Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBII/1/415-857/13/MK
z 6 grudnia 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) – Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 3 września 2013 r. (wpływ do Biura – 10 września 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków firmy jako płatnika – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 września 2013 r. wpłynął do Biura ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków firmy jako płatnika.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca zamierza utworzyć portal internetowy i zarządzać nim (jako Administrator) w celu uzyskiwania dochodu z reklam rozpowszechnianych za jej pośrednictwem (poprzez najem powierzchni reklamowej na portalu oraz rozsyłanie informacji reklamowych drogą mailową).

Portal będzie dostępny dla każdego użytkownika sieci Internet. Celem portalu będzie wymiana informacji o wydarzeniach kulturalnych, w tym także o wydarzeniach sportowych, rozrywkowych bądź naukowych pomiędzy użytkownikami portalu a Instytucjami kultury. Jako Instytucja kultury będzie mógł zostać zarejestrowany w portalu podmiot publiczny bądź prywatny zajmujący się działalnością w zakresie upowszechniania kultury oraz organizowania wydarzeń kulturalnych o charakterze sportowym, rozrywkowym lub naukowym. Instytucje kultury będą mogły za pośrednictwem portalu organizować akcje promocyjne, w ramach których będzie można uzyskać bezpłatnie zaproszenie na określone wydarzenie kulturalne. Beneficjentami zaproszeń przyznawanych w ramach akcji promocyjnych będą Zarejestrowani Użytkownicy portalu. Zarejestrowanym Użytkownikiem będzie mogła zostać w wyniku rejestracji każda osoba fizyczna mająca ukończone 18 lat i posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych albo osoba fizyczna mająca ukończone 13 lat w takim zakresie, w jakim może nabywać prawa i zaciągać zobowiązania zgodnie z obowiązującymi przepisami. W ramach rejestracji osoba zainteresowana (zarówno Instytucja kultury, jak i Zarejestrowany Użytkownik) będzie m.in. wyrażać zgodę na otrzymywanie wiadomości o charakterze reklamowym i informacyjnym w zakresie działalności portalu. Korzystanie z portalu zarówno przez Instytucje kultury, jak i przez pozostałych użytkowników, w tym branie udziału w akcjach promocyjnych przez Zarejestrowanych Użytkowników, będzie całkowicie bezpłatne.

Instytucje kultury będą mogły organizować akcje promocyjne zgodnie z ramowymi zasadami określonymi w regulaminie portalu. W celu przeprowadzenia akcji Instytucje kultury będą korzystały z wbudowanego w portal systemu, który automatycznie będzie przetwarzał dane w trakcie trwania akcji, a po jej przeprowadzeniu będzie generował listę beneficjentów. W przypadku zamiaru organizowania akcji promocyjnej, Instytucja kultury zawiadamia o tym Administratora. Szczegółowe warunki akcji, w szczególności ilość i rodzaj zaproszeń oraz wydarzenie, którego dotyczą, są określane przez Instytucję kultury i publikowane na podstronie akcji. Administrator otrzymuje te informacje jedynie w celu pełnienia nadzoru nad prawidłowym funkcjonowaniem portalu. Administrator nie będzie miał wpływu na przebieg konkursu ani na przyznanie zaproszeń. Administratorowi oraz Instytucji kultury będzie przysługiwało prawo do weryfikacji prawidłowości przebiegu konkursu, zgodności zgłoszeń zarejestrowanych użytkowników z regulaminem portalu i warunkami akcji promocyjnej. System wbudowany w portal, służący do przeprowadzenia akcji promocyjnej, będzie informował Instytucję kultury o liście zwycięzców w drodze wiadomości e-mail oraz w informacji zawartej na panelu. System ten automatycznie wygeneruje również powiadomienie do Zarejestrowanych Użytkowników, którzy uzyskali zaproszenie, w drodze wiadomości e-mail. W ten sam sposób zostaną oni poinformowani o sposobie realizacji zaproszenia.

Jak już jednak wyżej wskazano, Administrator nie będzie miał wpływu na sposób realizacji tego zaproszenia, a jedynie będzie nadzorował przepływ informacji pomiędzy Instytucją kultury a Zarejestrowanymi Użytkownikami.

Podsumowując, w ramach swojej działalności gospodarczej Wnioskodawca będzie udostępniał platformę, na której Instytucje kultury oraz Zarejestrowani Użytkownicy będą mogli zasięgnąć informacji o wydarzeniach kulturalnych oraz wziąć udział w akcjach promocyjnych w celu otrzymania zaproszeń na te wydarzenia. Wnioskodawca nie będzie dysponentem tych zaproszeń, nie będzie decydował o ich ilości ani o ich rodzaju, nie będzie ponosił także żadnego kosztu ich finansowania. Rola Wnioskodawcy będzie ograniczać się do zapewnienia sprawnego działania portalu w celu niezakłóconego przekazywania informacji o liście zwycięzców Instytucji kultury oraz informacji o wygranej oraz o sposobie realizacji zaproszeń zarejestrowanym użytkownikom. Tym samym Wnioskodawca stworzy na portalu przestrzeń, w ramach której Instytucje kultury będą upowszechniać informacje o organizowanych przez siebie wydarzeniach, a użytkownicy portalu będą mogli otrzymać zaproszenie na interesujące ich wydarzenie kulturalne. Z punktu widzenia Wnioskodawcy celem utrzymywania portalu jest stworzenie miejsca atrakcyjnego dla reklamodawców, a tym samym stworzenie możliwości osiągania przychodów z tytułu rozpowszechniania reklam poprzez portal. Przychody z reklam będą osiągane na podstawie odrębnych porozumień Wnioskodawcy zawieranych z reklamodawcami.

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytanie:

Czy na Wnioskodawcy ciążą obowiązki płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych bądź obowiązki wystawienia informacji o wysokości dochodu (przychodu) w związku z otrzymywaniem przez Zarejestrowanych Użytkowników zaproszeń na wydarzenia kulturalne?

Wnioskodawca stoi na stanowisku, zgodnie z którym nie jest on płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych od dochodu (przychodu) z tytułu zaproszeń uzyskiwanych przez Zarejestrowanych Użytkowników portalu, ani nie ciąży na nim z tego tytułu obowiązek sporządzenia informacji o wysokości dochodu (przychodu) osiągniętego przez Zarejestrowanego Użytkownika.

W pierwszej kolejności Wnioskodawca zauważa, że nie będzie stroną stosunku prawnego, w ramach którego nastąpi wydanie bezpłatnego zaproszenia. Decyzja o organizacji akcji promocyjnej w odniesieniu do danego wydarzenia kulturalnego będzie autonomiczną decyzją Instytucji kultury, podobnie jak ustalenie szczegółowych warunków uzyskania zaproszenia w ramach akcji, a Administrator będzie jedynie nadzorował zgodność tych warunków z zasadami funkcjonowania portalu. Tym samym Administrator nie jest współorganizatorem akcji promocyjnej. Ponadto Administrator nie uzyskuje żadnego wynagrodzenia ani innego benefitu z tytułu udostępnienia portalu w celu przeprowadzenia akcji promocyjnej przez Instytucję kultury. Administrator nie ponosi również żadnych kosztów organizowania akcji promocyjnej, w szczególności nie jest w żadnym stopniu fundatorem zaproszeń, nie decyduje o ich rodzaju ani liczbie.

Również decyzja o przystąpieniu do akcji promocyjnej przez Zarejestrowanego Użytkownika nie wymaga żadnego dodatkowego zgłoszenia Administratorowi, a jedynie podjęcia czynności określonych przez Instytucję kultury będącą organizatorem akcji. Rola Administratora będzie sprowadzała się do zapewnienia niezakłóconego funkcjonowania portalu w celu umożliwienia przeprowadzenia akcji promocyjnej i wyłonienia jej beneficjentów. Administrator nie będzie miał wpływu na samo rozstrzygnięcie akcji promocyjnej i określenie listy beneficjentów. Administrator będzie jedynie pośredniczył w wymianie informacji pomiędzy beneficjentem a Instytucją kultury w ten sposób, że zapewni, aby system wbudowany w portal generował i wysyłał drogą elektroniczną wiadomość dla beneficjenta o przyznaniu zaproszenia oraz o sposobie jego realizacji, a także wiadomość dla Instytucji kultury o liście Zarejestrowanych Użytkowników będących beneficjentami. Administrator nie będzie również dysponentem zaproszeń, w szczególności nie będzie ich wydawać beneficjentom. Natomiast zarówno uzyskanie zaproszenia, jak i jego realizacja, będzie mieć miejsce wyłącznie w stosunkach pomiędzy osobą będącą beneficjentem akcji promocyjnej a Instytucją kultury, co będzie mieć miejsce poza obszarem działalności Administratora i bez uzgodnień z nim.

W świetle powyższego Wnioskodawca stwierdza, że nie może zostać uznany za podmiot dokonujący świadczenia na rzecz Zarejestrowanego Użytkownika w postaci przyznania mu zaproszenia na wydarzenie kulturalne. Tym samym, zdaniem Wnioskodawcy, nie można uznać, że będzie on pełnił obowiązki płatnika z tytułu zryczałtowanego podatku przewidzianego w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w związku z art. 41 ust. 4 i w związku z ust. 7 tej ustawy. Oznacza to również, że Wnioskodawca nie będzie podmiotem zobowiązanym do sporządzenia informacji o wysokości osiągniętego dochodu (przychodu) przez osoby fizyczne będące beneficjentami zaproszeń, gdyż nie obejmuje go zakres podmiotowy przepisów art. 42 ust. 1 ani też art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Podsumowując Wnioskodawca stwierdza, że nie będą na nim ciążyły żadne obowiązki płatnika z tytułu otrzymania przez osobę fizyczną będącą Zarejestrowanym Użytkownikiem bezpłatnego zaproszenia na wydarzenie kulturalne w ramach akcji promocyjnej organizowanej przez Instytucję kultury na portalu internetowym prowadzonym przez Wnioskodawcę. Wnioskodawca nie będzie również z tego tytułu zobowiązany do sporządzania informacji o wysokości dochodu (przychodu).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Niniejsza interpretacja indywidualna stanowi pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego dotyczącą podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków firmy jako płatnika.

W zakresie podatku od towarów i usług, wydano odrębne rozstrzygnięcie.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2012 r., poz. 361, ze zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Z treści powołanego przepisu wynika zatem, iż opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione przez ustawodawcę w katalogu zwolnień przedmiotowych ustawy bądź, od których Minister Finansów zaniechał poboru podatku, w drodze rozporządzenia.

Stosownie do przepisu art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 - w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ww. ustawy osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.

Z przepisu art. 41 ust. 4 ww. ustawy wynika, iż płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a i 13 oraz art. 30a ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5 oraz 10.

Przepis art. 42 ust. 1 ww. ustawy stanowi, iż płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jednakże w przypadku, gdy podatek został pobrany zgodnie z art. 30a ust. 2a, płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przekazują kwotę tego podatku na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.

W terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 41, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, roczne deklaracje, według ustalonego wzoru. Jednakże roczne deklaracje dotyczące podatku pobranego zgodnie z art. 30a ust. 2a, płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przesyłają do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych. Przepis art. 38 ust. 1b stosuje się odpowiednio (art. 42 ust. 1a ww. ustawy).

Zgodnie z art. 42 ust. 2 ww. ustawy w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani przesłać podatnikom, o których mowa:

  1. w art. 3 ust. 1, oraz urzędom skarbowym, którymi kierują naczelnicy urzędów skarbowych właściwi według miejsca zamieszkania podatnika - imienne informacje o wysokości dochodu, o którym mowa w art. 41 ust. 1, sporządzone według ustalonego wzoru;
  2. w art. 3 ust. 2a, oraz urzędom skarbowym, którymi kierują naczelnicy urzędów skarbowych właściwi w sprawach opodatkowania osób zagranicznych - imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru, również gdy płatnik w roku podatkowym sporządzał i przekazywał informacje w trybie przewidzianym w ust. 4.

Przepis art. 42a ww. ustawy stanowi, iż osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego przekazać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż w ramach swojej działalności gospodarczej Wnioskodawca będzie udostępniał platformę, na której Instytucje kultury mogą organizować akcje promocyjne zaś Zarejestrowani Użytkownicy będą mogli zasięgnąć informacji o wydarzeniach kulturalnych oraz wziąć udział w akcjach promocyjnych w celu otrzymania zaproszeń na te wydarzenia. Wnioskodawca nie będzie dysponentem tych zaproszeń, nie będzie decydował o ich ilości ani o ich rodzaju, nie będzie ponosił także żadnego kosztu ich finansowania. Rola Wnioskodawcy będzie ograniczać się do zapewnienia sprawnego działania portalu w celu niezakłóconego przekazywania informacji o liście zwycięzców Instytucji kultury oraz informacji o wygranej oraz o sposobie realizacji zaproszeń zarejestrowanym użytkownikom. Tym samym Wnioskodawca stworzy na portalu przestrzeń, w ramach której Instytucje kultury będą upowszechniać informacje o organizowanych przez siebie wydarzeniach, a użytkownicy portalu będą mogli otrzymać zaproszenie na interesujące ich wydarzenie kulturalne. Z punktu widzenia Wnioskodawcy celem utrzymywania portalu jest stworzenie miejsca atrakcyjnego dla reklamodawców, a tym samym stworzenie możliwości osiągania przychodów z tytułu rozpowszechniania reklam poprzez portal. Przychody z reklam będą osiągane na podstawie odrębnych porozumień Wnioskodawcy zawieranych z reklamodawcami.

Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, iż Wnioskodawca nie jest organizatorem akcji promocyjnych, o których mowa w przedstawionym we wniosku zdarzeniu przyszłym. To nie Wnioskodawca jako Administrator będzie przyznawał Użytkownikom portalu nagrody w postaci zaproszeń. Organizatorami akcji promocyjnych, w ramach których będzie można uzyskać bezpłatnie zaproszenie na określone wydarzenie kulturalne, są bowiem Instytucje kultury. Dlatego też na Wnioskodawcy nie ciążą obowiązki wynikające w powołanych powyżej przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wnioskodawca w tym przypadku nie jest płatnikiem w rozumieniu art. 8 Ordynacji podatkowej. Stosownie bowiem do treści art. 8 Ordynacji podatkowej płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie mająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.

Płatnikiem jest podmiot wyznaczony „na podstawie przepisów prawa podatkowego” do obliczania, pobierania i wpłacania podatku. Zgodnie z art. 3 pkt 2 Ordynacji podatkowej, ilekroć w ustawie jest mowa o przepisach prawa podatkowego – rozumie się przez to przepisy ustaw podatkowych, postanowienia ratyfikowanych przez Rzeczpospolitą Polską umów o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz ratyfikowanych przez Rzeczpospolitą Polską innych umów międzynarodowych dotyczących problematyki podatkowej, a także przepisy aktów wykonawczych wydanych na podstawie ustaw podatkowych.

Zatem, płatnikiem może być podmiot wyznaczony przez ustawę.

Jak wynika z powyższego obowiązek obliczenia i pobrania od podatnika (Użytkownika portalu) podatku i wpłacenia go organowi podatkowemu musi wprost wynikać z przepisów prawa podatkowego, w szczególności z rozdziału 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – Pobór podatku lub zaliczek na podatek przez płatników. W rozdziale tym wskazano szeroki krąg podmiotów pośredniczących przy wykonywaniu zobowiązania podatkowego pomiędzy podatnikiem a organem podatkowym – czyli podmiotów będących w określonych okolicznościach wskazanych ustawą płatnikami. Jednak żaden z przepisów prawa podatkowego nie nakłada na Wnioskodawcę obowiązku płatnika w przypadku, gdy organizowanie akcji promocyjnych i przyznawanie nagród nie dokonuje Wnioskodawca tylko Instytucje kultury. Zatem na Wnioskodawcy nie będą ciążyły żadne obowiązki płatnika z tytułu otrzymania przez osobę fizyczną będącą Zarejestrowanym Użytkownikiem bezpłatnego zaproszenia na wydarzenie kulturalne w ramach akcji promocyjnej organizowanej przez Instytucję kultury na portalu internetowym prowadzonym przez Wnioskodawcę. Wnioskodawca nie będzie również z tego tytułu zobowiązany do sporządzania informacji o wysokości dochodu (przychodu).

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy, należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę oraz stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. z 2012 r., poz. 270, ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj