Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP1/443-36/13/ES
z 12 kwietnia 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 stycznia 2013r. (data wpływu 15 stycznia 2013r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zasad ewidencji i identyfikacji podatników i płatników w zakresie obowiązku zgłoszenia drugiego numeru REGON do Urzędu Skarbowego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 stycznia 2013r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej zasad ewidencji i identyfikacji podatników i płatników w zakresie obowiązku zgłoszenia drugiego numeru REGON do Urzędu Skarbowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (Izba Rzemieślnicza) jest organizacją samorządu gospodarczego rzemiosła oraz małej i średniej przedsiębiorczości, działającą na podstawie ustawy z dnia 22 marca 1989r. o rzemiośle oraz w oparciu o statut.

Podstawową działalnością statutową Wnioskodawcy jest działalność oświatowa, kursowa i egzaminacyjna.

Wnioskodawca prowadzi pomocniczą działalność gospodarczą - wynajem lokali użytkowych oraz osiąga przychody ze składek członkowskich.

Izba Rzemieślnicza zgodnie z art. 2 pkt 3a ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty jest placówką kształcenia ustawicznego, gdzie zgodnie z art. 68a ust. 1 pkt 2 ww. ustawy organizuje i prowadzi kształcenie ustawiczne.

Izba jest wpisana do ewidencji placówek kształcenia ustawicznego Wydziału Edukacji w Urzędzie Miasta jako niepubliczna placówka kształcenia ustawicznego.

Izba przeprowadza - na podstawie przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych, wydanego na podstawie art. 68c wspomnianej wyżej ustawy o systemie oświaty - kursy, kursy zawodowe, seminaria i praktyki zawodowe.

Jednocześnie na mocy Rozporządzenia ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 października 2005r. w sprawie egzaminów na tytuły czeladnika i mistrza w zawodzie, przeprowadzonych przez komisje egzaminacyjne izb rzemieślniczych - Izba Rzemieślnicza takie egzaminy przeprowadza.

Od 1 sierpnia 2012r. zaczął obowiązywać art. 5f ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty Dz. U. z 2004r. nr 256, poz. 2572 z późniejszymi zmianami o treści: „Publiczne i niepubliczne jednostki organizacyjne, o których mowa w art. 2, oraz ich zespoły wpisuje się do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej jako podmioty, o których mowa w art. 42 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995r. o statystyce publicznej (Dz. U. Nr 88, poz. 439, z późn. zm.).”

Na podstawie tej ustawy, Urząd Miasta będący w posiadaniu bazy Systemu Informacji Oświatowej (SIO) przekazał dane Izby jako niepublicznej placówki oświatowej do Urzędu Statystycznego.

W dniu 31 października 2012r. Wnioskodawca otrzymał zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON (…),

szczególna forma prawna: 94 placówki systemu oświatowego niepubliczne,

własność: 215 własność prywatna krajowa pozostała,

rodzaj przeważającej działalności: 8559B pozostałe pozaszkolne formy edukacji gdzie indziej niesklasyfikowane,

liczba jednostek lokalnych: 1.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy istnieje obowiązek zgłoszenia drugiego numeru REGON do Urzędu Skarbowego?

Zdaniem Wnioskodawcy, nie ma obowiązku zgłaszania drugiego numeru REGON do Urzędu Skarbowego, ponieważ nowy identyfikator nie zmienił sposobu prowadzenia działalności Wnioskodawcy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Stosownie do brzmienia art. 2 pkt 3a ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (t. j. Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.), system oświaty obejmuje placówki kształcenia ustawicznego, placówki kształcenia praktycznego oraz ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego, umożliwiające uzyskanie i uzupełnienie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych.

Zgodnie z dyspozycją art. 3 pkt 16 ww. ustawy, przez kształcenie ustawiczne, należy rozumieć kształcenie w szkołach dla dorosłych, a także uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych przez osoby, które spełniły obowiązek szkolny.

Artykuł 5 ust. 1 tej ustawy określa, iż szkoła i placówka może być szkołą i placówką publiczną albo niepubliczną.

W myśl art. 5f ustawy o systemie oświaty, dodanego do tej ustawy od dnia 1 sierpnia 2012r., publiczne i niepubliczne jednostki organizacyjne, o których mowa w art. 2, oraz ich zespoły wpisuje się do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej jako podmioty, o których mowa w art. 42 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995r. o statystyce publicznej.

W myśl art. 42 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995r. o statystyce publicznej (t. j. Dz. U. z 2012r., poz. 591 ze zm.), krajowy rejestr urzędowy podmiotów gospodarki narodowej, zwany dalej „rejestrem podmiotów”, obejmuje jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej.

Według art. 82 ust. 1 ustawy o systemie oświaty, osoby prawne i fizyczne mogą zakładać szkoły i placówki niepubliczne po uzyskaniu wpisu do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego obowiązaną do prowadzenia odpowiedniego typu publicznych szkół i placówek.

Zgodnie z art. 11 ust. 1 z dnia 22 marca 1989r. o rzemiośle (t. j. Dz. U. z 2002r., Nr 112, poz. 979 ze zm.), izby rzemieślnicze są organizacjami samorządu gospodarczego rzemiosła zrzeszającymi cechy, spółdzielnie rzemieślnicze, rzemieślników nienależących do cechów, a także inne jednostki organizacyjne, jeżeli ich celem jest wspieranie rozwoju gospodarczego rzemiosła. Izby mogą w swych statutach przyjmować nazwy z dodatkiem wyrazów „przedsiębiorczość” lub „przedsiębiorca” użytych w odpowiednim przypadku, a także określeń zawierających wskazanie regionu.

Podstawowym zadaniem izb rzemieślniczych jest pomoc w reprezentowaniu zrzeszonych organizacji oraz rzemieślników wobec organów administracji publicznej oraz innych organizacji i instytucji, udzielanie swym członkom pomocy instruktażowej i doradczej oraz przeprowadzanie egzaminów kwalifikacyjnych. Szczegółowy zakres zadań izb rzemieślniczych określają ich statuty (art. 11 ust. 2 tej ustawy).

Izby rzemieślnicze są uprawnione do potwierdzania egzaminów kwalifikacyjnych świadectwami czeladniczymi i dyplomami mistrzowskimi oraz do opatrywania ich pieczęcią z godłem Państwa (art. 11 ust. 3 ww. ustawy).

Izby rzemieślnicze są uprawnione do potwierdzania wyników egzaminów sprawdzających zaświadczeniami o posiadaniu wybranych kwalifikacji zawodowych w zakresie zawodu odpowiadającego danemu rodzajowi rzemiosła (art. 11 ust. 3a tej ustawy).

Z wniosku wynika, że Wnioskodawca (Izba Rzemieślnicza) jest organizacją samorządu gospodarczego rzemiosła oraz małej i średniej przedsiębiorczości, działającą na podstawie ustawy o rzemiośle oraz w oparciu o statut.

Podstawową działalnością statutową Wnioskodawcy jest działalność oświatowa, kursowa i egzaminacyjna. Wnioskodawca prowadzi pomocniczą działalność gospodarczą - wynajem lokali użytkowych oraz osiąga przychody ze składek członkowskich.

Izba Rzemieślnicza zgodnie z art. 2 pkt 3a ustawy o systemie oświaty jest placówką kształcenia ustawicznego, gdzie zgodnie z art. 68a ust. 1 pkt 2 ww. ustawy organizuje i prowadzi kształcenie ustawiczne. Izba jest wpisana do ewidencji placówek kształcenia ustawicznego Wydziału Edukacji w Urzędzie Miasta jako niepubliczna placówka kształcenia ustawicznego.

Izba przeprowadza - na podstawie przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych, wydanego na podstawie art. 68c ustawy o systemie oświaty - kursy, kursy zawodowe, seminaria i praktyki zawodowe.

Jednocześnie na mocy Rozporządzenia ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 października 2005r. w sprawie egzaminów na tytuły czeladnika i mistrza w zawodzie, przeprowadzonych przez komisje egzaminacyjne izb rzemieślniczych - Izba Rzemieślnicza takie egzaminy przeprowadza.

Od 1 sierpnia 2012r. zaczął obowiązywać art. 5f ustawy o systemie oświaty i na podstawie tej ustawy, Urząd Miasta będący w posiadaniu bazy Systemu Informacji Oświatowej (SIO) przekazał dane Izby jako niepublicznej placówki oświatowej do Urzędu Statystycznego.

W dniu 31 października 2012r. Wnioskodawca otrzymał zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą obowiązku zgłoszenia drugiego numeru REGON do Urzędu Skarbowego.

Odnośnie powyższego należy zauważyć, że zgodnie z przyjętym zakresem i zasadami wymiany informacji między krajowym rejestrem urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (rejestr REGON) i systemem informacji oświatowej (SIO) podjętej w oparciu o przepisy ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. Nr 139, poz. 814 ze zm.) oraz ustawy z dnia 29 czerwca 1995r. o statystyce publicznej, z dniem 1 sierpnia 2012r. nastąpiła zmiana sposobu wpisywania do rejestru REGON szkół i placówek oświatowych. Jednostki te są wpisywane do rejestru REGON jako podmioty, o których mowa w art. 42 ust. 1 pkt 2 ustawy o statystyce publicznej, tj. jako jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej.

Zgodnie z art. 2 ustawy o systemie informacji oświatowej, system informacji oświatowej stanowią baza danych systemu informacji oświatowej, zwana dalej „bazą danych SIO”, i lokalne bazy danych systemu informacji oświatowej, zwane dalej „lokalnymi bazami danych SIO”, oraz system teleinformatyczny.

W myśl art. 3 ust. 1 pkt 2 lit. j tej ustawy, w systemie informacji oświatowej są gromadzone i przetwarzane dane dotyczące: izb rzemieślniczych - zwanych dalej "innymi jednostkami wykonującymi zadania z zakresu oświaty".

Zgodnie z art. 4 ust. 1 tej ustawy, baza danych SIO jest to centralny zbiór danych, prowadzony przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w skład którego wchodzą następujące zbiory danych:

  1. zbiór danych o szkołach i placówkach oświatowych oraz ich zespołach - Rejestr Szkół i Placówek Oświatowych, zwany dalej "RSPO";
  2. zbiory innych niż objęte RSPO danych o szkołach i placówkach oświatowych, zwane dalej „zbiorami danych szkół i placówek oświatowych”;
  3. zbiory danych o innych jednostkach wykonujących zadania z zakresu oświaty, zwane dalej „zbiorami danych jednostek”;
  4. zbiory danych o uczniach;
  5. zbiory danych o nauczycielach.

W myśl art. 9 ww. ustawy, w bazie danych SIO, w zbiorach danych jednostek, są gromadzone następujące dane:

1.dane identyfikacyjne:

  1. nazwa,
  2. nazwa skrócona,
  3. typ jednostki, zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 2,
  4. numer identyfikacyjny REGON,
  5. numer identyfikacji podatkowej (NIP), jeżeli numer taki został nadany,
  6. adres siedziby jednostki oraz numer telefonu, numer faksu, adres poczty elektronicznej i strony internetowej.

Zgodnie z art. 121 ust. 1 tej ustawy, przekazane do RSPO zgodnie z art. 120 ust. 1 dane niezbędne do wpisu szkoły lub placówki oświatowej do rejestru REGON oraz numer identyfikacyjny REGON są przekazywane z bazy danych SIO do rejestru REGON w celu sprawdzenia, czy szkoła lub placówka oświatowa jest wpisana do rejestru REGON jako podmiot, o którym mowa w art. 42 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995r. o statystyce publicznej, i aktualizacji danych wpisanych w rejestrze REGON.

Jeżeli szkoła lub placówka oświatowa jest wpisana do rejestru REGON jako podmiot, o którym mowa w art. 42 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995r. o statystyce publicznej, z rejestru REGON do bazy danych SIO jest przekazywany potwierdzający to komunikat (art. 121 ust. 2 tej ustawy).

Jeżeli szkoła lub placówka oświatowa jest wpisana do rejestru REGON jako jednostka lokalna w rozumieniu przepisów regulujących sposób prowadzenia rejestru REGON, zostaje ona wpisana do rejestru REGON jako podmiot, o którym mowa w art. 42 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995r. o statystyce publicznej, a dotychczasowy wpis w rejestrze REGON podlega wykreśleniu. Informacja o numerze identyfikacyjnym REGON nadanym szkole lub placówce oświatowej oraz jej jednostce lokalnej (filii), jeżeli taką jednostkę posiada, jest przekazywana z rejestru REGON do bazy danych SIO (art. 121 ust. 3 tej ustawy).

Jeżeli dane identyfikacyjne szkoły lub placówki oświatowej przekazane do RSPO zgodnie z art. 120 ust. 1 nie zawierają informacji o numerze identyfikacyjnym REGON, z bazy danych SIO do rejestru REGON są przekazywane dane niezbędne do wpisania szkoły lub placówki oświatowej do rejestru REGON. Przepis ust. 3 zdanie drugie stosuje się odpowiednio (art. 121 ust. 4 tej ustawy).

Przekazanie danych, o których mowa w ust. 1, z bazy danych SIO do rejestru REGON jest równoznaczne ze złożeniem odpowiednio wniosku o wpis szkoły lub placówki oświatowej do rejestru REGON, zmianę danych objętych wpisem lub o skreślenie tej szkoły lub placówki z rejestru REGON (art. 121 ust. 5 tej ustawy).

Z dniem otrzymania przez bazę danych SIO komunikatu, o którym mowa w ust. 2, lub informacji o nadanym numerze identyfikacyjnym REGON, o której mowa w ust. 3 i 4, dane szkoły lub placówki oświatowej zostają wpisane do RSPO (art. 121 ust. 6 tej ustawy).

W przypadkach, o których mowa w ust. 3 i 4, urząd statystyczny wydaje szkole lub placówce oświatowej wpisanej do rejestru REGON zaświadczenie o nadanym numerze identyfikacyjnym REGON, w terminie 7 dni od dnia dokonania wpisu szkoły lub placówki oświatowej do rejestru REGON (art. 121 ust. 7 tej ustawy).

Regulacje zawarte w art. 121 tej ustawy mają na celu ujednolicenie sposobu nadawania numeru identyfikacyjnego REGON szkołom i placówkom oświatowym.

Ustawa z dnia 13 października 1995r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 1314 ze zm.), zwana dalej ustawą o NIP, określa między innymi zasady ewidencji podatników, płatników, płatników składek na ubezpieczenie społeczne oraz ubezpieczenie zdrowotne, zwanych „płatnikami składek ubezpieczeniowych”.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 cyt. ustawy osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które na podstawie odrębnych ustaw są podatnikami, podlegają obowiązkowi ewidencyjnemu.

Stosownie do art. 2 ust. 2 tej ustawy, obowiązkowi ewidencyjnemu podlegają również inne podmioty niż wymienione w ust. 1, jeżeli na podstawie odrębnych ustaw są podatnikami, oraz płatnicy podatków.

W myśl art. 2 ust. 3 ww. ustawy o NIP, obowiązkowi ewidencyjnemu podlegają także podmioty będące na podstawie odrębnych ustaw, płatnikami składek ubezpieczeniowych.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 tej ustawy identyfikatorem podatkowym jest:

  1. numer PESEL - w przypadku podmiotów będących osobami fizycznymi objętymi rejestrami PESEL, nieprowadzących działalności gospodarczej lub niebędących zarejestrowanymi podatnikami podatku od towarów i usług,
  2. NIP - w przypadku pozostałych podmiotów podlegających obowiązkowi ewidencyjnemu, o którym mowa w art. 2.

W myśl art. 5 ust. 1 ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników, podatnicy z zastrzeżeniem ust. 2a, są obowiązani do dokonania zgłoszenia identyfikacyjnego do naczelnika urzędu skarbowego albo organu właściwego na podstawie odrębnych przepisów. Zgłoszenia identyfikacyjnego dokonuje się jednokrotnie, bez względu na rodzaj oraz liczbę opłacanych przez podatnika podatków, formę opodatkowania, liczbę oraz rodzaje prowadzonej działalności gospodarczej oraz liczbę prowadzonych przedsiębiorstw.

Jak stanowi art. 8a ww. ustawy o NIP, nadanie NIP następuje przy użyciu Centralnego Rejestru Podmiotów - Krajowej Ewidencji Podatników, zwanego dalej „CRP KEP”, po dokonaniu zgłoszenia identyfikacyjnego.

Stosownie do art. 5 ust. 3 tej ustawy o NIP, zgłoszenie identyfikacyjne podatników niebędących osobami fizycznymi zawiera w szczególności pełną i skróconą nazwę (firmę), formę organizacyjno-prawną, adres siedziby, numer identyfikacyjny REGON, organ rejestrowy lub ewidencyjny i numer nadany przez ten organ, wykaz rachunków bankowych, adres miejsca przechowywania dokumentacji rachunkowej oraz przedmiot wykonywanej działalności określony według obowiązujących standardów klasyfikacyjnych (…).

W myśl art. 5 ust. 5 ww. ustawy o NIP, Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, wzory formularzy zgłoszeń identyfikacyjnych i formularzy zgłoszeń aktualizacyjnych, z wyjątkiem zgłoszeń osób fizycznych będących przedsiębiorcami, biorąc pod uwagę kompletność przekazywanych danych niezbędnych do ewidencji i identyfikacji podatników i płatników.

Zgodnie z art. 5 ust. 6 ustawy o NIP, przepisy ust. 1, 2, 3-4a stosuje się odpowiednio do płatników podatków oraz płatników składek ubezpieczeniowych.

Na podstawie delegacji ustawowej wynikającej z art. 5 ust. 5 ustawy o NIP zostało wydane rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 27 grudnia 2011r. w sprawie wzorów formularzy zgłoszeń identyfikacyjnych i zgłoszeń aktualizacyjnych (Dz. U. z 2011r., Nr 298, poz. 1765 ze zm.).

Zgłoszenie identyfikacyjne/zgłoszenie aktualizacyjne osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, będącej podatnikiem lub płatnikiem (NIP-2) stanowi załącznik Nr 1 do ww. rozporządzenia (§ 1 pkt 1 rozporządzenia).

W opisie pola A „Cel i miejsce złożenia zgłoszenia” wpisano: „Zgłoszenie aktualizacyjne (kwadraty nr 2 i nr 3) jest składane w przypadku zmiany danych objętych zgłoszeniem, tzn. zmiany danych składającego lub zmiany naczelnika urzędu skarbowego właściwego w sprawach ewidencji, lub zaistnienia nowych okoliczności. W zgłoszeniu aktualizacyjnym wystarczy wypełnić część A, B.1, B.3, D i E oraz inne części i pozycje, gdy nastąpiła zmiana danych.” Część B.1 zgłoszenia aktualizacyjnego dotyczy danych identyfikacyjnych.

Natomiast w opisie pola B – „Dane składającego” (w którym zawarta jest część B.1 – „dane identyfikacyjne”) wskazano: „Jeżeli składający zgłasza zmianę nazwy, REGON lub danych o rejestracji (część B-2) – zaznaczyć właściwy kwadrat (poz. 9, 12, 17).” Należy przy tym zauważyć, że poz. 12 zgłoszenia dotyczy zmiany w poz. 11 - czyli zmiany REGON.

Zatem zgłoszenie aktualizacyjne jest składane w przypadku zmiany danych składającego (danych identyfikacyjnych), do których, zgodnie z powyższym należy również REGON.

Mając na uwadze, że - zgodnie z ustawą o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników – obowiązkiem ewidencyjnym objęci są podatnicy, płatnicy podatków i płatnicy składek na ubezpieczenie społeczne oraz ubezpieczenie zdrowotne, a nadanie NIP następuje po dokonaniu poprawnego zgłoszenia identyfikacyjnego, opisane wyżej zmiany w zakresie rejestru REGON i nadania Wnioskodawcy drugiego numeru identyfikacyjnego REGON jako placówce systemu oświatowego, powoduje konieczność złożenia zgłoszenia aktualizacyjnego NIP-2.

W przypadku gdy Wnioskodawca jest podmiotem objętym obowiązkiem ewidencyjnym (spełniającym warunki art. 2 ustawy o NIP) – zobowiązany jest do zgłoszenia aktualizacyjnego, w celu wykazania otrzymanego numeru REGON w związku z prowadzeniem działalności w zakresie pozaszkolnych form edukacji.

Mając powyższe na uwadze, Wnioskodawca jako podmiot objęty obowiązkiem ewidencyjnym (spełniającym warunki art. 2 ustawy o NIP), winien złożyć zgłoszenie aktualizacyjne NIP-2 w przypadku otrzymania drugiego numeru REGON, tym samym stanowisko Wnioskodawcy, iż nie ma obowiązku zgłaszania drugiego numeru REGON do Urzędu Skarbowego, ponieważ nowy identyfikator nie zmienił sposobu prowadzenia działalności Wnioskodawcy, należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Niniejsza interpretacja traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Na marginesie należy zauważyć, że wskazany przez Wnioskodawcę w opisie stanu faktycznego art. 86c ustawy o systemie oświaty oraz rozporządzenie MEiN z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216), obowiązywały do dnia 31 sierpnia 2012r.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj