Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP1/443-159/14-4/MH
z 15 maja 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 27 lutego 2014 r. (data wpływu 03 marca 2014 r.) uzupełnionym pismem z dnia 07 maja 2014 r. (data wpływu 09 maja 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. „…” – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 03 marca 2014 r., został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. „…”.

Wniosek uzupełniono w dniu 09 maja 2014 r. w zakresie doprecyzowania opisu zdarzenia przyszłego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku).

Projekt „…” realizowany jest przez Samorząd Województwa reprezentowany przez Urząd Marszałkowski Województwa. Partnerami Projektu są jednostki administracji samorządowej - powiaty i gminy Województwa. Koszt projektu wynosi 25 mln zł. Do refundacji przewidziane jest w 85% (21,25 mln zł). Koszty ponoszone będą na 3 poziomach - wojewódzkim (kwota 5,15 mln zł), powiatowym (łącznie kwota 12,04 mln zł), gminnym (102 gminy, łącznie kwota 7,81 mln zł).

Projekt ,,…” obejmuje działania mające na celu stworzenie regionalnego systemu informacji przestrzennej dla Województwa czyli budowę regionalnej infrastruktury organizacyjno-technicznej danych przestrzennych, uwzględniającej zalecenia europejskiej dyrektywy INSPIRE. Rezultatem wdrożenia tego systemu będzie udostępnienie i upowszechnienie wiarygodnej informacji przestrzennej o województwie, skutkujące usprawnieniem funkcjonowania administracji publicznej regionu, a docelowo również wzrostem konkurencyjności województwa oraz jego rozwojem gospodarczym.

Odbiorcami informacji przestrzennej udostępnianej przez system są w pierwszej kolejności jednostki administracji publicznej, a w szczególności jednostki administracji samorządowej na poziomach: województwa, powiatu i gminy. Innymi spodziewanymi użytkownikami systemu są: uczelnie, jednostki badawczo-rozwojowe, organizacje i agencje pozarządowe, przedsiębiorstwa oraz mieszkańcy regionu. Bezpośrednim beneficjentem projektu jest Samorząd Województwa reprezentowany przez Urząd Marszałkowski Województwa reprezentujący poprzez formułę konsorcjum pozostałych jego beneficjentów, czyli jednostki administracji samorządowej powiatów oraz gmin.

Od strony technicznej istotą rozwiązań systemu jest planowane zastosowanie nowoczesnych, sprawdzonych technologii w zakresie przetwarzania danych przestrzennych, gwarantujących bezpieczeństwo i sprawność systemu oraz zastosowanie innowacyjnego podejścia w kreowaniu nowych zasobów informacji (danych) przestrzennej przez rozbudowane funkcje analityczne systemu. Z założenia ma się charakteryzować ścisłymi powiązaniami z bazami danych Krajowego Systemem Informacji o Terenie (KSIT), prowadzonymi przez Główny Urząd Geodezji i Kartografii, Marszałka Województwa oraz Starostów Powiatowych i Prezydentów, Burmistrzów, Wójtów, realizującym zadania z zakresu służby geodezyjnej i kartograficznej.

Infrastrukturę techniczną systemu ma stanowić konieczny do jego budowy sprzęt, oprogramowanie oraz zasoby danych przestrzennych. W zakresie oprogramowania systemu dla samorządowych beneficjentów projektu zostaną dostarczone dedykowane rozwiązania oraz programy narzędziowe z zakresu SIP, usprawniające funkcjonowanie organizacji samorządowej, w tym usprawniające wydanie decyzji administracyjnych.

W ramach projektu planowane jest opracowanie lub zmodernizowanie zasobów danych przestrzennych, takich jak:

  • baza metadanych dla wszystkich zasobów danych przestrzennych systemu,
  • regionalna mapa numeryczna o skali opracowania 1:50.000, oparta o dane zasobu numerycznej mapy VMapL2, sklasyfikowana i uszczegółowiona w odpowiedzi na oczekiwania użytkowników projektowanego systemu,
  • jednorodna baza danych map topograficznych o skali opracowania 1:10.000 w formacie rastrowym,
  • numeryczna ortofotomapa dla obszarów zurbanizowanych i obszarów o szczególnym znaczeniu - o rozdzielczości terenowej 25 cm, w skali 1:10.000, stanowiąca podstawę budowy wydzielonych arkuszy TBD dla kluczowych rejonów Województwa,
  • baza punktów adresowych,
  • baza danych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla całego województwa utworzona na podstawie materiałów źródłowych gmin i województwa.

Na poziomie Wnioskodawcy realizacja projektu polega na utworzeniu funkcjonującej w Internecie platformy mapowej, umożliwiającej wyświetlanie wybranych przez użytkownika informacji dotyczących terenu Gminy.

System Informacji Przestrzennej tworzony i wdrażany w ramach projektu, zawierał będzie internetową platformę mapową, umożliwiającą prezentację i wyszukiwanie różnorodnych informacji generowany w oparciu o następujący zestaw danych:

  • granice działek geodezyjnych wraz z numerami,
  • granice użytków gruntowych wraz z opisem,
  • granice obrębów geodezyjnych wraz z numerami i nazwami,
  • granice Gminy,
  • granice budynków wraz z dodatkowymi informacjami ich dotyczącymi,
  • obszary objęte obowiązującymi miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego,
  • przeznaczenie terenów w ramach obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  • przeznaczenie terenów w ramach obowiązującego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennej,
  • zwektoryzowane dokumenty planistyczne wraz z metadanymi, zbudowane zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej,
  • możliwość wykonywania automatycznych wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennej oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
  • granice obszarów ochronnych (parki narodowe, krajobrazowe, obszary chronionego krajobrazu, obszary Natura 2000, rezerwaty, itp.),
  • gminna ewidencja zabytków wraz z materiałami multimedialnymi,
  • tereny inwestycyjne wraz z materiałami multimedialnymi,
  • nieruchomości na sprzedaż wraz z materiałami multimedialnymi.

Gmina jest czynnym zarejestrowanym w Urzędzie Skarbowym podatnikiem podatku od towarów i usług od dnia 08 marca 2002 r. Projekt będzie współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w 2014 r. Końcowe rozliczenie projektu ma nastąpić w I kwartale 2015 r. Faktury będą wystawiane na Gminę. Nabyte w ramach projektu towary i usługi będą służyć Gminie do czynności niepodlegających opodatkowaniu od towarów i usług.

Lider Partnerstwa zobowiązany jest do koordynowania prac związanych z przygotowaniem i realizacją projektu, a w szczególności:

  • przygotowanie i złożenie wniosku o dofinansowanie Projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa wraz ze wszystkimi niezbędnymi załącznikami,
  • zapewnienia, aby dokumentacja projektowa była zgodna z zakresem rzeczowym projektu,
  • realizowania przedmiotu umowy zgodnie z harmonogramem przygotowania projektu,
  • sporządzania i przekazywania wniosków o płatność do Instytucji Zarządzającej. Wnioski będą przygotowywane na podstawie cząstkowych wniosków o płatność przesyłanych przez Partnerów, zabezpieczenia kwot dofinansowania ze środków EFRR zgodnie z harmonogramem wynikającym z rozstrzygnięć poszczególnych przetargów w terminach umożliwiających terminowe opłacanie faktur, w części dofinansowywanej ze środków EFRR, za inwestycje realizowane w siedzibie Partnera,
  • dostarczania informacji o postępach w przygotowaniu i realizacji zadań projektu.

Partner zobowiązany jest do przygotowania i realizacji projektu w jego zakresie przedmiotowym, zgodnie z najwyższą możliwą starannością oraz obowiązującymi przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, a w szczególności do:

  • zapewnienia, aby dokumentacja projektowa była zgodna z zakresem rzeczowym projektu, określonym w zbiorczym studium wykonalności w zakresie dotyczącym danego Partnera,
  • zrealizowania przedmiotu umowy zgodnie z harmonogramem realizacji projektu,
  • udzielania pisemnych odpowiedzi na zapytania Lidera w możliwie najkrótszym terminie,
  • dostarczania informacji o postępach w przygotowaniu i realizacji zadań projektu,
  • niezwłocznego informowania Lidera Partnerstwa o wszelkich zagrożeniach w przygotowaniu i realizacji projektu,
  • powołania komisji odbiorczej dla realizowanego zadania,
  • przygotowania wniosków o płatność o dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,
  • terminowego opłacania należności wynikających z otrzymanej - na podstawie protokołu odbioru - faktury,
  • realizacji projektu w zgodzie z politykami wspólnotowymi,
  • zabezpieczenia środków na wkład własny na realizację zadań w Projekcie,
  • zabezpieczenia środków własnych niezbędnych do utrzymania trwałości projektu w całym okresie trwałości,
  • zarządzania częścią projektu realizowanego przez Partnera,
  • promocji części projektu zarządzanego przez Partnera,
  • przechowywania dokumentacji związanej z przygotowaniem i realizacją projektu co najmniej przez 5 lat od daty zamknięcia RPO.

Gmina jako Partner projektu nie będzie przekazywać żadnych środków na rzecz Lidera projektu. Właścicielem majątku powstałego w wyniku realizacji przedmiotowego projektu będzie Gmina. Powstałe mienie w wyniku realizowanego projektu nie będzie przekazywane na rzecz innych podmiotów, stanowić będzie własność Gminy. Środki z dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wpływać będą na wyodrębnione konto do realizacji projektu Gminy.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.

Czy Gmina ma prawo do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach wystawionych za realizację przedmiotowej inwestycji?

Zdaniem Wnioskodawcy, w myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 142 poz. 1591 ze zm.) gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne gminy w zakresie art. 7 ust. 1 cytowanej ustawy obejmują związane z zadaniami wynikającymi z realizacji projektu.

Gmina z zadań realizowanych w projekcie nie będzie z tego tytułu osiągała żadnych przychodów generujących podatek VAT należny. Gmina nie będzie mogła odliczyć podatku VAT od otrzymanych faktur, ponieważ zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr. 54 poz. 535 ze zm.) podatnik nie ma prawa do pomniejszenia należnego podatku VAT o kwotę podatku naliczonego dla inwestycji, która nie będzie wykorzystywana do wykonywania czynności opodatkowanych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r., Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Należy również podkreślić, iż prawo do odliczenia podatku naliczonego, jako integralna część systemu VAT, w zasadzie nie może być ograniczane, ani pod względem czasu, ani też pod względem zakresu przedmiotowego. Nie jest to bowiem wyjątkowy przywilej podatnika, lecz jego fundamentalne prawo. Możliwość wykonania tego prawa powinna być zapewniona niezwłocznie i względem wszystkich kwot podatku, które zostały pobrane (naliczone) od transakcji związanych z zakupami. Decydujące znaczenie dla oceny istnienia prawa do odliczenia ma zamierzony (deklarowany) związek podatku naliczonego z czynnościami opodatkowanymi.

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez „podatników” w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy zauważyć, że w myśl art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej – (Dz. Urz. UE.L. Nr 347), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże, w świetle unormowań prawa wspólnotowego w przypadku, gdy organy władzy publicznej bądź urzędy obsługujące te organy podejmują takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań, lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT. Projekt „…” realizowany jest przez Samorząd Województwa reprezentowany przez Urząd Marszałkowski Województwa. Partnerami Projektu są jednostki administracji samorządowej - powiaty i gminy Województwa. Projekt ,,…” obejmuje działania mające na celu stworzenie regionalnego systemu informacji przestrzennej dla Województwa, czyli budowę regionalnej infrastruktury organizacyjno-technicznej danych przestrzennych, uwzględniającej zalecenia europejskiej dyrektywy INSPIRE. Rezultatem wdrożenia tego systemu będzie udostępnienie i upowszechnienie wiarygodnej informacji przestrzennej o województwie, skutkujące usprawnieniem funkcjonowania administracji publicznej regionu, a docelowo również wzrostem konkurencyjności województwa oraz jego rozwojem gospodarczym. Odbiorcami informacji przestrzennej udostępnianej przez system są w pierwszej kolejności jednostki administracji publicznej, a w szczególności jednostki administracji samorządowej na poziomach: województwa, powiatu i gminy. Innymi spodziewanymi użytkownikami systemu są: uczelnie, jednostki badawczo-rozwojowe, organizacje i agencje pozarządowe, przedsiębiorstwa oraz mieszkańcy regionu. Bezpośrednim beneficjentem projektu jest Samorząd Województwa reprezentowany przez Urząd Marszałkowski Województwa, reprezentujący poprzez formułę konsorcjum pozostałych jego beneficjentów, czyli jednostki administracji samorządowej powiatów oraz gmin. W zakresie oprogramowania systemu dla samorządowych beneficjentów projektu zostaną dostarczone dedykowane rozwiązania oraz programy narzędziowe z zakresu SIP, usprawniające funkcjonowanie organizacji samorządowej, w tym usprawniające wydanie decyzji administracyjnych. Na poziomie Wnioskodawcy realizacja projektu polega na utworzeniu funkcjonującej w Internecie platformy mapowej, umożliwiającej wyświetlanie wybranych przez użytkownika informacji dotyczących terenu Gminy. Faktury będą wystawiane na Wnioskodawcę. Nabyte w ramach projektu towary i usługi będą służyć Gminie do czynności niepodlegających opodatkowaniu od towarów i usług. Gmina jako partner projektu nie będzie przekazywać żadnych środków na rzecz Lidera projektu. Właścicielem majątku powstałego w wyniku realizacji przedmiotowego projektu będzie Gmina. Powstałe mienie w wyniku realizowanego projektu nie będzie przekazywane na rzecz innych podmiotów, stanowić będzie własność Gminy.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. W omawianej sprawie warunek uprawniający do odliczenia nie zostanie spełniony, gdyż – jak wskazał Wnioskodawca – nabyte w ramach projektu towary i usługi będą służyć Gminie do czynności niepodlegających opodatkowaniu od towarów i usług. Zatem, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizowanym projektem.

Mając na uwadze opis sprawy oraz powołane przepisy należy stwierdzić, iż Wnioskodawca nie będzie miał prawa do prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. „…”, ponieważ jak wskazał Wnioskodawca, nabyte w ramach projektu towary i usługi będą służyć Gminie do czynności niepodlegających opodatkowaniu od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Podkreślenia wymaga, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie zdarzenia przyszłego i własnym stanowisku w sprawie oceny prawnej zdarzenia przyszłego, które nie zostały objęte pytaniem wskazanym we wniosku – nie mogą być zgodnie z art. 14 b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj