Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB3/4510-388/15-4/DP
z 7 sierpnia 2015 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 24 kwietnia 2015 r. (data wpływu 29 kwietnia 2015 r.), uzupełnionym pismem z dnia 15 lipca 2015 r. (data wpływu 17 lipca 2015 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie konsekwencji podatkowych otrzymania składników majątkowych pozostałych po likwidacji spółki komandytowej – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 kwietnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie konsekwencji podatkowych objęcia udziałów w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością w zamian za udział w spółce komandytowej.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawczyni jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych oraz komandytariuszem spółki komandytowej z siedzibą w Polsce. Spółka komandytowa powstanie z przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej z siedzibą w Polsce, w której Wnioskodawczyni jest akcjonariuszem. Spółka komandytowo-akcyjna w momencie przekształcenia jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych.
Wnioskodawczyni nabyła wszystkie akcje spółki komandytowo-akcyjnej za określoną w umowie sumę pieniężną w momencie, gdy spółka komandytowo-akcyjna była podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Cena została rozliczona poprzez potrącenie wierzytelności pomiędzy nabywcą i zbywcą.
Planowana jest likwidacja spółki komandytowej. Wnioskodawczyni przewiduje, że na moment zakończenia likwidacji majątkiem spółki komandytowej będą środki pieniężne, wierzytelności zarachowane jako przychód należny lub wierzytelności z tytułu udzielonych pożyczek.
W odpowiedzi na wezwanie organu pełnomocnik Wnioskodawczyni dodatkowo wyjaśnił, że jest ona obecnie wspólnikiem spółki komandytowo- akcyjnej. Nie doszło jeszcze do przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej w spółkę komandytową. Na moment przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej w spółkę komandytową w spółce tej nie pozostaną niewypłacone zyski wypracowane w okresie, w którym spółka komandytowo-akcyjna nie była podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.
- Czy Wnioskodawczyni uzyska dochód opodatkowany podatkiem dochodowym od osób fizycznych od otrzymanego majątku likwidowanej spółki komandytowej, to jest środków pieniężnych, wierzytelności zarachowanych jako przychód należny lub wierzytelności z tytułu udzielonych pożyczek?
- W przypadku pozytywnej odpowiedzi na pytanie nr 1, proszę o wskazanie sposobu ustalenie wyżej wymienionego dochodu?
Zdaniem Wnioskodawcy, wartość otrzymanego majątku likwidowanej spółki komandytowej będzie przychodem, który korzysta ze zwolnienia określonego w art. 12 ust 4 pkt 3a i ust. 4g ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Zdaniem Wnioskodawcy wartość otrzymanego majątku likwidowanej spółki komandytowej będzie dochodem z pozarolniczej działalności gospodarczej, który korzysta ze zwolnienia określonego w art. 12 ust. 4 pkt 3a lit. a i ust. 4g ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Uzasadnieniem dla zastosowania tych przepisów jest okoliczność, iż są to przepisy szczególne odnoszące się do przychodów otrzymanych przez wspólnika spółki niebędącej osobą prawną z tytułu likwidacji takiej spółki.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.
Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej przez Spółkę oceny swego stanowiska.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania niniejszej interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr z 2012 poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.