Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
0461-ITPB1.4511.904.2016.2.HD
z 8 grudnia 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 7 listopada 2016 r. (data wpływu 8 listopada 2016 r.), uzupełnionym w dniach 24 i 28 listopada 2016 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania świadczonych usług zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie karty podatkowej – jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 8 listopada 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania świadczonych usług zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie karty podatkowej.


We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą. Obecnie działalność ta jest zawieszona.

Od 1 stycznia 2017 r. Wnioskodawca planuje wznowić działalność gospodarczą, jednak chciałby się przebranżowić oraz zmienić formę opodatkowania i opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie karty podatkowej.

Pierwszym członem działalności Wnioskodawcy byłoby stawianie konstrukcji stalowych do wielkoformatowych, wolnostojących tablic informacyjnych i reklamowych (same konstrukcje z powierzonych materiałów). Drugim członem działalności Wnioskodawcy byłoby wykonywanie zdjęć technicznych dla firm.

Prace dotyczące wykonywania konstrukcji stalowych do wielkoformatowych, wolnostojących tablic informacyjnych i reklamowych będą polegały na: wykonaniu z materiałów powierzonych (kątowniki, płaskowniki, ceowniki metalowe) lekkiej konstrukcji metalowej, a następnie wypełnieniu jej blachą, tj. stworzenie powierzchni do naklejenia reklam (przy czym naklejania nie będzie wykonywał Wnioskodawca) oraz zamontowaniu kilku (w zależności od potrzeby) nóg do wkopania tablicy w podłoże celem jej usadowienia. Montaż tablic będzie odbywał się w następujący sposób: z powierzonych materiałów Wnioskodawca będzie wykonywał fundamenty budowlane do nóg trzymających tablice – fundamenty wielkości około metr/metr/metr. Ilość fundamentów będzie uzależniona od wielkości tablicy (od 2 do 8-10 sztuk). Wykonywane konstrukcje stanowią budowle w rozumieniu art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290 z późn. zm.).

W związku z koniecznością wykonywania fundamentów Wnioskodawca rozszerzy działalność o usługi w zakresie robót budowlanych.

Przy prowadzeniu działalności gospodarczej Wnioskodawca nie będzie zatrudniał pracowników na podstawie umowy o pracę oraz nie będzie korzystał z usług osób nie zatrudnionych przez siebie na podstawie umowy o pracę oraz z usług innych przedsiębiorstw i zakładów.

Poza działalnością w zakresie stawiania konstrukcji stalowych do wielkoformatowych wolnostojących tablic informacyjnych i reklamowych, oraz wykonywania zdjęć, Wnioskodawca nie będzie prowadził innej pozarolniczej działalności gospodarczej oraz nie będzie wytwarzał wyrobów opodatkowanych na podstawie odrębnych przepisów podatkiem akcyzowym. Prowadzona przez Wnioskodawcę działalność nie będzie prowadzona poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Usługi, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, Wnioskodawca będzie świadczył dla ludności, oraz na rzecz samodzielnych podmiotów posiadających osobowość prawną (sp. z o.o.). W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca nie będzie wykonywał czynności związanych z wytwarzaniem wyrobów przeznaczonych do celów produkcyjnych, lub dalszej odsprzedaży, oraz związanych z wykonywaniem robót budowlano-montażowych w ramach tzw. podwykonawstwa.

Małżonka Wnioskodawcy nie prowadzi działalności w tym samym zakresie.


W związku z powyższym zadano następujące pytania.


  1. Czy świadczone usługi zawarte są w pkt 1 tabeli opisującej zakres działalności – usługi ślusarskie oraz w pkt 90 tabeli opisującej zakres działalności – usługi fotograficzne?
  2. Czy świadcząc ww. usługi można skorzystać z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie karty podatkowej, i czy do usług określonych w pkt 1 i 90 istnieją jakieś ograniczenia, co do wysokości rocznych obrotów?


Zdaniem Wnioskodawcy, świadczone przez niego usługi zawarte są w pkt 1 tabeli opisującej zakres działalności – usługi ślusarskie, oraz w pkt 90 tabeli opisującej zakres działalności – usługi fotograficzne. W związku z tym można skorzystać z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie karty podatkowej.

Przy świadczeniu ww. usług (określonych w pkt 1 i 90) nie istnieją ograniczenia, co do wysokości rocznych obrotów.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.


Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 144, poz. 930 z późn. zm.) osoby fizyczne osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie karty podatkowej.

W myśl art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne zryczałtowany podatek dochodowy w formie karty podatkowej mogą płacić podatnicy prowadzący działalność usługową lub wytwórczo-usługową, określoną w części I tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy, zwanej dalej „tabelą”, w zakresie wymienionym w załączniku nr 4 do ustawy – przy zatrudnieniu nie przekraczającym stanu określonego w tabeli.


Z załącznika nr 3 do ustawy (części I tabeli miesięcznych stawek podatku dochodowego w formie karty podatkowej) wynika, że zryczałtowany podatek dochodowy w formie karty podatkowej mogą płacić podatnicy prowadzący działalność usługową w zakresie:


  • usług ślusarskich (poz. 1) – przy zatrudnieniu nie przekraczającym 3 pracowników;
  • robót budowlanych: murarskich, ciesielskich, dekarskich, posadzkarskich, malarskich, związanych z wykładaniem i tapetowaniem ścian, izolatorskich, związanych ze wznoszeniem i montażem konstrukcji stalowych – dla ludności (poz. 70) – przy zatrudnieniu nie przekraczającym 5 pracowników;
  • usług fotograficznych: świadczone z wykorzystaniem urządzeń do samoczynnego automatycznego naświetlania odbitek (samoczynnych printerów) (poz. 90) – przy zatrudnieniu nie przekraczającym 4 pracowników.


Zgodnie z objaśnieniami do części I tabeli (pkt 3 objaśnień), przy prowadzeniu działalności wymienionej w tej części tabeli dopuszczalne jest – poza usługami, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy – wytwarzanie:


  1. przedmiotów (wyrobów) z materiału powierzonego przez zamawiającego,
  2. przedmiotów (wyrobów) na indywidualne zamówienie z materiałów własnych wykonawcy, w tym także połączone z czynnościami ich instalowania, uwzględniające indywidualne cechy przedmiotów (wyrobów) lub życzenia zamawiającego


  • jeżeli przedmioty (wyroby) te nie są przeznaczone przez zamawiającego do dalszej odprzedaży lub nie służą zamawiającemu do celów wytwórczych lub usługowych jako surowce, materiały, półfabrykaty, elementy, części.


Ponadto, przy prowadzeniu działalności wymienionej w lp. 70-76 dopuszczalne jest – poza świadczeniami dla ludności – wykonywanie świadczeń dla innych odbiorców w rozmiarze nieprzekraczającym kwoty 63.910 zł przychodu rocznie (pkt 4 objaśnień).


Zakres usług ślusarskich, uprawniający do skorzystania i opodatkowania w formie karty podatkowej, szczegółowo określono w poz. 1 załącznika nr 4 do ustawy i obejmuje on: wyrób, naprawę i konserwację wyrobów z metali oraz przy użyciu elementów z innych surowców, a w szczególności: narzędzi, prostych narzędzi pomiarowych, mebli, sprzętu gospodarstwa domowego i rolno-ogrodniczego; sprzętu i urządzeń sportowo-rekreacyjnych; konstrukcji, okuć, części armatur i innych elementów na potrzeby budownictwa; kas pancernych i kaset; wózków dziecięcych i gospodarczych, rowerów, części zamiennych i akcesoriów do pojazdów jednośladowych i maszyn, ogrodzeń metalowych, wraz z ich montażem, galanterii, artykułów powszechnego użytku z grupy 1001 drobiazgów oraz naprawa zabawek itp. Naprawę części mechanicznych maszyn i urządzeń. Naprawę i konserwację sprzętu przeciwpożarowego. Inne prace i czynności towarzyszące, niezbędne do całkowitego wykonania i wykończenia wyrobu lub świadczonej usługi.

Zakres usług dotyczących robót budowlanych: murarskich, ciesielskich, dekarskich, posadzkarskich, malarskich, związanych z wykładaniem i tapetowaniem ścian, izolatorskich, związanych ze wznoszeniem i montażem konstrukcji stalowych – dla ludności – szczegółowo określono w poz. 70 załącznika nr 4 do ustawy i obejmuje on: wykonywanie, naprawę i rozbiórkę murowanych obiektów budowlanych, ich części lub elementów, np. murów i stropów z różnych materiałów. Wykonywanie i naprawę ław fundamentowych, tynków wewnętrznych i zewnętrznych, elewacji. Wykonywanie, naprawę i rozbiórkę ogrodzeń i kanałów murowanych i betonowych itp. Wykonywanie, konserwację i rozbiórkę kominów. Układanie płytek ceramicznych itp. Osadzanie w murach i ściankach stolarki i ślusarki budowlanej. Wykonywanie podłoży pod posadzki oraz posadzek betonowych i cementowych. Wykonywanie rusztowań. Wykonywanie wykopów pod obiekty budowlane. Wykonywanie, przebudowę, naprawę i rozbiórkę drewnianych obiektów budowlanych, konstrukcji dachowych, mostków, ogrodzeń drewnianych. Wykonywanie napraw i konserwacji drewnianych ścian, pokryć dachowych i stropów, podłóg z desek i schodów. Wykonywanie konstrukcji drewnianych – trybun, pomostów estradowych, przystani i drewnianych elementów terenów osiedlowych i placów zabaw dziecięcych. Deskowanie i stemplowanie konstrukcji betonowych i żelbetowych. Montaż i demontaż rusztowań i pomostów roboczych. Wykonywanie deskowań (szalunków) i zabezpieczeń przy robotach ziemnych. Zabezpieczanie elementów drewnianych impregnatami, środkami malarskimi i ogniochronnymi.

Krycie i naprawę wszelkiego rodzaju dachów przy zastosowaniu tradycyjnych i współczesnych pokryć dachowych. Wykonywanie napraw i konserwacji drewnianych konstrukcji dachowych. Zakładanie izolacji dachowych. Impregnację elementów drewnianych budynków. Zakładanie, naprawę i konserwację urządzeń odwadniających. Naprawę i wykonywanie (na własne potrzeby) rynien dachowych i elementów blacharskich. Zakładanie i naprawę ław kominowych. Zabezpieczanie antykorozyjne pokryć dachowych i elementów blacharskich oraz innych stalowych elementów dachów. Montaż żaluzji, folii antywłamaniowych i przeciwsłonecznych.

Układanie, remont i konserwację podłóg i posadzek z różnych materiałów, jak: drewno, kamień, ceramika, tworzywo sztuczne, beton itp. Przygotowanie podłoży pod posadzki. Układanie płytek ceramicznych na ścianach.

Malowanie elewacji i wnętrz budynków przy zastosowaniu różnych technik malarskich. Przygotowanie podłoży. Malowanie urządzeń w budynkach. Lakierowanie otworów i elementów budowlanych, mebli ściennych itp. Nakładanie różnego rodzaju tapet. Przygotowanie podłoży pod tapety. Malowanie antykorozyjne obiektów budowlanych o konstrukcji metalowej, np. ogrodzeń, latarni, słupów wysokiego napięcia, urządzeń energetycznych itp. Wykonywanie rusztowań i zabezpieczeń bhp. Wykonywanie przeciwwilgociowych, termicznych, akustycznych, antykorozyjnych i biologicznych izolacji budowlanych przy użyciu wszelkich materiałów izolacyjnych. Przygotowanie obiektu budowlanego do wykonania robót izolacyjnych. Sprawdzanie i kontrolę działania urządzeń izolacyjnych. Usuwanie uszkodzeń izolacji. Naprawę drenażu odwadniającego budynki.

Krycie, naprawę i konserwację dachów blachą. Wykonywanie, naprawę i konserwację wszelkich elementów blacharskich. Naprawę i konserwację pokryć dachowych krytych blachą. Malowanie i zabezpieczanie antykorozyjne elementów dachowych. Wykonywanie i montaż przewodów i elementów z blachy dla instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych. Naprawę i konserwację rynien dachowych, rur spustowych itp. elementów. Wykonywanie i naprawę ław kominowych. Inne prace i czynności towarzyszące, niezbędne do całkowitego wykonania i wykończenia świadczonej usługi.

Natomiast zakres usług fotograficznych, uprawniający do skorzystania i opodatkowania w formie karty podatkowej szczegółowo określono w poz. 90 załącznika nr 4 do ustawy i obejmuje on: wykonywanie w zakładzie i poza zakładem fotografii, filmów i przeźroczy: portretowych, reportażowych, okolicznościowych, krajobrazowych, technicznych itp. Wykonywanie fotokopii. Wykonywanie prac powierzonych. Sporządzanie odbitek fotograficznych na papierze, porcelanie itp. Przedmiot działalności nie obejmuje prac wykonywanych na kasetach magnetowidowych.


Stosownie do treści art. 25 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne podatnicy prowadzący działalność, o której mowa w art. 23, podlegają opodatkowaniu w formie karty podatkowej, jeżeli:


  1. złożą wniosek o zastosowanie opodatkowania w tej formie,
  2. we wniosku, o którym mowa w pkt 1, zgłoszą prowadzenie działalności wymienionej w jednej z 12 części tabeli,
  3. przy prowadzeniu działalności nie korzystają z usług osób nie zatrudnionych przez siebie na podstawie umowy o pracę oraz z usług innych przedsiębiorstw i zakładów, chyba że chodzi o usługi specjalistyczne,
  4. nie prowadzą, poza jednym z rodzajów działalności wymienionej w art. 23, innej pozarolniczej działalności gospodarczej,
  5. małżonek podatnika nie prowadzi działalności w tym samym zakresie,
  6. nie wytwarzają wyrobów opodatkowanych, na podstawie odrębnych przepisów, podatkiem akcyzowym,
  7. pozarolnicza działalność gospodarcza zgłoszona we wniosku, o którym mowa w pkt 1, nie jest prowadzona poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.


Z art. 25 ust. 4 ww. ustawy wynika, że jeżeli podatnik we wniosku o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej zgłosi prowadzenie działalności, określonej w art. 23 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 oraz w ust. 1a, w różnym zakresie lub prowadzi działalność w odrębnych zakładach, łączne zatrudnienie nie może przekroczyć stanu zatrudnienia określonego dla zakresu działalności, dla którego przewidziano najwyższy stan zatrudnienia.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że od 1 stycznia 2017 r. Wnioskodawca chciałby opodatkować prowadzoną działalność gospodarczą w formie karty podatkowej. Wnioskodawca wskazuje, że będzie prowadził działalność gospodarczą w zakresie stawiania, z powierzonych materiałów, konstrukcji stalowych do wielkoformatowych wolnostojących tablic informacyjnych i reklamowych oraz w zakresie wykonywania zdjęć technicznych dla firm. Przy czym, prace dotyczące wykonywania konstrukcji stalowych do wielkoformatowych, wolnostojących tablic informacyjnych i reklamowych będą polegały na: wykonaniu z materiałów powierzonych (kątowniki, płaskowniki, ceowniki metalowe) lekkiej konstrukcji metalowej, a następnie wypełnieniu jej blachą, tj. stworzenie powierzchni do naklejenia reklam (naklejania nie będzie wykonywał Wnioskodawca) oraz zamontowaniu kilku (w zależności od potrzeby) nóg do wkopania tablicy w podłoże celem jej usadowienia. Montaż tablic będzie odbywał się w następujący sposób: z powierzonych materiałów Wnioskodawca będzie wykonywał fundamenty budowlane do nóg trzymających tablice – fundamenty wielkości około metr/metr/metr. Ilość fundamentów będzie uzależniona od wielkości tablicy (od 2 do 8-10 sztuk). Wykonywane przez Wnioskodawcę konstrukcje stanowią budowle w rozumieniu art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290 z późn. zm.).

Przystępując do analizy zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku podkreślić należy, że zakres podmiotowy karty podatkowej nie pokrywa się z zakresem podmiotowym podatku dochodowego od osób fizycznych. Choć są to zamienne formy opodatkowania, to jednak karta podatkowa nie ma – w przeciwieństwie do podatku dochodowego od osób fizycznych – zastosowania powszechnego. Jest to konstrukcja, której zastosowanie ogranicza się do podmiotów i warunków wyraźnie wskazanych przez ustawę o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Podatnik zryczałtowanego podatku dochodowego w formie karty podatkowej ma określone obowiązki wobec naczelnika urzędu, których musi bezwzględnie dotrzymywać, jeżeli chce korzystać z tej formy opodatkowania swej działalności gospodarczej.

Karta podatkowa jest specyficzną formą opodatkowania. Opodatkowanie w formie karty podatkowej dotyczy tylko i wyłącznie przychodów z tych rodzajów działalności, które zostały wymienione w art. 23 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Wyliczenie to ma charakter wyczerpujący. Tylko te przychody (z tych rodzajów działalności), które zostały wymienione w ww. artykule i w zakresie szczegółowo opisanym w załączniku nr 4 do ustawy, mogą podlegać opodatkowaniu w formie karty podatkowej. Żadne inne przychody – poza wskazanymi – nie mogą być opodatkowane kartą podatkową. Zauważyć należy, że przepisy ustawy nie określają (z nielicznymi wyjątkami dotyczącymi niektórych rodzajów czynności w zakresie wykonywanym dla podmiotów innych niż ludność – lp. 70-76 załącznika nr 3) limitów obrotów, których przekroczenie spowodowałoby utratę prawa do opodatkowania w tej formie.

Przenosząc powyższe rozważania na grunt analizowanej sprawy stwierdzić należy, że dla osób prowadzących jednocześnie działalność gospodarczą w zakresie usług fotograficznych, ślusarskich i budowlanych istnieje możliwość opłacania zryczałtowanego podatku dochodowego w formie karty podatkowej, gdyż wszystkie te usługi mieszczą się w części I tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy. Jednakże jednym z warunków do skorzystania z tej formy opodatkowania jest, by zakres świadczonych usług mieścił się w przedmiocie działalności szczegółowo określonym w załączniku nr 4 do ustawy. Świadczone usługi – aby mogły być opodatkowane kartą podatkową – nie mogą wykraczać poza zakres wskazany w tej tabeli.

Z wniosku wynika, że wykonywane przez Wnioskodawcę konstrukcje stanowią budowle w rozumieniu art. 3 ust. 3 ustawy Prawo budowlane (wolno stojące trwale związane z gruntem tablice reklamowe). Zatem prace polegające na wykonaniu z materiałów powierzonych lekkiej konstrukcji metalowej, a następnie wypełnieniu jej blachą, tj. stworzenie powierzchni do naklejenia reklam oraz zamontowaniu kilku nóg do wkopania tablicy w podłoże celem jej usadowienia oraz montaż polegający na wykonaniu fundamentów budowlanych do nóg trzymających tablice – należy uznać za usługi budowlane. Przez roboty budowlane – zgodnie z art. 3 ust. 7 ustawy Prawo budowlane – należy bowiem rozumieć m.in. budowę, czyli wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu.

Zauważyć przy tym należy, że zakres usług budowlanych świadczonych przez Wnioskodawcę wykracza poza zakres przedmiotowy usług budowlanych szczegółowo opisanych w poz. 70 załącznika nr 4 do ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, który uprawnia do opodatkowania w formie karty podatkowej. Usługi budowlane świadczone przez Wnioskodawcę nie są wymienione w tym załączniku. Oznacza to, że w 2017 r. Wnioskodawca nie będzie miał możliwości skorzystania z opodatkowanego uzyskiwanych przychodów z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej w formie karty podatkowej.

W opisanej sytuacji nie ma zatem znaczenia, że wykonywanie zdjęć technicznych dla firm mieści się w zakresie usług fotograficznych, tj. w pkt 90 tabeli opisującej zakres działalności usług fotograficznych, uprawniający do skorzystania i opodatkowania w formie karty podatkowej. Bezprzedmiotowa jest również kwestia wskazania wysokości rocznych przychodów, których przekroczenie spowodowałoby utratę prawa do opodatkowania w tej formie.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem.


Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy, ul. Jana Kazimierza 5, 85-035 Bydgoszcz, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718).


Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, 87-100 Toruń, ul. Św. Jakuba 20.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj