Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP1/443-161/12/LSz
z 24 kwietnia 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP1/443-161/12/LSz
Data
2012.04.24



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Świadczenie usług


Słowa kluczowe
faktura VAT
premia
premia pieniężna
rabaty
rabaty premiowe


Istota interpretacji
Udzielanie premii pieniężnej w związku z osiągnięciem określonej w umowie miesięcznej wartości zakupu towarów oraz z tytułu dokonywania zapłat w określonym terminie nie stanowi odpłatnego świadczenia usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT i tym samym nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w konsekwencji czynność ta nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT. Premie pieniężne należy uznać za rabat obniżający wartość poszczególnych dostaw, należy dokumentować je fakturami korygującymi.



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 3 lutego 2012r. (data wpływu 9 lutego 2012r.), uzupełnionym pismem z dnia 22 lutego 2012r. (data wpływu 27 lutego 2012r.) oraz pismem z dnia 4 kwietnia 2012r. (data wpływu 5 kwietnia 2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, że:

  • udzielanie premii pieniężnej w związku z osiągnięciem określonej w umowie miesięcznej wartości zakupu towarów oraz z tytułu dokonywania zapłat w określonym terminie nie stanowi odpłatnego świadczenia usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT i tym samym nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług – jest prawidłowe,
  • udzielanie premii pieniężnej w opisanym stanie faktycznym powinno być dokumentowane notą księgową – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 lutego 2012r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 22 lutego 2012r. (data wpływu 27 lutego 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości opodatkowania udzielanej premii pieniężnej oraz sposobu jej dokumentowania.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 4 kwietnia 2012r. (data wpływu 5 kwietnia 2012r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 30 marca 2012r. znak: IBPP1/443-161/12/LSz.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

M… sp. z o.o. hurtownia farmaceutyczna zawarła z aptekami umowy o współpracy handlowej, z których to wynika, że apteki będą kupowały w hurtowni określoną wartość towarów w okresie miesięcznym oraz będą regulowały należności z tego tytułu w określonym terminie. W zamian za dotrzymanie tych warunków hurtownia M…. przyznaje aptece premie zgodnie z regulaminem. Za niedotrzymanie określonych warunków premia ta jest obniżana lub w ogóle nie przyznawana. Rozliczenie premii następuje w okresie miesięcznym.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca podał, że Wnioskodawca oraz jego kontrahenci są zarejestrowanymi czynnymi podatnikami VAT.

Kontrahenci Wnioskodawcy nie podejmują dodatkowych czynności, od których uzależniona byłaby wypłata przedmiotowej premii. Jedynymi warunkami udzielenia premii jest nabycie określonej wartości towarów w okresie miesięcznym oraz regulowanie płatności w określonym terminie.

Premia uzależniona jest od realizowanych obrotów wg ściśle określonych progów ich wartości, dokonywanych w miesięcznym okresie rozliczeniowym oraz dotrzymania progów terminów płatności. Ustalenie wysokości obrotów uprawniających do otrzymania premii następuje poprzez sumowanie obrotów na podstawie faktur za miesiąc oraz za osiągnięcie średniego terminu płatności w danym m-cu zgodnie z podpisaną umową handlową. Dane te ustala Wnioskodawca.

Podstawą do wypłacenia premii są wystawione w danym okresie rozliczeniowym faktury oraz wyciągi bankowe i gotówka. Z umów zawartych pomiędzy Wnioskodawcą a kontrahentami wynika uzależnienie premii pieniężnej od dokonania nabyć o określonej wartości w okresie miesiąca i terminowego regulowania należności.

Kontrahenci nie świadczą na rzecz Wnioskodawcy jakichkolwiek czynności zmierzających do zwiększenia poziomu sprzedaży ani też żadnych innych usług. Noty księgowe wystawiane są przez Wnioskodawcę.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z dnia 4 kwietnia 2012r.):

Czy przyznawana przez Wnioskodawcę premia pieniężna z tytułu zakupu u niego przez apteki określonej w umowie miesięcznej wartości zakupu towarów oraz z tytułu dokonywania zapłat w określonym terminie będzie podlegała podatkowi VAT i czy premia ta będzie rozliczana fakturą VAT czy też notą księgową...

Zdaniem Wnioskodawcy (stanowisko ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z dnia 4 kwietnia 2012r.):

Premia pieniężna nie stanowi wynagrodzenia za dokonane przez apteki zakupy towarów ani za świadczenie usług /nie jest usługą w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT/ zatem czynność ta nie podlega podatkowi VAT i może być rozliczana przez Wnioskodawcę notami księgowymi.

Premia wypłacana jest przez Wnioskodawcę wyłącznie za dokonanie określonej wartości zakupów towarów przez aptekę u Wnioskodawcy w okresie miesięcznym i za terminową zapłatę. Takie stanowisko Wnioskodawca zawarł w swoim wniosku z dnia 12 grudnia 2007r. które wówczas uznane zostało za nieprawidłowe i wydana została interpretacja nr IBPP1/443-596/07/AS dnia 5 lutego 2008r.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się w zakresie:

  • uznania, że udzielanie premii pieniężnej w związku z osiągnięciem określonej w umowie miesięcznej wartości zakupu towarów oraz z tytułu dokonywania zapłat w określonym terminie nie stanowi odpłatnego świadczenia usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT i tym samym nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług – za prawidłowe:
  • uznania, że udzielanie premii pieniężnej w opisanym stanie faktycznym powinno być dokumentowane notą księgową – za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 tej ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Na podstawie art. 29 ust. 1 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011r., podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Stosownie do art. 29 ust. 4 ustawy o VAT, podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011r., podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

W celu intensyfikacji sprzedaży towarów, podatnicy podejmują różnorodne działania, w efekcie których, wypłacane są tzw. premie pieniężne.

W sytuacji, gdy wypłacona premia pieniężna jest związana z konkretną dostawą (dostawami), to nawet, jeżeli jest to premia wypłacona po dokonaniu zapłaty, powinna być traktowana jak rabat, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy. Rabat rozumieć należy, jako zniżkę od ustalonej ceny określonego towaru lub usługi, wyrażoną procentowo lub kwotowo. Rozróżnia się rabaty przyznane przed ustaleniem ceny oraz udzielane po jej ustaleniu.

Rabat udzielony w momencie wystawienia faktury (rabat transakcyjny), nie ma znaczenia dla ustalenia podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług, ponieważ kwota należna od nabywcy już go uwzględnia – dane dotyczące rabatu znajdą swoje odzwierciedlenie w wystawianej fakturze stwierdzającej dokonanie sprzedaży.

Rabat udzielony po sprzedaży i wystawieniu faktury, w której dokonano pierwotnego określenia obrotu (rabat potransakcyjny), wymaga wystawienia faktury korygującej, zgodnie z uregulowaniami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360), obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011r.

Zgodnie z § 13 ust. 1 cyt. wyżej rozporządzenia, w przypadku gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą.

Zgodnie z § 13 ust. 2 ww. rozporządzenia w przypadku gdy podatnik udziela rabatu w odniesieniu do jednej lub więcej dostaw towarów lub usług, faktura korygująca powinna zawierać co najmniej:

  1. numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
  2. dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
    • określone w § 5 ust. 1 pkt 1-4,
    • nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych rabatem;
  3. kwotę i rodzaj udzielonego rabatu;
  4. kwotę zmniejszenia podatku należnego.

W myśl § 13 ust. 3 powyższego rozporządzenia, w przypadku gdy podatnik udziela rabatu w odniesieniu do wszystkich dostaw towarów lub usług dokonanych dla jednego odbiorcy w danym okresie, faktura korygująca powinna zawierać co najmniej:

  1. numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
  2. dane określone w § 5 ust. 1 pkt 1 i 2;
  3. okres, do którego odnosi się udzielany rabat;
  4. kwotę udzielonego rabatu oraz kwotę zmniejszenia podatku należnego.

Ponadto, na podstawie § 13 ust. 4 ww. rozporządzenia, jeżeli rabat dotyczy sprzedaży opodatkowanej różnymi stawkami, kwotę rabatu oraz kwotę zmniejszenia podatku należnego, o których mowa w ust. 2 i 3, podaje się w podziale na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku.

Jak wynika z przedstawionego stanu faktycznego, Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zawarł z aptekami umowy o współpracy handlowej, z których to wynika, że apteki będą kupowały u Wnioskodawcy określoną wartość towarów w okresie miesięcznym oraz będą regulowały należności z tego tytułu w określonym terminie. W zamian za dotrzymanie tych warunków Wnioskodawca przyzna aptece premie zgodnie z regulaminem. Za niedotrzymanie określonych warunków premia ta jest obniżana lub w ogóle nie przyznawana. Rozliczenie premii następuje w okresie miesięcznym.

Kontrahenci nie świadczą na rzecz Wnioskodawcy żadnych innych usług ani nie podejmują dodatkowych czynności, od których uzależniona byłaby wypłata przedmiotowej premii. Jedynymi warunkami udzielenia premii jest nabycie określonej wartości towarów w okresie miesięcznym oraz regulowanie płatności w określonym terminie. Ustalenie wysokości obrotów uprawniających do otrzymania premii następuje poprzez sumowanie obrotów na podstawie faktur za miesiąc oraz za osiągnięcie średniego terminu płatności w danym m-cu zgodnie z podpisaną umową handlową. Dane te ustala Wnioskodawca.

Podstawą do wypłacenia premii są wystawione w danym okresie rozliczeniowym faktury oraz wyciągi bankowe i gotówka. Noty księgowe wystawiane są przez Wnioskodawcę.

Wnioskodawca oraz jego kontrahenci są zarejestrowanymi czynnymi podatnikami VAT.

W przedmiotowej sprawie wypłata premii pieniężnej uzależnionej od nabycia przez kontrahentów Wnioskodawcy określonej wartości towarów w okresie miesięcznym oraz regulowania płatności w określonym terminie, nie jest związana z jakimkolwiek świadczeniem usług przez kontrahentów (apteki) na rzecz Wnioskodawcy.

Z wniosku wynika bowiem, że kontrahenci (apteki) nie świadczą na rzecz Wnioskodawcy żadnych usług związanych ze zwiększeniem intensyfikacji poziomu sprzedaży towarów ani nie podejmują dodatkowych czynności, od których uzależniona byłaby wypłata przedmiotowej premii, bowiem pomiędzy Wnioskodawcą a kontrahentami jest podpisana umowa, z której wynika, że otrzymanie przez kontrahentów (apteki) premii pieniężnej uzależnione jest wyłącznie od następującego działania: nabycia przez kontrahentów Wnioskodawcy określonej wartości towarów w okresie miesięcznym oraz regulowania płatności w określonym terminie. Nie jest natomiast określone dodatkowe działanie mające na celu intensyfikację sprzedaży (zakupu).

Jak zatem wynika z wniosku, oprócz dokonywania przez kontrahentów (apteki) zakupu określonej wartości towarów w okresie miesięcznym oraz regulowania płatności w określonym terminie Wnioskodawca nie oczekuje od kontrahentów żadnych dodatkowych czynności, od których uzależniona byłaby wypłata przedmiotowej premii pieniężnej.

Tym samym należy uznać, iż kontrahenci (apteki) otrzymujący premię pieniężną nie świadczą na rzecz Wnioskodawcy usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, w konsekwencji czynność ta nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy, że udzielenie premii pieniężnej nie stanowi wynagrodzenia za dokonane przez apteki zakupy towarów ani za świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT i tym samym nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług należało uznać za prawidłowe.

Odnośnie kwestii sposobu dokumentowania udzielanych przez Wnioskodawcę premii pieniężnych należy stwierdzić, iż opisana przez Wnioskodawcę „premia pieniężna” wypłacana kontrahentom (aptekom) stanowi w istocie rabat obniżający wartość konkretnych dostaw udokumentowanych poszczególnymi fakturami – zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy o VAT – zmniejszający podstawę opodatkowania. Zatem na podstawie powołanego wyżej przepisu § 13 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011r., rabat podlega dokumentowaniu poprzez wystawienie – przez udzielającego rabatu – faktury korygującej.

Jak podano we wniosku, w przypadku zakupu przez kontrahentów (apteki) określonej wartości towarów w okresie miesięcznym oraz regulowania płatności w określonym terminie, otrzymują oni od Wnioskodawcy premie pieniężne.

Ustalenie wysokości obrotów uprawniających do otrzymania premii następuje poprzez sumowanie obrotów na podstawie faktur za miesiąc oraz za osiągnięcie średniego terminu płatności w danym m-cu zgodnie z podpisaną umową handlową.

Wynika zatem z tego, że premia pieniężna obniża wartość dostaw zrealizowanych pomiędzy Wnioskodawcą i kontrahentami (aptekami) w danym okresie rozliczeniowym.

W związku z tym konieczne jest wystawienie faktur korygujących do faktur dokumentujących sprzedaż towarów przez Wnioskodawcę w danym okresie rozliczeniowym. Sprzedaż dokonana w okresie rozliczeniowym podlega bowiem rabatowaniu o wartość wypłaconej premii pieniężnej.

Ponieważ przedmiotowe premie pieniężne należy uznać – jak wskazano powyżej za rabat obniżający wartość poszczególnych dostaw, należy dokumentować je fakturami korygującymi wystawianymi zgodnie z uregulowaniami zawartymi w cytowanym powyżej rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług.

Odnośnie kwestii wystawiania not księgowych należy stwierdzić, iż brak jest przeciwwskazań na gruncie przepisów dotyczących podatku VAT dla takiego sposobu dokumentowania, niemniej jednak należy zauważyć, iż nota księgowa nie jest dokumentem przewidzianym przez przepisy o podatku od towarów i usług i jako taka nie jest objęta regulacją tych przepisów.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy, że można dokumentować otrzymanie premii pieniężnej notą księgową – uznano za nieprawidłowe, jeżeli miałaby to być jedyna i wyłączna forma dokumentowania uzyskanego rabatu, gdyż zgodnie z przepisami powyższego rozporządzenia, rabat należy dokumentować fakturami korygującymi.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Niniejsza interpretacja wydana została w indywidualnej sprawie Wnioskodawcy i nie wywołuje skutków prawnych, o których mowa w art. 14k-14n ustawy Ordynacja podatkowa, dla kontrahentów Wnioskodawcy otrzymujących premie pieniężne.

Odnośnie wskazanej przez Wnioskodawcę we własnym stanowisku wydanej dla niego interpretacji z dnia 5 lutego 2008r. nr IBPP1/443-596/07/AS, stwierdzić należy, iż interpretacje indywidualne wydawane są w oparciu o przedstawiony przez Wnioskodawcę stan faktyczny. Zauważyć natomiast należy, iż stan faktyczny przedstawiony przez Wnioskodawcę we wniosku z dnia 20 grudnia 2007r. (na podstawie którego wydano interpretację z dnia 5 lutego 2008r.) nie jest tożsamy ze stanem faktycznym przedstawionym w przedmiotowej sprawie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj