Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP2/443-872/13-4/IR
z 13 stycznia 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 2 listopada 2013 r. (data wpływu 6 listopada 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 23 grudnia 2013 r. (data wpływu 30 grudnia 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją operacji pn. „……” – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 listopada 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją operacji pn. „…..”.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 23 grudnia 2013 r. poprzez doprecyzowanie przedstawionego opisu stanu faktycznego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Towarzystwo …… (Wnioskodawca) istnieje od 1999 roku, jest zarejestrowanym stowarzyszeniem wpisanym do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem…. Jest osobą prawną działającą w oparciu o przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 855 z późn. zm.) oraz w oparciu o przepisy ustawy o działalności pożytku publicznego (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn zm.).

W 2006 roku uzyskało status organizacji pożytku publicznego. Zgodnie z założeniami statutu, stowarzyszenie swoje zadania realizuje poprzez wyznaczone cele, którymi są:

  1. praktyczna realizacja programów rozwoju i restrukturyzacji poszczególnych dziedzin życia w tym uczestnictwo w programach przedakcesyjnych i strukturalnych Unii Europejskiej,
  2. organizowanie konferencji, sympozjów, szkoleń, kursów, akcji i imprez okolicznościowych,
  3. prowadzenie działalności wydawniczej, edukacyjnej, oświatowej i wychowawczej oznaczonych w Polskiej Klasyfikacji Działalności numerami:
    • 58.19.Z - Pozostała działalność wydawnicza
    • 58.13.Z - Wydawanie gazet
    • 58.14.Z - Wydawanie czasopism i pozostałych periodyków
    • 85.10.Z - Wychowanie przedszkolne
    • 91.01.A - Działalność bibliotek
    • 94.04.Z - Działalność obiektów kulturalnych
    • 87.30.Z - Pomoc społeczna z zakwaterowaniem dla osób w podeszłym wieku i osób niepełnosprawnych






  1. prowadzenie działalności gospodarczej wyłącznie jako dodatkową w stosunku do działalności pożytku publicznego, w której nadwyżkę przychodów nad kosztami przeznacza się na działalność pożytku publicznego oznaczonej w Polskiej Klasyfikacji Działalności numerami:
    • 56.10.A - Restauracje i inne placówki gastronomiczne
    • 79.90.A - Działalność pilotów wycieczek i przewodników turystycznych
    • 94.99.Z - Działalność pozostałych organizacji członkowskich, gdzie indziej niesklasyfikowana
    • 91.02.Z - Działalność muzeów
    • 77.21.Z - Wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego
    • 47.19.Z - Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach
    • 18.13.Z. - Działalność usługowa związana z przygotowaniem do druku
    • 62.03.Z - Działalność związana z zarządzaniem urządzeniami informatycznymi
    • 62.02.Z - Działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki
    • 63.99.Z - Pozostała działalność usługowa w zakresie informacji, gdzie indziej niesklasyfikowana
    • 56.10.B - Ruchome placówki gastronomiczne
    • 56.21.Z - Przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering)
    • 61.20.Z - Działalność w zakresie telekomunikacji bezprzewodowej z wyłączeniem telekomunikacji satelitarnej
    • 61.10.Z - Działalność w zakresie telekomunikacji przewodowej
    • 61.30.Z - Działalność w zakresie telekomunikacji satelitarnej
    • 62.02.Z - Działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki
    • 62.09.Z. - Pozostała działalność usługowa w zakresie technologii informatycznych i komputerowych
    • 63.99.Z - Pozostała działalność usługowa w zakresie informacji, gdzie indziej niesklasyfikowana 73.20.Z - Badanie rynku i opinii publicznej
    • 74.20.Z - Działalność fotograficzna
    • 93.13.Z - Działalność obiektów służących poprawie kondycji fizycznej













  1. inicjowanie i pomoc organizacyjna w tworzeniu podmiotów uznanych przez Stowarzyszenie jako szczególnie potrzebne na Ziemi …….
  2. działania własne oraz we współpracy i na zlecenie organów administracji państwowej i samorządowej, Kościołem katolickim i związkami wyznaniowymi, organizacjami, osobami fizycznymi i prawnymi krajowymi i zagranicznymi
  3. współpracę z krajowymi i zagranicznymi organizacjami działającymi na rzecz rozwoju demokracji lokalnej
  4. organizowanie i wspieranie działań służących pełniejszej integracji Polski z UE
  5. prowadzenie działalności pożytku publicznego i wolontariatu, zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r. (Dz. U z dnia 29 maja 2003 r.)
  6. udzielanie stypendiów osobom indywidualnym.

Do realizowania powyższej działalności Wnioskodawca pozyskuje środki finansowe od instytucji grantodawczych rządowych, samorządowych (Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej - Departament Pożytku Publicznego, Urząd Marszałkowski Województwa ….) – w formie dotacji, a od podmiotów pozarządowych, organizacji i instytucji niezależnych w formie grantów (Fundacja……, Fundacja……, Fundacja……). Źródłami przychodów Stowarzyszenia są także darowizny otrzymywane od osób fizycznych i prawnych, wpłaty z tytułu 1 %, a także przychody uzyskiwane z działalności gospodarczej, które pozwalają na zabezpieczenie wkładu własnego w realizowanych programach i projektach oraz służą do pokrywania wydatków z tytułu wykonywania bieżącej działalności Stowarzyszenia. Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na rozprowadzaniu radiowego sygnału internetowego (KOD PKD 61.20 Z), dla społeczności lokalnej w gminach: …….. i z tego tytułu uzyskuje przychody, które przeznaczone są na pokrycie kosztów związanych z działalnością gospodarczą, a także kosztów związanych z realizacją założonych celów organizacji pożytku publicznego (m.in. organizacja koncertów muzyki dawnej, wydawanie publikacji okolicznościowych związanych z historią, tradycją, kulturą "…….. - dawnego ……, organizowanie zajęć dla osób niepełnosprawnych, pomoc charytatywna, działalność integracyjna, promowanie lokalnej kultury). Towarzystwo świadczy usługi na rzecz osób fizycznych i osób prawnych - dostarcza drogą radiową sygnał internetowy.

Zgodnie z art. 34 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 855 z późn zm.), stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą według zasad określonych w odrębnych przepisach. Dochód z działalności gospodarczej stowarzyszenia służy realizacji celów statutowych i nie jest przeznaczony do podziału między członkami.

Stowarzyszenie jest czynnym podatnikiem podatku VAT, a także figuruje w ewidencji podatników podatku VAT. Jest organizacją pożytku publicznego, której celem jest krzewienie kultury, wspieranie edukacji, kształtowanie tożsamości obywatelskiej, pomoc osobom niepełnosprawnym, przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu. Wnioskodawca nie prowadzi odpłatnej działalności pożytku publicznego. Zamierzone cele, zadania i działania pożytku publicznego realizuje w sposób nieodpłatny.

Wnioskodawcy została przyznana pomoc na podstawie zawartej umowy nr …… z dnia 07 listopada 2011 r. z Samorządem Województwa ……. na realizację operacji z zakresu małych projektów w ramach działania 413 "Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju" objętego PROW na lata 2007-2013. Jako beneficjent projektu Stowarzyszenie zobowiązane jest do realizacji operacji pod nazwą:……. Na podstawie przyznanej pomocy, Wnioskodawca będzie ubiegać się o refundację poniesionych kosztów kwalifikowalnych. Z tytułu realizacji operacji nie pobierane są żadne opłaty. Wydana płyta będzie rozdysponowana nieodpłatnie instytucjom samorządowym, Lokalnej Grupie Działania "……", podmiotom publicznym działającym w sferze kultury oraz osobom fizycznym zainteresowanym muzyką dawną, współpracującym z regionem na rzecz pożytku publicznego. W ramach realizacji operacji poniesione wydatki obejmują: honoraria dla wykonawców muzyki dawnej, honorarium dla aktora recytującego poezję dostosowaną do repertuaru muzycznego, wybór i opracowanie komentarzy oraz tekstów do płyty, realizacja nagrań i mastering, opracowanie projektu graficznego płyty, transport sprzętu, nocleg dla wykonawców, najem wnętrza do nagrań, produkcja płyty.

W projekcie koszty kwalifikowalne wykazane są w wartościach brutto, zawierających podatek VAT. W przypadku realizacji tej operacji podatek VAT może zostać uznany jako koszt kwalifikowalny od poniesionych zakupów w sytuacji, gdy nie istnieje prawo do odliczenia go.

W piśmie z dnia 23 grudnia 2013 r. stanowiącym uzupełnienie wniosku Wnioskodawca wskazał, iż dokonane zakupy towarów i usług w ramach realizowanej operacji na podstawie zawartej umowy nr …… z dnia 7 listopada 2011 r. z samorządem Województwa ……. na realizację operacji z zakresu małych projektów w ramach działania 413 „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju” objętego PROW na lata 2007-2013 pod nazwą:……., nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Zawarty w otrzymanych fakturach podatek naliczony nie stanowił podstawy do obniżenia podatku należnego. Czynnością opodatkowaną wykonywaną przez Stowarzyszenie jest rozsyłanie drogą radiową sygnału internetowego – jest to działalność gospodarcza (prowadzona nie dla zysku – dochód przeznaczany jest na działalność statutową organizacji), natomiast realizowana operacja wykonywana jest w ramach nieodpłatnej działalności pożytku publicznego – nie jest to działalność gospodarcza. Wykonywane czynności w ramach realizowanej operacji wykorzystywane są do czynności zwolnionych z opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Faktury VAT dokumentujące poniesione wydatki w ramach realizowanej operacji otrzymane są od następujących kontrahentów (wszystkie wystawione na Wnioskodawcę):

  • ……..– opracowanie graficzne pudełka, nadruku na krążek, książeczki;
  • ……..– zakwaterowanie oraz najem wnętrza do nagrań;
  • ……..– produkcja płyty (tłoczenie, drukowanie książeczki, pakowanie).

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy istnieje prawo do obniżenia zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od poniesionych kosztów dokonywanych w ramach realizowanej operacji na podstawie zawartej umowy nr …… z dnia 07 listopada 2011 r. z Samorządem Województwa …… na realizację operacji z zakresu małych projektów w ramach działania 413 "Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju" objętego PROW na lata 2007-2013 pod nazwą:…….?

Zdaniem Wnioskodawcy, nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT z tytułu realizacji operacji na podstawie zawartej umowy nr ….. z dnia 07 listopada 2011 r. z Samorządem Województwa …… z zakresu małych projektów w ramach działania 413 "Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju" objętego PROW na lata 2007-2013 pod nazwą operacji:

…….

Argumentując powyższe, Stowarzyszenie odniosło się do zapisu art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, który mówi, iż prawo do odliczenia podatku VAT przysługuje podmiotom spełniającym dwa warunki:

  • podmiot jest zarejestrowany jako podatnik VAT,
  • podmiot dokonuje zakupów w celu wykonywania czynności opodatkowanych.

Dokonywane zakupy w ramach powyższej operacji nie służyły do wykonywania czynności opodatkowanych i nie podwyższały wartości sprzedawanych towarów i usług. Nie istniał pomiędzy dokonanymi zakupami bezpośredni i bezsporny związek odnoszący się do czynności opodatkowanych, które to prowadzą do powstania zobowiązania podatkowego. Nie zaistniały również przesłanki negatywne określone w art. 88 ustawy o podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Na mocy art. 34 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 855, z późn. zm.), stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą, według ogólnych zasad określonych w odrębnych przepisach. Dochód z działalności gospodarczej stowarzyszenia służy realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału między jego członków.

W myśl art. 86 ust. 1 ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Zgodnie z art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Art. 88 ust. 4 ustawy, stanowi dopełnienie art. 86 i określa status podatnika, umożliwiający realizację jego prawa do odliczenia, którym jest rejestracja jako podatnika VAT czynnego. Stosownie bowiem do tego przepisu obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20 (niewystępujących w przedmiotowej sprawie).

Z powyższych przepisów wynika, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje tylko w przypadku, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy dokonywane zakupy towarów i usług mają związek z czynnościami opodatkowanymi podatnika, tj. takimi których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Ustawa wyłącza zatem możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego przez podmiot niebędący czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT oraz podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca będący zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług jest stowarzyszeniem wpisanym do Krajowego Rejestru Sądowego. W 2006 roku Zainteresowany uzyskał status organizacji pożytku publicznego, której celem jest krzewienie kultury, wspieranie edukacji, kształtowanie tożsamości obywatelskiej, pomoc osobom niepełnosprawnym, przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu. Wnioskodawca nie prowadzi odpłatnej działalności pożytku publicznego. Zamierzone cele, zadania i działania pożytku publicznego realizuje w sposób nieodpłatny. Stowarzyszeniu została przyznana pomoc na podstawie zawartej umowy nr ………. z dnia 07 listopada 2011 r. z Samorządem Województwa …… na realizację operacji z zakresu małych projektów w ramach działania 413 "Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju" objętego PROW na lata 2007-2013. Jako beneficjent projektu Wnioskodawca zobowiązany jest do realizacji operacji pod nazwą: …… Z tytułu realizacji operacji nie pobierane są żadne opłaty. Wydana płyta będzie rozdysponowana nieodpłatnie instytucjom samorządowym, Lokalnej Grupie Działania "…..", podmiotom publicznym działającym w sferze kultury oraz osobom fizycznym zainteresowanym muzyką dawną, współpracującym z regionem na rzecz pożytku publicznego. Dokonane zakupy towarów i usług w ramach realizowanej operacji nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Faktury VAT dokumentujące poniesione wydatki w ramach realizowanej operacji wystawione są na Wnioskodawcę.

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy stwierdzić należy, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie ww. warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie zostanie spełniony, ponieważ - jak wskazał Wnioskodawca - dokonane zakupy towarów i usług w ramach realizacji operacji nie są wykorzystywane do czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W związku z powyższym, Wnioskodawca nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki ponoszone z tytułu realizacji przedmiotowej operacji. Tym samym Zainteresowanemu nie przysługuje z tego tytułu prawo do zwrotu podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

Reasumując, Wnioskodawca nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją operacji pn. „……”, ponieważ nabyte towary i usługi w ramach przedmiotowej operacji – jak wskazał Zainteresowany - nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie, które nie zostały objęte pytaniem wskazanym we wniosku nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Jednocześnie zaznacza się, że od 1 stycznia 2014 r. przepis art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy otrzymał brzmienie: kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z kolei art. 88 ust. 4 ustawy brzmi następująco: obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj