Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPP2/443-1022/13-4/MR
z 16 stycznia 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Sp. z o.o., przedstawione we wniosku z 7 października 2013 r. (data wpływu 22 października 2013 r.) uzupełnionym pismem z 8 stycznia 2014 r. (data wpływu 10 stycznia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla bułki tartej z dodatkiem naturalnych przypraw, zmieszanej z płatkami kukurydzianymi oraz bułki tartej z dodatkiem naturalnych przypraw, zmieszanej z wiórkami kokosowymi sklasyfikowanej pod symbolem PKWiU 10.89.19.0jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 października 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla bułki tartej z dodatkiem naturalnych przypraw, zmieszanej z płatkami kukurydzianymi oraz bułki tartej z dodatkiem naturalnych przypraw, zmieszanej z wiórkami kokosowymi sklasyfikowanej pod symbolem PKWiU 10.89.0. Wniosek uzupełniono 10 stycznia 2014 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Podstawowa działalność Spółki „A” Sp. z o.o. (zwanej dalej również Spółką) polega na sprzedaży m.in. składników spożywczych, które dodawane są do artykułów żywnościowych.

Spółka w 2013 r. rozpoczęła sprzedaż bułki tartej (panier) z dodatkiem naturalnych przypraw, zmieszanej z płatkami kukurydzianymi oraz bułki tartej z dodatkiem naturalnych przypraw, zmieszanej z wiórkami kokosowymi (paniery o numerach MP-10xx, MP-12xx).

Ww. rodzaje bułki tartej przeznaczone są do panierowania mięsa, drobiu, ryb i warzyw (paniery zewnętrzne).

Z dokumentów „Specyfikacja produktu”, którą posiada każdy towar sprzedawany przez Spółkę wynika, że bułka tarta z ww. dodatkami jest produktem suchym, przyprawy naturalne pełnią funkcję barwnika naturalnego, mąka, sól i drożdże to składniki ciasta na bułkę tartą płatki kukurydziane i wiórki kokosowe są składnikami smakowymi, które dodatkowo wpływają na chrupkość produktu końcowego i podnoszą jego atrakcyjność (wizualnie, organoleptycznie).

Jak chodzi o procentowy skład wyżej wymienionych towarów to:

  1. dla mieszanki bułki tartej z dodatkiem płatków kukurydzianych około 60% stanowią płatki kukurydziane, a 40% to bułka tarta (panier MP-10xx),
  2. dla mieszanki bułki tartej z dodatkiem wiórek kokosowych około 56% stanowi bułka tarta (panier), a 44% to wiórki kokosowe (panier MP-12xx).

Z powyższych składników, według wcześniej zadanej receptury automatycznie, w urządzeniach sterowanych komputerowo wyrabiane jest ciasto. Z niego formowane są chleby, które następnie po wyrośnięciu są wypiekane, z grubsza rozdrabniane, suszone a dalej mielone i przesiewane aż do uzyskania pożądanego uziarnienia. Powstały w ten sposób panier jest ostrożnie mieszany z pozostałymi składnikami (płatkami kukurydzianymi lub wiórkami kokosowymi). Spółka klasyfikuje zarówno bułkę tartą z dodatkami w postaci przypraw naturalnych i płatków kukurydzianych, jak i bułkę tartą z dodatkami w postaci przypraw naturalnych i wiórków kokosowych do grupowania według PKWiU 2008 pod symbol 10.89.19.0 „Pozostałe różne artykuły spożywcze, gdzie indziej niesklasyfikowane”, co potwierdza opinia otrzymana z Ośrodka Klasyfikacji i Nomenklatur Urzędu Statystycznego z dnia 18 czerwca 2013 r.

Spółka stosuje przy sprzedaży tych produktów 23% stawkę VAT, z uwagi na różne stanowiska organów podatkowych w tym zakresie.

