Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB2/415-417/13-4/EL
z 28 czerwca 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pani przedstawione we wniosku z dnia 16.04.2013 r. (data wpływu 17.04.2013 r.) oraz piśmie uzupełniającym braki formalne z dnia 18.06.2013r. (data nadania 18.06.2013 r., data wpływu 19.06.2013r.) na wezwanie nr IPPB2/415-417/13-2/EL z dnia 11.06.2013r. ( data nadania 11.06.2013r., data doręczenia 14.06.2013r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 17.04.2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:


W roku 1978 Stanisław A. i Jadwiga A. nabyli nieruchomość o powierzchni 0,3176 ha, wraz z budynkiem mieszkalnym - 0,0378. Stanisław A. i Jadwiga A. byli współwłaścicielami w częściach po 1/2 nieruchomości.

W budynku zakupionym przez brata i mamę Wnioskodawczyni była zameldowana w okresie od 04.11.1981 r. do dnia 30.12.1994 r. Postanowieniem Sądu Rejonowego w dniu 27.01.2012 r. stwierdzono nabycie spadku po Stanisławie A. i Jadwidze A. (prawomocność orzeczenia 18.02.2012 r.):

  1. stwierdzono, że spadek po Stanisławie A., synu Stefana W. i Jadwigi z domu M., zmarłym dnia 19.05.1991 r. w W., ostatnio stale zamieszkałym w C., na podstawie ustawy nabyły: matka Jadwiga A. z domu M. 3/8 (trzy ósme) części oraz siostra Bożena Ł. 5/8 (pięć ósmych) części;
  2. stwierdza, że spadek po Jadwidze A. z domu M., córce Dominika i Stefanii z domu M., zmarłej dnia 08.03.2008 r. w C. na podstawie ustawy nabyta w całości córka Bożena Ł.

W otrzymanym wypisie z rejestru gruntów z dnia 08.02.2012 r. zawarty jest wpis „obszar działki wynosi 0,3207 ha, a jako rodzaj użytków działka ta obejmuje grunty orne”. Dnia 20.03.2012 r. w wykazie zmian gruntowych zawarty został zapis, że „obszar nieruchomości uległ zmianie z 0,3176 ha na 0,3207 ha”, a jako rodzaj użytków działka ta obejmuje grunty orne”.

W dniu 21.02.2012 r. do Urzędu Skarbowego Wnioskodawczyni złożyła SD-3 „Zeznanie podatkowe o nabyciu rzeczy lub praw majątkowych” oraz SD-Z2 „Zgłoszenie o nabyciu własności rzeczy lub praw majątkowych”. W zeznaniu podatkowym, jak również w zgłoszeniu, zawarła wpis w „Uwagach składającego Zeznanie i Zgłoszenie” następującej treści: „Budynek wykazany w Wypisie z rejestru gruntów nie istnieje. Uległ spaleniu w latach dziewięćdziesiątych. W załączeniu: Wyrys mapy ewidencyjnej gruntów”.

Decyzją Naczelnika Urzędu Skarbowego z dnia 14.03.2012 r. został ustalony podatek od spadków i darowizn od masy spadkowej po bracie. Naliczony podatek został zapłacony w dniu 16.03.2012 r.

Dnia 19.03.2012 r. Wnioskodawczyni zwróciła się z prośbą o wydanie zaświadczeń, że podatek od wymienionej masy spadkowej po bracie został zapłacony, i że podatek od wymienionej masy spadkowej po matce nie należał się.

Dnia 27.03.2012 r. nabyty spadek Wnioskodawczyni sprzedała w całości (tj. część po bracie i część po matce) jako nieruchomość niezabudowaną. Do Naczelnika Urzędu Skarbowego złożyła oświadczenie, że nabytą nieruchomość w drodze spadku sprzedała wraz z „Poświadczeniem o adresach i okresach zameldowania”, z którego wynika, że była tam zameldowana w okresie od 04.11.1981 r. do dnia 30.12.1994 r. na pobyt stały.


Z uwagi na braki formalne w złożonym wniosku tutejszy organ podatkowy pismem z dnia 11 czerwca 2013 r. Nr IPPB2/415-417/13-2/EL wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych poprzez :

  1. uzupełnienie zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku poprzez wskazanie, czy w przedmiotowym lokalu Wnioskodawczyni w okresie od 04.11.1981 r. do 3.12.1994 r. była zameldowana na pobyt stały?,
  2. sprecyzowanie pytania podatkowego w indywidualnej sprawie Wnioskodawcy w zakresie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz przedstawienie własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego, które winno być powiązane z przedstawionym zdarzeniem przyszłym i zadanym pytaniem.

Wnioskodawca uzupełnił braki formalne wniosku w wyznaczonym terminie.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie:


Czy w świetle opisanego stanu faktycznego Wnioskodawczyni może skorzystać z „Ulgi meldunkowej” i nie płacić podatku od spadku po mamie?


Zdaniem Wnioskodawczyni, sprzedając nieruchomość powinna Ona móc skorzystać z ulgi meldunkowej i nie płacić podatku od spadku po mamie, ponieważ była zameldowana w budynku mieszkalnym znajdującym się na ww. nieruchomości powyżej 12 miesięcy tj. w okresie od 04.11.1981r. do dnia 30.12.1994 r. Posiada poświadczenie o adresach i okresach zameldowania, z którego wynika, że była tam zameldowana przedmiotowym lokalu w okresie od 04.11.1981 r. do dnia 30.12.1994 r.


Nabyty spadek Wnioskodawczyni sprzedała w całości jako nieruchomość niezabudowaną, ponieważ po spalonym budynku nic już nie pozostało.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 361 ze zm.) podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych źródłem przychodu jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:

  • nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
  • spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  • prawa wieczystego użytkowania gruntów

- jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie.

Przepis art. 10 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy formułuje generalną zasadę, że sprzedaż nieruchomości lub praw przed upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie rodzi obowiązek podatkowy w postaci zapłaty podatku dochodowego. Tym samym, jeżeli odpłatne zbycie nieruchomości lub praw nastąpiło po upływie 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie - nie jest źródłem przychodu w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym przychód uzyskany ze sprzedaży nieruchomości lub praw w ogóle nie podlega opodatkowaniu.

Z powyższego wynika zatem, iż w przypadku sprzedaży nieruchomości, bądź jej części decydujące znaczenie w kwestii opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych ma data nabycia tej nieruchomości i forma prawna jej nabycia.

Przepisy prawa w sposób jednoznaczny określają moment i podstawę nabycia nieruchomości (udziałów w nieruchomości). W przypadku nabycia nieruchomości lub jej części oraz udziału w nieruchomości w drodze spadku datą nabycia w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest data otwarcia spadku, czyli śmierć spadkodawcy.

Zgodnie bowiem z art. 922 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t. j. Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) spadek to prawa i obowiązki zmarłego wynikające ze stosunków cywilnoprawnych, które z chwilą jego śmierci przechodzą na następców prawnych. Natomiast z art. 924 i 925 Kodeks cywilny wynika, że spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku, natomiast otwarcie spadku następuje z chwilą śmierci spadkodawcy. Oznacza to, że z chwilą śmierci należące do spadkodawcy prawa i obowiązki stają się spadkiem, który podlega przepisom prawa spadkowego, a data śmierci (chwila śmierci) spadkodawcy (spadkodawców) ustala, kto staje się spadkobiercą oraz co wchodzi w skład masy spadkowej. Z kolei postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku potwierdza jedynie prawo spadkobiercy do tego spadku od momentu jego otwarcia (art. 1025 § 1 Kodeksu cywilnego).

Tak więc dniem nabycia spadku przez spadkobiercę jest data śmierci spadkodawcy (poszczególnych spadkodawców). Istotny zatem dla podatku dochodowego jest dzień otwarcia spadku, czyli data śmierci każdego ze spadkodawców, wtedy bowiem następuje nabycie spadku.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawczyni w marcu 2012 roku sprzedała nabyty spadek. Przedmiotowy spadek został nabyty w drodze spadkobrania po zmarłym w 1991 roku bracie w wysokości 5/8 części oraz po zmarłej w 2008 roku mamie w wysokości 3/8 części.


Zatem Wnioskodawczyni nabyła nieruchomość w dwóch datach, tożsamych z datami śmierci spadkodawców:

  • w dniu śmierci brata – w maju 1991 roku nabyła udział 5/8 nieruchomości, oraz
  • w dniu śmierci matki – w marcu 2008 roku nabyła udział 3/8 w nieruchomości.


Wobec powyższego przychód uzyskany ze zbycia w 2012 roku udziału w ww. nieruchomości nabytego przez Wnioskodawczynię w spadku po bracie w wysokości 5/8 nie stanowi źródła przychodu, ponieważ od końca roku kalendarzowego, w którym miało miejsce nabycie upłynął 5-letni termin, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy.

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegał będzie natomiast dochód uzyskany ze sprzedaży udziału w nieruchomości w części odpowiadającej udziałowi nabytemu w spadku po zmarłej mamie w 2008 roku, bowiem sprzedaż tego udziału nastąpiła przed upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym go nabyto.

Zatem dokonując oceny skutków podatkowych sprzedaży udziału w przedmiotowej nieruchomości nabytego po matce należy zastosować przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2008 roku, ponieważ do nabycia przez Wnioskodawczynię tego udziału doszło w 2008 r., a data nabycia udziału w nieruchomości decyduje o tym, jakie przepisy prawa podatkowego, a tym samym, jakie ulgi i zwolnienia będą miały zastosowanie w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości (udziału w nieruchomości).

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 209, poz. 1316) do przychodu (dochodu) z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) - c) ustawy, nabytych lub wybudowanych (oddanych do użytkowania) w okresie od dnia 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 grudnia 2008 r., stosuje się zasady określone w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2008 r.

Przepis art. 30e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 grudnia 2008 r. – stanowi, iż podatek od dochodu ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) wynosi 19 % podstawy obliczenia podatku. Podatek ten płatny jest w terminie złożenia zeznania, o którym mowa w art. 45, za rok podatkowy, w którym nastąpiło odpłatne zbycie. Dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) - c) nie łączy się z przychodami (dochodami) z innych źródeł.

Podstawą obliczenia podatku jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw.

Przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości, co wynika z treści art. 19 ust. 1 ustawy, jest jej wartość wyrażona w cenie określonej w umowie, pomniejszona o koszty odpłatnego zbycia. Jeżeli jednak cena, bez uzasadnionej przyczyny, znacznie odbiega od wartości rynkowej tych rzeczy lub praw, przychód ten określa organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej w wysokości wartości rynkowej, którą zgodnie z ust. 3 tegoż artykułu określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca odpłatnego zbycia.

Zgodnie z zapisem art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy, wolne od podatku dochodowego są przychody uzyskane z odpłatnego zbycia:

  • budynku mieszkalnego, jego części lub udziału w takim budynku,
  • lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub udziału w takim lokalu,
  • spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub udziału w takim prawie,
  • prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub udziału w takim prawie,

- jeżeli podatnik był zameldowany w budynku lub lokalu wymienionym w lit. a)-d) na pobyt stały przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy przed datą zbycia, z zastrzeżeniem ust. 21 i 22.

Przepis art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy, nie określa daty, od której należy liczyć okres zameldowania, nie uzależnia zameldowania, a tym samym prawa do zwolnienia, od posiadania tytułu własności do nieruchomości lub lokalu, lecz stanowi, że istotny jest fakt zameldowania podatnika na pobyt stały w zbywanym lokalu, czy też budynku przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy. Oznacza to zatem, że każdy roczny okres zameldowania na pobyt stały uprawnia do zwolnienia.

Ponadto, powyższe zwolnienie ma zastosowanie do przychodów podatnika, który w terminie 14 dni od dnia dokonania odpłatnego zbycia nieruchomości lub prawa majątkowego złoży oświadczenie, że spełnia warunki do zwolnienia (art. 21 ust. 21 ww. ustawy).

Jednakże należy zaznaczyć, iż na mocy przepisu art. 8 ust. 3 cytowanej ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw, podatnicy do których mają zastosowanie przepisy dotyczące tzw. ulgi meldunkowej, oświadczenie, o którym mowa w art. 21 ust. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2008 r., składają w terminie złożenia zeznania, o którym mowa w art. 45 ust. 1 ustawy, za rok podatkowy, w którym nastąpiło odpłatne zbycie nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ustawy.

W przypadku, o którym mowa w zdaniu pierwszym, 14-dniowy termin określony w art. 21 ust. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2008 r., nie ma zastosowania.

Oznacza to, że nie złożenie oświadczenia lub złożenie go po terminie powoduje brak prawa do zwolnienia. Wymóg złożenia w terminie tego oświadczenia jest bowiem, obok zameldowania na pobyt stały w sprzedawanym lokalu lub budynku przez okres 12 miesięcy, warunkiem koniecznym do zastosowania omawianego zwolnienia. Warunek ten wynika wprost z przepisu art. 21 ust. 21, dotyczącego zwolnień przedmiotowych, przez co stał się on nieodłącznym elementem regulacji dotyczącej możliwości zwolnienia przychodu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Wobec powyższego zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych uzależnione jest od spełnienia łącznie dwóch warunków:

  1. zameldowania na pobyt stały w zbywanym lokalu mieszkalnym przez okres nie krótszy niż dwunastomiesięczny przed datą zbycia,
  2. złożenia oświadczenia o spełnieniu warunków do zwolnienia w określonym terminie od dnia dokonania odpłatnego zbycia nieruchomości.

W przedmiotowej sprawie, w marcu 2012 r. Wnioskodawczyni dokonała sprzedaży nabytej w drodze spadkobrania nieruchomości. W sprzedanym mieszkaniu Wnioskodawczyni była zameldowana na pobyt stały w okresie od 04.11.1981 r. do 30.12.1994 r. Fakt sprzedaży nabytej przez Wnioskodawczynię nieruchomości w drodze spadku zgłosiła właściwemu Naczelnikowi Urzędu Skarbowego wraz z poświadczeniem o adresach i okresach zameldowania.

Mając zatem na uwadze przytoczone powyżej uregulowania prawne oraz przedstawiony we wniosku stan faktyczny, należy stwierdzić, iż Wnioskodawca spełnia wymagany przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych warunek dwunastomiesięcznego okresu zameldowania, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy.

Oceniając tak przedstawione zdarzenie przyszłe stwierdzić należy, iż spełnienie warunku niezbędnego do skorzystania z ulgi meldunkowej przez Wnioskodawczynię (przesłanki zameldowania na pobyt stały przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy w zbywanym budynku) powoduje, że z przedmiotowej ulgi może skorzystać.

W związku tym, w sytuacji terminowego złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 21 ust. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych uzyskany przez Wnioskodawczynię przychód ze sprzedaży nieruchomości korzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy.

Przenosząc powyższe rozważania na grunt przedmiotowej sprawy należy wywieść, iż przychód uzyskany przez Wnioskodawczynię ze sprzedaży w 2012 r. udziału w nieruchomości w wysokości odpowiadającej udziałowi nabytemu w 1991 r. w spadku po bracie nie będzie stanowił źródła przychodu, zaś przychód ze sprzedaży udziału nabytego po zmarłej w 2008 roku mamie będzie korzystał ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Należy podkreślić, że zwolnienia podatkowe oraz ulgi są wyjątkiem od zasady powszechności opodatkowania, dlatego do interpretacji przepisów ustanawiających zwolnienia podatkowe, jak również ulgi, należy stosować wykładnię ścisłą, która nie wychodzi poza literalne brzmienie przepisów. Stąd też, korzystanie z przedmiotowego zwolnienia przysługuje podatnikowi tylko i wyłącznie w sytuacji spełnienia wszystkich przesłanek wskazanych w przepisie prawa.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj