Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP4/443-129/12/PK
z 19 czerwca 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP4/443-129/12/PK
Data
2012.06.19



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Organizacja obrotu wyrobami akcyzowymi --> Zezwolenia


Słowa kluczowe
węgiel
zwolnienie


Istota interpretacji
przemieszczenie koksu do zakładowej kotłowni budynku mieszkalnego, którego jest właścicielem, oraz zużycie koks w zakładowej kotłowi do ogrzewania mieszkań



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 6 marca 2012r. (data wpływu 9 marca 2012r.), uzupełnionym pismem z dnia 31 maja 2012r. (data wpływu 31 maja 2012r.) oraz pismem z dnia 11 czerwca 2012r. (data wpływu 15 czerwca 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego jest:

  • prawidłowe w zakresie obowiązku wystawienia dokumentu dostawy
  • nieprawidłowe w zakresie zwolnienia z akcyzy wyrobów węglowych

UZASADNIENIE

W dniu 9 marca 2012r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązku wystawienia dokumentu dostawy oraz zwolnienia z akcyzy wyrobów węglowych. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 31 maja 2012r. oraz pismem z dnia 11 czerwca 2012r. będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 4 czerwca 2012r. znak: IBPP4/443-129/12/PK.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania koksu o kodzie CN 2704. Do produkcji koksu zużywany jest węgiel o kodzie CN 2701. W myśl przepisów ustawy o podatku akcyzowym z dnia 6 grudnia 2008r. (Dz. U. z 2011r. Nr 108, poz. 626, z późn. zm.) Spółka kupuje węgiel korzystając ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31a ust. 2 pkt 2 - zużycie wyrobów węglowych w procesie produkcji wyrobów energetycznych.

Natomiast wyprodukowany koks sprzedaje jako pośredniczący podmiot węglowy w oparciu o art. 31a ust.3 pkt 1-3:

  1. pisemne powiadomienie właściwego naczelnika urzędu celnego o zamiarze rozpoczęcia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot węgłowy, o którym mowa w art. 16 ust. 3a;
  2. posiadanie, przez pośredniczący podmiot węglowy, pisemnego potwierdzenia powiadomienia o zamiarze rozpoczęcia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot węglowy, o którym mowa w art. 16 ust. 3b;
  3. dołączenie do przemieszczanych wyrobów węglowych dokumentu dostawy.

Wnioskodawca posiada zakładowy budynek mieszkalny z własną kotłownią. W budynku znajdują się tylko lokale mieszkalne. W kotłowni zużywany jest koks o kodzie CN 2704, wyprodukowany przez Spółkę. Do momentu wprowadzenia znowelizowanych przepisów akcyzowych nakładających akcyzę na wyroby węglowe, koks wydawany był do zużycia w oparciu o zlecenie wystawione przez dział mieszkaniowy Wnioskodawcy.

Zarówno budynek jak i znajdujące się w nim lokale mieszkalne są własnością Wnioskodawcy. Mieszkania zakładowe nie stanowią wyodrębnionej wspólnoty gospodarstw domowych wspólnie korzystających z kotłowni. Kombinat do obsługi kotłowni zatrudnia dwóch palaczy a lokale mieszkalne udostępnia lokatorom na podstawie umowy najmu. W kotłowni budynku do ogrzewania lokali mieszalnych – gospodarstw domowych, zużywany jest koks CN 2704 00 wyprodukowany przez Spółkę

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy Spółka powinna w związku z przemieszczeniem koksu do zakładowej kotłowni budynku mieszkalnego, którego jest właścicielem, wystawiać i potwierdzać sama sobie dokument dostawy..
  2. Czy Spółka ma prawo do stosowania zwolnienia od akcyzy w oparciu o art. 31a ust.2 pkt 3 zużywając koks w zakładowej kotłowi do ogrzewania mieszkań...

Zdaniem Wnioskodawcy, w myśl art. 2 ust. la ustawy o podatku akcyzowym z dnia 6 grudnia 2008r. (Dz. U. z 2011 r. Nr 108, poz. 626, z póżn. zm.) wyroby węglowe - wyroby energetyczne, określone w poz. 19-21 załącznika nr 1 do ustawy.

W poz. 21 załącznika nr 1 do ustawy, zawierającego wykaz wyrobów akcyzowych wskazano koks i półkoks, z węgla, węgla brunatnego (lignitu) lub torfu, nawet aglomerowany, węgiel retortowy - jeżeli są przeznaczone do celów opałowych – CN 2704.

Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 23a ustawy, pośredniczący podmiot węglowy to podmiot mający siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium kraju, dokonujący sprzedaży, dostawy wewnątrzwspólnotowej, nabycia wewnątrzwspólnotowego, importu lub eksportu wyrobów węglowych, podlegających zwolnieniu od akcyzy.

Podmiot zużywający to w świetle art. 2 ust. 1 pkt 22 lit. a ustawy, podmiot mający miejsce zamieszkania, siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, który wyroby akcyzowe objęte zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie zużywa na cele uprawniające do zwolnienia.

W świetle art. 31a ust. 2 pkt 3 ustawy, zwalnia się od akcyzy wyroby węglowe zużywane przez gospodarstwa domowe, organy administracji publicznej, jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, podmioty systemu oświaty, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), żłobki i kluby dziecięce, o których mowa w ustawie z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. Nr 45, poz. 235, Nr 131, poz. 764 i Nr 171, poz. 1016), podmioty lecznicze, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654, Nr 149, poz. 887, Nr 174, poz. 1039 i Nr 185, poz. 1092), jednostki organizacyjne pomocy społecznej, o których mowa w art. 6 pkt 5 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009r. Nr 175, poz. 1362, z późn. zm.), organizacje, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010r. Nr 234, poz. 1536, z późn. zm.).

Zgodnie § 2 ust. 1 pkt 5 lit. a z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 30 sierpnia 2010r. w sprawie dokumentu dostawy, ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, warunków i sposobu ich zwrotu oraz środków skażających alkohol etylowy (Dz. U. Nr 160, poz. 1075 z póżn. zm.) - dokument dostawy jest wystawiany przez pośredniczący podmiot węglowy - w przypadku przemieszczania sprzedanych przez niego wyrobów węglowych do pośredniczącego podmiotu węglowego lub podmiotu korzystającego zwolnienia, o którym mowa w art. 31a ust. 2 ustawy.

W myśl art. 9a ust. 1 ustawy, w przypadku wyrobów węglowych przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  1. sprzedaż wyrobów węglowych na terytorium kraju;
  2. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów węglowych;
  3. dostawa wewnątrzwspólnotowa wyrobów węglowych;
  4. import wyrobów węglowych;
  5. eksport wyrobów węglowych;
  6. użycie wyrobów węglowych do celów innych niż wskazane w art. 31 a ust. 2, przy czym za takie użycie uważa się naruszenie warunków zwolnienia, jak i sprzedaż, dostawę wewnątrzwspólnotowa albo eksport wyrobów węglowych przez podmiot korzystający ze zwolnienia, o którym mowa w art. 31 a ust. 2, niebędący pośredniczącym podmiotem węglowym, zamiast użycia go do cełów zwolnionych;
  7. użycie lub sprzedaż wyrobów węglowych uzyskanych w drodze czynu zabronionego pod groźbą kary;
  8. powstanie ubytków wyrobów węglowych.

W opisanej sytuacji nie dochodzi do sprzedaży przemieszczanych wyrobów węglowych. W związku z tym nie ma zastosowania przepis § 2 ust. 1 pkt 5 lit. a - rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie dokumentu dostawy… (Dz. U. Nr 160, poz. 1075 z póżn. zm). Poza tym bezcelowe byłoby wystawianie i potwierdzanie przez Spółkę samej sobie dokumentu dostawy. Dlatego zdaniem Spółki przemieszczenie koksu, zużywanego do celów opałowych w kotłowni, zakładowego budynku mieszkalnego powinno odbywać się tylko w oparciu o zlecenie wystawione przez dział mieszkaniowy. Do zlecenia powinien być dołączony kwit wagowy będący potwierdzeniem wydanej ilości koksu. Ponadto na zleceniu powinna znajdować się adnotacja o podstawie prawnej umożliwiającej zastosowanie zwolnienia - art. 31a ust. 2 pkt 3 ustawy o podatku akcyzowym - zużycie koksu do celów opałowych - opalanie mieszkań - gospodarstw domowych budynku zakładowego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za:

  • prawidłowe w zakresie obowiązku wystawienia dokumentu dostawy
  • nieprawidłowe w zakresie zwolnienia z akcyzy wyrobów węglowych

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 i pkt 1a ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2011r. nr 108, poz. 626 ze zm.), w brzmieniu obowiązującym od 2 stycznia 2012r., zwanej dalej ustawą, za wyroby akcyzowe uważa się wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe, określone w załączniku nr 1 do ustawy, przy czym wyroby energetyczne, określone w poz. 19-21 tego załącznika są wyrobami węglowymi.

W poz. 21 ww. załącznika pod kodem ex CN 2704 00 wymieniono koks i półkoks, z węgla, węgla brunatnego (lignitu) lub torfu, nawet aglomerowany; węgiel retortowy - jeżeli są przeznaczone do celów opałowych.

Wobec powyższego wyroby o kodzie CN 2704 przeznaczone do celów opałowych – jak wynika z cyt. wyżej 21 załącznika nr 1 do ustawy – są wyrobami akcyzowymi w rozumieniu ustawy.

W myśl art. 9a ust. 1 ustawy, w przypadku wyrobów węglowych przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  1. sprzedaż wyrobów węglowych na terytorium kraju;
  2. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów węglowych;
  3. dostawa wewnątrzwspólnotowa wyrobów węglowych;
  4. import wyrobów węglowych;
  5. eksport wyrobów węglowych;
  6. użycie wyrobów węglowych do celów innych niż wskazane w art. 31a ust. 2, przy czym za takie użycie uważa się naruszenie warunków zwolnienia, jak i sprzedaż, dostawę wewnątrzwspólnotową albo eksport wyrobów węglowych przez podmiot korzystający ze zwolnienia, o którym mowa w art. 31a ust. 2, niebędący pośredniczącym podmiotem węglowym, zamiast użycia go do celów zwolnionych;
  7. użycie lub sprzedaż wyrobów węglowych uzyskanych w drodze czynu zabronionego pod groźbą kary;
  8. powstanie ubytków wyrobów węglowych.

Za sprzedaż wyrobów węglowych, stosownie do art. 9a ust. 2 ustawy, uznaje się ich:

  1. sprzedaż, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. - Kodeks cywilny;
  2. zamianę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. - Kodeks cywilny;
  3. wydanie w zamian za wierzytelności;
  4. wydanie w miejsce świadczenia pieniężnego;
  5. darowiznę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. - Kodeks cywilny;
  6. wydanie w zamian za dokonanie określonej czynności;
  7. przekazanie lub wykorzystanie na potrzeby reprezentacji albo reklamy;
  8. przekazanie przez podatnika na potrzeby osobiste podatnika, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, a także zatrudnionych przez niego pracowników oraz byłych pracowników;
  9. użycie na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej.


Zasadą jest, zatem, iż obrót wyrobami węglowymi jest objęty systemem podatku akcyzowego, niemniej prawodawca przewidział liczne wyłączenia od tej zasady.

Zgodnie bowiem z art. 31a ust. 1 ustawy, zwalnia się od akcyzy sprzedaż wyrobów węglowych na terytorium kraju przez pośredniczący podmiot węglowy pośredniczącemu podmiotowi węglowemu lub podmiotowi korzystającemu ze zwolnienia, o którym mowa w ust. 2.

W świetle art. 31a ust. 2 pkt 3 ustawy, zwalnia się od akcyzy wyroby węglowe zużywane przez gospodarstwa domowe, organy administracji publicznej, jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, podmioty systemu oświaty o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), żłobki i kluby dziecięce, o których mowa w ustawie z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. Nr 45, poz. 235, Nr 131, poz. 764 i Nr 171, poz. 1016), podmioty lecznicze, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654, Nr 149, poz. 887, Nr 174, poz. 1039 i Nr 185, poz. 1092), jednostki organizacyjne pomocy społecznej, o których mowa w art. 6 pkt 5 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009r. Nr 175, poz. 1362, z późn. zm.), organizacje, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010r. Nr 234, poz. 1536, z późn. zm.).

Zgodnie z art. 31a ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 108, poz. 626 ze zm.), zwanej dalej ustawą, warunkiem zwolnienia, o którym mowa w ust. 1, jest:

  1. pisemne powiadomienie właściwego naczelnika urzędu celnego o zamiarze rozpoczęcia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot węglowy, o którym mowa w art. 16 ust. 3a;
  2. posiadanie, przez pośredniczący podmiot węglowy, pisemnego potwierdzenia powiadomienia o zamiarze rozpoczęcia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot węglowy, o którym mowa w art. 16 ust. 3b;
  3. dołączenie do przemieszczanych wyrobów węglowych dokumentu dostawy.

Należy zauważyć, iż zgodnie z delegacją ustawową zawartą w art. 38 ust. 1 pkt 1 ustawy Minister Finansów w rozporządzeniu z dnia 30 sierpnia 2010r. w sprawie dokumentu dostawy, ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, warunków i sposobu ich zwrotu oraz środków skażających alkohol etylowy (Dz. U. Nr 160, poz. 1075 ze zm.), zwanego dalej rozporządzeniem, określił wzór i sposób stosowania dokumentu dostawy.

W świetle uregulowań § 2 ust. 1 pkt 5 i 6 rozporządzenia dokument dostawy jest wystawiany przez:

  • pośredniczący podmiot węglowy - w przypadku: :
    • przemieszczania sprzedanych przez niego wyrobów węglowych do pośredniczącego podmiotu węglowego lub podmiotu korzystającego ze zwolnienia, o którym mowa w art. 31a ust. 2 ustawy,
    • importu lub eksportu przez niego wyrobów węglowych,
    • nabycia wewnątrzwspólnotowego lub dostawy wewnątrzwspólnotowej przez niego wyrobów węglowych,
    • zwrotu do niego wyrobów węglowych przez pośredniczący podmiot węglowy albo podmiot korzystający ze zwolnienia, o którym mowa w art. 31a ust. 2 ustawy;
  • podmiot korzystający ze zwolnienia, o którym mowa w art. 31a ust. 2 ustawy – w przypadku:
    • importu przez niego wyrobów węglowych,
    • nabycia wewnątrzwspólnotowego przez niego wyrobów węglowych.


Z opisu sprawy będącej przedmiotem wniosku wynika, że Wnioskodawca dostarcza wyroby węglowe (koks) do własnego zakładowego budynku mieszkalnego, w którym koks ten jest spalany (zużywany) w kotłowni obsługiwanej przez własnych pracowników, celem dostarczenia ciepła do wynajmowanych lokali mieszkalnych. Mieszkania te jednakże nie stanowią wyodrębnionej wspólnoty gospodarstw domowych korzystającej wspólnie z kotłowni i nabywającej od wnioskodawcy koks. Wnioskodawca zatem udostępnia lokale mieszkalne ogrzewane przez swoją kotłownię, z której dostarczana ciepło na potrzeby wynajmowanych lokali. Z opisu sprawy wynika ponadto, że wyroby węglowe (koks) nie są przedmiotem sprzedaży do gospodarstw domowych, a jedynie są dostarczane do własnej kotłowni zakładowego budynku mieszkalnego celem wytworzenia ciepła dla wynajmowanych lokali mieszkalnych .

Stosownie do powyższego wyroby węglowe (koks) dostarczone przez Wnioskodawcę do swojej kotłowni zakładowego budynku mieszkalnego nie są zużywane przez gospodarstwa domowe, a przez Wnioskodawcę dostarczającego ciepło na użytek wynajmowanych lokali. Jak stanowi zaś art. 31a ust. 2 pkt 3 ustawy zwalnia się od akcyzy wyroby węglowe zużywane przez gospodarstwa domowe. Wyraz „przez” wyraźnie wskazuje, że czynność zużycia powinna być dokonana przez gospodarstwo domowe (do celów opałowych obojętnie jakich, np. celem ogrzania mieszkania, do podgrzania wody, do gotowania itp.), a nie przez inny podmiot celem dostarczenia energii cieplnej do gospodarstwa domowego. Należy także zaznaczyć, że wyroby węglowe mogą być zużywane oddzielnie przez każde gospodarstwo domowe lub wspólnie z innymi gospodarstwami domowymi zrzeszonymi w formie wspólnoty mieszkaniowej lub spółdzielni mieszkaniowej.

Zgodnie z powyższym stwierdzić należy, iż nie można uznać, że przedmiotowy koks jest zużywany przez gospodarstwa domowe gdyż podmiotem zużywającym jest Wnioskodawca, który w ramach swojej działalności gospodarczej prowadzonej przez dział mieszkaniowy wynajmuje mieszkania i dostarcza im ciepło. W konsekwencji Wnioskodawca zużywając koks we własnej kotłowni budynku zakładowego celem dostarczenia ciepła do wynajmowanych lokali mieszkalnych nie jest uprawniony do zastosowania zwolnienia z akcyzy w oparciu w o art. 31a ust. 2 pkt 3 ustawy.

Odnośnie natomiast wystawienia dokumentu dostawy przy przemieszczaniu wyrobu węglowego (koksu) do własnej kotłowni zakładowego budynku mieszkalnego, w którym następuje jego zużycie, należy zauważyć, iż przemieszczenie to odbywa się w ramach wewnętrznej struktury przedsiębiorstwa Wnioskodawcy. Ponadto przemieszczenie to nie jest związane ze sprzedażą koksu innemu pośredniczącemu podmiotowi węglowemu, ani też podmiotowi korzystającemu ze zwolnienia, o którym mowa w art. 31a ust. 2 ustawy. Tym samym nie zachodzi tu okoliczność, o których mowa § 2 ust. 1 pkt 5 i 6 cyt. rozporządzenia w sprawie dokumentu dostawy (…), a zatem do ww. przemieszczenia koksu w ramach swojego przedsiębiorstwa Wnioskodawca nie jest zobligowany do wystawienia dokumentu dostawy.

Podsumowując:

  • koks zużywany przez Wnioskodawcę w kotłowni własnego mieszkalnego budynku zakładowego celem dostarczenia ciepła do wynajmowanych lokali nie jest objęty zwolnieniem z akcyzy, o którym mowa w art. 31a ust. 2 pkt 5 ustawy
  • przemieszczenie koksu do zakładowego budynku nie podlega dokumentacji za pomocą dokumentu dostawy

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za:

  • prawidłowe w zakresie obowiązku wystawienia dokumentu dostawy
  • nieprawidłowe w zakresie zwolnienia z akcyzy wyrobów węglowych

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała. ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj