Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP4/443-111/14/EK
z 11 czerwca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z 11 marca 2014 r. (data wpływu 14 marca 2014 r.) uzupełniony pismem z 30 maja 2014 r. (data wpływu 30 maja 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • nieprawidłowe - w zakresie wykazania w deklaracji za miesiąc listopad 2013 r. sprzedaży opodatkowanej stawką podatku w wysokości 23%,
  • prawidłowe - w pozostałym zakresie.

UZASADNIENIE

W dniu 14 marca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozliczenia wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 30 maja 2014 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (ostatecznie sformułowany w uzupełnieniu wniosku):

Wnioskodawca jest spółką zajmującą się produkcją i sprzedażą, zarejestrowanym jako „podatnik VAT czynny”, zidentyfikowanym dla potrzeb dokonywania transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium Polski. Odbiorcami towarów sprzedawanych przez Wnioskodawcę są również podmioty zagraniczne posiadające siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium innych niż Polska państw członkowskich Unii Europejskiej.

Spółka dokonuje weryfikacji numeru identyfikacyjnego VAT kontrahenta z wykorzystaniem strony internetowej systemu VIES, w sytuacjach wątpliwych za pośrednictwem krajowego Biura Wymiany Informacji Podatkowej w Koninie. W sytuacji, w której nie da się uzyskać potwierdzenia ważności numeru identyfikacji VAT danego kontrahenta, spółka tytułem zrealizowanej dostawy wystawia fakturę ze stawką krajową (podstawową). Spółka większość dostaw realizuje po otrzymaniu od nabywcy należności za zamówiony towar. Celem ustalenia wartości zamówienia spółka wystawia fakturę PRO-Forma, na podstawie której kontrahent wpłaca należność.

W miesiącu listopadzie 2013 spółka dokonała dostawy dla podmiotu z Hiszpanii i w oparciu o posiadane dane z dnia otrzymania wpłaty wystawiła fakturę. Ponieważ w dniu 15 listopada kontrahent nie figurował w systemie VIES jako podmiot zidentyfikowany dla potrzeb dokonywania transakcji wewnątrzwspólnotowych, faktura została wystawiona 19 listopada ze stawką krajową 23%, jaka obowiązuje na nasze produkty.

Kontrahent zakwestionował, tak wystawioną fakturę. Po sprawdzeniu w Krajowym Biurze Wymiany Informacji Podatkowej w Koninie, okazało się iż na dzień 19 listopada, kontrahent faktycznie był już zarejestrowany jako podatnik „unijny”.

W związku z tym 30 listopada została wystawiona faktura korygująca, zmieniająca klasyfikację dostawy podlegającej opodatkowaniu 23% stawką VAT, na wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, ze stawką preferencyjną 0%.

Faktura korygująca została wystawiona na te same dane kontrahenta co faktura pierwotna, czyli bez numeru NIP. W celu uzupełnienia informacji, wystawiona została nota korygująca, uzupełniająca brakujący numer NIP UE kontrahenta.

Faktura korygująca została wysłana do klienta drogą elektroniczną 16 grudnia 2013 r., kontrahent potwierdził otrzymaną korektę 19 grudnia 2013 r.

Spółka rozliczyła podatek należny z tytułu dostawy podlegającej opodatkowaniu stawką 23% w deklaracji za miesiąc listopad. Obniżenie podatku należnego z tytułu wystawionej korekty nastąpiło w rozliczeniu za miesiąc grudzień, w momencie otrzymania potwierdzonej faktury korygującej.

W uzupełnieniu Wnioskodawca wskazał, że na dzień złożenia deklaracji za miesiąc listopad 2013 r., tj. 25 grudnia 2013 r. posiada potwierdzenie dostawy. Dostawa została dostarczona za pośrednictwem firmy kurierskiej w dniu 25 listopada 2013 r.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Zakładając, że zostały spełnione przedmiotowe przesłanki zastosowania stawki 0% z tytułu dokonania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (potwierdzony wywóz towaru na terytorium innego państwa członkowskiego), zgodnie z art. 13 ust. 1, na rzecz nabywcy posiadającego właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych nadany przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej, zgodnie z art. 42 ust. 1, Wnioskodawca przedstawia następujące pytania.

  1. Kiedy i w jaki sposób należy wykazać przestawioną transakcję w deklaracji VAT-7, aby nie wykazać wartości netto dwukrotnie?
  2. Czy wartość przedmiotowej transakcji, należy wykazać w informacji podsumowującej VAT-UE za miesiąc listopad?

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z treścią przepisu art. 42 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów podlega opodatkowaniu według stawki podatku 0% pod warunkiem, że podatnik dokonał dostawy na rzecz nabywcy posiadającego właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych nadany przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej.

Wnioskodawca uważa, że opisana dostawa spełnia, warunki art. 42 ust. 1 pkt 1 w zw. z przepisem art. 13 ust. 1 ustawy o VAT, więc należy ją traktować jako wewnątrzwspólnotową dostawę towarów i jako taką wykazać w deklaracji za miesiąc listopad, w pozycji 21 deklaracji VAT-7. Jednocześnie, ponieważ została wystawiona i przesłana do klienta faktura wykazująca sprzedaż krajową ze stawką 23%, również tą czynność należy wykazać w deklaracji VAT-7 za miesiąc listopad.

Zgodnie z treścią przepisu art. 100 ust. 1 i ust. 3 oraz ust. 7 ustawy o VAT, w informacji podsumowującej, dostawę należy wykazać w miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu dokonania transakcji, więc w opisanym przypadku w miesiącu listopadzie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za:

  • nieprawidłowe – w zakresie wykazania w deklaracji za miesiąc listopad 2013 r. sprzedaży opodatkowanej stawką podatku w wysokości 23%,
  • prawidłowe - w pozostałym zakresie.

Zgodnie z unormowaniem zawartym w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów na terytorium kraju;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Z art. 7 ust. 1 ustawy wynika, że przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Na mocy art. 13 ust. 1 ustawy, przez wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 5, rozumie się wywóz towarów z terytorium kraju w wykonaniu czynności określonych w art. 7 na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, z zastrzeżeniem ust. 2-8.

Natomiast zgodnie z art. 13 ust. 2 ustawy, przepis ust. 1 stosuje się pod warunkiem, że nabywca towarów jest:

  1. podatnikiem podatku od wartości dodanej zidentyfikowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;
  2. osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, która jest zidentyfikowana na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;
  3. podatnikiem podatku od wartości dodanej lub osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, działającymi w takim charakterze na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju, niewymienionymi w pkt 1 i 2, jeżeli przedmiotem dostawy są wyroby akcyzowe, które, zgodnie z przepisami o podatku akcyzowym, są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy lub procedurą przemieszczania wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą;

podmiotem innym niż wymienione w pkt 1 i 2, działającym (zamieszkującym) w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim, jeżeli przedmiotem dostawy są nowe środki transportu

Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów występuje, jeżeli dokonującym dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, zarejestrowany jako podatnik VAT UE zgodnie z art. 97, z zastrzeżeniem ust. 7 (art. 13 ust. 6 ustawy).

Stosownie zaś do art. 42 ust. 1 ustawy, wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów podlega opodatkowaniu według stawki podatku 0%, pod warunkiem że:

  1. podatnik dokonał dostawy na rzecz nabywcy posiadającego właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej;
  2. podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, posiada w swojej dokumentacji dowody, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju;
  3. podatnik składając deklarację podatkową, w której wykazuje tę dostawę towarów, jest zarejestrowany jako podatnik VAT UE.

Jeżeli warunek, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, nie został spełniony przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za:

  1. okres kwartalny - podatnik nie wykazuje tej dostawy w ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3, za ten okres; podatnik wykazuje tę dostawę w ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3, za następny okres rozliczeniowy ze stawką właściwą dla dostawy danego towaru na terytorium kraju, jeżeli przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za ten następny okres rozliczeniowy nie posiada dowodów, o których mowa w ust. 1 pkt 2;
  2. okres miesięczny - podatnik nie wykazuje tej dostawy w ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3, za ten okres; podatnik wykazuje tę dostawę w ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3, za kolejny po następnym okresie rozliczeniowym okres rozliczeniowy ze stawką właściwą dla dostawy danego towaru na terytorium kraju, jeżeli przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatnik za ten kolejny po następnym okresie rozliczeniowym okres rozliczeniowy nie posiada dowodów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 (art. 42 ust. 12 ustawy).

W przypadkach, o których mowa w ust. 12, otrzymanie dowodów, o których mowa w ust. 1 pkt 2, upoważnia podatnika do wykazania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów ze stawką 0% w ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3, za okres rozliczeniowy, w którym dostawa ta została dokonana, i dokonania korekty deklaracji podatkowej oraz odpowiednio informacji podsumowującej, o której mowa w art. 100 ust. 1 (art. 42 ust. 12a ustawy).

Art. 106 ust. 1 ustawy wskazuje, że podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Stosownie do art. 41 ust. 3 ustawy, w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów stawka podatku wynosi 0%, z zastrzeżeniem art. 42.

W myśl ogólnej reguły wyrażonej w art. 19 ust. 1 ustawy w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2013 r., obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 14 ust. 6, art. 20 i art. 21 ust. 1.

Natomiast w myśl art. 20 ust. 1 ustawy, w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury przez podatnika, nie później jednak niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano tej dostawy, z zastrzeżeniem ust. 4 oraz art. 20a.

Z powołanych przepisów ustawy wynika, że co do zasady w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury przez podatnika, nie później jednak niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym dokonano dostawy.

Przedmiotem zapytania Wnioskodawcy jest moment rozliczenia faktury pierwotnej i korygującej.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca w listopadzie 2013 r. dokonał dostawy towarów dla podmiotu i w oparciu o posiadane dane z dnia otrzymania wpłaty wystawił fakturę. Na dzień 15 listopada 2013 r. kontrahent nie figurował w systemie VIES jako podmiot zidentyfikowany dla potrzeb dokonywania transakcji wewnątrzwspólnotowych. 19 listopada 2013 r. Wnioskodawca wystawił fakturę ze stawką krajową 23% jaka obowiązuje na sprzedawane produkty. Jednakże po sprawdzeniu w Krajowym Biurze Wymiany Informacji w Koninie okazał się, że na dzień 19 listopada 2013 r., kontrahent był już podmiotem zarejestrowanym jako podatnik „unijny”. W związku z tym Wnioskodawca 30 listopada wystawił fakturę korygującą, zmieniającą klasyfikację dostawy podlegającej opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 23%, na wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, ze stawką podatku w wysokości 0%. Faktura korygująca została wystawiona na te same dane co faktura pierwotna, zaś w celu uzupełnienia faktury o brakujący NIP UE kontrahenta wystawiona została nota korygująca. Faktura korygująca została wysłana do kontrahenta z Hiszpanii drogą elektroniczną 16 grudnia 2013 r. Kontrahent zaś potwierdził odbiór faktury 19 grudnia 2013r. Ponadto Wnioskodawca wskazał, że na dzień złożenia deklaracji za listopad posiada potwierdzenie dostarczenia towaru do nabywcy – towar dodarł do nabywcy za pośrednictwem firmy kurierskiej w dniu 25 listopada 2013 r.

Jak wskazano wcześniej obowiązek podatkowy w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów powstaje, co do zasady z chwilą wystawienia przez podatnika faktury, nie później niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy.

Stosownie do powyższego zauważyć należy, że na dzień powstania obowiązku podatkowego dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów tj. wystawienia faktury z dnia 19 listopada 2013 r. Wnioskodawca dokonał dostawy na rzecz nabywcy posiadającego ważny nr identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych. Tym samym Wnioskodawcy przysługiwało w oparciu o art. 42 ust. 1 pkt 1 ustawy zastosowanie stawki podatku w wysokości 0%. Ponieważ jednak faktura nie została wystawiona ze stawką podatku dla transakcji wewnątrzwspólnotowych Wnioskodawca 30 listopada 2013 r. dokonał jej odpowiedniej korekty. Dokonana korekta faktury wraz z notą korygującą odzwierciedla zatem rzeczywisty charakter dokonanej w listopadzie transakcji. Jednocześnie wystawienie faktury korygującej celem korekty błędów zawartych w pierwotnym dokumencie nie powoduje zmiany daty powstania obowiązku podatkowego dla tej dostawy.

Wskazać należy, że celem faktury VAT jest przede wszystkim udokumentowanie rzeczywistego przebiegu zdarzeń gospodarczych, pełni ona bowiem szczególną rolę dowodową w prawidłowym wymiarze podatku VAT. Prawidłowość materialnoprawna faktury zachodzi, jeżeli odzwierciedla ona prawdziwe zdarzenie gospodarcze. Jeżeli faktura zawiera pomyłki powinna zostać skorygowana, w ten sposób, aby odzwierciedlała faktycznie dokonaną transakcję między ściśle określonymi podmiotami gospodarczymi. Zatem celem wystawienia faktury korygującej jest doprowadzenie faktury pierwotnej do stanu odpowiadającego rzeczywistości.

Powyższe oznacza zarazem, że w sytuacji gdy Wnioskodawca 30 listopada 2013 r. tj. przed terminem do złożenia deklaracji za miesiąc listopad 2013 r., skorygował pierwotną fakturę (której wystawienie 19 listopada 2013 r. uprawniało go do zastosowania stawki podatku w wysokości 0%) oraz posiada w swojej dokumentacji dowody, że towary będące przedmiotem dokonanej dostawy zostały dostarczone do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju – winien w deklaracji podatkowej składanej za miesiąc listopad wykazać wewnątrzwspólnotową dostawę towarów. Ostatecznie zatem deklaracja ta w pozycji dotyczącej wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów będzie zawierała łącznie fakturę pierwotną i fakturę korygującą, która odzwierciedla rzeczywisty przebieg transakcji.

Reasumując Wnioskodawca w deklaracji VAT-7 składanej za miesiąc listopad 2013 r. winien w pozycji 21 wykazać wewnątrzwspólnotową dostawę towarów (opodatkowaną 0% stawka podatku od towarów i usług) dla której obowiązek podatkowy powstał z dniem wystawienia faktury pierwotnej, a która to transakcja została potwierdzona fakturą korygująca. Tym samym w deklaracji składanej za miesiąc listopad 2013 r. transakcja zostanie wykazana tylko jako wewnątrzwspólnotowa dostawa towaru. W deklaracji Wnioskodawca nie wykazuje sprzedaży krajowej ze stawką podatku w wysokości 23%, gdyż przed złożeniem deklaracji podatkowej za listopad 2013 r. tj. za miesiąc w którym dokonał dostawy, spełnia warunki do uznania transakcji za wewnątrzwspólnotową dostawę opodatkowaną stawką podatku w wysokości 0%.

Wskazać przy tym należy, że w opisanej sprawie nie ma znaczenia termin otrzymania przez Wnioskodawcę potwierdzenia odbioru przez kontrahenta wystawionej faktury korygującej.

W myśl art. 29 ust. 4a ustawy w przypadku, gdy podstawa opodatkowania ulega zmniejszeniu w stosunku do podstawy określonej w wystawionej fakturze, obniżenia podstawy opodatkowania podatnik dokonuje pod warunkiem posiadania, przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, w którym nabywca towaru lub usługi otrzymał korektę faktury, potwierdzenia otrzymania korekty faktury przez nabywcę towaru lub usługi, dla którego wystawiono fakturę. Uzyskanie potwierdzenia otrzymania przez nabywcę towaru lub usługi korekty faktury po terminie złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy uprawnia podatnika do uwzględnienia korekty faktury za okres rozliczeniowy, w którym potwierdzenie to uzyskano.

Na mocy art. 29 ust. 4b pkt 1 ustawy, warunku posiadania przez podatnika potwierdzenia odbioru korekty faktury przez nabywcę towaru lub usługi nie stosuje się w eksporcie towarów i wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów.

Zgodnie z art. 29 ust. 4c ustawy, przepis ust. 4a stosuje się odpowiednio w przypadku stwierdzenia pomyłki w kwocie podatku na fakturze i wystawienia korekty faktury do faktury, w której wykazano kwotę podatku wyższą niż należna.

Mając zatem powyższe na uwadze, w sytuacji gdy nie ma miejsca żadna okoliczność wymieniona w art. 29 ust. 4a i 4c ustawy tj. podstawa opodatkowania nie ulega zmianie i nie stwierdzono pomyłki w kwocie podatku, ale zmianie uległa klasyfikacja dokonanej sprzedaży – powołane przepisy art. 29 ustawy nie mają zastosowania.

Zgodnie zaś z brzmieniem art. 100 ust. 1 pkt 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, zarejestrowani jako podatnicy VAT UE, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym zbiorcze informacje o dokonanych wewnątrzwspólnotowych dostawach towarów w rozumieniu art. 13 ust. 1 i 3, do których ma zastosowanie art. 42 ust. 1, na rzecz podatników podatku od wartości dodanej lub osób prawnych niebędących takimi podatnikami, zidentyfikowanych na potrzeby podatku od wartości dodanej.

Informacje podsumowujące składa się za okresy miesięczne, w terminie do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu dokonania transakcji, o których mowa w ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 4, 6 i 7 (art. 100 ust. 3 ustawy).

Natomiast informacje podsumowujące składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej składa się do 25. dnia miesiąca następującego po okresie, o którym mowa w ust. 3-6.

Mając powyższe na uwadze, przedmiotową transakcję wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, Wnioskodawca powinien wykazać w informacji podsumowującej za listopad, czyli w miesiącu kiedy powstał obowiązek podatkowy.

Ponadto Organ podkreśla, że w przedmiotowej interpretacji odniósł się wyłącznie do rozliczenia wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów. Niniejsza interpretacja nie rozstrzyga czy ww. transakcja spełnia wszystkie przesłanki aby można ją było uznać za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, bowiem nie było to przedmiotem wniosku, nie sformułowano pytania w tym zakresie. Zostało to potraktowane informacyjnie jako element opisu stanu faktycznego i nie było przedmiotem oceny.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Nadmienia się, że niniejsza interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj