Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP2/4512-215/16/IK
z 16 czerwca 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 8 marca 2016 r. (data wpływu 16 marca 2016 r.), uzupełnionym pismem z 9 maja 2016 r. (data wpływu 16 maja 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania transakcji za opodatkowaną stawką podatku w wysokości 0% - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 marca 2016 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania transakcji za opodatkowaną stawką podatku w wysokości 0%.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 9 maja 2016 r. (data wpływu 16 maja 2016 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 29 kwietnia 2016 r. znak: IBPP2/4512-215/16/IK.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Klient Spółki jest zarejestrowanym podatnikiem w Ameryce Płn. chciałby zamówić towar i wskazać miejsce dostawy do odbioru w innym niż Polska kraju Unii Europejskiej. Odbiorca towaru w Unii Europejskiej jest zarejestrowanym podatnikiem dla potrzeb VAT UE, natomiast kontrahent Amerykański nie jest zarejestrowany w żadnym kraju UE dla potrzeb VAT UE. Transport do odbiorcy w innym niż Polska kraju UE byłby zlecony przez Spółkę Wnioskodawcy, a więc byłby dokument poświadczający dostawę z Polski do innego kraju UE.

W uzupełnieniu do wniosku odpowiadając na pytania wskazano, że:

  1. Czy, gdzie (w którym kraju) i w którym momencie następuje przeniesienie prawa do rozporządzania towarem jak właściciel z Dostawcy tj. firmy Wnioskodawcy na podatnika z Ameryki PŁN?
    Przeniesienie prawa do rozporządzania towarem z dostawcy (Wnioskodawcy) na podatnika z Kanady następuje w Polsce z chwilą wydania towaru przewoźnikowi wynajętemu przez podatnika z Kanady, z magazynu dostawcy.
  2. Czy, gdzie (w którym kraju) i w którym momencie następuje przeniesienie prawa do rozporządzania towarem jak właściciel z Wnioskodawcy na odbiorcę towaru w Unii Europejskiej?
    Podatnik z Kanady zleca transport bezpośrednio od Wnioskodawcy do odbiorcy we Francji (UE). Zdaniem Wnioskodawcy, nie ma więc przeniesienia prawa do rozporządzania towarem bezpośrednio z Wnioskodawcy na odbiorcę we Francji.
  3. Jednoznaczne, z którym podmiotem Wnioskodawca zamierza zawrzeć umowę na dostawę, kto jest nabywcą towaru?
    Nabywcą towaru jest podmiot kanadyjski i z nim byłaby zawarta umowa na dostawę.
  4. Wskazanie przedmiotu dostawy?
    Narzędzia wiertnicze – śruby trójgruzowe CN:8207 1990.
  5. Czy dostawa towarów z terytorium kraju poza terytorium Unii Europejskiej będzie dokonywana przez dostawcę (Wnioskodawcę) lub na jego rzecz?
    Dostawa towarów z terytorium kraju poza terytorium UE nie będzie dokonywana przez Wnioskodawcę ani na jego rzecz. W ogóle nie będzie miała miejsca.
  6. Czy dostawa towarów z terytorium kraju poza terytorium Unii Europejskiej będzie dokonywana przez nabywcę mającego siedzibę poza terytorium kraju lub na jego rzecz?
    Dostawa towarów z terytorium kraju poza terytorium UE nie będzie dokonywana przez nabywcę mającego siedzibę poza terytorium kraju. Towar w ogóle nie opuszczałby terytorium UE.
  7. Czy wywóz towarów poza terytorium Unii będzie potwierdzony przez urząd celny określony w przepisach celnych?
    Towar nie opuszczałby terytorium UE.
  8. Czy transport towarów będzie mieć charakter nieprzerwany?
    Transport nieprzerwany.
  9. Czy nabywca towaru posiada właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej?
    Nabywca towaru tj. firma kanadyjska nie posiada numeru identyfikującego do transakcji wewnątrzwspólnotowych. Natomiast odbiorca z Francji, do którego firma kanadyjska ma dostarczyć towar zakupiony u Wnioskodawcy posiada ważny numer identyfikacyjny do transakcji wewnątrzwspólnotowych nadany przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy.
  10. Czy Wnioskodawca jest zarejestrowany jako podatnik VAT UE?
    Wnioskodawca jest zarejestrowany jako podatnik VAT UE.
  11. Czy Wnioskodawca będzie w posiadaniu dokumentu przewozowego otrzymane od przewoźnika (spedytora) odpowiedzialnego za wywóz towarów z terytorium kraju, z których jednoznacznie wynika, że towary zostały dostarczone do miejsca ich przeznaczenia na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju – w przypadku gdy przewóz towarów jest zlecany przewoźnikowi (spedytorowi)?
    Wnioskodawca będzie w posiadaniu dokumentu przewozowego otrzymanego od przewoźnika odpowiedzialnego za wywóz towarów z kraju, z którego będzie wynikało, że towar został dostarczony do odbiorcy we Francji. Zleceniodawcą transportu od Wnioskodawcy do odbiorcy we Francji będzie nabywca kanadyjski, a nie Wnioskodawca.
  12. Czy Wnioskodawca będzie w posiadaniu specyfikacji poszczególnych sztuk ładunku?
    Wnioskodawca będzie w posiadaniu specyfikacji poszczególnych sztuk towaru (ładunku).
  13. Czy Wnioskodawca będzie w posiadaniu korespondencji handlowej z nabywcą, w tym jego zamówienia, dokumentów dotyczących ubezpieczenia lub kosztów frachtu, dokumentów potwierdzających zapłatę za towar, dowodu potwierdzającego przyjęcie przez nabywcę towaru na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju?
    Wnioskodawca będzie w posiadaniu korespondencji handlowej z nabywcą kanadyjskim, w tym zamówienia, dokumentów potwierdzających zapłatę za towar. Nabywca kanadyjski dostarczy także dowód potwierdzający przyjęcie towaru przez nabywcę we Francji.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie (przeformułowane w piśmie z 9 maja 2016 r.):

Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym, wystawiając fakturę dla nabywcy kanadyjskiego można zastosować zerową stawkę VAT?

Stanowisko Wnioskodawcy (sformułowane w piśmie z 9 maja 2016 r.):

Można zastosować zerową stawkę VAT. Wprawdzie nabywcą towaru jest kontrahent spoza UE tj. Kanady, który nie posiada numeru VAT UE, ale organizuje on odbiór i transport towaru od Wnioskodawcy do innego kraju UE tj. Francji, do nabywcy zarejestrowanego jako podatnik VAT UE we Francji (transport bezpośredni). Nabywca kanadyjski dostarczy Wnioskodawcy list przewozowy, poświadczający że towar został dostarczony od Wnioskodawcy do odbiorcy francuskiego oraz potwierdzenie przyjęcia towaru przez odbiorcę francuskiego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów na terytorium kraju;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Zgodnie natomiast z art. 2 pkt ustawy o VAT, przez terytorium kraju rozumie się terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z zastrzeżeniem art. 2a.

Natomiast przez terytorium państwa członkowskiego rozumie się terytorium państwa wchodzące w skład terytorium Unii Europejskiej, z zastrzeżeniem art. 2a (art. 2 pkt 4 ustawy o VAT).

Zaś przez terytorium państwa trzeciego rozumie się terytorium państwa niewchodzące w skład terytorium Unii Europejskiej, z zastrzeżeniem art. 2a ust. 1 i 3 (art. 2 pkt 5 ustawy o VAT).

W myśl art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Jak wynika z opisu sprawy Wnioskodawca - zarejestrowany jako podatnik VAT UE - dokona na rzecz Klienta (podmiotu z Kanady), który nie jest zarejestrowany w żadnym kraju UE dla potrzeb VAT UE, dostawy towaru (narzędzia wiertnicze - śruby trójgruzowe). Przeniesienie prawa do rozporządzania towarem z dostawcy (Wnioskodawcy) na podatnika z Kanady następuje w Polsce z chwilą wydania towaru przewoźnikowi wynajętemu przez podatnika z Kanady, z magazynu dostawcy. Podatnik z Kanady zleca transport bezpośrednio od Wnioskodawcy do odbiorcy we Francji (UE). Dostawa towarów z terytorium kraju poza terytorium UE nie będzie miała w ogóle miejsca. Towar nie opuszczałby terytorium UE. Transport będzie mieć charakter nieprzerwany. Nabywca towaru tj. firma kanadyjska nie posiada numeru identyfikującego do transakcji wewnątrzwspólnotowych. Natomiast odbiorca z Francji, do którego firma kanadyjska ma dostarczyć towar zakupiony u Wnioskodawcy posiada ważny numer identyfikacyjny do transakcji wewnątrzwspólnotowych nadany przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy. Wnioskodawca będzie w posiadaniu dokumentu przewozowego otrzymanego od przewoźnika odpowiedzialnego za wywóz towarów z kraju, z którego będzie wynikało, że towar został dostarczony do odbiorcy we Francji. Zleceniodawcą transportu od Wnioskodawcy do odbiorcy we Francji będzie nabywca kanadyjski, a nie Wnioskodawca. Wnioskodawca będzie w posiadaniu specyfikacji poszczególnych sztuk towaru (ładunku). Wnioskodawca będzie w posiadaniu korespondencji handlowej z nabywcą kanadyjskim, w tym zamówienia, dokumentów potwierdzających zapłatę za towar. Nabywca kanadyjski dostarczy także dowód potwierdzający przyjęcie towaru przez nabywcę we Francji.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą stawki podatku VAT w wysokości 0% dla transakcji pomiędzy Wnioskodawcą (dostawcą) a podmiotem z Kanady (nabywcą).

Zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy o VAT w przypadku towarów niewysyłanych ani nietransportowanych miejscem dostawy towarów jest miejsce, w którym towary znajdują się w momencie dostawy.

W rozpatrywanej sprawie towary nie będą transportowane. Przeniesienie prawa do rozporządzania towarem nastąpi w magazynie Wnioskodawcy na terytorium kraju, zatem miejscem świadczenia (opodatkowania) będzie miejsce, w którym towary będą znajdować się w momencie dostawy - czyli na terytorium kraju.

Co do zasady, stosownie do art. 41. ust. 1 ww. ustawy o VAT, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zgodnie z art. 146a pkt 1 ustawy o VAT w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Jednakże zarówno w treści wskazanej ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.

I tak zgodnie z art. 41 ust. 4 ustawy o VAT, w eksporcie towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. a, stawka podatku wynosi 0%.

Natomiast stosownie do art. 41 ust. 3 ww. ustawy, w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów stawka podatku wynosi 0%, z zastrzeżeniem art. 42.

W myśl art. 2 pkt 8 ww. ustawy, ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o eksporcie towarów - rozumie się przez to dostawę towarów wysyłanych lub transportowanych z terytorium kraju poza terytorium Unii Europejskiej przez:

  1. dostawcę lub na jego rzecz, lub
  2. nabywcę mającego siedzibę poza terytorium kraju lub na jego rzecz, z wyłączeniem towarów wywożonych przez samego nabywcę do celów wyposażenia lub zaopatrzenia statków rekreacyjnych oraz turystycznych statków powietrznych lub innych środków transportu służących do celów prywatnych

-jeżeli wywóz towarów poza terytorium Unii Europejskiej jest potwierdzony przez urząd celny określony w przepisach celnych.

Definiując pojęcie eksportu towarów ustawodawca dokonał rozróżnienia sytuacji, gdy towar będący przedmiotem eksportu jest wywożony przez dostawcę albo jest wywożony na jego rzecz oraz gdy wywóz jest dokonywany przez nabywcę mającego siedzibę poza terytorium kraju albo na jego rzecz.

Sytuacja, kiedy eksporter lub podmiot przez niego upoważniony sam dokonuje wywozu towarów z Polski poza terytorium Unii Europejskiej i na niego wystawione są dokumenty eksportowe, jako zgłaszającego towar do odprawy celnej - stanowi tzw. eksport bezpośredni. Eksport pośredni natomiast ma miejsce wówczas, gdy wywóz towarów z terytorium kraju poza terytorium UE, w wykonaniu dostawy towarów, jest dokonywany przez nabywcę mającego siedzibę poza terytorium Polski lub na jego rzecz.

Aby zatem uznać daną czynności za eksport towarów w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, powinny wystąpić łącznie następujące przesłanki:

  • musi mieć miejsce jedna z czynności określonych w art. 7 ustawy;
  • w konsekwencji tej czynności dochodzi do wywozu towaru z terytorium Polski poza terytorium UE przez dostawcę lub na jego rzecz (eksport bezpośredni), lub przez nabywcę mającego siedzibę poza terytorium kraju lub na jego rzecz (eksport pośredni);
  • wywóz towaru musi być potwierdzony przez urząd celny określony w przepisach celnych.

Dwie pierwsze przesłanki mają charakter faktyczny i musi je łączyć bezpośredni związek przyczynowo-skutkowy, tzn. w wykonaniu jednej ze ściśle sprecyzowanych w ustawie czynności (dostawy) towar opuszcza terytorium kraju w celu dostarczenia go do kraju trzeciego, przy czym nabywca tego towaru w wykonaniu tej czynności nabywa prawo do rozporządzania nim jak właściciel (zasadniczo warunek ten ziszcza się poprzez przeniesienie własności towaru). Ostatnia przesłanka ma charakter formalny i wiąże się z udokumentowanym i legalnym wywozem towarów poza terytorium kraju.

Niespełnienie jakiejkolwiek z wymienionych wyżej przesłanek powoduje, że nie dochodzi do eksportu towarów w rozumieniu przepisów ustawy.

Mając na uwadze opis sprawy oraz przedstawione powyżej przepisy prawa podatkowego wskazać należy, że z uwagi na fakt, iż towary w ogóle nie opuszczą terytorium Unii Europejskiej nie dojdzie do eksportu towaru.

Jak już wcześniej wskazano stawka podatku 0% ma również zastosowanie w sytuacji wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, pod warunkiem spełnienia przesłanek określonych przez ustawodawcę w art. 13 ust. 1 i 2 w powiazaniu z art. 42 ust. 1 ustawy.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 ustawy, przez wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 5, rozumie się wywóz towarów z terytorium kraju w wykonaniu czynności określonych w art. 7 na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, z zastrzeżeniem ust. 2-8.

W myśl art. 13 ust. 2 ustawy przepis ust. 1 stosuje się pod warunkiem, że nabywca towarów jest:

  1. podatnikiem podatku od wartości dodanej zidentyfikowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;
  2. osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, która jest zidentyfikowana na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;
  3. podatnikiem podatku od wartości dodanej lub osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, działającymi w takim charakterze na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju, niewymienionymi w pkt 1 i 2, jeżeli przedmiotem dostawy są wyroby akcyzowe, które, zgodnie z przepisami o podatku akcyzowym, są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy lub procedurą przemieszczania wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą;
  4. podmiotem innym niż wymienione w pkt 1 i 2, działającym (zamieszkującym) w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim, jeżeli przedmiotem dostawy są nowe środki transportu.

Art. 13 ust. 6 ustawy stanowi, że wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów występuje, jeżeli dokonującym dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, u którego sprzedaż nie jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9, z zastrzeżeniem ust. 7.

Zgodnie z treścią powyższych przepisów aby transakcję uznać za WDT muszą zostać spełnione łącznie następujące warunki:

  1. towar jest faktycznie przemieszczany z Polski do innego kraju UE,
  2. transport towaru następuje w wykonaniu dostawy towarów (czynność określona w art. 7 ustawy o VAT),
  3. nabywca towarów jest podatnikiem podatku od wartości dodanej zidentyfikowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa UE innego niż Polska,
  4. dokonującym dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15 ustawy o VAT, u którego sprzedaż nie jest zwolniona z VAT.

W myśl art. 42 ust. 1 ustawy wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów podlega opodatkowaniu według stawki podatku 0%, pod warunkiem że:

  1. podatnik dokonał dostawy na rzecz nabywcy posiadającego właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej;
  2. podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, posiada w swojej dokumentacji dowody, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju;
  3. podatnik składając deklarację podatkową, w której wskazuje tę dostawę towarów, jest zarejestrowany jako podatnik VAT UE.

Zgodnie z art. 42 ust. 3 ustawy dowodami, o których mowa w ust. 1 pkt 2 są następujące dokumenty, jeżeli łącznie potwierdzają dostarczenie towarów będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów do nabywcy, znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju:

  1. dokumenty przewozowe otrzymane od przewoźnika (spedytora) odpowiedzialnego za wywóz towarów z terytorium kraju, z których jednoznacznie wynika, że towary zostały dostarczone do miejsca ich przeznaczenia na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju w przypadku gdy przewóz towarów jest zlecany przewoźnikowi (spedytorowi),
  2. (uchylony),
  3. specyfikacja poszczególnych sztuk ładunku,
  4. (uchylony)

-z zastrzeżeniem ust. 4 i 5.

Natomiast w myśl z art. 42 ust. 11 ustawy w przypadku gdy dokumenty, o których mowa w ust. 3-5, nie potwierdzają jednoznacznie dostarczenia do nabywcy znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju towarów, dowodami, o których mowa w ust. 1 pkt 2, mogą być również inne dokumenty wskazujące, że nastąpiła dostawa wewnątrzwspólnotowa, w szczególności:

  1. korespondencja handlowa z nabywcą, w tym jego zamówienie;
  2. dokumenty dotyczące ubezpieczenia lub kosztów frachtu;
  3. dokument potwierdzający zapłatę za towar, z wyjątkiem przypadków, gdy dostawa ma charakter nieodpłatny lub zobowiązanie jest realizowane w innej formie, w takim przypadku inny dokument stwierdzający wygaśnięcie zobowiązania;
  4. dowód potwierdzający przyjęcie przez nabywcę towaru na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju.

Analiza regulacji dotyczących transakcji wewnątrzwspólnotowej dostawy pozwala na wskazanie dwóch podstawowych warunków, od spełnienia których uzależnione jest potraktowanie danej czynności jako dostawy wewnątrzwspólnotowej, a w konsekwencji jej opodatkowanie preferencyjną stawką 0%. Pierwszy z tych warunków dotyczy aspektu prawnego transakcji jego spełnienie ma gwarantować, że czynność ta zostanie potraktowana jako wewnątrzwspólnotowe nabycie w państwie przeznaczenia i zostanie tam faktycznie opodatkowana. Drugi z warunków dotyczy aspektu faktycznego transakcji jego spełnienie pozwala na przyjęcie, że rzeczywiście nastąpił wywóz towarów z kraju i jego transport (przemieszczenie) do innego państwa członkowskiego.

Z uwagi na fakt, że nabywca towaru nie jest podatnikiem podatku od wartości dodanej zidentyfikowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa UE innego niż Polska, transakcja sprzedaży towaru dla podmiotu kanadyjskiego, w opisanym przez Wnioskodawcę przypadku, również nie może być uznana za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów. Konsekwentnie skoro transakcja nie stanowi wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, to nie może być opodatkowana stawką podatku VAT 0%.

Do przeniesienia prawa do rozporządzania towarem z dostawcy – Wnioskodawcy na podmiot z Kanady, który nie posiada numeru identyfikacyjnego dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, dojdzie na terytorium kraju. Towar nigdy nie opuści terytorium Unii Europejskiej. Tym samym Wnioskodawca dokona dostawy towarów opodatkowanej na terytorium kraju zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy o VAT, opodatkowanej na zasadach ogólnych.

Reasumując w opisanym przypadku nie dojdzie ani do eksportu, ani do wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów opodatkowanych stawką podatku VAT w wysokości 0%.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy jest nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Nadmienia się, że niniejsza interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 718 ). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a,43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj