Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBII/1/415-433/13/MK
z 16 lipca 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 09 kwietnia 2013 r. (wpływ do tut. Biura – 16 kwietnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z podatku dochodowego przyznanych pracownikom nagród w konkursie, których wartość nie przekroczy 760 zł – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 kwietnia 2013 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych m.in. w zakresie zwolnienia z podatku dochodowego przyznanych pracownikom nagród w konkursie, których wartość nie przekroczy 760 zł.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca – Spółka Akcyjna prowadzi działalność w zakresie produkcji oraz sprzedaży węgla energetycznego.

Wnioskodawca organizuje dla swoich pracowników konkurs popularyzujący tematykę związaną z zagadnieniami zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, wiedzy o zagrożeniach na stanowisku pracy, prawidłowych zasadach i organizacji wykonywania pracy, a w szczególności w zakresie oceny ryzyka zawodowego w górnictwie.

W konkursie mogą uczestniczyć wszyscy pracownicy Spółki, z wyłączeniem osób ukaranych karami regulaminowymi, a także osób pełniących funkcje kierownicze. W konkursie nie mogą również uczestniczyć pracownicy działu BHP i szkolenia oraz zakładowi społeczni inspektorzy pracy.

Udział w konkursie jest dobrowolny i nieobowiązkowy.

Zasady konkursu określone są w regulaminie konkursu. Regulamin przewiduje istnienie komisji konkursowej, która odpowiedzialna jest za prawidłowy przebieg konkursu.

Konkurs składa się z dwóch etapów, przeprowadzanych w formie pisemnego sprawdzianu testowego. W wyniku sprawdzianu pisemnego wyłaniane są osoby, które uzyskały największą ilość punktów.

Laureaci (osoby, które zajęły trzy pierwsze miejsca) otrzymują nagrody pieniężne. Jednorazowa wartość nagród przekracza 760 zł. Niewykluczone jest jednak, że Wnioskodawca, jako organizator konkursu będzie przyznawał nagrody o jednorazowej wartości nieprzekraczającej powyższej kwoty.

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytanie:

Czy otrzymywane przez laureatów nagrody, których jednorazowa wartość nie przekracza kwoty 760 zł mogą korzystać ze zwolnienia z opodatkowania, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w rezultacie Spółka nie jest zobowiązana, jako płatnik do pobrania podatku dochodowego od osób fizycznych?

Zdaniem Wnioskodawcy, na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem m.in. dochodów zwolnionych od podatku.

Zgodnie z treścią art. 30 ust.1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dochodów (przychodów) - z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a, 68 - w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Jednocześnie w myśl przepisu art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy zwolnienie z opodatkowania obejmuje wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł.

W rezultacie zastosowanie zwolnienia z opodatkowania na podstawie powyższego przepisu uzależnione jest od spełnienia dwóch warunków:

  • konkurs powinien obejmować dziedzinę: nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu oraz
  • jednorazowa wartość nagrody nie powinna przekraczać kwoty 760 zł.

Wnioskodawca podkreśla, że zwolnienie przewidziane w art. 21 ust. 1 pkt 68 nie jest w żaden sposób uzależnione od źródła przychodu, do którego zaliczone są otrzymane przez laureata nagrody. W związku z tym mogą być to zarówno przychody uzyskiwane z tzw. innych źródeł, jak również przychody uzyskane w ramach pozostałych źródeł wymienionych w art. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Ustawodawca nie wprowadził w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych legalnej definicji „konkurs”. W związku z tym zasadnym jest odwołanie się do powszechnego, językowego znaczenia tego pojęcia. Np. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji z dnia 25 października 2011 r. (znak IPPB1/415-848/11-2/EC) stwierdził, że: „Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie definiują pojęcia „konkurs”, również w obowiązującym systemie prawnym brak jest legalnej definicji tego pojęcia, wobec czego w celu określenia ich znaczenia uzasadnione jest zastosowanie wykładni językowej. Według definicji zawartej w Słowniku Języka Polskiego (pod red. M. Szymczaka, PWN, Warszawa 2002 r.), konkurs to „impreza, przedsięwzięcie o charakterze artystycznym, rozrywkowym, sportowym, mające określony program i dające możliwość wyboru przez eliminację najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp. zwykle wyróżnionych nagrodami”. Natomiast definicja zawarta w Uniwersalnym Słowniku Języka Polskiego (pod red. S. Dubisza, PWN Warszawa 2003 r.), określa konkurs jako „przedsięwzięcie najczęściej o charakterze artystycznym, rozrywkowym, sportowym, dające możliwość wyboru najlepszych wykonawców, autorów danych prac, itp. zwykle wyróżnianych nagrodami”. Według Słownika Wyrazów Obcych (wyd. Europa), konkurs to „impreza, która ma na celu wyłonienie przez specjalistyczne jury osoby lub grupy najlepszej w danej dziedzinie, np. artystycznej, naukowej, przebiegającą często wieloetapowo; najczęściej wygrana lub zajęcie jednego z wyższych miejsc w konkursie jest związane z określoną w warunkach wstępnych nagrodą pieniężną, rzeczową lub przyznaniem prawa do realizacji czegoś”. Natomiast z Domowego Popularnego Słownika Języka Polskiego (pod red. B. Dunaja, wyd. Cykada) wynika, iż konkurs to „zorganizowana impreza o określonym regulaminie, której celem jest wyłonienie w drodze eliminacji kogoś lub czegoś najlepszego w danej dziedzinie, zwykle połączona z przyznaniem nagród”.

W wydanych interpretacjach organy podatkowe zwracają również uwagę na istotne cechy konkursu, do których zalicza się:

  • istnienie regulaminu akcji określającego zasady wyboru zwycięzców,
  • ograniczenie liczby zwycięzców (nagrody nie mogą być otrzymywane przez wszystkich uczestników akcji),
  • wyłonienie zwycięzców w drodze wzajemnej rywalizacji (współzawodnictwa),
  • wskazanie osób odpowiedzialnych za prawidłowy, zgodny z regulaminem, przebieg akcji (komisja konkursowa),
  • wydanie zwycięzcom nagród.

Jak wynika z przedstawionego stanu faktycznego, wszystkie wymienione warunki zostały spełnione. Istnieje regulamin konkursu, który określa zasady wyboru laureatów (pisemny sprawdzian testowy). Laureatami otrzymującymi nagrody pieniężne są osoby zajmujące trzy pierwsze miejsca. Dodatkowo przewidziane jest powołanie komisji konkursowej oraz wydanie nagród zwycięzcom. Obecny jest też element rywalizacji.

Wobec powyższego Wnioskodawca uznaje, że mamy do czynienia z konkursem, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Warunkiem zastosowania zwolnienia jest jednocześnie, aby konkurs taki stanowił konkurs w dziedzinie: nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu. W opinii Wnioskodawcy, konkurs stanowić będzie konkurs w dziedzinie nauki. Uczestnicy konkursu muszą wykazać się uporządkowaną wiedzą w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, zagrożeń na stanowisku pracy, prawidłowych zasadach i organizacji wykonywanej pracy, w szczególności zaś tematyki dotyczącej oceny ryzyka zawodowego w górnictwie. Wnioskodawca pragnie podkreślić, że podobne stanowisko znajduje potwierdzenie w interpretacjach organów podatkowych. Przykładowo w interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 20 grudnia 2010 r. (ITPB2/415-884/10/RS) stwierdzono, że: „(...) zdobyta wiedza na temat zasad bezpiecznej pracy w rolnictwie, sposobu postępowania w razie wypadku przy pracy rolniczej, a także znajomość zasad ochrony życia i zdrowia w gospodarstwie rolnym jest wycinkiem dziedziny nauki. W związku z powyższym wartość jednostkowych nagród zdobytych w organizowanych przez Wnioskodawcę konkursach, do kwoty 760 zł korzystać będzie ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.” Identyczne stanowisko zaprezentował także Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji z dnia 27 kwietnia 2012 r. (IBPB II/1/415-102/12/MK).

W związku z powyższym, w przypadku, gdy jednorazowa wartość nagrody nie przekracza 760 zł - przychód taki będzie korzystał ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W rezultacie, Spółka nie będzie zobowiązana (jako płatnik) do pobrania podatku dochodowego od osób fizycznych.

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego stwierdzam, co następuje:

Niniejsza interpretacja indywidualna stanowi pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego dotyczącą podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z podatku dochodowego przyznanych pracownikom nagród w konkursie, których wartość nie przekroczy 760 zł.

W zakresie skutków podatkowych przyznania pracownikom nagród w konkursie o wartości przekraczającej 760 zł, wydano odrębne rozstrzygnięcie.

Podstawową zasadą obowiązującą w przepisach ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest zasada powszechności opodatkowania. W myśl tej zasady, wyrażonej w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Na podstawie art. 12 ust. 1 ww. ustawy za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.

Przy czym w myśl art. 12 ust. 4 ww. ustawy za pracownika w rozumieniu ustawy uważa się osobę pozostającą w stosunku służbowym, stosunku pracy, stosunku pracy nakładczej lub spółdzielczym stosunku pracy.

Natomiast stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie definiują pojęcia „konkurs”, również w obowiązującym systemie prawnym brak jest legalnej definicji tego pojęcia, wobec czego w celu określenia ich znaczenia uzasadnione jest zastosowanie wykładni językowej. Według definicji zawartej w Słowniku Języka Polskiego (pod red. M. Szymczaka, PWN, Warszawa 2002 r.), konkurs to „impreza, przedsięwzięcie o charakterze artystycznym, rozrywkowym, sportowym, mające określony program i dające możliwość wyboru przez eliminację najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp. zwykle wyróżnionych nagrodami”. Natomiast definicja zawarta w Uniwersalnym Słowniku Języka Polskiego (pod red. S. Dubisza, PWN Warszawa 2003 r.), określa konkurs jako „przedsięwzięcie najczęściej o charakterze artystycznym, rozrywkowym, sportowym, dające możliwość wyboru najlepszych wykonawców, autorów danych prac, itp. zwykle wyróżnianych nagrodami”. Według Słownika Wyrazów Obcych (wyd. Europa), konkurs to „impreza, która ma na celu wyłonienie przez specjalistyczne jury osoby lub grupy najlepszej w danej dziedzinie, np. artystycznej, naukowej, przebiegającą często wieloetapowo; najczęściej wygrana lub zajęcie jednego z wyższych miejsc w konkursie jest związane z określoną w warunkach wstępnych nagrodą pieniężną, rzeczową lub przyznaniem prawa do realizacji czegoś”. Natomiast z Domowego Popularnego Słownika Języka Polskiego (pod red. B. Dunaja, wyd. Cykada) wynika, iż konkurs to „zorganizowana impreza o określonym regulaminie, której celem jest wyłonienie w drodze eliminacji kogoś lub czegoś najlepszego w danej dziedzinie, zwykle połączona z przyznaniem nagród”.

W świetle powyższego należy stwierdzić, iż jakieś przedsięwzięcie można określić mianem konkursu, jeśli istnieje w nim element współzawodnictwa w celu osiągnięcia najlepszego rezultatu. W powszechnym rozumieniu konkurs to postępowanie mające na celu wyłonienie zwycięzcy bądź kilku zwycięzców spośród grupy najlepszych uczestników spełniających określone kryteria. Równie ważna jak element współzawodnictwa jest strona formalna całego przedsięwzięcia. Konieczne jest bowiem sporządzenie regulaminu konkursu, w którym określona zostanie nazwa konkursu, organizator, uczestnicy konkursu, nagrody oraz sposób wyłonienia zwycięzców.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca – Spółka Akcyjna organizuje dla swoich pracowników konkurs popularyzujący tematykę związaną z zagadnieniami zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, wiedzy o zagrożeniach na stanowisku pracy, prawidłowych zasadach i organizacji wykonywania pracy, a w szczególności w zakresie oceny ryzyka zawodowego w górnictwie.

W konkursie mogą uczestniczyć wszyscy pracownicy Spółki, z wyłączeniem osób ukaranych karami regulaminowymi, a także osób pełniących funkcje kierownicze. W konkursie nie mogą również uczestniczyć pracownicy działu BHP i szkolenia oraz zakładowi społeczni inspektorzy pracy. Udział w konkursie jest dobrowolny i nieobowiązkowy. Zasady konkursu określone są w regulaminie konkursu. Regulamin przewiduje istnienie komisji konkursowej, która odpowiedzialna jest za prawidłowy przebieg konkursu.

Konkurs składa się z dwóch etapów, przeprowadzanych w formie pisemnego sprawdzianu testowego. W wyniku sprawdzianu pisemnego wyłaniane są osoby, które uzyskały największą ilość punktów.

Laureaci (osoby, które zajęły trzy pierwsze miejsca) otrzymują nagrody pieniężne. Jednorazowa wartość nagród przekracza 760 zł. Niewykluczone jest jednak, że Wnioskodawca, jako organizator konkursu będzie przyznawał nagrody o jednorazowej wartości nieprzekraczającej powyższej kwoty.

Odnosząc się do przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego oraz definicji konkursu należy wskazać, iż organizowany przez Wnioskodawcę dla swoich pracowników konkurs posiada cechy konkursu. W konkursie tym występuje element rywalizacji, współzawodnictwa. Uczestnicy konkursu biorą udział w bezpośredniej rywalizacji aby otrzymać nagrodę; zasady wyłonienia zwycięzcy są określone w regulaminie konkursu.

Należy zauważyć, że przepis art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy pozwala wyodrębnić dwie grupy konkursów, do których może mieć zastosowanie omawiane zwolnienie.

Pierwsza grupa konkursów to konkursy organizowane i emitowane (ogłaszane) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja). Zatem, aby przedmiotowe zwolnienie miało zastosowanie, spełnione muszą zostać łącznie 3 warunki:

  • organizatorem konkursu musi być środek masowego przekazu;
  • podmiotem emitującym (ogłaszającym) konkurs musi być środek masowego przekazu;
  • jednorazowa wartość wygranej nie może przekroczyć kwoty 760 zł.

Druga grupa konkursów, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy, to konkursy z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa lub sportu. W tym przypadku dla zastosowania zwolnienia istotne znaczenia ma temat konkursu, który musi dotyczyć jednej z dziedzin wskazanych w omawianym przepisie, oraz jednorazowa wartość wygranej, która nie może przekroczyć 760 zł.

Biorąc powyższe pod uwagę należy zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, iż konkurs z wiedzy na temat bezpieczeństwa i higieny pracy ma charakter dziedziny nauki. W zakresie BHP znajdują się zagadnienia z zakresu ergonomii, medycyny pracy, ekonomiki pracy, psychologii pracy czy technicznego bezpieczeństwa. BHP stanowi odrębny dział indywidualnego prawa pracy.

Co do zasady, wygrane w grach i konkursach podlegają opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych bądź są zwolnione na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 tejże ustawy.

Jednak biorąc pod uwagę treść ww. art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych należy stwierdzić, iż użyty w tym przepisie zwrot „w szczególności” oznacza, że wymienione kategorie przychodów stanowią katalog otwarty. Przychodem ze stosunku pracy i stosunków pokrewnych są więc wszelkiego rodzaju wypłaty i świadczenia skutkujące u podatnika powstaniem przysporzenia majątkowego, mające swoje źródło w łączącym pracownika z pracodawcą stosunku pracy lub stosunku pokrewnym.

Przy opodatkowaniu nagród należy więc wziąć pod uwagę do kogo adresowany jest konkurs. I tak, w przypadku konkursu organizowanego:

  1. wyłącznie dla pracowników Wnioskodawcy, wygrana (wartość wygranej) – bez względu na jej wielkość – będzie stanowić przychód ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy. Stąd do tych wygranych nie będzie miało zastosowania zwolnienie określone w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy i w konsekwencji Wnioskodawca jako płatnik będzie miał obowiązek obliczyć, pobrać i wpłacić zaliczkę na podatek dochodowy na zasadach określonych w art. 32 i 38 ustawy;
  2. dla szerszego kręgu podmiotów, w tym także dla pracowników Wnioskodawcy, wygrana (wartość wygranej) dla wszystkich uczestników konkursu będzie stanowić przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy. Stąd do tych wygranych będzie miało zastosowanie zwolnienie określone w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy. Jednakże w przypadku gdy wartość wygranej w konkursie przekroczy kwotę 760 zł Wnioskodawca jako płatnik będzie miał obowiązek obliczyć, pobrać i wpłacić zryczałtowany 10% podatek dochodowy od całości wygranej, na podstawie art. 41 ust. 4 z uwzględnieniem postanowień art. 41 ust. 7 pkt 1, art. 42 ust. 1 i 1a ustawy.

Zatem w przypadku, gdy konkurs będzie adresowany wyłącznie do pracowników Wnioskodawcy, możliwość wzięcia udziału w konkursie będzie wynikać z łączącego Wnioskodawcę z laureatami konkursu stosunku pracy. Istotne znaczenie ma bowiem fakt, że konkurs adresowany jest do pracowników w rozumieniu art. 12 ust. 4 ww. ustawy. Tym samym wszystkie świadczenia, które otrzymają osoby fizyczne (pracownicy) od pracodawcy będącego organizatorem konkursu dla pracowników należy kwalifikować jako przychód ze stosunku pracy. W takim przypadku wartość otrzymanych przez pracowników Wnioskodawcy nagród, związanych z ww. konkursem – bez względu na wartość nagrody, spowoduje uzyskanie przez tych pracowników przychodu, o którym mowa w art. 12 ust. 1 cyt. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W przedstawionym zdarzeniu przyszłym istotnym jest to, że otrzymane świadczenie będzie pozostawać w ścisłym związku przyczynowo-skutkowym z łączącym pracownika z pracodawcą stosunkiem pracy. Gdyby nie ów stosunek pracy, pracownicy nie otrzymaliby przychodu z tytułu wygranej w konkursie. Wskazany konkurs ma ściśle określony zasięg podmiotowy. Adresowany jest wyłącznie do pracowników. Tym samym przychód otrzymany z tego tytułu należy kwalifikować do źródła jakim jest stosunek pracy. Skoro tak, to nagroda – bez względu na jej wysokość, a więc i w przypadku, gdy wartość nie przekroczy 760 zł – podlega opodatkowaniu wg zasad takich jak wszystkie przychody ze stosunku pracy. Podkreślić bowiem należy, iż w katalogu zwolnień zawartych w art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ustawodawca wymienił szereg świadczeń uzyskiwanych przez pracownika korzystających ze zwolnienia. Wśród tych świadczeń nie zostały wymienione przychody uzyskane z tytułu nagród, mimo, że w treści art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nagrody zostały wymienione wprost jako przychód ze stosunku pracy.

Biorąc powyższe pod uwagę stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę oraz stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

W odniesieniu do powołanych we wniosku przez Wnioskodawcę interpretacji, należy zauważyć, iż interpretacje te zostały wydane w indywidualnych sprawach, w określonych zdarzeniach i nie są wiążące dla organu wydającego przedmiotową interpretację.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj