Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP1/443-927/13-4/AP
z 17 grudnia 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 10 września 2013 r. (data wpływu 12 września 2013 r.), uzupełnionym na wezwanie tut. Organu z dnia 25 listopada 2013 r. (doręczone dnia 28 listopada 2013 r.), pismem z dnia 4 grudnia 2013 r., złożonym dnia 5 grudnia 2013 r. (data wpływu 9 grudnia 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku właściwej do sprzedawanego magazynu wraz z załączonym produktem – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 12 września 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku właściwej do sprzedawanego magazynu wraz z załączonym produktem.

Powyższy wniosek został uzupełniony na wezwanie tut. Organu nr IPPP1/443-927/13-2/AP z dnia 25 listopada 2013 r. (doręczone dnia 28 listopada 2013 r.), pismem z dnia 4 grudnia 2013 r., złożonym dnia 5 grudnia 2013 r. (data wpływu 9 grudnia 2013 r.).


W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe, sprecyzowane następnie w złożonym uzupełnieniu:


Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie wydawania i sprzedaży czasopism oraz prowadzenia stron internetowych dotyczących tematyki związanej z hodowlą/posiadaniem psów i kotów. W konsekwencji tego, w najbliższym czasie zamierza wydawać magazyn zarejestrowany pod nazwą „…” dla sieci handlowej. Magazyn ten był dystrybuowany – w latach poprzednich – w tradycyjnych prasowych kanałach. Obecnie nie ukazuje się na normalnym rynku dystrybucyjnym od grudnia 2012 r. Nowa inicjatywa wydawnicza – pod tym tytułem – pojawi się wyłącznie w jednej sieci handlowej – jako specjalne wydania tematyczne.

W celu uatrakcyjnienia merytorycznego tej oferty wydawniczej Spółka pragnie dołączyć do całego nakładu pisma różnego rodzaju towary, które nie są wytworzone metodami poligraficznymi. Będą one jednak związane z tematyką każdego z wydań m.in. w obszarze poradnictwa dotyczącego hodowli/posiadania psów lub kotów.

Czasopismo z takim produktem będzie nierozerwalną całością. Będzie to zafoliowany pakiet, czyli magazyn plus produkt. Spółka zakłada przy tym, że dodanie wyżej wspomnianego upominku nie wpłynie na cenę okładkową czasopisma. W tej sytuacji dołączenie to ma więc charakter czysto upominkowy i nieodpłatny, ponieważ cena magazynu bez gadżetu nigdy nie będzie wyższa od ceny magazynu z produktem (upominkiem) i kształtować się będzie na poziomie 9,9-15 złotych brutto. Jednocześnie podkreślenia wymaga, że wartość nabycia przez Spółkę dołączonego produktu będzie zawsze niższa niż 10 złotych.


Magazyn mieści się w obowiązującej klasyfikacji PKWiU w grupie 58.14.11.0 i ma nadany numer ISSN.


W nadesłanym uzupełnieniu Wnioskodawca wskazał, że będzie to wyspecjalizowane czasopismo o charakterze hobbystycznym, poradniczym, społecznym i kulturalnym, spełniające także funkcję edukacyjną, szczególnie dla dzieci i młodzieży, skierowane do miłośników i posiadaczy psów.

Niewidomi i niewidzący nie będą głównymi odbiorcami „…”, ale do tej grupy Spółka dociera od kilku lat i nadal będzie docierać. Na łamach czasopisma także tematyka psów przygotowanych do pracy z tą grupą niepełnosprawnych występuje i będzie występować nie tak rzadko, bo jest to sztandarowy temat, jak odpowiednio przygotowany pies może służyć człowiekowi w sytuacji poważnych ograniczeń sprawności czy głębokiego inwalidztwa.


Spółka wskazała, że czasopismo będzie ukazywać się raz na kwartał w nakładzie około 30 60 tys. Na czasopiśmie nie będzie nadrukowany nakład.


Ponadto, na krzyżówki, kryptogramy, zagadki oraz inne gry słowne lub rysunkowe będzie przeznaczone mniej niż 20% powierzchni przedmiotowego czasopisma. Natomiast na nieodpłatne lub odpłatne ogłoszenia handlowe, reklamy lub teksty reklamowe będzie przeznaczone nie więcej niż 30% powierzchni.

Hobbystyczny tytuł dotyczący chowania i prowadzenia psa z natury rzeczy musi zawierać bardzo rozbudowane poradnictwo z tej dziedziny, bo tego oczekują czytelnicy. Spółka będzie zamieszczać również konsultacje weterynaryjne jak i kynologiczne oraz popularyzować wiedzę o zwierzętach i ich potrzebach, a także uczyć szacunku do nich. Celebryci z życia publicznego będą sporadycznie prezentowani wyłącznie jako miłośnicy i posiadacze psów.


Pytanie ze strony Spółki brzmi: Czy dołączenie gadżetu, o którym mowa we wniosku pozwala zastosować do sprzedaży takiego pakietu 8% stawkę VAT właściwą dla czasopism?


W związku z powyższym zadano następujące pytanie:


Czy w przypadku opisanym w stanie faktycznym sprzedaż magazynu z załączonym produktem stanowić będzie dostawę towaru opodatkowaną 8% stawką VAT?


Zdaniem Wnioskodawcy:


Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Spółka pragnie dołączać do wydawanego przez siebie czasopisma dla wspomnianej sieci handlowej upominków, mających na celu uatrakcyjnienie sprzedawanego magazynu. Upominki te będą prezentami o małej wartości, gdyż jednostkowa cena nabycia tego typu towaru nie będzie przekraczać 10 zł. Jednocześnie Spółka pragnie zaznaczyć, że sprzedaż ww. czasopisma odbywa się za pośrednictwem sieci handlowej, co uniemożliwia z oczywistych powodów prowadzenie ewidencji, pozwalającej na ustalenie tożsamości osób, które tą drogą otrzymają upominek.

Wobec powyższych faktów Wnioskodawca uważa, że powinien zastosować stawkę podatkową właściwą dla czasopisma, gdyż spełnia warunki uznania upominku za prezent o małej wartości. Ponadto cena magazynu wraz z upominkiem nie będzie wyższa od ceny tego magazynu bez upominku.


Zdaniem Spółki, sprzedaż czasopisma wraz z upominkiem zezwala na zastosowanie 8% stawki VAT.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.


Na podstawie art. 7 ust. 1 ww. ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…). Przy czym towarami – w myśl art. 2 pkt 6 cyt. ustawy – są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.


Na podstawie art. 2 pkt 22 ustawy o VAT, przez sprzedaż rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.


W myśl art. 5a ww. ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne. W tym miejscu wskazać należy, że od dnia 1 stycznia 2011 r. do celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz.U. Nr 207, poz. 1293 ze zm.).

Z opisu sprawy przedstawionego przez Wnioskodawcę wynika, że Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie wydawania i sprzedaży czasopism oraz prowadzenia stron internetowych dotyczących tematyki związanej z hodowlą/posiadaniem psów i kotów. W najbliższym czasie zamierza wydawać magazyn zarejestrowany pod nazwą „…” dla sieci handlowej. Magazyn mieści się w obowiązującej klasyfikacji PKWiU w grupie 58.14.11.0 i ma nadany numer ISSN. Czasopismo będzie ukazywać się raz na kwartał w nakładzie około 30-60 tys., nie będzie na nim nadrukowany nakład. „…” będzie to wyspecjalizowane czasopismo o charakterze hobbystycznym, poradniczym, społecznym i kulturalnym, spełniające także funkcję edukacyjną, szczególnie dla dzieci i młodzieży, skierowane do miłośników i posiadaczy psów. Niewidomi i niewidzący nie będą głównymi odbiorcami ww. magazynu. Ponadto, Spółka wskazała, że na krzyżówki, kryptogramy, zagadki oraz inne gry słowne lub rysunkowe będzie przeznaczone mniej niż 20% powierzchni czasopisma, natomiast na nieodpłatne lub odpłatne ogłoszenia handlowe, reklamy lub teksty reklamowe będzie przeznaczone nie więcej niż 30% tej powierzchni. Przedmiotowy magazyn będzie zawierać bardzo rozbudowane poradnictwo z dziedziny chowania i prowadzenia psa. Celebryci z życia publicznego będą sporadycznie prezentowani wyłącznie jako miłośnicy i posiadacze psów. W celu uatrakcyjnienia merytorycznego tej oferty wydawniczej Spółka zamierza dołączyć do całego nakładu pisma różnego rodzaju towary, które nie są wytworzone metodami poligraficznymi. Będą one jednak związane z tematyką każdego z wydań m.in. w obszarze poradnictwa dotyczącego hodowli/posiadania psów lub kotów. Czasopismo z takim produktem będzie nierozerwalną całością. Będzie to zafoliowany pakiet, czyli magazyn plus produkt. Spółka zakłada przy tym, że dodanie wyżej wspomnianego upominku nie wpłynie na cenę okładkową czasopisma. W tej sytuacji dołączenie to ma więc charakter czysto upominkowy i nieodpłatny, ponieważ cena magazynu bez gadżetu nigdy nie będzie wyższa od ceny magazynu z produktem (upominkiem) i kształtować się będzie na poziomie 9,9 15 złotych brutto. Jednocześnie podkreślenia wymaga, że wartość nabycia przez Spółkę dołączonego produktu będzie zawsze niższa niż 10 złotych.


W odniesieniu do powyższego, wątpliwości Spółki dotyczą możliwości zastosowania do sprzedawanego magazynu z załączonym produktem 8% stawki VAT.


Zgodnie z art. 41 ust. 1 powołanej ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2 12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Jednakże, w myśl art. 146a pkt 1 ww. ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Zarówno jednak w treści powołanej ustawy, jak i przepisów wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział również w określonych sytuacjach możliwość zastosowania obniżonych stawek podatku.

I tak, na podstawie art. 41 ust. 2 powołanej ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1. Przy czym, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8% - art. 146a pkt 2 ustawy.


Stosownie natomiast do art. 41 ust. 2a ustawy o VAT, dla towarów wymienionych w załączniku nr 10 do ustawy stawka podatku wynosi 5%.


Zastosowanie obniżonych stawek podatku możliwe jest jednak tylko wówczas, gdy wynika to wprost z ustawy lub przepisów wykonawczych do ustawy.


W załączniku nr 10 do ustawy o podatku od towarów i usług, zawierającym „Wykaz towarów opodatkowanych stawką podatku w wysokości 5%”, pod pozycją 34 wymieniono czasopisma specjalistyczne, bez powołania symbolu PKWiU, jednakże definicja ustawowa czasopisma specjalistycznego zawarta została w art. 2 pkt 27f ustawy o VAT. Zgodnie z tym przepisem, przez czasopisma specjalistyczne rozumie się drukowane wydawnictwa periodyczne oznaczone symbolem ISSN, objęte kodem PKWiU 58.14.1 i CN 4902, o tematyce szeroko pojętych zagadnień odnoszących się do działalności kulturalnej lub twórczej, edukacyjnej, naukowej lub popularnonaukowej, społecznej, zawodowej i metodycznej, regionalnej lub lokalnej, a także przeznaczone dla osób niewidomych i niedowidzących, publikowane nie częściej niż raz w tygodniu w postaci odrębnych zeszytów (numerów) objętych wspólnym tytułem, których zakończenia nie przewiduje się, ukazujące się na ogół w regularnych odstępach czasu w nakładzie nie wyższym niż 15 000 egzemplarzy, z wyjątkiem:

  1. periodyków o treści ogólnej, stanowiących podstawowe źródło informacji bieżącej o aktualnych wydarzeniach krajowych lub zagranicznych, przeznaczonych dla szerokiego kręgu czytelników,
  2. publikacji zawierających treści pornograficzne, publikacji zawierających treści nawołujące do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość lub znieważające z tych powodów grupę ludności lub poszczególne osoby oraz publikacji propagujących ustroje totalitarne,
  3. wydawnictw, w których co najmniej 33% powierzchni jest przeznaczone nieodpłatnie lub odpłatnie na ogłoszenia handlowe, reklamy lub teksty reklamowe, w szczególności czasopism informacyjno-reklamowych, reklamowych, folderów i katalogów reklamowych,
  4. wydawnictw, które zawierają głównie kompletną powieść, opowiadanie lub inne dzieło w formie tekstu ilustrowanego lub nie, albo w formie rysunków opatrzonych opisem lub nie,
  5. publikacji, w których więcej niż 20% powierzchni jest przeznaczone na krzyżówki, kryptogramy, zagadki oraz inne gry słowne lub rysunkowe,
  6. publikacji zawierających informacje popularne, w szczególności porady, informacje o znanych i sławnych postaciach z życia publicznego,
  7. czasopism, na których nie zostanie uwidoczniona wysokość nakładu.

Odnosząc przedstawione przez Spółkę okoliczności sprawy do powyższych uregulowań prawnych, stwierdzić należy, że przedmiotowe czasopismo (kwartalnik) „…” nie spełnia definicji czasopisma specjalistycznego, o którym mowa w art. 2 pkt 27f ustawy o VAT. Magazyn ten objęty jest co prawda klasyfikacją PKWiU 58.14.1 „Czasopisma i pozostałe periodyki drukowane lub na nośnikach (dyskach, taśmach i innych)”, ukazywać się będzie w regularnych odstępach czasu (kwartał) i posiada numer ISSN, jednakże – jak Spółka wskazała – ukazywać się będzie raz na kwartał w nakładzie około 30-60 tys., a także nie będzie na nim uwidoczniona wysokość nakładu. Tym samym, do dostawy ww. czasopisma Wnioskodawca nie będzie mógł zastosować opodatkowania preferencyjną stawką podatku w wysokości 5% na podstawie art. 41 ust. 2a ustawy o VAT w związku z pozycją 34 załącznika nr 10 do tej ustawy.

Zwrócić w tym miejscu należy uwagę, że w załączniku nr 3 do ustawy, stanowiącym „Wykaz towarów i usług, opodatkowanych stawką podatku w wysokości 7%” (od dnia 1 stycznia 2011 r. – stawką podatku w wysokości 8%), pod pozycją 74 wymienione zostały oznaczone symbolem PKWiU ex 58.14.1 (gdzie ex - dotyczy tylko danego wyrobu/usługi z danego grupowania), czasopisma i pozostałe periodyki drukowane lub na nośnikach (dyskach, taśmach i innych) - wyłącznie czasopisma i pozostałe periodyki oznaczone stosowanymi na podstawie odrębnych przepisów symbolami ISSN, wytwarzane metodami poligraficznymi, z wyłączeniem: wydawnictw, w których nie mniej niż 67% powierzchni jest przeznaczone na nieodpłatne lub odpłatne ogłoszenia handlowe, reklamy lub teksty reklamowe.

W związku z tym, że czasopismo „…”, niespełniające definicji czasopisma specjalistycznego, zalicza się do grupowania PKWiU 58.14.11.0 „Czasopisma i pozostałe periodyki drukowane lub na nośnikach (dyskach, taśmach i innych), przeznaczone dla szerokiego grona odbiorców”, oznaczone będzie symbolem ISSN i nie więcej niż 30% jego powierzchni będzie przeznaczone na nieodpłatne lub odpłatne ogłoszenia handlowe, reklamy lub teksty reklamowe, będzie spełniać warunki określone ww. poz. 74 załącznika nr 3 do ustawy o VAT. Tym samym, dostawa ww. czasopisma podlegać będzie opodatkowaniu preferencyjną stawką podatku w wysokości 8% na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy o VAT w związku z art. 146a pkt 2 oraz pozycją 74 załącznika nr 3 do tej ustawy.

Wnioskodawca wskazał, że w celu uatrakcyjnienia merytorycznego tej oferty wydawniczej zamierza dołączyć do całego nakładu pisma różnego rodzaju towary, które nie są wytworzone metodami poligraficznymi. Towary te będą związane z tematyką każdego z wydań m.in. w obszarze poradnictwa dotyczącego hodowli/posiadania psów lub kotów. Czasopismo z takim produktem będzie nierozerwalną całością - będzie to zafoliowany pakiet, czyli magazyn plus produkt. Spółka zakłada, że dodanie ww. upominku nie wpłynie na cenę okładkową czasopisma. W tej sytuacji dołączenie to ma więc charakter czysto upominkowy i nieodpłatny, ponieważ cena magazynu bez gadżetu nigdy nie będzie wyższa od ceny magazynu z produktem (upominkiem) i kształtować się będzie na poziomie 9,9-15 złotych brutto. Jednocześnie Spółka podkreśla, że wartość nabycia przez Spółkę dołączonego produktu będzie zawsze niższa niż 10 złotych.

Analiza przedstawionego zdarzenia przyszłego na tle powołanych przepisów prawa prowadzi do wniosku, że w przypadku dostawy produktów, które są ze sobą funkcjonalnie i merytorycznie związane i które nie mogą funkcjonować prawidłowo bez siebie, dochodzi w istocie do sprzedaży jednego produktu. Opisaną przez Spółkę sprzedaż zafoliowanego pakietu należy traktować zatem jako jedną transakcję – transakcję sprzedaży (dostawy) produktu, jakim jest czasopismo wraz z dołączonym towarem związanym z tematyką każdego z wydań m.in. w obszarze poradnictwa dotyczącego hodowli/posiadania psów lub kotów. Nie dochodzi tutaj do nieodpłatnego przekazania (odrębnej sprzedaży) załączonego dodatku do czasopisma, ponieważ nabywca otrzymuje ten dodatek jako składową część towaru.

Powyższy wniosek znajduje uzasadnienie w koncepcji świadczenia złożonego, powszechnie akceptowanej na gruncie VAT. Zgodnie z tą koncepcją, jeśli dane świadczenie obejmuje kilka elementów, których celem jest lepsze korzystanie tylko z jednej z tych czynności, to ta jedna czynność powinna być traktowana jako świadczenie zasadnicze, według którego należy określać zasady opodatkowania VAT wszystkich wykonywanych czynności, a pozostałe elementy świadczenia powinny zaś stanowić świadczenia pomocnicze. Innymi słowy, świadczenie należy uznać za pomocnicze w stosunku do świadczenia głównego (zasadniczego), jeśli nie stanowi ono dla klienta celu samego w sobie, lecz jest środkiem do lepszego wykorzystania świadczenia głównego (zasadniczego). W efekcie, transakcja złożona z jednego świadczenia w aspekcie gospodarczym (tj. świadczenia głównego oraz świadczeń komplementarnych w stosunku do świadczenia głównego), nie powinna być sztucznie rozdzielana, aby nie zaburzać funkcjonalności systemu podatku VAT.


Mając na uwadze przedstawione zdarzenie przyszłe oraz obowiązujący stan prawny należy stwierdzić, że z ekonomicznego punktu widzenia wydawnictwa oferowane przez Spółkę w postaci zestawu czasopisma wraz z załączonym dodatkiem, powinny być postrzegane jako jeden produkt, głównie ze względu na zasadniczą funkcjonalność towaru stanowiącego przedmiot dostawy. W efekcie, przedmiotowa dostawa powinna być traktowana jako świadczenie złożone, którego podstawowym elementem, determinującym sposób opodatkowania VAT jest czasopismo „…”. Oznacza to, że sprzedaż czasopisma wraz z upominkiem oferowane przez Wnioskodawcę spełniają warunek do skorzystania z obniżonej stawki podatku VAT 8%, zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy o VAT w związku z art. 146a pkt 2 oraz pozycją 74 załącznika nr 3 do tej ustawy.


Tym samym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie przedstawionego zdarzenia przyszłego należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Jednocześnie należy wskazać, że niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii poprawności dokonanego przez Wnioskodawcę zaklasyfikowania przedmiotowego czasopisma według PKWiU. Tut. Organ nie jest bowiem właściwy do weryfikacji poprawności powyższego zaklasyfikowania według PKWiU, gdyż zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11) zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje towary i usługi według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. W przypadku trudności w ustaleniu właściwego grupowania towaru lub usługi według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), zainteresowany podmiot może zwrócić się z wnioskiem do Urzędu Statystycznego w Łodzi ul. Suwalska 29, 93 176 Łódź, który udziela informacji w zakresie stosowania wyżej powołanych standardów klasyfikacyjnych.


Stąd też tut. Organ, nie będąc uprawnionym do weryfikacji poprawności przedstawionego przez Wnioskodawcę zaklasyfikowania przedmiotowego czasopisma według PKWiU, przyjął przedstawioną we wniosku klasyfikację jako element przedstawionego zdarzenia przyszłego, bez dokonywania weryfikacji jej prawidłowości.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj