Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPB2/415-982/13-2/WM
z 10 stycznia 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 8 października 2013 r. (data wpływu 10 października 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków wniesienia do spółki luksemburskiej wkładu niepieniężnego w postaci ogółu praw i obowiązków w spółce komandytowej – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 października 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków wniesienia do spółki luksemburskiej wkładu niepieniężnego w postaci ogółu praw i obowiązków w spółce komandytowej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest osobą fizyczną zamieszkałą na terytorium Polski i jest podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych podlegającym nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce.

Wnioskodawca jest komandytariuszem spółki komandytowej (dalej: spółka komandytowa). Prawa i obowiązki w tej spółce Wnioskodawca objął w zamian za wkład pieniężny. Wnioskodawca ani spółka komandytowa nie prowadzą działalności gospodarczej w zakresie obrotu udziałami czy prawami i obowiązkami w spółkach.

W 2014 r. Zainteresowany zamierza wnieść swoje prawa i obowiązki we wskazanej spółce komandytowej jako wkład niepieniężny do spółki akcyjnej z siedzibą w Luksemburgu (dalej: „spółka luksemburska”) w zamian za akcje tej spółki.

Na dzień objęcia akcji spółki luksemburskiej przez Wnioskodawcę. spółka luksemburska będzie posiadała status specjalistycznego funduszu inwestycyjnego typu SICAV-SIF (tj. spółka inwestycyjna o kapitale zmiennym – specjalistyczny fundusz inwestycyjny). Fundusz SICAV-SIF będzie działał w formie spółki handlowej prawa luksemburskiego posiadającej osobowość prawną – luksemburskiej spółki kapitałowej, jako societe anonyme (spółka akcyjna). Fundusz będzie posiadał rezydencję podatkową w Luksemburgu i będzie podlegał tam nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Fundusz SICAV-SIF będzie działał na podstawie luksemburskiej ustawy o specjalnych funduszach inwestycyjnych z dnia 13 lutego 2007 r. Fundusz zasadniczo będzie podlegał opodatkowaniu od całości swoich dochodów w Luksemburgu bez względu na miejsce ich osiągania, z zastrzeżeniem postanowień umów o unikaniu podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku, których stroną jest Luksemburg. Zgodnie z luksemburskimi przepisami podatkowymi, Fundusz będzie podlegał zwolnieniu z podatku dochodowego na terytorium Luksemburga.

Wnioskodawca nie prowadzi i nie będzie prowadził w przyszłości działalności w Luksemburgu poprzez położony tam zakład w rozumieniu umów o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz nie wykonuje i nie będzie wykonywał wolnego zawodu w oparciu o położoną tam placówkę.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.

  1. Czy prawidłowe jest stanowisko, że czynność wniesienia do spółki luksemburskiej, w zamian za jej akcje, wkładu w postaci praw i obowiązków w spółce komandytowej uzyskanych w zamian za wkład pieniężny będzie opodatkowana tylko w Polsce?
  2. Jakie skutki podatkowe dla Wnioskodawcy na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych rodzi czynność wniesienia przez Zainteresowanego do spółki luksemburskiej, w zamian za jej akcje, wkładu w postaci prawi obowiązków w spółce komandytowej uzyskanych w zamian za wkład pieniężny, a w szczególności, jak należy określić przychód i koszt uzyskania przychodu w wypadku wskazanej czynności?

Zdaniem Wnioskodawcy – w odniesieniu do pytania pierwszego – czynność wniesienia do spółki luksemburskiej wkładu w postaci praw i obowiązków w spółce komandytowej uzyskanych w zamian za wkład pieniężny będzie opodatkowana tylko w Polsce.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. z dnia 17 stycznia 2012 r., Dz.U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm., dalej: „updof”) osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy). W myśl art. 4a updof, powyższą regulację stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska. W niniejszej sprawie należy odwołać się do takiej umowy obowiązującej pomiędzy Rzecząpospolitą Polską a Wielkim Księstwem Luksemburga.

Z uwagi na fakt, że wszystkie czynności opisane wstanie faktycznym będą dokonane w 2014 r., zastosowanie znajdzie do nich Konwencja między Rzecząpospolitą Polską a Wielkim Księstwem Luksemburga w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku sporządzona dnia 14 czerwca 1995 r. (Dz.U. 1996 Nr 10, poz. 527) z uwzględnieniem najnowszych zmian (dalej: Konwencja). Dnia 25 lipca 2013 r. wszedł bowiem w życie Protokół z dnia 7 czerwca 2012 r. między Rzecząpospolitą Polską a Wielkim Księstwem Luksemburga zmieniający Konwencję między Rzecząpospolitą Polską a Wielkim Księstwem Luksemburga w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku sporządzoną w Luksemburgu dnia 14 czerwca 1995 r. (oświadczenie rządowe w sprawie mocy obowiązującej Protokołu: Dz.U. z 2013 r., poz. 956).

Zgodnie z art. 1 Konwencji, dotyczy ona osób, które mają miejsce zamieszkania lub siedzibę w jednym lub w obu Umawiających się Państwach. Określenie „osoba”, zgodnie z art. 3 ust. 1 lit. e) Konwencji, obejmuje osoby fizyczne, spółki oraz każde inne zrzeszenie osób.

Zainteresowany, jako osoba fizyczna, jest zatem objęty regulacją Konwencji. Zdaniem Wnioskodawcy, również spółka luksemburska będąca funduszem SICAV-SIF jest objęta regulacją Konwencji. Stanowisko to zostało potwierdzone w piśmie Dyrektora Administracji Podatkowej Księstwa Luksemburga (Administration de Contributions Directes), wydanym w dniu 24 października 2001 r., sygn. II/1425-S38 HE/CG. Wśród państw, które uznają fundusze luksemburskie za beneficjenta konwencji w sprawie unikania podwójnego opodatkowania wymieniona została m.in. Polska. W konsekwencji uregulowania Konwencji mają zastosowanie do funduszy inwestycyjnych SICAV-SIF.

W opinii Wnioskodawcy, w odniesieniu do kwestii opodatkowania czynności wniesienia do spółki luksemburskiej wkładu w postaci praw i obowiązków w spółce komandytowej uzyskanych w zamian za wkład pieniężny, zastosowanie znajdzie art. 13 ust. 5 Konwencji. Zgodnie z tym przepisem, zyski osiągane z przeniesienia tytułu własności majątku niewymienionego w ustępach 1, 2, 3 i 4 podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie, w którym przenoszący tytuł własności ma miejsce zamieszkania lub siedzibę. Zatem, w przedstawionym stanie faktycznym zyski te mogą być opodatkowane tylko w Polsce.

Co się zaś tyczy pytania drugiego, to zdaniem Wnioskodawcy, dochód z czynności wniesienia do spółki luksemburskiej wkładu w postaci praw i obowiązków w spółce komandytowej uzyskanych w zamian za wkład pieniężny będzie opodatkowany stawką 19%. Dochód stanowić będzie różnicę pomiędzy:

  • przychodem określonym w wysokości nominalnej wartości akcji obejmowanych w spółce luksemburskiej a
  • kosztem w wysokości równej wkładowi pieniężnemu do spółki komandytowej.

Wnioskodawca planuje nabyć akcje spółki luksemburskiej w zamian za całokształt praw i obowiązków, które posiada w polskiej spółce komandytowej. Prawa i obowiązki w spółce osobowej postrzegane są powszechnie jako prawa majątkowe. Zatem, wskazaną czynność nabycia akcji należy oceniać w świetle regulacji źródła przychodów jakimi są kapitały pieniężne i prawa majątkowe (art. 10 ust. 1 pkt 7 updof).

Na wstępie należy zaznaczyć, że do regulacji skutków podatkowych opisywanej czynności nie znajdzie zastosowania art. 24 ust. 8a updof, dotyczący wymiany udziałów. Jak wskazuje się w orzecznictwie, zwolnieniem podatkowym objęto tu wyłącznie wymianę udziałów (akcji) w spółkach będących podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych (wyrok WSA w Krakowie z dnia 20 grudnia 2011 r. sygn. akt I SA/Kr 1750/11). Tymczasem, w przedmiotowej sprawie wnoszony jest wkład w postaci praw i obowiązków w spółce komandytowej, będącej spółką osobową.

Akcje spółki luksemburskiej mają zostać uzyskane w zamian za wkład niepieniężny w postaci praw i obowiązków w spółce komandytowej, a więc w postaci innej niż przedsiębiorstwo czy jego zorganizowana część. Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 9 updof, za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się nominalną wartość udziałów (akcji) w spółce mającej osobowość prawną objętych w zamian za wkład niepieniężny. Art. 30b ust. 1 updof stanowi, że od dochodów uzyskanych z tytułu objęcia udziałów (akcji) w spółkach mających osobowość prawną w zamian za wkład niepieniężny w postaci innej niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część, podatek dochodowy wynosi 19% uzyskanego dochodu.

Jednocześnie, w myśl art. 30b ust. 2 pkt 5 updof, dochodem o którym mowa w ust. 1, jest różnica pomiędzy wartością nominalną objętych akcji w spółkach mających osobowość prawną w zamian za wkład niepieniężny w innej postaci niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część a kosztami uzyskania przychodów określonymi na podstawie art. 22 ust. 1e.

W związku z tym, dochód z czynności wniesienia do spółki luksemburskiej wkładu w postaci praw i obowiązków w spółce komandytowej uzyskanych w zamian za wkład pieniężny będzie opodatkowany stawką 19%. Dochód stanowić będzie różnicę pomiędzy przychodem określonym w wysokości nominalnej wartości akcji obejmowanych w spółce luksemburskiej a kosztem określonym zgodnie z art. 22 ust. 1e updof.

Zgodnie z art. 22 ust. 1e pkt 2 lit. b updof, w przypadku objęcia udziałów (akcji) w spółce w zamian za wkład niepieniężny w innej postaci niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część – na dzień objęcia tych udziałów (akcji) – ustala się koszt uzyskania przychodu, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 9, w wysokości wartości określonej zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 38, gdy udziały (akcje) w spółce, które są wnoszone w formie wkładu niepieniężnego, nie zostały objęte w zamian za wkład niepieniężny. Art. 23 ust. 1 pkt 38 updof stanowi o wydatkach na objęcie lub nabycie udziałów albo wkładów w spółdzielni, udziałów (akcji) w spółce mającej osobowość prawną oraz innych papierów wartościowych, a także wydatków na nabycie tytułów uczestnictwa lub jednostek uczestnictwa w funduszach kapitałowych.

Natomiast w art. 22 ust. 1e pkt 3 updof mowa jest o koszcie w wysokości faktycznie poniesionych, niezaliczonych do kosztów uzyskania przychodów, wydatków na nabycie innych niż wymienione w pkt 1 i 2 składników majątku podatnika – jeżeli przedmiotem wkładu są te inne składniki.

W opinii Wnioskodawcy, art. 22 ust. 1e pkt 2 lit. b updof dotyczy wniesienia udziałów spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Określenie „udział” odnosi się bowiem na gruncie Kodeksu spółek handlowych do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Jednocześnie, art. 23 ust. 1 pkt 38 updof stanowi o wydatkach poniesionych na nabycie udziałów (akcji) w spółce mającej osobowość prawną. Spółka komandytowa nie posiada osobowości prawnej. Dlatego zdaniem Zainteresowanego, koszt uzyskania przychodu w wypadku czynności wniesienia do spółki luksemburskiej wkładu w postaci praw i obowiązków w spółce komandytowej uzyskanych w zamian za wkład pieniężny, powinien być określony zgodnie z art. 22 ust. 1e pkt 3 updof.

Składnikiem majątku podatnika będącym przedmiotem wkładu w rozumieniu 22 ust. 1e pkt 3 updof, są w niniejszej sprawie prawa i obowiązki w spółce komandytowej.

W ogólności, „faktycznie poniesionym wydatkiem na nabycie składnika majątku podatnika” w postaci praw i obowiązków spółki komandytowej jest wartość wkładu wniesionego do spółki komandytowej. W omawianej sprawie, prawa i obowiązki w spółce komandytowej zostały objęte w zamian za wkład pieniężny. Wydatkiem faktycznie poniesionym na nabycie składnika majątku Wnioskodawcy w postaci praw i obowiązków spółce komandytowej jest zatem wartość tego wkładu pieniężnego.

Z tego powodu, kosztem uzyskania przychodu w omawianym wypadku będzie wartość wkładu pieniężnego wniesionego do spółki komandytowej.

Na marginesie Wnioskodawca pragnie dodać, że w niniejszej sprawie zastosowanie znajdzie również art. 22 ust. 1i. Zgodnie z tym przepisem, jeżeli podatnik w związku z obejmowaniem udziałów (akcji) w zamian za wkład niepieniężny poniósł wydatki związane z objęciem tych udziałów (akcji), to wydatki te powiększają koszty uzyskania przychodów, o których mowa w ust. 1e.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 361 ze zm.) osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

Cytowany wyżej przepis stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska (art. 4a ww. ustawy).

Jak wskazano we wniosku Zainteresowany, podlegający w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, zamierza wnieść do spółki luksemburskiej wkład niepieniężny – w postaci ogółu praw i obowiązków w spółce komandytowej – w zamian za akcje tej spółki.

Wobec powyższego, na gruncie badanej sprawy zastosowanie znajdzie, sporządzona w Luksemburgu dnia 14 czerwca 1995 r., Konwencja między Rzecząpospolitą Polską a Wielkim Księstwem Luksemburga w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku z dnia 14 czerwca 1995 r. (Dz.U. 1996 Nr 110, poz. 527 ze zm.).

Opodatkowanie czynności wniesienia do spółki z siedzibą w Luksemburgu wkładu niepieniężnego w postaci ogółu praw i obowiązków w spółce komandytowej podlega uregulowaniom zawartym w art. 13 ust. 5 ww. Konwencji.

Zgodnie z tym przepisem zyski z tytułu przeniesienia własności jakiegokolwiek innego majątku, niż wymieniony w ustępach 1, 2, 3 i 4 podlegają opodatkowaniu wyłącznie w tym Umawiającym się Państwie, w którym przenoszący własność ma miejsce zamieszkania lub siedzibę.

Zatem, na gruncie badanej sprawie, zyski z tytułu wniesienia ww. wkładu do spółki luksemburskiej będą opodatkowane wyłącznie w Polsce.

Przechodząc do uregulowań ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wskazać należy, że zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 9 za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się nominalną wartość udziałów (akcji) w spółce albo wkładów w spółdzielni, objętych w zamian za wkład niepieniężny.

Od dochodów uzyskanych z odpłatnego zbycia papierów wartościowych lub pochodnych instrumentów finansowych, w tym z realizacji praw wynikających z tych instrumentów, z odpłatnego zbycia udziałów (akcji) oraz z tytułu objęcia udziałów (akcji) za wkład niepieniężny w postaci innej niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część, podatek dochodowy wynosi 19% uzyskanego dochodu (art. 30b ust. 1 ww. ustawy).

Z kolei, po myśli art. 30b ust. 2 pkt 5 ww. ustawy, dochodem, o którym mowa w ust. 1, jest różnica pomiędzy przychodem określonym zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 9 albo 9a a kosztami uzyskania przychodów określonymi na podstawie art. 22 ust. 1e.

Zgodnie zaś z przywołanym wyżej art. 22 ust. 1e ustawy podatkowej, w przypadku objęcia udziałów (akcji) w spółce albo wkładów w spółdzielni w zamian za wkład niepieniężny w innej postaci niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część - na dzień objęcia tych udziałów (akcji), wkładów - ustala się koszt uzyskania przychodu, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 9 albo 9a, w wysokości:

  1. wartości początkowej przedmiotu wkładu, zaktualizowanej zgodnie z odrębnymi przepisami, pomniejszonej o sumę dokonanych przed wniesieniem tego wkładu odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, jeżeli przedmiotem wkładu niepieniężnego są środki trwałe lub wartości niematerialne i prawne;
  2. wartości:
    1. określonej zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 9 albo 9a - jeżeli przedmiotem wkładu są udziały (akcje) albo wkłady objęte w zamian za wkład niepieniężny w innej postaci niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część,
    2. określonej zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 38, w przypadku gdy udziały (akcje) w spółce albo wkłady w spółdzielni, które są wnoszone w formie wkładu niepieniężnego, nie zostały objęte w zamian za wkład niepieniężny,
    3. określonej zgodnie z ust. 1f, w przypadku gdy udziały (akcje) w spółce albo wkłady w spółdzielni, które są wnoszone w formie wkładu niepieniężnego, zostały objęte w zamian za wkład niepieniężny w postaci przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części
    - jeżeli przedmiotem wkładu niepieniężnego są udziały (akcje) w spółce albo wkłady w spółdzielni;
  3. faktycznie poniesionych, niezaliczonych do kosztów uzyskania przychodów, wydatków na nabycie innych niż wymienione w pkt 1 i 2 składników majątku podatnika - jeżeli przedmiotem wkładu są te inne składniki;
  4. wydatków na nabycie lub wytworzenie składnika majątku, niezaliczonych do kosztów uzyskania przychodów w jakiejkolwiek formie lub wartości początkowej takiego składnika majątku pomniejszonej o sumę dokonanych od tego składnika odpisów amortyzacyjnych - jeżeli składnik ten został otrzymany przez podatnika w związku z likwidacją spółki niebędącej osobą prawną lub wystąpieniem z takiej spółki;
  5. przyjętej dla celów podatkowych wartości składników majątku, wynikającej z ksiąg, ewidencji i wykazu, o których mowa w art. 24 ust. 3a i art. 24a ust. 1, określonej na dzień objęcia udziałów (akcji), nie wyższej jednak niż ich wartość, określona zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 9 albo 9a, z dnia objęcia - w przypadku gdy udziały (akcje) wnoszone w formie wkładu niepieniężnego zostały objęte w następstwie przekształcenia przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną w spółkę kapitałową.

W tym miejscu należy wskazać, że pojęcie udziału, o którym mowa w 22 ust. 1e pkt 2 lit. b) ww. ustawy odnosi się do udziału w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością, a nie do udziału w spółce komandytowej. Jeśli chodzi o spółkę komandytową, to można mówić jedynie o udziale kapitałowym, który nie jest prawem wspólnika. Podnieść należy, że niemożliwe jest jego zbycie, czy obciążenie. Należy zatem odróżnić udział wspólnika w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością od udziału kapitałowego w spółce komandytowej. W przypadku bowiem spółek osobowych, a więc i spółki komandytowej, przedmiotem obrotu jest jedynie ogół praw i obowiązków, a nie udział.

Z uwagi na fakt, że prawa i obowiązki w spółce komandytowej, które mają stanowić wkład niepieniężny do spółki luksemburskiej, zostały objęte w zamian za wkład pieniężny – koszty uzyskania przychodu należy ustalić po myśli art. 22 ust. 1e pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przy czym wydatkiem faktycznie poniesionym na nabycie składnika majątku Wnioskodawcy w postaci praw i obowiązków spółce komandytowej jest właśnie wartość tego wkładu pieniężnego.

Reasumując, stwierdzić należy, że zyski osiągnięte z tytułu wniesienia do spółki luksemburskiej wkładu w postaci praw i obowiązków w spółce komandytowej – stosownie do art. 13 ust. 5 Konwencji – będą mogły być opodatkowane wyłącznie w Polsce.

Zyski te stanowić będą przychód z kapitałów pieniężnych (art. 17 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych) i podlegać opodatkowaniu na zasadach wyrażonych w cytowanym wyżej art. 30b ustawy.

W konsekwencji powyższego, kosztem uzyskania przychodu będzie tutaj – stosownie do art. 22 ust. 1e pkt 3 ustawy – wartość wkładu pieniężnego wniesionego do spółki komandytowej.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Odnosząc się do powołanego przez Wnioskodawcę wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, tut. Organ informuje, że w myśl zasady wyrażonej w art. 153 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi został on wydany w indywidualnej sprawie i dotyczy wyłącznie tej sprawy, w której zapadł.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj