Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP1/4512-267/15-3/AS
z 16 czerwca 2015 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 249, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 13 marca 2015 r. (data wpływu 23 marca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania zwolnienia z podatku VAT dla czynności odsprzedaży pakietów medycznych – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 23 marca 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania zwolnienia z podatku VAT dla czynności odsprzedaży pakietów medycznych.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.


Spółka sprzedaje swoim klientom pakiety medyczne, w ramach których w zamian za ustaloną miesięczną opłatę zapewnia im opiekę medyczną w określonym zakresie w okresie obowiązywania umowy (zawieranej na czas określony). Zakres przysługujących świadczeń zdrowotnych - obejmujących: konsultację lekarza lub psychologa, wizytę domową lub zlecone przez lekarza badanie lub zabieg: pielęgniarski, diagnostyczny lub leczniczy, uzasadnione chorobą lub niezbędną z medycznego punktu widzenia potrzebą jej zapobiegania bądź nieszczęśliwym wypadkiem oraz świadczenia zdrowotne związane z prowadzeniem ciąży o przebiegu fizjologicznym - i wysokość miesięcznej opłaty różni się w zależności od danego pakietu:

  • Pakiet Indywidualny Ekonomiczny, Pakiet Indywidualny Pełny (oba przysługują jednej osobie w wieku do 65 lat),
  • Pakiet Seniorski (przysługuje jednej osobie w wieku powyżej 65 lat),
  • Pakiet Partnerski i Pakiet Partnerski Seniorski (dla dwóch osób - klienta i jego współmałżonka/partnera),
  • Pakiet Rodzinny (dla klienta i jego współmałżonka/partnera w wieku do 65 lat wraz z dziećmi do 26 roku życia).


Z kolei Spółka nabywa powyżej określone pakiety medyczne, za miesięcznym wynagrodzeniem ustalonym odrębnie dla każdego rodzaju pakietu, od innego podmiotu (Zleceniobiorcy). Zgodnie z umową zawartą przez Spółkę, jest ona obowiązana przekazywać Zleceniobiorcy i aktualizować listy osób uprawnionych do korzystania ze świadczeń medycznych zapewnianych w ramach poszczególnych pakietów medycznych. Dokumentem uprawniającym do korzystania ze świadczeń zdrowotnych jest dokument tożsamości opatrzony w zdjęcie oraz ważna karta pacjenta, wydawana przez Spółkę każdej osobie uprawnionej.

Na mocy umowy pomiędzy Spółką i Zleceniobiorcą usługi medyczne zapewniane w ramach poszczególnych pakietów, wykonywane są przez Partnera Medycznego, będącego, zgodnie z oświadczeniem Zleceniobiorcy, podmiotem leczniczym w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2011 nr 112 poz. 654), wpisanym do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą, a także podmiotem leczniczym wykonującym działalność leczniczą w celu sprawowania profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracującymi i podstawową jednostką służby medycyny pracy w rozumieniu ustawy o służbie medycyny pracy z dnia 27 czerwca 1997 (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 125, poz. 1317 ze zm.).

Ponadto, zgodnie z oświadczeniem Zleceniobiorcy, Partner medyczny zatrudnia lekarzy posiadających uprawnienia między innymi do wystawiania zaświadczeń o czasowej niezdolności do pracy, a także lekarzy posiadających uprawnienia do przeprowadzania badań wstępnych, okresowych i kontrolnych pracowników, a Zleceniobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za działania Partnera Medycznego jak za działania własne.

Przy sprzedaży ww. usług na rzecz Spółki Zleceniobiorca stosuje zwolnienie od podatku od towarów i usług.


Spółka realizuje marżę zysku na sprzedaży opisanych powyżej usług, tzn. stosowane przez nią stawki z tytułu sprzedaży poszczególnych pakietów zdrowotnych są wyższe od ceny zakupu usług w zakresie odpowiadającym poszczególnym pakietom od podmiotu, który faktycznie zapewnia opieką zdrowotną klientom Spółki.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy sprzedaż przez Spółkę pakietów medycznych jest zwolniona od podatku od towarów i usług?


Zdaniem Wnioskodawcy, sprzedaż przez Spółkę pakietów medycznych jest zwolniona od podatku od towarów i usług.


W przypadku sprzedaży pakietów medycznych rola Spółki, podobnie jak ma to miejsce w przypadku sprzedaży usług Assistance, ogranicza się do odsprzedaży pakietów medycznych nabytych od innego podmiotu (Zleceniobiorcy), odpowiadającego za ich wykonanie, osobom będącym rzeczywistymi beneficjentami tej usługi, tj. klientom Spółki - i analogicznie jak ma to miejsce w przypadku usług Assistance, okoliczność ta nie zmienia faktu, że sprzedaż (odprzedaż) pakietów medycznych przez Spółkę stanowi odpłatne świadczenie usług, zgodnie z art. 8 ust. 2a ustawy o VAT.

Zdaniem wnioskodawcy, usługi te, świadczone przez Spółkę, są zwolnione od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 19a w zw. z pkt 18 ustawy o VAT. Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy o VAT, wolne od podatku są „usługi w zakresie opieki medycznej, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia, oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane, wykonywane w ramach działalności leczniczej przez podmioty lecznicze”. Natomiast w myśl art. 43 ust. 1 pkt 19a ustawy o VAT, wolne od podatku są „świadczenie usług, o których mowa w pkt 18 i 19, jeżeli usługi te zostały nabyte przez podatnika we własnym imieniu ale na rzecz osoby trzeciej od podmiotów, o których mowa w pkt 18 i 19”.

Jak wspomniano, w ramach pakietów medycznych nabywanych i sprzedawanych przez Spółkę uprawnionym przysługują świadczenia zdrowotne obejmujące: konsultację lekarza lub psychologa, wizytę domową lub zlecone przez lekarza badanie lub zabieg: pielęgniarski, diagnostyczny lub leczniczy, uzasadnione chorobą lub niezbędną z medycznego punktu widzenia potrzebą jej zapobiegania bądź nieszczęśliwym wypadkiem oraz świadczenia zdrowotne związane z prowadzeniem ciąży o przebiegu fizjologicznym (szczegółowy zakres tych świadczeń różni się w zależności od rodzaju pakietu). Świadczenia te stanowią zatem „usługi w zakresie opieki medycznej, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia”, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy o VAT. Co więcej, zgodnie z umową zawartą przez Spółkę ze Zleceniobiorcą, dotyczącą nabycia pakietów medycznych, świadczenia te wykonywane są przez Partnera Medycznego, będącego, zgodnie z oświadczeniem Zleceniobiorcy, podmiotem leczniczym w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2011 nr 112 poz. 654), wpisanym do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą.

W przypadku tych usług, wykonywanych przez Partnera Medycznego, spełnione są zatem przesłanki zastosowania zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy o VAT.

W konsekwencji do sprzedaży pakietów medycznych przez Spółkę na rzecz jej klientów ma zastosowanie zwolnienie przewidziane w art. 43 ust. 1 pkt 19a ustawy o VAT: Spółka sprzedaje bowiem usługi w zakresie opieki medycznej, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia, oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane, wykonywane w ramach działalności leczniczej przez podmioty lecznicze, które nabywa w imieniu własnym, ale na rzecz osób trzecich - rzeczywistych beneficjentów tych usług.


Stanowisko to ma oparcie w interpretacjach organów podatkowych - tak m.in. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej nr IPPP1/443-551/14-2/AW z dnia 28 maja 2014 r., w którym uznano, że w następującym stanie faktycznym:

„Sp. z o.o. (zwana dalej „Spółką”) planuje zawrzeć z firmą, pośredniczącą w świadczeniu usług medycznych na rzecz pracowników Spółki (zwaną dalej „Pośrednikiem”), umowę cywilnoprawną. Na mocy tej umowy Spółka będzie co miesiąc obciążana fakturą VAT od Pośrednika, w której zostaną wyspecyfikowane rodzaje i ilości pakietów medycznych, wykupionych dla poszczególnych osób. (...) W złożonym wniosku Zainteresowany wskazał, że pośrednik nabywa usługi w zakresie opieki medycznej, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia, oraz towary i usługi ściśle z tymi usługami związane, bezpośrednio od zakładów opieki zdrowotnej.”


- odprzedaż tych pakietów przez Wnioskodawcę na rzecz pracowników (za częściową odpłatnością) będzie zwolniona od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 19a ustawy o VAT.

Należy dodać, że na powyższy wniosek nie ma wpływu okoliczność, iż na odprzedaży pakietów medycznych Spółka realizuje marżę zysku – z treści art. 43 ust 1 pkt 19a ustawy o VAT, ani innych przepisów ustawy o VAT nie wynika bowiem, by skorzystanie ze zwolnienia przewidzianego w tym przepisie było uzależnione od niezastosowania marży.


Przemawia to za uznaniem za prawidłowe stanowiska Wnioskodawcy, iż sprzedaż przez Spółkę pakietów medycznych jest zwolniona od podatku od towarów i usług.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.


Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się – stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy - każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

W myśl art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Jednakże na podstawie art. 146a pkt 1 ustawy o VAT, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.


W przepisach ww. ustawy o podatku od towarów i usług, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi, bądź zwolnienie od podatku.


Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy, zwalnia się od podatku, usługi w zakresie opieki medycznej, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia, oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane, wykonywane w ramach działalności leczniczej przez podmioty lecznicze.

Stosownie do treści art. 43 ust. 1 pkt 18a ustawy, zwalnia się od podatku usługi w zakresie opieki medycznej, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia, oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane, świadczone na rzecz podmiotów leczniczych na terenie ich przedsiębiorstw, w których wykonywana jest działalność lecznicza.


Na mocy art. 43 ust. 1 pkt 19 ustawy, zwalnia się usługi w zakresie opieki medycznej, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia, świadczone w ramach wykonywania zawodów:

  1. lekarza i lekarza dentysty,
  2. pielęgniarki i położnej,
  3. medycznych, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654, Nr 149, poz. 887 i Nr 174, poz. 1039),
  4. psychologa.

Analiza ww. przepisów wskazuje, że zwolnienie od podatku VAT usług w zakresie opieki medycznej ma charakter podmiotowo-przedmiotowy. Z tego względu, oprócz przedmiotu transakcji istotny jest również status podmiotu świadczącego daną usługę. Ze zwolnienia korzystają usługi służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia, świadczone w ramach działalności leczniczej przez podmioty lecznicze bądź przez określonych przedstawicieli zawodów medycznych. Obejmuje zatem tylko świadczenia medyczne wykonywane w określonym celu (przedmiot) przez określone osoby (podmioty).


Podkreślić należy, że przy konstruowaniu ww. przepisów określono ich zakres z wykorzystaniem treści przepisów prawa unijnego i krajowego oraz orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości UE. Zgodnie z art. 132 ust. 1 lit. b) i c) Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L 347, str. 1 ze zm.), zwolnieniu od podatku podlegają:

  1. opieka szpitalna i medyczna oraz ściśle z nimi związane czynności podejmowane przez podmioty prawa publicznego lub, na warunkach socjalnych porównywalnych do stosowanych w odniesieniu do instytucji prawa publicznego, przez szpitale, ośrodki medyczne i diagnostyczne oraz inne odpowiednio uznane placówki o podobnym charakterze;
  2. świadczenie opieki medycznej w ramach zawodów medycznych i paramedycznych, określonych przez zainteresowane państwo członkowskie.

Zauważyć należy, że definicja opieki medycznej nie została zawarta ani w krajowych ani wspólnotowych przepisach podatkowych. W tym zakresie należy szukać wyjaśnienia tych pojęć w bogatym dorobku orzecznictwa wspólnotowego. W wyroku w sprawie L.u.P. GmbH (C-106, pkt 27) Trybunał stwierdził, że pojęcia „opieki medycznej” oraz „świadczeń opieki medycznej” odnoszą się do usług, które służą diagnozie, opiece oraz w miarę możliwości leczeniu chorób lub zaburzeń zdrowia. W wyroku w sprawie dAmbrumenil (C-307/01, pkt 57) podkreślono, że pojęcia świadczenia opieki medycznej nie można interpretować w sposób, który obejmuje świadczenia medyczne realizowane w innym celu niż postawienie diagnozy, udzielenie pomocy medycznej oraz w zakresie, w jakim to możliwe leczenie chorób lub zaburzeń zdrowotnych.

Zdefiniowanie w przepisach art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy o podatku od towarów i usług zakresu zwolnienia poprzez zawężenie go wyłącznie do usług opieki medycznej służących profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia, odpowiada co do zasady używanym przez Trybunał określeniom „postawienie diagnozy, udzielenie pomocy medycznej oraz w zakresie, w jakim jest to możliwe, leczenie chorób lub zaburzeń zdrowotnych”.

Podkreślenia wymaga fakt, że orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości UE wskazuje także, że ze zwolnienia mogą korzystać również usługi medyczne realizowane w celach profilaktycznych (wyrok w sprawie Unterpertinger, C-212/01, pkt 40). Zgodnie z orzeczeniem w tej sprawie „celu terapeutycznego nie należy określać w sposób szczególnie wąski, świadczenie profilaktycznych usług medycznych może być również zwolnione od podatku nawet jeśli okaże się że osoby, które są poddane badaniom lub innym zabiegom medycznym o charakterze profilaktycznym nie cierpią na żadną chorobę lub anomalię zdrowotną”.


Tym samym badanie diagnostyczne mające jedynie na celu ustalenie lub wykluczenie choroby lub innej anomalii zdrowotnej będzie podlegało zwolnieniu z VAT.


W świetle powyższego orzecznictwa stwierdzić należy, że pojęcie „opieki medycznej” przewidziane w art. 43 ustawy obejmuje świadczenia medyczne wykonywane w celu ochrony, w tym zachowania lub przywrócenia zdrowia osób. Innymi słowy pojęcie to obejmuje zarówno leczenie jak i profilaktykę.


Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, że Spółka sprzedaje swoim klientom pakiety medyczne, w ramach których w zamian za ustaloną miesięczną opłatę zapewnia im opiekę medyczną w określonym okresie obowiązywania umowy. Zakres przysługujących świadczeń zdrowotnych obejmujących: konsultację lekarza lub psychologa, wizytę domową lub zlecone przez lekarza badanie lub zabieg: pielęgniarski, diagnostyczny lub leczniczy, uzasadnione chorobą lub niezbędną z medycznego punktu widzenia potrzebą jej zapobiegania bądź nieszczęśliwym wypadkiem oraz świadczenia zdrowotne związane z prowadzeniem ciąży o przebiegu fizjologicznym, a także wysokość miesięcznej opłaty różni się w zależności od zamówionego pakietu.

Spółka nabywa określone pakiety medyczne, za miesięcznym wynagrodzeniem ustalonym odrębnie dla każdego rodzaju pakietu, od innego podmiotu (Zleceniobiorcy). Zgodnie z umową zawartą przez Spółkę, jest ona obowiązana przekazywać Zleceniobiorcy i aktualizować listy osób uprawnionych do korzystania ze świadczeń medycznych zapewnianych w ramach poszczególnych pakietów medycznych. Dokumentem uprawniającym do korzystania ze świadczeń zdrowotnych jest dokument tożsamości opatrzony w zdjęcie oraz ważna karta pacjenta, wydawana przez Spółkę każdej osobie uprawnionej.

Na mocy umowy pomiędzy Spółką i Zleceniobiorcą usługi medyczne zapewniane w ramach poszczególnych pakietów, wykonywane są przez Partnera Medycznego, będącego, zgodnie z oświadczeniem Zleceniobiorcy, podmiotem leczniczym w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2011 nr 112 poz. 654), wpisanym do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą, a także podmiotem leczniczym wykonującym działalność leczniczą w celu sprawowania profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracującymi i podstawową jednostką służby medycyny pracy w rozumieniu ustawy o służbie medycyny pracy z dnia 27 czerwca 1997 (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 125, poz. 1317 ze zm.).

Ponadto, zgodnie z oświadczeniem Zleceniobiorcy, Partner medyczny zatrudnia lekarzy posiadających uprawnienia między innymi do wystawiania zaświadczeń o czasowej niezdolności do pracy, a także lekarzy posiadających uprawnienia do przeprowadzania badań wstępnych, okresowych i kontrolnych pracowników, a Zleceniobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za działania Partnera Medycznego jak za działania własne.

Na tle tak przedstawionego opisu sprawy wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą prawa do zastosowania zwolnienia z VAT dla czynności odsprzedaży klientom pakietów medycznych.

Jak wskazała Spółka pakiety medyczne podlegające odsprzedaży obejmują konsultację lekarza lub psychologa, wizytę domową lub zlecone przez lekarza badanie lub zabieg: pielęgniarski, diagnostyczny lub leczniczy, uzasadnione chorobą lub niezbędną z medycznego punktu widzenia potrzebą jej zapobiegania bądź nieszczęśliwym wypadkiem oraz świadczenia zdrowotne związane z prowadzeniem ciąży o przebiegu fizjologicznym. Zatem wypełniają definicję usług w zakresie opieki medycznej, służących profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia, określonych w art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy.

Ponadto, jak wynika z art. 43 ust. 1 pkt 19a) zwalnia się od podatku świadczenie usług w zakresie opieki medycznej, służących profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu, poprawie zdrowia, jeżeli usługi te zostały nabyte przez podatnika we własnym imieniu ale na rzecz osoby trzeciej od podmiotów, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 18 i 19, tj. podmiotów leczniczych, a także lekarzy i lekarzy dentystów, pielęgniarek i położnych, osób wykonujących zawody medyczne w rozumieniu ustawy o działalności leczniczej oraz psychologów.

Zatem, ze zwolnienia od podatku VAT korzystają usługi w zakresie opieki medycznej świadczone przez podmioty lecznicze w ramach działalności leczniczej lub świadczone w ramach wykonywania zawodów lekarza i lekarza dentysty, pielęgniarki i położnej i innych zawodów medycznych, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, a także psychologów – również w sytuacji, gdy pomiędzy świadczeniodawcą usługi, a pacjentem istnieje trzeci podmiot (pośrednik), który nabywa usługę medyczną od świadczeniodawcy i zbywa je osobie trzeciej.

Tym samym, analiza powołanych przepisów prawa w kontekście wskazanego opisu sprawy pozwala na uznanie, że Spółka kupując i odsprzedając pakiety medyczne (uprawniające do korzystania z opieki medycznej świadczonej przez podmiot leczniczy) we własnym imieniu ale na rzecz osób trzecich – klientów, ma prawo do korzystania ze zwolnienia od podatku od towarów i usług, na mocy art. 43 ust. 1 pkt 19a powołanej ustawy.

Zatem należy uznać, że stanowisko Wnioskodawcy w ww. zakresie jest prawidłowe.


Dodać należy, że niniejsza interpretacja rozstrzyga wyłącznie w zakresie prawa do zastosowania zwolnienia dla sprzedaży pakietów medycznych (pytanie nr 2 wniosku). W zakresie prawa do zastosowania zwolnienia dla świadczonych usług Assistance (pytanie nr 1 wniosku) oraz sprzedaży usług „Pakiet Ochronny EC” (pytanie nr 3 wniosku) wydane zostaną odrębne rozstrzygnięcia.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia przedstawionego w stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj