Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP2/443-271/14-4/RR
z 25 czerwca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki #61485; przedstawione we wniosku z dnia 18 marca 2014 r. (data wpływu 24 marca 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 5 czerwca 2014 r. (data wpływu 9 czerwca 2014 r.) w odpowiedzi na wezwanie z dnia 27 maja 2014 r. nr IPPP2/443-271/14-2/RR, o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 marca 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 5 czerwca 2014 r. (data wpływu 9 czerwca 2014 r.) w odpowiedzi na wezwanie z dnia 27 maja 2014 r. nr IPPP2/443-271/14-2/RR.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Sp. z o.o. (dalej Spółka lub Podatnik) prowadzi działalność polegający na świadczeniu usług programistycznych, administracji systemami informatycznymi, testowaniu produktów - gier komputerowych (usługi Quality Assurance), działalnością marketingową, działalnością mającą na celu pozyskanie nowych kontrahentów, działalnością z zakresu rozwoju biznesu, jak również świadczy usługi z zakresu finansów. Spółka zamierza prowadzić za pośrednictwem internetu sprzedaż usług elektronicznych (sprzedaż gier komputerowych), których odbiorcą mają być osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej. Sprzedaż będzie skierowana do klientów z całego świata, w postaci cyfrowych plików, gry na komputery PC i MAC. Dostarczenie gry do klienta docelowego ma nastąpić poprzez pobranie pliku ze strony serwisu internetowego, po dokonaniu 100% płatności za złożone zamówienie.

Klienci dokonujący zakupu usług elektronicznych będą dokonywać płatności kartą płatniczą, systemem Paysafecard lub za pośrednictwem systemu płatności internetowych udostępnianego klientom przez PayPall. Firmy te świadczą usługi w zakresie umożliwiania podmiotom gospodarczym przyjmowania płatności, w szczególności bezgotówkowych, dokonywanych przy użyciu elektronicznych instrumentów płatniczych. Następnie środki będą gromadzone na koncie pośrednika ww. płatności firmy L. z którą Podatnik zamierza zawrzeć umowę na świadczenie usług związanych ze zbieraniem płatności od klientów za usługi spółki. Firma L., zobowiązana będzie raz w tygodniu dokonywać przelewu na konto Podatnika. Spółka na koniec każdego dnia, będzie miała możliwość, pobrania sumarycznego zestawienia płatności za usługi, nabywane przez klientów z całego świata.

Transakcja z wykorzystaniem systemów płatności odbywa się w następujący sposób:

  • wybór usługi (wybór gry) przez klienta,
  • wybór metody płatności spośród kilku form płatności przez klienta (PayPall, Paysafecard oraz karta kredytowa),
  • przekierowanie klienta do strony, na której może dokonać płatności,
  • wykonanie płatności,
  • potwierdzenie dokonania wpłaty i powrót klienta do serwisu,
  • wpływ środków na konto firmy L. (jedno konto przeznaczone jest na płatności dokonywane kartą kredytową, drugie konto przeznaczone jest na płatności typu PayPall oraz Paysafecard),
  • automatyczna realizacja usługi/możliwość pobrania pliku ze strony serwisu internetowego.

Z wpłat dokonanych przez klientów, które zostaną przekazane bezpośrednio od firmy pośredniczącej w płatnościach - L., jednoznacznie będzie wynikać jakiej konkretnie usługi ona dotyczy oraz na czyją rzecz została dokonana konkretna transakcja (tj. dane nabywcy, nr IP klienta).

Z pisma z dnia 5 czerwca 2014 r. stanowiącego uzupełnienie do złożonego wniosku wynika, że: Spółka będzie posiadała dowody dokumentujące zapłatę, w postaci raportów, które będzie otrzymywać za każdy dzień roboczy od pośrednika - podmiotu odpowiedzialnego za zbieranie płatności - firmę L. (dalej "Pośrednik"). Przedmiotowe raporty będą wskazywać wprost wszystkie transakcje, które miały miejsce w danym dniu. Zestawienie będzie zawierać: ID płatności, które będzie bezpośrednio powiązane z ID zamówienia, kwotę zebranych środków, walutę w jakiej płatność została dokonana oraz datę zebrania środków. Na podstawie raportów wskazujących wszystkie zebrane środki, raz w tygodniu Pośrednik będzie wykonywał przelew na rzecz Spółki. Od soboty do piątku płatności będą zbierane przez Pośrednika a następnie w pierwszą środę po piątku, o którym mowa powyżej środki pieniężne będą przelewane na konto Spółki. Przelew będzie stanowił sumę dziennych wpłat za transakcje dokonane od soboty do piątku. Dowodem dokumentującym zapłatę będzie zapis w raporcie zebranych środków, potwierdzający, że płatność za daną transakcję została zebrana przez Pośrednika. Następnie zostanie dokonany przelew środków za wymienione transakcje. Spółka będzie prowadzić własną ewidencję, z której będzie jednoznacznie wynikać jakiej konkretnie transakcji dotyczyła zapłata. Po otrzymaniu raportu od Pośrednika, Spółka we własnym systemie dokona zestawienia wszystkich otwartych transakcji z plikiem wskazującym zebrane sumarycznie płatności. Do każdej transakcji przypisywane będą na podstawie ID transakcji szczegóły dotyczące płatności. Spółka będzie prowadzić własną ewidencje wskazującą, kiedy dana płatność została zapłacona.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy w przypadku dokonywania sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej (transakcje typu „B2C”), również poza Unię Europejską, w sytuacji, gdy płatność dokonywana jest za pośrednictwem karty kredytowej, Paysafecard, internetowego systemu płatności typu Paypall itp, a następnie przekazanych środków przez pośrednika na konto Spółki, zastosowanie znajdzie zwolnienie określone w pkt 37 załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. 2012 r., poz. 1382) - dalej Rozporządzenie, z uwagi na fakt otrzymywania wpłat na rachunek bankowy za pośrednictwem firmy L., jeśli zostaną spełnione warunki określone w pkt 37 przedmiotowego rozporządzenia...

Zdaniem Wnioskodawcy:

W przypadku dokonywania sprzedaży na rzecz osób fizycznych (klienci z całego świata) nieprowadzących działalności gospodarczej (transakcje typu „B2C”) i otrzymywania wpłat za pośrednictwem agenta rozliczeniowego firmę L., Spółka będzie miała możliwość rezygnacji z wystawiania paragonów fiskalnych.

Obowiązek w zakresie prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących wynika z art. 111 ustawy o VAT. W myśl ust. 1 tego przepisu, podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani do prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Jednakże w myśl przepisu § 2 ust. 1 Rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie później jednak niż do dnia 31 grudnia 2014 r., czynności wymienione w załączniku do Rozporządzenia.

Zgodnie natomiast z poz. 37 tego załącznika, zwolnione z obowiązku ewidencjonowania jest świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli:

  • zapłaty za wykonaną czynność dokonano w całości za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem);
  • z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła.

W ocenie Spółki, możliwość stosowania powyższego zwolnienia dotyczy również sytuacji, w której płatność jest realizowana poprzez systemy płatności internetowych. Aktualnie, na rynku funkcjonują różne systemy płatności internetowych tworzone specjalnie do obsługi sprzedaży wysyłkowej w Internecie. Zdaniem Podatnika skorzystanie z możliwości przyjmowania płatności za pośrednictwem operatorów (agentów rozliczeniowych) obsługujących płatności elektroniczne, nawet w sytuacji, gdy rachunek bankowy Spółki uznawany będzie cyklicznie (raz w tygodniu), należy uznać za spełnienie warunków określonych w pkt 37 załącznika do Rozporządzenia.

Przemawia za tym również wykładnia celowościowa, bowiem obowiązkiem ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej na podstawie przedmiotowego Rozporządzenia objęta jest przede wszystkim sprzedaż detaliczna w żaden inny sposób nieudokumentowana. Natomiast w opisanym stanie faktycznym każda sprzedaż będzie możliwa do identyfikacji w postaci wpływu na konto Spółki w związku z wcześniejszą sprzedażą, a także przy pomocy prowadzonej przez Spółkę ewidencji sprzedaży. Podkreślenia wymaga fakt, że wszelkie kwoty, które wpływają na rachunek bankowy Podatnika można przypisać do konkretnych, oznaczonych transakcji.

W konsekwencji w przypadku dokonywania sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej (transakcje typu „B2C”) za pośrednictwem strony internetowej, kiedy płatność za usługę dokonywana jest za pośrednictwem operatorów (agentów rozliczeniowych) Podatnik ma możliwość rezygnacji z wystawiania paragonów fiskalnych.

Prawidłowość takiego stanowiska została potwierdzona m.in. w:

  • interpretacji indywidualnej Ministra Finansów z 25 marca 2011 r. sygn. IBPP4/443-227/11/JP,
  • interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 23 kwietnia 2013 r. sygn. IPPP2/443-189/13-2/KOM.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2011r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą o VAT”, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Według art. 7 ust. 1 ustawy o VAT przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy o VAT jako świadczenie usług ustawodawca określa każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Obowiązek w zakresie prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących wynika z art. 111 ustawy o VAT. W myśl ust. 1 tego przepisu, podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani do prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Stosownie do art. 2 pkt 22 ustawy, przez sprzedaż rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

W omawianej sprawie Wnioskodawca zamierza prowadzić za pośrednictwem internetu sprzedaż usług elektronicznych (sprzedaż gier komputerowych), których odbiorcą mają być osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej. Sprzedaż będzie skierowana do klientów z całego świata.

W tym miejscu wskazać należy, że ogólna zasada dotycząca określania miejsca świadczenia usług wykonywanych na rzecz podmiotów niebędących podatnikami wynika z art. 28c ustawy, zgodnie z którym miejscem świadczenia usług na rzecz podmiotów niebędących podatnikami jest miejsce, w którym usługodawca posiada siedzibę działalności gospodarczej, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3 oraz art. 28d, art. 28e, art. 28f ust. 1, 2 i 3, art. 28g ust. 2 i art. 28h-28n.

Natomiast art. 28l pkt 10 ustawy stanowi, że w przypadku świadczenia na rzecz podmiotów niebędących podatnikami, posiadających siedzibę, stałe miejsce zamieszkania lub zwykłe miejsce pobytu poza terytorium Unii Europejskiej usług elektronicznych - miejscem świadczenia usług jest miejsce, gdzie podmioty te posiadają siedzibę, stałe miejsce zamieszkania lub zwykłe miejsce pobytu.

Wobec tego, że miejscem świadczenia usług świadczonych przez Wnioskodawcę na rzecz osób nieprowadzących działalności gospodarczej (podmiotów niebędących podatnikami) mających miejsce zamieszkania na terytorium UE, jest zgodnie z art. 28c ustawy, terytorium Polski, tj. miejsce gdzie usługodawca (Wnioskodawca) posiada siedzibę działalności gospodarczej. Zatem usługi te podlegają opodatkowaniu zgodnie z przepisami obowiązującymi na terytorium kraju.

Natomiast świadczenie omawianych usług na rzecz podmiotów niebędących podatnikami, posiadającymi siedzibę, stałe miejsce zamieszkania lub zwykłe miejsce pobytu poza terytorium UE, dla których miejscem świadczenia (opodatkowania), zgodnie z art. 28l ustawy, jest miejsce ich siedziby, zamieszkania lub pobytu, nie podlega opodatkowaniu na terytorium Polski.

Dlatego też obowiązek ewidencji sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych za pomocą kasy rejestrującej dotyczy tylko świadczonych usług, dla których miejscem świadczenia (opodatkowania) jest terytorium kraju.

Jak wynika z art. 111 ust. 8 ustawy o VAT, minister właściwy do spraw finansów publicznych może zwolnić, w drodze rozporządzenia, na czas określony, niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z obowiązku, o którym mowa w ust. 1, oraz określić warunki korzystania ze zwolnienia, mając na uwadze interes publiczny, w szczególności sytuację budżetu państwa (…).

W zakresie zwolnień z obowiązku prowadzenia kasy rejestrującej obowiązuje rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2012 r., poz. 1382), zwanego dalej „rozporządzeniem”.

Regulacje zawarte w powołanym rozporządzeniu przewidują zwolnienie z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących ze względu na rodzaj prowadzonej działalności – zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia (zwolnienie przedmiotowe) oraz wysokość obrotu – do określonej wysokości obrotów (zwolnienie podmiotowe).

Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie później jednak niż do dnia 31 grudnia 2014 r. podatników, u których kwota obrotu realizowanego na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty 20 000 zł (…).

W § 4 ust. 1 pkt 1 ww. rozporządzenia wymienione zostały niektóre czynności wyłączające możliwość korzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania, o którym mowa w § 2 i § 3.

Natomiast zgodnie z § 2 ust. 1 rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie później jednak niż do 31 grudnia 2014 r., czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia.

W poz. 37 rozporządzenia wymieniono świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli zapłaty za wykonaną czynność dokonano w całości za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła.

Aby zatem Wnioskodawca miał prawo do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 pkt 1 w związku z poz. 37 załącznika, muszą łącznie zostać spełnione następujące warunki:

  • zapłata za wykonane świadczenie w całości następuje za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika,
  • z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcje jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczyła.

Niewystąpienie jednego z ww. warunków oznacza brak możliwości zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Prawo do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących na mocy § 2 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia w powiązaniu z poz. 37 ww. załącznika do rozporządzenia, przysługuje w sytuacji, gdy zapłata za świadczone usługi w całości następuje za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika. Wyrażenie „w całości” odnosi się do poszczególnych transakcji świadczonych przez podatnika. Taka konstrukcja przepisu powoduje, że zwolnieniu nie podlega świadczenie usługi, za którą zapłacono częściowo gotówką, a częściowo za pośrednictwem banku lub poczty. Warunkiem zwolnienia jest bowiem to, aby konkretna transakcja została w całości zapłacona za pośrednictwem banku lub poczty oraz by było możliwe zidentyfikowanie transakcji, której zapłata dotyczy.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca zamierza prowadzić za pośrednictwem internetu sprzedaż usług elektronicznych (sprzedaż gier komputerowych), których odbiorcą mają być osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej. Sprzedaż będzie skierowana do klientów z całego świata, w postaci cyfrowych plików, gry na komputery PC i MAC. Dostarczenie gry do klienta docelowego ma nastąpić poprzez pobranie pliku ze strony serwisu internetowego, po dokonaniu 100% płatności za złożone zamówienie. Klienci dokonujący zakupu usług elektronicznych będą dokonywać płatności kartą płatniczą, systemem Paysafecard lub za pośrednictwem systemu płatności internetowych udostępnianego klientom przez PayPall. Następnie środki będą gromadzone na koncie pośrednika ww. płatności firmy L. która zobowiązana będzie raz w tygodniu dokonywać przelewu na konto Podatnika. Spółka na koniec każdego dnia, będzie miała możliwość, pobrania sumarycznego zestawienia płatności za usługi, nabywane przez klientów z całego świata. Z wpłat dokonanych przez klientów, które zostaną przekazane bezpośrednio od firmy pośredniczącej w płatnościach - L., jednoznacznie będzie wynikać jakiej konkretnie usługi ona dotyczy oraz na czyją rzecz została dokonana konkretna transakcja (tj. dane nabywcy, nr IP klienta).

Jak wynika z opisu sprawy Spółka będzie posiadała dowody dokumentujące zapłatę, w postaci raportów, które będzie otrzymywać za każdy dzień roboczy od pośrednika - podmiotu odpowiedzialnego za zbieranie płatności firmę L.. Spółka będzie prowadzić własną ewidencję, z której będzie jednoznacznie wynikać jakiej konkretnie transakcji dotyczyła zapłata. Po otrzymaniu raportu od Pośrednika, Spółka we własnym systemie dokona zestawienia wszystkich otwartych transakcji z plikiem wskazującym zebrane sumarycznie płatności. Do każdej transakcji przypisywane będą na podstawie ID transakcji szczegóły dotyczące płatności. Spółka będzie prowadzić własną ewidencje wskazującą, kiedy dana płatność została zapłacona.

W analizowanej sprawie Wnioskodawca powziął w wątpliwość czy w przypadku dokonywania sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, również poza Unię Europejską, w sytuacji, gdy płatność dokonywana jest za pośrednictwem karty kredytowej, Paysafecard, internetowego systemu płatności typu Paypall itp, a następnie przekazanych środków przez pośrednika na konto Spółki, zastosowanie znajdzie zwolnienie z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, z uwagi na fakt otrzymywania wpłat na rachunek bankowy za pośrednictwem firmy L., jeśli zostaną spełnione warunki określone w pkt 37 przedmiotowego rozporządzenia.

W omawianej sprawie świadczenie usług elektronicznych ma następować za pośrednictwem internetu, a klienci dokonujący zakupu usług będą dokonywać płatności kartą płatniczą, systemem Paysafecard lub za pośrednictwem systemu płatności internetowych udostępnianego klientom przez PayPall, które to środki będą następnie środki gromadzone na koncie pośrednika ww. płatności firmy L.. Jak wskazano w opisie sprawy Spółka będzie posiadała dowody dokumentujące zapłatę oraz będzie prowadzić własną ewidencję, z której będzie jednoznacznie wynikać jakiej konkretnie transakcji dotyczyła zapłata.

W odniesieniu do powyższych przepisów oraz okoliczności przedstawionych we wniosku należy stwierdzić więc, że przyjęty przez Wnioskodawcę sposób ewidencji sprzedaży usług elektronicznych (gier komputerowych) dokonywanej na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej posiadających miejsce zamieszkania na terytorium kraju oraz w krajach Unii Europejskiej spełnia przesłanki umożliwiające zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących wynikające z § 2 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia w powiązaniu z poz. 37 ww. załącznika do rozporządzenia. Wnioskodawca nie będzie przyjmował wpłat w formie gotówkowej, płatności będą dokonywane w sposób wskazany w poz. 37 załącznika do rozporządzenia, ponadto Spółka będzie w posiadaniu dowodów, z których będzie jednoznacznie wynikało jakiej konkretnie dostawy wpłata dotyczyła. Zaznaczyć należy, że prawo do stosowania zwolnienia z ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej w stosunku do sprzedaży usług elektronicznych (gier komputerowych) dokonywanej drogą elektroniczną będzie Spółce przysługiwało do dnia 31 grudnia 2014 r.

Natomiast świadczenie przez Wnioskodawcę usług elektronicznych na rzecz podmiotów niebędących podatnikami, którzy posiadają siedzibę, stałe miejsce zamieszkania lub zwykłe miejsce pobytu poza terytorium Unii Europejskiej nie podlega obowiązkowi ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

W świetle powyższego, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj