Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB2/415-100/09/10-5/S/MG
z 16 czerwca 2010 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów, uwzględniając prawomocny wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie sygn. akt III SA/Wa 1537/09 z dnia 05.01.2010 r. (data wpływu 25.03.2010 r.) stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 10.02.2009 r. (data wpływu 13.02.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia zasad opodatkowania dywidendy otrzymanej przez osobę fizyczną mającą nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce, od spółki mającej siedzibę i zarząd na terytorium kraju wpisanego na listę krajów stosujących szkodliwą konkurencję podatkową - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 13.02.2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia zasad opodatkowania dywidendy otrzymanej przez osobę fizyczną mającą nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce, od spółki mającej siedzibę i zarząd na terytorium kraju wpisanego na listę krajów stosujących szkodliwą konkurencję podatkową.


W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca jest 100% udziałowcem spółki mającej osobowość prawną z siedzibą i zarządem na terytorium Brytyjskich Wysp Dziewiczych. Wnioskodawca wykonując całość praw głosu na zgromadzeniu wspólników może podjąć decyzję o wypłacie przez ww. spółkę dywidendy. Zgodnie z § 1 pkt 10 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 maja 2005 r. w sprawie określenia krajów i terytoriów stosujących szkodliwą konkurencję podatkową dla celów podatku dochodowego od osób fizycznych (Dz. U. Nr 94, poz. 790) szkodliwa konkurencja podatkowa jest stosowana w systemach podatkowych na Brytyjskich Wyspach Dziewiczych - Terytorium Zamorskie Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.


Wnioskodawca posiada nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium Polski.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Jakie obowiązują zasady opodatkowania dywidendy podatkiem dochodowym od osób fizycznych otrzymanej przez osobę fizyczną mającą nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce od spółki mającej siedzibę i zarząd na terytorium kraju wpisanego na listę krajów stosujących szkodliwą konkurencję podatkową (Brytyjskie Wyspy Dziewicze)?


Zdaniem Wnioskodawcy:


Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytoriom Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy). W myśl art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych źródłami przychodów są kapitały pieniężne i prawa majątkowego, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a) - c).


Stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się dywidendy i inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, których podstawą uzyskania są udziały (akcje) w spółce mającej osobowość prawną lub spółdzielni, w tym również:

  1. dywidendy z akcji złożonych przez członków pracowniczych funduszy emerytalnych na rachunkach ilościowych,
  2. oprocentowanie udziałów członkowskich z nadwyżki bilansowej (dochodu ogólnego) w spółdzielniach,
  3. podział majątku likwidowanej spółki (spółdzielni),
  4. wartość dokonanych na rzecz udziałowców i akcjonariuszy nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń, określoną według zasad wynikających z art. 11 ust. 2 - 2b.

Zgodnie z art. 24 ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dochodem (przychodem) z udziału w zyskach osób prawnych jest dochód (przychód) faktycznie uzyskany z tego tytułu (...). W myśl art. 30a ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych od uzyskanych dochodów (przychodów) pobiera się 19% zryczałtowany podatek dochodowy z dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych. Zryczałtowany podatek 19% od dywidendy pobiera się bez pomniejszania przychodu o koszty uzyskania (art. 30a ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych). Przychodu z tytułu dywidendy, stosownie do art. 30a ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie łączy się z dochodami opodatkowanymi na zasadach określonych w art. 27 ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Stosownie do art. 30a ust. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych podatnicy, o których mowa w art. 3 ust. 1, uzyskujący poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej przychody (dochody) określone w ust. 1 pkt 1 - 5, od zryczałtowanego podatku obliczonego zgodnie z ust. 1, od tych przychodów (dochodów), odliczają kwotę równą podatkowi zapłaconemu za granicą, jednakże odliczenie to nie może przekroczyć kwoty podatku obliczonego od tych przychodów (dochodów) przy zastosowaniu stawki 19%. Kwoty zryczałtowanego podatku obliczonego od przychodów (dochodów), o których mowa w ust. 1 pkt 1 – 5 uzyskanych poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej oraz kwoty podatku zapłaconego za granicą, o których mowa w ust. 9 i 10, podatnicy są obowiązani wykazać w zeznaniu podatkowym, o którym mowa w art. 45 ust. 1 lub ust. 1a (art. 30a ust. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych).


Zgodnie z art. 45 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie, według ustalonego wzoru, o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w roku podatkowym, w terminie do dnia 30 kwietnia roku następującego po roku podatkowym, z zastrzeżeniem ust. 7 i 8. Stosownie do art. 45 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w terminie określonym w ust. 1 podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym odrębne zeznanie, według ustalonego wzoru, o wysokości osiągniętego w roku podatkowym dochodu (poniesionej straty) z:

  1. kapitałów opodatkowanych na zasadach określonych w art. 30b,
  2. pozarolniczej działalności gospodarczej lub działów produkcji rolnej, opodatkowanych na zasadach określonych w art. 30c,
  3. odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych opodatkowanych na zasadach określonych w art. 30e.

Na mocy art. 45 ust. 3b w zeznaniu, o którym mowa w ust. 1 lub ust. 1a, wykazuje się należny podatek dochodowy, o którym mowa w art. 29 – 30a, jeżeli podatek ten nie został pobrany przez płatnika.


Z powyższego wynika zatem, iż otrzymana przez osobę fizyczną mającą nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium Polski od spółki mającej osobowość prawną z siedzibą i zarządem na terytorium stosującym szkodliwą konkurencję podatkową podlega opodatkowaniu na takich samych zasadach, co dywidendy otrzymane od spółek mających siedzibę w kraju, który takiej konkurencji podatkowej nie prowadzi w myśl rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 maja 2005 r. Podlega również opodatkowaniu na takich samych zasadach co dywidendy otrzymane od spółek mających miejsce siedziby i zarządu na terytorium kraju, z którym Polska zawarła umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania, gdyż na terytorium Polski przysługuje zaliczenie pośrednie podatku zapłaconego za granicą niezależnie od tego, czy Polska zawarła z krajem źródła dywidendy umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania, czy też nie (art. 30a ust. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych).

Podsumowując, otrzymana przez Wnioskodawcę dywidenda od spółki posiadającej osobowość, mającej siedzibę i zarząd na terytorium Brytyjskich Wysp Dziewiczych podlega opodatkowaniu w Polsce 19% zryczałtowanym podatkiem dochodowym od osób fizycznych, od którego można odliczyć podatek zapłacony za granicą, przy czym odliczenie to nie może przekroczyć podatku obliczonego od tego przychodu przy zastosowaniu stawki 19%. Podatek należny wraz z kwotą odliczenia należy wykazać w zeznaniu rocznym, a podatek płatny jest w terminie przewidzianym dla złożenia zeznania.

W dniu 05.05.2009 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie wydał interpretację indywidualną Nr IPPB2/415-100/09-2/MG, stwierdzając, iż stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10.02.2009 r. (data wpływu 13.02.2009 r.) jest nieprawidłowe.

Wnioskodawca nie zgodził się ze stanowiskiem tutejszego organu i w dniu 01.06.2009 r. (data wpływu 03.06.2009 r.) wniósł wezwanie do usunięcia naruszenia prawa. W odpowiedzi na ww. wezwanie pismem z dnia 01.07.2009 r. Nr IPPB2/415-100/09-4/MG (skutecznie doręczonym w dniu 06.07.2009 r.) organ podatkowy podtrzymał swoje stanowisko zawarte w interpretacji indywidualnej.

W dniu 10.08.2009 r. wpłynęła do tut. organu podatkowego skarga z dnia 05.08.2009 r. na ww. interpretację indywidualną, w której wniesiono o jej uchylenie w całości.

Wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 05.01.2010 r. sygn. III SA/Wa 1537/09 została uchylona przedmiotowa interpretacja.


W wyroku Sąd, nie podzielił poglądów Ministra Finansów zawartych w zaskarżonej interpretacji. W ocenie Sądu Skarżący zasadnie uznał, że art. 30a ust. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, stanowiący o możliwości i zasadach odliczania podatku zapłaconego za granicą, nie zależy od istnienia lub nieistnienia umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania. Zależy od tego zastosowanie tylko art. 30a ust. 1 punkt 1 - 5 (art. 30a ust. 2). Relacja art. 30a ust. 2 do art. 30a ust. 1 pkt 1-5 ustawy nie polega jednak na stosunku szczególności i ogólności. Artykuł 30a ust. 2 ustawy zobowiązuje jedynie do odpowiedniej modyfikacji zasady wyrażonej w art. 30 ust. 1 pkt 1-5, a modyfikacja ta polega na zastosowaniu umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania - o ile umowa taka została zawarta. Jeśli taka umowa nie istnieje, art. 30a ust. 1 punkt 1-5 znajduje zastosowanie wprost, bez żadnej modyfikacji. Z kolei art. 30a ust. 9 ma brzmienie bezwarunkowe - w każdym wypadku pozwala on odliczyć od zryczałtowanego podatku, obliczonego zgodnie z ust. 1, kwotę równą podatkowi zapłaconemu za granicą, a ponadto wskazuje ograniczenie takiego odliczenia („ …jednakże odliczenie to nie może przekroczyć kwoty podatku obliczonego od tych przychodów (dochodów) przy zastosowaniu stawki 19%”). Zastosowanie art. 30a ust. 9 ustawy nie zależy w ocenie Sądu od istnienia umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, a tego wniosku nie zmienia fakt, że w jakimś swoim fragmencie, definiującym podatników, których ten przepis dotyczy („ …uzyskujący poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej przychody (dochody) określone w ust. 1 pkt 1-5,...”) odwołuje się on do art. 30a ust. 1 punkt 1-5 ustawy. Gdyby samo takie odwoływanie się do tych ostatnich przepisów miało przesądzać, że zastosowanie art. 30a ust. 9 ustawy zależy od istnienia umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, to należałoby przyjąć, że zależy od tego zastosowanie każdego przepisu, który się odwołuje do art. 30a ust. 1 punkt 1-5. I tak np. od istnienia umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania zależałoby zastosowanie art. 30a ust. 6 albo ust. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Artykuł 30a ust. 1 pkt 1-5 ustawy, określa stawkę podatku i w związku z tym - poprzez art. 30a ust. 2 - stawka ta podlega zmianie na mocy ewentualnie istniejącej umowy. Artykuł 30a ust. 9 określa natomiast warunki podmiotowe (wskazując odpowiednich podatników, których przepis ten dotyczy) oraz ograniczenia w odliczaniu podatku zapłaconego za granicą - przy czym jego zastosowanie nie zależy od istnienia żadnej umowy międzynarodowej. Żaden przepis nie odróżnia w tym zakresie sytuacji istnienia umowy od sytuacji braku takiej umowy. Zdaniem Sądu wbrew temu, co twierdzi organ, art. 30a ust. 2 ustawy nie dotyczy „opodatkowania dywidend” w ogóle, lecz stawki tego opodatkowania, pozostawiając poza zakresem swojej regulacji inne kwestie, np. zasady odliczania podatku zapłaconego za granicą.

Sąd stwierdził, iż nie ma racji organ podatkowy twierdząc, że o tym, iż zastosowanie art. 30a ust. 9 ustawy zależy od istnienia umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, świadczy fakt, że to z takiej właśnie umowy wynikać musi, w którym państwie dywidenda podlega opodatkowaniu i według jakiej stawki. To, czy dywidenda podlega opodatkowaniu w innym państwie, z którym Polska nie zawarła żadnej umowy, i według jakiej stawki, wynika z prawa wewnętrznego tego państwa.

Sąd zakwestionował odwoływanie się Ministra Finansów do modelowej Konwencji OECD. W ocenie Sądu, nie jest to źródło prawa, stanowi tylko pewien wzorzec prawa, którym jest wyłącznie zawarta, konkretna umowa międzynarodowa. Sąd podniósł, iż toczony przez Strony spór, co do możliwości odwoływania się do tej Konwencji ma znaczenie drugorzędne, jednakże Sąd uznał, że Minister Finansów istotnie wskazał na Konwencję w sposób pomocniczy i nie przywiązywał do jej przepisów istotnego znaczenia normatywnego. Organ podatkowy oparł swoje stanowisko na wykładni przepisów samej ustawy, pomimo, że wykładnia ta była wadliwa.

Powyżej dokonana analiza przepisów ustawy pozwala zdaniem Sądu uznać, że Skarżący istotnie będzie uprawniony do odliczenia kwoty równej podatkowi zapłaconemu na Wyspach Dziewiczych - z ograniczeniem wynikającym z art. 30a ust. 9 in fine ustawy, tzn. odliczenie to nie będzie mogło przekroczyć kwoty podatku obliczonego od tych przychodów (dochodów) uzyskanych z dywidendy przy zastosowaniu stawki 19%.


W świetle obowiązującego stanu prawnego – biorąc pod uwagę rozstrzygnięcie zawarte w wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 05.01.2010 r. sygn. akt III SA/Wa 1537/09 – stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm.), osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy). Przepisy art. 3 ust. 1 stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu, których stroną jest Rzeczpospolita Polska (art. 4a tej ustawy).

W myśl art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.


W świetle zapisu art. 10 ust. 1 pkt 7 ww. ustawy źródłami przychodów są kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a) - c).


Zgodnie z dyspozycją art. 17 ust. 1 pkt 4 lit. a) ww. ustawy, za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się dywidendy i inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, których podstawą uzyskania są udziały (akcje) w spółce mającej osobowość prawną lub spółdzielni.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca, posiadający nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium Polski, jako 100% udziałowiec spółki mającej osobowość prawną z siedzibą i zarządem na terytorium Brytyjskich Wysp Dziewiczych - Terytorium Zamorskie Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej rozważa możliwość podjęcia decyzji o wypłacie przez spółkę dywidendy.

Wątpliwości Wnioskodawcy budzi kwestia zasad opodatkowania podatkiem dochodowym dywidendy otrzymanej od spółki mającej siedzibę i zarząd na terytorium kraju wpisanego na listę krajów stosujących szkodliwą konkurencję podatkową, tj. na terytorium Brytyjskich Wysp Dziewiczych.


Na wstępie organ podatkowy stwierdza, iż Rzeczpospolita Polska nie zwarła z Brytyjskimi Wyspami Dziewiczymi umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.


Stosownie natomiast do treści § 1 pkt 17 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 maja 2005 r. w sprawie określenia krajów i terytoriów stosujących szkodliwą konkurencję podatkową dla celów podatku dochodowego od osób fizycznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 94, poz.790) - Brytyjskie Wyspy Dziewicze, jako terytorium znajduje się na liście krajów i terytoriów stosujących szkodliwą konkurencję podatkową w systemach podatkowych.


Z uwagi na brak możliwości odwołania się do konkretnej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania należy odwołać się jedynie do postanowień ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z postanowieniami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - zakres opodatkowania dochodów (przychodów) uzyskanych przez osoby fizyczne, m. in. z dywidend reguluje przepis art. 30a ww. ustawy.


Stosownie do treści art. 30a ust. 1 pkt 4 omawianej ustawy - od uzyskanych dochodów (przychodów) pobiera się 19% zryczałtowany podatek dochodowy, z zastrzeżeniem art. 52a, z dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych. Zryczałtowany podatek pobiera się bez pomniejszenia przychodu o koszty uzyskania, o czym stanowi art. 30a ust. 6 ww. ustawy.

W myśl natomiast art. 30a ust. 2 cytowanej ustawy przepisy ust. 1 pkt 1-5 stosuje się z uwzględnieniem umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska. Jednakże zastosowanie stawki podatku wynikającej z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania lub niepobranie (niezapłacenie) podatku zgodnie z taką umową jest możliwe pod warunkiem udokumentowania dla celów podatkowych miejsca zamieszkania podatnika uzyskanym od niego certyfikatem rezydencji.

Zgodnie z treścią art. 30a ust. 9 ww. ustawy podatnicy, o których mowa w art. 3 ust. 1, uzyskujący poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej przychody (dochody) określone w ust. 1 pkt 1-5, od zryczałtowanego podatku obliczonego zgodnie z ust. 1, od tych przychodów (dochodów), odliczają kwotę równą podatkowi zapłaconemu za granicą, jednakże odliczenie to nie może przekroczyć kwoty podatku obliczonego od tych przychodów (dochodów) przy zastosowaniu stawki 19%.

Ponadto art. 30a ust. 11 ww. ustawy stanowi, że kwoty zryczałtowanego podatku obliczonego od przychodów (dochodów), o których mowa w ust. 1 pkt 1-5, uzyskanych poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej oraz kwoty podatku zapłaconego za granicą, o których mowa w ust. 9 i 10, podatnicy są obowiązani wykazać w zeznaniu podatkowym, o którym mowa w art. 45 ust. 1 lub 1a.

Mając na uwadze powyższe ustalenia oraz stanowisko Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 05.01.2010 r. sygn. akt III SA/Wa 1537/09 stwierdzić należy, iż z normy zawartej w art. 30a ust. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych należy wywieść prawo podatnika do odliczenia podatku zapłaconego za granicą od przychodów z tytułu dywidend uzyskanych w państwie, z którym Polska nie zawarła umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania. Należy uznać, iż celem art. 30a ust. 9 ww. ustawy jest uregulowanie w prawie krajowym kwestii uniknięcia podwójnego opodatkowania przychodów poprzez metody odliczenia podatku zapłaconego za granicą. Brak wyraźnego odesłania w treści ust. 9 tego artykułu do postanowień umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania wskazuje na objęcie prawem do odliczenia podatku zapłaconego za granicą również tych podatników, którzy uzyskują dochody w krajach, z którymi nie zawarto umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.

Reasumując, otrzymana przez Wnioskodawcę mającego nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium Polski dywidenda od spółki posiadającej osobowość prawną z siedzibą i zarządem na terytorium kraju, z którym Polska nie zawarła umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania i wpisanego na listę krajów stosujących szkodliwą konkurencję podatkową podlega opodatkowaniu na takich samych zasadach, co dywidendy otrzymane od spółek mających siedzibę i zarząd w kraju, z którym Polska zawarła umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania. Otrzymana dywidenda będzie podlegała opodatkowaniu w Polsce 19% zryczałtowanym podatkiem dochodowym, od którego Wnioskodawca będzie mógł odliczyć podatek zapłacony za granicą, przy czym odliczenie to nie będzie mogło przekroczyć kwoty podatku obliczonego od tego przychodu przy zastosowaniu stawki 19%.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj