Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP3/443A-59/14-4/BJ
z 14 października 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn.zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn.zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 14 sierpnia 2014 r. (data wpływu 19 sierpnia 2014r.), uzupełnionym pismem z dnia 8 września 2014 r. (data wpływu 15 września 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia wyrobów gazowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 sierpnia 2014r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia wyrobów gazowych.

W związku z faktem, iż wniosek zawierał braki formalne, tut. Organ wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku. Wniosek uzupełniono w ustawowym terminie.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółdzielnia Mieszkaniowa w … informuje, że w minionym czasie złożyła wniosek do Urzędu Celnego w …., celem wydania decyzji odnośnie zwolnienia z opłat podatku akcyzowego od zużywanego gazu na cele opałowe jako zakład energochłonny. Decyzję taką Wnioskodawca otrzymał, lecz w chwili obecnej otrzymał informację, iż zmieniły się przepisy i Wnioskodawca nie może skorzystać z tego zwolnienia, różnie interpretując przepisy.

Spółdzielnia informuje, że posiada własną kotłownię opalaną gazem ziemnym, gdzie zużywany gaz potrzebny jest wyłącznie do ogrzania lokali mieszkalnych oraz podgrzania wody dostarczanej do poszczególnych lokali mieszkalnych. Wszelkie opłaty związane z opłatami za gaz regulowane są przez mieszkańców osiedla i wliczone są w wysokość opłat czynszowych.

Spółdzielnia nie wynajmuje pomieszczeń na cele prowadzenia działalności gospodarczej.

W związku z zaistniałą sytuacją, Spółdzielnia zwraca się z prośbą o interpretację czy spółdzielnia mieszkaniowa, zużywając gaz wyłącznie na cele ogrzania pomieszczeń mieszkalnych oraz podgrzania wody, może być potraktowana jako gospodarstwo domowe i czy może skorzystać ze zwolnienia z podatku akcyzowego przewidzianego w art. 31 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym.

W uzupełnieniu wniosku wskazano, że Spółdzielnia Mieszkaniowa w … informuje, że gaz ziemny używany do celów opałowych zgodnie z nomenklaturą scaloną oznaczony jest kodem CN 2711 21 00. Gaz ten Spółdzielnia zużywa do ogrzania gospodarstw domowych, stanowiących wyłącznie lokale mieszkalne znajdujące się w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej oraz podgrzania i dostarczenia do tych lokali ciepłej wody.

Spółdzielnia zużywa również w bardzo małej ilości gaz do ogrzania i dostarczenia ciepłej wody do małego biura Spółdzielni, znajdującego się w piwnicach jednego z budynków mieszkalnych 12 rodzinnych, gdzie zatrudnionych jest 2 pracowników.

Ww. gazem ogrzewane jest 6380,602 powierzchni lokali mieszkalnych oraz 31,20m2 pomieszczenia biura Spółdzielni.

Zużycie gazu w ciągu roku przedstawia się następująco:

  • lokale mieszkalne - 192 000 m3
  • biuro Spółdzielni - 930 m3.

Uzupełniając przedstawiony opis stanu faktycznego, Spółdzielnia realizuje zadania statutowe, polegające między innymi na produkowaniu ciepła i podgrzaniu wody z własnej kotłowni opalanej gazem ziemnym, wyłącznie na potrzeby gospodarstw domowych spółdzielców i ich rodzin, a także do ogrzania biura Spółdzielni.

Zużycie gazu w ciągu roku oscyluje w granicach około 192 tysięcy m3 na lokale mieszkalne, natomiast na ogrzanie biura Spółdzielni około 930 m 3.

Opłaty za gaz wliczane są w kwotę czynszu.

Ponadto Spółdzielnia jest finalnym nabywcą wyrobów gazowych zgodnie z art. 2 ust. l pkt 19a ustawy z dnia 6 grudnia 2008 roku o podatku akcyzowym ( Dz. z 2011r. nr 108, poz. 626 ze zm.): kto nabywa gaz na terytorium kraju i przerabia go na cele statutowe, tj. do wytworzenia ciepła z własnej kotłowni oraz nie działa jako pośredniczący podmiot gazowy w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 23d ustawy.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie (ostatecznie sprecyzowane w uzupełnieniu wniosku):

W związku z powyższym Wnioskodawca prosi o wydanie interpretacji w następującym zakresie:

  • czy w sprawie objętej wnioskiem będzie miało zastosowanie zwolnienie z podatku akcyzowego nabycia gazu zużywanego na cele lokali mieszkalnych (gospodarstw domowych) pod warunkiem złożenia przez Spółdzielnię - sprzedawcy tych wyrobów stosownego oświadczenia, o którym mowa w art. 31 b ust. 6 pkt 3 lit. b ustawy? W oświadczeniu tym koniecznym jest proporcjonalne wskazanie ilości gazu zużywanego na inne potrzeby niż prowadzenie gospodarstwa domowego przez lokatorów i ich rodziny (ogrzanie biura i ciepła woda zużywana w Spółdzielni).

    Proporcję należy określić poprzez odniesienie powierzchni biura Spółdzielni w stosunku do powierzchni lokali mieszkalnych, z uwzględnieniem mocy urządzeń grzewczych.
  • czy w przypadku, gdy gaz zużyty dla potrzeb biura Spółdzielni Mieszkaniowej w … nie będzie podlegał zwolnieniu z podatku akcyzowego - na podstawie art. 13 ust. 1 pkt 13 w zw. z art. 9c ust. 1 pkt 5 lit. c ustawy, Spółdzielnia stanie się podatnikiem podatku akcyzowego?

Zdaniem Wnioskodawcy, Spółdzielnia jest to gospodarstwo domowe nieróżniące się niczym od domu jednorodzinnego, które podlega zwolnieniu.

Otrzymanie powyższej interpretacji przepisu niezbędne jest do przedstawienia w Urzędzie Celnym w …, celem dokonania zwolnienia z opłaty podatku akcyzowego.

W uzupełnieniu wniosku wskazano, że zdaniem Spółdzielni, w sprawcie objętej wnioskiem, Spółdzielnia nabywa - przy spełnieniu warunku, o którym mowa w art. 31b ust. 6 pkt 3 lit. b ustawy - wyrób gazowy, objęty jest zwolnieniem z akcyzy w zakresie, w jakim jest on przeznaczony do celów grzewczych lokali mieszkalnych („gospodarstw domowych”), będących w zasobach Spółdzielni. Natomiast część gazu przeznaczona na inne potrzeby niż prowadzenie gospodarstw domowych, czyli związana z ogrzaniem biura - winna być nabywana z podatkiem akcyzowym.

Natomiast odnosząc się do kwestii statutu Spółdzielni jako podatnika podatku akcyzowego, Spółdzielnia uważa, że nabycie przedmiotowego wyrobu gazowego w przypadku obciążenia dostawcy gazu akcyzą przez sprzedawcę w części zużywanej do ogrzania biura Spółdzielni – nie wypełnia ustawowej przesłanki uznania Spółdzielni Mieszkaniowej w … za podatnika podatku akcyzowego - bowiem nie wystąpią przesłanki wskazane w art. 9c ust. 1 pkt 5 lit. c ustawy. Zwolnieniem od akcyzy, o którym mowa w art. 31 b ust 2 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym nie jest objęty gaz w części, w jakiej dotyczy celów grzewczych pomieszczenia biura Spółdzielni. W tym przypadku gaz nie jest przeznaczony na cele opałowe przez gospodarstwa domowe.

Jednakże, w przypadku gdy Spółdzielnia jako finalny nabywca wyrobów gazowych nabędzie je w ramach zwolnienia od akcyzy i zużyje je na cele nieobjęte zwolnieniem, zaistnieją przesłanki uznania, że Spółdzielnia Mieszkaniowa w …. zostanie uznana za podatnika podatku akcyzowego z pełnymi tego konsekwencjami ( np. składanie deklaracji).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, zwaną dalej „ustawą” ((Dz. U. z 2014 r., poz. 752), ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, użyte w ustawie określenie „wyroby akcyzowe” oznacza - wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1b ustawy, określenie „wyroby gazowe” oznacza - wyroby energetyczne o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00, 2711 29 00 i pozostałe paliwa opałowe, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. b, z wyłączeniem wyrobów energetycznych o kodzie CN 2901 10 00.

Stosownie do art. 86 ust.1 ustawy, do wyrobów energetycznych, w rozumieniu ustawy, zalicza się wyroby (…) objęte pozycjami CN 2701, 2702 oraz od 2704 do 2715.

Zgodnie z art. 86 ust. 3 ustawy, paliwami opałowymi w rozumieniu ustawy są wyroby energetyczne przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do celów opałowych, z wyłączeniem wyrobów, o których mowa w ust. 2, a zatem z wyłączeniem paliw silnikowych.

W załączniku nr 1 do ustawy, stanowiącym Wykaz wyrobów akcyzowych, umieszczono pod pozycją nr 28, z kodem CN 2711 - gaz ziemny (mokry) i pozostałe węglowodory gazowe.

W myśl art. 9c ust. 1 ustawy, w przypadku wyrobów gazowych przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  1. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego;
  2. sprzedaż wyrobów gazowych finalnemu nabywcy gazowemu;
  3. import wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego;
  4. użycie wyrobów gazowych przez pośredniczący podmiot gazowy;
  5. użycie wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego:
    1. uzyskanych w sposób inny niż w drodze nabycia,
    2. jeżeli nie można ustalić podmiotu, który dokonał sprzedaży tych wyrobów finalnemu nabywcy gazowemu, a w wyniku kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego albo postępowania podatkowego nie ustalono, że akcyza została zapłacona w należnej wysokości,
    3. nabytych w ramach zwolnienia, o którym mowa w art. 31b ust. 1-4, do innych celów niż zwolnione na podstawie tych przepisów, przy czym za takie użycie uważa się również naruszenie warunku, o którym mowa w art. 31b ust. 5-7 lub 9, a także sprzedaż, eksport lub dostawę wewnątrzwspólnotową wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego zamiast użycia ich do celów, o których mowa w art. 31b ust. 1-4.


Zgodnie z art. 9c ust. 2 ustawy, za sprzedaż finalnemu nabywcy gazowemu wyrobów gazowych uznaje się czynności, o których mowa w art. 9a ust. 2 pkt 1-8 ustawy.

Stosownie do art. 9c ust. 3 ustawy, jeżeli w stosunku do wyrobów gazowych powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o której mowa w ust. 1, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą, jeżeli kwota akcyzy została określona lub zadeklarowana w należnej wysokości.

W przypadku sprzedaży wyrobów gazowych, zgodnie z art. 9c ust. 4 i 5 ustawy, sprzedawca jest obowiązany ustalić, czy sprzedaje te wyroby pośredniczącemu podmiotowi gazowemu czy finalnemu nabywcy gazowemu oraz może zażądać od nabywcy przedstawienia potwierdzenia przyjęcia powiadomienia o zamiarze rozpoczęcia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot gazowy, a w razie odmowy jego przedstawienia przez nabywcę - może odmówić sprzedaży wyrobów gazowych po cenie nieuwzględniającej akcyzy.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 19a ustawy, finalny nabywca gazowy to podmiot, który:

  1. nabywa na terytorium kraju, importuje lub nabywa wewnątrzwspólnotowo wyroby gazowe, lub
  2. posiada uzyskane w sposób inny niż w drodze nabycia wyroby gazowe

- niebędący pośredniczącym podmiotem gazowym.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 23d ustawy, pośredniczący podmiot gazowy to podmiot mający siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium kraju lub posiadający koncesję na obrót gazem ziemnym na terytorium kraju:

  1. dokonujący sprzedaży, dostawy wewnątrzwspólnotowej, nabycia wewnątrzwspólnotowego, importu lub eksportu wyrobów gazowych, lub
  2. używający wyrobów gazowych do celów objętych zwolnieniem od akcyzy i do celów nieobjętych zwolnieniem od akcyzy, lub
  3. używający wyrobów gazowych do celów objętych zwolnieniem od akcyzy i do celów objętych zerową stawką akcyzy, lub
  4. będący spółką prowadzącą giełdę towarową w rozumieniu ustawy z dnia 26 października 2000 r. o giełdach towarowych, nabywającą wyroby gazowe z tytułu pełnienia funkcji opisanej w art. 5 ust. 3a ustawy z dnia 26 października 2000 r. o giełdach towarowych, lub
  5. będący towarowym domem maklerskim lub domem maklerskim w rozumieniu ustawy z dnia 26 października 2000 r. o giełdach towarowych, nabywającym wyroby gazowe z tytułu pełnienia funkcji opisanej w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 26 października 2000 r. o giełdach towarowych lub nabywającym wyroby gazowe na rachunek dającego zlecenie na rynku regulowanym w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi, lub
  6. będący giełdową izbą rozrachunkową, Krajowym Depozytem Papierów Wartościowych S.A. lub spółką, której Krajowy Depozyt przekazał wykonywanie czynności z zakresu zadań, o których mowa w art. 48 ust. 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi, nabywającymi wyroby gazowe z tytułu pełnienia funkcji opisanej w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 26 października 2000 r. o giełdach towarowych, lub
  7. będący spółką prowadzącą jednocześnie izbę rozliczeniową i izbę rozrachunkową w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi, nabywającą wyroby gazowe z tytułu pełnienia funkcji, o której mowa w art. 68a ust. 14 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi, lub w celu rozliczenia i rozrachunku transakcji zawieranych na rynku regulowanym

- który pisemnie powiadomił właściwego naczelnika urzędu celnego o tej działalności.

Podatnikiem akcyzy zgodnie z art. 13 ust. 1 pkt 12 i 13 ustawy, jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą, w tym podmiot będący pośredniczącym podmiotem gazowym używającym wyrobów gazowych oraz podmiot będący finalnym nabywcą gazowym – w przypadku, o którym mowa w art. 9c ust. 1 pkt 5.

Z powyższych przepisów prawa wynika, że podatnikiem akcyzy jest pośredniczący podmiot gazowy dokonujący sprzedaży wyrobów gazowych finalnemu nabywcy gazowemu lub dokonujący użycia wyrobów gazowych. Natomiast finalny nabywca gazowy jest podatnikiem akcyzy w ściśle określonych sytuacjach, to jest w przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego lub importu wyrobów gazowych oraz w razie użycia wyrobów gazowych w przypadkach wskazanych w art. 9c ust. 1 pkt 5 ustawy.

W ustawie przewidziano określone zwolnienia od podatku akcyzowego. W myśl art. 31b ust. 2 pkt 1 ustawy, zwalnia się od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby gazowe o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00 i 2711 29 00 przeznaczone do celów opałowych przez gospodarstwa domowe.

Zgodnie z art. 31b ust. 6 ustawy, warunkiem zwolnienia, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, jest:

  1. w przypadku wyrobów gazowych o kodzie CN 2711 21 00 - sprzedaż tych wyrobów w ilościach nieprzekraczających:
    1. 10 m3/h - gazu ziemnego wysokometanowego grupy E, nie więcej niż 8.000 metrów sześciennych rocznie, albo
    2. 25 m3/h - gazu ziemnego zaazotowanego grupy Lw, grupy Ls, grupy Ln albo grupy Lm, nie więcej niż 10.650 metrów sześciennych rocznie;
  2. w przypadku wyrobów gazowych o kodzie ex CN 2711 29 00 - sprzedaż tych wyrobów w ilościach nieprzekraczających:
    1. 10 m3/h - wyrobu gazowego propan-butan-powietrze, nie więcej niż 5.000 metrów sześciennych rocznie, albo
    2. 10 m3/h - wyrobu gazowego propan-butan-rozprężony, nie więcej niż 1.000 metrów sześciennych rocznie;
  3. w przypadku sprzedaży wyrobów gazowych:
    1. o kodach CN 2705 00 00 i 2711 11 00,
    2. o kodzie CN 2711 21 00 w ilościach większych niż określone w pkt 1,
    3. o kodzie ex CN 2711 29 00 w ilościach większych niż określone w pkt 2

- uzyskanie od nabywcy tych wyrobów oświadczenia, że nie używa tych wyrobów na inne potrzeby niż prowadzenie gospodarstwa domowego, w tym na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej, albo oświadczenia o ilości tych wyrobów używanych na inne potrzeby niż prowadzone gospodarstwo domowe, w tym na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej, określonej przez nabywcę proporcjonalnie do wykorzystanej na te potrzeby powierzchni nieruchomości z uwzględnieniem mocy urządzeń grzewczych.

Z opisu sprawy wynika, że Spółdzielnia Mieszkaniowa posiada własną kotłownię opalaną gazem ziemnym. Gaz ziemny używany do celów opałowych zgodnie z nomenklaturą scaloną oznaczony jest kodem CN 2711 21 00. Gaz ten Spółdzielnia zużywa do ogrzania gospodarstw domowych, stanowiących wyłącznie lokale mieszkalne znajdujące się w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej oraz podgrzania i dostarczenia do tych lokali ciepłej wody. Wszelkie opłaty związane z opłatami za gaz regulowane są przez mieszkańców osiedla i wliczone są w wysokość opłat czynszowych. Spółdzielnia nie wynajmuje pomieszczeń na cele prowadzenia działalności gospodarczej. Spółdzielnia zużywa również w bardzo małej ilości gaz do ogrzania i dostarczenia ciepłej wody do małego biura Spółdzielni, znajdującego się w piwnicach jednego z budynków mieszkalnych. Zużycie gazu w ciągu roku oscyluje w granicach około 192 tysięcy m3 na lokale mieszkalne, natomiast na ogrzanie biura Spółdzielni około 930 m 3.

Zatem z wniosku wynika, że Wnioskodawca nabywa wyroby gazowe o kodzie CN 2711 21 00 w ilości większej niż wskazane powyżej. Tym samym Wnioskodawca w celu nabycia ww. wyrobów gazowych z zastosowaniem zwolnienia (do celów opałowych przez gospodarstwa domowe) winien złożyć sprzedawcy tych wyrobów stosowne oświadczenie o ilości tych wyrobów używanych na inne potrzeby niż gospodarstwa domowe (na ogrzanie i dostarczenie ciepłej wody do biura Spółdzielni), określonej przez nabywcę proporcjonalnie do wykorzystanej na te potrzeby powierzchni nieruchomości z uwzględnieniem mocy urządzeń grzewczych.

Mając na uwadze powyższe przepisy prawa oraz okoliczności sprawy przedstawione we wniosku, należy stwierdzić, że:

  • ma zastosowanie zwolnienie z podatku akcyzowego z art. 31b ust. 2 pkt 1 ustawy w sytuacji nabycia przez Spółdzielnię wyrobów gazowych z przeznaczeniem do ogrzania i dostarczenia ciepłej wody gospodarstwom domowym znajdującym się w zasobach mieszkaniowych Spółdzielni i Spółdzielnia nabywa ww. wyroby gazowe bez naliczonej w cenie akcyzy, pod warunkiem złożenia przez Spółdzielnię sprzedawcy ww. wyrobów stosownego oświadczenia, o którym mowa w art. 31b ust. 6 pkt 3 lit.b ustawy. Z kolei wyroby gazowe nabywane przez Spółdzielnię w celu ogrzania i dostarczenia ciepłej wody do biura Spółdzielni nie korzystają z ww. zwolnienia i powinny być zakupione w cenie obejmującej podatek akcyzowy;
  • nabycie przedmiotowego gazu przez Spółdzielnię w celu ogrzania i dostarczenia ciepłej wody do biura Spółdzielni po cenie zawierającej podatek akcyzowy nie wypełnia przesłanki ustawowej do uznania Spółdzielni za podatnika podatku akcyzowego. Natomiast Spółdzielnia jest podatnikiem podatku akcyzowego na podstawie art. 13 ust. 1 pkt 13 w związku z art. 9c ust. 1 pkt 5 lit. c ustawy, w sytuacji nabycia przez Spółdzielnię przedmiotowego gazu w zwolnieniu od akcyzy (po cenie niezawierającej podatku akcyzowego) i zużycia przedmiotowego gazu w celu ogrzania i dostarczenia ciepłej wody do biura Spółdzielni, a zatem do celów innych niż zwolnione.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem oraz własnym stanowiskiem w sprawie oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego – nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Należy podkreślić, iż w postępowaniu w przedmiocie wydania interpretacji, Organ dokonał oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego, natomiast nie dokonuje jakichkolwiek własnych ustaleń faktycznych związanych z postępowaniem podatkowym, o którym mowa w Dziale IV Ordynacji podatkowej. Bowiem wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej wyznacza granice rozpoznawania danej sprawy i jest rozpatrywany zgodnie z Rozdziałem 1a Działu II Ordynacji podatkowej, który nie przewiduje w tym trybie prowadzenia postępowania podatkowego zmierzającego do ustalenia stanu faktycznego.

Należy zatem zaznaczyć, że wydając przedmiotową interpretację tut. Organ oparł się na wynikającym z treści wniosku opisie sprawy. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego stanu faktycznego, jak również w przypadku ustalenia w toku prowadzonego postępowania podatkowego odmiennego stanu sprawy niż przedstawiony we wniosku, udzielona interpretacja traci swą aktualność.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj