Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPP1/443-115/13-7/MK
z 13 maja 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPP1/443-115/13-7/MK
Data
2013.05.13



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
odliczenie podatku od towarów i usług
podatek od towarów i usług
prawo do odliczenia
przekazanie nieodpłatne
przekazanie towarów


Istota interpretacji
Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania towarów o wartości mniejszej niż 10 zł, w celach promocyjnych Spółki.



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 5 lutego 2013 r. (data wpływu 12 lutego 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 18 kwietnia 2013 r. (data wpływu 22 kwietnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony przy nabyciu/wytworzeniu towarów o wartości mniejszej niż 10 zł, przekazywanych nieodpłatnie w ramach akcji reklamowych, w stanie prawnym od dnia 1 kwietnia 2013 r. – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 lutego 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony przy nabyciu/wytworzeniu towarów o wartości mniejszej niż 10 zł, przekazywanych nieodpłatnie w ramach akcji reklamowych, w stanie prawnym od dnia 1 kwietnia 2013 r. Dnia 22 kwietnia 2013 r. wniosek uzupełniono o doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Sp. z o. o. (dalej: „Spółka”) jest czynnym podatnikiem VAT, prowadzącym działalność gospodarczą, między innymi, w zakresie produkcji i dystrybucji artykułów spożywczych.

Spółka, w celu zintensyfikowania sprzedaży, rozwoju prowadzonej działalności gospodarczej, zwiększenia udziału w rynku produktów spożywczych oraz zapewnienia sobie wzrostu realizowanych obrotów organizuje różnego rodzaju akcje promocyjno-reklamowe. Akcje te, są kierowane do bezpośrednich kontrahentów Spółki, tj. dystrybutorów jej produktów (sieci sklepów, dystrybutorów, hurtowni) oraz obecnych i potencjalnych finalnych konsumentów produktów Spółki. W ramach akcji promocyjno-reklamowych Spółka organizuje działania marketingowe promujące jej produkty i oferowane przez nią marki. Końcowym efektem omawianych w niniejszym wniosku akcji promocyjno-reklamowych jest nieodpłatne przekazanie podmiotowi, do którego adresowane jest dane działanie marketingowe, określonych towarów, których jednostkowa cena nabycia netto lub jednostkowy koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł.

Przekazywane towary obejmują:

  1. towary nabywane przez Spółkę od podmiotów trzecich będące w ofercie handlowej Spółki (tj. artykuły spożywcze dystrybuowane przez Spółkę), których jednostkowa cena nabycia netto nie przekracza 10 zł, lub/oraz
  2. produkty własne Spółki (tj. artykuły spożywcze produkowane przez Spółkę), których jednostkowy koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł.

Obecne i planowane na przyszłość akcje promocyjno-reklamowe Spółki, skutkujące nieodpłatnym przekazaniem towarów, których jednostkowa cena nabycia lub jednostkowy koszt wytworzenia nie przekraczają 10 zł, są ściśle związane z działalnością gospodarczą Spółki i mają na celu: intensyfikację sprzedaży produktów/towarów oferowanych przez Spółkę, wprowadzenie do dystrybucji nowych produktów/marek Spółki, nawiązanie nowych relacji biznesowych z dystrybutorami (sieciami sklepów, hurtowniami), dywersyfikację produktów/marek oferowanych przez Spółkę, zwiększenie rozpoznawalności Spółki, oferowanych przez nią marek i produktów wśród finalnych konsumentów, skuteczną promocję produktów i marek oferowanych przez Spółkę oraz zwiększenie obrotów i przychodów ze sprzedaży.

Dnia 22 kwietnia 2013 r. Zainteresowany uzupełnił wniosek o doprecyzowanie opisu stanu faktycznego wskazując, iż:

  1. Nieodpłatne przekazania przez Spółkę towarów o małej wartości związane były i będą wyłącznie z wykonywanymi przez Spółkę czynnościami w całości opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług (dalej jako: „podatek VAT”).
    Nieodpłatne przekazania towarów o małej wartości realizowane były i będą w ramach akcji promocyjno-reklamowych Spółki. Celem nieodpłatnego przekazywania przez Spółkę towarów o małej wartości jest: intensyfikacja sprzedaży produktów/towarów oferowanych przez Spółkę, wprowadzenie do dystrybucji nowych produktów/marek Spółki, nawiązanie nowych relacji biznesowych z dystrybutorami (sieciami sklepów, hurtowniami), dywersyfikacja produktów/marek oferowanych przez Spółkę, zwiększenie rozpoznawalności Spółki, oferowanych przez nią marek i produktów wśród finalnych konsumentów, skuteczna promocja produktów i marek oferowanych przez Spółkę oraz zwiększenie obrotów i przychodów ze sprzedaży. Nieodpłatne przekazania towarów o małej wartości były, są i będą ściśle związane z działalnością gospodarczą Spółki, podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT.
  2. Nieodpłatne przekazania towarów o małej wartości nie służyły i nie będą służyć czynnościom zwolnionym od opodatkowania podatkiem VAT, ani czynnościom niepodlegającym ustawie o podatku VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Spółka ma prawo do obniżenia należnego podatku VAT o podatek naliczony przy nabyciu/wytworzeniu towarów, o jednostkowej cenie nabycia lub jednostkowym koszcie wytworzenia nieprzekraczających 10 zł, przekazywanych następnie nieodpłatnie w ramach akcji promocyjno-reklamowych, w stanie prawnym od dnia 1 kwietnia 2013 r....

Zdaniem Wnioskodawcy, Spółce przysługuje prawo do obniżenia należnego podatku VAT o podatek naliczony przy nabyciu i wytworzeniu towarów przekazywanych nieodpłatnie w ramach akcji promocyjno – reklamowych, w stanie prawnym od dnia 1 kwietnia 2013 r.

Uzasadnienie

Prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony jest podstawowym prawem podatnika podatku VAT, a realizacja tego prawa jest jednocześnie realizacją podstawowej zasady podatku VAT, tj. zasady neutralności tego podatku dla podatników. W ustawie o VAT prawo to zostało uregulowane w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT. Zgodnie z tym przepisem, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Z powyższego przepisu wynika zatem, iż dla rozstrzygnięcia, czy w danej sytuacji przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT wystarczające jest stwierdzenie wystąpienia łącznie dwóch przesłanek:

  1. podmiot dokonujący danych zakupów jest podatnikiem podatku VAT w rozumieniu art. 15 ustawy o VAT, tj. osobą prawną, jednostką organizacyjną niemającą osobowości prawnej albo osobą fizyczną, wykonującą samodzielnie działalność gospodarczą, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności;
  2. nabywane przez podatnika VAT towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych VAT, przy czym nie ma znaczenia fakt, czy towary i usługi są wykorzystywane w sposób pośredni czy też bezpośredni. Ważny jest zamiar ich wykorzystania w momencie zakupu, przeznaczenie do realizacji określonych czynności oraz rzeczywisty efekt (wynik) wykorzystania.

Spółka jest podatnikiem podatku VAT, zarejestrowanym jako podatnik VAT czynny, zatem spełnienie pierwszej z powyższych przesłanek nie budzi żadnych wątpliwości.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą, między innymi, w zakresie produkcji i sprzedaży artykułów spożywczych. Produkty Spółki (oraz nabyte towary) są sprzedawane przez nią z zastosowaniem właściwych stawek VAT.

Zatem, podstawowym zakresem działalności gospodarczej Spółki są czynności opodatkowane podatkiem VAT, w rozumieniu art. 5 ust. 1 ustawy o VAT.

Spółka, w celu zintensyfikowania rozwoju prowadzonej działalności gospodarczej, zwiększenia udziału w rynku produktów spożywczych oraz zapewnienia sobie wzrostu realizowanych obrotów i przychodów ze sprzedaży, organizuje i zamierza organizować w przyszłości opisywane akcje promocyjno-reklamowe. Akcje promocyjno-reklamowe Spółki mają na celu intensyfikację sprzedaży produktów oferowanych przez Spółkę, a tym samym zwiększenie obrotów Spółki stanowiących podstawę opodatkowania podatkiem VAT.

Zatem, akcje promocyjno-reklamowe przyczyniając się do rozwoju Spółki, stanowią integralną część jej przedsiębiorstwa i prowadzonej przez nią działalności gospodarczej polegającej na wykonywaniu czynności opodatkowanych VAT. W związku z powyższym, jako, że akcje promocyjno-reklamowe są ściśle związane z realizowaną przez Spółkę sprzedażą opodatkowaną VAT, w pośredni sposób wpływając na wzrost opodatkowanych obrotów Spółki, związek podatku VAT naliczonego na kosztach tych akcji, w tym podatku VAT naliczonego przy nabyciu/wytworzeniu towarów wykorzystywanych w ramach tych akcji, z realizowaną przez Spółkę sprzedażą opodatkowaną VAT, nie powinien budzić żadnych wątpliwości.

Reasumując, Spółka jest podatnikiem podatku VAT nabywającym towary i usługi wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych VAT. Tym samym, Spółka ma prawo do obniżenia swojego należnego podatku VAT o podatek naliczony przy nabyciu (wytworzeniu) towarów przekazywanych nieodpłatnie na cele organizowanych akcji promocyjno-reklamowych.

Analogiczne stanowisko zostało przedstawione, między innymi, w wyroku WSA w Warszawie z dnia 14 września 2009 r., sygn. III SA/Wa 673/09. W wyroku tym sąd wskazał, iż:

„Zdaniem Sądu prawidłowo Skarżąca wywodziła, że ma prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem towarów następnie nieodpłatnie przekazywanych. Prawo to zachowywała nie dlatego, jak przyjął Minister Finansów, że towary te służą czynnościom opodatkowanym za jakie wadliwie uznał nieodpłatne ich przekazania, lecz dlatego, że mają one związek z działalnością opodatkowaną Spółki, czyli z prowadzaną przez nią sprzedażą. Zauważyć bowiem należało, że z okoliczności podanych we wniosku o udzielenie interpretacji wynika, iż nieodpłatne przekazanie produktów następuje w ramach akcji marketingowych (reklamowych), mających uatrakcyjnić ofertę Spółki, rozpowszechniać o niej oraz o jej towarach (produktach żywnościowych) informacje celem zachęcenia do zakupów oferowanych przez nią produktów.

Nieodpłatne przekazywanie towarów jako takie nie jest w nakreślonych przez Wnioskodawcę okolicznościach przedmiotem działalności Spółki. Służy natomiast realizacji jej działalności w zakresie prowadzonej przez nią sprzedaży artykułów żywnościowych, w założeniu oddziaływującym i mającym wpływ na wielkość tej właśnie sprzedaży. W konsekwencji znajdzie w tym przypadku zastosowanie art. 86 ust. 1 u.p.t.u. (…).”

Prawidłowość stanowiska Spółki w powyższym zakresie została potwierdzona również przez inne sądy administracyjne, między innymi w wyrokach:

  • wyroku NSA z dnia 23 marca 2009 r., sygn. akt I FSP 6/08;
  • wyroku NSA z dnia 10 marca 2010 r., sygn. akt I FSK 1520/09;
  • wyroku WSA we Wrocławiu z dnia 1 grudnia 2010 r., sygn. akt I SA/Wr 1201/10;

a także w interpretacjach indywidualnych Ministra Finansów, miedzy innymi w:

  • interpretacji wydanej za pośrednictwem Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 17 lutego 2010 r., sygn.: ITPP1/443-1056b/08/BK;
  • interpretacji wydanej za pośrednictwem Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 13 grudnia 2010 r., sygn.: ILPP2/443-1482/10-14/MN;
  • interpretacji wydanej za pośrednictwem Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 7 czerwca 2011 r., sygn.: ILPP1/443-498/10/11-S/MK.

W związku z powyższą argumentacją, Spółka wnosi o potwierdzenie, iż:

„w stanie prawnym, który zacznie obowiązywać od dnia 1 kwietnia 2013 r. w wyniku wejścia w życie przepisów ustawy zmieniającej ustawę o podatku VAT, nieodpłatne przekazania, w ramach akcji promocyjno-reklamowych, towarów Spółki o wartości jednostkowej nieprzekraczającej 10 zł, jako przekazania prezentów o małej wartości na cele związane z działalnością gospodarczą Spółki, nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem VAT i Spółka nie będzie zobowiązana do wykazywania należnego podatku VAT z tego tytułu, przy jednoczesnym zachowaniu prawa do obniżenia należnego podatku VAT o podatek naliczony przy nabyciu/wytworzeniu przedmiotowych towarów.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2011 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r., Nr 177, poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Jak wynika z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

W myśl postanowień art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy. Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2-6 ustawy, natomiast wyłączenia w art. 88.

Jak wynika z art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20.

Zgodnie z art. 96 ust. 1 ustawy podmioty, o których mowa w art. 15, są obowiązane przed dniem wykonania pierwszej czynności określonej w art. 5 złożyć naczelnikowi urzędu skarbowego zgłoszenie rejestracyjne, z zastrzeżeniem ust. 3.

Art. 15 ust. 1 ustawy stanowi, iż podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do treści art. 15 ust. 2 ustawy – w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2013 r. na podstawie ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2013 r., poz. 35 – dalej ustawa nowelizująca) – działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Powyższy przepis do dnia 31 marca 2013 r. brzmiał: „działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.”

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż Spółka, w celu zintensyfikowania sprzedaży, rozwoju prowadzonej działalności gospodarczej, zwiększenia udziału w rynku produktów spożywczych oraz zapewnienia sobie wzrostu realizowanych obrotów organizuje różnego rodzaju akcje promocyjno-reklamowe. Akcje te, są kierowane do bezpośrednich kontrahentów Spółki, tj. dystrybutorów jej produktów (sieci sklepów, dystrybutorów, hurtowni) oraz obecnych i potencjalnych finalnych konsumentów produktów Spółki. W ramach akcji promocyjno-reklamowych Spółka organizuje działania marketingowe promujące jej produkty i oferowane przez nią marki. Końcowym efektem omawianych w niniejszym wniosku akcji promocyjno-reklamowych jest nieodpłatne przekazanie podmiotowi, do którego adresowane jest dane działanie marketingowe, określonych towarów. Przekazywane towary obejmują – towary nabywane przez Spółkę od podmiotów trzecich będące w ofercie handlowej Spółki (tj. artykuły spożywcze dystrybuowane przez Spółkę), których jednostkowa cena nabycia netto nie przekracza 10 zł, lub/oraz produkty własne Spółki (tj. artykuły spożywcze produkowane przez Spółkę), których jednostkowy koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł. Nieodpłatne przekazania przez Spółkę towarów o małej wartości związane były i będą wyłącznie z wykonywanymi przez Spółkę czynnościami w całości opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług. Ponadto, jak wyjaśnił Zainteresowany, nieodpłatne przekazania towarów o małej wartości nie służyły i nie będą służyć czynnościom zwolnionym od opodatkowania podatkiem VAT, ani czynnościom niepodlegającym ustawie o podatku VAT.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy o VAT warunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Ponadto, art. 88 ust. 4 ustawy wyklucza odliczenie w odniesieniu do podmiotów niebędących zarejestrowanymi, czynnymi podatnikami podatku VAT.

Mając na względzie powołane przepisy prawa oraz opisane zdarzenie przyszłe wskazać należy, iż Wnioskodawcy przysługiwać będzie prawo do odliczenia podatku VAT występującego przy nabyciu towarów, które następnie będą nieodpłatnie przekazywane kontrahentom w związku z akcjami promocyjno-reklamowymi, bowiem poniesione wydatki na ich nabycie mają bezpośredni związek z wykonywanymi przez Spółkę czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług. Ponadto, uwzględniając fakt, że odliczenia takiego dokona zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług, spełniona zostanie ostatnia ustawowa przesłanka dająca prawną możliwość odliczenia, o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy.

Reasumując, Spółka będzie miała prawo do obniżenia należnego podatku VAT o podatek naliczony przy nabyciu/wytworzeniu towarów, o jednostkowej cenie nabycia lub jednostkowym koszcie wytworzenia nieprzekraczających 10 zł, przekazywanych następnie nieodpłatnie w ramach akcji promocyjno-reklamowych, w stanie prawnym przewidzianym od dnia 1 kwietnia 2013 r., bowiem spełnione zostaną przesłanki określone w art. 86 ust. 1 ustawy, pod warunkiem niezaistnienia ograniczeń zawartych w art. 88 ustawy.

Tut. Organ informuje ponadto, że w niniejszej interpretacji załatwiono wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony przy nabyciu/wytworzeniu towarów o wartości mniejszej niż 10 zł, przekazywanych nieodpłatnie w ramach akcji reklamowych, w stanie prawnym od dnia 1 kwietnia 2013 r.

Natomiast kwestie dotyczące:

  1. opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania towarów o małej wartości w stanie prawnym od dnia 1 kwietnia 2011 r. do dnia 31 marca 2013 r.,
  2. opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania towarów o małej wartości w stanie prawnym od dnia 1 kwietnia 2013 r.,
  3. prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony przy nabyciu/wytworzeniu towarów o wartości mniejszej niż 10 zł, przekazywanych nieodpłatnie w ramach akcji reklamowych, w stanie prawnym od dnia 1 kwietnia 2011 r. do dnia 31 marca 2013 r.,

zostały rozstrzygnięte w interpretacjach indywidualnych nr ILPP1/443-115/13-4/MK, ILPP1/443-115/13-5/MK oraz ILPP1/443-115/13-6/MK z dnia 13 maja 2013 r.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj