Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP4/443-826/13-7/ALN
z 11 marca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 15 listopada 2013 r. (data wpływu 18 listopada 2013 r. ) uzupełnionym pismami z dnia 7 lutego 2014 r. (data wpływu 12 lutego 2014 r.) i z dnia 20 lutego 2014 r. (data wpływu 24 lutego 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokumentowania zmiany danych nabywcy wskazanych na fakturze – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 listopada 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozliczania usług rolniczych świadczonych przez Wnioskodawczynię, sposobu dokumentowania zmiany danych nabywcy wskazanych na fakturze oraz zapłaty odsetek od nieprawnie otrzymanego zwrotu.

Wniosek uzupełniono pismami z dnia 7 lutego 2014 r. (data wpływu 12 lutego 2014 r.) i 20 lutego 2014 r. (data wpływu 24 lutego 2014 r.) w zakresie oświadczenia, o którym mowa w art. 14b § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz doprecyzowanie stanu faktycznego, przeformułowanie pytań, stanowisko oraz opłatę.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.(ostatecznie przedstawiony w uzupełnieniach: z dnia 7 lutego 2014 r. (data wpływu 12 lutego 2014 r.) i 20 lutego 2014 r. (data wpływu 24 lutego 2014 r.)

Od 1983 roku wraz z mężem prowadzi gospodarstwo rolne o areale 95,14 ha użytków rolnych. Mąż Wnioskodawczyni jest zarejestrowany jako płatnik podatku VAT czynny z tytułu wspólnie prowadzonego gospodarstwa rolnego. Grunty wchodzące w skład gospodarstwa rolnego to głównie grunty będące wspólną własnością, tj. 93,39 ha natomiast 1,75 ha należy wyłącznie do Wnioskodawczyni. Wnioskodawczyni z mężem nie zawarła rozdzielności majątkowej. Przedmiotem działalności są usługi wspomagające produkcję roślinną (PKD 01.61.Z) tj. orka, gruberowanie, prasowanie oraz rozsiewanie nawozów należące do grupy 01.61 wg Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług z 2008r.

Wnioskodawczyni oświadczyła, że do działalności gospodarczej, którą prowadzi wykorzystywany jest wspólny majątek.

Jako małżonek rolnika skorzystała z działania „Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej” w ramach programu PROW 2007-2013. W dniu 14.02.2011 roku Wnioskodawczyni podpisała umowę przyznania pomocy i od dnia 22.02.2011 prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług wspomagających produkcję roślinną objętą kodem PKD 01.61.2.

W dniu 01.03.2011 Wnioskodawczyni złożyła do Urzędu Skarbowego zgłoszenie rejestracyjne jako podatnik VAT i uzyskała pozytywną decyzję o podleganiu podatkowi VAT oraz otrzymywała zwroty podatku w następnych okresach rozliczeniowych m.in. za zakup ciągnika rolniczego, który wykorzystuje do świadczenia usług wspomagających produkcję roślinną. W dniach 18, 22 - 25, 28, 30.10.2012 przeprowadzano kontrolę skarbową (za okres 01.03.2011 - 31.08.2012 zakres przeprowadzonej kontroli to prawidłowość dokonania rozliczenia oraz badanie ksiąg podatkowych) w trakcie której nie poinformowano Wnioskodawczyni, że prowadzona przez nią działalność gospodarcza działa niezgodnie z przepisami (ustawą) o podatku od towarów i usług (w trakcie kontroli skarbowej u męża Wnioskodawczyni dowiedziała się ustnie od urzędnika, iż sprawa została przedawniona, żadnej pisemnej informacji na temat nie dostała). W zakresie zadanych pytań nie była prowadzona kontrola skarbowa ani postępowanie kontrolne.

W trakcie kontroli skarbowej przeprowadzonej w gospodarstwie rolnym małżonka (03-05 i 8 - 12.07.2013 roku której zakres to prawidłowość dokonywanego rozliczenia oraz badanie ksiąg podatkowych) ustalono, iż faktury wystawione przez Wnioskodawczynię za usługi jakie wykonywała mężowi, świadczą, iż nierzetelnie były ewidencjonowane rzeczywiście zaistniałe zdarzenia. Poinformowano Wnioskodawczynię i Jej męża, iż mogą czekać na postępowanie podatkowe bądź dokonać dobrowolnego zwrotu zaległości podatkowej. Mąż Wnioskodawczyni dokonał wpłaty i otrzymał postanowienie od Naczelnika Urzędu Skarbowego o zaliczeniu wpłaty. Ponadto pracownik Urzędu Skarbowego w trakcie przekazywania protokołu kontroli poinformował Wnioskodawczynię, że nieprawnie jest podatnikiem podatku od towarów i usług oraz iż powinna zawiesić działalność w Urzędzie Skarbowym, czego nie uczyniła w obawie konsekwencji wynikających z faktu dofinansowania ze strony PROW 2007 - 2013. Od tego dnia do dziś Wnioskodawczyni nie wykonywała żadnych usług w ramach prowadzonej przez nią działalności. Zgodnie z przepisami ustawy o podatku VAT świadczenie usług wspomagających produkcję roślinną jest ściśle powiązane z działalnością wytwórczą w rolnictwie a co za tym idzie może występować wyłącznie jeden reprezentant gospodarstwa - małżonek Wnioskodawczyni, gdyż to On jako pierwszy złożył zgłoszenie rejestracyjne.

Jako współmałżonek zgodnie z ustawą o podatku VAT Wnioskodawczyni powinna uzyskać negatywną decyzję przyjęcia zgłoszenia rejestracyjnego. Przez pracownika Urzędu Skarbowego Wnioskodawczyni została ustnie poinformowana o konieczności zwrotu nieprawnie otrzymanego zwrotu podatku VAT m.in za zakupiony w ramach działania „Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej” ciągnik rolniczy, którym świadczy usługi.

Jako beneficjent działania „Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej” zobowiązana Wnioskodawczyni jest do wykonywania działalności gospodarczej przez okres 5 lat od dnia przyznania pomocy i po upływie tego okresu kontroli będzie podlegał fakt czy rzeczywiście prowadzi wskazaną działalność. Wnioskodawczyni poinformowała, że w sprawie objętej zakresem pytań nie była prowadzona u Niej ani u Jej małżonka kontrola podatkowa lub postępowanie kontrolne. Nie było również prowadzone postępowanie podatkowe u Wnioskodawczyni ani u jej małżonka w sprawie objętej zakresem pytań.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.(ostatecznie postawione w piśmie uzupełniającym z dnia 20 lutego 2014 r. (data wpływu 24 lutego 2014 r.)

Czy można notą korygującą do faktury zakupu ciągnika rolniczego zmienić odbiorcę czy też wystawca faktury powinien wystawić fakturę korygującą...

Zdaniem Wnioskodawczyni:(Ostatecznie przedstawione w piśmie uzupełniającym z dnia 20 lutego 2014 r. (data wpływu 24 lutego 2014 r.)

Mąż Wnioskodawczyni, jako pierwsza osoba zarejestrowana jako płatnik podatku od towarów i usług jest reprezentantem gospodarstwa. Przy wspólnym prowadzeniu działalności gospodarczej i gospodarstwa rolnego jedynie mąż Wnioskodawczyni może być zbywcą (sprzedawcą) usług bądź produktów, a Wnioskodawczyni musi dokumentować wykonane przez nią usługi. Faktura zakupu ciągnika rolniczego powinna odzwierciedlać prawidłowe zdarzenie gospodarcze czyli faktycznie dokonaną transakcję między ściśle określonymi podmiotami gospodarczymi tj. między P.H.U.P. „” Sp. z o.o. a de facto gospodarstwem rolnym, w ramach którego Wnioskodawczyni świadczy usługi, a czynnym podatnikiem VAT jest Jej mąż. Zdaniem Wnioskodawczyni powinna z mężem prowadzić razem działalność pod Jego numerem NIP.

Korygowanie danych na fakturze VAT możliwe jest według zasad wskazanych w rozporządzeniu MF z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360 z późn. zm.).

W ocenie Wnioskodawczyni nie jest możliwym skorygowanie danych przez wystawienie noty korygującej bowiem jeżeli nieprawnie jest zarejestrowana jako podatnik VAT to nie jest uprawniona do wystawienia faktury VAT. W przedmiotowej sprawie właściwym wydaje się skorygowanie faktur VAT poprzez wystawienie faktur korygujących przez wystawcę.

Korekta faktury może być dokonywana przed upływem 5 lat, licząc od końca roku, w którym upłynął termin płatności podatku a więc jest możliwe jeszcze wystawienie takiej korekty przez wystawcę faktury.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Na wstępie należy wskazać, że z uwagi na fakt, iż wniosek ORD-IN został złożony w dniu 18 listopada 2013 r. i jako przedmiot wniosku Wnioskodawczyni zaznaczyła stan faktyczny, niniejsza interpretacja została wydana w oparciu o stan prawny obowiązujący do dnia 31 grudnia 2013 r.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 106 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Zasady wystawiania faktur VAT i innych dokumentów z nimi zrównanych zostały szczegółowo uregulowane w przepisach rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360, z późn. zm.), zwanego dalej rozporządzeniem.

Stosownie do unormowań zawartych w § 5 ust. 1 rozporządzenia, faktura powinna zawierać:

  1. datę jej wystawienia;
  2. kolejny numer, nadany w ramach jednej lub więcej serii, który w sposób jednoznaczny identyfikuje fakturę;
  3. imiona i nazwiska lub nazwy podatnika i nabywcy towarów lub usług oraz ich adresy;
  4. numer, za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany dla podatku, z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 11 lit. a;
  5. numer, za pomocą którego nabywca towarów lub usług jest zidentyfikowany dla podatku lub podatku od wartości dodanej, pod którym otrzymał on towary lub usługi, z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 11 lit. b;
  6. datę dokonania lub zakończenia dostawy towarów lub wykonania usługi, o ile taka data jest określona i różni się od daty wystawienia faktury; w przypadku sprzedaży o charakterze ciągłym podatnik może podać na fakturze miesiąc i rok dokonania sprzedaży;
  7. nazwę (rodzaj) towaru lub usługi;
  8. miarę i ilość (liczbę) dostarczonych towarów lub zakres wykonanych usług;
  9. cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową netto);
  10. kwoty wszelkich rabatów, w tym za wcześniejsze otrzymanie należności, o ile nie zostały one uwzględnione w cenie jednostkowej netto;
  11. wartość dostarczonych towarów lub wykonanych usług, objętych transakcją, bez kwoty podatku (wartość sprzedaży netto);
  12. stawkę podatku;
  13. sumę wartości sprzedaży netto z podziałem na sprzedaż objętą poszczególnymi stawkami podatku i sprzedaż zwolnioną od podatku;
  14. kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto, z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;
  15. kwotę należności ogółem.

Ustawodawca przewidział dwie procedury korygowania faktur VAT, tj.:

  • § 13 i § 14 rozporządzenia określają przypadki, w których dopuszczalne jest wystawienie przez sprzedawcę faktury korygującej;
  • § 15 rozporządzenia określa przypadki, w których możliwe jest wystawienie przez nabywcę noty korygującej.

Jak stanowi § 13 ust. 1 rozporządzenia, w przypadku gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą tę fakturę.

W myśl § 13 ust. 5 rozporządzenia, przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio w przypadku:

  1. zwrotu sprzedawcy towarów oraz zwrotu nabywcy kwot nienależnych, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy;
  2. zwrotu nabywcy całości lub części należności, o której mowa w § 10 ust. 1.

Według ust. 8 tego paragrafu, faktury korygujące powinny zawierać wyraz „KOREKTA” albo wyrazy „FAKTURA KORYGUJĄCA”.

W świetle § 14 ust. 1 rozporządzenia, fakturę korygującą wystawia się również, gdy po wystawieniu faktury podwyższono cenę lub stwierdzono pomyłkę w cenie, stawce, kwocie podatku lub w jakiejkolwiek innej pozycji faktury.

Z ust. 3 powyższego paragrafu wynika, że faktura korygująca wystawiana w przypadku stwierdzenia pomyłek, o których mowa w ust. 1, powinna zawierać dane określone w ust. 2 pkt 1 i dane określone w § 5 ust. 1 pkt 1-6 zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca, a także:

  1. prawidłową treść korygowanych pozycji, w tym kwoty w wysokości prawidłowej, lub
  2. różnicę między odpowiednimi kwotami wskazanymi pierwotnie w wysokości omyłkowej i w wysokości prawidłowej.

Faktury korygujące są specyficznym rodzajem faktur. Z przywołanych uregulowań wynika, że celem ich wystawienia jest doprowadzenie faktury pierwotnej do stanu odpowiadającego rzeczywistości, a prawo do ich wystawienia przysługuje wyłącznie sprzedawcy.

Prawo korygowania faktur przysługuje także nabywcy.

Zgodnie z § 15 ust. 1 rozporządzenia, nabywca towaru lub usługi, który otrzymał fakturę zawierającą pomyłki dotyczące jakiejkolwiek informacji wiążącej się zwłaszcza ze sprzedawcą lub nabywcą lub oznaczeniem towaru lub usługi, z wyjątkiem pomyłek w pozycjach faktury określonych w § 5 ust. 1 pkt 8-15, może wystawić fakturę nazywaną notą korygującą.

Jak stanowi ust. 2 powyższego paragrafu, nota korygująca wymaga akceptacji wystawcy faktury.

W myśl ust. 3 tego paragrafu, nota korygująca powinna zawierać :

  1. numer kolejny i datę jej wystawienia;
  2. imiona i nazwiska lub nazwy podatnika i nabywcy towarów lub usług oraz ich adresy i numer, za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany dla podatku, jak również numer, za pomocą którego nabywca towarów lub usług jest zidentyfikowany dla podatku lub podatku od wartości dodanej, pod którym otrzymał on towary lub usługi;
  3. dane zawarte w fakturze, której dotyczy nota korygująca, określone w § 5 ust. 1 pkt 1 i 6;
  4. wskazanie treści korygowanej informacji oraz treści prawidłowej.

Na podstawie ust. 5 ww. paragrafu, noty korygujące powinny zawierać wyrazy „NOTA KORYGUJĄCA”.

Stosownie do brzmienia ust. 6 tego paragrafu, przepisy ust. 1-3 nie naruszają przepisów dotyczących faktur korygujących.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawczyni wraz z mężem prowadzi gospodarstwo rolne o areale 95,14 ha użytków rolnych. Mąż Wnioskodawczyni jest zarejestrowany jako podatnik podatku VAT czynny z tytułu wspólnie prowadzonego gospodarstwa rolnego. Grunty wchodzące w skład gospodarstwa rolnego to głównie grunty będące wspólną własnością, tj. 93,39 ha natomiast 1,75 ha należy wyłącznie do Wnioskodawczyni. Wnioskodawczyni z mężem nie zawarła rozdzielności majątkowej. Przedmiotem działalności Wnioskodawczyni są usługi wspomagające produkcję roślinną (PKD 01.61.Z) tj. orka, gruberowanie, prasowanie oraz rozsiewanie nawozów należące do grupy 01.61 wg Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług z 2008r.

Wnioskodawczyni oświadczyła, że do działalności gospodarczej, którą prowadzi wykorzystywany jest wspólny majątek.

Wnioskodawczyni jako małżonek rolnika skorzystała z działania „Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej” w ramach programu PROW 2007 - 2013. Wnioskodawczyni zakupiła w ramach ww. programu ciągnik rolniczy, którym świadczy usługi.

Należy zauważyć, że prawidłowość materialno-prawna faktury zachodzi, jeżeli odzwierciedla ona prawdziwe zdarzenie gospodarcze. Nie można uznać za prawidłową fakturę, gdy wskazuje ona, co prawda zaistniałe zdarzenie gospodarcze, ale które wystąpiło między innymi podmiotami. Jeżeli więc faktura zawiera pomyłki dotyczące jakiejkolwiek pozycji powinna zostać skorygowana w ten sposób, aby odzwierciedlała faktycznie dokonaną transakcję między ściśle określonymi podmiotami gospodarczymi.

Użyte w cytowanym powyżej § 15 ust. 1 rozporządzenia sformułowanie: „jakakolwiek informacja wiążąca się z nabywcą”, oznacza możliwość korygowania pomyłek w sposobie określenia nabywcy, np. błąd w nazwie, adresie lub numerze identyfikacyjnym. Powyższe jednoznacznie wskazuje, że w tym trybie mogą być prostowane jedynie pomyłki dotyczące tego konkretnego podatnika. W sytuacji, gdy nabywca otrzyma fakturę zawierającą błędy w elementach nazwy sprzedawcy lub nabywcy albo oznaczenia towaru lub usługi, może je skorygować notą korygującą. Należy jednak stwierdzić, że poprzez wystawienie noty korygującej nie można zmienić podmiotu umowy sprzedaży. W przypadku, gdy błędne są wszystkie dane nabywcy towaru lub usługi wskazane na fakturze, nie jest dopuszczalne jej korygowanie przez nabywcę notą korygującą. Jedynym sposobem naprawienia tego typu błędu jest wystawienie faktury korygującej przez sprzedawcę.

Mając na uwadze treść wniosku oraz powołanych przepisów prawa należy stwierdzić, że błędnego określenia nabywcy towaru lub usługi w wystawionej przez sprzedawcę fakturze Wnioskodawczyni nie może poprawić poprzez wystawienie noty korygującej, o której mowa w § 15 ust. 1 ww. rozporządzenia, gdyż – jak wskazano wyżej – w przedstawionych przez Wnioskodawczynię okolicznościach notą korygującą nie można zmieniać tych danych.

Wystawca faktury powinien wystawić fakturę korygującą do faktury zakupu ciągnika rolniczego zmieniając odbiorcę z Wnioskodawczyni na oboje małżonków.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Nadto należy wskazać, że art. 106 ustawy, zgodnie z art. 1 pkt 49 w zw. z art. 15 ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2013, poz. 35), z dniem 1 stycznia 2014 r. został uchylony. Brzmieniem art. 1 pkt 50 w zw. z art. 15 ww. ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. od dnia 1 stycznia 2014 r. obowiązują przepisy art. 106a-106q ustawy o podatku od towarów i usług, regulujące kwestie dotyczące wystawiania faktur VAT.

Jednocześnie zauważa się, że stosownie do art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, minister właściwy do spraw finansów publicznych na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W przedmiotowej sprawie powyższa interpretacja indywidualna nie wywiera zatem skutku prawnego dla małżonka Wnioskodawczyni.

Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Podkreślenia wymaga, iż interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Końcowo podkreślić należy, iż tut. Organ wydając interpretację przepisów prawa podatkowego na podstawie art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej nie prowadzi postępowania podatkowego w rozumieniu tej ustawy. Niniejsza interpretacja indywidualna ogranicza się wyłącznie do udzielenia pisemnej informacji, co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w okolicznościach opisu zdarzenia przyszłego podanego przez Wnioskodawcę. Powyższe oznacza, że w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź skarbowej zostanie określony odmienny stan faktyczny, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

W niniejszej interpretacji rozpatrzono wniosek w zakresie sposobu dokumentowania zmiany danych nabywcy wskazanych na fakturze. W zakresie rozliczania usług rolniczych świadczonych przez Wnioskodawczynię oraz zapłaty odsetek od nieprawnie otrzymanego zwrotu wydano odrębne rozstrzygnięcia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj