Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP3/443A-75/13-4/BJ
z 5 marca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn.zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn.zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 20 listopada 2013 r. (data wpływu 25 listopada 2013r.), uzupełnionym pismem z dnia 25 lutego 2014 r. (data wpływu 27 lutego 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie uprawnienia do korzystania ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31b ust. 2 pkt 1 i 3 ustawy jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 listopada 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie uprawnienia do korzystania ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31b ust. 2 pkt 1 i 3 ustawy.

W związku z faktem, iż wniosek zawierał braki formalne, tut. Organ wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 25 lutego 2014 r. poprzez doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego oraz własnego stanowiska w sprawie.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca zajmuje się wytwarzaniem, przesyłaniem oraz dystrybucją ciepła, wykorzystując w swojej działalności wyroby gazowe wskazane w art. 2 ust. 1 pkt 1b ustawy akcyzowej.

Spółka do produkcji energii cieplnej zużywa gaz ziemny w swoich kotłowniach położonych na terenie miasta.

Spółka jest przedsiębiorstwem energetycznym sprzedającym ciepło wytwarzane:

  1. w kotłowni lokalnej gazowej zlokalizowanej przy budynku wielorodzinnym - ciepło sprzedawane jest tylko na potrzeby ogrzewania centralnego gospodarstw domowych;
  2. w zespole 9 kotłowni gazowych zlokalizowanych na terenie jednostki wojskowej - ciepło sprzedawane jest tylko na potrzeby Sił Zbrojnych RP.

Z literalnego brzmienia ustawy akcyzowej wynika, że zwalnia się od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby gazowe o kodach CN 2705 00 00,2711 11 00,2711 21 00,2711 29 00 przeznaczone do celów opałowych przez m.in.: gospodarstwa domowe oraz jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.

Mając powyższe na uwadze, Spółka stwierdza, iż sprzedaż wytworzonego ciepła dla ww. podmiotów uprawnia ją do korzystania z przedmiotowego zwolnienia od akcyzy.

Ponadto w uzupełnieniu wniosku wskazano, że:

  1. Gaz ziemny używany przez Spółkę w celu ogrzania gospodarstw domowych i jednostki sił zbrojnych Rzeczpospolitej Polskiej jest przyporządkowany do kodu według Nomenklatury Scalonej CN 2711 21 00.
  2. Przedmiotowy gaz Spółka nabywa wyłącznie od dostawcy krajowego.
  3. Faktury dotyczące zakupu gazu ziemnego wystawiane są na Zakład Gospodarki Ciepłowniczej.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy Spółka, która wyroby gazowe przeznacza do wytworzenia ciepła dla takich podmiotów, jak gospodarstwa domowe oraz jednostka Sil Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia z podatku akcyzowego, przewidzianego w art. 31b ust. 2 pkt 1 i 3 ustawy akcyzowej?

Zdaniem Wnioskodawcy, Spółka jest uprawniona do korzystania ze zwolnienia od podatku akcyzowego na podstawie art. 31b ust. 2 pkt 1 i 3 ustawy akcyzowej.

Uzasadnienie stanowiska Spółki.

Z dniem 1 listopada 2013 r. wszedł w życie nowy system efektywnego opodatkowania wyrobów gazowych. Za wyroby gazowe w świetle art. 2 ust. 1 pkt lb ustawy akcyzowej uważa się wyroby energetyczne o kodzie CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00, 2711 29 00 i pozostałe paliwa opałowe, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. b, z wyłączeniem wyrobów energetycznych o kodzie CN 2901 10 00.

W art. 31b znowelizowanej ustawy akcyzowej został przewidziany szeroki katalog zwolnień od podatku akcyzowego dla wyrobów gazowych zużywanych w określonych celach. Zgodnie z art. 31b ust. 2 pkt 1 i 3 niniejszej ustawy, zwolnione zostały od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby gazowe o kodach CN 2705 00, 2711 11 00, 2711 21 00, 2711 29 00 przeznaczone do celów opałowych przez m.in.: gospodarstwa domowe oraz jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.

Reasumując Spółka uważa, iż sprzedaż wytworzonego ciepła dla podmiotów takich, jak gospodarstwa domowe i jednostki Sił Zbrojnych uprawnia ją do korzystania z przedmiotowego zwolnienia od akcyzy.

Ponadto w uzupełnieniu własnego stanowiska w sprawie Wnioskodawca wskazał, że wytwarza ciepło z wyrobów gazowych o kodzie CN 2711 21 00, które następnie sprzedaje dla jednostki sił zbrojnych Rzeczpospolitej Polskiej oraz dla wielorodzinnego budynku dla potrzeb ogrzewania centralnego gospodarstw domowych.

Art. 31b ust. 2 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. z dnia 29 kwietnia 2011 r., Dz. U. Nr 108, poz. 626 ze zm.) zwalnia od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby gazowe m.in. o kodzie 2711 21 00 przeznaczone do celów opałowych przez jednostki sił zbrojnych i gospodarstwa domowe.

Zatem wytworzenie ciepła z wyrobów gazowych o ww. kodzie CN i dokonanie jego sprzedaży dla podmiotów takich, jak jednostka wojskowa oraz gospodarstwa domowe, stosownie do przytoczonego wyżej przepisu będzie, zdaniem Spółki, podlegało zwolnieniu od akcyzy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, zwaną dalej „ustawą” (Dz. U. z 2011 r., nr 108, poz. 626 z późn. zm.), ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, użyte w ustawie określenie „wyroby akcyzowe” oznacza - wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1b ustawy, określenie „wyroby gazowe” oznacza - wyroby energetyczne o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00, 2711 29 00 i pozostałe paliwa opałowe, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. b, z wyłączeniem wyrobów energetycznych o kodzie CN 2901 10 00.

Zakres opodatkowania akcyzą wyrobów energetycznych, w tym również wyrobów gazowych, został określony w rozdziale 1 działu IV ustawy.

Stosownie do art. 86 ust.1 ustawy, do wyrobów energetycznych, w rozumieniu ustawy, zalicza się wyroby (…) objęte pozycjami CN 2701, 2702 oraz od 2704 do 2715.

Zgodnie z art. 86 ust. 3 ustawy, paliwami opałowymi w rozumieniu ustawy są wyroby energetyczne przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do celów opałowych, z wyłączeniem wyrobów, o których mowa w ust. 2, a zatem z wyłączeniem paliw silnikowych.

W ww. załączniku nr 1, stanowiącym Wykaz wyrobów akcyzowych, umieszczono pod pozycją nr 28, z kodem CN 2711 - gaz ziemny (mokry) i pozostałe węglowodory gazowe.

W myśl art. 9c ust. 1 ustawy, w przypadku wyrobów gazowych przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  1. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego;
  2. sprzedaż wyrobów gazowych finalnemu nabywcy gazowemu;
  3. import wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego;
  4. użycie wyrobów gazowych przez pośredniczący podmiot gazowy;
  5. użycie wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego:
    1. uzyskanych w sposób inny niż w drodze nabycia,
    2. jeżeli nie można ustalić podmiotu, który dokonał sprzedaży tych wyrobów finalnemu nabywcy gazowemu, a w wyniku kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego albo postępowania podatkowego nie ustalono, że akcyza została zapłacona w należnej wysokości,
    3. nabytych w ramach zwolnienia, o którym mowa w art. 31b ust. 1-4, do innych celów niż zwolnione na podstawie tych przepisów, przy czym za takie użycie uważa się również naruszenie warunku, o którym mowa w art. 31b ust. 5-7 lub 9, a także sprzedaż, eksport lub dostawę wewnątrzwspólnotową wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego zamiast użycia ich do celów, o których mowa w art. 31b ust. 1-4.


Zgodnie z art. 9c ust. 2 ustawy, za sprzedaż finalnemu nabywcy gazowemu wyrobów gazowych uznaje się czynności, o których mowa w art. 9a ust. 2 pkt 1-8.

Stosownie do art. 9c ust. 3 ustawy, jeżeli w stosunku do wyrobów gazowych powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o której mowa w ust. 1, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą, jeżeli kwota akcyzy została określona lub zadeklarowana w należnej wysokości.

W przypadku sprzedaży wyrobów gazowych, zgodnie z art. 9c ust. 4 i 5 ustawy, sprzedawca jest obowiązany ustalić, czy sprzedaje te wyroby pośredniczącemu podmiotowi gazowemu czy finalnemu nabywcy gazowemu oraz może zażądać od nabywcy przedstawienia potwierdzenia przyjęcia powiadomienia o zamiarze rozpoczęcia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot gazowy, a w razie odmowy jego przedstawienia przez nabywcę - może odmówić sprzedaży wyrobów gazowych po cenie nieuwzględniającej akcyzy.

Stosownie do art. 88 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania wyrobów energetycznych jest ich ilość, wyrażona, w zależności od rodzaju wyrobów, w litrach gotowego wyrobu w temperaturze 15°C lub w kilogramach gotowego wyrobu, albo wartość opałowa, wyrażona w gigadżulach (GJ).

Stawki akcyzy na wyroby energetyczne, w tym na wyroby gazowe zostały określone w art. 89 ust. 1 i 2 ustawy. Zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 13 ustawy, stawka akcyzy dla gazu ziemnego (mokrego) i pozostałych węglowodorów gazowych objętych pozycją CN 2711, przeznaczonych do celów opałowych – wynosi 1,28 zł/1 gigadżul (GJ).

Z powyższych przepisów wynika, iż zasadą jest opodatkowanie obrotu wyrobami gazowymi. Tym niemniej ustawodawca przewidział również określone wyłączenia od zasady opodatkowania obrotu wyrobami gazowymi.

Zgodnie z art. 31b ust. 2 pkt 1 i 3 ustawy, zwalnia się od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby gazowe o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00 i 2711 29 00 przeznaczone do celów opałowych przez gospodarstwa domowe oraz jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.

Zgodnie z art. 31b ust. 5 ustawy, w przypadku sprzedaży wyrobów gazowych w ramach zwolnień, o których mowa w ust. 1, ust. 2 pkt 2-8, ust. 3 pkt 2 i 3 oraz ust. 4, podmiotom, które użyją tych wyrobów do celów określonych w tych przepisach, warunkiem zwolnienia jest określenie w umowie zawartej między sprzedawcą a nabywcą, że wyroby te będą użyte do tych celów.

W myśl art. 31b ust. 6 ustawy, warunkiem zwolnienia, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, jest:

  1. w przypadku wyrobów gazowych o kodzie CN 2711 21 00 - sprzedaż tych wyrobów w ilościach nieprzekraczających:
    1. 10 m3/h - gazu ziemnego wysokometanowego grupy E, nie więcej niż 8.000 metrów sześciennych rocznie, albo
    2. 25 m3/h - gazu ziemnego zaazotowanego grupy Lw, grupy Ls, grupy Ln albo grupy Lm, nie więcej niż 10.650 metrów sześciennych rocznie;
  1. w przypadku wyrobów gazowych o kodzie ex CN 2711 29 00 - sprzedaż tych wyrobów w ilościach nieprzekraczających:
    1. 10 m3/h - wyrobu gazowego propan-butan-powietrze, nie więcej niż 5.000 metrów sześciennych rocznie, albo
    2. 10 m3/h - wyrobu gazowego propan-butan-rozprężony, nie więcej niż 1.000 metrów sześciennych rocznie;
  1. o kodach CN 2705 00 00 i 2711 11 00,
  2. o kodzie CN 2711 21 00 w ilościach większych niż określone w pkt 1,
  3. o kodzie ex CN 2711 29 00 w ilościach większych niż określone w pkt 2

- uzyskanie od nabywcy tych wyrobów oświadczenia, że nie używa tych wyrobów na inne potrzeby niż prowadzenie gospodarstwa domowego, w tym na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej, albo oświadczenia o ilości tych wyrobów używanych na inne potrzeby niż prowadzone gospodarstwo domowe, w tym na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej, określonej przez nabywcę proporcjonalnie do wykorzystanej na te potrzeby powierzchni nieruchomości z uwzględnieniem mocy urządzeń grzewczych.

Stosownie do art. 31b ust. 8 ustawy, na potrzeby zastosowania zwolnienia, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, za gospodarstwo domowe nie uznaje się nieruchomości w całości wykorzystywanej na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej, w którym użycie wyrobów, o których mowa w ust. 6 pkt 1 lub 2, nie przekracza ilości określonych w tych przepisach.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jako przedsiębiorstwo energetyczne zajmujące się wytwarzaniem, przesyłaniem oraz dystrybucją ciepła, w celu prowadzenia ww. działalności nabywa od dostawcy krajowego gaz ziemny o kodzie CN 2711 21 00, a następnie używa go do produkcji energii cieplnej w swoich kotłowniach położonych na terenie miasta. Wytworzone ciepło Wnioskodawca sprzedaje na potrzeby centralnego ogrzewania gospodarstw domowych oraz na potrzeby Sił Zbrojnych RP.

Zdaniem Wnioskodawcy, Spółka jest uprawniona do korzystania ze zwolnienia od podatku akcyzowego na podstawie art. 31b ust. 2 pkt 1 i 3 ustawy akcyzowej.

Należy stwierdzić, że zgodnie z art. 9c ust. 1 pkt 2 ustawy, w przypadku wyrobów gazowych przedmiotem opodatkowania akcyzą jest sprzedaż wyrobów gazowych finalnemu nabywcy gazowemu - w tym przypadku zakładowi gospodarki ciepłowniczej, zaś użycie wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego jest przedmiotem opodatkowania jedynie w ściśle określonych przypadkach, o których mowa w art. 9c ust. 1 pkt 5 ustawy.

Jak już wyżej wskazano, zgodnie z art. 31b ust. 2 pkt 1 i 3 ustawy zwalnia się od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby gazowe o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00 i 2711 29 00 przeznaczone do celów opałowych przez gospodarstwa domowe oraz jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.

Odnosząc to do zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku należy stwierdzić, że czynnością podlegającą opodatkowaniu w tym przypadku będzie transakcja sprzedaży gazu ziemnego o kodzie CN 2711 21 00 zawarta pomiędzy dostawcą krajowym a Wnioskodawcą, który użyje ww. gazu do wytworzenia energii cieplnej, a następnie sprzeda energię cieplną takim nabywcom, jak: gospodarstwa domowe i jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Wnioskodawca jest zakładem gospodarki cieplnej; nie jest natomiast gospodarstwem domowym ani jednostką Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.

W art. 31b ust. 2 ustawy przewidziano zwolnienia od opodatkowania czynności podlegających opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby gazowe o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00 i 2711 29 00 przeznaczone do celów opałowych. Należy jednak stwierdzić, że wszelkiego rodzaju uprzywilejowanie w systemie prawa podatkowego nie może być oderwane od zasad wykładni gramatycznej i odbywać się według wykładni rozszerzającej. Zasadą jest bowiem, jak to sformułowano w wyroku Sądu Najwyższego z dnia 7 maja 1997 r. (…. 1998 nr 5, poz. 142), ścisła interpretacja przepisów wprowadzających przywileje podatkowe.

Z brzmienia art. 31b ust. 2 pkt 1 i 3 ustawy wynika, że zwalnia się od akcyzy sprzedaż gazu ziemnego o kodzie CN 2711 21 00 (lub inną czynność podlegającą opodatkowaniu) w przypadku przeznaczenia tego gazu do celów opałowych przez gospodarstwa domowe oraz jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.

Zgodnie z art. 31b ust. 6 pkt 1 i 3 ustawy, warunkiem zwolnienia dotyczącego gospodarstw domowych jest w przypadku wyrobów gazowych o kodzie CN 2711 21 00 - sprzedaż tych wyrobów w ilościach nieprzekraczających:

  1. 10 m3/h - gazu ziemnego wysokometanowego grupy E, nie więcej niż 8.000 metrów sześciennych rocznie, albo
  2. 25 m3/h - gazu ziemnego zaazotowanego grupy Lw, grupy Ls, grupy Ln albo grupy Lm, nie więcej niż 10.650 metrów sześciennych rocznie;

a w przypadku sprzedaży gazu ziemnego o kodzie CN 2711 21 00 w ilościach większych niż określone w pkt 1, warunkiem zwolnienia od akcyzy jest - uzyskanie od nabywcy tych wyrobów oświadczenia, że nie używa tych wyrobów na inne potrzeby niż prowadzenie gospodarstwa domowego, w tym na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej, albo oświadczenia o ilości tych wyrobów używanych na inne potrzeby niż prowadzone gospodarstwo domowe, w tym na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej, określonej przez nabywcę proporcjonalnie do wykorzystanej na te potrzeby powierzchni nieruchomości z uwzględnieniem mocy urządzeń grzewczych.

Zgodnie z art. 31b ust. 5 ustawy, w przypadku sprzedaży wyrobów gazowych w ramach zwolnienia jednostkom wojskowym Sił Zbrojnych Rzeczpospolitej Polskiej, które użyją tych wyrobów do celów określonych w tych przepisach, warunkiem zwolnienia jest określenie w umowie zawartej między sprzedawcą a nabywcą, że wyroby te będą użyte do tych celów.

Z powyższych przepisów wynika zatem, że podmioty nabywające wyroby gazowe, aby skorzystać ze zwolnienia w trybie art. 31b ust. 2 pkt 1 i 3 ustawy, zobligowane są nadać nabytym wyrobom gazowym określone przeznaczenie, tj. w rozpatrywanym przypadku nabyte wyroby gazowe muszą być przeznaczone do celów opałowych przez gospodarstwa domowe lub jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Istotna jest zatem tożsamość podmiotu korzystającego ze zwolnienia oraz gospodarstwa domowego lub jednostki wojskowej Sił Zbrojnych Rzeczpospolitej Polskiej.

Podmiot nabywający wyroby gazowe, chcąc skorzystać ze zwolnienia przysługującego z art. 31 b ust. 2 pkt 1 ustawy - jako gospodarstwo domowe - w przypadku nabycia gazu ziemnego o kodzie CN 2711 21 00 w ilościach większych niż określone w art. 31b ust. 6 pkt 1 ustawy, składa oświadczenia, że nie używa tych wyrobów na inne potrzeby niż prowadzenie gospodarstwa domowego, w tym na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej, albo oświadczenie o ilości tych wyrobów używanych na inne potrzeby niż prowadzone gospodarstwo domowe, w tym na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej, określonej przez nabywcę proporcjonalnie do wykorzystanej na te potrzeby powierzchni nieruchomości z uwzględnieniem mocy urządzeń grzewczych.

Z kolei podmiot nabywający wyroby gazowe, chcąc skorzystać ze zwolnienia przysługującego z art. 31b ust. 2 pkt 3 ustawy - jako jednostka wojskowa Sił Zbrojnych Rzeczpospolitej Polskiej, używająca tych wyrobów do celów określonych w tych przepisach, powinna określić w umowie zawartej ze sprzedawcą, że wyroby te będą użyte do tych celów.

Fakt, iż Wnioskodawca jako zakład gospodarki ciepłowniczej będzie nabywał wyroby gazowe o kodzie CN 2711 21 00 w celu wytworzenia i dostarczenia wyprodukowanego ciepła do odbiorców, którymi będą - jak wskazano we wniosku - gospodarstwa domowe i jednostki wojskowe Sił Zbrojnych, nie oznacza, iż ww. wyroby gazowe będą przeznaczone do celów opałowych przez gospodarstwa domowe lub przez jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku objętym wnioskiem, odbiorcy ciepła, to jest: gospodarstwa domowe oraz jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej nie będą nabywać wyrobów gazowych w celu ich przeznaczenia w kotłowni do własnych celów opałowych; będą oni jedynie korzystać z ciepła wyprodukowanego przez Wnioskodawcę. Dlatego też nie można uznać, że wyroby gazowe będą przeznaczone do celów opałowych przez gospodarstwa domowe lub jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, gdyż podmiotem nabywającym i przeznaczającym wyroby gazowe do celów opałowych będzie Wnioskodawca.

Mając na uwadze przedstawione powyżej przepisy prawa podatkowego oraz okoliczności sprawy przedstawione w opisie zdarzenia przyszłego należy stwierdzić, że Wnioskodawca nie będzie uprawniony do nabycia gazu ziemnego o kodzie CN 2711 21 00 w zwolnieniu od akcyzy na podstawie art. 31 b ust. 2 pkt 1 lub 3 ustawy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem oraz własnym stanowiskiem w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego nie mogą być -zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Należy podkreślić, iż w postępowaniu w przedmiocie wydania interpretacji, Organ dokonał oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego, natomiast nie dokonuje jakichkolwiek własnych ustaleń faktycznych związanych z postępowaniem podatkowym, o którym mowa w Dziale IV Ordynacji podatkowej. Bowiem wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej wyznacza granice rozpoznawania danej sprawy i jest rozpatrywany zgodnie z Rozdziałem 1a Działu II Ordynacji podatkowej, który nie przewiduje w tym trybie prowadzenia postępowania podatkowego zmierzającego do ustalenia stanu faktycznego.

Należy zatem zaznaczyć, że wydając przedmiotową interpretację tut. Organ oparł się na wynikającym z treści wniosku opisie sprawy. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego zdarzenia przyszłego, jak również w przypadku ustalenia w toku prowadzonego postępowania podatkowego odmiennego stanu sprawy niż przedstawiony we wniosku, udzielona interpretacja traci swą aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj