Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPB1/415-254/14-3/KSU
z 28 lipca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 2 maja 2014 r. (data wpływu 7 maja 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 14 maja 2014 r. (data wpływu 21 maja 2014 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z nieodpłatnym przekazaniem wspólnikom środków do produkcji trzody – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 maja 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych.

Następnie pismem z dnia 14 maja 2014 r. (data wpływu 21 maja 2014 r.) uzupełniono wniosek o potwierdzenie dokonania w dniu 20 maja 2014 r. dodatkowej opłaty od wniosku.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.

Wnioskodawca - Grupa Producentów X Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w miejscowości X (dalej: Spółka), działa jako grupa producentów rolnych, zgodnie z ustawą z dnia 15 września 2000 r. o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz zmianie innych ustaw (Dz. U z 2000 r., Nr 88, poz. 893, z późn. zm.; dalej jako: „Ustawa o grupach producentów rolnych”).

Dnia 7 czerwca 2011 r. Spółka została wpisana do rejestru grup producentów rolnych prowadzonego przez Marszałka Województwa i z tym dniem uzyskała status grupy producentów rolnych. Spółka została utworzona przez 5 podmiotów, będących osobami fizycznymi, które prowadzą działalność rolniczą (produkcja trzody). Każdy ze wspólników posiada 20% udziałów w Spółce. Wszyscy członkowie Grupy (wspólnicy Spółki) z tytułu działalności rolniczej nie są płatnikami podatku dochodowego, opłacają podatek rolny.

Zgodnie z zasadami funkcjonowania grup producentów rolnych, członkowie Grupy (jej wspólnicy) wyprodukowane przez siebie tuczniki, prosięta i warchlaki sprzedają do Spółki, która następnie sprzedaje je do dalszych odbiorców.

Na podstawie art. 2 Ustawy o grupach producentów rolnych, celem założenia grupy producentów rolnych jest:

  • dostosowanie produkcji rolnej do warunków rynkowych;
  • poprawa efektywności gospodarowania;
  • planowanie produkcji ze szczególnym uwzględnieniem jej ilości i jakości;
  • koncentracja podaży oraz organizowanie sprzedaży produktów rolnych;
  • ochrona środowiska naturalnego.

Powyżej przedstawione cele zostały powtórzone w § 2 umowy Spółki. Działalność Spółki opiera się na zakupie tuczników, prosiąt i warchlaków wyprodukowanych w gospodarstwach rolnych swoich członków i jego dalszej odsprzedaży. W związku z brakiem powierzchni magazynowej, Spółka dokonuje zakupu tuczników, prosiąt i warchlaków od swoich członków dopiero po zakontraktowaniu ich sprzedaży u odbiorcy. Sprzedaż dokonywana jest bezpośrednio z magazynów członków Grupy. Po otrzymaniu przez grupę producentów rolnych zapłaty z tytułu sprzedanej trzody, Grupa reguluje zobowiązania powstałe z tytułu zakupu trzody u swoich członków (wspólników). Rozliczenia pomiędzy grupą producentów rolnych, a Jej członkami odbywają się w formie bezgotówkowej (przelewów bankowych).

Spółka zamierza nadwyżkę zysku osiągniętego ze sprzedaży trzody zakupionej od członków grupy producentów rolnych i wyprodukowanej w ich gospodarstwach, a także nadwyżkę pozostałą po zaspokojeniu potrzeb administracyjnych z dotacji otrzymanej z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w ramach działania „Grupy producentów rolnych”, przekazać nieodpłatnie w postaci środków do produkcji członkom grupy producentów. Przekazanie środków do produkcji nie będzie odbywać się na podstawie uprzednio podjętej uchwały zgromadzenia wspólników Spółki o podziale zysku.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy nieodpłatne przekazanie zysku w postaci zakupionych przez Spółkę środków do produkcji rolnej, osiągniętego przez Spółkę ze sprzedaży produktów, dla których Grupa została utworzona, wytworzonych i zakupionych w gospodarstwach rolnych członków oraz nadwyżki zysku pozostałej z dotacji otrzymanej z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa po zaspokojeniu potrzeb administracyjnych, na rzecz członków Grupy, stanowi podstawę do pobrania 19% podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu udziału w zyskach osób prawnych w sytuacji, w której przekazanie owych środków do produkcji nie będzie następowało na mocy uprzedniej uchwały Zgromadzenia Wspólników o podziale zysku?

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź na ww. pytanie w części dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych. Natomiast wniosek w części dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, zostanie rozpatrzony odrębnie.

Zdaniem Wnioskodawcy, nieodpłatne przekazanie zysku w postaci zakupionych przez Spółkę środków do produkcji rolnej, osiągniętego przez Spółkę ze sprzedaży produktów, dla których Grupa została utworzona, wytworzonych i zakupionych w gospodarstwach rolnych członków oraz nadwyżki zysku pozostałej z dotacji otrzymanej z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa po zaspokojeniu potrzeb administracyjnych, na rzecz członków Grupy, nie stanowi podstawy do pobrania 19% podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu udziału w zyskach osób prawnych w sytuacji, w której przekazanie owych środków do produkcji nie będzie następowało na mocy uprzedniej uchwały Zgromadzenia Wspólników o podziale zysku.

W myśl art. 2 Ustawy o grupach producentów rolnych, osoby fizyczne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej oraz osoby prawne prowadzące gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów o podatku rolnym lub prowadzące działalność rolniczą w zakresie działów specjalnych produkcji rolnej mogą organizować się w grupy producentów rolnych w celu dostosowania produkcji rolnej do warunków rynkowych, poprawy efektywności gospodarowania, planowania produkcji ze szczególnym uwzględnieniem jej ilości i jakości, koncentracji podaży oraz organizowania sprzedaży produktów rolnych, a także ochrony środowiska naturalnego. Ponadto przepis art. 4 ust. 2 pkt 1 powoływanej ustawy statuuje, że grupa producentów rolnych oprócz realizacji ww. celów, może w akcie założycielskim zamieścić postanowienia dotyczące w szczególności zaopatrzenia członków grupy w środki produkcji, w tym także przekazywanych nieodpłatnie. Oznacza to, że grupa producentów rolnych zajmuje się kompleksową organizacją produkcji w zakresie działów specjalnych produkcji rolnej w gospodarstwach swoich członków poprzez zaopatrzenie w środki produkcji, przygotowanie do obrotu handlowego produktów rolnych oraz ich sprzedażą. Istnieje zatem związek pomiędzy działalnością handlową grupy producentów rolnych, a działalnością w ramach działów specjalnych produkcji rolnej prowadzoną w gospodarstwach Jej członków, która ukierunkowana jest na to, aby ich produkty były konkurencyjne na rynku i sprzedane na korzystnych warunkach.

Bez wątpienia w ocenie Wnioskodawcy pozostaje fakt, że dochód pochodzący z wypłacanej grupom producentów rolnych przez ARiMR dotacji pozostaje w bezpośrednim związku z prowadzoną działalnością rolniczą - produkcją trzody w gospodarstwach członków grupy producentów rolnych. Co za tym idzie dochodem Spółki osiągniętym ze sprzedaży produktów wytworzonych w gospodarstwach członków Grupy i sprzedanych za jej pośrednictwem, jest nie tylko zysk będący różnicą między ceną zakupu a ceną sprzedaży produktów rolnych, ale również zysk w postaci przyznanej Grupie dotacji, ustalanej na podstawie wartości udokumentowanych rocznych przychodów netto ze sprzedaży produktów lub grupy produktów, ze względu na które Grupa została utworzona i wytworzonych w gospodarstwach jej członków oraz sprzedanych odbiorcom niebędącym członkami Grupy - zgodnie z § 8 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 20 kwietnia 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach działania „Grupy producentów rolnych” objętej Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (Dz. U. z 2007 r. Nr 81, poz. 550).

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 49 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zwalnia się z podatku dochody grupy producentów rolnych wpisanej do rejestru, o którym mowa w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz o zmianie innych ustaw (Dz. U. Nr 88, poz. 983, z późn. zm.), pochodzące ze sprzedaży produktów lub grup produktów, dla których grupa została utworzona, wyprodukowanych w gospodarstwach jej członków - w części wydatkowanej na rzecz członków tej grupy w roku podatkowym lub roku po nim następującym, z zastrzeżeniem ust. 9 i 10. Za wydatki, o których mowa w ust. 1 pkt 49, uznaje się wydatki na: zakup środków produkcji przekazanych członkom grupy producentów rolnych lub szkolenie członków grupy producentów rolnych.

Wobec powyższego za kwotę zysku uzyskanego z marży na sprzedawanych tucznikach zakupionych od członków Grupy oraz z dotacji należnej Spółce jako grupie producentów rolnych Spółka może zakupić środki do produkcji trzody (np. paszę), które następnie przekaże nieodpłatnie swoim członkom bez powstawania obowiązku podatkowego w zakresie podatku dochodowego.

Jednocześnie wskazać należy, że w myśl przepisu art. 191 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2000 r. Nr 94, poz. 1037, późn. zm.), wspólnik ma prawo do udziału w zysku wynikającym z rocznego sprawozdania finansowego i przeznaczonym do podziału uchwałą zgromadzenia wspólników. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, zysk przypadający wspólnikom dzieli się w stosunku do ich udziałów. W sytuacji, gdy spółka pomimo powzięcia uchwały o podziale dywidendy nie dokonała należnych wspólnikom wypłat - wspólnikom przysługuje prawo do odsetek z tytułu opóźnienia wypłaty.

Ponadto zgodnie z art. 30a ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 1991 r. Nr 80, poz. 350, z późn. zm.), od uzyskanych dochodów (przychodów) pobiera się 19% zryczałtowany podatek dochodowy, z dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, z zastrzeżeniem art. 52a.

Ponadto art. 41 ust. 4 ww. ustawy wskazuje, że płatnicy, o których mowa w ust. 1 (tj. osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej), są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2,4-5a i 13 oraz art. 30a ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5.

Podsumowując powyższe, w ocenie Wnioskodawcy, dla powstania obowiązku poboru podatku przez płatnika musi wystąpić przychód z tytułu udziału w zyskach osób prawnych. Z kolei, aby taki przychód wystąpił, Zgromadzenie Wspólników Spółki musi podjąć uchwałę o podziale zysku. Jeżeli zatem przekazanie środków do produkcji rolnej nie będzie odbywało się na mocy uprzednio podjętej uchwały Zgromadzenia Wspólników o podziale i wypłacie zysku, wówczas nie ma do czynienia z powstaniem obowiązku podatkowego z tytułu udziału w zyskach osoby prawnej, a tym samym Spółka nie będzie zobligowana jako płatnik do poboru podatku.

Końcowo Wnioskodawca wskazał, że w analogicznym zdarzeniu przyszłym, podobne stanowisko zaprezentował Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w sprawie o sygn. IBPBII/2/423-34/10/AK.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

W myśl art. 2 ustawy z dnia 15 września 2000 r. o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz o zmianie innych ustaw (Dz. U. Nr 88, poz. 983, z późn. zm.), osoby fizyczne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej oraz osoby prawne prowadzące gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów o podatku rolnym lub prowadzące działalność rolniczą w zakresie działów specjalnych produkcji rolnej mogą organizować się w grupy producentów rolnych w celu dostosowania produkcji rolnej do warunków rynkowych, poprawy efektywności gospodarowania, planowania produkcji ze szczególnym uwzględnieniem jej ilości i jakości, koncentracji podaży oraz organizowania sprzedaży produktów rolnych, a także ochrony środowiska naturalnego.

Utworzona grupa producentów rolnych oprócz realizacji wyżej wskazanych podstawowych celów w akcie założycielskim może zamieścić postanowienia dotyczące w szczególności zaopatrzenia członków grupy w środki produkcji, w tym także przekazywanych nieodpłatnie, o czym stanowi art. 4 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy.

W myśl przepisu art. 191 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2013 r., poz. 1030), wspólnik ma prawo do udziału w zysku wynikającym z rocznego sprawozdania finansowego i przeznaczonym do podziału uchwałą zgromadzenia wspólników. Jeżeli umowa spółki nie stanowi inaczej, zysk przypadający wspólnikom dzieli się w stosunku do udziałów. W sytuacji, gdy spółka pomimo powzięcia uchwały o podziale dywidendy nie dokonała należnych wspólnikom wypłat – wspólnikom przysługuje prawo do odsetek z tytułu opóźnienia wypłaty.

Prawo do udziału w zyskach jest jedną z form realizacji praw wspólników tworzących spółkę kapitałową. Wypłata dywidendy dopuszczalna jest zarówno w formie pieniężnej, jak i niepieniężnej. Dopiero z chwilą podjęcia przez zgromadzenie wspólników stosownej uchwały co do zadysponowania zyskiem, wiadomym staje się, czy będzie on przynależny wspólnikom, czy też zostanie przeznaczony na inne cele (np. inwestycje, kapitał zapasowy itd.). Decyzja o podziale zysku jest zatem uzależniona wyłącznie od woli zgromadzenia wspólników.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361, z późn. zm.), jednym ze źródeł przychodów są kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a-c.

Natomiast stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 4 lit. d) ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się dywidendy i inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, których podstawą uzyskania są udziały (akcje) w spółce lub spółdzielni, w tym również wartość dokonanych na rzecz wspólników spółek nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń, określoną według zasad wynikających z art. 11 ust. 2-2b.

Zgodnie z art. 30a ust. 1 pkt 4 ww. ustawy, od uzyskanych dochodów (przychodów) z dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych pobiera się 19% zryczałtowany podatek dochodowy, z zastrzeżeniem art. 52a.

Jak wynika z art. 41 ust. 4 ww. ustawy, płatnicy, o których mowa w ust. 1, są zobowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13 i 14 oraz art. 30a ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5 oraz 10.

Analizując powyższe należy stwierdzić, że co do zasady, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością występuje w roli płatnika w związku z przekazywaniem swoim udziałowcom należności z tytułu udziału w zyskach osób prawnych. Aby zatem mówić o obowiązkach płatnika musi wystąpić przychód z tytułu udziału w zyskach. Aby zaś taki przychód wystąpił spółka a dokładnie jej zgromadzenie wspólników winno podjąć uchwałę o podziale zysku. Zysk ten jak wspomniano na wstępie może być wypłacony zarówno w formie pieniężnej jak i niepieniężnej. Jeśli zatem przekazanie udziałowcom spółki nieodpłatnie środków do produkcji rolnej nie będzie się odbywało na mocy uprzednio podjętej uchwały zgromadzenia wspólników o podziale zysku, to na wypłacającej spółce nie będą ciążyły obowiązki płatnika, a rozliczenia otrzymanych środków i ich klasyfikacji do odpowiedniego źródła dokonają podmioty otrzymujące te środki.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca działa jako grupa producentów rolnych, zgodnie z ustawą z dnia 15 września 2000 r. o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz zmianie innych ustaw.

Spółka została utworzona przez 5 podmiotów, będących osobami fizycznymi, które prowadzą działalność rolniczą (produkcja trzody). Każdy ze wspólników posiada 20% udziałów w Spółce. Wszyscy członkowie Grupy (wspólnicy Spółki) z tytułu działalności rolniczej nie są płatnikami podatku dochodowego, opłacają podatek rolny. Zgodnie z zasadami funkcjonowania grup producentów rolnych, członkowie Grupy (jej wspólnicy) wyprodukowane przez siebie tuczniki, prosięta i warchlaki sprzedają do Spółki, która następnie sprzedaje je do dalszych odbiorców.

Na podstawie art. 2 Ustawy o grupach producentów rolnych, celem założenia grupy producentów rolnych jest:

  • dostosowanie produkcji rolnej do warunków rynkowych;
  • poprawa efektywności gospodarowania;
  • planowanie produkcji ze szczególnym uwzględnieniem jej ilości i jakości;
  • koncentracja podaży oraz organizowanie sprzedaży produktów rolnych;
  • ochrona środowiska naturalnego.

Powyżej przedstawione cele zostały powtórzone w § 2 umowy Spółki. Działalność Spółki opiera się na zakupie tuczników, prosiąt i warchlaków wyprodukowanych w gospodarstwach rolnych swoich członków i ich dalszej odsprzedaży. W związku z brakiem powierzchni magazynowej, Spółka dokonuje zakupu tuczników, prosiąt i warchlaków od swoich członków dopiero po zakontraktowaniu ich sprzedaży u odbiorcy. Sprzedaż dokonywana jest bezpośrednio z magazynów członków Grupy. Po otrzymaniu przez grupę producentów rolnych zapłaty z tytułu sprzedanej trzody, Grupa reguluje zobowiązania powstałe z tytułu zakupu trzody u swoich członków (wspólników). Rozliczenia pomiędzy grupą producentów rolnych, a jej członkami odbywają się w formie bezgotówkowej (przelewów bankowych).

Spółka zamierza nadwyżkę zysku osiągniętego ze sprzedaży trzody zakupionej od członków grupy producentów rolnych i wyprodukowanej w ich gospodarstwach, a także nadwyżkę pozostałą po zaspokojeniu potrzeb administracyjnych z dotacji otrzymanej z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w ramach działania „Grupy producentów rolnych”, przekazać nieodpłatnie w postaci środków do produkcji członkom grupy producentów. Przekazanie środków do produkcji nie będzie odbywać się na podstawie uprzednio podjętej uchwały zgromadzenia wspólników Spółki o podziale zysku.

Mając powyższe na względzie, stwierdzić należy, że skoro nieodpłatne przekazanie przez Wnioskodawcę środków do produkcji trzody na rzecz członków grupy producentów rolnych, którzy prowadzą działalność rolniczą, nie będzie się odbywało na mocy uprzednio podjętej uchwały Zgromadzenia Wspólników o podziale zysku, to przychód z tego tytułu nie będzie stanowił przychodu z udziału w zyskach osób prawnych. W konsekwencji, na Wnioskodawcy nie będą ciążyły obowiązki płatnika obowiązanego do poboru podatku z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, o którym mowa w art. 30a ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Ponadto należy nadmienić, że rozliczenia ww. otrzymanych środków i ich klasyfikacji do odpowiedniego źródła dokonają członkowie otrzymujący te środki.

Odnosząc się do powołanej przez Wnioskodawcę interpretacji organu podatkowego wskazać należy, że orzeczenie to dotyczy tylko konkretnej, indywidualnej sprawy, podatnika w określonym stanie faktycznym i w tej sprawie rozstrzygnięcie w niej zawarte jest wiążące. Natomiast organy podatkowe mimo, że w ocenie indywidualnych spraw podatników posiłkują się wydanymi rozstrzygnięciami organów podatkowych, to nie mają możliwości zastosowania ich wprost, z tego powodu, iż nie stanowią materialnego prawa podatkowego.

Ponadto zaznacza się, że dokonując weryfikacji stanowiska Wnioskodawcy, tutejszy Organ nie odniósł się do kwestii dotyczącej zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 49 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 851), ponieważ zagadnienie to nie było przedmiotem wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj