Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBII/1/415-442/13/MK
z 18 lipca 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 kwietnia 2013 r. (wpływ do tut. Biura – 16 kwietnia 2013 r.), uzupełnionym w dniu 04 lipca 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych zwrotu przez spółdzielnię mieszkaniową wkładu mieszkaniowego – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 kwietnia 2013 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych m.in. w zakresie skutków podatkowych zwrotu przez spółdzielnię mieszkaniową wkładu mieszkaniowego.

Z uwagi na fakt, iż wniosek nie spełniał wymogów formalnych, pismem z dnia 25 czerwca 2013 r. znak: IBPB II/1/415-442/13/MK, IBPB II/1/415-614/13/MK i IBPB II/1/415-615/13/MK wezwano do jego uzupełnienia.

Wniosek uzupełniono w dniu 04 lipca 2013 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Spółdzielnia Mieszkaniowa wybudowała budynek mieszkalny wielorodzinny, który został zasiedlony po raz pierwszy w 1989 r. Członek Spółdzielni uzyskał przydział lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego w tym budynku, na zasadach ratalnej spłaty kredytu. Dokonał wpłaty obowiązującego wkładu mieszkaniowego w kwocie 223,34 złotych. Pozostała część wkładu sfinansowana została kredytem, spłacanym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 listopada 1995 r. o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych, refundacji bankom wypłaconych premii gwarancyjnych oraz zmianie niektórych ustaw. Na dzień opróżnienia lokalu członek spłacił kredyt mieszkaniowy.

W związku z wygaśnięciem z dniem 26 marca 2002 r. lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego i jego opróżnieniem, Spółdzielnia Mieszkaniowa rozliczyła osobę uprawnioną, stosownie do art. 11 ust. 21 i ust. 22 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych.

Zgodnie z ww. przepisami, osobie uprawnionej wypłacana jest rynkowa wartość lokalu, nie wyższa jednak od osiągniętej na przetargu, po potrąceniu:

  • przypadającej na dany lokal części zobowiązań spółdzielni związanych z budową, tj. niewniesiony wkład mieszkaniowy i/lub niespłacony kredyt wraz z odsetkami,
  • nominalnej kwoty umorzenia kredytu lub dotacji, w części przypadającej na ten lokal zaległych opłat eksploatacyjnych, o których mowa w art. 4 ust. 1 cyt. ustawy,
  • kosztów określenia wartości rynkowej lokalu.

Wypłata wartości rynkowej lokalu, po dokonaniu przewidzianych ustawą o spółdzielniach mieszkaniowych potrąceń jest formą zwrotu wniesionego do spółdzielni wkładu mieszkaniowego.

Wysokość wkładu mieszkaniowego odpowiada różnicy między kosztem budowy przypadającym na lokal, a uzyskaną przez Spółdzielnię pomocą ze środków publicznych (umorzenie części kredytu zaciągniętego przez Spółdzielnię na sfinansowanie kosztów budowy lokalu lub dotacja budżetowa) lub z innych środków. W razie opróżnienia lokalu niewniesioną część wkładu, w tym niespłacony kredyt, potrąca się z wartości rynkowej lokalu w wysokości zwaloryzowanej w stosunku do tej wartości.

Spółdzielnia rozliczyła lokal mieszkalny, do którego wygasło, ustanowione w 1989 r. spółdzielcze lokatorskie prawo. Lokal został opróżniony i zwrócony do Spółdzielni.

Koszty budowy lokalu w wysokości 1.983,65 zł zostały sfinansowane następująco:

1.wkład mieszkaniowy (51,07%) – 1.013,05 zł, w tym:

  • wniesiony wkład mieszkaniowy (22,04%) – 223,34 zł,
  • długoterminowy kredyt (77,96%) – 789,71 zł,

2.dotacja budżetowa (48,93%) – 970,60 zł.

Stosownie do art. 11 ust. 21 i ust. 22 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz statutu dokonano rozliczenia lokalu w sposób następujący:

  1. wartość lokalu ustalona w wyniku przetargu – 130.000,00 zł,
  2. dotacja budżetowa – 970,60 zł,
  3. koszt określenia wartości rynkowej lokalu – 615,00 zł,
  4. zaległość z tytułu opłat wraz z odsetkami i kosztami – 75.813,73 zł,
  5. koszty remontu lokalu socjalnego – 31.920,62 zł,
  6. do wypłaty byłemu lokatorowi – 20.680,05 zł.

Spółdzielnia wystawiła dla byłego lokatora informację o przychodach z innych źródeł PIT-8C z wykazaną w części D kwotą 62.638,40 zł, która stanowi przysporzenie majątkowe.

Sposób obliczenia dochodu do opodatkowania:

  1. wartość rynkowa uzyskana w drodze przetargu – 130.000,00 zł,
  2. zwaloryzowany wkład mieszkaniowy 51,07% – 66.391,00 zł,
  3. zwaloryzowana dotacja budżetowa 48,93% – 63.609,00 zł,
  4. podstawa opodatkowania czyli waloryzacja dotacji budżetowej – 62.638,40 zł

sposób obliczenia podstawy do opodatkowania (63 609,00 zł – 970,60 zł = 62 638,40 zł)

Korekta ma dotyczyć kwoty podstawy opodatkowania – z kwoty 62.638,40 zł na kwotę 128.016,35 zł.

Sposób obliczenia korekty:

  1. wartość lokalu ustalona w wyniku przetargu – 130.000,00 zł,
  2. wkład mieszkaniowy wniesiony – 1.013,05 zł,
  3. dotacja budżetowa – 970,60 zł,
  4. podstawa opodatkowania – 128.016,35 zł

sposób obliczenia podstawy do opodatkowania (130.000,00 zł – 1.013,05 zł – 970,60 zł = 128.016,35 zł).

W związku z powyższym zadano w ostateczności następujące pytania (przeformułowane w uzupełnieniu wniosku):

  1. Pytanie nr 1 – Stan faktyczny: Czy Spółdzielnia postąpiła prawidłowo sporządzając informację o wysokości zwróconego ze spółdzielni mieszkaniowej wkładu mieszkaniowego PIT-8C (art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych) dla byłego członka spółdzielni?
  2. Pytanie nr 2 – Zdarzenie przyszłe: Czy Spółdzielnia powinna wystawić korektę informacji PIT-8C, jeżeli wykazała niewłaściwą kwotę w części D ww. informacji?
  3. Pytanie nr 3 – Zdarzenie przyszłe: Brak pytania.

Zdaniem Wnioskodawcy, wynikającym z uzupełnienia wniosku z dnia 02 lipca 2013 r., które wpłynęło do tut. Biura w dniu 04 lipca 2013 r. (zajętym do przeformułowanych pytań):

Ad. 1.

Zwrot wkładów wniesionych do spółdzielni stanowi przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zdaniem Wnioskodawcy, zachodzi przesłanka ujawnienia przez Spółdzielnię, powstałego na gruncie rozliczenia byłego lokatora w związku z wygaśnięciem lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego, dochodu osoby fizycznej poprzez wystawienie informacji PIT-8C.

Ad. 2.

Należy dokonać korekty PIT-8C – korekta ma dotyczyć kwoty wykazanej w części D.

Spółdzielnia wystawiając PIT-8C dla byłego lokatora sugerowała się tym, że należy przyjąć jako podstawę opodatkowania waloryzację dotacji budżetowej. Waloryzacja dotacji budżetowej wynikała z tego, że od chwili przyznania w tym przypadku od 1989 r., do chwili jej zwrotu w 2012 r. nastąpiła zmiana wartości pieniądza (denominacja). Spółdzielnia waloryzując dotację budżetową dokonuje jak gdyby przeszacowania dotacji budżetowej na realną kwotę o tej samej sile nabywczej.

Waloryzacja w tym przypadku, pełni rolę elementu odszkodowania urealniającego wartość siły nabywczej pieniądza.

Spółdzielnia uważa, że niewłaściwie obliczyła dochód do opodatkowania wykazany w PIT-8C.

Spółdzielnia stoi na stanowisku, że należy dokonać korekty PIT-8C.

Przychód uzyskany przez byłego członka Spółdzielni Mieszkaniowej w związku ze zwrotem wkładu mieszkaniowego zwaloryzowanego według wartości rynkowej lokalu stanowi przychód podatkowy, przy czym do wysokości uprzednio wniesionego wkładu, korzysta ze zwolnienia z opodatkowania na mocy art. 21 ust. 1 pkt 50 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W świetle powyższego cała kwota przypisana byłemu członkowi przez Spółdzielnię Mieszkaniową tytułem wkładu mieszkaniowego, tj. kwota 130.000,00 zł stanowi przysporzenie majątkowe, tj. przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy. Jednakże kwotą podlegającą opodatkowaniu jest jedynie różnica pomiędzy wkładem zwróconym, tj. kwotą 130.000,00 zł a wkładem mieszkaniowym w kwocie 1.013,05 zł (wniesiony wkład mieszkaniowy 223,34 zł, tj. 22.04% oraz spłacony długoterminowy kredyt 789,71 zł, tj. 77,96%) oraz dotacją budżetową 970,60 zł. Według art. 21 ust. 1 pkt 50 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych kwota zwróconego przez Spółdzielnię Mieszkaniową wkładu mieszkaniowego do wysokości wniesionego do Spółdzielni wkładu, tj. kwota 1.013,05 zł jest zwolniona z podatku dochodowego. Wobec tego Spółdzielnia Mieszkaniowa winna jest wystawić na podstawie art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizyczny korektę informacji PIT-8C, w której należy wykazać różnicę pomiędzy zwróconym wkładem mieszkaniowym a wniesionym wkładem mieszkaniowym do Spółdzielni Mieszkaniowej (tj. różnicę pomiędzy kwotą 130.000,00 zł a kwotami 1.013,05 zł i 970,60 zł).

Sposób obliczenia korekty:

  1. wartość lokalu ustalona w wyniku przetargu – 130.000,00 zł,
  2. wkład mieszkaniowy wniesiony – 1.013,05 zł,
  3. dotacja budżetowa – 970,60 zł,
  4. podstawa opodatkowania – 128.016,35 zł

sposób obliczenia podstawy do opodatkowania (130.000,00 zł – 1.013,05 zł – 970,60 zł = 128.016,35 zł).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej zaistniałego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Niniejsza interpretacja indywidualna stanowi pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego dotyczącą podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych zwrotu przez spółdzielnię mieszkaniową wkładu mieszkaniowego.

W pozostałym zakresie, wydano odrębne rozstrzygnięcia.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361, z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Z przepisu art. 11 ust. 1 ww. ustawy wynika, iż przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Przepis art. 10 ust. 1 ww. ustawy zawiera katalog przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy źródłem przychodów są „inne źródła”.

W myśl art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Jak dowodzi użycie sformułowania „w szczególności”, definicja przychodów z innych źródeł ma charakter przykładowy i otwarty, zatem do tej kategorii należy zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w przepisie art. 20 ust. 1 ww. ustawy. Z treści powyższego wynika, iż opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlega dochód, uzyskiwany w wyniku określonych czynności faktycznych i prawnych, w następstwie których mamy do czynienia z przyrostem mienia. Tak więc podstawą uzyskania przychodów z innych źródeł mogą być tylko takie czynności, w wyniku których następuje po stronie osoby fizycznej przysporzenie majątkowe.

Na podstawie powołanych wyżej przepisów opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlega uzyskany w roku podatkowym dochód stanowiący dla osób fizycznych (podatników) przysporzenie majątkowe.

Jednakże w myśl art. 21 ust. 1 pkt 50 ww. ustawy wolne od podatku dochodowego są przychody otrzymane w związku ze zwrotem udziałów lub wkładów w spółdzielni, do wysokości wniesionych udziałów lub wkładów do spółdzielni.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Spółdzielnia Mieszkaniowa wybudowała budynek mieszkalny wielorodzinny, który został zasiedlony po raz pierwszy w 1989 r. Członek Spółdzielni uzyskał przydział lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego w tym budynku, na zasadach ratalnej spłaty kredytu. Dokonał wpłaty obowiązującego wkładu mieszkaniowego w kwocie 223,34 złotych. Pozostała część wkładu sfinansowana została kredytem, spłacanym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 listopada 1995 r. o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych, refundacji bankom wypłaconych premii gwarancyjnych oraz zmianie niektórych ustaw. Na dzień opróżnienia lokalu członek spłacił kredyt mieszkaniowy.

W związku z wygaśnięciem z dniem 26 marca 2002 r. lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego i jego opróżnieniem, Spółdzielnia Mieszkaniowa rozliczyła osobę uprawnioną, stosownie do art. 11 ust. 21 i ust. 22 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych. Zgodnie z ww. przepisami, osobie uprawnionej wypłacana jest rynkowa wartość lokalu, nie wyższa jednak od osiągniętej na przetargu, po potrąceniu:

  • przypadającej na dany lokal części zobowiązań spółdzielni związanych z budową, tj. niewniesiony wkład mieszkaniowy i/lub niespłacony kredyt wraz z odsetkami,
  • nominalnej kwoty umorzenia kredytu lub dotacji, w części przypadającej na ten lokal zaległych opłat eksploatacyjnych, o których mowa w art. 4 ust. 1 cyt. ustawy,
  • kosztów określenia wartości rynkowej lokalu.

Spółdzielnia rozliczyła lokal mieszkalny, do którego wygasło, ustanowione w 1989 r. spółdzielcze lokatorskie prawo. Lokal został opróżniony i zwrócony do Spółdzielni.

Spółdzielnia wystawiła dla byłego lokatora informację o przychodach z innych źródeł PIT-8C z wykazaną w części D kwotę 62.638,40 zł, która stanowi przysporzenie majątkowe.

Kwestię wniesienia wkładu mieszkaniowego oraz jego zwrotu regulują przepisy ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz. U. z 2003 r. Nr 119, poz. 1116, z późn. zm.).

Zgodnie z art. 4 ust. 3 ww. ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych członkowie spółdzielni, którzy oczekują na ustanowienie na ich rzecz spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego albo prawa odrębnej własności lokalu, są obowiązani uczestniczyć w pokrywaniu kosztów budowy lokali przez wnoszenie wkładów mieszkaniowych lub budowlanych. (…).

Zgodnie z art. 11 ust. 1 ww. ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego wygasa z chwilą ustania członkostwa oraz w innych wypadkach określonych w niniejszym rozdziale.

W myśl art. 9 ust. 1 tejże ustawy przez umowę o ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego spółdzielnia zobowiązuje się oddać członkowi lokal mieszkalny do używania, a członek zobowiązuje się wnieść wkład mieszkaniowy oraz uiszczać opłaty określone w ustawie i w statucie spółdzielni.

Z przepisu art. 11 ust. 1¹ ww. ustawy wynika, iż spółdzielnia może podjąć uchwałę o wygaśnięciu spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego z następujących przyczyn:

  1. jeżeli członek pomimo pisemnego upomnienia nadal używa lokal niezgodnie z jego przeznaczeniem lub zaniedbuje obowiązki, dopuszczając do powstania szkód, lub niszczy urządzenia przeznaczone do wspólnego korzystania przez mieszkańców albo wykracza w sposób rażący lub uporczywy przeciwko porządkowi domowemu, czyniąc uciążliwym korzystanie z innych lokali, lub
  2. jeżeli członek jest w zwłoce z uiszczeniem opłat, o których mowa w art. 4 ust. 1, za 6 miesięcy.

Przepis art. 11 ust. 2 ww. ustawy stanowi, iż w przypadku wygaśnięcia spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego spółdzielnia, z zastrzeżeniem art. 15, ogłasza nie później niż w ciągu 3 miesięcy od dnia opróżnienia lokalu, zgodnie z postanowieniami statutu, przetarg na ustanowienie odrębnej własności tego lokalu, zawiadamiając o przetargu w sposób określony w statucie oraz przez publikację ogłoszenia w prasie lokalnej. Pierwszeństwo w nabyciu lokalu mają członkowie, którzy nie mają zaspokojonych potrzeb mieszkaniowych i zgłoszą gotowość zawarcia umowy o ustanowienie i przeniesienie odrębnej własności tego lokalu. W przypadku zgłoszenia się kilku uprawnionych, pierwszeństwo ma najdłużej oczekujący. Warunkiem przeniesienia odrębnej własności lokalu na takiego członka jest wpłata wartości rynkowej lokalu.

Zgodnie z art. 11 ust. 21, ww. ustawy w wypadku wygaśnięcia spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego spółdzielnia wypłaca osobie uprawnionej wartość rynkową tego lokalu. Przysługująca osobie uprawnionej wartość rynkowa nie może być wyższa od kwoty, jaką spółdzielnia uzyska od osoby obejmującej lokal w wyniku przetargu przeprowadzonego przez spółdzielnię zgodnie z postanowieniami statutu. Przy czym z wartości rynkowej lokalu potrąca się przypadającą na dany lokal część zobowiązań spółdzielni związanych z budową, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 1, w tym w szczególności niewniesiony wkład mieszkaniowy. Jeżeli spółdzielnia skorzystała z pomocy uzyskanej ze środków publicznych lub z innych środków, potrąca się również nominalną kwotę umorzenia kredytu lub dotacji, w części przypadającej na ten lokal oraz kwoty zaległych opłat, o których mowa w art. 4 ust. 1, a także koszty określenia wartości rynkowej lokalu (art. 11 ust. 22, ww. ustawy).

Warunkiem wypłaty, o której mowa w ust. 21, jest opróżnienie lokalu (art. 11 ust. 24, ww. ustawy).

Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, iż kwota zwróconego przez Wnioskodawcę wkładu mieszkaniowego, do wysokości wniesionego do spółdzielni mieszkaniowej wkładu jest przychodem zwolnionym z podatku dochodowego na mocy ww. art. 21 ust. 1 pkt 50 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, natomiast nadwyżka pomiędzy wypłaconym wkładem a wniesionym wkładem stanowi przysporzenie majątkowe, tj. przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 tej ustawy.

W takim przypadku Spółdzielnia Mieszkaniowa obowiązana jest do sporządzenia informacji PIT-8C, o której mowa w art. 42a ww. ustawy. Zgodnie bowiem z treścią tego artykułu, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego przekazać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z póź. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj