Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP4/443-249/14/PK
z 15 września 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z 10 kwietnia 2014 r. (data wpływu 4 czerwca 2014 r.), uzupełnione pismem z 14 sierpnia 2014 r. (data wpływu 20 sierpnia 2014 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w przedmiocie rozliczenia zużytych znaków akcyzy – jest:

  • prawidłowe w zakresie obniżenie kwoty akcyzy o kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy prawidłowo nałożonych na wyroby akcyzowe w latach 2010-2013,
  • nieprawidłowe w pozostałym zakresie.

UZASADNIENIE

W dniu 20 sierpnia 2014 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie rozliczenia znaków akcyzy. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 14 sierpnia 2014 r. będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z 8 sierpnia 2014 r. znak: IBPP4/443-249/14/PK.

We wniosku przedstawiono stan faktyczny:

Wnioskodawca (Spółka) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji i sprzedaży wyrobów alkoholowych. Zgodnie z obowiązującymi przepisami Spółka składa deklaracje akcyzowe i dokonuje „wpłat dziennych”, które obniża o podatkowe znaki akcyzy prawidłowo naniesione na wyroby akcyzowe. Po analizie kont księgowych w Spółce stwierdzono, że Spółka nie rozliczyła w okresach poprzednich 2010-2013 wszystkich zużytych prawidłowo znaków akcyzowych (banderol) wskutek błędów matematycznych (dodawania i odejmowania).

Spółka rozliczając podatkowe znaki akcyzy naniesione na wyroby akcyzowe, otrzymuje dzienne raporty zużycie banderol zarówno z produkcji krajowej, jak i z produkcji zagranicznej (wcześniej wysłane do danego producenta) od osoby odpowiedzialnej za ewidencje wszystkich banderol tj. kasjera banderol. Na powyższych raportach zużycia banderol wykazywane są zarówno prawidłowo naniesione banderole na wyroby akcyzowe, jak i zniszczone/uszkodzone banderole w trakcie procesu produkcji. Dodatkowo jest sporządzany protokół zniszczonej/uszkodzonej banderoli/ banderol.

W art. 23 ustawy o podatku akcyzowym mowa jest o obniżeniu wpłat dziennych o podatkowe znaki akcyzy, natomiast Spółka dokonuje nabycia również legalizacyjnych znaków akcyzy, o których nie ma mowy w art. 23.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku):

  1. Czy zużyte w poprzednich okresach banderole i nierozliczone wskutek błędu matematycznego osoby przygotowującej deklaracje należy rozliczyć poprzez korekty deklaracji pierwotnych? Czy zużyte banderole we wcześniejszych okresach można rozliczyć w bieżącej deklaracji? Przepis regulujący zużycie banderol art. 23 ust. 4 pkt 1 lit. a mówi „o nie wcześniej niż następnego dnia po naniesieniu tych znaków na dany wyrób akcyzowy” i nie jest doprecyzowane jak długo można rozliczać banderole zużyte na wyroby akcyzowe.
  2. Czy zniszczone/uszkodzone banderole mogą być rozliczone w deklaracji akcyzowej jako pomniejszenie wpłat dziennych?
  3. Czy Spółka ma prawo obniżyć wpłaty dzienne o wartość naniesionych legalizacyjnych znaków akcyzy?

Zdaniem Wnioskodawcy:

  1. udokumentowane nierozliczone we wcześniejszych okresach banderole, można rozliczyć w bieżącej deklaracji oraz poprzez korektę deklaracji, w których pomyłkowo nie rozliczono wszystkich zużytych banderol.
  2. wszystkie banderole mogą być rozliczane w deklaracji akcyzowej.
  3. banderole legalizacyjne mogą być rozliczone w deklaracji akcyzowej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za:

  • prawidłowe w zakresie obniżenie kwoty akcyzy o kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy prawidłowo nałożonych na wyroby akcyzowe w latach 2010-2013,
  • nieprawidłowe w pozostałym zakresie.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. z 25 marca 2014 r. Dz. U. z 2014 r. poz. 752), zwanej dalej ustawą, wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Z kolei, zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy, przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  1. produkcja wyrobów akcyzowych;
  2. wprowadzenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego;
  3. import wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem importu wyrobów akcyzowych wysłanych następnie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów;
  4. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego;
  5. wyprowadzenie ze składu podatkowego, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych niebędących własnością podmiotu prowadzącego ten skład podatkowy, z wyłączeniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, przez podmiot, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
  6. wysłanie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy importowanych wyrobów akcyzowych z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów.

W myśl art. 8 ust. 2 ustawy, przedmiotem opodatkowania akcyzą jest również:

  1. użycie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie albo określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich użycie:
    1. było niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy lub
    2. nastąpiło bez zachowania warunków uprawniających do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy;
  2. dostarczenie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, jeżeli odbyło się ono bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania zwolnienia od akcyzy;
  3. sprzedaż wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, objętych określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich sprzedaż odbyła się bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania tej stawki akcyzy;
  4. nabycie lub posiadanie wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, jeżeli od tych wyrobów nie została zapłacona akcyza w należnej wysokości a w wyniku kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego albo postępowania podatkowego nie ustalono, że podatek został zapłacony.

Jeżeli w stosunku do wyrobu akcyzowego powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o których mowa w ust. 1, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą, jeżeli kwota akcyzy została, po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy, określona lub zadeklarowana w należnej wysokości, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej − art. 8 ust. 6 ustawy.

Obowiązek podatkowy powstaje z dniem wykonania czynności lub zaistnienia stanu faktycznego podlegających opodatkowaniu akcyzą, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej − art. 10 ust. 1 ustawy.

Co do zasady, zgodnie z art. 13 ust. 1 pkt 5 ustawy, podatnikiem akcyzy jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą, w tym będący zarejestrowanym odbiorcą, z wyłączeniem zarejestrowanego odbiorcy posiadającego zezwolenie na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca - z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych na rzecz innego podmiotu.

Na mocy art. 2 ust. 1 pkt 17 użyte w ustawie określenie znaki akcyzy oznacza znaki, określone przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych, służące do oznaczania wyrobów akcyzowych podlegających obowiązkowi oznaczania, obejmujące:

  1. podatkowe znaki akcyzy, które są potwierdzeniem wpłaty kwoty stanowiącej wartość podatkowych znaków akcyzy,
  2. legalizacyjne znaki akcyzy, które są potwierdzeniem prawa podmiotu obowiązanego do oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy, do przeznaczenia tych wyrobów do sprzedaży;

Stosownie do art. 21 ust. 1 ustawy, podatnik jest obowiązany, bez wezwania organu podatkowego:

  1. składać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklaracje podatkowe według ustalonego wzoru,
  2. obliczać i wpłacać akcyzę na rachunek właściwej izby celnej

-za miesięczne okresy rozliczeniowe, w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.

W myśl art. 21 ust. 7 pkt 1 i pkt 3 ustawy, z zastrzeżeniem art. 23 ust. 4 oraz art. 27 ust. 2, kwotę akcyzy obniża się o kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy prawidłowo naniesionych na wyroby akcyzowe lub opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych, nie wcześniej jednak niż:

  • następnego dnia po naniesieniu tych znaków na dany wyrób akcyzowy lub opakowanie jednostkowe - w przypadku oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy w składzie podatkowym na terytorium kraju, z zastrzeżeniem pkt 4 lit. b.
  • następnego dnia po wprowadzeniu wyrobów akcyzowych do składu podatkowego na terytorium kraju - w przypadku importu albo nabycia wewnątrzwspólnotowego przez podmiot prowadzący skład podatkowy wyrobów akcyzowych oznaczonych znakami akcyzy na terytorium państwa trzeciego albo na terytorium państwa członkowskiego;

Zgodnie z art. 23 ust. 1, ust. 3, ust. 4 pkt 1 lit. a i b oraz ust. 6 ustawy zarejestrowani odbiorcy, z wyłączeniem zarejestrowanego odbiorcy posiadającego zezwolenie na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca, podmioty prowadzące składy podatkowe oraz podatnicy, o których mowa w art. 13 ust. 3, są obowiązani, bez wezwania organu podatkowego, do obliczenia i zapłaty akcyzy wstępnie za okresy dzienne, na rachunek właściwej izby celnej. Wpłaty dzienne dokonane za miesiąc rozliczeniowy są uwzględniane w deklaracjach podatkowych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1 lub ust. 2 pkt 1.

Wpłaty dzienne obniża się o kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy prawidłowo naniesionych na wyroby akcyzowe lub opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych, nie wcześniej jednak niż:

  • następnego dnia po naniesieniu tych znaków na dany wyrób akcyzowy lub opakowanie jednostkowe - w przypadku oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy w składzie podatkowym na terytorium kraju, z zastrzeżeniem lit. c tiret pierwsze,.
  • następnego dnia po wprowadzeniu wyrobów akcyzowych do składu podatkowego na terytorium kraju - w przypadku importu albo nabycia wewnątrzwspólnotowego przez podmiot prowadzący skład podatkowy wyrobów akcyzowych oznaczonych znakami akcyzy na terytorium państwa trzeciego albo na terytorium państwa członkowskiego,

Wpłaty dzienne stanowią zaliczkę na akcyzę.

Z opisu wniosku wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji i sprzedaży wyrobów alkoholowych. Zgodnie z obowiązującymi przepisami Spółka składa deklaracje akcyzowe i dokonuje „wpłat dziennych”, które obniża o podatkowe znaki akcyzy prawidłowo naniesione na wyroby akcyzowe. Po analizie kont księgowych w Spółce stwierdzono, że Spółka nie rozliczyła w okresach poprzednich 2010-2013 wszystkich zużytych prawidłowo znaków akcyzowych (banderol) wskutek błędów matematycznych (dodawania i odejmowania).

Odnosząc się do przedmiotowej kwestii, biorąc pod uwagę treść wskazanych przepisów, stwierdzić należy, że podmiot produkujący napoje alkoholowe zobowiązany jest do wpłat dziennych stanowiących zaliczkę na podatek akcyzowy. Przy czy wpłaty dzienne podlegają obniżeniu o wartość podatkowych znaków akcyzowych prawidłowo naniesionych na wyroby akcyzowe lub opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych.


Przy czym co najważniejsze, z punktu widzenia rozpatrywanej sprawy, ww. obniżenie dokonuje się nie wcześniej niż:

  • następnego dnia po naniesieniu tych znaków na dany wyrób akcyzowy lub opakowanie jednostkowe - w przypadku oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy w składzie podatkowym na terytorium kraju
  • następnego dnia po wprowadzeniu wyrobów akcyzowych do składu podatkowego na terytorium kraju - w przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego przez podmiot prowadzący skład podatkowy wyrobów akcyzowych oznaczonych znakami akcyzy na terytorium państwa członkowskiego.

Zatem przepisy ustawy o podatku akcyzowym nie przyporządkowują terminu do obniżenia należnej kwoty podatku akcyzowego do konkretnej daty lub konkretnego okresu rozliczeniowego. Określają one jedynie z jakim dniem najwcześniej można dokonać tego obniżenia. Tym samym wskazują jedynie termin początkowy nie wskazując jednocześnie terminu granicznego. W efekcie, podatnik może dokonać obniżenia kwoty wpłaty dziennej akcyzy za wybrany przez siebie dzień, nie wcześniej jednak niż za dzień wskazany powyżej.

Dlatego też w sytuacji gdy Wnioskodawca nie dokonał ww. obniżenia za okres 2010-2013 jest uprawniony do dokonania przedmiotowego obniżenia zarówno obecnie tj. w bieżących rozliczenia podatku akcyzowego, jak i poprzez korektę pierwotnych deklaracji, w których Wnioskodawcy takie prawo przysługiwało ale z tego prawa nie skorzystał.

Jak wskazano we wniosku Spółka rozliczając podatkowe znaki akcyzy naniesione na wyroby akcyzowe, otrzymuje dzienne raporty zużycie banderol zarówno z produkcji krajowej, jak i z produkcji zagranicznej (wcześniej wysłane do danego producenta) od osoby odpowiedzialnej za ewidencje wszystkich banderol tj. kasjera banderol. Na powyższych raportach zużycia banderol wykazywane są zarówno prawidłowo naniesione banderole na wyroby akcyzowe, jak i zniszczone/uszkodzone banderole w trakcie procesu produkcji. Dodatkowo jest sporządzany protokół zniszczonej/uszkodzonej banderoli/ banderol.

Stosownie do powyższego podkreślić należy, że wskazane wyżej przepisy uprawniają jedynie do obniżenia kwoty akcyzy o kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy prawidłowo naniesionych na wyroby akcyzowe lub opakowania jednostkowe. Tym samym Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty akcyzy o kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy uszkodzonych lub zniszczonych albowiem przepisy w ogóle nie przewidują takiej możliwości w stosunku do uszkodzonych i zniszczonych znaków akcyzy.

Natomiast kwestia rozliczenia uszkodzonych i zniszczonych znaków akcyzy została uregulowana w Dziale VI Rozdział 4 ustawy.

Jak wynika z art. 131 ust. 1, 3, 5, 7 i 8 ustawy podmiot obowiązany do oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy oraz podmiot prowadzący skład podatkowy na terytorium kraju, któremu właściciel wyrobów akcyzowych, o którym mowa w art. 13 ust. 3, przekazał znaki akcyzy w celu naniesienia ich na opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych lub na wyroby akcyzowe będące jego własnością, są obowiązane prowadzić ewidencję znaków akcyzy. Ww. ewidencja powinna zawierać w szczególności informacje o liczbie znaków akcyzy wydanych, wykorzystanych do naniesienia, uszkodzonych, zniszczonych, utraconych oraz zwróconych.

W przypadku utraty, zniszczenia, uszkodzenia, wydania lub zwrotu znaków akcyzy na terytorium kraju, a także zniszczenia uszkodzonych lub zniszczonych znaków akcyzy na terytorium kraju, sporządza się protokół stwierdzający nastąpienie takiego zdarzenia.

Za uszkodzone znaki akcyzy uważa się oryginalne znaki akcyzy, w których trwałe i widoczne naruszenie właściwości fizycznych pozwala na identyfikację znaków co do oryginalności, rodzaju, nazwy, wymiarów, serii, numeru ewidencyjnego i daty wytworzenia.

Za zniszczone znaki akcyzy uważa się oryginalne znaki akcyzy, w których trwałe i widoczne naruszenie właściwości fizycznych uniemożliwia identyfikację znaku co do jego rodzaju, nazwy, serii, numeru identyfikacyjnego oraz daty wytworzenia.

Ponadto, zgodnie z art. 132 ust. 1, 3 i 4 ustawy Importer, podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego oraz przedstawiciel podatkowy są obowiązani uzyskać od podmiotu mającego siedzibę poza terytorium kraju rozliczenie z przekazanych mu znaków akcyzy.

Rozliczenie powinno zawierać w szczególności informacje o rodzaju i liczbie znaków akcyzy przekazanych w celu naniesienia na opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych lub wyroby akcyzowe, wykorzystanych do naniesienia, uszkodzonych, zniszczonych, utraconych oraz niewykorzystanych.

Znaki akcyzy uszkodzone oraz znaki akcyzy, które nie będą wykorzystywane do oznaczania wyrobów akcyzowych, powinny być zwrócone podmiotowi, który je wydał, w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania przez importera, podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego albo przedstawiciela podatkowego od podmiotu mającego siedzibę poza terytorium kraju, a w przypadku właściciela wyrobów akcyzowych, o którym mowa w art. 13 ust. 3, od podmiotu prowadzącego skład podatkowy lub podmiotu mającego siedzibę na terytorium państwa trzeciego, któremu ten właściciel przekazał znaki akcyzy w celu naniesienia ich na opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych lub na wyroby akcyzowe będące jego własnością.

Art. 138 ust. 1-3 przewiduje, że w razie wystąpienia strat znaków akcyzy wskutek ich utraty, uszkodzenia albo zniszczenia w procesie oznaczania wyrobów akcyzowych tymi znakami, w granicach dopuszczalnej normy strat, podmiotowi prowadzącemu skład podatkowy, właścicielowi wyrobów akcyzowych, o którym mowa w art. 13 ust. 3, jeżeli oznaczenie następuje w składzie podatkowym na terytorium kraju, oraz podmiotowi dokonującemu produkcji, o której mowa w art. 47 ust. 1 pkt 1, 2, 4 i 5, przysługuje odpowiednio zwrot wpłaconych kwot stanowiących wartość podatkowych znaków akcyzy albo prawo do otrzymania w zamian nowych znaków akcyzy.

Znaki akcyzy uszkodzone lub zniszczone w procesie oznaczania są zwracane podmiotowi, który je wydał albo niszczone pod nadzorem właściwego naczelnika urzędu celnego.

Zwrot wpłaconych kwot stanowiących wartość podatkowych znaków akcyzy albo prawo do otrzymania w zamian nowych znaków akcyzy przysługuje pod warunkiem przedstawienia protokołu potwierdzającego:

2.utratę, uszkodzenie lub zniszczenie znaków akcyzy oraz

3.zwrot uszkodzonych lub zniszczonych znaków akcyzy albo zniszczenie uszkodzonych lub zniszczonych znaków akcyzy.

Stosownie do powyższego podatkowe znaki akcyzy uszkodzone/zniszczone nie są rozliczane w deklaracji podatkowej poprzez pomniejszenie wpłat dziennych

Odnośnie zaś obniżenia wpłat dziennych o wartość legalizacyjnych znaków akcyzy wskazać należy, że powołane wcześniej przepisy o podatku akcyzowym umożliwiają obniżenie wpłat dziennych jedynie o kwotę stanowiąca wartość podatkowych znaków akcyzy prawidłowo naniesionych na wyroby akcyzowe lub opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych. Jednocześnie żadne inne regulacje zawarte w ustawie, nie przewidują możliwości obniżenia wpłat dziennych z tytułu naniesienia na wyroby akcyzowe legalizacyjnych znaków akcyzy. Tym samym Wnioskodawca nie ma prawa do obniżenia dokonywanych wpłat dziennych o wartość legalizacyjnych znaków akcyzy

Mając powyższe na uwadze stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za:

  • prawidłowe w zakresie obniżenie kwoty akcyzy o kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy prawidłowo nałożonych na wyroby akcyzowe w latach 2010-2013
  • nieprawidłowe w pozostałym zakresie.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z dnia 14 marca 2012r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj