Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB2/4511-480/16-4/AK
z 29 sierpnia 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 29 czerwca 2016 r. (data wpływu 1 lipca 2016 r.) uzupełnionym pismem z dnia 23 sierpnia 2016 r. (data wpływu 26 sierpnia 2016 r.) na wezwanie Nr IPPB2/4511-480/16-2/AK z dnia 29 lipca 2016 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych związanych z uczestnictwem Wnioskodawcy w programie motywacyjnym organizowanym przez Spółkę - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 1 lipca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych związanych z uczestnictwem Wnioskodawcy w programie motywacyjnym organizowanym przez Spółkę .


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca (dalej "Wnioskodawca" lub "Uprawniony"), pełni obowiązki Prezesa Zarządu spółki C. S.A. (dalej: „Spółka”), i jest zatrudniony przez Spółkę na podstawie umowy o pracę oraz wchodzi w skład Komitetu Inwestycyjnego powołanego dla Fundusz Inwestycyjnego C. FIZ zarządzanego przez Spółkę. Spółka jest polską spółką prawa handlowego, działająca na podstawie podstawie ustawy z 27 maja 2014 r. o funduszach inwestycyjnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r., poz. 157 ze zm.) prowadzącą działalność w zakresie zarządzania i administrowania funduszami inwestycyjnymi.

W celu zwiększenia motywacji oraz głębszego związania ze Spółką osób kluczowych i mających wpływ na jej wyniki finansowe m.in. poprzez uczestnictwo w Komitecie Inwestycyjnym zarządzanych przez Spółkę funduszy, piastujących funkcje w statutowych organach Spółki, wykonujących pracę na podstawie umowy o pracę lub świadczących usługi na podstawie umów cywilnoprawnych (dalej: „Uprawnieni”) oraz w celu osiągnięcia lepszych wyników finansowych, Spółka oferuje Uprawnionym nabycie praw do udziału w zysku o charakterze opcji stanowiących pochodne instrumenty finansowe (dalej: „Pochodne Instrumenty Finansowe”).

W związku z tym, Spółka zawiera z Uprawnionymi Umowy o Uczestnictwo w Programie Premiowym (dalej: „Umowy"), które ustalają warunki i zasady przyznania danego Pochodnego Instrumentu Finansowego. Ponadto, Walne Zgromadzenie Spółki przyjęło założenia programu premiowego (dalej: „Założenia”), które uszczegóławiają postanowienia Umów zawieranych z Uprawnionymi.

Zawarcie Umowy z Uprawnionym jest równoznaczne z przyjęciem przez Uprawnionego zobowiązania do zapłaty ceny za nabycie Pochodnych Instrumentów Finansowych. Ponadto Uprawniony nie ma możliwości rozporządzenia Pochodnym Instrumentem Finansowym ani też uprawnieniami wynikającymi z Umowy, tj. nie może przenieść praw i obowiązków wynikających z Umowy, a Pochodny Instrument Finansowy ma charakter niezbywalny i przysługuje wyłącznie Uprawnionemu, z którym została zawarta Umowa.

Zgodnie z postanowieniami Założeń oraz Umowy, w momencie zawarcia Umowy Uprawnieni nabędą od Spółki Pochodny Instrument Finansowy, na podstawie którego Uprawnieni nabędą warunkowe prawo do otrzymania w przyszłości rozliczenia pieniężnego ("Rozliczenie Pieniężne"), które będzie wypłatą pieniężną z tytułu realizacji praw wynikających z Pochodnego Instrumentu Finansowego przez Uprawnionego, realizowaną na zasadach określonych w Założeniach i wypłacaną na podstawie Umowy. Wysokość świadczenia, które przysługiwać będzie Uprawnionemu z tytułu realizacji prawa wynikającego z Pochodnego Instrumentu Finansowego jest uzależniona od Wartości Bazy Waluacji Pochodnego Instrumentu Finansowego.

Poprzez Bazę Waluacji Pochodnego Instrumentu Finansowego Spółka rozumie 0,1% przychodu Spółki z tytułu wynagrodzenia zmiennego za zarządzanie Funduszem w danym okresie rozliczeniowym, tj. w okresach kwartalnych. Na potrzeby umożliwienia Uprawnionym realizacji praw wynikających z Pochodnych Instrumentów Finansowych, Spółka okresowo będzie przekazywać Uprawnionym informację o wartości Bazy Waluacji za dany okres rozliczeniowy.

W ramach realizacji Programu Spółka wyemituje Pochodne Instrumenty Finansowe w maksymalnej ilości do 1.000 (jeden tysiąc) w każdym okresie rozliczeniowym. Kwota Rozliczenia Pieniężnego Pochodnego Instrumentu Finansowego obliczana będzie zgodnie ze wzorem:


Wartość Rozliczenia


Pieniężnego z Pochodnego = Wartość Bazy Waluacji i Pochodnego


Instrumentu Finansowego Instrumentu Finansowego


Gdzie:


Wartość Bazy Waluacji Pochodnego Instrumentu Finansowego oznacza 0,1 % przychodu Spółki z tytułu wynagrodzenie zmiennego za zarządzanie funduszem w danym okresie rozliczeniowym.


W przypadku gdy stosunek prawny pomiędzy Spółką a Uprawnionym ustanie w danym okresie rozliczeniowym, Uprawniony może domagać się realizacji Rozliczenia Pieniężnego przez Spółkę z Pochodnego Instrumentu Finansowego w danym okresie rozliczeniowym proporcjonalnie, zgodnie z poniższą formułą:


[Wartość proporcjonalnego Rozliczenia Pieniężnego z tytułu Pochodnego Instrumentu Finansowego = LDSP / LD * Wartość Bazy Waluacji Pochodnego Instrumentu Finansowego], gdzie:


LD - liczba dni w okresie rozliczeniowym

LDSP - liczba dni w okresie rozliczeniowym, w których Uprawnionego łączył ze Spółką stosunek prawny.


Wypłata świadczenia na rzecz Uprawnionego następuje po przekazaniu przez Spółkę Uprawnionemu informacji o wartości Rozliczenia Pieniężnego z Pochodnego Instrumentu Finansowego za dany okres rozliczeniowy. Uprawniony przedstawia Spółce żądanie wypłaty w terminie określonym w Umowie, zawierające wskazanie ilości Pochodnych Instrumentów Finansowych za dany okres rozliczeniowy, z których Uprawnionemu przysługuje wypłata Rozliczenia Pieniężnego.

Wypłata Rozliczenia Pieniężnego jest zdarzeniem przyszłym, ale niepewnym, uzależnionym bowiem od spełnienia określonych warunków. W szczególności oznacza to, że prawo do realizacji Pochodnego Instrumentu Finansowego wygasa, jeśli Spółka nie odnotuje w danym okresie rozliczeniowym przychodu z tytułu wynagrodzenia zmiennego za zarządzanie funduszem.


Ponieważ złożony wniosek zawierał braki formalne, tutejszy organ podatkowy pismem z dnia 29 lipca 2016 r. Nr IPPB2/4511-480/16-2/AK wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku poprzez:


Wyjaśnienie czy nabywane odpłatnie przez Wnioskodawcę będącego uczestnikiem programu prawo do udziału w zysku o charakterze opcji, stanowić będzie pochodny instrument finansowy w rozumieniu art. 5a pkt 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w związku z art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (informacja w tym zakresie została zawarta w stanowisku Wnioskodawcy odnośnie sformułowanego pytania, natomiast winna być zawarta w opisie zdarzenia przyszłego)?


Braki uzupełniono w wyznaczonym terminie (data nadania 23 sierpnia 2016 r.). W kwestii doprecyzowania wyjaśniono, że:


Prawo do udziału w zysku o charakterze opcji nabywane odpłatnie przez Wnioskodawcę stanowi pochodny instrument finansowy, w rozumieniu art. 5a pkt 13 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r o podatku dochodowym od osób fizycznych w zw. z art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Czy ewentualne przysporzenie majątkowe (świadczenie pieniężne) stanowiące kwotę Rozliczenia Pieniężnego, tj. realizację prawa wynikającego z Pochodnego Instrumentu Finansowego, który Wnioskodawca odpłatnie nabył od Spółki, stanowić będzie przychód z realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 10 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tj. Dz U. 2012, poz. 361; dalej: "Ustawa o PIT"), który na podstawie art. 30b ust. 1 Ustawy o PIT podlega opodatkowaniu przy zastosowaniu stawki 19 %.


Zdaniem Wnioskodawcy, świadczenie pieniężne jakie może Wnioskodawca otrzymać od Spółki, występując jako Uprawniony w prowadzonym przez Spółkę programie motywacyjnym, stanowić będzie przychód z realizacji pochodnych instrumentów finansowych. W konsekwencji, przychód ten podlegał będzie opodatkowaniu przy zastosowaniu 19% stawki podatku dochodowego od osób fizycznych i dopiero w momencie wypłaty świadczenia pieniężnego przez Spółkę.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 7 Ustawy o PIT źródłem przychodów są m. in. kapitały pieniężne i prawa majątkowe. Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 10, który stanowi uszczegółowienie ww. przepisu, do przychodów z kapitałów pieniężnych zalicza się przychody z odpłatnego zbycia pochodnych instrumentów finansowych oraz z realizacji praw z nich wynikających.

Na podstawie art. 30b ust. 1 Ustawy o PIT od dochodów uzyskanych z odpłatnego zbycia papierów wartościowych lub pochodnych instrumentów finansowych, w tym z realizacji praw wynikających z tych instrumentów, z odpłatnego zbycia udziałów (akcji) oraz z tytułu objęcia udziałów (akcji) za wkład niepieniężny w postaci innej niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część, podatek dochodowy wynosi 19% uzyskanego dochodu. Zgodnie z art. 30b ust. 1 pkt 3 Ustawy o PIT dochodem z tytułu realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych jest różnica między sumą przychodów uzyskanych z tytułu odpłatnego zbycia pochodnych instrumentów finansowych oraz z realizacji praw z nich wynikających a kosztami uzyskania przychodów w postaci wydatków związanych z nabyciem pochodnych instrumentów finansowych.


Pojęcie pochodnych instrumentów finansowych zostało zdefiniowane w art. 5a pkt 12 Ustawy o PIT poprzez odesłanie do definicji zawartej w ustawie z 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (tj. Dz. U z 2013 r., poz. 433, dalej: "u.o.i.f.").


Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 2 u.o.i.f. pochodnymi instrumentami finansowymi są niebędące papierami wartościowymi:

  1. tytuły uczestnictwa w instytucjach wspólnego inwestowania,
  2. instrumenty rynku pieniężnego,
  3. opcje, kontrakty terminowe, swapy, umowy forward na stopę procentową, inne instrumenty pochodne, których instrumentem bazowym jest papier wartościowy, waluta, stopa procentowa, wskaźnik rentowności lub inny instrument pochodny, indeks finansowy lub wskaźnik finansowy, które są wykonywane przez dostawę lub rozliczenie pieniężne,
  4. opcje, kontrakty terminowe, swapy, umowy forward na stopę procentową oraz inne instrumenty pochodne, których instrumentem bazowym jest towar i które są wykonywane przez rozliczenie pieniężne lub mogą być wykonane przez rozliczenie pieniężne według wyboru jednej ze stron,
  5. opcje, kontrakty terminowe, swapy oraz inne instrumenty pochodne, których instrumentem bazowym jest towar i które są wykonywane przez dostawę, pod warunkiem, że są dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym lub w alternatywnym systemie obrotu,
  6. niedopuszczone do obrotu na rynku regulowanym ani w alternatywnym systemie obrotu opcje, kontrakty terminowe, swapy, umowy forward oraz inne instrumenty pochodne, których instrumentem bazowym jest towar, które mogą być wykonane przez dostawę, które nie są przeznaczone do celów handlowych i wykazują właściwości innych pochodnych instrumentów finansowych,
  7. instrumenty pochodne dotyczące przenoszenia ryzyka kredytowego,
  8. kontrakty na różnicę,
  9. opcje, kontrakty terminowe, swapy, umowy forward dotyczące stóp procentowych oraz inne instrumenty pochodne odnoszące się do zmian klimatycznych, stawek frachtowych, uprawnień do emisji oraz stawek inflacji lub innych oficjalnych danych statystycznych, które są wykonywane przez rozliczenie pieniężne albo mogą być wykonane przez rozliczenie pieniężne według wyboru jednej ze stron, a także wszelkiego rodzaju inne instrumenty pochodne odnoszące się do aktywów, praw, zobowiązań, indeksów oraz innych wskaźników, które wykazują właściwości innych pochodnych instrumentów finansowych.

Zgodnie z art. 3 pkt 28 a u.o.i.f. za pochodny instrument finansowy uznaje się opcje, kontrakty terminowe, swapy, umowy forward oraz inne prawa majątkowe, których cena zależy bezpośrednio lub pośrednio od ceny lub wartości instrumentów finansowych, walut, stóp procentowych, rentowności, indeksów finansowych, wskaźników finansowych, towarów, zmian klimatycznych, stawek frachtowych, poziomów emisji, stawek inflacji lub innych oficjalnych danych statystycznych, a także innych aktywów, praw, zobowiązań, indeksów lub wskaźników (instrumentów bazowych) oraz instrumenty pochodne dotyczące przenoszenia ryzyka kredytowego.

Wnioskodawca pragnie wskazać, że Pochodny Instrument Finansowy, który nabędzie od Spółki w ramach programu motywacyjnego stanowi prawo majątkowe a zarazem pochodny instrument finansowy w rozumieniu ustawy o obrocie instrumentami finansowymi. Tym samym, zgodnie z normą odsyłającą wyrażoną w art. 5a pkt 12 Ustawy o PIT stanowi on także pochodny instrument finansowy dla celów podatku dochodowego od osób fizycznych.

Pochodny Instrument Finansowy nabyty na podstawie Umowy przez Wnioskodawcę stanowił będzie "inny instrument pochodny" w rozumieniu u.o.i.f., którego instrumentem bazowym jest "inny wskaźnik finansowy". W szczególności Wnioskodawca pragnie wskazać, że Pochodny Instrument Finansowy oparty jest na instrumencie bazowym, którym w przypadku Spółki jest odpowiedni procent w przychodzie Spółki z tytułu wynagrodzenia zmiennego za zarządzanie funduszem. Na podstawie przedstawionego modelu obliczenia Wartości Rozliczenia Pieniężnego Pochodnego Instrumentu Finansowego, mechanizm obliczenia kwoty należnej danemu Uprawnionemu uzależniony jest od wartości danego wskaźnika finansowego (procentowego udziału w przychodzie Spółki z tytułu wynagrodzenia zmiennego za zarządzenia funduszem) na koniec przyjętego okresu rozliczeniowego. Wartość danego Pochodnego Instrumentu Finansowego jest więc ściśle skorelowana z przychodem osiąganym przez Spółkę a ten z kolei z wynikami funduszu, którym zarządza Spółka i jednocześnie nie jest znana w momencie zawierania umowy między Uprawnionym a Spółką. Powyższe jest, wyraźnym przejawem warunkowości uprawniania kreowanego za pomocą emisji Pochodnego Instrumentu Finansowego. Uprawniony, przystępując do Umowy i uiszczając cenę za otrzymanie określonej ilości Pochodnych Instrumentów Finansowych nabywa w istocie warunkowe prawo do otrzymania niepewnego świadczenia, które nastąpi w przyszłości.

Ponadto, Wnioskodawca pragnie podkreślić, że prawo do otrzymania Rozliczenia Pieniężnego będzie wynikać wyłącznie z Umowy a nie z innych stosunków prawnych łączących Uprawnionego ze Spółką. W szczególności kwota z tytułu realizacji praw wynikających z Pochodnego instrumentu Finansowego wypłacana Uprawnionemu w ramach programu motywacyjnego nie stanowi elementu wynagrodzenia z innych stosunków prawnych łączących Uprawnionego ze Spółką.

Zdaniem Wnioskodawcy, powyższe argumenty pozwalają na w pełni uzasadniony wniosek, że wypłata Rozliczenia Pieniężnego z tytułu realizacji Pochodnego Instrumentu Finansowego z punktu widzenia podatkowego powinna być traktowana jako przychód z kapitałów pieniężnych.

Zgodnie z art. 17 ust. 1b Ustawy o PIT za datę powstania przychodu z tytułu realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych uważa się moment realizacji tych praw. Jak podkreśla się w literaturze, przepis ten stanowi wyjątek od zasady, zgodnie z którą przychód w podatku dochodowym od osób fizycznych powstaje zgodnie z metodą kasową. Przepis ten stanowi, że przychód w tym przypadku powstaje w momencie rozliczenia pochodnych instrumentów finansowych, a więc w momencie ustalenia wyniku finansowego transakcji. Moment ten nie zawsze będzie jednoczesny z wypłatą środków (por. J. Marciniuk (red.), Podatek dochodowy od osób fizycznych. Komentarz, Warszawa 2013, s. 202). W przypadku Pochodnego Instrumentu Finansowego, który nabywa Wnioskodawca, jego realizacja nastąpi w momencie przedstawienia przez Uprawnionego żądania wypłaty kwoty Rozliczenia Pieniężnego z Pochodnego Instrumentu Finansowego po zakończeniu danego okresu rozliczeniowego. Dopiero w tym momencie nastąpi rozliczenie wyniku finansowego transakcji nabycia Pochodnego Instrumentu Finansowego i ewentualnie powstanie dochodu do opodatkowania po stronie Uprawnionego.

Ponadto należy wskazać, że zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 38a Ustawy o PIT, Uprawniony będzie miał prawo rozpoznać jako koszt uzyskania przychodu w momencie realizacji prawa wynikającego z Pochodnego Instrumentu Finansowego cenę, którą na podstawie Umowy zapłacił za jego nabycie.

Zgodnie z treścią art. 30b ust. 1 od dochodów uzyskanych m.in. z odpłatnego zbycia papierów wartościowych lub pochodnych instrumentów finansowych i z realizacji praw z nich wynikających, podatek dochodowy wynosi 19% uzyskanego dochodu. Jednocześnie uzyskane w roku podatkowym dochody z odpłatnego zbycia pochodnych instrumentów finansowych oraz realizacji praw z nich wynikających, zgodnie z treścią art. 30b ust. 6 Ustawy o PIT, podatnik obowiązany jest wykazać w zeznaniu podatkowym, o którym mowa w art. 45 ust. 1 a pkt 1 Ustawy o PIT po zakończeniu roku podatkowego, tj. do 30 kwietnia roku następującego po roku podatkowym, w którym powstał przychód podatkowy.

Powyższe stanowisko zostało potwierdzone m.in. w treści interpretacji wydanych przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w dniu 17 listopada 2014 r., sygn. IBPBII/2/415-978/14/MM oraz interpretacjach Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach wydanych w dniu 11 lutego 2015 r., sygn. IBPBII/2/415-1010/14/AK oraz 23 lutego 2015 r., sygn. IBPBII/2/415-1051/ 14/MM.

Wnioskodawca pragnie nadmienić, że moment realizacji prawa wynikającego z Pochodnego Instrumentu Finansowego jest jedynym terminem, kiedy może powstać przychód z tego tytułu. Ze względu na warunkowy i niepewny charakter przysporzenia po stronie Uprawnionego w momencie nabycia Pochodnego Instrumentu Finansowego samo otrzymanie od Spółki określonej ilości instrumentów uprawniających do otrzymania wypłaty w przyszłości nie może rodzić jakichkolwiek - skutków podatkowych. Pochodny instrument Finansowy jest niezbywalny a zatem nie da się określić jego wartości, nadto nie jest w tym momencie możliwe określenie wartości, jaką będzie miał wyemitowany Pochodny Instrument Finansowy na koniec danego okresu rozliczeniowego.

Podsumowując, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że przychód podlegający opodatkowaniu po stronie Wnioskodawcy powstanie dopiero w momencie realizacji Rozliczenia Pieniężnego, który w konsekwencji stanowić będzie przychód z kapitałów pieniężnych w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 10 Ustawy o PIT, podlegający opodatkowaniu z zastosowaniem 19% stawki podatkowej zgodnie z art. 30b ust. 1 Ustawy o PIT i zadeklarowaniu zgodnie z art. 30b ust. 6, tj. w zeznaniu podatkowym, o ; którym mowa w art. 45 ust. 1a pkt 1 Ustawy o PIT po zakończeniu roku podatkowego, tj. do 30 kwietnia roku następującego po roku podatkowym, w którym powstał przychód podatkowy.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.


W odniesieniu do przywołanych przez Wnioskodawcę interpretacji Ministra Finansów tut. organ informuje, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach i nie mają zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016, poz. 718 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj