Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP3/4513-9/15/JK
z 12 maja 2015 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA



Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2015 r. poz. 613) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 10 lutego 2015 r. (data wpływu 16 lutego 2015 r.), uzupełnionym pismem z dnia 25 lutego 2015 r. ( wpływ 2 marca 2015 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 16 lutego 2015 r. został złożony wniosek, uzupełniony pismem z dnia 25 lutego 2015 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy.


We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.


Spółka zajmuje się wytwarzaniem konstrukcji stalowych przeznaczonych dla przemysłu okrętowego, maszynowego i offshore. W procesie wytwarzania konstrukcji stalowych, podczas cięcia, spawania blach i profili stalowych niezbędne jest wykorzystywanie do celów technologicznych gazu płynnego (propan-butan klasyfikowanego wg kodu CN 2711 12 11 – 2711 19 00). Gaz jest wykorzystywany do cięcia blach i profili stalowych w palnikach ręcznych i maszynowych, w urządzeniach do krzywoliniowego cięcia blach stalowych. W tym celu złożyła w Urzędzie Celnym AKC-R, by jako zarejestrowany podmiot dokonywać nabycia gazu propan-butan ze zwolnieniem od podatku akcyzowego. W dniu 13 czerwca 2014 r. otrzymała potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia rejestracyjnego. Z kolei, w dniu 7 lipca 2014 r. złożyła w Urzędzie Celnym „Ewidencję wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie”. Spółka wskazała przy tym, że zgodnie z orzecznictwem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej cel opałowy jest realizowany w każdym przypadku, w którym energia cieplna uzyskiwana w następstwie spalania wyrobu akcyzowego, w tym przypadku gazu propan-butan, jest zużywana w celach grzewczych niezależnie od ostatecznego celu procesu ogrzewania. Tym ostatecznym celem może być zarówno ogrzanie pomieszczenia jak i np: cięcie metali, spawania, termiczne kształtowanie elementów stalowych, itp.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy Spółka w opisanej sytuacji może korzystać ze zwolnienia od akcyzy z uwagi na przeznaczenie przedmiotowych wyrobów do celów opałowych?


Stanowisko Wnioskodawcy.

W ocenie Spółki, zużywanie gazu płynnego w opisany sposób, tj. na cele związane z obróbką stali i metali stanowi zużycie wyrobu akcyzowego do celów opałowych, o którym mowa w art. 32 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz.U. z 2014 r. poz. 752, z późn. zm.), zatem może korzystać ze zwolnienia od podatku akcyzowego pod warunkiem spełnienia wymogów, o których mowa w art. 32 ust. 5-13 ustawy.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.


Interpretacja dotyczy opisanego we wniosku stanu faktycznego i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa – art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj