Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP4/443-633/14-2/OS
z 20 października 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 25 sierpnia 2014 r. (data wpływu 1 września 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości udostępniania i przechowywania faktur w formie elektronicznej oraz udostępniania ich organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 września 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości udostępniania i przechowywania faktur w formie elektronicznej oraz udostępniania ich organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w ... przy ulicy ... (zwana dalej: Spółką), zajmuje się dostarczaniem wody oraz odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków.

Spółka wystawia faktury VAT na rzecz swoich klientów w formie elektronicznej wg następującego schematu:

  1. Spółka, w ramach użytkowanego systemu bilingowego, generuje dane odpowiadające swym zakresem danym ujmowanym w zwykłych fakturach VAT (w formie papierowej), które następnie pobierane są do systemu Internetowego Biura Obsługi Klienta, gdzie generowana jest elektroniczna faktura VAT.
  2. Faktura elektroniczna polega na udostępnieniu Klientowi przez Spółkę faktury sprzedaży lub faktury korekty wystawionej w formie elektronicznej, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2012r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej (zwanego dalej: rozporządzeniem), jak również na powiadomieniu Klienta o wystawieniu takiej faktury.
  3. Faktura elektroniczna wystawiana i udostępniana w formie elektronicznej zgodnie z przepisami rozporządzenia jest równoznaczna z przesłaniem faktury wystawionej w formie papierowej i stanowi dokument księgowy.
  4. Warunkiem skorzystania przez Klienta z możliwości otrzymywania faktur elektronicznych jest:
    1. posiadanie przez Klienta dostępu do systemu Internetowego Biura Obsługi Klienta, do którego posiada indywidualnie przydzielony login i hasło,
    2. złożenie przez Klienta pisemnego oświadczenia o akceptacji faktur w formie elektronicznej (formularz jest udostępniony na stronie Internetowej),
    3. podanie Spółce na wyżej wymienionym formularzu adresu e-mail, na który mają być przesyłane powiadomienia o wystawieniu i udostępnieniu faktur elektronicznych w systemie iBOK,
    4. zainstalowanie m.in. programu Adobe Acrobat Reader.
  5. Oświadczenie o akceptacji faktur elektronicznych składne jest w formie pisemnej.
  6. Powiadomienie o wystawieniu i udostępnieniu faktury elektronicznej jest przesyłane na adres e-mail podany przez Klienta. Udostępnienie faktury elektronicznej do pobrania następuje w systemie iBOK w zakładce Faktury. Dostęp do faktury elektronicznej możliwy jest po zalogowaniu do systemu z wykorzystaniem wcześniej indywidualnie przyznanego loginu i hasła. Klient może w każdej chwili dowolnie zmienić hasło dostępowe do systemu. Klient ma możliwość pobrania faktury elektronicznej, która jest udostępniana w nieedytowalnym formacie pliku PDF oraz wydrukowania faktury elektronicznej w każdej chwili logując się na swoje konto we wspomnianym serwisie internetowym iBOK.
  7. Faktura elektroniczna udostępniana jest w systemie iBOK w ciągu 1 dnia od jej wystawienia.
  8. Doręczenie faktury elektronicznie następuje z chwilą gdy wiadomość zawierająca powiadomienie o wystawieniu faktury elektronicznej i możliwości jej pobrania z systemu iBOK została wysłana do Klienta.
  9. Oświadczenie Klienta o akceptacji faktur w formie elektronicznej nie pozbawia Spółki prawa do wystawiania i przesyłania faktur, duplikatów i faktur korygujących w formie papierowej w przypadkach przewidzianych przez prawo.
  10. Spółka rozpoczyna wystawanie faktur elektronicznych nie wcześniej niż w następnym dniu po otrzymaniu podpisanego formularza akceptacji oraz wystawia je nie dłużej niż do dnia otrzymania oświadczenia o wycofaniu akceptacji faktur w formie elektronicznej.
  11. Klient zobowiązany jest do korzystania z otrzymanych (w tym przechowywania) faktur wyłącznie w formie elektronicznej zgodnie z zasadami określonymi w § 6 rozporządzenia.
  12. W przypadku rozwiązania umowy o współpracy, Klient traci dostęp do systemu iBOK. W takim przypadku Klient zobowiązany jest do pobrania wszystkich wystawionych faktur elektronicznych z serwera iBOK na wypadek konieczności wykorzystania ich np. w przypadku kontroli skarbowej.

System iBOK jest zabezpieczony jak poniżej:

  1. Dostęp do systemu jest możliwy jedynie po poprawnej identyfikacji Klienta na podstawie loginu i hasła, które są przydzielane po podpisaniu porozumienia w formie pisemnej.
  2. W trakcie dostępu do systemu następuje połączenie między stronami, które jest szyfrowane przy wykorzystaniu technologii SSL/HTTPS.
  3. Faktury udostępniane są w formacie nieedytowalnym PDF.
  4. Spółka dołącza do wniosku Regulamin korzystania z usług Internetowego Biura Obsługi Klienta Wodociągach i Kanalizacji, Regulamin korzystania z faktury elektronicznej Wodociągach i Kanalizacji Sp. z o.o., Porozumienie oraz Oświadczenie o akceptacji faktur w formie elektronicznej.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Spółka spełniając warunki określone w opisie stanu faktycznego i udostępnianiu faktury elektronicznej poprzez indywidualne konto w systemie Internetowego Biura Obsługi Klienta, w nieedytowalnym formacie pliku PDF, może uznać to za wystarczające w myśl zapisu § 4 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej, zapewniając autentyczność pochodzenia faktur i zagwarantowanie integralności ich treści, spełniając wszelkie wymogi określone prawem a w szczególności określone ww. rozporządzaniu?

Zdaniem Wnioskodawcy, spełnione zostały warunki określone w § 4 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2012r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej. Spółka uważa, że zapewniona została autentyczność pochodzenia faktur i zagwarantowana integralność ich treści. Zastosowane zabezpieczenia z wykorzystaniem bezpiecznego protokołu SSL/HTTPS oraz udostępnianie klientom faktur zapisanych w nieedytowanym formacie PDF poprzez indywidualne konto w systemie Internetowego Biura Obsługi Klienta, w którym każdy klient posiada indywidualnie nadany login i hasło, jest wystarczające i spełnia wszystkie wymogi określone przepisami prawa a w szczególności ww. rozporządzenia.

Uzasadnienie stanowiska Spółki:

W ocenie Spółki, stosowanie do § 3 wymienionego rozporządzenia faktury elektroniczne mogą być wystawiane i przesyłane w formie elektronicznej, pod warunkiem uprzedniej akceptacji tej formy przez odbiorcę faktury. Spółka posiada podpisane porozumienie oraz oświadczenie o akceptacji faktur w formie elektronicznej z każdym Klientem który wyraził chęć otrzymywania faktur w formie elektronicznej.

Zgodnie z zapisem § 4 rozporządzenia faktury mogą być wystawiane, przesyłane i przechowywane w formie elektronicznej, pod warunkiem że autentyczność ich pochodzenia i integralność ich treści jest zagwarantowana. Na podkreślenie zasługuje użyte przez ustawodawcę sformułowanie „w szczególności”, które oznacza, iż katalog zabezpieczeń, gwarantujących integralność, autentyczność i czytelność faktury elektronicznej został przez ustawodawcę ustanowiony jako katalog otwarty, a więc jedynie jako przykładowy. Oznacza to, iż prawo dopuszcza również inne formy zabezpieczeń faktury elektronicznej, niewymienione w ustawie, które jednak muszą gwarantować autentyczność, czytelność i integralność faktury.

Spółka uznaje za wystarczające wykorzystanie bezpiecznego protokołu SSL/HTTPS oraz udostępnianie klientom faktur zapisanych w nieedytowanym formacie PDF poprzez indywidualne konto w systemie Internetowego Biura Obsługi Klienta, w którym każdy klient posiada indywidualnie nadany login i hasło. Wymaga również podkreślenia, że każdy klient ma możliwość zmiany hasła w dowolnym momencie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Na wstępie należy wskazać, że z uwagi, że we wniosku jako przedmiot wniosku Wnioskodawca zaznaczył stan faktyczny oraz w opisie stanu faktycznego, pytaniu oraz własnym stanowisku Wnioskodawca powołał przepisy obowiązujące do dnia 31 grudnia 2013 r. niniejsza interpretacja została wydana w oparciu o stan prawny obowiązujący do dnia 31 grudnia 2013 r.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Na podstawie delegacji ustawowej zawartej w ust. 10 i ust. 11 powołanego artykułu, szczegółowe zasady dotyczące przesyłania i przechowywania faktur VAT uregulowane zostały w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej (Dz. U. z 2012 r., poz. 1528), dalej rozporządzenie w/s faktur elektronicznych.

Zgodnie z § 3 powołanego rozporządzenia, przesyłanie, w tym udostępnianie, faktur w formie elektronicznej wymaga akceptacji ich odbiorcy.

W myśl § 4 ust. 1 ww. rozporządzenia, faktury mogą być przesyłane w formie elektronicznej, w dowolnym formacie elektronicznym, pod warunkiem zapewnienia autentyczności pochodzenia, integralności treści i czytelności faktury.

Sposób zapewnienia autentyczności pochodzenia, integralności treści i czytelności faktury określa podatnik ( § 4 ust. 2).

Autentyczność pochodzenia, integralność treści oraz czytelność faktury można zapewnić za pomocą dowolnych kontroli biznesowych, które ustalają wiarygodną ścieżkę audytu między fakturą a dostawą towarów lub świadczeniem usług (§ 4 ust. 3).

Przy czym, stosownie do § 2, ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

  1. autentyczności pochodzenia faktury - rozumie się przez to pewność co do tożsamości dokonującego dostawy towarów lub usługodawcy albo wystawcy faktury;
  2. integralności treści faktury - rozumie się przez to, że w fakturze nie zmieniono danych, które powinna zawierać faktura.

Natomiast, zgodnie z treścią § 6 ust. 1, faktury przesłane drogą elektroniczną są przechowywane w podziale na okresy rozliczeniowe w dowolny sposób zapewniający:

  1. autentyczność pochodzenia, integralność treści i czytelność tych faktur od momentu ich wystawienia do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego;
  2. łatwe ich odszukanie;
  3. organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej na żądanie, zgodnie z odrębnymi przepisami, bezzwłoczny dostęp do faktur.

Podatnicy posiadający siedzibę działalności gospodarczej na terytorium kraju są zobowiązani do przechowywania faktur, o których mowa w ust. 1, na terytorium kraju (§ 6 ust. 2).

Natomiast, przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli faktury są przechowywane poza terytorium kraju w formie elektronicznej w sposób umożliwiający organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej, za pomocą środków elektronicznych, dostęp on-line do tych faktur (§ 6 ust. 3).

Zauważyć należy, iż dla potrzeb przepisów o podatku od towarów i usług w zakresie fakturowania, pojęcie „kontrole biznesowe” użyte w ww. § 4 ust. 3 rozporządzenia, należy rozumieć jako proces, za pośrednictwem którego podatnik tworzy, wdraża oraz aktualizuje dostateczny poziom pewności co do tożsamości dostawcy lub usługodawcy albo wystawcy faktury (autentyczność pochodzenia), w zakresie tego, że nie zmieniono danych dotyczących podatku VAT (integralność treści) oraz w zakresie czytelności faktury od momentu wystawienia faktury aż do końca okresu przechowywania. Kontrola biznesowa powinna dawać pewną ścieżkę kontrolną, dzięki której można powiązać fakturę ze stanowiącą podstawę jej wystawienia dostawą bądź usługą.

Z kolei, pojęcie „wiarygodna ścieżka audytu”, również użyte w ww. przepisie, oznacza, iż związek pomiędzy dokumentami uzupełniającymi oraz realizowanymi transakcjami jest łatwy do prześledzenia (dzięki posiadaniu dostatecznych danych dla powiązania dokumentów), zgodny z ustalonymi w przedsiębiorstwie procedurami oraz odzwierciedla procesy, które faktycznie miały miejsce. Ścieżka audytu dla celów podatku VAT powinna zapewnić możliwy do skontrolowania związek pomiędzy fakturą a dostawą towarów lub świadczeniem usług tak, aby umożliwić sprawdzenie, czy faktura odzwierciedla fakt, że dostawa towarów lub świadczenie usług miało miejsce. Przy czym środki, przy wykorzystaniu których podatnik może wykazać powyższy związek pozostawia się uznaniu podatnika.


Z opisu przedstawionego we wniosku wynika, iż Wnioskodawca wystawia faktury na rzecz swoich klientów w formie elektronicznej wg. następującego schematu:

  1. Spółka, w ramach użytkowanego systemu bilingowego, generuje dane odpowiadające swym zakresem danym ujmowanym w zwykłych fakturach (w formie papierowej), które następnie pobierane są do systemu Internetowego Biura Obsługi Klienta, gdzie generowana jest elektroniczna faktura.
  2. Faktura elektroniczna polega na udostępnieniu Klientowi przez Spółkę faktury sprzedaży lub faktury korekty wystawionej w formie elektronicznej, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2012r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej (zwanego dalej: rozporządzeniem), jak również na powiadomieniu Klienta o wystawieniu takiej faktury.
  3. Faktura elektroniczna wystawiana i udostępniana w formie elektronicznej zgodnie z przepisami rozporządzenia jest równoznaczna z przesłaniem faktury wystawionej w formie papierowej i stanowi dokument księgowy.
  4. Warunkiem skorzystania przez Klienta z możliwości otrzymywania faktur elektronicznych jest:
    1. posiadanie przez Klienta dostępu do systemu Internetowego Biura Obsługi Klienta, do którego posiada indywidualnie przydzielony login i hasło,
    2. złożenie przez Klienta pisemnego oświadczenia o akceptacji faktur w formie elektronicznej (formularz jest udostępniony na stronie Internetowej),
    3. podanie Spółce na wyżej wymienionym formularzu adresu e-mail, na który mają być przesyłane powiadomienia o wystawieniu i udostępnieniu faktur elektronicznych w systemie iBOK,
    4. zainstalowanie m.in. programu Adobe Acrobat Reader.
  5. Oświadczenie o akceptacji faktur elektronicznych składne jest w formie pisemnej.
  6. Powiadomienie o wystawieniu i udostępnieniu faktury elektronicznej jest przesyłane na adres e-mail podany przez Klienta. Udostępnienie faktury elektronicznej do pobrania następuje w systemie iBOK w zakładce Faktury. Dostęp do faktury elektronicznej możliwy jest po zalogowaniu do systemu z wykorzystaniem wcześniej indywidualnie przyznanego loginu i hasła. Klient może w każdej chwili dowolnie zmienić hasło dostępowe do systemu. Klient ma możliwość pobrania faktury elektronicznej, która jest udostępniana w nieedytowalnym formacie pliku PDF oraz wydrukowania faktury elektronicznej w każdej chwili logując się na swoje konto we wspomnianym serwisie internetowym iBOK.
  7. Faktura elektroniczna udostępniana jest w systemie iBOK w ciągu 1 dnia od jej wystawienia.
  8. Doręczenie faktury elektronicznie następuje z chwilą gdy wiadomość zawierająca powiadomienie o wystawieniu faktury elektronicznej i możliwości jej pobrania z systemu iBOK została wysłana do Klienta.
  9. Oświadczenie Klienta o akceptacji faktur w formie elektronicznej nie pozbawia Spółki prawa do wystawiania i przesyłania faktur, duplikatów i faktur korygujących w formie papierowej w przypadkach przewidzianych przez prawo.
  10. Spółka rozpoczyna wystawanie faktur elektronicznych nie wcześniej niż w następnym dniu po otrzymaniu podpisanego formularza akceptacji oraz wystawia je nie dłużej niż do dnia otrzymania oświadczenia o wycofaniu akceptacji faktur w formie elektronicznej.
  11. Klient zobowiązany jest do korzystania z otrzymanych (w tym przechowywania) faktur wyłącznie w formie elektronicznej zgodnie z zasadami określonymi w § 6 rozporządzenia.
  12. W przypadku rozwiązania umowy o współpracy, Klient traci dostęp do systemu iBOK. W takim przypadku Klient zobowiązany jest do pobrania wszystkich wystawionych faktur elektronicznych z serwera iBOK na wypadek konieczności wykorzystania ich np. w przypadku kontroli skarbowej.

System iBOK jest zabezpieczony jak poniżej:

  1. Dostęp do systemu jest możliwy jedynie po poprawnej identyfikacji Klienta na podstawie loginu i hasła, które są przydzielane po podpisaniu porozumienia w formie pisemnej.
  2. W trakcie dostępu do systemu następuje połączenie między stronami, które jest szyfrowane przy wykorzystaniu technologii SSL/HTTPS.
  3. Faktury udostępniane są w formacie nieedytowalnym PDF.

Wnioskodawca uważa, że zapewniona została autentyczność pochodzenia faktur i zagwarantowana integralność ich treści. Zastosowane zabezpieczenia z wykorzystaniem bezpiecznego protokołu SSL/HTTPS oraz udostępnianie klientom faktur zapisanych w nieedytowanym formacie PDF poprzez indywidualne konto w systemie Internetowego Biura Obsługi Klienta, w którym każdy klient posiada indywidualnie nadany login i hasło, jest wystarczające i spełnia wszystkie wymogi określone przepisani prawa a w szczególności ww. rozporządzenia.

Mając na uwadze powyższe oraz obowiązujące w tym zakresie ww. przepisy, należy stwierdzić, iż skoro – jak wynika z przedstawionych okoliczności – stosowana przez Wnioskodawcę metoda udostępniania faktur w formie elektronicznej, spełnia warunki autentyczności ich pochodzenia oraz integralności ich treści, to należy stwierdzić, że w przedmiotowej sprawie są spełnione warunki, o których mowa w rozporządzeniu w sprawie faktur elektronicznych.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Jednocześnie tut. Organ wskazuje, że oceny prawidłowości zastosowanego sposobu (systemu) przechowywania faktur w formie elektronicznej oraz wypełnienia warunków zapewnienia autentyczności pochodzenia i integralności treści przechowywanych faktur wymaga wiedzy specjalistycznej. Zatem tej oceny będzie mógł dokonać właściwy organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej w toku kontroli podatkowej lub skarbowej, bowiem postępowanie w sprawie wydania interpretacji indywidualnej, stosownie do treści art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, opiera się jedynie na interpretacji przepisów prawa podatkowego. Przepisy te - jak wskazano wyżej - nie określają konkretnych wymogów technicznych w przedmiotowym zakresie, tak więc każde rozwiązanie techniczne, o ile zagwarantuje spełnienie wymogów prawa podatkowego będzie prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Odnośnie dokumentów stanowiących załączniki do wniosku, tutejszy organ wyjaśnia, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy – Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Natomiast w myśl art. 14c § 1 tej ustawy, interpretacja indywidualna zawiera ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Z powyższych przepisów wynika zatem, że przedmiotem interpretacji może być jedynie ocena stanowiska Wnioskodawcy dotyczącego przedstawionego we wniosku stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Organ wydający interpretację nie jest natomiast uprawniony do analizowania i oceny przesłanych załączników.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj