Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP2/443-140/12-4/AK
z 10 maja 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP2/443-140/12-4/AK
Data
2012.05.10



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Rejestracja. Deklaracje i informacje podsumowujące. Zapłata podatku --> Rejestracja --> Zgłoszenie rejestracyjne

Podatek od towarów i usług --> Procedury szczególne --> Szczególne procedury dotyczące drobnych przedsiębiorstw --> Drobni przedsiębiorcy


Słowa kluczowe
limit
obrót
rejestracja dla potrzeb podatku od towarów i usług
wartość sprzedaży
zwolnienia podmiotowe


Istota interpretacji
Prawo do korzystania ze zwolnienia w podatku VAT ze względu na nieprzekroczenie w latach 2010 i 2011 obowiązujących limitów, tj. kwoty 100.000 i 150.000



Wniosek ORD-IN 383 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 3 lutego 2012r. (data wpływu 6 lutego 2012r.), uzupełnionym pismem z dnia 10 kwietnia 2012r. (data wpływu 12 kwietnia 2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korzystania ze zwolnienia z podatku VAT w roku 2010 i 2011 - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 lutego 2012r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korzystania ze zwolnienia z podatku VAT w roku 2010 i 2011. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 10 kwietnia 2012r. (data wpływu 12 kwietnia 2012r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu Nr IPPP2443-140/12-2/AK z dnia 4 kwietnia 2012r. (data doręczenia 6 kwietnia 2012r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawczyni prowadzi działalność gospodarczą od 2001r. Jest to handel detaliczny zniczami i kwiatami. Z uwagi na mały zakres działalności i niewielkie przychody zmuszona jest ograniczyć koszty i w związku z powyższym sama prowadzi ewidencję podatkową tj. książkę przychodów. W 2008r. obroty narastające w m-cu listopadzie przekroczyły kwotę 50.000,00. Obecnie tj. w 2012r. przypadkowo Wnioskodawczyni dowiedziała się, że od listopada 2008r. powinna stać się podatnikiem VAT czynnym. Również w 2009 powinna być podatnikiem VAT. Natomiast w 2010r miała obrót 57.365,20, a więc nie osiągnęła limitu kwoty obligującej do rozliczania podatku VAT; również w 2011 obroty były niższe niż obowiązujący limit.

Wnioskodawczyni nie złożyła w latach ubiegłych dokumentu rejestracyjnego VAT-R z powodu niewiedzy o konieczności zarejestrowania się jako podatnik w 2008r. W 2012r. złożyła zaległe deklaracje VAT-7 za 2008 i 2009r., natomiast w 2010 i 2011r., zdaniem Wnioskodawczyni, może skorzystać ze zwolnienia z tytułu nieprzekroczenia w latach 2010 i 2011 obrotów 100.000,00 i 150.000,00. Strona nie zgłosiła faktu wybrania zwolnienia z VAT do Naczelnika Urzędu Skarbowego ze względu na fakt że do chwili obecnej nie była zarejestrowana jako podatnik VAT.

Wnioskodawczyni prosi o odpowiedź czy jej interpretacje dotyczące rozliczania podatku VAT za 2010 i 2011r. są właściwe tj. czy przysługuje jej zwolnienie z VAT za te lata...

W uzupełnieniu wniosku z dnia 10 kwietnia 2012r. (data wpływu 12 kwietnia 2012r.) Strona wskazał, iż obrót za rok 2009 wyniósł 59.800,88 zł.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Wnioskodawczyni wnosi o interpretację art. 113 ust. 1 ustawy o VAT i art. 2 ust. 4 ustawy o zmianie ustawy o VAT, tj. czy za 2010 i 2011 może korzystać ze zwolnienia w podatku VAT ze względu na nieprzekroczenie w latach 2010 i 2011 obowiązujących limitów tj. kwoty 100.000 i 150.000...

Zdaniem Wnioskodawczyni, ze względu na fakt nieprzekroczenia limitu obrotów obligujących do bycia podatnikiem VAT za 2010 i 2011 oraz niewystawianie faktur VAT w latach 2010 i 2011 jak również niezarejestrowanie się jako podatnik VAT, w 2010 i 2011 roku może korzystać ze zwolnienia z VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 cyt. ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Limit obrotów uprawniający podatników do korzystania ze zwolnienia podmiotowego z podatku od towarów został określony w art. 113 ust. 1 cyt. ustawy.

Zgodnie z ww. przepisem, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 sierpnia 2008r. do dnia 31 grudnia 2009r., zwalnia się od podatku podatników, u których wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 50.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

Jednocześnie od dnia 1 stycznia 2011r. art. 113 ust. 1 cyt. ustawy, na podstawie art. 1 pkt 2 ustawy z dnia 2 grudnia 2009r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 215, poz. 1666) stanowi, iż zwalnia się od podatku podatników, u których wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 150 000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

Zgodnie natomiast z art. 2 ust. 1 ww. ustawy, kwotę, o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy wymienionej w art. 1, dla 2010r. przyjmuje się w wysokości 100 000 zł.

W myśl art. 2 ust. 2 ww. ustawy, w 2010r. podatnicy, u których łączna wartość sprzedaży opodatkowanej w 2009r. była wyższa niż 50 000 zł i nie przekroczyła 100 000 zł, mogą skorzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy wymienionej w art. 1, pod warunkiem pisemnego zawiadomienia o tym zamiarze naczelnika urzędu skarbowego w terminie do dnia 15 stycznia 2010r., z zastrzeżeniem ust. 3.

Natomiast art. 2 ust. 4 ww. ustawy stanowi, iż w 2011r. podatnicy, u których łączna wartość sprzedaży opodatkowanej w 2010r. była wyższa niż 100 000 zł i nie przekroczyła 150 000 zł, mogą skorzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy wymienionej w art. 1, pod warunkiem pisemnego zawiadomienia o tym zamiarze naczelnika urzędu skarbowego w terminie do dnia 15 stycznia 2011r., z zastrzeżeniem ust. 5.

W art. 4 ww. ustawy poczyniono zastrzeżenie, iż ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2010r., z wyjątkiem art. 1 pkt 2, który wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2011r.

Z powyższych uregulowań wynika więc, iż od 1 stycznia 2010r. ze zwolnienia podmiotowego mogli korzystać podatnicy, u których wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 100 000 zł, a od 1 stycznia 2011r. podatnicy, u których wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 150 000 zł.

Jak stanowi art. 113 ust. 11 ustawy o podatku od towarów i usług, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2009r. do dnia dzisiejszego podatnik, który utracił prawo do zwolnienia od podatku lub zrezygnował z tego zwolnienia, może, nie wcześniej niż po upływie roku, licząc od końca roku, w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia określonego w ust. 1.

Przepis art. 113 ust. 11 cyt. ustawy został zmieniony - z dniem 1 stycznia 2009r. - przez art. 1 pkt 59 lit. c ustawy z dnia 7 listopada 2008r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 209 poz. 1320).

Do dnia 31 grudnia 2008r. przepis ten stanowił, że podatnik, który utracił prawo do zwolnienia od podatku lub zrezygnował z tego zwolnienia, może dopiero po upływie 3 lat, licząc od końca miesiąca, w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia określonego w ust. 1.

Jak wynika z treści art. 113 ust. 13 cyt. ustawy, zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do importu towarów i usług, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, świadczenia usług, dla których zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 8 podatnikiem jest ich usługobiorca, oraz podatników:

  1. dokonujących dostaw:
    1. wyrobów z metali szlachetnych lub z udziałem tych metali, nowych środków transportu,
    2. terenów budowlanych oraz przeznaczonych pod zabudowę;
  2. świadczących usługi prawnicze oraz usługi w zakresie doradztwa, a także usługi jubilerskie,
  3. nieposiadających siedziby działalności gospodarczej na terytorium kraju.

W świetle powołanych wyżej przepisów należy stwierdzić, iż obecnie, co do zasady, podatnik może ponownie skorzystać ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług w sytuacji, gdy spełnione zostaną następujące warunki:

  • od końca roku, w którym nastąpiła utrata prawa do zwolnienia od podatku lub rezygnacji z tego zwolnienia, musi upłynąć co najmniej rok,
  • podatnik w poprzednim roku podatkowym nie może przekroczyć określonej wartości sprzedaży, wskazanej w art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług,
  • podatnik nie może wykonywać czynności wymienionych w art. 113 ust. 13 ustawy o VAT.

Odnośnie natomiast postanowień cyt. art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 2 grudnia 2009r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług należy wskazać, iż przepis ten dotyczy wyłącznie takich podatników, którzy korzystali w 2009r. ze zwolnienia z VAT, jako podmioty kontynuujące działalność i:

  • przekraczając kwotę 50000 zł utracili w 2009r. prawo do tego zwolnienia, przy czym nie przekroczyli nowego, podwyższonego limitu określonego na 2010 r. (tj. 100.000 zł), lub
  • zrezygnowali w 2009r. ze zwolnienia, przy czym łączna wartość ich sprzedaży opodatkowanej w 2009r. była wyższa niż 50.000 zł ale nie przekroczyła 100.000 zł.

W stosunku do takich podatników na mocy cyt. przepisu przejściowego nie znajdzie zastosowania zasada wyrażona w art. 113 ust. 11 cyt. ustawy, stosownie do której podatnik może powrócić do zwolnienia najwcześniej po upływie roku, licząc od końca roku, w którym stał się czynnym podatnikiem VAT. U tych podatników utrata prawa do zwolnienia od podatku wskutek przekroczenia limitu obrotów w 2009r. (50.000 zł) skutkowałaby wyłączeniem ich na rok z możliwości powrotu do tego zwolnienia na podstawie wskazanego art. 113 ust. 11 ustawy o podatku od towarów i usług.

Zgodnie z art. 96 ust. 1 cyt. ustawy, podmioty, o których mowa w art. 15, są obowiązane przed dniem wykonania pierwszej czynności określonej w art. 5 złożyć naczelnikowi urzędu skarbowego zgłoszenie rejestracyjne, z zastrzeżeniem ust. 3.

Natomiast art. 96 ust. 12 cyt. ustawy wskazuje, że jeżeli dane zawarte w zgłoszeniu rejestracyjnym ulegną zmianie, podatnik jest obowiązany zgłosić zmianę do naczelnika urzędu skarbowego w terminie 7 dni, licząc od dnia, w którym nastąpiła zmiana. Obowiązek ten nie dotyczy przypadków, gdy następuje wyłącznie zmiana danych objętych obowiązkiem aktualizacji na podstawie ustawy z dnia 13 października 1995r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz. U. z 2004r. Nr 269, poz. 2681, z późn. zm.). Zdanie drugie nie ma zastosowania w przypadku, gdy zgłaszana zmiana powoduje zmianę właściwości organu podatkowego.

Z okoliczności przedstawionych przez Wnioskodawczynię wynika, iż prowadzi działalność gospodarczą od 2001r. Jest to handel detaliczny zniczami i kwiatami. W 2008r. obroty narastające w m-cu listopadzie przekroczyły kwotę 50.000,00. Obecnie tj. w 2012r. przypadkowo Wnioskodawczyni dowiedziała się, że od listopada 2008r. powinna stać się podatnikiem VAT czynnym. Również w 2009 powinna być podatnikiem VAT. Natomiast w 2009r. osiągnęła obrót w wysokości 59.800,88 zł; w 2010r. miała obrót 57.365,20, a więc nie osiągnęła limitu kwoty obligującej do rozliczania podatku VAT; również w 2011 obroty były niższe niż obowiązujący limit.

Wnioskodawczyni nie złożyła w latach ubiegłych dokumentu rejestracyjnego VAT-R z powodu niewiedzy o konieczności zarejestrowania się jako podatnik w 2008r. W 2012r. złożyła zaległe deklaracje VAT-7 za 2008r. i 2009r., natomiast w 2010r. i 2011r., zdaniem Wnioskodawczyni, może skorzystać ze zwolnienia z tytułu nieprzekroczenia w latach 2010 i 2011 obrotów 100.000,00 i 150.000,00. Strona nie zgłosiła faktu wybrania zwolnienia z VAT do Naczelnika Urzędu Skarbowego ze względu na fakt, że do chwili obecnej nie była zarejestrowana jako podatnik VAT.

Mając na uwadze powyższe okoliczności, w sytuacji przedstawionej we wniosku nie znajdą zastosowania regulacje art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 2 grudnia 2009r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług, ponieważ Wnioskodawczyni utraciła prawo do korzystania ze zwolnienia podmiotowego przed 2009r. (utrata tego prawa nastąpiła w listopadzie 2008r.). Natomiast przepis ten dotyczy tylko tych podmiotów, które bądź utraciły prawo do zwolnienia podmiotowego w trakcie roku 2009, bądź z niego zrezygnowały (a ich obroty przekroczyły kwotę 50.000 zł).

Zatem w stanie faktycznym wskazanym w niniejszym wniosku zastosowanie znajdą zasady ogólne wyrażone w art. 113 ust. 1 i ust. 11 w zw. z art. 96 ust. 1 i ust. 12 ustawy o podatku od towarów i usług.

Zgodnie z cytowanym powyżej art. 113 ust. 11 ustawy o podatku od towarów i usług podatnik, który utracił prawo do zwolnienia od podatku lub zrezygnował z tego zwolnienia, może, nie wcześniej niż po upływie roku, licząc od końca roku, w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia określonego w ust. 1. Brzmienie ww. przepisu ustawy o podatku od towarów i usług zostało zmienione z dniem 1 stycznia 2009r. i do tego dnia przepis ten stanowił, że podatnik, który utracił prawo do zwolnienia od podatku lub zrezygnował z tego zwolnienia, może dopiero po upływie 3 lat, licząc od końca miesiąca, w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia określonego w ust. 1.

Wobec braku przepisów przejściowych i zasady stosowania nowego prawa, przyjąć należy, że podatnik, który utracił prawo do zwolnienia bądź zrezygnował ze zwolnienia przed dniem 1 stycznia 2009r., może ponownie skorzystać ze zwolnienia po upływie roku, licząc od końca roku, w którym utracił prawo do zwolnienia bądź zrezygnował ze zwolnienia.

Wnioskodawczyni przekraczając w listopadzie 2008r. kwotę obrotu 50.000 zł utraciła prawo do zwolnienia podmiotowego z podatku od towarów i usług. W związku z tym od miesiąca listopada 2008r. stała się czynnym podatnikiem podatku VAT. Z uwagi na brzmienie art. 113 ust. 11 ustawy o podatku od towarów i usług Wnioskodawczyni nie mogła korzystać ze zwolnienia z podatku VAT również w roku 2009. Osiągając w roku 2009 obrót w wysokości 59.800,88 zł, a tym samym nie przekraczając obrotu w wysokości 100.000 zł (która to kwota obligowała podatników do rozliczania podatku VAT w roku 2010), Wnioskodawczyni mogła w roku 2010 ponownie korzystać ze zwolnienia z podatku od towarów i usług na mocy art. 113 ust. 1 w zw. z art. 113 ust. 11 ustawy o podatku od towarów i usług.

O ponownym wyborze zwolnienia Wnioskodawczyni powinna poinformować właściwego naczelnika urzędu skarbowego deklarując zmianę w zgłoszeniu rejestracyjnym VAT-R, zgodnie z przepisem art. 96 ust. 12 cyt. ustawy, który nakazuje zgłosić zmianę danych zawartych w zgłoszeniu rejestracyjnym w terminie 7 dni, licząc od dnia, w którym nastąpiła zmiana. Chcąc zatem korzystać ze zwolnienia z podatku od towarów i usług od dnia 1 stycznia 2010 roku, Wnioskodawczyni winna złożyć takie zgłoszenie aktualizacyjne do dnia 7 stycznia 2010r. Przy czym termin wskazany w ww. przepisie jest jedynie terminem na poinformowanie właściwego organu podatkowego o skorzystaniu ze zwolnienia podmiotowego, a jego niedotrzymanie nie może skutkować odmową uznania podatnika za podatnika VAT zwolnionego wobec spełnienia wszystkich innych przesłanek uprawniających do wyboru zwolnienia podmiotowego z podatku VAT.

W związku z faktem, iż Wnioskodawczyni dopiero w roku 2012 złożyła formularz rejestracyjny VAT-R dokonując zgłoszenia jako podatnik VAT czynny od listopada 2008 i w roku 2009, nie mogła w wymaganym terminie do dnia 7 stycznia 2010 roku złożyć do właściwego naczelnika urzędu skarbowego formularza aktualizacyjnego VAT-R, w którym zgłosiłaby zamiar korzystania ze zwolnienia z podatku VAT od dnia 1 stycznia 2010r. Jednakże z uwagi na fakt, iż zarówno w roku 2010, jak i w roku 2011 Wnioskodawczyni zachowywała się jak podatnik VAT zwolniony (np. nie wystawiała faktur VAT, nie składała deklaracji VAT-7, itp.) należy uznać, iż od 1 stycznia 2010 roku, a także w roku 2011 była podatnikiem VAT zwolnionym.

Reasumując, biorąc pod uwagę fakt, iż Wnioskodawczyni będąca czynnym podatnikiem podatku VAT od listopada 2008r. i w roku 2009, osiągnęła w roku 2009 obrót w wysokości 59.800,88 zł i nie przekroczyła limitu obrotów w wysokości 100.000 zł ustalonego w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 2 grudnia 2009r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług w zw. z art. 113 ust. 1, w roku 2010 osiągnęła obrót w wysokości 57.365,20 zł, a także w roku 2010 zachowywała się jak podatnik VAT zwolniony, mogła w całym roku 2010 korzystać ze zwolnienia od podatku na podstawie ww. przepisów oraz art. 113 ust. 11 ustawy o podatku od towarów i usług.

Analogicznie, w związku z tym, iż w roku 2010 Wnioskodawczyni osiągnęła obrót w wysokości 57.365,20 zł, a więc nie przekroczyła limitu obrotów w wysokości 150.000 zł ustalonego w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 2 grudnia 2009r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług w zw. z art. 113 ust. 1, w roku 2011 również nie przekroczyła powyższego limitu obrotów (w wysokości 150.000 zł), w roku 2011 zachowywała się jak podatnik VAT zwolniony, mogła w całym roku 2011 korzystać ze zwolnienia od podatku na podstawie ww. przepisów oraz art. 113 ust. 11 ustawy o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj