskodawcy zaprezentowane w niniejszym wniosku, pokrywające się ze stanowiskiem Dyrektora wyrażonym w Interpretacji, należy uznać za prawidłowe. Ponadto szereg interpretacji indywidualnych wprost wskazuje na słuszność stanowiska Wnioskodawcy, zgodnie z którym był on uprawniony do odliczania podatku VAT naliczonego z faktur otrzymywanych od kontrahentów, dokumentujących przedmiotowe premie pieniężne. Przykładowo w interpretacji indywidualnej z dnia 9 sierpnia 2010 r., sygn. IPPP3/443-361/10-6/MPe, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie wskazał: „Biorąc zatem pod uwagę treść złożonego wniosku oraz powołane wyżej przepisy zgodzić należy się z Wnioskodawcą, iż wypłacane premie pieniężne są wynagrodzeniem za świadczoną usługę i że Wnioskodawca może odliczyć podatek VAT wynikający z faktur dokumentujących ich nabycie, a zatem stanowisko Wnioskodawcy w tym zakresie uznać należy za prawidłowe.” Podobnie w interpretacji indywidualnej z dnia 29 września 2008r., sygn. IP-PP2-443-1172/08-2/PW. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stwierdził prawidłowość stanowiska wnioskującej spółki, zgodnie z którym „Spółka będzie uprawniona do obniżenia kwoty podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego zawartego w fakturach VAT — wystawianych przez agencje reklamowe, dokumentujących odpłatne wyświadczenie usług w postaci osiągnięcia określonego pułapu zakupów czasu reklamowego w danym przedziale czasu (np. w ciągu roku) — w zakresie, o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.” Z kolei Dyrektor izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z dnia 11 września 2008 r., sygn. ILPP1/443-579/08-7/Al, wskazał: „Reasumując, jeżeli premii pieniężnych przyznawanych przez Wnioskodawcę, nie można przyporządkować do konkretnych dostaw i nie stanowią one rabatu zmniejszającego obrót, to zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy stanowią zapłatę za świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT i podlegają opodatkowaniu 22% stawką podatku. W związku z tym nie zachodzi okoliczność wynikająca z art. 88 ust. 3a pkt 2 cyt. ustawy. Wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur wystawionych przez odbiorców (...)”. Prawo wnioskodawców do odliczenia podatku naliczonego VAT z otrzymanych od kontrahentów faktur VAT, związanych z udzielanymi tym kontrahentom premiami pieniężnymi za osiągnięcie określonego poziomu obrotu zostało potwierdzone również w następujących interpretacjach indywidualnych:
W związku z powyższym, przedstawione we wniosku stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe. W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe. Zgodnie z dyspozycją art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. 2011r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej „ustawą o VAT”, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Przepis art. 7 ust. 1 ustawy o VAT stanowi, iż przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…). W myśl postanowień art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:
Aby uznać dane świadczenie za odpłatne świadczenie usług, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę. Podatnicy podejmują różnorodne działania w zakresie intensyfikacji sprzedaży towarów, w efekcie których wypłacane są tzw. premie pieniężne nabywcom. Skutki podatkowe dotyczące wypłacania premii pieniężnych nabywcom uzależnione są od wielu czynników, m.in. od ustalenia, za co faktycznie premie pieniężne zostały wypłacone, tzn. czy dotyczą konkretnych dostaw, czy też odnoszą się do wszystkich dostaw w określonym czasie, bądź też związane są ze świadczeniem dodatkowych usług na rzecz sprzedawcy itp. W sytuacji, gdy wypłacona premia pieniężna wiąże się z wykonywaniem na rzecz sprzedawcy dodatkowych czynności w postaci np. zobowiązania do prowadzenia akcji o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym etc., stanowi ona w istocie wynagrodzenie za usługi wykonywane przez nabywcę. Z opisu przedstawionego we wniosku wynika, iż Wnioskodawca zawiera umowy z kontrahentami, w ramach których dostarcza zamówione przez nich towary, które następnie są dalej odsprzedawane przez kontrahentów, dalej „Kontrahent”. Umowy zawierane przez Wnioskodawcę przewidują szereg instrumentów mających na celu intensyfikację obrotów między stronami np. rabaty, czy premie pieniężne. Zgodnie z postanowieniami umów o współpracy z Kontrahentem Wnioskodawca zobowiązany jest do przyznania Kontrahentowi premii pieniężnych z tytułu zrealizowania określonego poziomu zakupów w danym okresie rozliczeniowym, którym jest rok kalendarzowy. Otrzymywanych przez Kontrahenta premii nie można powiązać z żadną konkretną dostawą towarów. Dla celów podatkowych są one traktowane jako wynagrodzenie z tytułu świadczonych na rzecz Wnioskodawcy usług „maksymalizacji sprzedaży”. W związku z powyższym Kontrahent wystawia Wnioskodawcy faktury VAT dokumentujące wypłatę premii. W uzupełnieniu do wniosku Wnioskodawca wskazał, że premia pieniężna jest wypłacana z tytułu zrealizowania określonego poziomu zakupów w danym okresie rozliczeniowym. Kontrahent świadczy na rzecz Spółki usługi wsparcia sprzedaży stosując efektywną ekspozycję towarów Spółki przy kasach, co stanowi wymierną wartość reklamową i marketingową dla Spółki. Premie są obliczane na podstawie zrealizowanego obrotu w ciągu konkretnego okresu rozliczeniowego. Warunkiem przyznania premii pieniężnej na rzecz Kontrahenta jest zrealizowanie w stosunkach handlowych ze Spółką określonej w umowie, podstawowej kwoty obrotu netto w ciągu okresu rozliczeniowego. Po zrealizowaniu podstawowej kwoty obrotu netto wypłacana jest premia jako procent od tej kwoty. W przypadku przekroczenia podstawowej kwoty obrotu o kolejne określone w umowie kwoty, wypłacana jest dodatkowa premia również obliczona jako procent od każdej z powyższych kwot. Wielkość obrotów netto uprawniających do uzyskania premii pieniężnej wynika z faktur VAT dokumentujących sprzedaż, wystawionych na rzecz Kontrahenta przez Spółkę i dotyczących faktycznie zrealizowanych dostaw w okresie rozliczeniowym, po uwzględnieniu wszelkich rabatów i upustów oraz korekt sprzedaży, w szczególności spowodowanych zwrotem sprzedaży. Mając na uwadze powyżej przedstawiony opis sprawy oraz powołane przepisy prawa podatkowego stwierdzić należy, iż stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe. Z relacji handlowych, funkcjonujących między Wnioskodawcą a Kontrahentem wynika, że premie pieniężne przyznawane są z tytułu osiągnięcia przez Kontrahenta określonego poziomu zakupów w danym okresie rozliczeniowym. Co istotne w przedmiotowej sprawie to fakt, że Kontrahent dodatkowo świadczy na rzecz Wnioskodawcy usługi wsparcia sprzedaży stosując efektywną ekspozycję towarów Spółki przy kasach, co stanowi wymierną wartość reklamową i marketingową dla Spółki. Wypłacane premie pieniężne za wykonywanie takich działań (ekspozycji towarów przy kasach) jest rodzajem wynagrodzenia za określone zachowanie się Kontrahenta w stosunku do Wnioskodawcy. Zachowanie Kontrahenta stanowi w tym przypadku świadczenie usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT. Jako zapłatę za wykonaną usługę Kontrahent otrzymuje wynagrodzenie w postaci premii pieniężnej. Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, iż wypłata premii pieniężnej stanowić będzie wynagrodzenie za świadczenie usług, które należy zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT opodatkować podatkiem od towarów i usług na zasadach ogólnych. Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy o VAT, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy (…). Art. 86 ust. 1 ustawy o VAT stanowi, iż w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. Zgodnie z brzmieniem art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy o VAT, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika:
- z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4. Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Ustawodawca umożliwił podatnikom skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego, pod warunkiem spełnienia przez nich zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, tj. zakupione towary i usługi będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy o VAT. Zgodnie z art. 88 ust. 3a ustawy o VAT, nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy m.in.:
Reasumując, w sytuacji gdy Wnioskodawca wypłaca Kontrahentowi premie z tytułu realizowania określonego poziomu zakupu towarów, które Kontrahent w określony sposób eksponuje przy kasach, stwierdzić należy, że przedmiotowe premie stanowią wynagrodzenie za wykonanie usług, o których mowa w art. 8 ustawy o VAT przez podmiot otrzymujący premie – Kontrahenta. Kontrahent w takich okolicznościach świadczy na rzecz Wnioskodawcy określone usługi marketingowe oraz reklamowe. W takim przypadku podmiot uprawniony do otrzymania premii pieniężnej jest zobowiązany do wystawienia faktury VAT. W konsekwencji faktury VAT wystawione przez Kontrahenta, dokumentujące otrzymane wynagrodzenia, stanowią podstawę do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w nich wykazanego, bowiem nabyte usługi Wnioskodawca wykorzystuje do czynności opodatkowanych. Nie zachodzi w przedmiotowej sprawie również żadna z przesłanek określonych w art. 88 ustawy o VAT. Zatem stanowisko Wnioskodawcy w tak przestawionym stanie faktycznym należało uznać za prawidłowe. Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym. Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.