W uzupełnieniu do wniosku wskazano, że bułka tarta sklasyfikowana pod symbolem PKWiU 10.89.19.0 nie jest ekstraktem słodowym, ani produktem o zwartości alkoholu powyżej 1,2%.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Jaką stawkę podatku VAT powinna stosować Spółka przy sprzedaży bułki tartej z dodatkiem naturalnych przypraw, zmieszanej z płatkami kukurydzianymi oraz bułki tartej z dodatkiem naturalnych przypraw, zmieszanej z wiórkami kokosowymi, zaliczonej do grupowania według PKWiU 2008 pod symbol 10.89.19.0 „Pozostałe różne artykuły spożywcze, gdzie indziej niesklasyfikowane”?

Zdaniem Wnioskodawcy, przy dostawie bułki tartej z dodatkiem naturalnych przypraw, zmieszanej z płatkami kukurydzianymi oraz bułki tartej z dodatkiem naturalnych przypraw, zmieszanej z wiórkami kokosowymi, zaliczonych do grupowania według PKWiU 2008 pod symbol 10.89.19.0 „Pozostałe różne artykuły spożywcze, gdzie indziej nie sklasyfikowane” – właściwą jest 8% stawka podatku VAT.

Uzasadnienie stanowiska

Jeśli chodzi o stawkę podatku VAT przy dostawie bułki tartej z dodatkiem naturalnych przypraw, zmieszanej z płatkami kukurydzianymi (MP-10xx) oraz bułki tartej z dodatkiem naturalnych przypraw, zmieszanej z wiórkami kokosowymi (MP-12xx), zaliczonych do grupowania według PKWiU 2008 pod symbol 10.89.19.0 „Pozostałe różne artykuły spożywcze, gdzie indziej niesklasyfikowane” – Spółka uważa, że właściwą jest 8% stawka podatku VAT. Zgodnie bowiem z art. 41 ust. 2 ustawy o VAT dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy – stawka podatku VAT wynosi 8%. W załączniku tym, w poz. 48 wymienia się: „Pozostałe różne artykuły spożywcze, gdzie indziej nie sklasyfikowane”, z wyłączeniem ekstraktów słodowych i produktów o zawartości alkoholu powyżej 1,2%.

Z uwagi na skład procentowy tego rodzaju bułki tartej, której sprzedaż Spółka rozpoczęła w 2013 r. zaliczana jest ona według PKWiU 2008 do grupowania 10.89.19.0 „Pozostałe różne artykuły spożywcze, gdzie indziej niesklasyfikowane”, co potwierdza opinia otrzymana z Ośrodka Klasyfikacji i Nomenklatur Urzędu Statystycznego z dnia 18 czerwca 2013 r.

Bowiem w około 50%, a w przypadku bułki tartej z dodatkiem płatków kukurydzianych (panier MP-10xx) nawet w około 60% – stanowią płatki kukurydziane. Tak więc w ww. produktach samej czystej bułki tartej jest mniejsza ilość, niż innych dodatków co powoduje, że produkty te klasyfikowane są do innego grupowania niż bułka tarta z dodatkiem przypraw naturalnych. Również zastosowanie bułki tartej z dodatkiem płatków kukurydzianych, jak i tej z dodatkiem wiórków kokosowych jest inne, znacznie węższe niż zastosowanie bułki tartej z dodatkiem przypraw naturalnych. Jak wyżej wskazano – te rodzaje bułki tartej przeznaczone są tylko do zewnętrznego panierowania i obsypywania mięsa, drobiu, ryb i warzyw. Nie stosuje się ich jako wypełniacz przy sporządzaniu różnych potraw, do czego używa się bułki tartej z dodatkiem przypraw naturalnych.

Również sam proces produkcji bułki tartej z dodatkiem płatków kukurydzianych, jak i z wiórkami kokosowymi różni się od procesu produkcji bułki tartej z dodatkiem przypraw naturalnych. Bowiem do ciasta do wypieku chlebów, które przeznaczane są następnie na bułkę tartą nie dodaje się na tym etapie produkcji wiórków kokosowych ani płatków kukurydzianych. Dodaje się je dopiero do bułki tartej, która powstała ze zmielonego i wysuszonego chleba i ostrożnie miesza. Natomiast w przypadku produkcji bułki tartej z przyprawami, przyprawy dodawane są już na etapie produkcji bułki tartej, do ciasta, z którego pieczone są chleby, z których robi następnie się tartą bułkę.

Wyżej przedstawione różnice dotyczące składu, procesu produkcji, przeznaczenia ww. bułek tartych uzasadniają odmienną kwalifikację tych produktów według PKWiU.

W świetle powyższego zasadnym jest zaliczenie bułki tartej z dodatkiem naturalnych przypraw zmieszanych z płatkami kukurydzianymi, jak i bułki tartej z dodatkiem naturalnych przypraw zmieszanych z wiórkami kokosowymi według PKWiU do grupowania 10.89.19.0 „Pozostałe różne artykuły spożywcze, gdzie indziej niesklasyfikowane”. Zaklasyfikowanie tych produktów do tej grupy powoduje, że przy ich dostawie w 2013 r. obowiązuje stawka VAT w wysokości 8%, na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy o VAT w powiązaniu z załącznikiem nr 3 poz. 48 do tej ustawy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez towary – według art. 2 pkt 6 ustawy – rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy – przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Na podstawie art. 5a ustawy – towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Zauważyć należy, że przepisy ustawy o podatku od towarów i usług oraz wydane na jej podstawie rozporządzenia odwołują się do grupowań PKWiU przy ustalaniu preferencyjnych stawek podatkowych i zwolnień przedmiotowych. Prawidłowa pod względem klasyfikacji statystycznych identyfikacja towarów i usług stanowi warunek niezbędny do określenia wysokości opodatkowania podatkiem VAT w stosunku do towarów i usług dla których przepisy VAT powołują stosowną klasyfikację statystyczną.

Przy wyznaczaniu zakresu stosowania stawek obniżonych, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r., wykorzystywana jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług, wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz.U. Nr 207, poz. 1293 ze zm.).

Jednocześnie należy wskazać, że to podatnik jest zobowiązany do prawidłowego określenia przedmiotu opodatkowania, co wiąże się z prawidłowym zdefiniowaniem i zaklasyfikowaniem wykonywanych czynności.

Stosownie bowiem do pkt 1 Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11), zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby, usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniem Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. Wynika to z faktu, że właśnie m.in. producent, bądź usługodawca posiada wszystkie informacje niezbędne do właściwego zaliczenia produktu, czy usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU, tj. informacje dotyczące rodzaju użytego surowca, technologii wytwarzania lub przeznaczenia wyrobu, bądź zakresu świadczonych usług.

Na mocy art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.

W świetle art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Natomiast jak stanowi art. 146a ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%;
  3. stawka zryczałtowanego zwrotu podatku, o której mowa w art. 115 ust. 2, wynosi 7%;
  4. stawka ryczałtu, o której mowa w art. 114 ust. 1, wynosi 4%.

Wskazać należy, że ww. przepis z dniem 31 grudnia 2013 r. otrzymał nowe brzmienie – wprowadzone ustawą z dnia 8 listopada 2013 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2013 r., poz. 1608) – zgodnie z którym w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

W załączniku nr 3 do ustawy stanowiącym „Wykaz towarów i usług podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT według stawki 7%” (w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r. – 8%), pod pozycją 48 wymienione zostały towary sklasyfikowane pod symbolem PKWiU ex 10.89.19.0 „Pozostałe różne artykuły spożywcze, gdzie indziej niesklasyfikowane, z wyłączeniem ekstraktów słodowych i produktów o zawartości alkoholu powyżej 1,2%”.

Należy wskazać, że w myśl art. 2 pkt 30 ustawy o podatku od towarów i usług, przez PKWiU ex – rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania zwolnienia, obniżonej stawki podatku lub wyłączenia tylko do towarów lub usług należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniających określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce – nazwa towaru lub usługi. Wynikająca z konkretnego załącznika stawka VAT, zwolnienie bądź wyłączenie dotyczy wyłącznie danego towaru lub danej usługi z danego grupowania – konkretnego towaru lub konkretnej usługi wymienionej obok symbolu PKWiU.

Ponadto, z objaśnienia „1” do załącznika nr 3 do ustawy wynika, że wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką 8%, nie ma zastosowania dla zakresu sprzedaży towarów i świadczenia usług zwolnionych od podatku lub opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka, której dotyczy załącznik.

Oznacza to, że jeżeli dany towar (lub usługa) jest wymieniony w załączniku nr 3 jako opodatkowany stawką 8%, a jednocześnie został wymieniony w art. 43 ust. 1 ustawy jako zwolniony od podatku lub w załączniku nr 10, jako objęty opodatkowaniem stawką 5% – stosowanie stawki podatku z załącznika nr 3 (stawka 8%) do ustawy jest wyłączone na rzecz zwolnienia od podatku lub opodatkowania stawką 5%.

Z kolei, zgodnie z § 7a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2013 r. Nr 247 ze zm.) – obowiązującego do 31 grudnia 2013 r., stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 2 ustawy obniża się do wysokości 5% dla dostawy, wewnątrzwspólnotowego nabycia oraz importu:

  1. tłuszczy złożonych z produktów roślinnych lub zwierzęcych (miksów),
  2. wyrobów seropodobnych (analogów serów),
  3. napojów z dodatkiem tłuszczu roślinnego

– nadających się do spożycia przez ludzi (PKWiU ex 10.89.19.0), (CN ex 2106).

Z opisu sprawy wynika, że Spółka w 2013 r. rozpoczęła sprzedaż bułki tartej (panier) z dodatkiem naturalnych przypraw, zmieszanej z płatkami kukurydzianymi oraz bułki tartej z dodatkiem naturalnych przypraw, zmieszanej z wiórkami kokosowymi (paniery o numerach MP 10xx, MP 12xx). Ww. rodzaje bułki tartej przeznaczone są do panierowania mięsa, drobiu, ryb i warzyw (paniery zewnętrzne). Z dokumentów „Specyfikacja produktu”, którą posiada każdy towar sprzedawany przez Spółkę wynika, że bułka tarta z ww. dodatkami jest produktem suchym, przyprawy naturalne pełnią funkcję barwnika naturalnego, mąka, sól i drożdże to składniki ciasta na bułkę tartą płatki kukurydziane i wiórki kokosowe są składnikami smakowymi, które dodatkowo wpływają na chrupkość produktu końcowego i podnoszą jego atrakcyjność (wizualnie, organoleptycznie).

Jak chodzi o procentowy skład wyżej wymienionych towarów to:

  1. dla mieszanki bułki tartej z dodatkiem płatków kukurydzianych około 60% stanowią płatki kukurydziane, a 40 % to bułka tarta (panier MP-10xx),
  2. dla mieszanki bułki tartej z dodatkiem wiórek kokosowych około 56% stanowi bułka tarta (panier), a 44% to wiórki kokosowe (panier MP-12xx).

Z powyższych składników, według wcześniej zadanej receptury automatycznie, w urządzeniach sterowanych komputerowo wyrabiane jest ciasto. Z niego formowane są chleby, które następnie po wyrośnięciu są wypiekane, z grubsza rozdrabniane, suszone a dalej mielone i przesiewane aż do uzyskania pożądanego uziarnienia. Powstały w ten sposób panier jest ostrożnie mieszany z pozostałymi składnikami (płatkami kukurydzianymi lub wiórkami kokosowymi). Spółka klasyfikuje zarówno bułkę tartą z dodatkami w postaci przypraw naturalnych i płatków kukurydzianych, jak i bułkę tartą z dodatkami w postaci przypraw naturalnych i wiórków kokosowych do grupowania według PKWiU 2008 pod symbol 10.89.19.0 „Pozostałe różne artykuły spożywcze, gdzie indziej niesklasyfikowane”, co potwierdza opinia otrzymana z Ośrodka Klasyfikacji i Nomenklatur Urzędu Statystycznego w Łodzi z dnia 18 czerwca 2013 r.

Jak wskazała w uzupełnieniu do wniosku Spółka, bułka ta nie jest ekstraktem słodowym, ani produktem o zwartości alkoholu powyżej 1,2%.

Wątpliwości Wnioskodawcy budzi zastosowanie odpowiedniej stawki VAT dla sprzedaży bułki tartej z dodatkiem naturalnych przypraw, zmieszanej z płatkami kukurydzianymi oraz bułki tartej z dodatkiem naturalnych przypraw, zmieszanej z wiórkami kokosowymi.

Biorąc pod uwagę treść ww. przepisów wskazać należy, że opisane we wniosku towary sklasyfikowane w PKWiU 10.89.19.0 nie mogą korzystać z preferencyjnej stawki opodatkowania w wysokości 5%, gdyż produkty o tym symbolu PKWiU nie zostały w ogóle wymienione w załączniku nr 10 do ustawy, zawierającego „Wykaz towarów opodatkowanych stawką podatku w wysokości 5%”. Opisane we wniosku produkty nie są również objęte zakresem § 7a cyt. wyżej rozporządzenia (nie są to bowiem towary tam wymienione).

Natomiast na podstawie art. 41 ust. 2 w związku z art. 146a pkt 2 ustawy i z pozycji 48 załącznika nr 3 do ustawy, preferencyjnej, tj. 8% stawce podatku od towarów i usług, podlegają pozostałe różne artykuły spożywcze, gdzie indziej niesklasyfikowane sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 10.89.19.0, jednakże tylko te, które nie są ekstraktami słodowymi i produktami o zawartości alkoholu powyżej 1,2%.

Mając na uwadze powołane przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że właściwą stawką podatku VAT dla dostawy bułki tartej z dodatkiem naturalnych przypraw, zmieszanej z płatkami kukurydzianymi oraz bułki tartej z dodatkiem naturalnych przypraw, zmieszanej z wiórkami kokosowymi sklasyfikowanej pod symbolem PKWiU 10.89.19.0, które nie są ekstraktami słodowymi i produktami o zawartości alkoholu powyżej 1,2%, jest stawka w wysokości 8%, na podstawie art. 41 ust. 2 w związku z art. 146a pkt 2 ustawy w powiązaniu z poz. 48 załącznika nr 3 do ustawy.

Podkreślić jednocześnie należy, że w ramach określonych przepisem art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.), zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje w jego indywidualnej sprawie pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego, nie mieści się analiza prawidłowości klasyfikacji towarów do właściwego grupowania statystycznego. Minister Finansów nie jest zatem uprawniony do oceny stanowiska przedstawionego przez Wnioskodawcę w zakresie klasyfikacji statystycznej towaru będącego przedmiotem wniosku. Wobec powyższego, niniejsza interpretacja wydana została w oparciu o grupowanie PKWiU wskazane przez Zainteresowanego.

Tut. Organ informuje, że w niniejszej interpretacji załatwiono wniosek w części dotyczącej stawki podatku VAT dla bułki tartej z dodatkiem naturalnych przypraw, zmieszanej z płatkami kukurydzianymi oraz bułki tartej z dodatkiem naturalnych przypraw, zmieszanej z wiórkami kokosowymi sklasyfikowanej pod symbolem PKWiU 10.89.19.0. Natomiast w pozostałym zakresie zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj