Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP4/443-237/14-5/ALN
z 25 czerwca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia z dnia 31 marca 2014 r. (data wpływu 31 marca 2014 r.) uzupełnionym pismami z dnia 29 kwietnia 2014 r. (data wpływu 6 maja 2014 r.) i 20 maja 2014 r. (data wpływu 20 maja 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zwrotu różnicy kwoty podatku naliczonego na podstawie art. 87 ust. 5a – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 marca 2014 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zwrotu różnicy kwoty podatku naliczonego na podstawie art. 87 ust. 5a.

Wniosek uzupełniono pismami z dnia 29 kwietnia 2014 r. (data wpływu 6 maja 2014 r.) i 20 maja 2014 r. (data wpływu 20 maja 2014 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny. (ostatecznie doprecyzowany w uzupełnieniu wniosku)

Na podstawie wymaganych dokumentów Prawa Budowlanego/Pozwolenie na rozbiórkę oraz Pozwolenie na budowę/ Wnioskodawczyni przystąpiła do realizacji inwestycji polegającej na budowie budynku usługowo-handlowego na działce będącej jej prywatną własnością, na której od 1983 roku prowadziła działalność polegającą na prowadzeniu baru. Z końcem grudnia roku 2013, w związku z koniecznością przygotowania placu budowy pod nową inwestycję/rozbiórka obiektu, w którym prowadzona była działalność/zaprzestała prowadzenia działalności związanej z prowadzeniem baru skupiając się na realizacji nowego obiektu.

W zaistniałej sytuacji od 01 stycznia b.r. Wnioskodawczyni nie notuje jakichkolwiek przychodów i stan taki będzie się utrzymywał do chwili zakończenia inwestycji, t.j. do końca kwietnia 2015 roku. Ponieważ w ok. 90% inwestycja będzie realizowana z kredytów bankowych- w części podstawowej z kredytu inwestycyjnego /koszty budowy netto/, a podatek VAT będzie finansowany z kredytu komercyjnego, o znacznie wyższym oprocentowaniu, Wnioskodawczynię interesuje jaki jest najkrótszy możliwy termin zwrotu podatku VAT w takiej sytuacji. Wnioskodawczyni dodała, że kredyt w całości będzie rozliczany na podstawie faktur wystawianych przez Generalnego Wykonawcę, /na podstawie stosownych umów/ po wcześniejszej akceptacji przez kredytobiorcę przez Wnioskodawczynię, bezgotówkowo /przelewy/ pomiędzy Generalnym Wykonawcą a Bankiem kredytującym inwestycję. Również zwrot podatku VAT przez Urząd Skarbowy będzie dokonywany bezpośrednio na konto Kredytodawcy /Banku kredytującego inwestycję/.

Budynek stanowić będzie środek trwały, a co się z tym wiąże, wszelkie wydatki ponoszone przy jego realizacji będą rejestrowane na bieżąco w Ewidencji Środków Trwałych.

Mając na uwadze maksymalne ograniczenie zbędnych kosztów związanych z oprocentowaniem kredytu, który będzie musiał być uruchamiany na bieżąco przy wystawianych fakturach za wykonane roboty Wnioskodawczyni jest zainteresowana jak najkrótszym terminem zwrotu podatku VAT.

Wobec przedstawionej wyżej sytuacji Wnioskodawczyni prosi o wypowiedzenie się co do możliwości zastosowania zamiast art. 87 ust. 5a w sytuacji, kiedy jest realizowana inwestycja w okresie dłuższym, w przypadku kiedy nie jest dokonywana żadna sprzedaż, czy do czasu zakończenia tej inwestycji istnieje możliwość zastosowania ust. 6.

Wnioskodawczyni oświadczyła, że jest podatnikiem podatku od towarów i usług. Budowany przez Wnioskodawczynię obiekt będzie po wybudowaniu służył do celów komercyjnych, jak wynajem powierzchni firmom zewnętrznym, a także do częściowego wykorzystania przez Jej firmę, a do jego budowy są kupowane towary i usługi opodatkowane podatkiem VAT. Faktury dotyczące zakupu towarów i usług w ramach realizacji ww. zadania będą wystawiane na Wnioskodawczynię, która jest inwestorem obiektu. Wnioskodawczyni płatnik podatku od towarów i usług składa deklaracje VAT-7. W deklaracji, w której będzie się ubiegać o zwrot podatku naliczonego nie przewiduje wykazywania po stronie podatku należnego czynności opodatkowanych aż do czasu zakończenia inwestycji. Wykazywane w deklaracjach podatkowych kwoty podatku naliczonego wynikać będą z faktur dokumentujących kwoty należności, które zostały w całości zapłacone, z uwzględnieniem art. 22 ustawy z dnia 2 lipca 2004 roku. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. nr 220, poz. 1447, z późn. zm.). Wnioskodawczyni oświadczyła, że nie posiada środków mogących stanowić zabezpieczenie majątkowe, które mogłoby stanowić wysokość odpowiadającą kwocie wnioskowanego zwrotu tym bardziej, że inwestycja będzie realizowana z kredytu bankowego, w tym także w części z kredytu obrotowego, który przewidziany jest do obsługi podatku od towarów i usług i jest udzielany na ściśle określonych warunkach, w tym także czasowych.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy w przedstawionej sytuacji możliwe będzie zastosowanie zamiast art. 87 ust. 5a zastosowanie ust. 6?

Stanowisko Wnioskodawcy (ostatecznie przedstawione w uzupełnieniu wniosku).

Biorąc pod uwagę powyższe Wnioskodawczyni wyjaśniła, iż uważa, że jest możliwość zastosowania w tym przypadku art. 87 ust 5A zamiast ust. 6 i prosi o przychylne rozpatrzenie wniosku.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest nieprawidłowe.

Zgodnie z dyspozycją zawartą w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późń. zm.), w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Treść przepisu art. 86 ust. 1 ustawy wskazuje, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje tylko podatnikom podatku od towarów i usług oraz jedynie w takim przypadku, gdy dokonywane zakupy mają związek z transakcjami opodatkowanymi podatnika, tj. takimi, których następstwem jest określenie podatku należnego.

Art. 86 ust. 19 stanowi, że jeżeli w okresie rozliczeniowym podatnik nie wykonywał czynności opodatkowanych na terytorium kraju oraz nie wykonywał czynności poza terytorium kraju kwotę podatku naliczonego może przenieść do rozliczenia na następny okres rozliczeniowy.

Podstawowym kryterium decydującym o prawie podatnika podatku od towarów i usług do odliczenia podatku naliczonego, zawartego w towarach i usługach, które zostały przez niego zakupione, jest wystąpienie związku pomiędzy podatkiem naliczonym przy nabyciu towarów i usług, a podatkiem należnym z tytułu wykonywanej przez podatnika działalności opodatkowanej.

Przedstawiona w art. 86 ust. 1 ustawy zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Stosownie do art. 87 ust. 1 ustawy – w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następny okres lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

W myśl art. 86 ust. 8 ustawy, podatnik ma również prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o której mowa w ust. 2, jeżeli importowane lub nabyte towary i usługi dotyczą:

  1. dostawy towarów lub świadczenia usług przez podatnika poza terytorium kraju, jeżeli kwoty te mogłyby być odliczone, gdyby czynności te były wykonywane na terytorium kraju, a podatnik posiada dokumenty, z których wynika związek odliczonego podatku z tymi czynnościami;
  2. dostawy towarów, o której mowa w art. 43 ust. 1 pkt 16.

W myśl art. 87 ust. 2 ustawy – zwrot różnicy podatku, z zastrzeżeniem ust. 6, następuje w terminie 60 dni od dnia złożenia rozliczenia przez podatnika na rachunek bankowy podatnika w banku mającym siedzibę na terytorium kraju lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem, wskazane w zgłoszeniu identyfikacyjnym, o którym mowa w odrębnych przepisach, lub na wskazany przez podatnika rachunek banku lub na rachunek spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, jako zabezpieczenie udzielanego przez ten bank lub przez tę kasę kredytu, na podstawie złożonego przez podatnika, do naczelnika urzędu skarbowego, w terminie do złożenia deklaracji podatkowej, pisemnego, nieodwołalnego upoważnienia organu podatkowego, potwierdzonego przez bank lub spółdzielczą kasę oszczędnościowo-kredytową udzielających kredytu, do przekazania tego zwrotu. Jeżeli zasadność zwrotu wymaga dodatkowego zweryfikowania, naczelnik urzędu skarbowego może przedłużyć ten termin do czasu zakończenia weryfikacji rozliczenia podatnika dokonywanego w ramach czynności sprawdzających, kontroli podatkowej lub postępowania podatkowego na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej lub postępowania kontrolnego na podstawie przepisów o kontroli skarbowej. Jeżeli przeprowadzone przez organ czynności wykażą zasadność zwrotu, o którym mowa w zdaniu poprzednim, urząd skarbowy wypłaca należną kwotę wraz z odsetkami w wysokości odpowiadającej opłacie prolongacyjnej stosowanej w przypadku odroczenia płatności podatku lub jego rozłożenia na raty.

Stosownie do art. 87 ust. 2a ustawy, w przypadku wydłużenia terminu na podstawie ust. 2 zdanie drugie, urząd skarbowy na wniosek podatnika dokonuje zwrotu różnicy podatku w terminie wymienionym w ust. 2 zdanie pierwsze, jeżeli podatnik wraz z wnioskiem złoży w urzędzie skarbowym zabezpieczenie majątkowe w kwocie odpowiadającej kwocie wnioskowanego zwrotu podatku. Jeżeli wniosek wraz z zabezpieczeniem został złożony na 13 dni przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 2, lub później, zwrotu dokonuje się w terminie 14 dni od dnia złożenia tego zabezpieczenia.

Zgodnie z art. 87 ust. 4a zabezpieczenie majątkowe, o którym mowa w ust. 2a, może być złożone w formie:

  1. gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej;
  2. poręczenia banku;
  3. weksla z poręczeniem wekslowym banku;
  4. czeku potwierdzonego przez krajowy bank wystawcy czeku;
  5. papierów wartościowych na okaziciela o określonym terminie wykupu wyemitowanych przez Skarb Państwa lub Narodowy Bank Polski, bankowych papierów wartościowych i listów zastawnych o określonym terminie wykupu, wyemitowanych we własnym imieniu i na własny rachunek przez podmiot mogący być gwarantem lub poręczycielem zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej.

Zabezpieczenie majątkowe, o którym mowa w ust. 2a, dotyczące zwrotu podatku w wysokości nie większej niż wyrażonej w złotych kwocie odpowiadającej równowartości 1.000 euro, może być złożone w formie weksla. Przeliczenia kwoty wyrażonej w euro dokonuje się według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na ostatni dzień roboczy okresu rozliczeniowego, którego dotyczy zwrot podatku, w zaokrągleniu do pełnych złotych – ust. 4b.

W myśl ust. 4d naczelnik urzędu skarbowego odmawia przyjęcia zabezpieczenia, jeżeli stwierdzi, że złożone zabezpieczenie:

  1. nie zapewni pokrycia w całości wypłacanej kwoty zwrotu, o której mowa w ust. 2a, lub
  2. nie zapewni w sposób pełny pokrycia w terminie wypłacanej kwoty zwrotu – w przypadku zabezpieczenia z określonym terminem ważności.

Stosownie do zapisu ust. 4e zabezpieczenie majątkowe zostaje zwolnione w dniu następującym po dniu:

  1. zakończenia przez organ podatkowy weryfikacji, o której mowa w ust. 2 - w przypadku zabezpieczenia, o którym mowa w ust. 2a;
  2. w którym upłynęło 180 dni od dnia złożenia deklaracji podatkowej, w której była wykazana kwota zwrotu podatku - w przypadku, o którym mowa w ust. 5a.

Zgodnie z art. 87 ust. 4f zwolnienia zabezpieczenia nie dokonuje się:

  1. w przypadku wszczęcia, zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej:
    1. postępowania podatkowego w zakresie rozliczenia, którego dotyczy zabezpieczenie - do czasu zakończenia tego postępowania, lub
    2. kontroli podatkowej w zakresie rozliczenia, którego dotyczy zabezpieczenie - do upływu terminu 3 miesięcy od dnia zakończenia kontroli, jeżeli w tym terminie nie wszczęto postępowania podatkowego;
  2. w przypadku wszczęcia postępowania kontrolnego zgodnie z przepisami o kontroli skarbowej w zakresie rozliczenia, którego dotyczy zabezpieczenie - do czasu zakończenia tego postępowania;
  3. w przypadku stwierdzenia, że podatnik w złożonej deklaracji podatkowej wykazał kwotę zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego nienależną lub wyższą od kwoty należnej i ją otrzymał - do czasu uregulowania powstałej zaległości podatkowej.

Zgodnie z art. 87 ust. 5 ustawy – na umotywowany wniosek, podatnikom dokonującym dostawy towarów lub świadczenia usług poza terytorium kraju i niedokonującym sprzedaży opodatkowanej, przysługuje zwrot kwoty podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 8 pkt 1, w terminie określonym w ust. 2 zdanie pierwsze. Przepisy ust. 2 zdanie drugie i trzecie, ust. 2a i ust. 4a-4f stosuje się odpowiednio.

W myśl ust. 5a artykułu 87, w przypadku, gdy podatnik nie wykonał w okresie rozliczeniowym czynności opodatkowanych na terytorium kraju oraz czynności wymienionych w art. 86 ust. 8 pkt 1, podatnikowi przysługuje, na jego umotywowany wniosek złożony wraz z deklaracją podatkową, zwrot kwoty podatku naliczonego, podlegającego odliczeniu od podatku należnego w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą na terytorium kraju lub poza tym terytorium, w terminie 180 dni od dnia złożenia rozliczenia, z zastrzeżeniem art. 86 ust. 19. Na pisemny wniosek podatnika urząd skarbowy dokonuje zwrotu, o którym mowa w zdaniu pierwszym, w terminie 60 dni, jeżeli podatnik złoży w urzędzie skarbowym zabezpieczenie majątkowe. Przepisy ust. 2 zdanie drugie i trzecie, ust. 2a i ust. 4a-4f stosuje się odpowiednio.

Zgodnie z art. 87 ust. 6 na wniosek podatnika, złożony wraz z deklaracją podatkową, urząd skarbowy jest obowiązany zwrócić różnicę podatku, o której mowa w ust. 2, w terminie 25 dni, licząc od dnia złożenia rozliczenia, w przypadku gdy kwoty podatku naliczonego, wykazane w deklaracji podatkowej, wynikają z:

  1. faktur dokumentujących kwoty należności, które zostały w całości zapłacone, z uwzględnieniem art. 22 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447, z późn. zm.),
  2. dokumentów celnych, deklaracji importowej oraz decyzji, o których mowa w art. 33 ust.2 i 3 oraz art. 34, i zostały przez podatnika zapłacone,
  3. importu towarów rozliczanego zgodnie z art. 33a, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, świadczenia usług, dla którego podatnikiem jest ich usługobiorca, lub dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, jeżeli w deklaracji podatkowej została wykazana kwota podatku należnego od tych transakcji

- przy czym przepisy ust. 2 zdanie drugie i trzecie, ust. 2a, 4a-4f stosuje się odpowiednio.

Ze złożonego wniosku wynika, iż na podstawie wymaganych dokumentów Prawa Budowlanego/Pozwolenie na rozbiórkę oraz Pozwolenie na budowę/ Wnioskodawczyni przystąpiła do realizacji inwestycji polegającej na budowie budynku usługowo-handlowego na działce będącej jej prywatną własnością, na której od 1983 roku prowadziła działalność - bary. Z końcem grudnia roku 2013, w związku z koniecznością przygotowania placu budowy pod nową inwestycję/rozbiórka obiektu, w którym prowadzona była działalność/zaprzestała działalności związanej z prowadzeniem baru skupiając się na realizacji nowego obiektu. W zaistniałej sytuacji od 01 stycznia b.r. Wnioskodawczyni nie notuje jakichkolwiek przychodów i stan taki będzie się utrzymywał do chwili zakończenia inwestycji, t.j. do końca kwietnia 2015 roku.

Wnioskodawczyni oświadczyła, że jest podatnikiem podatku od towarów i usług. Budowany przez Wnioskodawczynię obiekt będzie po wybudowaniu służył do celów komercyjnych, jak wynajem powierzchni firmom zewnętrznym, a także do częściowego wykorzystania przez Jej firmę, a do jego budowy są kupowane towary i usługi opodatkowane podatkiem VAT. Faktury dotyczące zakupu towarów i usług w ramach realizacji ww. zadania będą wystawiane na Wnioskodawczynię, która jest inwestorem obiektu. Wnioskodawczyni płatnik podatku od towarów i usług składa deklaracje VAT-7. W deklaracji, w której będzie się ubiegać o zwrot podatku naliczonego nie przewiduje wykazywania po stronie podatku należnego czynności opodatkowanych aż do czasu zakończenia inwestycji. Wykazywane w deklaracjach podatkowych kwoty podatku naliczonego wynikać będą z faktur dokumentujących kwoty należności, które zostały w całości zapłacone, z uwzględnieniem art. 22 ustawy z dnia 2 lipca 2004 roku. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. nr 220, poz. 1447, z późn. zm.). Wnioskodawczyni oświadczyła, że nie posiada środków mogących stanowić zabezpieczenie majątkowe, które mogłoby stanowić wysokość odpowiadającą kwocie wnioskowanego zwrotu tym bardziej, że inwestycja będzie realizowana z kredytu bankowego, w tym także w części z kredytu obrotowego, który przewidziany jest do obsługi podatku od towarów i usług i jest udzielany na ściśle określonych warunkach, w tym także czasowych.

Z powyższych uregulowań prawnych wynika, iż 60-cio dniowego terminu zwrotu nie będzie można zastosować, co do zasady, do tych podatników, którzy w okresie rozliczeniowym nie dokonali czynności opodatkowanych. W tym przypadku termin na dokonanie zwrotu wynosi 180 dni. Zwrot ten będzie następował na umotywowany wniosek podatnika. Ww. termin zostanie skrócony do 60 dni, pod warunkiem, że podatnik złoży zabezpieczenie majątkowe w kwocie odpowiadającej kwocie wnioskowanego zwrotu podatku. Zabezpieczenie to może być złożone w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, poręczenia banku, weksla, czeku czy papierów wartościowych na okaziciela.

Jak wskazała Zainteresowana - w trakcie realizacji przedmiotowej inwestycji - nie będzie wykonywała czynności opodatkowanych oraz nie złoży zabezpieczenia majątkowego. Zatem w myśl art. 86 ust. 19 ustawy, będzie mogła skorzystać z prawa do przeniesienia kwoty podatku naliczonego do rozliczenia na następny okres rozliczeniowy bądź, zgodnie z art. 87 ust. 5a ustawy, będzie jej przysługiwało na jej umotywowany wniosek złożony wraz z deklaracją podatkową, prawo do zwrotu kwoty podatku naliczonego, podlegającego odliczeniu od podatku należnego w terminie 180 dni od dnia złożenia rozliczenia.

Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny oraz obowiązujące przepisy, należy stwierdzić, iż Wnioskodawczyni nie będzie mogła zastosować przepisu art. 87 ust. 6.

Należy zauważyć, iż zastosowanie przepisu w danej sprawie nie może być alternatywne. Zastosowanie w danej sprawie ma przepis, którego przesłanki są spełnione w określonym stanie faktycznym. Tym samym stanowisko Wnioskodawczyni, że ma możliwość zastosowania art. 87 ust. 5A zamiast ust. 6, należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Należy wskazać, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie stanu faktycznego i własnym stanowisku w sprawie oceny prawnej stanu faktycznego, które nie zostały objęte pytaniem wskazanym we wniosku – nie mogą być zgodnie z art. 14 b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Jednocześnie podkreślić należy, iż tut. Organ wydając interpretację przepisów prawa podatkowego na podstawie art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej nie prowadzi postępowania podatkowego w rozumieniu tej ustawy. Niniejsza interpretacja indywidualna ogranicza się wyłącznie do udzielenia pisemnej informacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w okolicznościach stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego podanego przez Wnioskodawcę. Zatem zasadność kwot zwrotu nie była przedmiotem badania. Tut. Organ informuje, iż nie jest właściwy do przeprowadzenia postępowania dowodowego, które w przedmiotowej sprawie umożliwiłoby weryfikację opisanego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj