Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPP4/443-23/13-4/BA
z 23 kwietnia 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 27 grudnia 2012 r. (data wpływu 15 stycznia 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 2 kwietnia 2013 r. (data wpływu 3 kwietnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 stycznia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 2 kwietnia 2013 r. (data wpływu 3 kwietnia 2013 r.) o doprecyzowanie stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

W dniu 5 czerwca 2012 r. wszczęto wobec Wnioskodawcy kontrolę podatkową (zakończoną 21 czerwca 2012 r.) w zakresie podatku od towarów i usług. W toku kontroli ustalono, że w latach 2008-2010 prowadził on niezarejestrowaną działalność gospodarczą. Ustalono również, że w dniu 25 czerwca 2009 r. Zainteresowany przekroczył kwotę obrotu uprawniającego go do zwolnienia na podstawie art. 113 ustawy. W toku kontroli ustalone zostało, że w tamtym okresie Wnioskodawca przebywał na stałe w Wielkiej Brytanii. Po powrocie do kraju założył on działalność gospodarczą (od X 2010 r.) i zarejestrował się na terenie kraju jako czynny podatnik VAT od pierwszego dnia działalności. Sprzedaż przed rejestracją działalności w Polsce Zainteresowany prowadził mieszkając w Wielkiej Brytanii za pośrednictwem portalu aukcyjnego. Z racji tego klienci znajdowali się na terenie Polski. Mieszkając w Anglii Wnioskodawca zaopatrywał się tam i wysyłał przesyłki na teren Polski korzystając z usług lokalnej firmy kurierskiej zajmującej się transportem towarów GB-PL i PL-GB.

W dniu 28 czerwca 2012 r. Zainteresowany złożył zastrzeżenia do protokołu, w których zarzucił, że Organ Podatkowy błędnie ustalił, że w dniu 25 czerwca 2009 r. po przekroczeniu sprzedaży w wysokości 50.000 zł utracił prawo do zwolnienia, o którym mowa w art. 113.

W odpowiedzi w dniu 9 lipca 2012 r. Wnioskodawca otrzymał zawiadomienie, w którym kontrolujący podtrzymują swoje stanowisko, pisząc jednocześnie: „Kontrolowany nie dokonał wyboru miejsca opodatkowania sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju czyli w Polsce, (…) Zatem w tej sytuacji Pan (…) zobowiązany był do opodatkowania obrotu ze sprzedaży wysyłkowej podatkiem od wartości dodanej w Wielkiej Brytanii, ale tylko do czasu nie przekroczenia w roku podatkowym kwoty 160.000 zł. (...) W przypadku przekroczenia wymienionego limitu kontrolowany zobowiązany jest do opodatkowania obrotu ze sprzedaży wysyłkowej na terytorium Polski”.

Kontrolujący uważają, że sprzedaż wysyłkowa nastąpi, jeżeli dostawy dokonuje podatnik podatku od wartości dodanej zarejestrowany na potrzeby tego podatku na terytorium innego niż Polska państwa członkowskiego Wspólnoty.

Natomiast wg ustawy, za sprzedaż wysyłkową: „rozumie się przez to dostawę towarów wysyłanych lub transportowanych przez podatnika podatku od wartości dodanej lub na jego rzecz z terytorium państwa członkowskiego innego niż terytorium kraju na terytorium kraju, które jest państwem przeznaczenia dla wysyłanego lub transportowanego towaru”.

W toku kontroli ustalono, że działał on w charakterze podatnika, natomiast nie przedstawił dowodów rejestracji jako podatnik na terenie Anglii. Zainteresowany uważa, że błędne cytowanie stosownego przepisu doprowadza do ustalenia innego (błędnego) miejsca dostawy.

Mając na uwadze, że w niniejszej sprawie Wnioskodawca składał już wniosek o wydanie interpretacji podatkowej, który został z powodu braku jego odpowiedzi pozostawiony bez rozpatrzenia informuje, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz, że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej.

W uzupełnieniu do wniosku Zainteresowany wskazał, że:

  1. Przedmiotem sprzedaży w latach 2008-2010 były towary, inne niż wyroby akcyzowe.
  2. Zgodnie z informacjami jakie posiada, uzyskanymi z biura rachunkowego na terenie Wielkiej Brytanii, nie miał on obowiązku na jej terenie rejestrować się jako „podatnik VAT czynny” ponieważ nie osiągnął obrotów, które są tam uznane jako kwoty zobowiązujące do takiej rejestracji.
  3. Sprzedaż wysyłkowa z terenu Wielkiej Brytanii prowadzona była za pośrednictwem portalu aukcyjnego na rzecz (wg posiadanej przez niego wiedzy) osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, nabywcy nie prosili o wystawianie faktur, rachunków na działalność. Biorąc pod uwagę wielkość transakcji i częstotliwość zakupów, z dużym prawdopodobieństwem może on uznać, że nabywcy dokonywali zakupów prywatnie, czyli byli „innymi podmiotami” nie mającymi obowiązku rozliczania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.
  4. Zgodnie z ustaleniami kontroli w roku 2008 wartość sprzedaży wyniosła 19 tyś. zł, w roku 2009 wartość sprzedaży wyniosła 127 tyś. zł, w roku 2010, do czasu jego powrotu do kraju i zarejestrowania działalności na terenie Polski wartość sprzedaży wyniosła 84 tyś. zł. W żadnym z analizowanych okresów wartość sprzedaży wysyłkowej z terytorium Wielkiej Brytanii nie przekroczyła kwoty 160 tyś. zł
  5. Nie składał on zawiadomienia o wyborze miejsca opodatkowania sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju.

Ponadto Zainteresowany pragnie również zauważyć, że w toku kontroli ustalono, co zostało umieszczone w protokole z kontroli i w późniejszej korespondencji, że w owym czasie mieszkał on w Wielkiej Brytanii i prowadził z jej terenu sprzedaż wysyłkową.

Jak już Wnioskodawca pisał w złożonym wniosku - w odpowiedzi na jego zastrzeżenia do ustaleń kontroli kontrolujący napisali: „Kontrolowany nie dokonał wyboru miejsca opodatkowania sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju czyli w Polsce, (…) Zatem w tej sytuacji Pan (…) zobowiązany był do opodatkowania obrotu ze sprzedaży wysyłkowej podatkiem od wartości dodanej w Wielkiej Brytanii, ale tylko do czasu nie przekroczenia w roku podatkowym kwoty 160.000 zł. (…) W przypadku przekroczenia wymienionego limitu kontrolowany zobowiązany jest do opodatkowania obrotu ze sprzedaży wysyłkowej na terytorium Polski”.

Uznają więc, że Zainteresowany prowadził sprzedaż wysyłkową i powinienem opodatkować ją na terenie kraju po przekroczeniu kwoty obrotu 160 tyś. zł, w tym samym piśmie jednocześnie pisząc, że za sprzedaż wysyłkową uznać można dostawy realizowane przez podatnika „zarejestrowanego” na potrzeby podatku od wartości dodanej. Natomiast zgodnie z przepisami wystarczy status podatnika, nie ma natomiast warunku bycia podatnikiem zarejestrowanym i opłacania podatku na terenie innego kraju.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego wykonywana sprzedaż powinna być rozpoznana jako sprzedaż wysyłkowa z Anglii, która na terenie Polski korzysta ze zwolnienia do wysokości 160.000 zł?

Zdaniem Wnioskodawcy, dokonywana przez niego sprzedaż towarów wysyłanych z Anglii do Polski powinna być zwolniona na terenie Polski do kwoty 160.000 zł, ponieważ spełnia definicję sprzedaży wysyłkowej, a on nie dokonał wyboru co do opodatkowania jej na terenie kraju.

W toku kontroli ustalono, że działa on w charakterze podatnika, mieszkając w Wielkiej Brytanii za pośrednictwem portalu dokonywał sprzedaży towarów zakupionych w angielskiej hurtowni dla odbiorców detalicznych na terenie Polski.

Wobec powyższego wydaje się, że Wnioskodawca spełnia wszelkie warunki zawarte w art. 22 co do ustalenia miejsca dostawy towarów (Anglia), oraz spełniał definicję sprzedaży wysyłkowej na terenie Polski określonej w art. 2 pkt 24.

Jeżeli tak, dostawy dokonane na teren Polski powinny zostać opodatkowane w Polsce po przekroczeniu kwoty sprzedaży w wysokości 160.000 zł, a art. 113 nie ma zastosowania.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Na wstępie należy zaznaczyć, że z uwagi na fakt, że Zainteresowany sprzedawał towary w latach 2008-2010, interpretacji indywidualnej udzielono w oparciu o przepisy obowiązujące w tym okresie.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu tym podatkiem podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

W świetle art. 2 pkt 1 ustawy, przez terytorium kraju rozumie się terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Na mocy art. 2 pkt 2 ustawy, przez państwo członkowskie rozumie się państwo członkowskie Wspólnoty Europejskiej.

Towarami natomiast, stosownie do art. 2 pkt 6 ustawy, są rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

Definicja sprzedaży zawarta jest w art. 2 pkt 22 ustawy, zgodnie z którą przez sprzedaż towarów rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Z opisu sprawy wynika, że w latach 2008-2010 Wnioskodawca przebywał na stałe w Wielkiej Brytanii, gdzie dokonywał sprzedaży towarów, inne niż wyroby akcyzowe. Po powrocie do kraju założył on działalność gospodarczą (od x 2010 r.) i zarejestrował się na terenie kraju jako czynny podatnik VAT od pierwszego dnia działalności. Sprzedaż przed rejestracją działalności w Polsce Zainteresowany prowadził mieszkając w Wielkiej Brytanii za pośrednictwem portalu aukcyjnego. Klienci znajdowali się na terenie Polski. Mieszkając w Anglii Wnioskodawca zaopatrywał się tam i wysyłał przesyłki na teren Polski korzystając z usług lokalnej firmy kurierskiej zajmującej się transportem towarów GB-PL i PL-GB. Sprzedaż wysyłkowa z terenu Wielkiej Brytanii prowadzona była za pośrednictwem portalu aukcyjnego na rzecz (wg posiadanej przez niego wiedzy) osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Biorąc pod uwagę wielkość transakcji i częstotliwość zakupów, z dużym prawdopodobieństwem może on uznać, że nabywcy dokonywali zakupów prywatnie, czyli byli podmiotami nie mającymi obowiązku rozliczania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów. Zgodnie z ustaleniami kontroli w roku 2008, wartość sprzedaży wyniosła 19 tyś. zł, w roku 2009 wartość sprzedaży wyniosła 127 tyś. zł, w roku 2010, do czasu jego powrotu do kraju i zarejestrowania działalności na terenie Polski wartość sprzedaży wyniosła 84 tyś. zł. W żadnym z analizowanych okresów wartość sprzedaży wysyłkowej z terytorium Wielkiej Brytanii nie przekroczyła kwoty 160 tyś. zł. Zgodnie z informacjami jakie Zainteresowany posiada, na terenie Wielkiej Brytanii nie miał on obowiązku rejestrować się jako „podatnik VAT czynny” ponieważ nie osiągnął obrotów, które są tam uznane jako kwoty zobowiązujące do takiej rejestracji. Wnioskodawca nie składał zawiadomienia o wyborze miejsca opodatkowania sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych – art. 15 ust. 2 ustawy.

Powołana wyżej definicja podatnika zawarta w ustawie o podatku od towarów i usług jest odzwierciedleniem definicji zawartej w art. 9 Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L Nr 347, s. 1 ze zm.), zgodnie z którym podatnikiem jest każda osoba prowadząca samodzielnie w dowolnym miejscu jakąkolwiek działalność gospodarczą, bez względu na cel czy też rezultaty takiej działalności. Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, włącznie z górnictwem, działalnością rolniczą i wykonywaniem wolnych zawodów lub uznanych za takie. Za działalność gospodarczą uznaje się w szczególności wykorzystywanie, w sposób ciągły, majątku rzeczowego lub wartości niematerialnych w celu uzyskania z tego tytułu dochodu.

Z powyższego wynika, że nabycie statusu podatnika nie jest uzależnione od dokonania jakichkolwiek formalności natury administracyjnej, np. rejestracji dla celów podatku VAT. Status podatnika jest kategorią obiektywną i wynikającą wyłącznie z działań podjętych przez dany podmiot, tj. prowadzenia działalności gospodarczej. Dla uznania podmiotu za podatnika w rozumieniu art. 9 Dyrektywy 2006/112/WE nie ma również znaczenia rezultat prowadzonej przez niego działalności gospodarczej. Oznacza to, że aby uznać działalność podmiotu za działalność gospodarczą, nie jest konieczne, aby przyniosła ona jakiekolwiek efekty. Podatnikiem jest zatem również podmiot prowadzący działalność generującą straty, a nawet podmiot, który w ogóle nie dokona żadnej sprzedaży.

Biorąc pod uwagę opis sprawy oraz brzmienie powołanych przepisów stwierdzić należy, iż Zainteresowany dokonując na terytorium Wielkiej Brytanii dostaw towarów w sposób ciągły i w celach zarobkowych, działał jako podatnik prowadzący działalność gospodarczą.

Zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy, miejscem dostawy towarów jest w przypadku towarów niewysyłanych ani nietransportowanych - miejsce, w którym towary znajdują się w momencie dostawy.

W myśl art. 2 pkt 24 ustawy, ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju - rozumie się przez to dostawę towarów wysyłanych lub transportowanych przez podatnika podatku od wartości dodanej lub na jego rzecz z terytorium państwa członkowskiego innego niż terytorium kraju na terytorium kraju, które jest państwem przeznaczenia dla wysyłanego lub transportowanego towaru, pod warunkiem, że dostawa jest dokonywana na rzecz:

  1. podatnika lub osoby prawnej niebędącej podatnikiem w rozumieniu art. 15, którzy nie mają obowiązku rozliczania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, o którym mowa w art. 9, lub
  2. innego niż wymieniony w lit. a podmiotu, niebędącego podatnikiem w rozumieniu art. 15 i niemającego obowiązku rozliczania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, o którym mowa w art. 9.

Mając na uwadze brzmienie powołanego art. 2 pkt 24 ustawy należy stwierdzić, że o sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju można mówić jedynie w przypadku łącznego wystąpienia następujących przesłanek:

  1. dostawy dokonuje podatnik podatku od wartości dodanej na terytorium innego niż Polska państwa członkowskiego, oraz
  2. towar jest wysyłany lub transportowany przez tegoż podatnika lub na jego rzecz, z terytorium innego niż Polska państwa członkowskiego na terytorium kraju (Polski), które jest dla tego towaru państwem przeznaczenia, oraz
  3. dostawa jest realizowana na rzecz ściśle określonych kategorii podmiotów, tj.
    • podatników podatku od towarów i usług, którzy nie mają obowiązku rozliczania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów,
    • osób prawnych niebędących podatnikami podatku od towarów i usług, które nie mają obowiązku rozliczania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów,
    • pozostałych podmiotów, niebędących podatnikami podatku od towarów i usług i niemających obowiązku rozliczania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.

Jak wskazuje literalna wykładnia powołanego art. 2 pkt 24 ustawy, o sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju można mówić tylko w przypadku, gdy podmiot dokonujący dostawy towaru z terytorium państwa członkowskiego innego niż terytorium kraju na terytorium kraju dokonuje też jego wysyłki/transportu lub też gdy ta wysyłka/transport dokonywana jest na jego rzecz.

Z ww. przepisu nie wynika natomiast, iż sprzedaży towaru na terytorium kraju winien dokonywać jedynie zarejestrowany podatnik podatku od wartości dodanej na terytorium innego niż Polska państwa członkowskiego.

W myśl art. 24 ust. 1 ustawy, w przypadku sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju dostawę towarów uznaje się za dokonaną na terytorium kraju, z zastrzeżeniem ust. 2.

Stosownie do art. 24 ust. 2 ustawy, w przypadku sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju dostawę towarów uznaje się za dokonaną poza terytorium kraju, jeżeli całkowita wartość towarów innych niż wyroby akcyzowe, wysyłanych lub transportowanych z tego samego państwa członkowskiego na terytorium kraju, pomniejszona o kwotę podatku od wartości dodanej, nie przekroczyła w roku podatkowym kwoty 160 000 zł.

Natomiast w myśl art. 24 ust. 3 ustawy, przepis ust. 2 stosuje się, pod warunkiem że całkowita wartość towarów innych niż wyroby akcyzowe, wysyłanych lub transportowanych z tego samego państwa członkowskiego w ramach sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju, pomniejszona o kwotę podatku od wartości dodanej, nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty 160 000 zł.

Podatnicy podatku od wartości dodanej, do których ma zastosowanie ust. 2, mogą wybrać miejsce opodatkowania określone w ust. 1 pod warunkiem pisemnego zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego o skorzystaniu z tego wyboru (opcji) – art. 24 ust. 3 ustawy.

I tak, w przypadku sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju dostawę towarów uznaje się za dokonaną poza terytorium kraju, jeżeli całkowita wartość towarów innych niż wyroby akcyzowe wysyłanych lub transportowanych z tego samego państwa członkowskiego na terytorium kraju, pomniejszona o kwotę podatku od wartości dodanej, nie przekroczyła w roku podatkowym kwoty 160.000 zł.

Jak wskazał Wnioskodawca, w roku 2008 wartość jego sprzedaży wyniosła 19 tyś. zł, w roku 2009 wartość sprzedaży wyniosła 127 tyś. zł, w roku 2010, do czasu jego powrotu do kraju i zarejestrowania działalności na terenie Polski wartość sprzedaży wyniosła 84 tyś. zł. W żadnym z analizowanych okresów wartość sprzedaży wysyłkowej z terytorium Wielkiej Brytanii nie przekroczyła kwoty 160 tyś. zł. Ponadto nie składał on zawiadomienia o wyborze miejsca opodatkowania sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju.

Zatem dokonywane przez Zainteresowanego dostawy towarów w latach 2008-2010 należało uznać, zgodnie z art. 2 pkt 24 ustawy, za sprzedaż wysyłkową na terytorium kraju w rozumieniu tego przepisu, bowiem spełnione są wszystkie przesłanki uregulowane w tym przepisie, tj. dostawa była dokonana przez podatnika podatku od wartości dodanej (w takim charakterze na terytorium Wielkiej Brytanii działał Wnioskodawca), towary będące przedmiotem dostawy były w związku z tą dostawą transportowane przez Zainteresowanego z terytorium innego niż Polska państwa Wspólnoty Europejskiej (Wielka Brytania) na terytorium Polski (kraju), dostawy były dokonywane na rzecz podmiotów (osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej), które nie były z tego tytułu zobowiązane do rozliczenia wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.

Zatem, biorąc pod uwagę opisany stan faktyczny oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa podatkowego należy stwierdzić, iż wykonywana przez Zainteresowanego sprzedaż powinna być rozpoznana jako sprzedaż wysyłkowa na terytorium kraju z terytorium Anglii, która na terenie Polski korzystała ze zwolnienia do wysokości 160.000 zł.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Na zakończenie wskazać należy, iż o sposobie ewentualnego rozliczenia podatku od wartości dodanej z tytułu sprzedaży towarów przez Zainteresowanego na terytorium Wielkiej Brytanii, przesądzały przepisy dotyczące tego podatku tam obowiązujące.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj