Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP1/443-1130/13/DK
z 11 marca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 listopada 2013 r. (data wpływu 25 listopada 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 18 lutego 2014 r. (data wpływu 25 lutego 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży działki jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 listopada 2013 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży działki.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 18 lutego 2014 r. (data wpływu 25 lutego 2014 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 11 lutego 2014 r. znak: IBPP1/443-1130/13/DK.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Gmina Z. jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT. Gmina ma zamiar sprzedać niezabudowaną działkę nr 1471/2 o powierzchni 1,7923 ha położoną w miejscowości Z. objętą księgą wieczystą 0. Działka o której mowa została uzbrojona w urządzenia infrastruktury technicznej, nie jest objęta planem zagospodarowania przestrzennego sklasyfikowana jest jako użytek ŁIV, ŁV. Dla obszaru na którym położona jest działka nie został sporządzony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, jednak zgodnie ze studium ww. nieruchomość leży w terenach oznaczonym kolorem brązowym (jasnym i ciemnym) - budownictwo wielofunkcyjne mieszkalno - usługowe istniejące i potencjalne.

W uzupełnieniu wniosku, Wnioskodawca podaje, że:

1.W momencie sprzedaży działki nr 1471/2 brak będzie dla tego terenu planu zagospodarowania przestrzennego.

2.Dla działki nr 1471/2 nie została wydana decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu i do momentu sprzedaży nie zostanie wydana.

3.W rozumieniu Prawa Budowlanego na przedmiotowej działce znajdują się budowle - obiekty liniowe, stanowiące infrastrukturę techniczną.

  1. Działkę nr ewid. 1471 położoną w Z. Gmina nabyta w 1992 r. decyzją wydaną przez Urząd Wojewódzki w K. z dnia 27 stycznia 1992 r., znak: 0. o nabyciu przez Gminę Z. z mocy prawa nieodpłatnie własności nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów m.in. nr 1471 o pow. 27100 m2. Działka została nabyta przez Gminę na podstawie art. 7 ust. 1 i art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 10 maja 1990 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 32, poz. 191 i Nr 43 poz. 253). W roku 2006 przedmiotowa działka została podzielona na podstawie art. 92 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami na działki nr: 1471/1 o pow. 0,4553 ha, 1471/2 o pow. 1,7923 ha i 1471/3 o pow. 0,4578 ha.
  2. Nabycie przedmiotowej nieruchomości nie było udokumentowane fakturą VAT z powodu jak w pkt 1.
  3. Gminie nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

4.Na działce nr 1471/2 w momencie sprzedaży znajdować się będzie:

  • ok. 73 m sieci gazowniczej, oznaczonej jako g-50 - gaz niskoprężny o średnicy 50 mm (przyłącz do dwóch budynków mieszkalnych) wybudowanej w latach 60 - tych XX wieku przez zakład gazowniczy stanowiący własność P. Sp. z o.o.;
  • ok. 370 m rurociągu kanalizacyjnego tłocznego, oznaczonego ks 110 PE, wybudowanego w latach 2003-2005 przez B. S.A. i stanowiącego obecnie własność spółki C. sp. z o.o.
  • ok. 240 m sieci wodociągowej, oznaczonej symbolem W-250 (wodociąg magistralny o średnicy 250 mm), wybudowanej pod koniec lat 90-tych XX wieku przez Gminę Z. i stanowiącej własność Gminy Z.
  • Obiekty ww. są odrębnym od działki przedmiotem własności.

5.W rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 1409) obiekty budowlane wymienione we wniosku zlokalizowane na działce nr 1471/2 stanowią budowle, przez które należy rozumieć m.in. obiekty liniowe (wodociąg, kanał, gazociąg). Obiekty te nie są wymienione w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB). Nie są to sieci rozdzielcze.

6.Obiekty liniowe znajdujące się na działce nr 1471/2 nie będą przedmiotem zbycia. Gmina przed sprzedażą działki nie wejdzie w ekonomiczne posiadanie sieci gazowniczej i kanalizacyjnej znajdującej się na ww. działce.

7.Przed sprzedażą działki nie dojdzie do rozliczenia nakładów.

8.Gmina nie władała nigdy siecią gazowniczą ani kanalizacyjną znajdującą się na przedmiotowej nieruchomości, natomiast sieć wodociągowa została przekazana przez Gminę Z. w nieodpłatne użytkowanie Zakładowi Gospodarki Komunalnej w Z., będącemu samorządowym zakładem budżetowym Gminy, którego zadaniem statutowym jest prowadzenie gospodarki wodno - ściekowej na terenie gminy.

Umowy cywilnoprawne na dostarczanie wody są zawierane pomiędzy mieszkańcami a ZGK.

9.Pierwsze zasiedlenie wodociągu polegające na rozpoczęciu jego eksploatacji nastąpiło w 1998 r. Odnośnie gazociągu i kanalizacji Gmina nie posiada danych.

Wodociąg został przekazy protokolarnie przez Gminę Z. Zakładowi Gospodarki Komunalnej w Z. w 1998 r.

10.Gmina nie ponosiła wydatków wyższych niż 30% wartości początkowej na ulepszenie obiektów w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym. Gmina nie miała prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od tych wydatków.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy przy sprzedaży opisywanej nieruchomości winno się naliczyć podatek VAT w wysokości 23% czy też będzie ona korzystała ze zwolnienia o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy, podatek VAT w wysokości 23% nie powinien być doliczony, gdyż nieruchomość dla której ma być wydana interpretacja indywidualna to teren niezabudowany dla którego nie została wydana decyzja o warunkach zabudowy, dla terenu na którym leży działka nie sporządzono miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a więc nie spełnia definicji działki budowlanej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Stosownie do art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.) – zwanej dalej ustawą o VAT – opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ww. ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, należy rozumieć przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Przez towary, stosownie do art. 2 pkt 6 ustawy o VAT, rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Nie każda jednak czynność stanowiąca dostawę towarów w rozumieniu art. 7 ustawy o VAT podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Aby dana czynność podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, musi być wykonana przez podatnika.

Stosownie do postanowień art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 15 ust. 2 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2013 r., działalność gospodarcza, obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy o VAT - nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej – (Dz. Urz. UE L Nr 347 s. 1, ze zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże, w świetle unormowań prawa wspólnotowego w przypadku, gdy podejmują one takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Na mocy art. 2 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 594 ze zm.) gmina jest jednostką samorządu terytorialnego, posiada osobowość prawną, wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Stosownie do art. 7 ust. 1 ww. ustawy za zadania własne gminy uznaje się zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, w szczególności zadania własne obejmują sprawy:

1.ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej;

2.gminnych dróg, ulic, mostów, placów, oraz organizacji ruchu drogowego;

3.wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz;

3a.działalności w zakresie telekomunikacji;

4.lokalnego transportu zbiorowego;

5.ochrony zdrowia;

6.pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych;

6a.wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;

7.gminnego budownictwa mieszkaniowego;

8.edukacji publicznej;

9.kultury, w tym bibliotek gminnych i innych instytucji kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;

10.kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych;

11.targowisk i hal targowych;

12.zieleni gminnej i zadrzewień;

13.cmentarzy gminnych;

14.porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego;

15.utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych;

16.polityki prorodzinnej, w tym zapewnienia kobietom w ciąży opieki socjalnej, medycznej i prawnej;

17.wspierania i upowszechniania idei samorządowej, w tym tworzenia warunków do działania i rozwoju jednostek pomocniczych i wdrażania programów pobudzania aktywności obywatelskiej;

18.promocji gminy;

19.współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.);

20.współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw.

Jak już podano na wstępie, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności. W świetle powyższego przepisu jednostki samorządu terytorialnego (gminy, powiaty, województwa), ze względu na przyznaną im ustawowo osobowość prawną, są podatnikami podatku od towarów i usług, o ile spełnią pozostałe warunki wskazane w art. 15 ustawy o VAT.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy, itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych). Bowiem tylko w tym zakresie ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o VAT.

Stawka podatku, zgodnie z przepisem art. 41 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zgodnie z art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Jednakże w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej przewidziano opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.

Według regulacji art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2013 r., zwalnia się od podatku dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane.

Zgodnie z art. 2 pkt 33 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2013 r., przez tereny budowlane rozumie się grunty przeznaczone pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku takiego planu - zgodnie z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, o których mowa w przepisach o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Stosownie do treści art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 647 ze zm.), ustalenie przeznaczenia terenu, rozmieszczenie inwestycji celu publicznego oraz określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Z treści cytowanego przepisu wynika, że w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dochodzi do wiążącego podmioty władzy, w tym administracji, oraz podmioty spoza systemu władzy (osoby fizyczne i ich organizacje) ustalenia bądź zmiany przeznaczenia terenu na określony w tym planie cel.

W przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w drodze decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu, przy czym:

  1. lokalizację inwestycji celu publicznego ustala się w drodze decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego,
  2. sposób zagospodarowania terenu i warunki zabudowy dla innych inwestycji ustala się w drodze decyzji o warunkach zabudowy (art. 4 ust. 2 ww. ustawy).

Z cytowanych powyżej przepisów wynika, że opodatkowaniu podlegają te dostawy, których przedmiotem są nieruchomości gruntowe zabudowane i niezabudowane, przy czym w przypadku gruntów niezabudowanych, tylko te, które stanowią tereny budowlane w myśl art. 2 pkt 33 ww. ustawy. Natomiast dostawa gruntów niezabudowanych, będących np. gruntami rolnymi czy leśnymi, które nie są terenami budowlanymi, jest zwolniona z podatku od towarów i usług.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Gmina ma zamiar sprzedać niezabudowaną działkę nr 1471/2 o powierzchni 1,7923 ha.

W momencie sprzedaży działki nr 1471/2 brak będzie dla tego terenu planu zagospodarowania przestrzennego. Dla działki nr 1471/2 nie została wydana decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu i do momentu sprzedaży nie zostanie wydana.

Na działce nr 1471/2 w momencie sprzedaży znajdować się będzie:

  • ok. 73 m sieci gazowniczej, oznaczonej jako g-50 - gaz niskoprężny o średnicy 50 mm (przyłącz do dwóch budynków mieszkalnych) wybudowanej w latach 60 - tych XX wieku przez zakład gazowniczy stanowiący własność P. Sp. z o.o.;
  • ok. 370 m rurociągu kanalizacyjnego tłocznego, oznaczonego ks 110 PE, wybudowanego w latach 2003-2005 przez B. S.A. i stanowiącego obecnie własność spółki C. sp. z o.o.
  • ok. 240 m sieci wodociągowej, oznaczonej symbolem W-250 (wodociąg magistralny o średnicy 250 mm), wybudowanej pod koniec lat 90-tych XX wieku przez Gminę i stanowiącej własność Gminy.

Sieć wodociągowa została przekazana przez Gminę w nieodpłatne użytkowanie Zakładowi Gospodarki Komunalnej, będącemu samorządowym zakładem budżetowym Gminy, którego zadaniem statutowym jest prowadzenie gospodarki wodno - ściekowej na terenie gminy.

Umowy cywilnoprawne na dostarczanie wody są zawierane pomiędzy mieszkańcami a ZGK.

Wodociąg został przekazy protokolarnie przez Gminę Zakładowi Gospodarki Komunalnej w 1998 r.

Obiekty ww. są odrębnym od działki przedmiotem własności.

Obiekty liniowe znajdujące się na działce nr 1471/2 nie będą przedmiotem zbycia.

Biorąc pod uwagę powyższe oraz treść powołanych przepisów stwierdzić należy, że dostawa przedmiotowego gruntu będzie zwolniona od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku od towarów i usług, gdyż nie jest on terenem budowlanym w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy o VAT, ponieważ w momencie sprzedaży brak będzie dla tego terenu planu zagospodarowania przestrzennego jak również dla działki nie została wydana i do momentu sprzedaży nie zostanie wydana decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy, że przy sprzedaży działki nr 1471/2 podatek VAT w wysokości 23% nie powinien być doliczony, należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy przedstawionego zdarzenia przyszłego i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Niniejsza interpretacja indywidualna traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego (szczególności gdy przed sprzedażą działka gruntu zostanie objęta miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego lub gdyby dla tego terenu została wydana decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu) bądź zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz.U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w X., po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj