Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB4/415-633/13-2/MS
z 20 grudnia 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 25 września 2013 r. (data wpływu 30 września 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych sprzedaży nieruchomości – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 30 września 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych sprzedaży nieruchomości.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


W dniu 24 października 2005 r. Wnioskodawca wraz z małżonką nabyli do majątku wspólnego mieszkanie na podstawie umowy ustanowienia odrębnej własności udokumentowanej aktem notarialnym. W dniu 11 sierpnia 2009 r., tj. przed upływem 5 lat od daty zakupu mieszkania, Wnioskodawca wraz z małżonką zawarli umowę sprzedaży tego mieszkania, uzyskując przychód w wysokości 340.000 zł.

W dniu 12 sierpnia 2009 r. Wnioskodawca wraz z małżonką złożyli w Urzędzie Skarbowym w L. odrębne oświadczenia dla celów rozliczenia podatku dochodowego od sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych, w których oświadczyli, że nie później niż w okresie dwóch lat od dnia sprzedaży mieszkania w L. rozliczą się z wydatkowania kwoty uzyskanej z tej sprzedaży na cele mieszkaniowe.

Uzyskana ze sprzedaży mieszkania kwota 333.000,00 zł (po odjęciu kosztów odpłatnego zbycia mieszkania w wysokości 7.000,00 zł) została wydatkowana w następujący sposób:

  1. w dniu 18 listopada 2009 r. Wnioskodawca wraz z małżonką nabyli do majątku wspólnego na podstawie aktu notarialnego mieszkanie w W. za cenę łączną 230.880,64 zł (cena za mieszkanie + koszty pośrednictwa + koszt obsługi kancelarii notarialnej).
  2. w 2009 r. Wnioskodawca wraz z małżonką ponieśli wydatki remontowe i wykończeniowe na dom w kwocie pozostałej części przychodu ze sprzedaży mieszkania, tj. 102.119,36 zł.

Zgodnie z wcześniej złożonymi odrębnie oświadczeniami przed upływem dwóch lat Wnioskodawca wraz z małżonką rozliczyli się całkowicie z wydatkowania kwoty uzyskanej ze sprzedaży mieszkania na cele mieszkaniowe, o których była mowa w art. 21 ust. 1 pkt 32 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Poprawność rozliczenia podatku dochodowego od transakcji sprzedaży mieszkania była przedmiotem kontroli Urzędu Skarbowego, która zakończyła się wynikiem pozytywnym, tj. nie stwierdzono nieprawidłowości. Tym samym Wnioskodawca wraz z małżonką prawidłowo skorzystali z przysługującej im ulgi podatkowej i nie zapłacili podatku dochodowego od sprzedaży mieszkania w L.

Ze względu na szczególną sytuację finansową Wnioskodawca wraz z małżonką, planują w najbliższym czasie sprzedaż mieszkania w Warszawie zakupionego w dniu 18 listopada 2009 r., tj. planują sprzedaż przed upływem 5 lat od momentu zakupu przedmiotowego mieszkania. Wnioskodawca wraz z małżonką szacują, że mieszkanie uda się sprzedać za kwotę ok. 240.000 zł. Cena nabycia tego mieszkania wyniosła 223.000 zł, a Wnioskodawca wraz z małżonką dodatkowo ponieśli przy nabyciu przedmiotowego mieszkania koszt pośrednictwa oraz obsługi kancelarii notarialnej w kwocie 7.880,64 zł oraz ponieśli wydatki na remont przedmiotowego mieszkania w kwocie ok. 7,000 zł, co jest potwierdzone fakturami.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:


  1. Czy w związku z przedstawionym stanem faktycznym, dokonując sprzedaży mieszkania nabytego w dniu 18 listopada 2009 r. przed upływem 5 lat od momentu jego zakupu, Wnioskodawca wraz z żoną uzyska dochód podlegający opodatkowaniu, o którym mowa w art. 30e ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. 1991 Nr 80 poz. 350 z późń. zm.), przy czym podatek wyniesie 19% podstawy obliczenia podatku, którą jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19 ww. ustawy, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c ww. ustawy, gdzie przychodem będzie kwota uzyskana ze sprzedaży mieszkania, tj. szacowane 240.000 zł, a kosztem będzie suma ceny nabycia mieszkania wraz z kosztem pośrednictwa i obsługi kancelarii notarialnej przy jego nabyciu oraz wydatków na jego remont w wysokości 237.880,64 zł (223.000 zł + 7.880,64 zł + 7.000 zł = 237.880,64 zł)?
  2. Czy planowana transakcja zbycia mieszkania w W. nabytego w dniu 18 listopada 2009 r. nie będzie miała konsekwencji podatkowych polegających na cofnięciu w części lub w całości prawa do ulgi podatkowej, z której Wnioskodawca wraz żoną skorzystali przy rozliczeniu podatku dochodowego ze sprzedaży mieszkania w L. w dniu 11 sierpnia 2009 r.?

Zdaniem Wnioskodawcy.


Ad. 1


W przedstawionym stanie faktycznym zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. 1991 r. Nr 80 poz. 350 z późń. zm.) odpłatne zbycie nieruchomości lub ich części, jeżeli nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie, stanowi źródło przychodów. Jednocześnie zgodnie z art. 30e ust. 1 ww. ustawy, podatek dochodowy od dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit a-c wynosi 19% podstawy opodatkowania. Zgodnie z ust. 2 art. 30e podstawą obliczenia podatku jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19 (tj. wartość wyrażona w cenie określonej w umowie, pomniejszona o koszty odpłatnego zbycia), a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c, tj. udokumentowanymi kosztami nabycia. Mając na uwadze przytoczone przepisy oraz przedstawiony stan faktyczny Wnioskodawca uważa, że ustalając dochód z planowanego odpłatnego zbycia przedmiotowego mieszkania przed upływem 5 lat od momentu jego nabycia, mają prawo uwzględnić koszty jego nabycia w kwocie 237.880,64 zł, stanowiącej sumę ceny nabycia mieszkania wraz z kosztem pośrednictwa i obsługi kancelarii notarialnej przy jego nabyciu oraz wydatków na remont przedmiotowego mieszkania (223.000 zł + 7.880,64 zł + 7.000 zł = 237.880,64 zł). Tym samym podstawą do wyliczenia podatku dochodowego w wysokości 19% będzie różnica pomiędzy uzyskanym przychodem ze sprzedaży przedmiotowego mieszkania oraz kosztem jego nabycia, tj. 2.119,36 zł (240.000 zł - 237880,64 zł).


Ad. 2


Zdaniem Wnioskodawcy brak jest podstawy prawnej, na podstawie której planowana transakcja zbycia mieszkania nabytego w dniu 18 listopada 2009 r. mogłaby spowodować cofnięcie w części lub całości prawa do ulgi podatkowej, z której Wnioskodawca wraz z małżonką skorzystali przy sprzedaży mieszkania w L. w dnia 11 sierpnia 2009 r.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawca w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 361 z późń. zm.) podlegającym opodatkowaniu źródłem przychodu jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2 m.in.:

  1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  3. prawa wieczystego użytkowania gruntów,

- jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie.

Przepis cytowanego art. 10 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych formułuje generalną zasadę, że nie płaci się podatku dochodowego, jeśli od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie nieruchomości, ich części lub udziału w nieruchomości upłynęło 5 lat. W związku z tym, jeśli od końca roku, w którym nastąpiło nabycie nieruchomości, ich części lub udziału w nieruchomości do dnia sprzedaży upłynęło 5 lat, sprzedaż tej nieruchomości nie podlega w ogóle opodatkowaniu.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że w 2009 r. Wnioskodawca nabył mieszkanie w W. Zakup ten był rozliczony w ramach realizacji celu mieszkaniowego zawartego w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w związku ze sprzedażą w 2009 r. mieszkania w L. W najbliższym czasie Wnioskodawca planuje sprzedaż przedmiotowej nieruchomości w W., tj. przed upływem 5 lat od momentu jej zakupu.

Należy zauważyć, że z uwagi na okoliczność, że nabycie mieszkania, które Wnioskodawca sprzedał nastąpiło w 2009 r., w sprawie opodatkowania tej sprzedaży zastosowanie znajdą przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2009 r. Ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 209, poz. 1316 ze zm.) zmieniono m.in. zasady opodatkowania przychodów z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Nowe zasady opodatkowania, zgodnie z art. 14 ustawy zmieniającej, mają zastosowanie do uzyskanych dochodów (poniesionej straty) od dnia 1 stycznia 2009 r.

I tak zgodnie z art. 30e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2009 r. od dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)–c) podatek dochodowy wynosi 19% podstawy obliczenia podatku.

W myśl art. 30e ust. 2 ww. ustawy podstawą obliczenia podatku, o której mowa w ust. 1, jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonych zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw.

Przy czym przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych oraz innych rzeczy, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8, jest wartość wyrażona w cenie określonej w umowie, pomniejszona o koszty odpłatnego zbycia. Jeżeli jednak cena, bez uzasadnionej przyczyny, znacznie odbiega od wartości rynkowej tych rzeczy lub praw, przychód ten określa organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej w wysokości wartości rynkowej (art. 19 ust. 1 ww. ustawy).

Pojęcie kosztów odpłatnego zbycia nie zostało przez ustawodawcę zdefiniowane w ustawie, należy zatem stosować językowe rozumienie tego wyrażenia, zgodnie z którym za koszty odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych uważa się wszystkie wydatki poniesione przez zbywającego, które są konieczne, aby transakcja mogła dojść do skutku (wszystkie niezbędne wydatki bezpośrednio związane z tą czynnością). Można do takich kosztów zaliczyć np. koszty wyceny sprzedawanej nieruchomości przez rzeczoznawcę majątkowego, wynagrodzenie dla biura pośrednictwa obrotu nieruchomościami, wydatki związane ze sporządzeniem przez notariusza umowy cywilnoprawnej, koszty i opłaty sądowe, o ile były ponoszone przez zbywcę. Pomiędzy tymi wydatkami a dokonanym zbyciem musi istnieć związek przyczynowo-skutkowy.

Stosownie natomiast do przepisu art. 22 ust. 6c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych koszty uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), z zastrzeżeniem ust. 6d, stanowią udokumentowane koszty nabycia lub udokumentowane koszty wytworzenia, powiększone o udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość rzeczy i praw majątkowych, poczynione w czasie ich posiadania.

Wysokość nakładów, o których mowa w ust. 6c ustala się na podstawie faktur VAT w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług oraz dokumentów stwierdzających poniesienie opłat administracyjnych (art. 22 ust. 6e ww. ustawy).


W świetle powyższego, definicję kosztów uzyskania przychodów z tytułu odpłatnego zbycia nieruchomości ustawodawca precyzuje poprzez bezpośrednie wskazanie, że koszty takie stanowią m.in. udokumentowane koszty nabycia tej nieruchomości.


Określając koszty uzyskania przychodu należy brać pod uwagę te wydatki, które mają bezpośredni wpływ na uzyskany przychód.


Natomiast w myśl art. 22 ust. 6f cytowanej ustawy koszty nabycia lub koszty wytworzenia, o których mowa w ust. 6c, są corocznie podwyższane, począwszy od roku następującego po roku, w którym nastąpiło nabycie lub wytworzenie zbywanych rzeczy lub praw majątkowych, do roku poprzedzającego rok podatkowy, w którym nastąpiło ich zbycie, w stopniu odpowiadającym wskaźnikowi wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych w okresie pierwszych trzech kwartałów roku podatkowego w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego, ogłaszanemu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski".

Wątpliwości Wnioskodawcy budzi możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu ze sprzedaży mieszkania w W. nabytego w 2009 r. ze środków przeznaczonych na ten zakup, a pochodzących ze sprzedaży mieszkania w L. nabytego w 2005 r. w sytuacji, gdy środki te zwolnione były z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych jako wydatkowane na cele mieszkaniowe.

Jak już wskazano wyżej przepis art. 22 ust. 6c ustawy w sposób jednoznaczny stanowi co może być uznane za koszt uzyskania przychodu. Przepis ten posługuje się pojęciem kosztu nabycia, kosztu wytworzenia i nakładu. Zauważyć również należy, że ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawiera żadnego ograniczenia w tym zakresie w przedmiocie możliwości uznawania wydatków za koszty uzyskania przychodu. Nie ma zatem przeszkód, aby Wnioskodawca zaliczył do kosztów uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia mieszkania w Warszawie wydatków poniesionych na jego nabycie, mimo że zostały sfinansowane ze środków, które w przeszłości zwolnione były z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych jako wydatkowane na cele mieszkaniowe.

Odnosząc przedstawione powyżej uregulowania prawne na grunt rozpatrywanej sprawy w kontekście zapytania ujętego we wniosku stwierdzić należy, że w przedmiotowej sprawie dochód ze zbycia nieruchomości będzie opodatkowany 19% podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Podstawą obliczenia podatku dochodowego z tytułu odpłatnego zbycia nieruchomości jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości tj. wartością wyrażoną w cenie określonej w umowie pomniejszoną o koszty odpłatnego zbycia a udokumentowanymi kosztami nabycia o których mowa w art. 22 ust. 6c ww. ustawy, powiększonymi o nakłady, które zwiększyły wartość ww. nieruchomości i były poczynione w czasie jej posiadania. Kosztami uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia nieruchomości będą tylko udokumentowane koszty nabycia działki oraz opłaty poniesione w związku z jej nabyciem a także udokumentowane koszty wytworzenia, powiększone o udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość prawa poczynione w czasie posiadania nieruchomości. Tak więc określając koszty uzyskania przychodu należy brać pod uwagę te wydatki, które mają bezpośredni wpływ na uzyskany przychód. Niewątpliwie w przedmiotowej sprawie kosztem uzyskania przychodu z odpłatnego zbycia przedmiotowej nieruchomości, o który będzie można pomniejszyć przychód będą udokumentowane wydatki pośrednictwa i obsługi kancelarii notarialnej oraz wydatki na remont przedmiotowego mieszkania. Przy czym kwestia wydatkowania środków pieniężnych na remont mieszkania dla celów podatkowych winna być udokumentowana rzetelnymi i wiarygodnymi dowodami w postaci faktur VAT.

Wskazać należy, że nabycie nieruchomości w ramach celu mieszkaniowego i późniejsza jego sprzedaż są to dwa oddzielne zdarzenia podatkowe, które regulują odrębne przepisy. W niniejszej sprawie każde z tych zdarzeń rozpatrywane jest w innym stanie prawnym. Sprzedaż nieruchomości nabytej w ramach realizacji celu mieszkaniowego nie ma wpływu na sposób ustalenia kosztów uzyskania przychodu. Ustawa bowiem nie ogranicza zasad ustalania kosztów uzyskania przychodu nieruchomości nabytej w związku z art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2006 r. Innymi słowy, Wnioskodawca ma prawo sprzedać mieszkanie w W. i zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu, o których mowa w art. 22 ust. 6c ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, koszty nabycia lokalu czyli cenę nabycia, wydatki pośrednictwa i obsługi kancelarii notarialnej przy jego nabyciu oraz wydatki na remont przedmiotowego mieszkania.

Dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) nie łączy się z dochodami (przychodami) z innych źródeł stosownie do art. 30e ust. 5 ww. ustawy. Jak wynika z art. 30e ust. 4 ustawy podatek jest płatny w terminie złożenia zeznania, o którym mowa w art. 45, za rok podatkowy, w którym nastąpiło odpłatne zbycie. Podatek ten należy wykazać w zeznaniu o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) za rok podatkowy, w którym nastąpiło zbycie nieruchomości (PIT-39).


Zgodnie z art. 30e ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych po zakończeniu roku podatkowego podatnik jest obowiązany w zeznaniu podatkowym, o którym mowa w art. 45 ust. 1a pkt 3, wykazać:

  1. dochody uzyskane w roku podatkowym z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) i obliczyć należny podatek dochodowy od dochodu, do którego nie ma zastosowania art. 21 ust. 1 pkt 131, lub
  2. dochody, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 131.

Podsumowując, dochód uzyskany z odpłatnego zbycia mieszkania w W. nabytego w 2009 r. będzie opodatkowany 19% podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Podstawą obliczenia podatku dochodowego z tytułu odpłatnego zbycia ww. mieszkania będzie dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 19 ust. 1 ww. ustawy (tj. wartością rynkową lokalu mieszkalnego ustaloną na dzień zbycia pomniejszoną o koszty odpłatnego zbycia), a kosztami uzyskania przychodu, o których mowa w art. 22 ust. 6c ww. ustawy (tj. udokumentowanym kosztem nabycia tego mieszkania oraz ewentualnie udokumentowanymi nakładami na to mieszkanie, które zwiększyły jego wartość). Zatem planowana transakcja zbycia mieszkania w W. nabytego w dniu 18 listopada 2009 r. nie będzie miała konsekwencji podatkowych polegających na cofnięciu w części lub w całości prawa do ulgi podatkowej, z której Wnioskodawca skorzystał przy rozliczeniu podatku dochodowego ze sprzedaży mieszkania w L. w dniu 11 sierpnia 2009 r.


Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


W odniesieniu do przedstawionych kwot podanych we wniosku, organ informuje, że ewentualne przeliczenia, jakich należałoby dokonać nie należą do kompetencji tut. organu. Zgodnie bowiem z zasadą samoopodatkowania, obowiązującą w polskim systemie podatkowym, na podatniku spoczywa obowiązek dokonania oceny własnej sytuacji prawnopodatkowej, a po jej dokonaniu zachowania się zgodnie z przepisami prawa podatkowego, bowiem prawidłowość takiego rozliczenia podlega weryfikacji przez organ podatkowy. W związku z powyższym tut. organ nie może odnieść się do wyliczeń wskazanych przez Wnioskodawcę.


Dodatkowo należy wskazać, że interpretacje prawa podatkowego wydawane są w indywidualnej sprawie zainteresowanego, co wynika z treści art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, a zatem wywierają skutki prawne w stosunku do tego podmiotu, do którego są skierowane. Niniejsza interpretacja jest wiążąca dla Wnioskodawcy, jako osoby występującej z wnioskiem, natomiast nie chroni żony Wnioskodawcy. Interpretacja zapewnia zatem ochronę o jakiej mowa w art. 14k i nast. Ordynacji wyłącznie Wnioskodawcy, a nie żonie Wnioskodawcy.


W związku z powyższym w celu uzyskania pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego przez małżonkę, winna ona złożyć odrębny wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej i uiścić odpowiednia opłatę.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę oraz stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku ul.1 Maja 10, 09-402 Płock.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj