Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB2/4511-169/16-2/KW1
z 5 maja 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 25 lutego 2016 r. (data wpływu 1 marca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych uczestnictwa w programie motywacyjnym - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 1 marca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych uczestnictwa w programie motywacyjnym.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.


Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: „Spółka” albo „Wnioskodawca”) wprowadziła program motywacyjny, w ramach którego przyzna osobom fizycznym zarządzającym Spółką instrumenty finansowe. Zdaniem Wnioskodawcy prawo przyznane osobom uprawnionym przez wnioskodawcę stanowi pochodny instrument finansowy w rozumieniu art. 5a pkt 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w związku z art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 o obrocie instrumentami finansowymi. Program służy zwiększeniu motywacji kluczowych osób zarządzających Spółką do osiągania przez Spółkę coraz lepszych wyników finansowych.


Wszystkie osoby objęte programem motywacyjnym, nazywane będą dalej „Osobami Uprawnionymi”.


Osoby Uprawnione wykonywały w okresie obowiązywania programu motywacyjnego swoje funkcje na podstawie umów o pracę lub tzw. kontraktów menedżerskich regulowanych przepisami kodeksu cywilnego.


W związku z wprowadzeniem planu motywacyjnego, Wnioskodawca zawarł oraz będzie zawierał osobno z każdą z Osób Uprawnionych, odrębną od umowy o pracę lub kontraktu menadżerskiego, umowę dotyczącą pochodnych instrumentów finansowych (dalej: „Umowa”). Na mocy Umowy, Osobie Uprawnionej przyznawany jest instrument finansowy (dalej: „Prawo”). Prawo jest przyznawane Osobom Uprawnionym odpłatnie. Odpłatność ponoszona w związku z przyznaniem Prawa jest niska w porównaniu do kwoty, która może stać się należna w związku z realizacją Prawa. Przyznane Prawo będzie niezbywalne i niedziedziczne.


Spółka zamierza kontynuować funkcjonowanie programu na opisanych zasadach również w przyszłości, co zakłada podpisywanie w przyszłości Umów z osobami zarządzającymi Spółką (bezpośrednio - na podstawie umów zawartych ze spółką).


Prawo przyznane Osobom Uprawnionym przez Wnioskodawcę to warunkowe prawo do otrzymania w przyszłości określonej kwoty pieniężnej (dalej: „Kwota Realizacji”), wynikającej ze zrealizowania tego Prawa. Kwota potencjalnej wypłaty pieniężnej na rzecz Osoby Uprawnionej jest uzależniona od wartości wskaźnika finansowego EBITDA wykazanego w sprawozdaniu finansowym Spółki za dany rok finansowy, które zostanie zatwierdzone w trybie przewidzianym odpowiednimi przepisami.

Umowa określi formułę uzależniającą kwotę należną danej Osobie Uprawnionej od wskaźnika EBITDA Spółki za dany rok finansowy, odczytanego na podstawie zatwierdzonego sprawozdania finansowego Spółki. Umowa stanowi, że kwota realizacji wskazana w Umowie (Kwota 1) stanie się należna Osobie Uprawnionej, jeśli wskaźnik EBITDA osiągnie co najmniej wartość zakładaną Umową (Próg 1). Umowa przewiduje również, że jeśli wskaźnik EBITDA osiągnie wartość niższą niż zakładana w Umowie (Próg 1), ale nie niższą od minimalnego wskaźnika EBITDA przewidzianego Umową (Próg 2), należna Osobie Uprawnionej stanie się kwota realizacji wskazana w Umowie, ale niższa od Kwoty 1.

Realizacja przyznanego Prawa jest uzależniona od łącznego spełnienia warunków określonych w Umowie. Warunkiem nabycia prawa do wypłaty jest pełnienie przez daną Osobę Uprawnioną funkcji związanej z zarządzaniem Spółką co najmniej przez okres wskazany w Umowie w trakcie danego roku finansowego (np. co najmniej przez 6 miesięcy danego roku finansowego). Umowa może też wprowadzać warunek, że Osoba Uprawniona pełni swoje funkcje związane z zarządzaniem Spółką na ostatni dzień roku finansowego. Osoby Uprawnione uzyskają prawa do otrzymania wypłat pieniężnych wyliczonych na zasadach określonych powyżej w dniu, w którym sprawozdanie finansowe Spółki za dany rok finansowy zostanie zatwierdzone zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wypłata pieniężna zostanie wypłacona na rzecz Osób Uprawnionych po tym dniu, a Umowa wskazuje termin takiej wypłaty.

Osobie Uprawnionej nie będą przysługiwać żadne roszczenia w stosunku do Spółki w związku z niespełnieniem się warunków realizacji Prawa, o których mowa powyżej. W szczególności, Osobie Uprawnionej nie przysługują z Umowy żadne roszczenia w stosunku do Spółki w przypadku odwołania Osoby Uprawnionej z funkcji członka zarządu Spółki.

Gdy instrument bazowy - EBITDA za dany rok finansowy, nie osiągnie odpowiedniego poziomu lub nie zostaną spełnione dodatkowe warunki pozwalające na realizację Prawa, osoba Uprawniona nie otrzyma Kwoty Realizacji. Brak jest więc jakichkolwiek gwarancji, co do otrzymania przez Osoby Uprawnione Kwoty Realizacji. Tym samym w trakcie danego roku finansowego, Osoby Uprawnione nie będą wiedziały, czy będą mogły zrealizować przyznane im Prawo i tym samym czy otrzymają jakąkolwiek kwotę realizacji, ani tym bardziej nie będą znały tej kwoty. Należy podkreślić, że na dzień zawarcia Umowy wskaźnik EBITDA za dany rok finansowy jest nieznany, a jego prognozowanie jest obarczone istotnym błędem. Nie jest także wiadome spełnienie pozostałych warunków przewidzianych Umową.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.


  1. Czy ewentualne otrzymanie wypłaty pieniężnej przez Osób Uprawnionych z tytułu realizacji Prawa przyznanego przez Spółkę na podstawie Umowy powinno być zakwalifikowane jako przychód z kapitałów pieniężnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 10 updof, podlegający opodatkowaniu w momencie realizacji?
  2. Czy w związku z dokonaniem przez Spółkę wypłaty pieniężnej na rzecz Osób Uprawnionych z tytułu realizacji Praw przyznanych na podstawie Umowy na Spółce będą ciążyły jakiekolwiek obowiązki płatnika w rozumieniu updof?

Stanowisko Wnioskodawcy.


Ad. 1


Zdaniem Wnioskodawcy ewentualne otrzymanie wypłaty pieniężnej przez Osoby Uprawnione z tytułu realizacji Prawa przyznanego przez Spółkę na podstawie Umowy powinno być zakwalifikowane jako przychód z kapitałów pieniężnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 10 updof, podlegający opodatkowaniu w momencie realizacji.

Zgodnie z art. 11 ust. 1 updof, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.


Natomiast art. 17 ust. 1 pkt 10 updof stanowi, że za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się przychody z odpłatnego zbycia pochodnych instrumentów finansowych oraz z realizacji praw z nich wynikających.


Zgodnie z art. 5a ust. 13 updof przez pochodne instrumenty finansowe rozumie się instrumenty finansowe, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, z wyłączeniem tytułów uczestnictwa w instytucjach wspólnego inwestowania oraz instrumentów rynku pieniężnego.


Art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 211, poz. 1384; dalej: „ustawa o obrocie instrumentami finansowymi”) stanowi, że instrumentami finansowymi są niebędące papierami wartościowymi:

  1. tytuły uczestnictwa w instytucjach wspólnego inwestowania;
  2. instrumenty rynku pieniężnego;
  3. opcje, kontrakty terminowe, swapy, umowy forward na stopę procentową, inne instrumenty pochodne, których instrumentem bazowym jest papier wartościowy, waluta, stopa procentowa, wskaźnik rentowności lub inny instrument pochodny, indeks finansowy lub wskaźnik finansowy, które są wykonywane przez dostawę lub rozliczenie pieniężne;
  4. opcje, kontrakty terminowe, swapy, umowy forward na stopę procentową oraz inne instrumenty pochodne, których instrumentem bazowym jest towar i które są wykonywane przez rozliczenie pieniężne lub mogą być wykonane przez rozliczenie pieniężne według wyboru jednej ze stron;
  5. opcje, kontrakty terminowe, swapy oraz inne instrumenty pochodne, których instrumentem bazowym jest towar i które są wykonywane przez dostawę, pod warunkiem, że są dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym lub w alternatywnym systemie obrotu;
  6. niedopuszczone do obrotu na rynku regulowanym ani w alternatywnym systemie obrotu opcje, kontrakty terminowe, swapy, umowy forward oraz inne instrumenty pochodne, których instrumentem bazowym jest towar, które mogą być wykonane przez dostawę, które nie są przeznaczone do celów handlowych i wykazują właściwości innych pochodnych instrumentów finansowych;
  7. instrumenty pochodne dotyczące przenoszenia ryzyka kredytowego;
  8. kontrakty na różnicę;
  9. opcje, kontrakty terminowe, swapy, umowy forward dotyczące stóp procentowych oraz inne instrumenty pochodne odnoszące się do zmian klimatycznych, stawek frachtowych, uprawnień do emisji oraz stawek inflacji lub innych oficjalnych danych statystycznych, które są wykonywane przez rozliczenie pieniężne albo mogą być wykonane przez rozliczenie pieniężne według wyboru jednej ze stron, a także wszelkiego rodzaju inne instrumenty pochodne odnoszące się do aktywów, praw, zobowiązań, indeksów oraz innych wskaźników, które wykazują właściwości innych pochodnych instrumentów finansowych.

Pochodnymi instrumentami finansowymi na gruncie updof są więc instrumenty finansowe wymienione w art. 2 ust. 1 pkt 2 lit. c-i) ustawy o obrocie instrumentami finansowymi.


Zgodnie z art. 3 pkt 28a ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, instrumentami pochodnymi są opcje, kontrakty terminowe, swapy, umowy forward oraz inne prawa majątkowe, których cena zależy bezpośrednio lub pośrednio od ceny lub wartości instrumentów finansowych, walut, stóp procentowych, rentowności, indeksów finansowych, wskaźników finansowych, towarów, zmian klimatycznych, stawek frachtowych, poziomów emisji, stawek inflacji lub innych oficjalnych danych statystycznych, a także innych aktywów, praw, zobowiązań, indeksów lub wskaźników (instrumentów bazowych) oraz instrumenty pochodne dotyczące przenoszenia ryzyka kredytowego.


Przez wskaźniki finansowe rozumie się współczynniki wynikające, bądź tworzone na podstawie informacji zawartych w sprawozdaniach finansowych przedsiębiorstw.


W ocenie Spółki, EBITDA jako wskaźnik finansowy stanowiący informację zawartą w sprawozdaniach finansowych Spółki może stanowić instrument bazowy dla pochodnego instrumentu finansowego, w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 2 lit. c ustawy o obrocie instrumentami finansowymi.


W tym zakresie, stanowisko Spółki Minister Finansów potwierdził m.in. w interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z 29 października 2014 r. (znak IPTPB2/415-452/14-3/JR).


W literaturze przedmiotu (tak: m.in. A. Chłopecki, Instrumenty pochodne w polskim systemie prawnym, PPH 2009) przyjmuje się, że tzw. inne instrumenty pochodne w sensie cywilnoprawnym mogą stanowić konstrukcje umowne składające się z powiązanych ze sobą funkcjonalnie relacji kontraktowych, z czego wynika, że innym instrumentem pochodnym może być każda umowa cywilnoprawna spełniająca warunki określone w art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o obrocie instrumentami pochodnymi.

W świetle przytoczonych regulacji updof oraz ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, zdaniem Spółki, Prawo, które będzie przedmiotem nabycia przez Osobę Uprawnioną na podstawie Umowy będą stanowiły „inne instrumenty pochodne” w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 2 lit. c ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, dla których instrumentem bazowym będzie wskaźnik finansowy - EBITDA.

Dodatkowo Wnioskodawca wskazuje, że definicja legalna instrumentu pochodnego, która może również zostać zastosowana w celu odpowiedniego zakwalifikowania Praw, została zawarta w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 12 grudnia 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad uznawania, metod wyceny, zakresu ujawniania i sposobu prezentacji instrumentów finansowych (Dz.U. z 2001 r, Nr 149, poz. 1674 ze zm.; dalej: „Rozporządzenie”).


Zgodnie § 3 pkt 4 Rozporządzenia, instrument pochodny to instrument finansowy, którego:

  1. wartość jest zależna od zmiany wartości instrumentu bazowego, to jest określonej stopy procentowej, ceny papieru wartościowego lub towaru, kursu wymiany walut, indeksu cen lub stóp, oceny wiarygodności kredytowej lub indeksu kredytowego albo innej podobnej wielkości i
  2. nabycie nie powoduje poniesienia żadnych wydatków początkowych albo wartość netto tych wydatków jest niska w porównaniu do wartości innych rodzajów kontraktów, których cena podobnie zależy od zmiany warunków rynkowych i
  3. rozliczenie nastąpi w przyszłości.

Biorąc pod uwagę, że:

  1. wartość Prawa jest uzależniona od instrumentu bazowego w postaci wskaźnika finansowego EBITDA;
  2. nabycie Prawa powoduje poniesienie przez osobę Uprawnioną wydatków początkowych, których wartość netto jest niska w porównaniu do wartości innych rodzajów kontraktów, których cena podobnie zależy od zmiany warunków rynkowych;
  3. rozliczenie Prawa nastąpi w przyszłości.

Spółka uważa, że Prawo stanowi również instrument pochodny w rozumieniu § 3 pkt 4 Rozporządzenia.


W związku z powyższym, Spółka stoi na stanowisku, że w razie zrealizowania Prawa, Osoby Uprawnione osiągną przychód z realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 10 updof. Jednocześnie, zdaniem Spółki, przychód Osób Uprawnionych z tytułu realizacji Prawa powstanie zgodnie z art. 17 ust. 1b updof, tj. w momencie otrzymania wypłaty pieniężnej.


Stanowisko Spółki w zakresie zakwalifikowania przychodu uzyskanego w związku z realizacją pieniężną pochodnego instrumentu finansowego opartego na wskaźniku finansowym do przychodów, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 10 updof zostało uznane za prawidłowe przez Ministra Finansów m.in. w następujących interpretacjach indywidualnych:

Skoro więc art. 17 ust. 1 pkt 10 updof stanowi, że za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się przychody z odpłatnego zbycia pochodnych instrumentów finansowych oraz z realizacji praw z nich wynikających, przychód do opodatkowania z realizacji Prawa powinien powstawać z chwilą jego realizacji, tj. z chwilą zatwierdzenia sprawozdania finansowego Spółki, które powoduje, że u Osoby Uprawnionej powstaje uprawnienie do otrzymania konkretnej kwoty pieniężnej.

Ad. 2


Zdaniem Wnioskodawcy, w związku z dokonaniem przez Spółkę wypłaty pieniężnej na rzecz Osób Uprawnionych z tytułu realizacji Prawa przyznanego na podstawie Umowy, na Wnioskodawcy nie będą ciążyły obowiązki płatnika wynikające z art. 31 i następnych updof. Spółka nie będzie płatnikiem zarówno odnośnie wypłat.


Zgodnie z treścią art. 30b ust. 1 updof, od dochodów uzyskanych m.in. z odpłatnego zbycia papierów wartościowych lub pochodnych instrumentów finansowych i z realizacji praw z nich wynikających, podatek dochodowy wynosi 19% uzyskanego dochodu.


Uzyskane w roku podatkowym dochody z odpłatnego zbycia pochodnych instrumentów finansowych oraz realizacji praw z nich wynikających, zgodnie z treścią art. 30b ust. 6 updof, podatnik obowiązany jest wykazać w zeznaniu podatkowym, o którym mowa w art. 45 ust. 1a pkt 1 updof po zakończeniu roku podatkowego, tj. do 30 kwietnia roku następującego po roku podatkowym, w którym powstał przychód podatkowy.

Mając na uwadze powyższe, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że również w chwili realizacji Prawa przyznanego na podstawie Umowy, Spółka nie będzie płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych. Niemniej jednak, zgodnie z art. 39 ust. 3 updof, Spółka będzie zobligowana do sporządzenia dla każdego Beneficjenta imiennej informacji o wysokości dochodu z kapitałów pieniężnych (informacji PIT-8C) w terminie do końca lutego następnego roku i przesłania jej do Beneficjenta i właściwych urzędów skarbowych.


Mając na uwadze powyższe, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że również w chwili i Prawa przyznanego na podstawie Umowy, Spółka nie będzie płatnikiem podatku dochodowego instrumentów finansowych takich jak Prawo przyznane na podstawie Umowy, zostało uznane za prawidłowe przez Ministra Finansów w szeregu interpretacji indywidualnych, w tym m.in. w interpretacjach:

  • Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 26 sierpnia 2015 r. (znak IBPB-2-2/4511-208/15/MW), z 5 lutego 2015 r. (znak IBPBII/2/415-992/14/MZM),
  • Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z 23 lipca 2015 r. (znak ILPB2/415-836/13/15-S/JK),
  • Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z 30 czerwca 2015 r. (znak IPTPB1/4511-212/15-2/SJ),
  • Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 17 listopada 2014 r. (znak IPPB2/415-655/14-4/MG). Należy również wskazać, że przychód po stronie Osoby Uprawnionej zostanie uzyskany dopiero z chwilą, gdy kwota realizacji stanie się należna. W szczególności, przychód nie powstanie w związku z nabyciem przez Osobę Uprawnioną Prawa, gdyż nie jest ono bowiem zbywalne i nie ma określonej wartości. Zatem, w związku z uzyskaniem takiego prawa, którego realizacja może nastąpić jedynie pod pewnymi warunkami, w chwili uzyskania tego prawa nie jest pewna, a kwota z jego realizacji zależy od przyszłych wielkości, nie może powstawać przychód do opodatkowania. W konsekwencji, Spółka jako płatnik nie ma obowiązku pobrania i wpłaty podatku w związku z nabyciem Praw przez Osoby Uprawnione.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.


W tym miejscu należy wskazać, że Spółka w treści własnego stanowiska powołała przepis art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361 z późn. zm.) w brzmieniu obowiązującym wg stanu prawnego na dzień 31 grudnia 2015 r., od dnia 1 stycznia 2016 r. obowiązuje nowe brzmienie art. 11 ust. 1 ustawy wprowadzone ustawą z dnia 16 stycznia 2015 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 251), co nie miało wpływu na rozstrzygnięcie sprawy.


Końcowo, odnosząc się do powołanych przez Wnioskodawcę interpretacji indywidualnych wskazać należy, że rozstrzygnięcia w nich zawarte nie są wiążące dla tutejszego Organu. Interpretacje organów podatkowych dotyczą tylko konkretnych, indywidualnych spraw podatników, osadzonych w określonym stanie faktycznym lub zdarzeniu przyszłym i tylko w tych sprawach rozstrzygnięcia w każdej z nich zawarte są wiążące. Nie wywołują one zatem żadnych skutków prawnych w odniesieniu do innych podatników.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia przedstawionego w stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012, poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj