Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB2/415-425/14-2/MK
z 27 sierpnia 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 29 maja 2014 r. (data wpływu 2 czerwca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych po stronie pracowników związanych z obniżeniem ceny produktów w sklepiku firmowym Wnioskodawcy – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 2 czerwca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych po stronie pracowników związanych z obniżeniem ceny produktów w sklepiku firmowym Wnioskodawcy.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) prowadzącą działalność gospodarczą m.in. w zakresie sprzedaży produktów spożywczych i chemicznych, które są produkowane lub dystrybuowane w ramach grupy (dalej: Grupa), do której należy Spółka.

Wnioskodawca planuje utworzenie na terenie Spółki sklepiku firmowego (dalej: Sklepik), w którym będą sprzedawane po preferencyjnych cenach produkty wytwarzane lub dystrybuowane przez podmioty z Grupy. Osoby znajdujące się na terenie biura Spółki będą miały możliwość nabycia w Sklepiku pełnowartościowych oraz niepełnowartościowych produktów Grupy po cenach niższych od ceny oferowanej w normalnym sklepie (np. supermarket, w którym sprzedawane są produkty Grupy). W praktyce, mogą również wystąpić sytuacje, że cena danego produktu oferowana w Sklepiku, będzie wyższa od ceny oferowanej w normalnym sklepie w okresie promocji. Przez niepełnowartościowe produkty Grupy rozumie się produkty: (i) których okres przydatności do spożycia dobiega końca, (ii) w uszkodzonych opakowaniach, (iii) w nieaktualnych opakowaniach oraz (iv) wycofane z produkcji.


Sklepik będzie dostępny bez ograniczeń, na podstawie wewnętrznego regulaminu dla wszystkich osób znajdujących się na terenie biura Spółki. Tym samym, dostęp do Sklepiku będą miały wszystkie osoby przebywające na terenie biura Spółki (mogą to być w szczególności pracownicy Wnioskodawcy, pracownicy spółek świadczących usługi na rzecz Spółki, kontrahenci, goście pracowników lub inne osoby). Grono klientów Sklepiku nie będzie zatem w żaden sposób ograniczone. Wszelkie osoby znajdujące się na terenie biura Spółki będą mogły dokonać zakupów w Sklepiku.


Wnioskodawca pragnie podkreślić, że ceny produktów sprzedawanych w Sklepiku będą jednakowej wysokości dla wszystkich osób dokonujących zakupów. Tym samym, ceny nie będą różnicowane w zależności od tego, czy osobą korzystającą ze Sklepiku będzie pracownik Spółki, czy też inna osoba niebędąca pracownikiem.


W przedstawionym zdarzeniu przyszłym, Wnioskodawca pragnie potwierdzić, że nabywanie przez pracowników oraz inne osoby produktów Grupy w Sklepiku, nie będzie skutkowało po ich stronie powstaniem przychodu z tytułu częściowo nieodpłatnego świadczenia podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych (dalej: PIT) w przypadku, gdy w danej sytuacji cena produktu odbiegać będzie od ceny stosowanej dla tego samego produktu przez inny sklep.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy nabywanie w Sklepiku produktów Grupy przez osoby znajdujące się na terenie Spółki, będzie skutkowało po ich stronie powstaniem przychodu z tytułu częściowo nieodpłatnego świadczenia podlegającego opodatkowaniu PIT w przypadku, gdy w danej sytuacji cena produktu będzie odbiegać od ceny stosowanej dla tego samego produktu przez inny sklep?


Zdaniem Wnioskodawcy, nabywanie w Sklepiku produktów Grupy przez osoby znajdujące się na terenie Spółki w przypadku, gdy w danej sytuacji cena produktu będzie odbiegać od ceny stosowanej dla tego samego produktu przez inny sklep nie będzie skutkowało po ich stronie powstaniem przychodu z tytułu częściowo nieodpłatnego świadczenia (ani przychodu ze stosunku pracy, ani przychodu z innych źródeł) podlegającego opodatkowaniu PIT.




Na wstępie Wnioskodawca pragnie wyjaśnić, że stosownie do art. 9 ust. 1 ustawy o PIT opodatkowaniu podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wskazanych w ustawie o PIT.

Natomiast art. 11 ust. 1 w/w ustawy wskazuje, że co do zasady, przychodami są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.


Należy podkreślić, że dla celów podatkowych nieodpłatne świadczenie obejmuje działanie lub zaniechanie na rzecz innej osoby oraz wszystkie zjawiska gospodarcze i zdarzenia prawne, których następstwem jest uzyskanie korzyści kosztem innego podmiotu, lub te wszystkie zdarzenia prawne i zdarzenia gospodarcze w działalności osób, których skutkiem jest nieodpłatne - to jest niezwiązane z kosztami lub inną formą ekwiwalentu - przysporzenie majątku innej osobie, mające konkretny wymiar finansowy.

Z kolei art. 11 ust. 2b ustawy o PTT wskazuje, że w przypadku, gdy świadczenia są częściowo odpłatne, przychodem podatnika jest różnica pomiędzy wartością tych świadczeń, ustaloną według zasad określonych w art. 11 ust. 2 lub 2a, a odpłatnością ponoszą przez podatnika.




Niemniej jednak analiza art. 11 ust. 2b ustawy o PIT pozwala dojść do wniosku, że nie może być mowy o częściowo nieodpłatnym świadczeniu w przypadku, gdy cena oferowanych w Sklepiku towarów będzie taka sama zarówno dla pracowników Wnioskodawcy, jak i innych osób znajdujących się na terenie biura Spółki. W takim przypadku bowiem, ceny produktów sprzedawanych w Sklepiku będą identyczne dla każdej osoby przebywającej na terenie biura Spółki, a regulamin korzystania ze Sklepiku będzie jednolity dla wszystkich kupujących.

Na marginesie Wnioskodawca pragnie podkreślić, że zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach, przez cenę rozumie się wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę. Biorąc pod uwagę powyższą definicję uznać należy, że ceny produktów w Sklepiku będą stanowiły rzeczywistą cenę zakupu poszczególnych towarów.


Zatem skoro grono klientów Sklepiku nie będzie ograniczone wyłącznie do pracowników, a ceny oferowanych w Sklepiku produktów będą jednakowe dla wszystkich klientów, to po stronie klientów Sklepiku nie powstanie przychód w rozumieniu przepisów ustawy o PIT.




Ponadto, Wnioskodawca pragnie wskazać, że zakupy produktów w Sklepiku nie mogą być zakwalifikowane po stronie klientów jako przychody ze stosunku pracy (art. 12 ust. 1 ustawy o PIT) czy też przychody z innych źródeł (art. 20 ustawy o PIT), co Wnioskodawca uzasadnia poniżej.

Na mocy art. 12 ust. 1 ustawy o PIT, za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.


Powyższy przepis jednoznacznie wskazuje, że do przychodów ze stosunku pracy należy zaliczyć wszelkie otrzymane przez pracownika świadczenia, które pozostają w związku z wykonywaną przez niego pracą. Natomiast stosownie do art. 12 ust. 4 ustawy o PIT, za pracownika uważa się osobę pozostającą w stosunku służbowym, stosunku pracy, stosunku pracy nakładczej lub spółdzielczym stosunku pracy.


Biorąc pod uwagę powyższe przepisy, przychód ze stosunku pracy powstaje jedynie, gdy dane świadczenie może otrzymać wyłącznie pracownik (co w sytuacji pracowników Spółki nie nastąpi), a okolicznością decydującą o otrzymaniu świadczenia jest łączący go z pracodawcą stosunek pracy. W konsekwencji, również przepisy dotyczące przychodów ze źródła jakim jest stosunek pracy potwierdzają, że po stronie osób dokonujących zakupów w Sklepiku nie powstanie przychód podlegający opodatkowaniu, gdyż oferowane ceny będą jednakowe dla wszystkich klientów.


Jednocześnie, zgodnie z art. 31 ustawy o PIT, osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, zwane dalej „zakładami pracy”, są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku pracy, pracy nakładczej lub spółdzielczego stosunku pracy, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego wypłacane przez zakład pracy, a w spółdzielniach pracy - wypłaty z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej.

W związku z faktem, że po stronie osób dokonujących zakupów w Sklepiku nie powstanie przychód ze stosunku pracy podlegający opodatkowaniu (co Wnioskodawca uzasadnił powyżej), Spółka nie będzie z tego tytułu zobowiązana na podstawie art. 31 ustawy o PIT do obliczenia i poboru zaliczki na PIT.




Wnioskodawca pragnie jednocześnie zaznaczyć, że po stronie pracowników oraz innych osób dokonujących zakupów w Sklepiku nie powstanie również przychód z innych źródeł o którym mowa w art. 20 ustawy o PIT. Wskazany przepis zawiera tylko przykładowe wyliczenia przychodów z omawianego źródła, co oznacza, że przychody nie zaliczane do pozostałych źródeł przychodów stanowią przychody objęte tym przepisem, który stanowi katalog otwarty.

Niemniej jednak, jak wskazał Wnioskodawca, zakup produktów w Sklepiku nie skutkuje po stronie klientów powstaniem przychodu w rozumieniu przepisów ustawy o PIT, gdyż oferowane ceny będą jednakowe dla wszystkich osób korzystających ze Sklepiku. Tym samym po stronie osób dokonujących zakupu produktów w Sklepiku, nie powstanie przychód ze źródła przychodów jakim są przychody z innych źródeł.


Na marginesie Wnioskodawca pragnie wskazać, że skoro po stronie osób korzystających ze Sklepiku nie wystąpi przychód z innych źródeł podlegający opodatkowaniu, Spółka nie będzie zobowiązana do sporządzania informacji o wysokości osiągniętego przychodu z innych źródeł, o której mowa w art. 42a ustawy o PIT.




W związku z powyższym, nabywanie w Sklepiku produktów Grupy przez osoby znajdujące się na terenie Spółki nie będzie skutkowało po ich stronie powstaniem przychodu z tytułu częściowo nieodpłatnego świadczenia (ani przychodu ze stosunku pracy, ani przychodu z innych źródeł), podlegającego opodatkowaniu PIT. Korzystanie na jednakowych warunkach ze Sklepiku przez pracowników Spółki jak i inne osoby, będzie neutralne podatkowo.




Co ważne, Wnioskodawca pragnie podkreślić, że prezentowane przez niego stanowisko jest jednolite i powszechnie ugruntowane w licznych interpretacjach indywidualnych prawa podatkowego. Przykładowo:


  • interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 12 grudnia 2013 r. (Nr IPPB4/415-615/13-2/JK);
  • interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 8 listopada 2013 r. (Nr ITPB2/415-753/13/RS);
  • interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 11 grudnia 2013 r. (Nr IBPBII/1/415-872/13/MK);
  • interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 23 września 2013 r. (Nr IPTPB1/415-458/13-2/DS);
  • interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 4 czerwca 2013 r. (Nr ILPB2/415-215/13-2/TR);
  • interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 14 maja 2013 r. (Nr IBPBI/2/415-5/13/CzP);
  • interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 22 lutego 2013 r. (Nr ILPB1/415-1139/12-2/AMN);
  • interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 30 sierpnia 2011 r. (Nr IBPBII/1/415-562/11/ASz).

Co więcej, stanowisko prezentowane w przedmiotowym wniosku znajduje również potwierdzenie w orzecznictwie sądów administracyjnych. Przykładowo WSA w Warszawie w wyroku z dnia 14 stycznia 2010 r. (sygn. III SA/Wa 1683/09) wskazał, że jeżeli pracownicy spółki korzystają z takich samych rabatów jak inne osoby biorące udział w programie rabatowym, to w takiej sytuacji udzielony rabat nie stanowi dla korzystających przychodu do opodatkowania podatkiem dochodowym. Stanowisko WSA w Warszawie zostało potwierdzone wyrokiem NSA z dnia 9 grudnia 2011 r. (sygn. II FSK 1142/10).


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


W myśl art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.


Za przychody należy zatem uznać każdą formę przysporzenia majątkowego, zarówno formę pieniężną jak i niepieniężną, w tym nieodpłatne świadczenia otrzymane przez podatnika.

Dla celów podatkowych nieodpłatne świadczenie obejmuje działanie lub zaniechanie na rzecz innej osoby oraz wszystkie zjawiska gospodarcze i zdarzenia prawne, których następstwem jest uzyskanie korzyści kosztem innego podmiotu, lub te wszystkie zdarzenia prawne i zdarzenia gospodarcze w działalności osób, których skutkiem jest nieodpłatne - to jest niezwiązane z kosztami lub inną formą ekwiwalentu - przysporzenie majątku innej osobie, mające konkretny wymiar finansowy.


Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.


Jak wynika z opisanego we wniosku zdarzenia przyszłego, Spółka planuje utworzenie na terenie Spółki sklepiku firmowego, w którym będą sprzedawane po preferencyjnych cenach produkty wytwarzane lub dystrybuowane przez podmioty z Grupy. Sklepik będzie dostępny bez ograniczeń, na podstawie wewnętrznego regulaminu dla wszystkich osób znajdujących się na terenie biura Spółki, mogą to być w szczególności pracownicy Wnioskodawcy, pracownicy spółek świadczących usługi na rzecz Spółki, kontrahenci, goście pracowników lub inne osoby. Grono klientów Sklepiku nie będzie w żaden sposób ograniczone. Wszelkie osoby znajdujące się na terenie biura Spółki będą mogły dokonać zakupów w Sklepiku.

Osoby znajdujące się na terenie biura Spółki będą miały możliwość nabycia w Sklepiku pełnowartościowych oraz niepełnowartościowych produktów Grupy po cenach niższych od ceny oferowanej w normalnym sklepie.


Ceny produktów sprzedawany w Sklepiku będą jednakowej wysokości dla wszystkich osób dokonujących zakupów. Tym samym, ceny nie będą różnicowane w zależności od tego, czy osobą korzystającą ze Sklepiku będzie pracownik Spółki, czy też inna osoba niebędąca pracownikiem.

Rabat, zgodnie ze słownikowym znaczeniem tego pojęcia oznacza „zniżkę, ustępstwo procentowe od ustalonych cen towaru, głównie na rzecz nabywców płacących gotówką, kupujących dużą ilość towaru jednorazowo lub w określonym czasie, upust” (Słownik Języka Polskiego PWN R-Z, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996). W praktyce udzielenie rabatu polega więc na obniżeniu ceny zakupu usług lub towarów.


Ceną natomiast, zgodnie z definicją zawartą w art. 3 ust. 1 pkt 1 w ustawie z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach (Dz. U. z 2001 r., Nr 97, poz. 1050 ze zm.) jest wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę. Skoro cena towarów ulega zmniejszeniu, nabywca za tę samą kwotę nabywa większą ilość towaru. W rezultacie zapłacona kwota, dla nabywcy stanowi rzeczywistą cenę zakupu wszystkich towarów, w tym także tych wydanych jako rabat, a udzielony rabat nie stanowi dla konsumenta przychodu.


W opisanej we wniosku sytuacji, skutkiem uzyskania rabatu jest obniżenie ceny zakupu towarów w sklepiku firmowym Wnioskodawcy. Ponadto, przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe nie ogranicza kręgu uprawnionych do korzystania na jednakowych warunkach ze Sklepiku wyłącznie do pracowników Spółki, gdyż akcja rabatowa skierowana będzie również do pracowników spółek świadczących usługi na rzecz Wnioskodawcy, kontrahentów, gości pracowników i innych osób. Zatem krąg uprawnionych klientów Sklepiku firmowego będzie potencjalnie nieograniczony. W sytuacji, gdy grono klientów – podmiotów korzystających z rabatów w sklepiku firmowym nie będzie ograniczone wyłącznie do pracowników, to przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, u osób nabywających produkty Grupy w sklepiku firmowym Wnioskodawcy, nie powstanie.

W konsekwencji, korzystanie przez pracowników Spółki wraz z innymi uprawnionymi, także tymi niezwiązanymi ze Spółką na jednakowych warunkach z możliwości nabycia w sklepiku firmowym produktów Grupy po cenie odbiegającej od ceny stosowanej dla tego samego produktu w innych sklepach jest neutralne podatkowo dla pracowników Spółki.

Zatem, po stronie pracowników Spółki nie powstanie przychód ze stosunku pracy podlegający opodatkowaniu a Spółka nie będzie zobowiązana w stosunku do swoich pracowników do obliczenia i pobrania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych.


Odnosząc się do powołanych we wniosku przez Wnioskodawcę indywidualnych interpretacji organów podatkowych - wskazać należy, że zostały wydane w indywidualnej sprawie i nie mają zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012, poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj