Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP3/443-482/13/JK
z 16 grudnia 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 1 października 2013 r. (data wpływu 8 października 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 28 października 2013 r. (data wpływu 7 listopada 2013 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie możliwości stosowania preferencyjnej stawki podatku – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 8 października 2013 r. został złożony wniosek, uzupełniony pismem z dnia 28 października 2013 r., o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku akcyzowego w zakresie możliwości stosowania preferencyjnej stawki podatku.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Spółka prowadzi działalność gospodarczą, której podstawowym przedmiotem jest dostawa asfaltów oraz wyrobów energetycznych, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 10 lit. b ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. Nr 108, poz. 626 ze zm.). Zamierza udzielić pełnomocnictwa osobie fizycznej do odbioru w jej imieniu oświadczenia, o którym mowa w art. 89 ust. 5 pkt 1 wymienionej ustawy. Wskazana osoba, pełnomocnik Spółki, będzie udawać się do siedziby nabywcy wyrobów energetycznych i bezpośrednio odbierać przed dokonaniem sprzedaży oświadczenie zawierające wszystkie elementy określone przepisami prawa, tj. w art. 89 ust. 6 cyt. ustawy. Następnie ustanowiony przez Spółkę pełnomocnik będzie przesyłał ww. oświadczenie do siedziby Wnioskodawcy.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy w momencie, w którym pełnomocnik odbierze w siedzibie nabywcy przedmiotowe oświadczenie spełniony zostanie warunek, o którym mowa w art. 89 ust. 5 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym, tzn. czy z tą chwilą Wnioskodawca uzyska od nabywcy wymagane prawem oświadczenie o przeznaczeniu wyrobów energetycznych, co umożliwi zastosowanie „obniżonej” stawki podatku akcyzowego?


Stanowisko Wnioskodawcy.

W ocenie Spółki, w momencie, w którym jej pełnomocnik odbierze w siedzibie nabywcy wyrobów energetycznych oświadczenie o ich przeznaczeniu spełniony zostaje warunek, o którym mowa w art. 89 ust. 5 pkt 1 ww. ustawy. Zatem Spółka dokonując dostawy wyrobów energetycznych może zastosować „obniżoną” stawką podatku akcyzowego. Osoba fizyczna prawidłowo umocowana do działania w imieniu Wnioskodawcy, na podstawie odpowiedniego pełnomocnictwa, odbierając oświadczenie występuje „w roli” mocodawcy. Oznacza to, że jej działanie jest tożsame z działaniem Spółki (mocodawcy). Konsekwencją powyższego jest to, że odebranie przez nią oświadczenia o przeznaczeniu wyrobów energetycznych wyznacza moment, w którym ww. oświadczenie jest już w posiadaniu mocodawcy, a zatem należy uznać, że z tą chwilą następuje uzyskanie przez Spółkę oświadczenia, o którym mowa w art. 89 ust. 5 pkt 1 ustawy.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.


Interpretacja dotyczy opisanego we wniosku zdarzenia przyszłego i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, Al. Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj