Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB4/4511-823/16-2/JM
z 12 sierpnia 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 14 lipca 2016 r. (data wpływu 18 lipca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych w związku z wypłatą cashback za dokonaniem zakupów w sklepie internetowym – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 18 lipca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych w związku z wypłatą cashback za dokonaniem zakupów w sklepie internetowym.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenia przyszłe.


Wnioskodawca jest spółką z siedzibą w Szwecji (dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”). Spółka zajmuje się świadczeniem usług polegających na zwiększeniu sprzedaży i promocji produktów partnerów Wnioskodawcy oferowanych w ramach sklepów internetowych prowadzonych przez partnerów. Usługa świadczona przez Spółkę polega na zorganizowaniu platformy internetowej zawierającej linki do sklepów internetowych partnerów Spółki. Osoby fizyczne będące użytkownikami platformy internetowej Spółki (dalej: „Użytkownicy”) będą uprawnione do uzyskania zwrotu części ceny zapłaconej w ramach zakupów dokonanych w sklepach internetowych partnerów spółki (tzw. cashback). Platforma internetowa zawiera informacje o wysokości cashback mającego zastosowanie do danego partnera Spółki, który jest najczęściej określany jako procent wartości zakupów dokonanych w sklepie internetowym partnera Spółki. Platforma internetowa Spółki zawiera również informację o warunkach członkostwa (zwanych dalej: „Warunkami Członkostwa”) regulujących zasady dokonywania zakupów w celu uzyskania cashback. Zgodnie z Warunkami Członkostwa, jednym z warunków uzyskania cashback przez Użytkowników jest dokonanie zakupów w sklepach internetowych partnerów Spółki wskutek skorzystania z linków do sklepów internetowych zamieszczonych na platformie internetowej Spółki.

Cashback jest naliczany od każdej transakcji dokonanej przez Użytkownika z partnerem Spółki zgodnie z Warunkami Członkostwa i Wnioskodawca jest w stanie określić kwotę cashback uzyskaną przez Użytkownika z tytułu danej transakcji zakupu w sklepie internetowym partnera Spółki. Użytkownik jest uprawniony do wypłaty cashback zgodnie z Warunkami Członkostwa przewidującymi możliwość wypłaty po przekroczeniu minimalnej kwoty cashback (niższej niż 760 zł) oraz po upływie minimalnego okresu na zarejestrowanie transakcji na platformie internetowej Spółki (określonych w Warunkach Członkostwa). Kwota cashback powinna zostać wypłacona przez Użytkownika w terminie 3 lat od dnia uzyskania cashback. Poza powyżej wskazanymi ograniczeniami, warunki członkostwa obowiązujące Użytkowników nie przewidują żadnych innych ograniczeń w wypłacie cashback, w tym ograniczeń co do ilości wypłat cashback w danym okresie czasowym czy też maksymalnej kwoty cashback, którą Użytkownik może uzyskać z tytułu danej transakcji lub wypłacić w danym okresie czasowym. Uzyskanie lub wypłata Użytkownikowi cashback nie jest również uzależnione od spełnienia przez Użytkownika jakichkolwiek warunków posiadających elementy losowości, przypadkowości czy współzawodnictwa. Wypłata cashback będzie następować ze środków Spółki pozyskanych z prowizji otrzymanych od partnerów.

Wnioskodawca nie posiada na terenie Polski oddziału przedsiębiorcy zagranicznego ani przedstawicielstwa. Jednakże, Wnioskodawca nie wyklucza, że w przyszłości w celu prowadzenia działalności na terytorium Polski, Wnioskodawca zarejestruje w Polsce oddział przedsiębiorcy zagranicznego („Oddział”). Jednocześnie, przedstawiciele, w tym pracownicy Wnioskodawcy mogą być czasowo obecni na terytorium Polski w celu negocjowania i podpisywania umów z partnerami Wnioskodawcy, również w przypadku gdy Wnioskodawca nie zdecyduje się utworzyć Oddziału.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie:


  1. Czy cashback przyznany zgodnie z Warunkami Członkostwa Użytkownikom będącym osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej jest zwolniony z podatku dochodowego od osób fizycznych, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i tym samym na Wnioskodawcy nie ciąży obowiązek sporządzenia informacji PIT-8C, o której mowa w art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ani też obowiązek pobrania zryczałtowanego podatku, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, o ile wartość cashback uzyskana przez Użytkownika w tytułu jednorazowej transakcji z partnerem Spółki nie przekroczy kwoty 760 zł?
  2. Czy Wnioskodawca, nie posiadający Oddziału ani przedstawicielstwa na terytorium Polski będzie obowiązany działać w charakterze płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w związku z przekazywaniem cashback przez Wnioskodawcę Użytkownikom będącym osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej, o ile do cashback przekazywanego takim Użytkownikom nie znajdzie zastosowania zwolnienie przewidziane w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
  3. Czy w przypadku gdy Wnioskodawca utworzy Oddział na terytorium Polski, Wnioskodawca będzie obowiązany do działania w charakterze płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w związku z przekazywaniem cashback przez Wnioskodawcę osobom fizycznym nie prowadzącym działalności gospodarczej, o ile do cashback przekazywanego takim Użytkownikom nie znajdzie zastosowania zwolnienie przewidziane w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
  4. Czy w przypadku, gdy przedstawiciele, w tym pracownicy Wnioskodawcy będą czasowo przebywać na terytorium Polski w celu negocjowania i podpisywania umów z partnerami Wnioskodawcy a Wnioskodawca nie utworzy Oddziału, Wnioskodawca będzie obowiązany do działania w charakterze płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w związku z przekazywaniem cashback przez Wnioskodawcę osobom fizycznym nie prowadzącym działalności gospodarczej, o ile do cashback przekazywanego takim Użytkownikom nie znajdzie zastosowania zwolnienie przewidziane w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Zdaniem Wnioskodawcy,


Ad. 1


W opinii Wnioskodawcy, cashback przyznany zgodnie z Warunkami Członkostwa Użytkownikom będącym osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej jest zwolniony z podatku dochodowego od osób fizycznych zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361, z późn. zm.) (dalej: „Ustawa PIT”) i tym samym na Wnioskodawcy nie ciąży obowiązek sporządzenia informacji PIT-8C, o której mowa w art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ani też obowiązek pobrania zryczałtowanego podatku, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, o ile wartość cashback uzyskana przez Użytkownika z tytułu jednorazowej transakcji z partnerem Spółki nie przekroczy kwoty 760 zł.

W szczególności, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy PIT, wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów lub usług – jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów lub usług nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

W opinii Wnioskodawcy, cashback wypłacany przez Wnioskodawcę Uczestnikom zgodnie z Warunkami Członkostwa stanowi nagrodę związaną ze sprzedażą premiową, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy PIT. Przepisy prawa, w tym przepisy ustaw podatkowych, nie zawierają definicji legalnej „sprzedaży premiowej”. W tej sytuacji, w pierwszej kolejności zastosowanie znajdzie wykładnia literalna. Powołując się na Wielki Słownik Języka Polskiego (www.wsjp.pl), Wnioskodawca niniejszym wskazuje, że sprzedaż oznacza „oddawanie towarów lub usług za określoną sumę pieniędzy”, premia oznacza natomiast m.in. „nagrodę”. W ocenie Wnioskodawcy, na tej podstawie przyjąć można, że sprzedaż premiowa oznaczać może oddawanie towarów lub usług za określoną sumę pieniędzy, z którą to czynnością związana jest nagroda. W stanie faktycznym opisanym przez Spółkę, Użytkownicy dokonują zakupów w sklepach internetowych partnerów Spółki, za co mogą uzyskać określoną kwotę pieniężną (cashback). Tym samym, odnosząc powyższe do przedstawionego w opisie stanu faktycznego, według Wnioskodawcy wskazać należy, że cashback wypłacany przez Wnioskodawcę na rzecz Uczestników zgodnie z Warunkami Uczestnictwa stanowi nagrodę związaną ze sprzedażą premiową, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy PIT.

Biorąc powyższe pod uwagę należy uznać, że cashback wypłacany Użytkownikom będącym osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej będzie zwolniony z podatku dochodowego od osób fizycznych, o ile jednorazowa wartość cashback otrzymanego przez Użytkownika nie przekroczy kwoty 760 zł.

Pojęcie „jednorazowej wartości” nie zostało zdefiniowane w Ustawie PIT, w związku z czym powinno być rozumiane zgodnie z językiem potocznym. Wielki Słownik Języka Polskiego wskazuje, że „jednorazowy” oznacza coś, co „odbywa się lub jest dokonywane jeden raz”.

Warunki Członkostwa przewidują, że cashback jest naliczany z tytułu każdej transakcji dokonywanej przez Użytkownika zgodnie z Warunkami Członkostwa bez konieczności spełniania jakichkolwiek innych warunków. Jednocześnie, Użytkownik, poza ograniczeniami wynikającymi z minimalnej kwoty wypłaty (ustalonej na kwotę niższą niż 760 zł) i minimalnym okresem czasu oczekiwania na rejestrację transakcji, jest uprawniony do dysponowania w dowolny sposób kwotą cashback uzyskanego z jednorazowej transakcji zakupu w sklepie internetowym partnera Spółki. Tym samym, w ocenie Wnioskodawcy, kwestia zastosowania zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy PIT, powinna być analizowana oddzielnie w stosunku każdej transakcji dającej prawo Użytkownikowi do uzyskania cashback. W przypadku, gdy wartość cashback uzyskanego przez Użytkownika z tytułu jednorazowej transakcji z partnerem Spółki nie przekroczy 760 zł, zastosowanie znajdzie zwolnienie przewidziane w art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy PIT. Dodatkowo, w opini Wnioskodawcy powyższe zwolnienie znajdzie zastosowanie również w sytuacji, gdy Uczestnik dokona kilku transakcji w krótkim okresie czasu w sklepie internetowym tego samego partnera (nawet tego samego dnia), w wyniku których łączna kwota cashback przekroczy kwotę 760 zł, niemniej jednak cashback z żadnej z poszczególnych transakcji nie przekroczy kwoty 760 zł. Jednocześnie, w opinii Wnioskodawcy, bez znaczenia jest fakt, że Nagrody przyporządkowane do pojedynczych transakcji są sumowane na koncie Uczestnika i na jego wniosek mogą zostać wypłacone w kwocie ostatecznie przekraczającej wartość 760 zł. Kumulowanie kwoty cashback na koncie Użytkownika jest wyłącznie decyzją Użytkownika, podczas gdy Użytkownik jest uprawniony do dysponowania kwotą cashback od momentu osiągnięcia minimalnej kwoty cashback określonej w Warunkach Członkostwa (nie przekraczającej 760 zł).

Powyższe wnioski potwierdzają dotychczasowe interpretacje organów podatkowych w zakresie opodatkowania cashback z tytułu nabycia towarów lub usług w modelu biznesowym podobnym do modelu Spółki, w tym, w szczególności interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 3 września 2014 r., Nr IPPB2/415-441/14-2/MK oraz z dnia 2 lipca 2015 r., Nr IPPB2/4511-404/15-2/MK.

Mając na uwadze powyższe, cashback przyznany zgodnie z Warunkami Członkostwa Użytkownikom będącym osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej jest zwolniony z podatku dochodowego od osób fizycznych zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy PIT i tym samym na Wnioskodawcy nie ciąży obowiązek sporządzenia informacji PIT-8C, o której mowa w art. 42a Ustawy PIT, ani też obowiązek pobrania zryczałtowanego podatku, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 Ustawy PIT, o ile wartość cashback uzyskana przez Użytkownika z tytułu jednorazowej transakcji z partnerem Spółki nie przekroczy kwoty.


Ad. 2


W opinii Wnioskodawcy, Spółka, jako podmiot nie posiadający Oddziału ani przedstawicielstwa na terytorium Polski, nie będzie obowiązana działać w charakterze płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 Ustawy PIT, w związku z przekazywaniem cashback przez Wnioskodawcę Użytkownikom będącym osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej, o ile do cashback przekazywanego takim Użytkownikom nie znajdzie zastosowania zwolnienie przewidziane w art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy PIT.

Zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) („Ordynacja Podatkowa”), płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.

Jak wskazuje się w doktrynie prawa podatkowego „stosowanie instytucji płatnika ma na celu pobór podatku u źródła. Pozwala to wyeliminować lub zmniejszyć proces unikania opodatkowania bądź uszczuplania lub zalegania z płatnością podatku, chociaż płatnik może również dopuszczać się tych czynów. Posługiwanie się płatnikami prowadzi do zmniejszenia kosztów wymiaru i poboru podatków, jakie wiążą się z działalnością aparatu organów podatkowych. Tam, gdzie jest to możliwe, sięga się więc do instytucji płatnika.”. (C. Kosikowski, Komentarz do art. 8 Ordynacji Podatkowej, J. Brolik, R. Dowgier, L. Etel, C. Kosikowski, P. Pietrasz, M. Popławski, S. Presnarowicz, W. Stachurski, Ordynacja podatkowa. Komentarz, LEX, 2013).

Ponadto, w doktrynie wskazuje się, że instytucja płatnika jest instrumentem wykorzystywanym przez ustawodawcę w celu realizacji zasad podatkowych, w szczególności zasady pewności, dogodności i taniości opodatkowania. Zakłada się bowiem, że wykonywanie zadań publicznoprawnych przez podmioty prywatne jest niekiedy prostsze i tańsze, niż gdyby były one wykonywane przez organy administracyjne. Posługiwanie się instytucją płatnika podatku służy zatem również ochronie interesów fiskalnych państwa”. (J. Rusek, Instytucja płatnika w prawie polskim, Warszawa 2007, str. 49). Celem nakładania obowiązków płatnika na dany podmiot jest uproszczenie poboru podatku już u źródła, tj. w momencie wypłaty należności podlegających opodatkowaniu.

W opinii Wnioskodawcy, z uwagi na wskazany powyżej cel działania płatnika, zasadne jest uznanie, że podmiot, który nie jest obecny na terytorium Polski w formie osoby prawnej, jednostki nie posiadającej osobowości prawnej, oddziału czy też przedstawicielstwa, nie może pełnić funkcji płatnika. Powyższe stanowisko znajduje potwierdzenie m.in. w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 15 lipca 2013 r., Nr IPPB2/415-406/13-2/AS, w której potwierdzono, że wnioskodawca z siedzibą na Malcie nie posiadający w Polsce oddziału, filii, przedstawicielstwa itd., będący organizatorem konkursu z nagrodami pieniężnymi skierowanym do uczestników mających miejsce zamieszkania w Polsce, nie jest płatnikiem zobowiązanym do obliczenia i poboru zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu wygranych w organizowanym przez niego konkursie. Brak obowiązku działania w charakterze płatnika przez podmiot zagraniczny nie posiadający w Polsce zarejestrowanego oddziału przedsiębiorcy zagranicznego albo przedstawicielstwa, znajduje również potwierdzenie w treści art. 44 ust. 1a Ustawy PIT, przewidującym obowiązek pracowników do opłacania podatku dochodowego od dochodów otrzymywanych bez pośrednictwa płatników ze stosunku pracy z zagranicy.

Należy zauważyć, że inne rozwiązanie – tj. nakładające na podmioty niemające siedziby w Polsce obowiązki płatnika – byłoby sprzeczne z celem wprowadzania instytucji płatnika, czyli uproszczeniem poboru podatku.


Ad. 3


W opinii Wnioskodawcy, w przypadku utworzenia przez Wnioskodawcę Oddziału na terytorium Polski, Spółka będzie obowiązana do działania w charakterze płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 Ustawy PIT, w związku z przekazywaniem cashback przez Spółkę osobom fizycznym nie prowadzącym działalności gospodarczej, o ile do cashback przekazywanego takim Użytkownikom nie znajdzie zastosowania zwolnienie przewidziane w art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy PIT.

Zgodnie z art. 90 pkt 2 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, przedsiębiorca zagraniczny, który utworzył oddział, obowiązany jest prowadzić dla oddziału oddzielną rachunkowość w języku polskim zgodnie z przepisami o rachunkowości. Utworzenie Oddziału przez Wnioskodawcę będzie wiązało się z koniecznością prowadzenia odrębnych ksiąg, sporządzania sprawozdań finansowych oraz gromadzenia i przechowywania dokumentacji przewidzianej ustawą o rachunkowości. Fakt istnienia obowiązku Oddziału prowadzenia ksiąg oraz sporządzania dokumentów związanych ze sprawozdawczością finansową, jak również istnienie obowiązku wyznaczenia osoby reprezentującej Oddział w Polsce posiadającej adres w Polsce, daje organom podatkowym realną możliwość kontroli prawidłowości poboru oraz dokonywanych wpłat należnego podatku dochodowego przez Spółkę jako płatnika. Tym samym, w opinii Spółki, Oddział zarejestrowany w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, wobec istnienia obiektywnej możliwości weryfikacji przez organy podatkowe wypełniania obowiązków podatkowych, może działać w charakterze płatnika.

Mając na uwadze powyższe, jeżeli nie znajdzie zastosowania zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy PIT, w przypadku utworzenia Oddziału na terenie Polski Wnioskodawca będzie zobowiązany jako płatnik pobrać i wpłacić należny podatek dochodowy od wypłaconego cashback.


Ad. 4


W opinii Wnioskodawcy, gdy przedstawiciele, w tym pracownicy Wnioskodawcy będą czasowo przebywać na terytorium Polski w celu negocjowania i podpisywania umów z partnerami Wnioskodawcy a Wnioskodawca nie utworzy Oddziału, Wnioskodawca nie będzie obowiązany do działania w charakterze płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy PIT, w związku z przekazywaniem cashback przez Wnioskodawcę osobom fizycznym nie prowadzącym działalności gospodarczej, o ile do cashback przekazywanego takim Użytkownikom nie znajdzie zastosowania zwolnienie przewidziane w art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy PIT.


Dla uzasadnienia stanowiska Wnioskodawcy odpowiednie zastosowanie znajdzie argumentacja zawarta w odpowiedzi na pytanie Nr 2 uzupełniona o poniższe argumenty.


W opinii Wnioskodawcy, zasadne jest uznanie, że podmiot, który nie jest obecny na terytorium Polski w formie osoby prawnej, jednostki nie posiadającej osobowości prawnej, oddziału czy też przedstawicielstwa, nie może pełnić funkcji płatnika. Na powyższe stanowisko bez wpływu powinien pozostawać fakt, że przedstawiciele, w tym pracownicy Wnioskodawcy będą czasowo przebywać na terytorium Polski w celu negocjowania i podpisywania umów z partnerami Wnioskodawcy a Wnioskodawca nie utworzy Oddziału. Nawet gdyby przyjąć, że w ten sposób zostanie wykreowany na terenie Polski zakład Wnioskodawcy to okoliczność ta nie powinna skutkować obowiązkiem działania Wnioskodawcy w charakterze płatnika. Oprócz sporadycznej obecności przedstawicieli Spółki, nie istniałby żaden inny element, który skutkowałby obecnością Wnioskodawcy na terenie Polski. W szczególności Wnioskodawca nie posiadałby oddziału, czy przedstawicielstwa, a tym samym nie byłby zobowiązany do prowadzenia rachunkowości oraz jakiejkolwiek innej dokumentacji w języku polskim zgodnie z przepisami o rachunkowości. W rezultacie, organ podatkowy w praktyce dysponowałby bardzo ograniczonymi instrumentami kontroli, lub byłby wręcz ich pozbawiony, prawidłowości poboru oraz dokonywanych wpłat należnego podatku dochodowego przez Spółkę jako płatnika.


Należy zauważyć, że inne rozwiązanie – tj. nakładające na podmioty niemające siedziby w Polsce obowiązki płatnika – byłoby sprzeczne z celem wprowadzania instytucji płatnika, czyli uproszczeniem poboru podatku.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.


Odnosząc się do powołanej przez Wnioskodawcę interpretacji indywidualnych wskazać należy, że rozstrzygnięcie w nich zawarte nie są wiążące dla tutejszego organu. Wydane interpretacje organów podatkowych dotyczą tylko konkretnych, indywidualnych spraw podatników, osadzonych w określonym stanie faktycznym lub zdarzeniu przyszłym i tylko w tych sprawach rozstrzygnięcia w każdej z nich zawarte są wiążące. Nie wywołują one zatem żadnych skutków prawnych w odniesieniu do innych podatników.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego i stanów prawnych obowiązujących w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj