Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP4/443-582/13/EK
z 6 marca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z 15 listopada 2013 r. (data wpływu 21 listopada 2013 r.) uzupełnionym pismem z 10 lutego 2014 r. (data wpływu 14 lutego 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania sprzedaży zużytego oleju przeznaczonego do utylizacji – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 listopada 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania sprzedaży zużytego oleju przeznaczonego do utylizacji.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 10 lutego 2014 r., będący odpowiedzią na wezwanie Organu z 30 stycznia 2014 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Spółka „X” Sp. z o.o. (dalej Wnioskodawca) zużywa zgodnie z przeznaczeniem oleje o następujących kodach CN:

2710 19 91 - mieszanki do obróbki metali, oleje do smarowania form, oleje antykorozyjne, zawierające >= 70% masy olejów ropy naftowej lub olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych, których te oleje stanowią składniki zasadnicze preparatów (z wył. do przeprowadzania przemian chemicznych);

2710 19 99 - oleje smarowe oraz pozostałe oleje ciężkie i preparaty, gdzie indziej niesklasyfikowane, zawierające >= 70% masy olejów ropy naftowej lub olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych, których te oleje stanowią składniki zasadnicze preparatów (z wył. do przeprowadzania przemian chemicznych);

2710 19 83 - płyny hydrauliczne, zawierające >= 70% masy olejów ropy naftowej lub olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych, których te oleje stanowią składniki zasadnicze preparatów (z wył. do przeprowadzania przemian chemicznych);

2710 19 87 - oleje przekładniowe i oleje reduktorowe, zawierające >= 70% masy olejów ropy naftowej lub olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych, których te oleje stanowią składniki zasadnicze preparatów (z wył. do przeprowadzania przemian chemicznych);

2710 19 85 - oleje białe, parafina ciekła, zawierające >= 70% masy olejów ropy naftowej lub olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych, których te oleje stanowią składniki zasadnicze preparatów (z wył. do przeprowadzania przemian chemicznych);

3403 19 90 - preparaty smarowe, włącznie z cieczami chłodząco-smarującymi, preparatami do rozluźniania śrub i nakrętek, preparatami przeciwrdzewnymi i antykorozyjnymi, preparatami zapobiegającymi przyleganiu do formy opartymi na smarach, zawierających < 70% masy olejów ropy naftowej lub olejów otrzymanych z minerałów bitumicznych (z wył. preparatów do obróbki materiałów włókienniczych, skóry wyprawionej, skór futerkowych lub pozostałych materiałów);

3403 99 00 - preparaty smarowe, włącznie z cieczami chłodząco-smarującymi, preparatami do rozluźniania śrub i nakrętek, preparatami przeciwrdzewnymi i antykorozyjnymi, preparatami zapobiegającymi przyleganiu do formy, opartymi na smarach, ale niezawierających olejów ropy naftowej lub olejów otrzymanych z minerałów bitumicznych (z wył. preparatów do obróbki materiałów włókienniczych, skóry wyprawionej, skór futerkowych lub pozostałych materiałów);

Oleje te są zużywane do:

  1. smarowania maszyn i narzędzi,
  2. wymiany w maszynach (skrzynia przekładniowa),
  3. jako separatory.

W wyniku zużycia olejów na cele wskazane wyżej powstają oleje odpadowe, które są przekazywane do firmy zajmującej się gospodarką odpadami. Wnioskodawca przekazuje następujące odpady, sklasyfikowane zgodnie z ustawą o odpadach: odpadowe emulsje i roztwory z obróbki metali niezawierające chlorowców (12 01 09) oraz inne oleje silnikowe, przekładniowe, smarowe (13 02 08).

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, że część nabywanych olejów nastąpiła z zapłaconą akcyzą, natomiast część z zastosowaniem zwolnienia z akcyzy na podstawie par. 6 pkt 2 rozporządzenia MF z dnia 8 lutego 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego. Zużycie olejów zwolnionych od akcyzy nastąpiło zgodnie ze zwolnieniem od akcyzy ze względu na przeznaczenie. Ponadto olej odpadowy, który powstaje w wyniku zużycia olejów oznaczony jest kodem CN 2710 99 00. Sprzedaż zużytego oleju następuje w celu jego utylizacji.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy we wskazanym stanie faktycznym stosownie do uregulowań ustawy o podatku akcyzowym powstanie obowiązek podatkowy, obligujący Wnioskodawcę do zarejestrowania się jako podatnik oraz składania deklaracji podatkowych i zapłaty podatku?

Zdaniem Wnioskodawcy, w wyniku zużycia olei używanych przez Wnioskodawcę zgodnie z ich przeznaczeniem powstają tzw. oleje odpadowe. Zgodnie z załącznikiem nr 1 do ustawy o podatku akcyzowym, zawierającym wykaz wyrobów akcyzowych, pod pozycją nr 27 znajduje się wyliczenie wyrobów, które należą do grupowania o kodzie CN 2710 - oleje ropy naftowej i oleje otrzymywane z minerałów bitumicznych, inne niż surowe; preparaty gdzie indziej niewymienione ani niewłączone, zawierające 70% masy lub więcej olejów ropy naftowej lub olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych, których te oleje stanowią składniki zasadnicze preparatów; oleje odpadowe.

Ustawa o podatku akcyzowym nie zawiera definicji olejów odpadowych, zatem należy posiłkowo odwołać się do ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, w której przepisach możemy odnaleźć definicję olejów odpadowych. Zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 16 ustawy o odpadach przez oleje odpadowe rozumie się rozumie się przez to wszelkie mineralne lub syntetyczne oleje smarowe lub przemysłowe, które przestały się nadawać do użytku, do jakiego były pierwotnie przeznaczone, w szczególności zużyte oleje z silników spalinowych i oleje przekładniowe, oleje smarowe, oleje turbinowe oraz oleje hydrauliczne.

Jak wynika z Nomenklatury Scalonej, olej odpadowy, który powstaje w wyniku zużycia olejów smarowych oznaczony jest kodem CN 2710 99 00. Wskazany kod CN oleju odpadowego nie został zawarty w art. 89 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, który określa stawki na wyroby akcyzowe, będące wyrobami energetycznymi.

Z uwagi na fakt, iż stawka akcyzy na wyroby o kodzie CN 2710 99 00 nie została określona w art. 89 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, zastosowanie znajdzie art. 89 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym, zgodnie z którym stawka akcyzy na wyroby energetyczne inne niż określone w ust. 1 pkt 1-13, przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, wynosi 0 zł. Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, że sprzedaż olejów odpadowych jest objęta zerową stawką podatku. Natomiast stosowanie zerowej stawki akcyzy przy sprzedaży oleju odpadowego nie wymaga spełnienia jakichkolwiek obowiązków o charakterze formalnym na gruncie ustawy o podatku akcyzowym, tj. obowiązku rejestracji jako podatnik podatku akcyzowego, a co za tym idzie składania deklaracji rozliczeniowych dla tego podatku.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Ustawa z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz.U. 2011r. Nr 108, poz. 626 ze zm.), zwana dalej ustawą, reguluje opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy (art. 1 ust. 1).

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy. W załączniku tym w poz. 27 zostały wymienione wyroby zaliczone do kodu CN 2710, tj. o leje ropy naftowej i oleje otrzymywane z minerałów bitumicznych, inne niż surowe; preparaty gdzie indziej niewymienione ani niewłączone, zawierające 70% masy lub więcej olejów ropy naftowej lub olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych, których te oleje stanowią składniki zasadnicze preparatów; oleje odpadowe.

Stosownie do art. 86 ust. 1 pkt 2 ustawy, do wyrobów energetycznych, w rozumieniu ustawy, zalicza się wyroby objęte pozycjami CN 2701, 2702 oraz od 2704 do 2715.

Na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy, produkcją wyrobów energetycznych w rozumieniu ustawy jest wytwarzanie lub przetwarzanie wyrobów energetycznych, w tym również mieszanie lub przeklasyfikowanie komponentów paliwowych, rozlew gazu skroplonego do butli gazowych, a także barwienie i znakowanie wyrobów energetycznych.

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy, przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  1. produkcja wyrobów akcyzowych;
  2. wprowadzenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego;
  3. import wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem importu wyrobów akcyzowych wysłanych następnie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów;
  4. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego;
  5. wyprowadzenie ze składu podatkowego, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych niebędących własnością podmiotu prowadzącego ten skład podatkowy, z wyłączeniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, przez podmiot, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
  6. wysłanie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy importowanych wyrobów akcyzowych z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów.

Przedmiotem opodatkowania akcyzą, zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy, jest również:

  1. użycie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie albo określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich użycie:
    1. było niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy lub
    2. nastąpiło bez zachowania warunków uprawniających do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy;
  2. dostarczenie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, jeżeli odbyło się ono bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania zwolnienia od akcyzy;
  3. sprzedaż wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, objętych określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich sprzedaż odbyła się bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania tej stawki akcyzy;
  4. nabycie lub posiadanie wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, jeżeli od tych wyrobów nie została zapłacona akcyza w należnej wysokości a w wyniku kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego albo postępowania podatkowego nie ustalono, że podatek został zapłacony.

Zgodnie zaś z art. 8 ust. 4 pkt 1 przedmiotem opodatkowania akcyzą jest również zużycie wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy, o których mowa w art. 89 ust. 2, do produkcji innych wyrobów.

Ponadto w myśl art. 8 ust. 6 ustawy, jeżeli w stosunku do wyrobu akcyzowego powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o których mowa w ust. 1, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą, jeżeli kwota akcyzy została, po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy, określona lub zadeklarowana w należnej wysokości, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej.

Jak wynika z art. 16 ust. 1 ustawy - podmiot prowadzący działalność gospodarczą jest obowiązany, przed dniem wykonania pierwszej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą lub pierwszej czynności z wykorzystaniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, złożyć zgłoszenie rejestracyjne właściwemu naczelnikowi urzędu celnego.

Zatem każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą, zarówno ten, który zamierza wykonywać czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą, jak i zamierzający wykonywać czynności z wykorzystaniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, jest zobowiązany, przed dniem wykonania pierwszej czynności, do złożenia zgłoszenia rejestracyjnego właściwemu naczelnikowi urzędu celnego.

Zgłoszenie rejestracyjne powinno zawierać dane dotyczące tego podmiotu i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, w szczególności imię i nazwisko lub nazwę podmiotu, adres jego siedziby lub zamieszkania oraz określenie rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej, a w przypadku działalności gospodarczej z użyciem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy - również adresy miejsc wykonywania działalności oraz określenie rodzaju i przewidywanej średniej miesięcznej ilości zużywanego wyrobu akcyzowego (art. 16 ust. 2 ustawy).

Właściwy naczelnik urzędu celnego, bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia przyjęcia zgłoszenia rejestracyjnego, pisemnie potwierdza jego przyjęcie (art. 16 ust. 3 ustawy).

Wskazać przy tym należy, iż jeżeli w stosunku do wyrobu akcyzowego powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o których mowa w ust. 1, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą, jeżeli kwota akcyzy została, po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy, określona lub zadeklarowana w należnej wysokości, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej (art. 8 ust. 6 ustawy).

Z kolei w myśl art. 21 ust. 1 ustawy, podatnik jest obowiązany, bez wezwania organu podatkowego:

  1. składać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklaracje podatkowe według ustalonego wzoru,
  2. obliczać i wpłacać akcyzę na rachunek właściwej izby celnej

-za miesięczne okresy rozliczeniowe, w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.

Jednocześnie w myśl art. 21 ust. 3 pkt 3 ustawy przepis ust. 1 i 2 nie mają zastosowania do podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie wyrobów akcyzowych objętych zerową stawką akcyzy lub objętych zwolnieniem od akcyzy, z wyjątkiem zwolnień częściowych lub zwolnień realizowanych przez zwrot akcyzy, lub zwolnień ubytków wyrobów akcyzowych lub całkowitego zniszczenia wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 30 ust. 3.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca zużywa zgodnie z przeznaczeniem oleje o kodach CN 2710 1991, 2710 1999, 2710 1983, 2710 1987, 2710 1985, 3403 1990, 3403 9900. Oleje te są zużywane do smarowania maszyn i narzędzi, wymiany w maszynach oraz jako separatory. W wyniku zużycia olejów na cele wskazane wyżej powstają oleje odpadowe, które są przekazywane do firmy zajmującej się gospodarką odpadami. Wnioskodawca przekazuje następujące odpady, sklasyfikowane zgodnie z ustawą o odpadach: odpadowe emulsje i roztwory z obróbki metali niezawierające chlorowców (12 01 09) oraz inne oleje silnikowe, przekładniowe, smarowe (13 02 08).

Część nabywanych olejów nastąpiła z zapłaconą akcyzą, natomiast część z zastosowaniem zwolnienia z akcyzy na podstawie par. 6 pkt 2 rozporządzenia MF z dnia 8 lutego 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego. Zużycie olejów zwolnionych od akcyzy nastąpiło zgodnie ze zwolnieniem od akcyzy ze względu na przeznaczenie. Ponadto olej odpadowy, który powstaje w wyniku zużycia olejów oznaczony jest kodem CN 2710 99 00. Sprzedaż zużytego oleju następuje w celu jego utylizacji.

Przedmiotem wniosku jest kwestia obowiązków podatkowych Wnioskodawcy w zakresie rejestracji oraz składania deklaracji podatkowych w związku ze sprzedażą zużytego oleju (oleju odpadowego).

Mając zatem na względzie kwestię sprzedaży oleju zużytego w celu jego utylizacji, zauważyć należy że w sprawie mamy do czynienia ze zużyciem olejów zakupionych przez Wnioskodawcę z zastosowaniem zwolnienia od akcyzy oraz ze zużyciem olejów zakupionych z zapłaconą akcyzą. Jednocześnie zużycie olejów zwolnionych z akcyzy nastąpiło zgodnie ze zwolnieniem od akcyzy ze względu na przeznaczenie. Wszystkie oleje w wyniku zużycia przedstawionego we wniosku stały się olejem odpadowym klasyfikowanymi do kodu CN 2710 99 00, który to olej jest sprzedawany przez Wnioskodawcę do utylizacji.

Przedmiotem opodatkowania w podatku akcyzowym zgodnie z art. 8 jest m.in. produkcja wyrobów akcyzowych. Natomiast w myśl art. 87 ustawy produkcją wyrobów energetycznych w rozumieniu ustawy jest wytwarzanie lub przetwarzanie wyrobów energetycznych, w tym również mieszanie lub przeklasyfikowanie komponentów paliwowych (…).

Podkreślić należy, że w przedstawionej sprawie oleje zostały zużyte, a nie wyprodukowane przez Wnioskodawcę. Olej odpadowy nie powstał w wyniku celowego przetwarzania lecz jest on produktem ubocznym (odpadem) powstałym w wyniku zużycia wyrobu akcyzowego.

Odnosząc się zatem do kwestii sprzedaży do utylizacji zużytego oleju, od którego na wcześniejszym etapie obrotu została zapłacona akcyza stwierdzić należy, że sprzedaż ta nie podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, a tym samym w stosunku do tej sprzedaży nie powstaje zobowiązanie podatkowe. Sprzedaż takiego oleju przez Wnioskodawcę nie jest przedmiotem opodatkowania akcyzą (art. 8 ust. 6 ustawy).

Natomiast w sytuacji odnoszącej się do olejów zakupionych z zastosowaniem zwolnienia od akcyzy, które w wyniku zużycia stały się olejem odpadowym sprzedawanym przez Wnioskodawcę, należy zauważyć, że zakupiony olej został (jak wynika z przedstawionego stanu faktycznego) zużyty zgodnie ze zwolnieniem ze względu na przeznaczenie. W wyniku zużycia oleje te stały się nieprzydatne do dalszego użycia, stały się olejem odpadowym, który został sprzedany do utylizacji.

Ponadto u Wnioskodawcy, jako podmiotu sprzedającego olej odpadowy do utylizacji, nie zachodzą przesłanki wynikające z art. 8 ustawy, ponieważ nie zajmuje się on produkcją wyrobów akcyzowych. Olej odpadowy nie jest u Wnioskodawcy wytwarzany ani nie powstaje w wyniku celowego przetwarzania. Olej jest produktem ubocznym. Zatem sprzedaż takiego wyrobu do utylizacji nie jest przedmiotem opodatkowania akcyzą.

Konkludując sprzedaż oleju odpadowego powstałego w wyniku opisanego zużycia nabywanych olejów z zapłacona akcyzą jak i powstałego w wyniku prawidłowego zużycia olejów objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na przeznaczenie - nie jest przedmiotem opodatkowania akcyzą. Tym samym w związku z tą czynnością Wnioskodawca nie jest zobowiązany do dokonania zgłoszenia rejestracyjnego jak również do składania deklaracji podatkowej.

Mając powyższe na uwadze, stanowisko Wnioskodawcy, w którym uważa że opisana przez niego sprzedaż oleju odpadowego podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym stawką podatku w wysokości 0zł i w związku z tym nie ma on obowiązku rejestracji jako podatnik podatku akcyzowego oraz składania deklaracji podatkowej, należało uznać za nieprawidłowe. Jak przedstawiono wyżej sprzedaż taka nie jest przedmiotem opodatkowania podatkiem akcyzowym.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Nadmienia się, że niniejsza interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice , po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj