Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB2/415-150/12-4/MG
z 22 maja 2012 r.

 

Zmieniona przez interpretację nr DD3/033/140/OBQ/14/RD-59100/14 w trakcie porządkowania

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPB2/415-150/12-4/MG
Data
2012.05.22



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Podstawa obliczenia i wysokość podatku --> Skala podatkowa

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Podstawa obliczenia i wysokość podatku --> Ustalenie podstawy opodatkowania

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów --> Pojęcie przychodu

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Pobór podatku lub zaliczek na podatek przez płatników --> Wysokość zaliczek

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów --> Przychody ze stosunku pracy i stosunków pokrewnych

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Pobór podatku lub zaliczek na podatek przez płatników --> Obowiązek obliczania i poboru przez płatników zaliczek


Słowa kluczowe
pracownik
przychód
składki na ubezpieczenia społeczne
składki na ubezpieczenia zdrowotne
wpłata
zwrot


Istota interpretacji
Przychód z tytułu zapłaconej za byłego pracownika z własnych środków Spółki składki na ubezpieczenia społeczne w części, w której winny być sfinansowane przez podatnika stanowi przychód ze stosunku pracy.



Wniosek ORD-IN 293 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 13.02.2012 r. (data wpływu 16.02.2012 r.) oraz w piśmie uzupełniającym braki formalne wniosku z dnia 04.04.2012 r. (data nadania 06.04.2012 r., data wpływu 10.04.2012 r.) na wezwanie tut. organu z dnia 30.03.2012 r. Nr IPPB2/415-150/12-2/MG (data nadania 30.03.2012 r., data doręczenia 03.04.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika z tytułu pokrycia przez Spółkę składek na ubezpieczenie społeczne – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16.02.2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika z tytułu pokrycia przez Spółkę składek na ubezpieczenie społeczne.

W przedmiotowym wniosku zostały przedstawione następujące stany faktyczne.

Zdarzenie Nr 1.

W wyniku weryfikacji dokumentacji przeprowadzonej przez Z. i I. Sp. z o.o. (dalej: Spółka) stwierdzono nadpłatę składek na ubezpieczenia społeczne (składki emerytalnej i rentowej) oraz jednocześnie niedopłatę składki na ubezpieczenie zdrowotne za rok 2000. Wśród tych osób uprawnionych do zwrotu nadpłaty są pracownicy obecnie zatrudnieni w Spółce oraz osoby, które nie są już zatrudnione. Płatnik składek zwróci pracownikom nadpłacone składki pomniejszone o niedopłatę składki zdrowotnej. W odniesieniu do byłych pracowników Spółka zamierza wysłać w 2012 roku drogą listową informację o kwocie nadpłaconych składek i jednocześnie poprosić byłych pracowników o podanie numeru rachunku bankowego, na który zostaną zwrócone nadpłacone składki. W związku z tym, że kwota zwrotu nadpłaconych składek jest dla byłych pracowników przychodem ze stosunku pracy, Spółka będzie musiała obliczyć i odprowadzić zaliczkę na podatek dochodowy w roku, w którym dokona zwrotu nadpłaconych składek byłym pracownikom.

Zdarzenie Nr 2.

W wyniku weryfikacji dokumentacji przeprowadzonej przez Z. wpłynęło do Spółki zawiadomienie płatnika o niedopłacie podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz nadpłacie składki zdrowotnej dla pracowników za rok 2000. Wśród tych osób są pracownicy obecnie zatrudnieni, jak i byli pracownicy. W odpowiedzi na pismo z Z., Spółka sporządzi stosowne korekty oraz pokryje zaległe składki wraz z należnymi odsetkami. Pokrycie przez Spółkę zaległych składek za pracowników będzie stanowić ich przychód ze stosunku pracy, chyba że pracownik zwróci Spółce zaległe składki w drodze potrącenia z jego wynagrodzenia.

Przedmiotowy wniosek obarczony był brakami formalnymi i w związku z tym Wnioskodawca pismem z dnia z dnia 30.03.2012 r. Nr IPPB2/415-150/12-2/MG (data nadania 30.03.2012 r., data doręczenia 03.04.2012 r.) na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14h ustawy Ordynacja podatkowa, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia braków formalnych. Wniosek został uzupełniony w ustawowym terminie.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

Pytanie do zdarzenia Nr 1:

W którym miesiącu powinna zostać skalkulowana zaliczka na podatek dochodowy w sytuacji, gdy były pracownik nie odpowie na wysłane do niego pismo lub pismo nie zostanie doręczone z powodu np. zmiany adresu zamieszkania...

Pytania do zdarzenia Nr 2:

  1. Jak powinna wyglądać kalkulacja zaliczki na podatek dochodowy od przychodu z tytułu pokrycia przez Spółkę zaległych składek emerytalno-rentowych i nadpłaty składki zdrowotnej za byłego pracownika...
  2. Jak powinna wyglądać kalkulacja zaliczki na podatek dochodowy od przychodu z tytułu pokrycia przez Spółkę zaległych składek emerytalno-rentowych i nadpłaty składki zdrowotnej za obecnie zatrudnionego pracownika...
  3. Czy Spółka ma ubruttowić przychód równy zaległym składkom na ubezpieczenia społeczne o wartość bieżących składek i podatku, które teraz Spółka będzie musiała zapłacić za pracownika z własnych środków...
  4. Czy przychód ustalony zgodnie z pkt 3 może zostać pomniejszony o wartość zaległych i bieżących składek na ubezpieczenia społeczne...
  5. Jak w takiej sytuacji prawidłowo należy sporządzić deklarację PIT-11...
  6. Czy pokrycie przez Spółkę składek na ubezpieczenia oraz zaliczki na podatek dochodowy może stanowić dla byłych pracowników przychód z innych źródeł i czy może być rozliczony deklaracją PIT-8C...

Niniejsza interpretacja zawiera ocenę stanowiska Wnioskodawcy wyłącznie w zakresie zadanego pytania Nr 6 dotyczącego zdarzenia Nr 2 w części dotyczącej pokrycia przez Spółkę składek na ubezpieczenie natomiast w części dotyczącej pokrycia przez Spółkę zaliczek na podatek dochodowy rozstrzygnięto odrębnie. Wniosek w zakresie pytania Nr 1 dotyczącego zdarzenia Nr 1 oraz pytań Nr 1, 2, 3, 4 i 5 dotyczącego zdarzenia Nr 2 opisanego we wniosku został rozstrzygnięty odrębnie.

Zdaniem Wnioskodawcy, pokrycie przez Spółkę zaległych składek nie może być rozliczone deklaracją PIT-8C, gdyż zaległe składki płacone obecnie za byłych pracowników należy traktować jako przychód ze stosunku pracy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania wyrażoną w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 361 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji Podatkowej zaniechano poboru podatku.

W art. 10 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy zostały określone źródła przychodów, gdzie między innymi wymienia się: stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta.

Z przepisu art. 11 ust. 1 ww. ustawy wynika, iż przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

W myśl art. 12 ust. 1 ww. ustawy, za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za nie wykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty, niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.

Z treści art. 31 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (w brzmieniu obowiązującym do 30 marca 2010 r. - t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm., natomiast w brzmieniu obowiązującym od 04 kwietnia 2012r. – t. j. Dz. U z 2012 r., poz. 361 ze zm.) wynika, że osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, zwane dalej „zakładami pracy”, są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej lub spółdzielczego stosunku pracy, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego wypłacane przez zakłady pracy, a w spółdzielniach pracy - wypłaty z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej.

Przepis art. 32 ust. 2 ww. ustawy stanowi, iż za dochód, o którym mowa w ust. 1 i 1a, uważa się uzyskane w ciągu miesiąca przychody w rozumieniu art. 12 oraz zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego wypłacane przez płatnika, po odliczeniu kosztów uzyskania w wysokości określonej w art. 22 ust. 2 pkt 1 lub 3 oraz po odliczeniu potrąconych przez płatnika w danym miesiącu składek na ubezpieczenie społeczne, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b lub pkt 2a. (…).

Zgodnie z art. 39 ust. 1 ww. ustawy w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 31, art. 33 i art. 35, w przypadku gdy nie dokonują rocznego obliczenia podatku, są obowiązani przekazać podatnikowi i urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych - imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru, z zastrzeżeniem ust. 5 (PIT-11). (…).

Z przepisu art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b) ww. ustawy wynika, iż podstawę obliczenia podatku, z zastrzeżeniem art. 29-30c oraz art. 30e, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 9, art. 24 ust. 1, 2, 4, 4a-4e, ust. 6 lub art. 24b ust. 1 i 2, lub art. 25, po odliczeniu kwot składek określonych w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych potrąconych w roku podatkowym przez płatnika ze środków podatnika, z tym że w przypadku podatnika osiągającego przychody określone w art. 12 ust. 6, tylko w części obliczonej, w sposób określony w art. 33 ust. 4, od przychodu podlegającego opodatkowaniu - odliczenie nie dotyczy składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód (przychód) zwolniony od podatku na podstawie ustawy, oraz składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód, od którego na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku

Zgodnie z art. 27b ust. 1 pkt 1 lit. b) ww. ustawy podatek dochodowy, obliczony zgodnie z art. 27 lub art. 30c, w pierwszej kolejności ulega obniżeniu o kwotę składki na ubezpieczenie zdrowotne, o której mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008r. Nr 164, poz. 1027 ze zm.) pobranej w roku podatkowym przez płatnika zgodnie z przepisami o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych - obniżenie nie dotyczy składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód (przychód) zwolniony od podatku na podstawie ustawy oraz składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód, od którego na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Na mocy delegacji ustawowej zawartej w art. 45b pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zostało wydane rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 24 kwietnia 2008 r. w sprawie określenia niektórych wzorów oświadczeń, deklaracji i informacji podatkowych obowiązujących w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych (Dz. U. Nr 74, poz. 445 ze zm.). Przy czym zgodnie z treścią § 1 pkt 3 lit. c) ww. rozporządzenia został określony wzór Informacji o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11), będący załącznikiem Nr 11 do rozporządzenia.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że w wyniku weryfikacji dokumentacji przeprowadzonej przez Z. i Spółkę stwierdzono nadpłatę składek na ubezpieczenia społeczne (składki emerytalnej i rentowej) oraz jednocześnie niedopłatę składki na ubezpieczenie zdrowotne za rok 2000. Wśród tych osób uprawnionych do zwrotu nadpłaty są pracownicy obecnie zatrudnieni w Spółce oraz osoby, które nie są już zatrudnione. Spółka zamierza dokonać zwrotu pracownikom nadpłaconych składek pomniejszonych o niedopłatę składki zdrowotnej.

W odniesieniu do byłych pracowników, Spółka zamierza przesłać informację o kwocie nadpłaconych składek i dokonać zwrotu nadpłaconej składki za pośrednictwem rachunku bankowego, jak również od uzyskanego przychodu obliczyć i odprowadzić zaliczkę na podatek dochodowy w roku, w którym dokona zwrotu nadpłaconych składek byłym pracownikom.

Ponadto zostało przedstawione drugie zdarzenie w przedstawionym we wniosku stanie faktycznym w wyniku weryfikacji dokumentacji przeprowadzonej przez Z. wpłynęło do Spółki zawiadomienie płatnika o niedopłacie podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz nadpłacie składki zdrowotnej dla pracowników i byłych pracowników za rok 2000. W związku z zaistniałą sytuacją, Spółka sporządzi stosowne korekty oraz pokryje zaległe składki wraz z należnymi odsetkami. Pokrycie przez Spółkę zaległych składek za pracowników będzie stanowić ich przychód ze stosunku pracy, chyba że pracownik zwróci Spółce zaległe składki w drodze potrącenia z jego wynagrodzenia.

Z ogólnej definicji przychodów zawartej w ww. art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, że przychodami są w szczególności otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń. Dlatego też zapłacone przez wnioskodawcę w 2012 r. za byłego pracownika składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b) ww. ustawy – w świetle art. 11 ust. 1 ustawy stanowią przychód byłego pracownika, bowiem otrzymał on nieodpłatne świadczenie od byłego pracodawcy (były pracodawca zapłacił za niego składki, które powinny być finansowane z jego, tj. byłego pracownika dochodu).

Zatem mając na uwadze przywołane uregulowania prawne należy stwierdzić, że zapłacone w 2012 r. przez spółkę (byłego pracodawcę) z własnych środków niepotrącone w 2000 r. składki na ubezpieczenia społeczne (składki emerytalne i rentowe) w części, w której powinny być one pokryte z dochodu byłego pracownika stanowią dla tej osoby przysporzenie majątkowe mające swoje źródło w przychodach ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie bowiem z tym przepisem za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.

Przychód z tytułu zapłaconej za byłego pracownika z własnych środków Spółki składki na ubezpieczenia społeczne w części, w której winny być sfinansowane przez podatnika powstanie z dniem dokonania zapłaty, w konsekwencji na Spółce będzie ciążył obowiązek poboru zaliczki na podatek dochodowy za miesiąc, w którym dokonano zapłaty.

Zatem Spółka jako płatnik kwotę składek na ubezpieczenia społeczne (składki emerytalnej i rentowej) w części, w której powinny być one pokryte z dochodu pracownika, a które zostały uregulowane ze środków Spółki w 2012 r., zobowiązana jest do jej wykazania w informacji PIT-11, którą wystawi byłemu pracownikowi za 2012 r., wykazania w niej również prawidłowo zastosowanych miesięcznych kosztów uzyskania przychodów oraz kwot pobranych w związku z tym zaliczek na podatek dochodowy. Podkreślić bowiem należy, iż również w przypadku, gdy pracodawca czyni na rzecz swego pracownika (aktualnego lub byłego) nieodpłatne świadczenie, winien wykonać obowiązki płatnika nałożone na niego przez ustawodawcę przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Te jednoznacznie wskazują, iż obowiązkiem pracodawcy jako płatnika jest obliczyć, pobrać i odprowadzić podatek od przychodu pracownika (byłego pracownika).

Kwotę powyższych składek należy wykazać w poz. 36 informacji PIT-11 – wiersza zatytułowanego „Należności ze stosunku: pracy, służbowego, spółdzielczego i z pracy nakładczej, a także zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego wypłaconego przez zakład pracy, o którym mowa w art. 31 ustawy, oraz płatników, o których mowa w art. 42e ust. 1 ustawy”, a nie w poz. 72 – wiersza zatytułowanego „Inne źródła”. Kwota ta, jak wykazano powyżej, jest bowiem przychodem ze stosunku pracy a nie z innych źródeł, o których mowa w art. 20 ust. 1 ww. ustawy. Zgodnie bowiem z treścią art. 20 ust. 1 ustawy za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Reasumując, przychód z tytułu zapłaconej za byłego pracownika z własnych środków Spółki składki na ubezpieczenia społeczne w części, w której winny być sfinansowane przez podatnika stanowi przychód ze stosunku pracy.

Interpretacja dotyczy zaistniałych stanów faktycznych przedstawionych przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionych stanach faktycznych.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj